abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 14 november 2017 @ 11:12:13 #101
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_175062786
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 november 2017 10:27 schreef Oud_student het volgende:

[..]

Wij hadden 400 jaar goede betrekkingen met Rusland, goed voor de handel etc. Je hoeft natuurlijk geen echte vrienden te zijn, maar gezamenlijke belangen zeker.
Door de EU is een normale bilaterale verhouding onmogelijk gemaakt.
( en dan heb je nog idioten als Timmermans en Verhofstadt die in de achtertuin van Rusland de bevolking gaat ophitsen, raar dat Rusland dan iets terug doet)
Hoho, Hans van Baalen en Guy Verhofstadt, brengers van het vrije woord.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
  dinsdag 14 november 2017 @ 11:14:24 #102
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_175062831
Rechts: Nep nieuws is een probleem!
Links: BEK HOUDEN.. NEP NIEUWS IS ALLEEN MAAR DATGENE WAT JOU NIKS BEVALT!

** jaar later **

Links: Fucking Russen met hun nep nieuws! De politie moet er naar kijken
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
  dinsdag 14 november 2017 @ 11:16:23 #103
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_175062869
quote:
10s.gif Op dinsdag 14 november 2017 11:14 schreef SpecialK het volgende:
Rechts: Nep nieuws is een probleem!
Links: BEK HOUDEN.. NEP NIEUWS IS ALLEEN MAAR DATGENE WAT JOU NIKS BEVALT!

** jaar later **

Links: Fucking Russen met hun nep nieuws! De politie moet er naar kijken
Welk nepnieuws heb je het dan over? :) Daar waar 'rechts' voor waarschuwde?
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
  dinsdag 14 november 2017 @ 11:18:32 #104
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_175062906
quote:
6s.gif Op dinsdag 14 november 2017 11:16 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Welk nepnieuws heb je het dan over? :) Daar waar 'rechts' voor waarschuwde?
De transgressies van Fox, MSNBC, CNN, Guardian etc...

Ik zeg niet dat links het nu eens is met rechts over welke specifieke artikelen of bronnen nep nieuws veroorzaken maar ik vind het grappig dat nog niet eens 6 maanden geleden alles wat links nog kon zeggen hierover dat nepnieuws een compleet fabeltje was.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
pi_175062920
quote:
10s.gif Op dinsdag 14 november 2017 11:14 schreef SpecialK het volgende:
Rechts: Nep nieuws is een probleem!
Links: BEK HOUDEN.. NEP NIEUWS IS ALLEEN MAAR DATGENE WAT JOU NIKS BEVALT!

** jaar later **

Links: Fucking Russen met hun nep nieuws! De politie moet er naar kijken
Persoonlijk vind ik het geen kwestie van links versus rechts, maar goed.

Nepnieuws is al veel langer een probleem, vooral in de VS, waar het als eerste wijdverspreid de kop opstak. Daar werd met name door 'links' tegen geageerd. Vervolgens werd het begrip geclaimd door Trump die het gebruikt om nieuws wat hem onwelgevallig is af te serveren.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  dinsdag 14 november 2017 @ 11:21:28 #106
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_175062966
quote:
7s.gif Op dinsdag 14 november 2017 11:18 schreef SpecialK het volgende:
De transgressies van Fox, MSNBC, CNN, Guardian etc...

Ik zeg niet dat links het nu eens is met rechts over welke specifieke artikelen of bronnen nep nieuws veroorzaken maar ik vind het grappig dat nog niet eens 6 maanden geleden alles wat links nog kon zeggen hierover dat nepnieuws een compleet fabeltje was.
Dat is niet waar, tenminste, zo beleef ik het niet.
Nepnieuws is altijd een probleem. Of dat nou vanuit links of rechts komt. Ik heb ook nog nooit iemand horen zeggen dat nepnieuws niet bestaat of een fabeltje is... Maar misschien mis ik wat. :)
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_175063073
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 november 2017 11:19 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Persoonlijk vind ik het geen kwestie van links versus rechts, maar goed.

