abonnement Unibet Coolblue
pi_175078278
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 november 2017 16:39 schreef Bas_Verstappen het volgende:

[..]

Dat er wereldwijd miljoenen moslimvrouwen onderdrukt worden misschien?
Daar heeft Mattel toch weinig mee te maken. Die maken gewoon speelgoed voor winst.
ROBODEMONS..................|:(
pi_175078717
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 november 2017 13:25 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

IbtihajMuhammad twitterde op maandag 13-11-2017 om 20:06:05 Thank you @Mattel for announcing me as the newest member of the @Barbie #Shero family! I’m proud to know that littl… https://t.co/BX9druGEfT reageer retweet
Wat een schande, allereerst omdat ik dacht dat het om Barbie van oh oh cherso ging, dat zou een win-win situatie zijn geweest maar helaas, ten tweede omdat Mattel vrouwen onderdrukking stimuleert en zo een signaal afgeeft dat een hoofddoek dragen iets natuurlijks is. Dat vind ik persoonlijk een mes in de rug voor al die vrouwen die al hun hele leven gebukt gaan onder de gruwelijkheden van de islam, die verplicht zijn een hoofddoek te dragen en geen contact mogen hebben met de buitenwereld of andere mannen. Het is een schande dat dit gepromoot wordt omdat enkele uitgesproken moslima's, die overduidelijk een minderheid vormen, roepen dat een hoofddoek een vrije keuze is, en de deugende helft van de maatschappij in dit geval geen problemen heeft met uitspraken van een minderheid die dan opeens wel de gehele islam vertegenwoordigen.

Niemand kan 100% garanderen dat alle vrouwen de hoofddoek vrijwillig dragen, en derhalve is de hoofddoek een teken van onderdrukking en dient geweerd te worden in de (westerse) samenlevingen ter bescherming van de vrouwen die dmv. een hoofddoek onderdrukt worden.

Ach flikker toch op met je vrouwen onderdrukking. Alsof in het westen wel goed wordt omgegaan met vrouwen, hypocriete kwal. Kijk wat er de laatste tijd allemaal gebeurt in omgang met vrouwen hierzo. Beetje lopen klagen op internet, als je het echt zo schandalig vindt doe er dan wat aan. Alleen maar lopen klagen, grote mond en een klein hart!
pi_175080232
Oh nee! Wat vreselijk! Een multinational probeert een nieuwe markt aan te boren door er voor te zorgen dat meer kinderen zich in hun speelgoed herkennen! We worden overlopen mensen, doe die oogkleppen af, dit gaat helemaal fout!!
pi_175081178
Boeit echt helemaal niks. Er waren al allerlei varieties van officiële barbie poppen volgens de artikelen. Eentje toevoegen die een hijab draagt maakt niet zoveel uit lijkt me? Ik weet alleen niet of dat wel halal is, ik denk het niet namelijk :D
pi_175081199
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 november 2017 23:09 schreef Desmosedici het volgende:

[..]

Ach flikker toch op met je vrouwen onderdrukking. Alsof in het westen wel goed wordt omgegaan met vrouwen, hypocriete kwal. Kijk wat er de laatste tijd allemaal gebeurt in omgang met vrouwen hierzo. Beetje lopen klagen op internet, als je het echt zo schandalig vindt doe er dan wat aan. Alleen maar lopen klagen, grote mond en een klein hart!
Er is nogal een verschil tussen een land dat volgens 4e golf feministen nog een lange weg te gaan heeft en een werelddeel waar zelfs de 1e golf nog moet beginnen en waarschijnlijk vermoord zouden worden als ze dat zouden proberen. Dus strakke vergelijking daar maat!

Ik snap je punt, maar holy shit :') Over het algemeen hebben vrouwen het in het westen inderdaad veel beter, als we het over vrijheid en gelijkheid hebben en over hoe vrouwen behandeld worden. Als je dat niet ziet moet je toch echt wat vaker buiten komen, op vakantie gaan en het nieuws lezen. Zowel westers als niet-westers als het even kan.
  woensdag 15 november 2017 @ 08:09:38 #126
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_175081553
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 november 2017 22:44 schreef Shaken63 het volgende:
Een beetje naïef om te denken dat ze dat ‘vrijwillig’ op hun hoofd dragen, het wordt er van jongs af aan ingeramd, een soort van indoctrinatie.
Zoiets als: "Je moet trots zijn op je: cultuur/ land/ geboorteplaats/ provincie/ gemeente/ sportclub/ waterschap/ lokale Albert Heijn"? :D
quote:
Wij in het westen moeten daar niet in meegaan. En dat een bedrijf als Mattel dat wel doen heeft met geld (winst) te maken.
'Wij in het westen...' zozo. _O-
Ik in het westen ben nog steeds trots op tolerantie en godsdienstvrijheid. Dus spreek voor je eigen wij! ;)
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_175081979
In de Efteling zag ik dat ze roodkapje ook al een hoofddoek gegeven hebben!!!
pi_175082496
Het is wachten op de boerka barbie. Wat zullen de PVV'ers hun bekken dan schuimen. _O-
A man is not old until regrets take the place of dreams.
pi_175082675
Drukte om een Barbiepop. Hebben we geen PlayStation thuis?
pi_175082711
Geld verdienen aan vrouwenonderdrukking.
pi_175082791
quote:
10s.gif Op woensdag 15 november 2017 09:44 schreef TheJanitor het volgende:
Geld verdienen aan vrouwenonderdrukking.
Is van welke kant je het bekijkt.
Ervaren die hoofddoekdragers het ook als onderdrukking? Of willen wij onze mening aan hen opdringen?

