abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_175084965
Dreigen met zelfmoord zit trouwens ook standaard in het pakket inbegrepen bij dat soort mensen.

Ex van mijn broer had ook zogenaamd pillen geslikt omdat hij wilde scheiden.

Totaal geen medelijden tonen. Ze moeten het maar zelf uitzoeken.

En als je ze eenmaal dumpt doen ze er alles aan om je leven te verzieken. Verzinnen dat je ze hebt mishandeld, terwijl het andersom was. Beschuldigen van verkrachting. Alles proberen te doen om de kinderen van je af te pakken. Ze verklaren oorlog.

Daarom ook zo snel mogelijk afscheid nemen en tot nooit meer ziens.
pi_175085075
Voor de duidelijkheid, dit is een abusive relationship en het is heel goed dat jij bij haar weggaat. Als ze een man was geweest was daar geen twijfel over, en nu ook niet.

De dreiging met zelfmoord is een manipulatie techniek, maar kan ook gemeend zijn. Als ze borderline zou hebben, hoort daar ook een enorme verlatingsangst bij. Mensen kunnen in paniek gekke dingen doen. Er is geen 100% zekerheid dat het loze dreigingen zijn. Er zijn gevallen waarin zo iemand wel iets doet.

Als ze het doet is het niet jouw schuld. Deze dreigingen geven aan dat je de juiste keuze hebt gemaakt. Ze denkt alleen aan zichzelf, ze is ziek en heeft hulp nodig die jij haar niet kan bieden. Je kan haar ouders of instanties laten weten wat er speelt, maar verder moet je alle contact laten verbreken. Anders zal ze jou als haar emotionele speelbal blijven gebruiken.

[ Bericht 3% gewijzigd door -Strawberry- op 15-11-2017 11:59:03 ]
pi_175085134
quote:
1s.gif Op woensdag 15 november 2017 03:53 schreef Prisha het volgende:

[..]

Hoop dat je niet toegeeft aan dat stukje psychologische chantage. Dreigen met zelfmoord zodat iemand bij je blijft...zo fout :{
Het kan best zijn dat ze het meent. Dat ze echt denkt zonder hem niet meer te willen leven. Maakt het nog steeds manipulatief en niet eerlijk om hem dat voor de voeten te gooien, maar het hoeft niet bewuste manipulatie te zijn. Het is paniek.
pi_175085152
Veel vrouwen zijn labiel en bipolair van aard. Zolang het in de perken blijft en gecompenseerd wordt door even zo heftige sex kan het acceptabel zijn. Dit is aan jou om af te wegen. Ben je haar zat dump haar dan rigoreus:
- verwijder alle contactgegevens zodat je zelf niet in de verleiding komt
- blokker haar op alle social media
- zeg dat je een ander hebt, ook al is dat niet zo
- negeer elke poging van haar kant.
pi_175085259
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 november 2017 20:13 schreef Stratotanker het volgende:
Primair gaat het er eigenlijk niet eens om wat er met haar aan de hand is, of hoe jij haar hiermee kan helpen. Het gaat erom wat jij van haar gedrag vindt en het vraagstuk of je dergelijke situaties wil toelaten in jouw leven.

Ofwel gaat zij over jouw grenzen? Het is belangrijk dat je jouw grenzen voor jezelf opstelt, handhaaft en daar niet van afwijkt. Als je dat helder hebt dan kan je beginnen met onderzoeken welke acties jou als persoon raken en beïnvloeden in jouw functioneren. Vaak is het namelijk een uitwisseling van acties die elkaar versterken.