Nepnieuws is al veel langer een probleem, vooral in de VS, waar het als eerste wijdverspreid de kop opstak. Daar werd met name door 'links' tegen geageerd. Vervolgens werd het begrip geclaimd door Trump die het gebruikt om nieuws wat hem onwelgevallig is af te serveren.
Dit ja. Ik heb echt geen idee welke mensen hij op doelt, die riepen dat nepnieuws niet bestaat. Want ik heb van voornamelijk linkse kant eigenlijk het hele afgelopen jaar heel veel (in mijn optiek zelfs wat overdreven gedoe) gehoord over nepnieuws en Russische beïnvloeding. Het ageren was altijd specifiek tegen het afserveren van alle gevestigde media met die benaming.
  dinsdag 14 november 2017 @ 11:28:18 #108
334494 Dance99Vv
Praise Bastet
pi_175063116
quote:
6s.gif Op dinsdag 14 november 2017 11:21 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Maar misschien mis ik wat. :)
Ja je mist iets , bewijs ervoor. Het was de hillerie-club die de verkiezingen verloor en iets of iemand de schuld in de schoenen wilde schuiven.
Het aloude rusland is onze vijand deed de vinger naar rusland wijzen.
Het sudderd al een tijdje in amerika en is nu overgewaaid naar europa en jawel nederland.
Zonder daadwerkelijk bewijs. Eigenlijk populisten geleuter dus.

We weigeren ook om te kijken hoeveel amerika zelf doet om verkiezingen te beinvloeden.
Het is echt iets van de pot verwijt de ketel gedoe.
There is only one religion
  dinsdag 14 november 2017 @ 11:32:22 #109
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_175063198
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 november 2017 11:26 schreef AnanYaw het volgende:

[..]

Dit ja. Ik heb echt geen idee welke mensen hij op doelt, die riepen dat nepnieuws niet bestaat. Want ik heb van voornamelijk linkse kant eigenlijk het hele afgelopen jaar heel veel (in mijn optiek zelfs wat overdreven gedoe) gehoord over nepnieuws en Russische beïnvloeding. Het ageren was altijd specifiek tegen het afserveren van alle gevestigde media met die benaming.
Klopt. Sinds een (half) jaar is Rusland de grote boeman. Daarvoor was het compleet stil bij Links over dit zogenaamde probleem.

Punt is dat Rusland stiekem al decennia lang de boel loopt te zieken in het Westen. Net zoals wij dat bij hun flikken. De UAE doet hetzelfde in Europa. En de VS loopt te zieken in Rusland en China tot hoever ze dat kunnen.

Dit is old hat en de outrage is wat dat betreft erg selectief. Dat buitenlandse machten nep nieuws acties uitvoeren is stiekem niet zo boeiend. Dat CNN en consorten lopen te liegen en intimideren bij hun coverage dat is echt wel een sign of the times. We leven in clicks en views gedreven wereld.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
pi_175063253
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 november 2017 11:28 schreef Dance99Vv het volgende:

[..]

Ja je mist iets , bewijs ervoor. Het was de hillerie-club die de verkiezingen verloor en iets of iemand de schuld in de schoenen wilde schuiven.
Het aloude rusland is onze vijand deed de vinger naar rusland wijzen.
Het sudderd al een tijdje in amerika en is nu overgewaaid naar europa en jawel nederland.
Zonder daadwerkelijk bewijs. Eigenlijk populisten geleuter dus.

We weigeren ook om te kijken hoeveel amerika zelf doet om verkiezingen te beinvloeden.
Het is echt iets van de pot verwijt de ketel gedoe.

Dan mist hij dus juist niets, want hij zei dat net zo goed, alleen met wat minder negatieve emotie richting Clinton en haar kliek.

Verder met je eens over de VS. Sowieso hoeveel Amerikaanse inlichtingendiensten zich inmengen in diensten van deze Amerikaanse bedrijven.

Dat die Amerikanen zelf redeneren dat het probleem groter is, als zij niet zelf aan de knoppen zitten, snap ik. Alleen dat wij nog steeds een eigen land zijn en beter voor de VS niet gelijk loopt aan beter voor ons, lijkt hier nog niet overal door te dringen.

