abonnement Unibet Coolblue
pi_175060032
quote:
More than 15,000 scientists from 184 countries issue 'warning to humanity

More than 15,000 scientists from 184 countries have issued a warning: Mankind must take immediate action to reverse the effects of climate change, deforestation and species extinction before it's too late.

The warning, issued by the Alliance of World Scientists and published in the journal Bioscience, comes on the 25th anniversary of a similar warning from the Union of Concerned Scientists that was titled "World Scientists' Warning to Humanity". The new letter, however, has 10 times as many scientists endorsing it.

"On the 25th anniversary of their call, we look back at their warning and evaluate the human response by exploring available time-series data," the paper reads. "Especially troubling is the current trajectory of potentially catastrophic climate change due to rising GHGs from burning fossil fuels (Hansen et al. 2013), deforestation (Keenan et al. 2015), and agricultural production--particularly from farming ruminants for meat consumption (Ripple et al. 2014). Moreover, we have unleashed a mass extinction event, the sixth in roughly 540 million years, wherein many current life forms could be annihilated or at least committed to extinction by the end of this century."
Zal wel een kern van waarheid inzitten maar ik vind het toch onduidelijk....

Waarom moet je bijvoorbeeld wetenschapper zijn om dat te snappen?

Nederlandse Bron
https://www.scientias.nl/(...)p-vernietigen-aarde/

[ Bericht 68% gewijzigd door Frutsel op 14-11-2017 09:30:18 ]
  Spellchecker dinsdag 14 november 2017 @ 07:52:37 #2
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_175060074
- edit -

[ Bericht 89% gewijzigd door maily op 14-11-2017 12:57:46 ]
  dinsdag 14 november 2017 @ 08:05:05 #3
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_175060185
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 november 2017 07:45 schreef hoechst het volgende:
Zal wel een kern van waarheid inzitten maar ik vind het toch onduidelijk....

Waarom moet je bijvoorbeeld wetenschapper zijn om dat te snappen?
De vraag beantwoorden voor je hem stelt! :o :P Of bedoelde je dat niet?

Waarom zijn het overigens "wetenschappers"? Zijn ze het toch niet?

Gisteren zag ik een bordje in de plaatselijk broodjeszaak. Nu broodje "kroket" voor ¤ 2,-

Ik durfde hem niet te kopen. :@
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_175060213
Lijkt wel reclame, ontzettend veel...
pi_175060217
quote:
10s.gif Op dinsdag 14 november 2017 08:05 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

De vraag beantwoorden voor je hem stelt! :o :P Of bedoelde je dat niet?

Waarom zijn het overigens "wetenschappers"? Zijn ze het toch niet?

Gisteren zag ik een bordje in de plaatselijk broodjeszaak. Nu broodje "kroket" voor ¤ 2,-

Ik durfde hem niet te kopen. :@
Met die voedselschaarste zal het dus wel meevallen...
  dinsdag 14 november 2017 @ 11:06:59 #6
91039 mstx
2x1/2 = 1/2 x 1/2
pi_175062682
15.000 is maar 0.00021% van de bevolking. We moeten ook naar de overige 99% van de bevolking, die niet waarschuwen, luisteren.
Op donderdag 2 juli 2009 22:41 schreef RTB het volgende:
als ik elk rap"liedje" een kans moest geven was ik aan het eind van dit millennium nog bezig met het tempo waarin die kotshoop uitgebraakt wordt.
👾
pi_175062799
quote:
10s.gif Op dinsdag 14 november 2017 11:06 schreef mstx het volgende:
15.000 is maar 0.00021% van de bevolking. We moeten ook naar de overige 99% van de bevolking, die niet waarschuwen, luisteren.
Alle technologische ontwikkelingen die de mens meegemaakt heeft komt ook van een heel klein percentage. 99% van de mensen zijn of te dom om te poepen of houden zich niet bezig met dit soort zaken.
Iedereen die mij quote, krijgt een DM van mij :)
pi_175062941
Het zijn klimaatwetenschappers die waarschuwen voor iets wat mogelijk over 100 jaar gaat gebeuren. Waarom is dit belangrijker dan ander mogelijk ongerief, dat bovendien op veel kortere termijn kan gebeuren (bijv escalatie in Noord Korea, een ernstige financieele crisis en talloze andere problemen)
Wat ontbreekt is een analyse van alle mogelijke risico's (=kans x impact) die de mensheid loopt, plus een rangschikking, plus een beoordeling hoe deze te mitigeren.
Nu heeft de oproep een karakter van:
"Wij van WC eend adviseren WC eend"
Of zoals de Romeinen zeiden: Oratio pro domo
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
pi_175063026
Beetje de Wildersen van de wereld. Veel schreeuwen over problemen, maar geen oplossingen.
pi_175063085
Laten we eens beginnen om overpopulatie tegen te gaan, wie van de deugers belt even met Afrika om daar de kanslozen te vertellen dat ze niet gemiddeld ook 4 a 5 kanslozen per gezin op de wereld moeten zetten. Daarna kunnen we misschien al die uitkering trekkers hier ook duidelijk maken dat 4 kinderen toch een beetje teveel van het goede is, vooral als je zelf de taal nog niet eens spreekt en alleen maar kunt teren op sociale voorzieningen.

Zodra de populatie afneemt zullen meerdere problemen afnemen, maar het grote probleem is dat mensen niet willen dat de populatie afneemt, bedrijven en de elite willen alleen maar meer verdienen, om meer te verdienen is meer groei nodig, dus blijven groeien zodat de beurs van de elite ook groeit, wat boeit hun het wat over 50 jaar is, zij hebben toch de rest van hun leven geld genoeg om rond te komen.
  dinsdag 14 november 2017 @ 11:37:06 #11
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_175063260
Wat dat betreft zijn wetenschappers net mensen die met een lang touw een vrouw proberen te neuken.