Kort om, handhaaf jouw grenzen en laat jezelf niet beïnvloeden door haar handelen. Koppel jezelf los en laat haar als enige de verantwoordelijke voor haar gedrag zijn. Als je dit kan, dan ben je wat mij betreft al een hele grote baas en heb je een wijze les geleerd. Daarna kan je bekijken of je haar wil en kan helpen. Succes, het klinkt allemaal erg heftig.
pi_175085266
quote:
0s.gif Op woensdag 15 november 2017 11:52 schreef MGTOW het volgende:
Veel vrouwen zijn labiel en bipolair van aard. Zolang het in de perken blijft en gecompenseerd wordt door even zo heftige sex kan het acceptabel zijn. Dit is aan jou om af te wegen. Ben je haar zat dump haar dan rigoreus:
- verwijder alle contactgegevens zodat je zelf niet in de verleiding komt
- blokker haar op alle social media
- zeg dat je een ander hebt, ook al is dat niet zo
- negeer elke poging van haar kant.
:')
  woensdag 15 november 2017 @ 12:03:52 #32
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_175085353
quote:
0s.gif Op woensdag 15 november 2017 11:52 schreef MGTOW het volgende:
Veel vrouwen zijn labiel en bipolair van aard. Zolang het in de perken blijft en gecompenseerd wordt door even zo heftige sex kan het acceptabel zijn. Dit is aan jou om af te wegen. Ben je haar zat dump haar dan rigoreus:
- verwijder alle contactgegevens zodat je zelf niet in de verleiding komt
- blokker haar op alle social media
- zeg dat je een ander hebt, ook al is dat niet zo
- negeer elke poging van haar kant.
Ze weet waar zijn huis woont, je vergeet alle sloten vervangen en stalen rolluiken nemen.
  woensdag 15 november 2017 @ 12:08:33 #33
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_175085423
Maar bij een dreiging tot zelfmoord zou je dan niet het ggz moeten contacten ipv de politie of kunnen die er verder niets mee?
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
  woensdag 15 november 2017 @ 12:12:33 #34
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_175085470
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_175085565
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 november 2017 23:38 schreef I.L.Y. het volgende:
Heel de dag appt ze me hoeveel ze wel niet van me houd en dat het echt nooit meer gaat gebeuren, en dat gaat het zeker niet want ik heb inderdaad ingezien dat ik dit met niemand hoe dan ook nooit meer wil meemaken in me leven.
Maar omdat ik me tel niet op nam vandaag stond ze me net thuis voor de deur op te wachten. Tijdens dat moment heb ik weer aangedrongen dat ze hulp nodig heeft en dat het zo absoluut niet meer verder kan tussen ons en je raad het al zoals voorspeld ze dreigt nu met zelfmoord pff dalijk doet ze het nog ook en naar haar moeder kan ik niet want die is precies het zelfde en kent alleen de leugens over mij die flipmodes heeft verteld aan haar om excuses te zoeken voor haar gedrag
Dreigen met zelfmoord is een heel nare poging om haar wereld wat beter te maken. Hoeft niet manipulatief te zijn, het kan pure wanhoop zijn. Maar jij gaat dat niet voor haar kunnen oplossen. Goed dat je er niet aan toegaf. Als zij zelfmoord pleegt is dat altijd haar eigen keuze. Niets wat jij doet of zegt (of niet doet of zegt) maakt jou daarin verantwoordelijk.

Zij is verantwoordelijk voor haar eigen leven. Houd afstand, maak duidelijk dat jij echt geen relatie meer met haar gaat beginnen en geef aan dat je geen contact met haar wil. Wijs haar eventueel op niet-anonieme hulpbronnen zoals maatschappelijk werk of huisarts, en anonieme hulpbronnen zoals 113zelfmoordpreventie.
Politie inschakelen of zelf naar de huisarts gaan heeft geen zin zolang ze geen bewezen gevaar voor zichzelf is.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_175085596
quote:
14s.gif Op woensdag 15 november 2017 12:08 schreef jogy het volgende:
Maar bij een dreiging tot zelfmoord zou je dan niet het ggz moeten contacten ipv de politie of kunnen die er verder niets mee?
Nee, die kunnen er niks mee. Tenzij ze letterlijk op een brug staat of op de spoorbaan en iemand haar daar ziet.
Of ze zelf contact opneemt omdat ze bij voorbeeld pillen heeft geslikt en nu toch twijfelt.

Het gevaarscriterium is leidende factor en laat heel veel ruimte voor zelfbeschikking van de betrokkene.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_175085642
Nog even over dat verwijderen, blokkeren, ditdat .. geen mens vind het leuk om in het bestaan genegeerd te worden. Iemand met deze problemen al helemaal niet. Ik ben er zelf geen fan van en zie het meer als ultiem middel voor zelfbescherming. Dat gebeurt tegenwoordig nog maar weinig (niet), want ja .. je leert ermee omgaan.

De kans is groot dat zij dit niet doet om jou pijn te doen. Of althans, het resultaat lijkt erop, maar dat heeft zij zelf niet in de gaten. Het is paniek. Genegeerd worden vergroot deze paniek. Het is de kunst om haar te zien voor wat zij is en daar jouw eigen persoon van te ontkoppelen. Als dat lukt groei je zelf ook.