Dat krijg je met al die consumptie van Amerikaanse media.
  dinsdag 14 november 2017 @ 11:38:27 #111
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_175063274
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 november 2017 11:28 schreef Dance99Vv het volgende:
Ja je mist iets , bewijs ervoor. Het was de hillerie-club die de verkiezingen verloor en iets of iemand de schuld in de schoenen wilde schuiven.
Bewijs waarvoor?
Er is voldoende bewijs dat er nepnieuws circuleert. Neem bijvoorbeeld Ninefornews of Destillewaarheid. Dit bestaat al ook van vóór de verkiezingen.
quote:
Het aloude rusland is onze vijand deed de vinger naar rusland wijzen.
Het sudderd al een tijdje in amerika en is nu overgewaaid naar europa en jawel nederland.
Nee, de sterke vermoedens van Rusland als bron van Nepnieuws deed de vinger naar Rusland wijzen. :)
Dat het al een tijdje botst is ook geen nieuws. Vanaf Poetin vs. Bill Clinton (ja, zo lang is hij al "democratisch" aan de macht :') ) botst het al.
quote:
Zonder daadwerkelijk bewijs. Eigenlijk populisten geleuter dus.
Nou, nou, dat is niet waar hè. Er is wel degelijk bewijs voor een aantal zaken;
Neem bijvoorbeeld het militair ingrijpen van Medvedev in Georgië.
Rusland op de Krim.
Putin is ook geen fan van Hillary omdat zij 'zich met Russische zaken bemoeide' toen zij minister van buitenlandse zaken was.

En voor de nepieuws berichten (om over RT en Sputnik even te zwijgen) komen nu ook steeds meer bewijzen naar buiten.

quote:
We weigeren ook om te kijken hoeveel amerika zelf doet om verkiezingen te beinvloeden.
Het is echt iets van de pot verwijt de ketel gedoe.
Welke verkiezingen?
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_175063296
quote:
7s.gif Op dinsdag 14 november 2017 11:32 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Klopt. Sinds een (half) jaar is Rusland de grote boeman. Daarvoor was het compleet stil bij Links over dit zogenaamde probleem.
Nope. 'Links' deed tijdens de campagne voor de Amerikaanse verkiezingen hierover al zijn beklag. Het is iets wat al dik twee jaar aan de gang is.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  dinsdag 14 november 2017 @ 11:39:48 #113
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_175063297
quote:
6s.gif Op dinsdag 14 november 2017 11:21 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Dat is niet waar, tenminste, zo beleef ik het niet.
Nepnieuws is altijd een probleem. Of dat nou vanuit links of rechts komt. Ik heb ook nog nooit iemand horen zeggen dat nepnieuws niet bestaat of een fabeltje is... Maar misschien mis ik wat. :)
Meerdere keren als prominente mening op fok langs zien komen door zelfverklaarde linkse deugmensen.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
  dinsdag 14 november 2017 @ 11:40:47 #114
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_175063304
quote:
7s.gif Op dinsdag 14 november 2017 11:39 schreef SpecialK het volgende:
Meerdere keren als prominente mening op fok langs zien komen door zelfverklaarde linkse deugmensen.
Ah. Anekdotisch. :)
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
  dinsdag 14 november 2017 @ 11:42:03 #115
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_175063319
quote:
14s.gif Op dinsdag 14 november 2017 11:40 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Ah. Anekdotisch. :)
Moet ik maar stoppen met jullie mening als oprecht aan te nemen?
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
  dinsdag 14 november 2017 @ 11:42:42 #116
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_175063326
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 november 2017 11:39 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Nope. 'Links' deed tijdens de campagne voor de Amerikaanse verkiezingen hierover al zijn beklag. Het is iets wat al dik twee jaar aan de gang is.
FBI onderzoeken begonnen in juni 2016, media raakte pas over zijn toertjes in december 2016.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
  dinsdag 14 november 2017 @ 11:42:56 #117
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_175063329
quote:
7s.gif Op dinsdag 14 november 2017 11:42 schreef SpecialK het volgende:
Moet ik maar stoppen met jullie mening als oprecht aan te nemen?
Nee zeker niet, maar als je me een mening in de mond legt, ben ik wel benieuwd naar waar je die vandaan hebt. :)
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_175063332
quote:
7s.gif Op dinsdag 14 november 2017 11:32 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Klopt. Sinds een (half) jaar is Rusland de grote boeman. Daarvoor was het compleet stil bij Links over dit zogenaamde probleem.