Waarin het touw de politieke wil van de burgerij voorstelt en de slapte van het touw de politieke onmacht van de burgerij voorstelt.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
  dinsdag 14 november 2017 @ 11:46:46 #12
425882 Lothiriel
Altijd optimistisch!
pi_175063381
Wederom waarschuwingen. Wat we nodig hebben is een duidelijke visie: wat moet er veranderen, en waarom. En welk effect zal deze verandering effectief hebben. Geen halfvaag geblaat dat we “iets” moeten doen, want daar kan je helemaal niks mee.

Om te beginnen moet de wereldbevolking krimpen. Niks mis met kinderen krijgen, maar 2 of 3 zal wel volstaan. Dat alleen al zal zoveel problemen oplossen.
Political correctness is tyranny with manners
- Charlton Heston
pi_175063542
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 november 2017 11:24 schreef TheJanitor het volgende:
Beetje de Wildersen van de wereld. Veel schreeuwen over problemen, maar geen oplossingen.
Gast, staat nota bene in het kopje zelf (deforestation) waar de pijnpunten liggen en als je de afgelopen 10 jaar een beetje had opgelet waren termen als 'inzetten op duurzame energie' en 'terugdringen van broeikasgassen' het mantra. Inclusief handvatten en bijbehorende technologie. Zonnepanelen, windmolens, opslag van CO2, enzovoort enzovoort.
"Waarom moet ik een bron hebben ?"
pi_175063658
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 november 2017 11:57 schreef Mensenvriend het volgende:

[..]

Gast, staat nota bene in het kopje zelf (deforestation) waar de pijnpunten liggen en als je de afgelopen 10 jaar een beetje had opgelet waren termen als 'inzetten op duurzame energie' en 'terugdringen van broeikasgassen' het mantra. Inclusief handvatten en bijbehorende technologie. Zonnepanelen, windmolens, opslag van CO2, enzovoort enzovoort.
En daar zijn we overal ter wereld al mee bezig.
pi_175063727
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 november 2017 11:12 schreef Vluchteling het volgende:

[..]

Alle technologische ontwikkelingen die de mens meegemaakt heeft komt ook van een heel klein percentage. 99% van de mensen zijn of te dom om te poepen of houden zich niet bezig met dit soort zaken.
Meer met lekker neuken enzo
pi_175063742
Ik begin me er beetje aan te ergeren dat de burger steeds wordt aangesproken terwijl deze geen reet kan veranderen. Overheden stellen economische groei voorop, of er nou werkelijk een (dreigende) klimaatprobleem is of niet.

Er wordt (bijna) niks gedaan tegen overpopulatie, bestrijdingsmiddelen, plastics enz. Ook tegen het minen van schaarse metalen voor nutteloze/redundante goederen wordt niks gedaan. Zo kan ik wel nog een uur doorgaan.
  dinsdag 14 november 2017 @ 12:15:37 #17
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_175063781
Miljoenen gelovigen waarschuwen voor het einde der tijden.
And so is the past
pi_175063804
Denken dat wij de aarde vernietigen. :') De aarde draait wel door hoor, met of zonder de mensheid.
A man is not old until regrets take the place of dreams.
pi_175063879
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 november 2017 11:46 schreef Lothiriel het volgende:
Wederom waarschuwingen. Wat we nodig hebben is een duidelijke visie: wat moet er veranderen, en waarom. En welk effect zal deze verandering effectief hebben. Geen halfvaag geblaat dat we “iets” moeten doen, want daar kan je helemaal niks mee.

Om te beginnen moet de wereldbevolking krimpen. Niks mis met kinderen krijgen, maar 2 of 3 zal wel volstaan. Dat alleen al zal zoveel problemen oplossen.
Vervolgens wordt 'iets' opgepakt door de parlementen om 'iets' meer belasting te heffen op allerlei symboolmaatregelen.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_175063898
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 november 2017 12:17 schreef habitue het volgende:
Denken dat wij de aarde vernietigen. :') De aarde draait wel door hoor, met of zonder de mensheid.
Bijzondere grootheidswaan om te bedenken dat wij volledig de aarde zelf in de hand hebben.
Dat we er iets aan bijdragen geloof ik best, maar de aarde is vanaf het begin af aan al aan het schommelen met temperaturen. Dat bepalen wij niet.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_175064016
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 november 2017 12:23 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Bijzondere grootheidswaan om te bedenken dat wij volledig de aarde zelf in de hand hebben.
Dat we er iets aan bijdragen geloof ik best, maar de aarde is vanaf het begin af aan al aan het schommelen met temperaturen. Dat bepalen wij niet.
Kunnen we dit topic niet sluiten? Ik heb bijv. deze opmerking al 10.000 keer gelezen afgelopen jaar geloof ik.
  dinsdag 14 november 2017 @ 12:48:48 #22
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_175064266
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 november 2017 12:23 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Bijzondere grootheidswaan om te bedenken dat wij volledig de aarde zelf in de hand hebben.
Dat we er iets aan bijdragen geloof ik best, maar de aarde is vanaf het begin af aan al aan het schommelen met temperaturen. Dat bepalen wij niet.
Temperatuurschommelingen zijn normaal inderdaad. Alleen vallen de huidige cijfers niet uit te leggen als normale natuurlijke schommelingen. We hebben de thermostaat aangedraaid en de boel is flink aan het opwarmen.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
pi_175064285
We kunnen er makkelijk wat aan doen, maar de echte wil is er nog niet bij de overheden. Zodra het erger wordt zullen ze wel wat doen, dus echt zorgen maken hoeven we ons niet.
  dinsdag 14 november 2017 @ 12:52:04 #24
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_175064300
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 november 2017 12:17 schreef habitue het volgende:
Denken dat wij de aarde vernietigen. :') De aarde draait wel door hoor, met of zonder de mensheid.
Muah. Mijn voorkeur is toch wel met de mensheid.. en met zo veel mogelijk biodiversiteit. Nogal lame om de boel kapot te maken. Al die genetische informatie die nu door de papierversnipperaar gaat elke dag... iets om over na te denken.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
pi_175064311
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 november 2017 11:24 schreef TheJanitor het volgende:
Beetje de Wildersen van de wereld. Veel schreeuwen over problemen, maar geen oplossingen.
Oplossingen heeft men wel maar dan staat die 99% op hun achterpoten omdat dan opeens het welvaartsniveau zal veranderen. 8-)
pi_175064328
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 november 2017 12:12 schreef Joppiez het volgende:
Ik begin me er beetje aan te ergeren dat de burger steeds wordt aangesproken terwijl deze geen reet kan veranderen. Overheden stellen economische groei voorop, of er nou werkelijk een (dreigende) klimaatprobleem is of niet.