Mijn verhaal komt niet lekker uit de verf, maar als je vaker met deze personen bent omgegaan dan zie je steeds beter hoe zij functioneren. Als je dat op den duur op waarde kan schatten, dan kan je daar zelf ook erg veel van leren. Vernietig haar niet, ze was immers leuk genoeg om een relatie mee te beginnen.

Uiteindelijk moet je het zelf weten natuurlijk. :)

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 15-11-2017 12:34:56 ]
  woensdag 15 november 2017 @ 12:28:59 #38
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_175085800
quote:
1s.gif Op woensdag 15 november 2017 12:18 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Politie inschakelen of zelf naar de huisarts gaan heeft geen zin zolang ze geen bewezen gevaar voor zichzelf is.
De politie bellen lijkt me wel verstandig. Over een paar weken gaat zij namelijk aangifte doen van verkrachting en dan is het wel prettig als de dossiers al suggereren dat ze knettergek is.
  woensdag 15 november 2017 @ 12:31:35 #39
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_175085848
quote:
1s.gif Op woensdag 15 november 2017 12:20 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Nee, die kunnen er niks mee. Tenzij ze letterlijk op een brug staat of op de spoorbaan en iemand haar daar ziet.
Of ze zelf contact opneemt omdat ze bij voorbeeld pillen heeft geslikt en nu toch twijfelt.

Het gevaarscriterium is leidende factor en laat heel veel ruimte voor zelfbeschikking van de betrokkene.
Duidelijk! Logisch wel.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
pi_175085897
quote:
0s.gif Op woensdag 15 november 2017 11:52 schreef MGTOW het volgende:
Veel vrouwen zijn labiel en bipolair van aard. Zolang het in de perken blijft en gecompenseerd wordt door even zo heftige sex kan het acceptabel zijn. Dit is aan jou om af te wegen. Ben je haar zat dump haar dan rigoreus:
- verwijder alle contactgegevens zodat je zelf niet in de verleiding komt
- blokker haar op alle social media
- zeg dat je een ander hebt, ook al is dat niet zo
- negeer elke poging van haar kant.
Mja ik heb het zelfmoord verhaal (of dreigen met) toch meer bij mannen zien voorbij komen dan bij vrouwen hoor. En om even de extreme kant uit te gaan: kijk de cijfers maar eens na van de gezinstragedies. Mannen die iedereen meenemen in de dood... Leg die cijfers naast die van de vrouwen.
Zo stabiel is de man niet! Denk eerder dat een man labieler is dan een vrouw, en al helemaal op relatie gebied.
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
  woensdag 15 november 2017 @ 12:41:22 #41
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_175085998
quote:
11s.gif Op dinsdag 14 november 2017 01:01 schreef jogy het volgende:
Goed dat je het hebt uitgemaakt! En laat je niet terughengelen, ze moet hulp zoeken en er zelf uit willen komen en jij zal te zijner tijd gewoon een leuke meid tegenkomen die bij je past en lief voor je is.
Dit ja :)
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_175086270
quote:
1s.gif Op woensdag 15 november 2017 12:35 schreef Lenny77 het volgende:

[..]

Mja ik heb het zelfmoord verhaal (of dreigen met) toch meer bij mannen zien voorbij komen dan bij vrouwen hoor. En om even de extreme kant uit te gaan: kijk de cijfers maar eens na van de gezinstragedies. Mannen die iedereen meenemen in de dood... Leg die cijfers naast die van de vrouwen.
Zo stabiel is de man niet! Denk eerder dat een man labieler is dan een vrouw, en al helemaal op relatie gebied.
Ik werk als zorgprofessional in de gezondheidszorg en ik zie dat er veel meer vrouwen psychofarmaca gebruiken dan mannen, met name stemmingsmiddelen (ssri).
De cijfers mbt gezinstragedies en suicidale pogingen daar heb ik geen genderspecifieke cijfers van bij de hand. Maar ik vermoed dat het dreigen met zelfmoord een vorm van aandacht vragen is. Terwijl ik vermoed dat mannen het eerder gewoon doen.
pi_175086352
quote:
0s.gif Op woensdag 15 november 2017 12:54 schreef MGTOW het volgende:

[..]