Punt is dat Rusland stiekem al decennia lang de boel loopt te zieken in het Westen. Net zoals wij dat bij hun flikken. De UAE doet hetzelfde in Europa. En de VS loopt te zieken in Rusland en China tot hoever ze dat kunnen.

Dit is old hat en de outrage is wat dat betreft erg selectief. Dat buitenlandse machten nep nieuws acties uitvoeren is stiekem niet zo boeiend. Dat CNN en consorten lopen te liegen en intimideren bij hun coverage dat is echt wel een sign of the times. We leven in clicks en views gedreven wereld.
Oké, maar welke rechtse bronnen probeerden er dan aandacht op te vestigen en werden afgeschoten door linkse kant, voor de Amerikaanse verkiezingen?

Ik ben het verder wel met je eens. Die bemoeienissen gebeuren van alle kant en het kan mij eerlijk gezegd niet zoveel schelen van welke kant meer bots worden ingezet bij een specifiek onderwerp.

Ik vind het op de eerste plaats zorgwekkend wanneer het bestrijden daarvan wordt gebruikt als verantwoording om het verspreiden van vrije informatie te beperken. Ook dan maakt de kant, waarvan het idee komt, me niet uit trouwens.
  dinsdag 14 november 2017 @ 11:43:26 #119
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_175063340
quote:
14s.gif Op dinsdag 14 november 2017 11:42 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Nee zeker niet, maar als je me een mening in de mond legt, ben ik wel benieuwd naar waar je die vandaan hebt. :)
Waar leg ik jou specifiek een mening in de mond?
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
  dinsdag 14 november 2017 @ 11:44:43 #120
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_175063355
quote:
7s.gif Op dinsdag 14 november 2017 11:39 schreef SpecialK het volgende:
Meerdere keren als prominente mening op fok langs zien komen door zelfverklaarde linkse deugmensen.
quote:
7s.gif Op dinsdag 14 november 2017 11:42 schreef SpecialK het volgende:
Moet ik maar stoppen met jullie mening als oprecht aan te nemen?
Dit impliceert toch echt dat jij mij van die mening beticht? Of begrijp ik je verkeerd?
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_175063368
Ik snap het probleem eigenlijk niet zo. Laat rusland lekker facebookpagina's maken met meningen. Boeiend.
Conscience do cost.
  dinsdag 14 november 2017 @ 11:47:00 #122
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_175063383
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 november 2017 11:45 schreef ems. het volgende:
Ik snap het probleem eigenlijk niet zo. Laat rusland lekker facebookpagina's maken met meningen. Boeiend.
Aan de ene kant heb je gelijk. Aan de andere kant is buitenlandse inmenging in het democratisch proces best een issue.
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
  dinsdag 14 november 2017 @ 11:47:14 #123
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_175063387
Als die Russische campagne zo omvangrijk is kan ze vast wel een paar voorbeelden noemen. En nee, een paar advertenties op Facebook zijn geen reden om volledig Noord Korea te gaan op het internet.
pi_175063395
quote:
7s.gif Op dinsdag 14 november 2017 11:42 schreef SpecialK het volgende:

[..]

FBI onderzoeken begonnen in juni 2016, media raakte pas over zijn toertjes in december 2016.
Nee, die ophef begon al geruime tijd voor de verkiezing van Trump. Die besloot de term te adopteren en media die hem onwelgevallig zijn te bombarderen tot brengers van fake news.

Verder snap ik niet helemaal welk punt je probeert te maken.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  dinsdag 14 november 2017 @ 11:48:17 #125
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_175063401
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 november 2017 11:43 schreef AnanYaw het volgende:

[..]