Er wordt (bijna) niks gedaan tegen overpopulatie, bestrijdingsmiddelen, plastics enz. Ook tegen het minen van schaarse metalen voor nutteloze/redundante goederen wordt niks gedaan. Zo kan ik wel nog een uur doorgaan.
Jij snapt het. ^O^

Het zijn de overheden die burgers moeten voorzien in milieuvriendelijke maatregelen, nee er wordt een hoop paniek gezaaid, als oplossing moeten de burgers overal voor betalen, maar geen enkele regering die geld stopt in de ontwikkeling van duurzame energie of andere oplossingen voor een betere planeet behalve de burgers nog meer geld uit de zakken kloppen. Maar wat verwacht je als grote bedrijven zoals Shell blijkbaar een vinger in de pap hebben in het kabinet.
pi_175064374
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 november 2017 12:54 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

Jij snapt het. ^O^

Het zijn de overheden die burgers moeten voorzien in milieuvriendelijke maatregelen, nee er wordt een hoop paniek gezaaid, als oplossing moeten de burgers overal voor betalen, maar geen enkele regering die geld stopt in de ontwikkeling van duurzame energie of andere oplossingen voor een betere planeet behalve de burgers nog meer geld uit de zakken kloppen. Maar wat verwacht je als grote bedrijven zoals Shell blijkbaar een vinger in de pap hebben in het kabinet.
overheden hebben een poging gedaan om bijvoorbeeld accijnzen op kerosine in te voeren. Dat kon toen ook weer niet onder druk van diezelfde publieke opinie.

Verder zijn er genoeg subsidies op zonnepanelen een tesla met minder bpm enz...
  dinsdag 14 november 2017 @ 12:59:03 #28
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_175064390
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 november 2017 12:54 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

Jij snapt het. ^O^

Het zijn de overheden die burgers moeten voorzien in milieuvriendelijke maatregelen, nee er wordt een hoop paniek gezaaid, als oplossing moeten de burgers overal voor betalen, maar geen enkele regering die geld stopt in de ontwikkeling van duurzame energie of andere oplossingen voor een betere planeet behalve de burgers nog meer geld uit de zakken kloppen. Maar wat verwacht je als grote bedrijven zoals Shell blijkbaar een vinger in de pap hebben in het kabinet.
De democratische droom is natuurlijk dat burgers de overheid aansturen om veranderingen te brengen.

Maar corruptie zit dat in de weg. En als bedrijven hun CO2 uitstoot of andere vervuiling niet kunnen doen in het ene land gaan ze wel naar een land waar dat wel kan.

Kapitalisme en concurrentie is een geweldig systeem maar het loopt een beetje stuk op punten zoals milieu.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
pi_175064502
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 november 2017 12:57 schreef Basp1 het volgende:

[..]

overheden hebben een poging gedaan om bijvoorbeeld accijnzen op kerosine in te voeren. Dat kon toen ook weer niet onder druk van diezelfde publieke opinie.

Verder zijn er genoeg subsidies op zonnepanelen een tesla met minder bpm enz...
Als jij als overheid je eigen doemroepers geloofd, die schreeuwen dat de aarde onleefbaar is over 100 jaar als we zo doorgaan en dan kom jij aan met subsidies voor een Tesla en de rest vooral belastingen heffen op burgers dan klopt er iets niet aan de gedachtegang of we worden opgelicht.

Wat weten velen hier nu echt over het klimaat buiten de verhalen wat jullie veelal bereiken via de NOS, die zich weer beroepen op de info welke ze toegespeeld krijgen van zwaar gesubsidieerde klimaatclubjes die hun voortbestaan te danken hebben aan de klimaatverandering.
  dinsdag 14 november 2017 @ 13:13:46 #30
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_175064564
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 november 2017 13:08 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

Als jij als overheid je eigen doemroepers geloofd, die schreeuwen dat de aarde onleefbaar is over 100 jaar als we zo doorgaan en dan kom jij aan met subsidies voor een Tesla en de rest vooral belastingen heffen op burgers dan klopt er iets niet aan de gedachtegang of we worden opgelicht.
De overheid is ook maar een collectie mensen. Mensen die de belangen van hun kiezers en de bedrijven waar ze mee te maken hebben navigeren. Doe je daar niet aan mee dan haal je het niet in de politiek.