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 15-11-2017 09:50:15 ]
  woensdag 15 november 2017 @ 11:23:38 #132
3542 Gia
User under construction
pi_175084578
quote:
0s.gif Op woensdag 15 november 2017 09:49 schreef Hexx. het volgende:
Is van welke kant je het bekijkt.
Ervaren die hoofddoekdragers het ook als onderdrukking? Of willen wij onze mening aan hen opdringen?
Ik denk dat elk geloof wel bepaalde waarden opdringt (indoctrinatie) aan hun gelovigen en vanaf de kindertijd.
Katholieke scholen vieren, om maar een voorbeeld te geven, Carnaval. Meestal op de vrijdag voor Carnaval. Kinderen die er geen bal aan vinden en/of niet Katholiek zijn, moeten gewoon meedoen.
Akkoord, verkleden is niet verplicht, polonaise ook niet, maar je krijgt geen vrij.
Zo ook met 3-koningen.

Ik denk zeker dat er vrouwen zijn aan wie het dragen van de hoofddoek is opgedrongen, op kinderleeftijd. Ze weten niet beter en hebben geleerd dat dat zo hoort. Laat ze, dat moeten ze zelf weten.
Er zijn steeds meer moslima's die de hoofddoek niet dragen. Er zijn er ook die eerst de hoofddoek niet droegen, maar nu uit protest tegen het commentaar van de westerse wereld, weer wel.

De verandering moet van binnenuit komen, dat kun je niet afdwingen.
Dat er barbiepoppen zijn met een moslima uiterlijk, gebasseerd op een sportvrouw, boeien. Westerse kinderen hoeven die niet te kopen, hoeven er niet mee te spelen.
En er zullen heus al wel handige moeders zijn geweest die allang islamitische kleding gemaakt hebben voor de poppen van hun kinderen. Mag dat ook niet?

Ik vind dit weer gezeik om niets.
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 woensdag 15 november 2017 @ 11:56:40 #133
74056 crew  ToT
pi_175085229
En Ken met een tulband, en een sabel om Barbie te onthoofden als ze ontrouw is geweest?
pi_175085610
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 november 2017 13:25 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
Wat een schande
Helemaal niet. Vroeger waren er ook Barbie's met KKK mutsen op. Dit past gewoon in deze tijdsgeest. :)
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_175085625
quote:
2s.gif Op woensdag 15 november 2017 11:56 schreef ToT het volgende:
En Ken met een tulband, en een sabel om Barbie te onthoofden als ze ontrouw is geweest?
Ik denk eerder een Barbie van 9 jaar oud en Ken die met zn sabel daar vanalles mee kan consumeren qua huwelijk dit dat alles jeweettoch B-) :9
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 woensdag 15 november 2017 @ 12:22:20 #136
74056 crew  ToT
pi_175085637
quote:
6s.gif Op woensdag 15 november 2017 12:21 schreef Geralt het volgende:

[..]

Ik denk eerder een Barbie van 9 jaar oud en Ken die met zn sabel daar vanalles mee kan consumeren qua huwelijk dit dat alles jeweettoch B-) :9
_O-
pi_175086341
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 november 2017 23:09 schreef Desmosedici het volgende:

[..]

Ach flikker toch op met je vrouwen onderdrukking. Alsof in het westen wel goed wordt omgegaan met vrouwen, hypocriete kwal. Kijk wat er de laatste tijd allemaal gebeurt in omgang met vrouwen hierzo. Beetje lopen klagen op internet, als je het echt zo schandalig vindt doe er dan wat aan. Alleen maar lopen klagen, grote mond en een klein hart!
Waar zou je liever wonen? Het westen of SA, Iran, Irak, Afghanistan, Pakistan, etc etc.
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
  woensdag 15 november 2017 @ 16:47:25 #138
3542 Gia
User under construction
pi_175091022
Ik had één barbie (en een skipper) en die onthoofdde ik om ze makkelijker aan te kunnen kleden.
Ken was helemaal een ellende met die stijve..benen. Trek die maar eens een broek aan. Wat een gefrot.

Ben nooit een meisje meisje geweest, zeg maar.
pi_175092299
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 november 2017 16:42 schreef Bas_Verstappen het volgende:

[..]

Bekijk het zo: Stel iemand houdt een meisje gevangen in een klein vies celletje. Dan zouden we dat meisje moeten bevrijden i.p.v. haar speelgoed te sturen van barbies die ook in een celletje zitten.
Misschien is het probleem dat je als man denkt een vrouw te kunnen/moeten 'bevrijden'.
pi_175092322
quote:
0s.gif Op woensdag 15 november 2017 16:47 schreef Gia het volgende:
Ik had één barbie (en een skipper) en die onthoofdde ik om ze makkelijker aan te kunnen kleden.
IS heeft het gewoon van jou afgekeken?
  woensdag 15 november 2017 @ 18:04:56 #141
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_175092599
quote:
0s.gif Op woensdag 15 november 2017 16:47 schreef Gia het volgende:
Ik had één barbie (en een skipper) en die onthoofdde ik om ze makkelijker aan te kunnen kleden.
Ken was helemaal een ellende met die stijve..benen. Trek die maar eens een broek aan. Wat een gefrot.

Ben nooit een meisje meisje geweest, zeg maar.
Had jij ook de grow-up Skipper? Die werd wat groter, kreeg een taille en borstjes als je haar arm ronddraaide.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_175092874
:|W
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')