Oké, maar welke rechtse bronnen probeerden er dan aandacht op te vestigen en werden afgeschoten door linkse kant, voor de Amerikaanse verkiezingen?
Eigenlijk vanaf het moment dat Trump een serieuze presidentskandidaat werd. Toen kreeg je backlash van de main outlets. Dat werd vervolgens door zijn presidentscampagne bestempeld als een groot probleem. Veel veel later koos links er voor om diezelfde term toe te passen op Rusland inmenging.

Eerst was het dus "fake news is wat Trump gebruikt om ons zwart te maken"

toen werd het ineens "oh wacht fake news is echt maar het komt uit rusland... wij zijn niet schuldig het zijn de russen"

quote:
Ik ben het verder wel met je eens. Die bemoeienissen gebeuren van alle kant en het kan mij eerlijk gezegd niet zoveel schelen van welke kant meer bots worden ingezet bij een specifiek onderwerp.

Ik vind het op de eerste plaats zorgwekkend wanneer het bestrijden daarvan wordt gebruikt als verantwoording om het verspreiden van vrije informatie te beperken. Ook dan maakt de kant, waarvan het idee komt, me niet uit trouwens.
Inderdaad. Dat zo'n D66 doos (nog meer redenen voor mij om te te schamen voor het feit dat op een paar keer op ze gestemd heb) nu ineens de geest van George Orwell wil gaan channelen en niet op een goede manier is een mooie kers op de taart.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
pi_175063408
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 november 2017 11:45 schreef ems. het volgende:
Ik snap het probleem eigenlijk niet zo. Laat rusland lekker facebookpagina's maken met meningen. Boeiend.
Je hebt ergens wel gelijk. Het is alleen jammer dat niet iedereen de capaciteiten heeft om leugens van waarheden te onderscheiden.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  dinsdag 14 november 2017 @ 11:48:44 #127
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_175063409
quote:
8s.gif Op dinsdag 14 november 2017 11:47 schreef Nobu het volgende:
Als die Russische campagne zo omvangrijk is kan ze vast wel een paar voorbeelden noemen. En nee, een paar advertenties op Facebook zijn geen reden om volledig Noord Korea te gaan op het internet.
Er gaat ook niemand 'Noord Korea' op het internet :')
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
  dinsdag 14 november 2017 @ 11:49:06 #128
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_175063416
quote:
6s.gif Op dinsdag 14 november 2017 11:44 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

[..]

Dit impliceert toch echt dat jij mij van die mening beticht? Of begrijp ik je verkeerd?
Nee dat begrijp je verkeerd maar... ik zal lief zijn en je er niet over gaan droogneuken.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
  dinsdag 14 november 2017 @ 11:50:27 #129
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_175063438
quote:
7s.gif Op dinsdag 14 november 2017 11:49 schreef SpecialK het volgende:
Nee dat begrijp je verkeerd maar... ik zal lief zijn en je er niet over gaan droogneuken.
In dat geval: snap ik je niet meer! :D
Maar fijn dat je een beetje glijmiddel wil gebruiken. 8-)
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_175063443
quote:
14s.gif Op dinsdag 14 november 2017 11:47 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Aan de ene kant heb je gelijk. Aan de andere kant is buitenlandse inmenging in het democratisch proces best een issue.
Mja, ik ben er dus niet zo zeker van dat ik dit wel onder democratische inmenging wil koppen. Tenzij er onder de tafel flappen gaan naar een Nederlandse politicus vind ik het allemaal vooralsnog wat tam. Internet staat vol met meningen, al dan niet Russisch. Het is het individu om daar gezond mee om te gaan. Dan heb ik liever een paar conspiracyclowns extra dan dat moedertje staat gaat bepalen wat wel en niet op internet getoond mag worden.
Conscience do cost.
  dinsdag 14 november 2017 @ 11:51:14 #131
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_175063445
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 november 2017 11:47 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Nee, die ophef begon al geruime tijd voor de verkiezing van Trump. Die besloot de term te adopteren en media die hem onwelgevallig zijn te bombarderen tot brengers van fake news.
In omgekeerde wereldland inderdaad.