Nogal logisch dat overheden niet direct en exact kunnen reageren op dit soort voorspellingen. Totdat er een hoge nood is zullen kiezers niet bereid zijn in te leveren en bedrijven zullen altijd gewoon voor datgene pushen waarmee de winstmarges het hoogste liggen.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
pi_175064603
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 november 2017 11:24 schreef TheJanitor het volgende:
Beetje de Wildersen van de wereld. Veel schreeuwen over problemen, maar geen oplossingen.
Volgens mij zijn veel van de huidige problemen op de wereld gerelateerd aan het hoge aantal mensen. Als we eerst eens zorgen dat we op natuurlijke wijze naar de helft minder mensen gaan, bijvoorbeeld door een werledwijde 1 kind policy. Dan verdwijnen de andere problemen vanzelf.
Klimaatverandering gaan we niet stoppen. Klimaat is nooit een statisch iets geweest, dus daar kunnen we gewoon beter mee leren leven.
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
  dinsdag 14 november 2017 @ 13:20:15 #32
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_175064634
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 november 2017 13:17 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Volgens mij zijn veel van de huidige problemen op de wereld gerelateerd aan het hoge aantal mensen. Als we eerst eens zorgen dat we op natuurlijke wijze naar de helft minder mensen gaan, bijvoorbeeld door een werledwijde 1 kind policy.
Geboortecijfers zijn blijkbaar best aardig te engineeren zonder een pistool op tafel te leggen gelukkig. Door kindersterfte en armoede te reduceren.

quote:
Klimaatverandering gaan we niet stoppen. Klimaat is nooit een statisch iets geweest, dus daar kunnen we gewoon beter mee leren leven.
We kunnen ons aandeel erin best reduceren.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
pi_175065269
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 november 2017 12:23 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Bijzondere grootheidswaan om te bedenken dat wij volledig de aarde zelf in de hand hebben.
Dat we er iets aan bijdragen geloof ik best, maar de aarde is vanaf het begin af aan al aan het schommelen met temperaturen. Dat bepalen wij niet.
Klopt, alleen gaat dat eerder in periodes van duizenden zoniet tienduizenden jaren ipv de tientallen jaren zoals nu.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 14-11-2017 13:58:42 ]
pi_175065339
quote:
7s.gif Op dinsdag 14 november 2017 12:52 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Muah. Mijn voorkeur is toch wel met de mensheid.. en met zo veel mogelijk biodiversiteit. Nogal lame om de boel kapot te maken. Al die genetische informatie die nu door de papierversnipperaar gaat elke dag... iets om over na te denken.
Ja hoor de mijne ook. En ik vind dat we al heel goed bezig zijn met het langzaam overstappen op zonne-energie, elektrisch vervoer, en er komt ook al meer schot in energie-opslag.

Ik zie het wel rooskleurig in.
A man is not old until regrets take the place of dreams.
  Overall beste user 2022 dinsdag 14 november 2017 @ 15:57:46 #35
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_175067918
We moeten gewoon democratisch bepalen of ze gelijk hebben. Dat kan met veel dingen. Bijvoorbeeld bepalen of een pan water kookt of niet. Als we allemaal zeggen van niet, kan die pan best over het hoofd van TS worden uitgegoten. Al komt hij van het vuur en slaat de damp van het borrelende vocht af. Daar zijn geen elitaire koks of D66-natuurkundigen voor nodig.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_175068463
Ik heb hier een mailtje van een gepensioneerde aardrijkskundeleraar die twijfelt :')
pi_175068802
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 november 2017 11:26 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
Laten we eens beginnen om overpopulatie tegen te gaan, wie van de deugers belt even met Afrika om daar de kanslozen te vertellen dat ze niet gemiddeld ook 4 a 5 kanslozen per gezin op de wereld moeten zetten. Daarna kunnen we misschien al die uitkering trekkers hier ook duidelijk maken dat 4 kinderen toch een beetje teveel van het goede is, vooral als je zelf de taal nog niet eens spreekt en alleen maar kunt teren op sociale voorzieningen.

Zodra de populatie afneemt zullen meerdere problemen afnemen, maar het grote probleem is dat mensen niet willen dat de populatie afneemt, bedrijven en de elite willen alleen maar meer verdienen, om meer te verdienen is meer groei nodig, dus blijven groeien zodat de beurs van de elite ook groeit, wat boeit hun het wat over 50 jaar is, zij hebben toch de rest van hun leven geld genoeg om rond te komen.
Afrika mag nog wel even lekker doorneuken voordat ze qua ecologische voetafdruk op ons niveau zitten hoor :s)



Misschien is simpelweg inzetten op verkleinen van die ecologische voetafdruk effectiever.
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_175068889
En nu? Een nieuwe paraplu kopen, wat is de oplossing?
pi_175069154
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 november 2017 16:43 schreef Barbusse het volgende:

[..]

Afrika mag nog wel even lekker doorneuken voordat ze qua ecologische voetafdruk op ons niveau zitten hoor :s)

[ afbeelding ]

Misschien is simpelweg inzetten op verkleinen van die ecologische voetafdruk effectiever.
Volgens het kaartje zit Alaska op hetzelfde niveau als de andere Verenigde Staten.

Daar geloof ik geen reet van.
  Overall beste user 2022 dinsdag 14 november 2017 @ 17:06:25 #40
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_175069318
Omdat het hetzelfde land is.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_175069366
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 november 2017 16:58 schreef Bivox.Silentic het volgende:

[..]

Volgens het kaartje zit Alaska op hetzelfde niveau als de andere Verenigde Staten.

Daar geloof ik geen reet van.
Waarom niet?

Meer info kun je hier vinden btw: https://www.footprintnetwork.org/
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
  Overall beste user 2022 dinsdag 14 november 2017 @ 17:51:55 #42
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_175070307
Ik vind het ook raar dat Rottummerplaat een gelijke voetprint lijkt te hebben als het Botlekgebied op het kaartje. Kijk maar naar de kleur van de pixel.

Conclusie: Opwarming van de aarde is een hoax.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  Moderator dinsdag 14 november 2017 @ 18:01:20 #43
54278 crew  Tijger_m
42
pi_175070501
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 november 2017 07:45 schreef hoechst het volgende:

[..]

Zal wel een kern van waarheid inzitten maar ik vind het toch onduidelijk....

Waarom moet je bijvoorbeeld wetenschapper zijn om dat te snappen?

Nederlandse Bron
https://www.scientias.nl/(...)p-vernietigen-aarde/
Wat is dan er zo onduidelijk aan?

En waarom meen je dat jij wetenschapper moet zijn om de oorzaak te snappen? Ik kan je het in een zin uitleggen "We produceren teveel schadelijke broeikasgassen". Welk deel snap je niet?
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_175071003
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 november 2017 16:43 schreef Barbusse het volgende:

[..]

Afrika mag nog wel even lekker doorneuken voordat ze qua ecologische voetafdruk op ons niveau zitten hoor :s)

[ afbeelding ]

Misschien is simpelweg inzetten op verkleinen van die ecologische voetafdruk effectiever.
Ik ben bang dat alles dat 'simpel' is in de praktijk niet simpel genoeg is. Desalniettemin moet die afdruk idd kleiner.

ik zou in willen zetten op Geo-engineering maar dan heb je in BNW de poppen aan het dansen.

Misschien moeten de linkse partijen, met name de PvdA, even flink anti-klimaatverandering worden dan wil rechts Nederland morgen nog een betere wereld.
pi_175071086
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 november 2017 18:27 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Ik ben bang dat alles dat 'simpel' is in de praktijk niet simpel genoeg is. Desalniettemin moet die afdruk idd kleiner.

ik zou in willen zetten op Geo-engineering maar dan heb je in BNW de poppen aan het dansen.
Oh, dat ben ik met je eens hoor. Maar de stelling "men moet in Afrika maar eens minder neuken!" slaat imho nergens op.
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
  Overall beste user 2022 dinsdag 14 november 2017 @ 19:12:28 #46
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_175071967
Afrika slaat die oude techniek waarschijnlijk toch wel over. Ontploffende tankauto's, lekke leidingen, etc. Het loont de moeite niet meer. Duurzaam is daar ook goedkoper.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_175074581
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 november 2017 18:01 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Wat is dan er zo onduidelijk aan?

En waarom meen je dat jij wetenschapper moet zijn om de oorzaak te snappen? Ik kan je het in een zin uitleggen "We produceren teveel schadelijke broeikasgassen". Welk deel snap je niet?
Heb jij in groep 7 geen begrijpend lezen gehad?
pi_175075527
quote:
10s.gif Op dinsdag 14 november 2017 18:31 schreef Barbusse het volgende:

[..]

Oh, dat ben ik met je eens hoor. Maar de stelling "men moet in Afrika maar eens minder neuken!" slaat imho nergens op.
Klopt

Ik ben ook niet heel optimistisch over een evt verandering zonder geo-engineering. De "grootste" verandering die we met man en macht zouden kunnen bewerkstelligen is dat de aarde 'net' iets minder snel opwarmt want er zit geen thermostaat op de aarde die men even kan bijstellen.

De ozonlaag was een eitje vergeleken met dit.
  Moderator dinsdag 14 november 2017 @ 22:33:40 #49
54278 crew  Tijger_m
42
pi_175077833
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 november 2017 20:45 schreef hoechst het volgende:

[..]

Heb jij in groep 7 geen begrijpend lezen gehad?
Nee. Groep 7 bestond niet toen ik nog de schoolgaande leeftijd had maar ik begrijp dat ik je vraag wel correct beantwoord heb dus? Inhoudelijk heb je geen kritiek iig.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_175079556
Pfffft. 15000 wetenschappers maar ????

Hier, 20679 doktoren die Lucky Strike sigaretten aanprijzen

  woensdag 15 november 2017 @ 02:27:31 #51
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_175080619
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 november 2017 21:16 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Klopt

Ik ben ook niet heel optimistisch over een evt verandering zonder geo-engineering. De "grootste" verandering die we met man en macht zouden kunnen bewerkstelligen is dat de aarde 'net' iets minder snel opwarmt want er zit geen thermostaat op de aarde die men even kan bijstellen.

De ozonlaag was een eitje vergeleken met dit.
CO2 is een thermostaat knop. Als er in de toekomst een manier is om grote hoeveelheden CO2 op te slaan (zonder meer co2 uitstoot te veroorzaken natuurlijk) zoals in kalksteen dan is dat een prima methode om de thermostaatknop zachter te zetten.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
pi_175080971
quote:
1s.gif Op woensdag 15 november 2017 02:27 schreef SpecialK het volgende:

[..]

CO2 is een thermostaat knop. Als er in de toekomst een manier is om grote hoeveelheden CO2 op te slaan (zonder meer co2 uitstoot te veroorzaken natuurlijk) zoals in kalksteen dan is dat een prima methode om de thermostaatknop zachter te zetten.
Ze mogen wel opschieten dan.
pi_175081793
Ik snap dat niet. We leven nog steeds in een ijstijd. In het verleden was het veel warmer en was er toch ook zat leven/natuur? Misschien nog wel meer dan nu.
  Overall beste user 2022 woensdag 15 november 2017 @ 09:37:34 #54
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_175082607
Vast wel. Misschien een paar decennia hongersnood en massale uitstervingen, maar niets dat echt lang duurde.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_175082646
quote:
0s.gif Op woensdag 15 november 2017 09:37 schreef Ulx het volgende:
Vast wel. Misschien een paar decennia hongersnood en massale uitstervingen, maar niets dat echt lang duurde.
Dus die verhalen van wetenschappers dat miljoenen jaren geleden de wereldtemperatuur veel hoger was, er in Nederland een tropisch klimaat heerste en het stikte van het leven zijn gelogen?
  Overall beste user 2022 woensdag 15 november 2017 @ 10:01:55 #56
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_175082999
quote:
0s.gif Op woensdag 15 november 2017 09:40 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Dus die verhalen van wetenschappers dat miljoenen jaren geleden de wereldtemperatuur veel hoger was, er in Nederland een tropisch klimaat heerste en het stikte van het leven zijn gelogen?
Geen idee, volgens mij lag het onder water.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_175083036
quote:
0s.gif Op woensdag 15 november 2017 10:01 schreef Ulx het volgende:

[..]