quote:
Verder snap ik niet helemaal welk punt je probeert te maken.
Dat de linkse outrage nogal selectief is. Eerst in je onderbroek staan, vervolgens doen alsof dat niet het geval is.. zodra het hoongelach te hard wordt wijzen naar de boze Russen die al sinds de koude oorlog gewoon lekker doen wat ze doen.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
  dinsdag 14 november 2017 @ 11:51:41 #132
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_175063452
quote:
6s.gif Op dinsdag 14 november 2017 11:48 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Er gaat ook niemand 'Noord Korea' op het internet :')
Haha

quote:
"Het kabinet zal in gesprek gaan met deze partijen over hoe (heimelijke) politieke beïnvloeding kan worden tegen gegaan."
Gaan ze dat doen door op de kleuterscholen de kindertjes te leren dat iedereen die niet het regeringsbeleid verkondigt een ruski spion is, of krijgen we echt een rijksveiligheidsdienst die alle onwenselijke meningen van het internet knipt?

In een vrije samenleving is er propaganda, dat tegengaan kan alleen door censuur of indoctrinatie.
  dinsdag 14 november 2017 @ 11:52:03 #133
321876 Cherna
Fuck the System
pi_175063461
Nepnieuws of niet. Het enige dat je moet onthouden is dat zaken doen met Rusland om er zelf beter van te worden prima is. Voor de rest moet je die Russen zover als mogelijk van je vandaan houden wat voor een nieuws ze ook verspreiden. Hun levensvisie is niet de onze. Bovendien geen sociaaldemocratie. Het is allemaal niet zo moeilijk om in te zien dat hun eigen burgers er niet zo goed vanaf komen. Zo wil je hier niet leven. Hou die er maar in.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
pi_175063488
quote:
7s.gif Op dinsdag 14 november 2017 11:51 schreef SpecialK het volgende:

[..]

In omgekeerde wereldland inderdaad.

[..]

Dat de linkse outrage nogal selectief is. Eerst in je onderbroek staan, vervolgens doen alsof dat niet het geval is.. zodra het hoongelach te hard wordt wijzen naar de boze Russen die al sinds de koude oorlog gewoon lekker doen wat ze doen.
Fake news verspreiden via sociale media is een betrekkelijk nieuw fenomeen en het is iets wat Rusland zich in korte tijd meester heeft gemaakt. Daar wordt tegen geageerd. Ik snap niet helemaal wat daar mis mee is en hoezo de verontwaardiging selectief zou zijn.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  dinsdag 14 november 2017 @ 11:54:02 #135
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_175063490
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 november 2017 11:51 schreef ems. het volgende:
Mja, ik ben er dus niet zo zeker van dat ik dit wel onder democratische inmenging wil koppen. Tenzij er onder de tafel flappen gaan naar een Nederlandse politicus vind ik het allemaal vooralsnog wat tam. Internet staat vol met meningen, al dan niet Russisch. Het is het individu om daar gezond mee om te gaan. Dan heb ik liever een paar conspiracyclowns extra dan dat moedertje staat gaat bepalen wat wel en niet op internet getoond mag worden.
Dat is inderdaad de (politieke) afweging die gemaakt moet worden. Ik denk persoonlijk dat je veel kunt verbieden, maar dat handhaving onmogelijk is. Aan de andere kant is het bereik van deze manier van beïnvloeden eigenlijk al zo groot dat het best bedriegend aan het worden is.
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
  dinsdag 14 november 2017 @ 11:55:13 #136
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_175063512
=
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 november 2017 11:54 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Fake news verspreiden via sociale media is een betrekkelijk nieuw fenomeen en het is iets wat Rusland zich in korte tijd meester heeft gemaakt. Daar wordt tegen geageerd. Ik snap niet helemaal wat daar mis mee is en hoezo de verontwaardiging selectief zou zijn.
Verontwaardiging van burgers is wat dat betreft... mjeh beetje laat maar begrijpelijk. Verontwaardiging van de media is.. wat mij betreft nogal verdacht... het is gewoon vingertje wijzen om hun eigen transgressies te verbergen.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
pi_175063536
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 november 2017 11:51 schreef ems. het volgende:

[..]