Geen idee, volgens mij lag het onder water.
Er zijn hier mammoetresten gevonden. Er zit hier olie en gas in de grond. Dat duidt op veel plantleven en oerwouden terwijl het in de wereld bloedje, bloedjeheet was. Hoedan?
  Overall beste user 2022 woensdag 15 november 2017 @ 10:08:41 #58
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_175083126
Wolharige mammoeten?
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_175083269
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 november 2017 11:26 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
Laten we eens beginnen om overpopulatie tegen te gaan, wie van de deugers belt even met Afrika om daar de kanslozen te vertellen dat ze niet gemiddeld ook 4 a 5 kanslozen per gezin op de wereld moeten zetten. Daarna kunnen we misschien al die uitkering trekkers hier ook duidelijk maken dat 4 kinderen toch een beetje teveel van het goede is, vooral als je zelf de taal nog niet eens spreekt en alleen maar kunt teren op sociale voorzieningen.

Zodra de populatie afneemt zullen meerdere problemen afnemen, maar het grote probleem is dat mensen niet willen dat de populatie afneemt, bedrijven en de elite willen alleen maar meer verdienen, om meer te verdienen is meer groei nodig, dus blijven groeien zodat de beurs van de elite ook groeit, wat boeit hun het wat over 50 jaar is, zij hebben toch de rest van hun leven geld genoeg om rond te komen.
Precies. Start die sterilisatie programma's in kansarme gebieden om de wereldbevolking mee omlaag te brengen.

Handhaaf een één kind politiek in alle landen.

Men kan zeuren over het klimaat totdat men een ons weegt. De mens zal zijn gedrag toch nooit veranderen. Het zal blijven consumeren en het grootkapitaal zal hier aan willen blijven verdienen.

De enige oplossing. Minder mensen, minder consumenten, minder vervuiling, beter voor deze aarde. Overbevolking is hier het kernprobleem. Pak je dat niet aan dan zal er nooit een oplossing bereikt worden. Moeder Natuur zal dan de oplossing bieden middels deze klimaatveranderingen.

De aarde wordt weer enigszins weer levensvatbaar als de menselijke populatie gereduceerd is tot een acceptabel niveau van drie miljard.
pi_175083391
quote:
0s.gif Op woensdag 15 november 2017 10:16 schreef Elzies het volgende:

[..]

Precies. Start die sterilisatie programma's in kansarme gebieden om de wereldbevolking mee omlaag te brengen.

Handhaaf een één kind politiek in alle landen.

Men kan zeuren over het klimaat totdat men een ons weegt. De mens zal zijn gedrag toch nooit veranderen. Het zal blijven consumeren en het grootkapitaal zal hier aan willen blijven verdienen.

De enige oplossing. Minder mensen, minder consumenten, minder vervuiling, beter voor deze aarde. Overbevolking is hier het kernprobleem. Pak je dat niet aan dan zal er nooit een oplossing bereikt worden. Moeder Natuur zal dan de oplossing bieden middels deze klimaatveranderingen.

De aarde wordt weer enigszins weer levensvatbaar als de menselijke populatie gereduceerd is tot een acceptabel niveau van drie miljard.
Sterilisatieprogramma's in kansarme gebieden, toe maar :')

Zolang 1 Amerikaan of Europeaan net zoveel verbruikt als 20 Nigerianen zet dat simpelweg geen zoden aan de dijk.
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
  Overall beste user 2022 woensdag 15 november 2017 @ 10:23:28 #61
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_175083430
Gedwongen euthanasie is misschien wel een goed idee.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_175083446
quote:
0s.gif Op woensdag 15 november 2017 10:23 schreef Ulx het volgende:
Gedwongen euthanasie is misschien wel een goed idee.
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_175083496
quote:
0s.gif Op woensdag 15 november 2017 10:04 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Er zijn hier mammoetresten gevonden. Er zit hier olie en gas in de grond. Dat duidt op veel plantleven en oerwouden terwijl het in de wereld bloedje, bloedjeheet was. Hoedan?
Je weet toch ook dat de aardplaten waar we op wonen constant in beweging zijn. Waar lag het stukje land waar we nu op leven in de tijden waar jij het over hebt? :D
pi_175083566
quote:
10s.gif Op woensdag 15 november 2017 10:21 schreef Barbusse het volgende:

[..]

Sterilisatieprogramma's in kansarme gebieden, toe maar :')

Zolang 1 Amerikaan of Europeaan net zoveel verbruikt als 20 Nigerianen zet dat simpelweg geen zoden aan de dijk.
Het doorfokken van kansarmen biedt geen soelaas. Het leidt tot ernstige inkomensverschillen met immigratiestromen, mensenhandel, criminaliteit en lokale conflicten als gevolg.

Gewoon één kind en dan het knoopje erin.

De wereldbevolking moet omlaag. Anders zullen energietekorten en inkomensongelijkheden leiden tot wereldwijde conflicten die zelfs kunnen uitmonden tot nucleaire oorlogsvoering.

Het doorgroeien tot meer dan tien miljard mensen in 2050 zal het einde inluiden van de menselijke beschaving. We zien nu al wereldwijd het verval hiervan en dit is nog maar het begin van dit proces.

Idealisme is voor de dommen en voor de naīevelingen. Het grote gif voor het gezonde verstand. De menselijke aard blijft de menselijke aard. Die wil consumeren en verdienen en die wil altijd meer ten koste van de ander. Die aard verander je niet.
pi_175083854
"Het doorfokken van kansarmen biedt geen soelaas. Het leidt tot ernstige inkomensverschillen met immigratiestromen, mensenhandel, criminaliteit en lokale conflicten als gevolg."

Wat een bullshit :')

Inkomensverschillen komen niet doordat mensen veel kinderen krijgen. Maar goed, het is Elzies, dus niet de moeite waard.
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
  woensdag 15 november 2017 @ 11:02:42 #66
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_175084185
quote:
0s.gif Op woensdag 15 november 2017 08:39 schreef Braindead2000 het volgende:
Ik snap dat niet. We leven nog steeds in een ijstijd. In het verleden was het veel warmer en was er toch ook zat leven/natuur? Misschien nog wel meer dan nu.
Ik snap je gedachtegang, maar je realiseert je niet voldoende dat dat ander leven was dan er nu is. En dat wij van dat leven nu afhankelijk zijn.

De aarde zal niet stuk gaan, het leven zal zijn weg weer vinden. Voordat het hersteld gaat het systeem eerst stuk en heeft daarna tijd nodig om te herstellen. Wat ervoor in de plaats komt en in hoeverre we daar wat mee kunnen is nog maar de vraag. Maar vooral, die afbraak tijd en hersteltijd zijn in aardse termen, niet in menselijke termen.
De herstelperiode na de laatste massa instinctie duurde zo'n 10 miljoen jaar. Waarbij te zien is dat de eerste 5 miljoen jaar er niet echt veel nieuwe diersoorten zich ontwikkelde. Evolutie gaat niet zo snel.

We hebben het hier dus niet over even de tanden op elkaar en 50 jaar later is alles weer goed, maar over miljoenen jaren.

De massa instinctie die nu bezig is moet je niet enkel bekijken vanuit het co2 verhaal. Ontbossingen, over bevissing, vervuiling, het zijn hele zware factoren in dit verhaal. Soorten vallen om terwijl we ernaar kijken, biotopen beginnen in elkaar te storten waar we bij staan.

Je moet niet bang zijn voor het einde van de aarde. Maar voor het einde van de aarde zoals wij dat kennen, waar wij in geëvalueerd zijn, van afhankelijk zijn.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_175084350
quote:
1s.gif Op woensdag 15 november 2017 11:02 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Ik snap je gedachtegang, maar je realiseert je niet voldoende dat dat ander leven was dan er nu is. En dat wij van dat leven nu afhankelijk zijn.

De aarde zal niet stuk gaan, het leven zal zijn weg weer vinden. Voordat het hersteld gaat het systeem eerst stuk en heeft daarna tijd nodig om te herstellen. Wat ervoor in de plaats komt en in hoeverre we daar wat mee kunnen is nog maar de vraag. Maar vooral, die afbraak tijd en hersteltijd zijn in aardse termen, niet in menselijke termen.
De herstelperiode na de laatste massa instinctie duurde zo'n 10 miljoen jaar. Waarbij te zien is dat de eerste 5 miljoen jaar er niet echt veel nieuwe diersoorten zich ontwikkelde. Evolutie gaat niet zo snel.

We hebben het hier dus niet over even de tanden op elkaar en 50 jaar later is alles weer goed, maar over miljoenen jaren.

De massa instinctie die nu bezig is moet je niet enkel bekijken vanuit het co2 verhaal. Ontbossingen, over bevissing, vervuiling, het zijn hele zware factoren in dit verhaal. Soorten vallen om terwijl we ernaar kijken, biotopen beginnen in elkaar te storten waar we bij staan.

Je moet niet bang zijn voor het einde van de aarde. Maar voor het einde van de aarde zoals wij dat kennen, waar wij in geëvalueerd zijn, van afhankelijk zijn.
M.a.w.: al deze problemen komen doordat er teveel mensen op aarde zijn? Met die conclusie heb ik geen probleem. Waar ik dan wel weer een probleem mee heb is dat die klimaatactivisten ook vaak meer mensen op de wereld en in Nederland willen. Ze weten niet wat ze willen, ze hebben tegenstrijdige idealen.
  woensdag 15 november 2017 @ 11:17:42 #68
463917 Buurtzwaan
Houdt van de polder
pi_175084455
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 november 2017 12:12 schreef Joppiez het volgende:
Ik begin me er beetje aan te ergeren dat de burger steeds wordt aangesproken terwijl deze geen reet kan veranderen. Overheden stellen economische groei voorop, of er nou werkelijk een (dreigende) klimaatprobleem is of niet.

Er wordt (bijna) niks gedaan tegen overpopulatie, bestrijdingsmiddelen, plastics enz. Ook tegen het minen van schaarse metalen voor nutteloze/redundante goederen wordt niks gedaan. Zo kan ik wel nog een uur doorgaan.
Dat is maar deels waar. Wij als consument kunnen wel degelijk het proces beīnvloeden, maar willen dat niet omdat we dan aan luxe moeten gaan inboeten. Wat te denken van geen plastic boterhammenzakje meenemen naar je werk, het laten staan van fruit uit de supermarkt wat helemaal uit de andere kant van de wereld moeten worden geëxporteerd of minder consumeren van vlees. Dat zijn zaken waar niemand op wil inleveren en je als overheid ook niet kunt gaan regulieren omdat je anders tot politiestaat vervalt.
  Overall beste user 2022 woensdag 15 november 2017 @ 11:20:03 #69
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_175084497
quote:
0s.gif Op woensdag 15 november 2017 11:17 schreef Buurtzwaan het volgende:
het laten staan van fruit uit de supermarkt wat helemaal uit de andere kant van de wereld moeten worden geëxporteerd
Gebruikt transport meer of minder energie dan het kweken van dat fruit in kassen in Nederland?
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  woensdag 15 november 2017 @ 11:22:44 #70
463917 Buurtzwaan
Houdt van de polder
pi_175084559
quote:
0s.gif Op woensdag 15 november 2017 11:20 schreef Ulx het volgende:

[..]