Mja, ik ben er dus niet zo zeker van dat ik dit wel onder democratische inmenging wil koppen. Tenzij er onder de tafel flappen gaan naar een Nederlandse politicus vind ik het allemaal vooralsnog wat tam. Internet staat vol met meningen, al dan niet Russisch. Het is het individu om daar gezond mee om te gaan. Dan heb ik liever een paar conspiracyclowns extra dan dat moedertje staat gaat bepalen wat wel en niet op internet getoond mag worden.
Op alle vlakken kan je zien dat progressief Nederland. Niet zo progressief is. Gewoon old skool big gourverment/high control en dan verpakken in een leuk groen sausje.
pi_175063718
quote:
7s.gif Op dinsdag 14 november 2017 11:48 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Eigenlijk vanaf het moment dat Trump een serieuze presidentskandidaat werd. Toen kreeg je backlash van de main outlets. Dat werd vervolgens door zijn presidentscampagne bestempeld als een groot probleem. Veel veel later koos links er voor om diezelfde term toe te passen op Rusland inmenging.

Eerst was het dus "fake news is wat Trump gebruikt om ons zwart te maken"

toen werd het ineens "oh wacht fake news is echt maar het komt uit rusland... wij zijn niet schuldig het zijn de russen"
De Russische kwestie was pas van nadat het onderzoek begon inderdaad (ervoor werd Rusland vooral genoemd met betrekking tot Clinton), maar dat Trump fake news zou overnemen werd al een stuk eerder gesteld. Dat is nu meer dan anderhalf jaar geleden en naar mijn weten is Trump erna pas beginnen te roepen dat CNN fake news was en zo.
  dinsdag 14 november 2017 @ 12:25:34 #139
94080 VeX-
HAHA..JIJ hebt HEUL veel POSTS
pi_175063923
Waarom gaat die zweedse troela niet terug naar dr eigen land en daar mensen hun vrijheid verpesten?
Life is just a series of peaks and troughs, yeah. And you don't know whether you're in a trough until you're climbing out, or on a peak, 'till you're coming down. And that's it. - David Brent
pi_175064356
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 november 2017 12:25 schreef VeX- het volgende:
Waarom gaat die zweedse troela niet terug naar dr eigen land en daar mensen hun vrijheid verpesten?
O shit een "ga terug naar je eigen land" over een blanke vrouw met een onwelgevallige mening. Die was ik nog niet eerder tegengekomen.
  dinsdag 14 november 2017 @ 13:02:36 #141
164607 sc00p
D66-rechter
pi_175064434
Russisch fake news kan weleens het einde van de Westerse democratieën betekenen. Dat dit nog geen #1 prioriteit heeft bij de NL en EU regeringen, verbaast me.

Kijk alleen al naar dit forum, de helft van de mensen heeft al liever een autoritaire strongman als leider dan dat ze door willen gaan met onze consensuspolitiek.
Ik ook, bedankt!
  dinsdag 14 november 2017 @ 13:06:38 #142
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_175064470
quote:
6s.gif Op dinsdag 14 november 2017 12:56 schreef AnanYaw het volgende:

[..]

O shit een "ga terug naar je eigen land" over een blanke vrouw met een onwelgevallige mening. Die was ik nog niet eerder tegengekomen.
Dat land is natuurlijk gewoon afgevuld met Afrikanen inmiddels dus ergens klopt het wel.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
pi_175064498
quote:
14s.gif Op dinsdag 14 november 2017 11:57 schreef HendrikV het volgende:

[..]

Op alle vlakken kan je zien dat progressief Nederland. Niet zo progressief is. Gewoon old skool big gourverment/high control en dan verpakken in een leuk groen sausje.
Ach, internetbeperkingen wil ik niet direct associëren met vermeende progressiviteit. Daarnaast komt een dergelijk geluid min of meer uit elke Nederlandse politieke hoek. Punt is dat ik tegen internetcensuur ben, ongeacht van wie of wat dat censuur komt.
Conscience do cost.
  dinsdag 14 november 2017 @ 13:12:04 #144
164607 sc00p
D66-rechter
pi_175064547
In je stukje staat dit:

quote:
Ollongren wil om de tafel met media- en technologiebedrijven om dit soort praktijken te voorkomen. "Het kabinet zal in gesprek gaan met deze partijen over hoe (heimelijke) politieke beïnvloeding kan worden tegen gegaan."