Gebruikt transport meer of minder energie dan het kweken van dat fruit in kassen in Nederland?
Dat zou ik niet weten, maar het consumeren van exotisch fruit (of dat nou geīmporteerd of hier gekweekt wordt) vergt meer energie dan wanneer men zich aan de seizoenen van het fruit houdt en het uit de lokale omgeving haalt.
pi_175084633
quote:
0s.gif Op woensdag 15 november 2017 11:22 schreef Buurtzwaan het volgende:

[..]

Dat zou ik niet weten, maar het consumeren van exotisch fruit (of dat nou geīmporteerd of hier gekweekt wordt) vergt meer energie dan wanneer men zich aan de seizoenen van het fruit houdt en het uit de lokale omgeving haalt.
Minder, veel minder vlees eten. Bio-industrie is een van de grootste vervuilers: Giving up beef will reduce carbon footprint more than cars, says expert
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_175084848
Ik heb een hybride mening. Ik geloof dat we de opwarming veroorzaken, ik denk alleen niet dat het in de mens zit om het op tijd terug te willen draaien.

Alles wat nu gedaan wordt is gewoon weer een nieuwe gimmick om geld te verdienen.

Gebral over hoe snel je elektrische auto is. Zonnepanelen op je dak voor je elektrische terrasverwarming. Plastic scheiden en in het weekend naar Barcelona vliegen.

Het gaat echt om hakken in het feestje, wereldwijd,

- 1 of 2 kinderen per gezin
- stoppen met vlees eten
- stoppen met vliegvakanties
- stoppen met overbodige consumptie van voedsel, goederen en energie

Maar he! Dat is niet leuk meer BertV.
Huisarts Van Waalwijk Van Doorn en/of voorouders net boven Neder-Rijn? Doe een DNA-test.
  woensdag 15 november 2017 @ 11:46:37 #73
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_175085043
quote:
0s.gif Op woensdag 15 november 2017 11:12 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

M.a.w.: al deze problemen komen doordat er teveel mensen op aarde zijn? Met die conclusie heb ik geen probleem. Waar ik dan wel weer een probleem mee heb is dat die klimaatactivisten ook vaak meer mensen op de wereld en in Nederland willen. Ze weten niet wat ze willen, ze hebben tegenstrijdige idealen.
Vooral omdat mensen teveel vernielen en vervuilen. Dat heeft minder met de wereldbevolking te maken dan sommigen hier willen laten denken.

Zelfs al laten we op dit moment de wereldbevolking terug zakken naar 3 miljard hebben we nogsteeds dit probleem. Als al die mensen op ons Nederlandse niveau leven zet het nog geen zoden aan de dijk.

Natuurlijk groeien we als mensheid ook te hard, ook dat is een factor. Maar het is niet DE factor.
Klimaatactivisten die de mensheid lekker willen laten groeien ken ik niet, wel die de focus op bv die bevolkingsgroei in Afrika verplaatsen. Terecht, want daar zit het probleem in deze nu niet. Sterker nog, het zijn die nare linkjes waar je het over hebt die hard aan het werk zijn de bevolkingsgroei in te dammen daar. Plannend parendhood bv doet daarin veel en goed werk in oa Afrika. Maar ook vele andere hulporganisaties werken hard aan educatie, verstrekken van anticonceptie, het plegen van abortussen en alles eromheen. Dat begint al zoden aan de dijk te zetten, we zijn de grote groei al voorbij.

Dit is alleen een langzaam werkend iets. Te langzaam.
Sneller gaat niet lukken zonder naar gruwelijke middelen te grijpen. Dus ja, we moeten ook serieus kijken naar de wereldbevolking verminderen, maar we hebben nu veel meer te winnen door de focus te leggen op die vernietiging verminderen.
Of we de wereldbevolking terug kunnen gaan dringen maakt geen bal uit als we die vernietiging niet ernstig terug gaan dringen. Het is dan te laat en te weinig.

De enige reden dat veel mensen het alleen maar over die wereldbevolking hebben die omlaag moet is omdat het dan een ander is die er wat aan moet doen. En zij zelf niets willen doen.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
  woensdag 15 november 2017 @ 11:49:57 #74
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_175085103
quote:
0s.gif Op woensdag 15 november 2017 11:26 schreef Barbusse het volgende:

[..]

Minder, veel minder vlees eten. Bio-industrie is een van de grootste vervuilers: Giving up beef will reduce carbon footprint more than cars, says expert
Klopt, dit is de olifant in de kamer.
Niet alleen op het gebied van CO2, maar ook ontbossingen en vervuiling e.d. is dit 1 van de grootste factoren die speelt. Deze industrie is de grootste factor in de massa instinctie die nu gaande is (niet eraan komt, maar bezig is).
Een industrie die zo'n 1/3 van de wereldbevolking dient (en niet de hele arme gebieden). Dus net zo problematisch zou zijn als we die wereldbevolking reduceren.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_175085272
quote:
1s.gif Op woensdag 15 november 2017 11:49 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Klopt, dit is de olifant in de kamer.
Niet alleen op het gebied van CO2, maar ook ontbossingen en vervuiling e.d. is dit 1 van de grootste factoren die speelt. Deze industrie is de grootste factor in de massa instinctie die nu gaande is (niet eraan komt, maar bezig is).
Een industrie die zo'n 1/3 van de wereldbevolking dient (en niet de hele arme gebieden). Dus net zo problematisch zou zijn als we die wereldbevolking reduceren.
Mja, niemand die z'n bieflapjes wilt laten staan natuurlijk. Nee, Afrikaantjes steriliseren, dat is de oplossing.
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
  Overall beste user 2022 woensdag 15 november 2017 @ 17:46:28 #76
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_175092202
Of beter nog, afmaken. Anders duurt het te lang. Om Nederland dus wat op te leveren moeten we 20*18 miljoen = 360 miljoen afrikaantjes over de kling jagen.

Hebben we daarvoor wel genoeg kogels?
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')