Er staat nergens dat ze willen censureren. Waarom impliceer je dit?

Het zal eerder uitkomen op zaken als www.euvsdisinfo.eu, maar dan groter. Dat soort bedrijven pakt fake-news op de inhoud aan, door de feiten (en leugens) aan te kaarten.
Ik ook, bedankt!
pi_175064569
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 november 2017 11:45 schreef ems. het volgende:
Ik snap het probleem eigenlijk niet zo. Laat rusland lekker facebookpagina's maken met meningen. Boeiend.
Prima, als wij dan dezelfde soort pagina's op Vkontakte mogen maken met anti-Poetin propaganda.

Maar dat willen de FvD'ers niet, die schijten bagger voor de grote Führer in Rusland.
Die Würde des Menschen ist unantastbar. Sie zu achten und zu schützen ist Verpflichtung aller staatlichen Gewalt.
pi_175064763
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 november 2017 13:14 schreef Abschirmdienst het volgende:

[..]

Prima, als wij dan dezelfde soort pagina's op Vkontakte mogen maken met anti-Poetin propaganda.

Maar dat willen de FvD'ers niet, die schijten bagger voor de grote Führer in Rusland.
Is er een poll geweest onder FvD'ers om te peilen welk percentage van de stemmers propaganda wilt verspreiden op vkontakte?
Conscience do cost.
  dinsdag 14 november 2017 @ 13:31:54 #147
164607 sc00p
D66-rechter
pi_175064833
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 november 2017 13:27 schreef ems. het volgende:

[..]

Is er een poll geweest onder FvD'ers om te peilen welk percentage van de stemmers propaganda wilt verspreiden op vkontakte?
Net alsof je het antwoord zelf niet al weet, FvD-ers hebben dezelfde mening als Putin over sociale en geopolitieke zaken. Staan totaal niet aan de kant van de Nederlandse/Europese regeringen.

Nederland is gewoon een erg makkelijk doel voor Rusland, want Nederland is na het VK zowat de grootste azijnpisser in West-Europa als het over de EU gaat, en ook de grootste USA-wannabe.
Nederland heeft dus een stuk kleinere zet nodig om dwars te liggen in de EU dan bvb België of Spanje.
Ik ook, bedankt!
pi_175064995
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 november 2017 13:31 schreef sc00p het volgende:

[..]

Net alsof je het antwoord zelf niet al weet, FvD-ers hebben dezelfde mening als Putin over sociale en geopolitieke zaken. Staan totaal niet aan de kant van de Nederlandse/Europese staten.
EU-kritisch of ronduit anti zijn maakt niet meteen dat ze aan 'dezelfde kant' staan als Putin of dat ze menen dat anti-eu propaganda vanuit het buitenland wenselijk is.
quote:
Nederland is gewoon een erg makkelijk doel voor Rusland, want Nederland is na het VK zowat de grootste azijnpisser in West-Europa als het over de EU gaat, en ook de grootste USA-wannabe.
Nederland heeft dus een stuk kleinere zet nodig om dwars te liggen in de EU dan bvb België of Spanje.
En zolang dat dwars liggen democratisch tot stand komt lijkt me daar niet zoveel mis mee. Los van mijn eigen mening over het geheel.

Maar zoals ik eerder al min of meer zei; ik heb helemaal geen behoefte aan een links/rechts discussie. Het gaat mij erom dat een dergelijke censuur op internetmeningen onwenselijk is. Welke partij ervoor pleit doet me eigenlijk niets.

[ Bericht 0% gewijzigd door ems. op 14-11-2017 13:53:53 ]
Conscience do cost.
pi_175065048
Worden we langzaam een oorlog in geluld?
  dinsdag 14 november 2017 @ 13:47:12 #150
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_175065099
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 november 2017 13:43 schreef J0kkebr0k het volgende:
Worden we langzaam een oorlog in geluld?
Dat weten we achteraf pas :7
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')