Ik werk als zorgprofessional in de gezondheidszorg en ik zie dat er veel meer vrouwen psychofarmaca gebruiken dan mannen, met name stemmingsmiddelen (ssri).
De cijfers mbt gezinstragedies en suicidale pogingen daar heb ik geen genderspecifieke cijfers van bij de hand. Maar ik vermoed dat het dreigen met zelfmoord een vorm van aandacht vragen is. Terwijl ik vermoed dat mannen het eerder gewoon doen.
Nuancering: aandacht in een poging depressieve of wanhopige gevoelens te verminderen (in dit geval: herstellen van de relatie met TS maakt alles goed)

Dat vrouwen meer psychofarmace gebruiken komt misschien mede omdat zij hun gevoelens eerder uitspreken? Mannen praten minder, kroppen het op en als de druk te hoog wordt volgt de daad.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_175086553
Het soort onberekenbare vrouwen waar TS over schrijft dwingt anderen op eieren te lopen. Continue je afvragen wat zij wel niet gaat denken en dus gaat reageren. Dit soort labielheid zie je ook bij dictators die willekeurig een kogel door het hoofd jagen van een van de onderdanen. Dan gaat de rest kruipen en omslijmen met de dicactator want die moet goedgezind blijven. Het is een vorm van macht uitoefenen waar je nooit mee akkoord moet gaan. Ergens vermoed ik dat TS die ruimte zelf al heeft gecreeerd voor haar, waarschijnlijk een typische 'nice guy'. Daarom moet hij rigoreus zijn in het dumpen
pi_175086612
quote:
0s.gif Op woensdag 15 november 2017 12:54 schreef MGTOW het volgende:

[..]

Ik werk als zorgprofessional in de gezondheidszorg en ik zie dat er veel meer vrouwen psychofarmaca gebruiken dan mannen, met name stemmingsmiddelen (ssri).
De cijfers mbt gezinstragedies en suicidale pogingen daar heb ik geen genderspecifieke cijfers van bij de hand. Maar ik vermoed dat het dreigen met zelfmoord een vorm van aandacht vragen is. Terwijl ik vermoed dat mannen het eerder gewoon doen.
Maar ivm het eerste: komt dit niet omdat een vrouw sneller hulp zal zoeken en aanvaarden? Een man zet die stap veel minder snel? Misschien daarom dat zij het ook eerder echt doen ipv ermee te dreigen.
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
  Vis een optie? woensdag 15 november 2017 @ 13:17:06 #46
70532 loveli
N
pi_175086726
quote:
0s.gif Op woensdag 15 november 2017 11:52 schreef MGTOW het volgende:
Veel vrouwen zijn labiel en bipolair van aard. Zolang het in de perken blijft en gecompenseerd wordt door even zo heftige sex kan het acceptabel zijn.
In combinatie met je username :') :') :')

quote:
0s.gif Op woensdag 15 november 2017 12:54 schreef MGTOW het volgende:

[..]

Ik werk als zorgprofessional in de gezondheidszorg en ik zie dat er veel meer vrouwen psychofarmaca gebruiken dan mannen, met name stemmingsmiddelen (ssri).
De cijfers mbt gezinstragedies en suicidale pogingen daar heb ik geen genderspecifieke cijfers van bij de hand. Maar ik vermoed dat het dreigen met zelfmoord een vorm van aandacht vragen is. Terwijl ik vermoed dat mannen het eerder gewoon doen.
Na zo'n bewering verwacht ik dat een zorgprofessional wel zulke cijfers zoekt/geeft (objectief) en niet alleen neerschrijft wat hij subjectief vermoedt..
crap in = crap out
pi_175086727
quote:
1s.gif Op woensdag 15 november 2017 13:11 schreef Lenny77 het volgende:

[..]

Maar ivm het eerste: komt dit niet omdat een vrouw sneller hulp zal zoeken en aanvaarden? Een man zet die stap veel minder snel? Misschien daarom dat zij het ook eerder echt doen ipv ermee te dreigen.
Prescriptiecijfers laten zien dat vrouwen labieler zijn dan mannen
In hoeverre de cijfers gekleurd zijn doordat vrouwen eerder hulp zijn is niet aan te geven. Maar jouw stelling dat mannen labieler zijn dan vrouwen wordt er in ieder geval niet mee ondersteund.
pi_175086797
-

[ Bericht 99% gewijzigd door STING op 15-11-2017 13:21:40 ]
pi_175086821
@MGTOW, ter waarschuwing, voor ongefundeerde generaliserende uitspraken over dat vrouwen inferieur zijn aan mannen kun je beter uitwijken naar een site anders dan Fok! (geldt uiteraard ook voor andersom)
Hou je van MGTOW, gedraag je daar dan ook naar en live and let live.

@All, graag weer terug naar het topic van TS, bedankt.
  Vis een optie? woensdag 15 november 2017 @ 13:21:38 #50
70532 loveli
N
pi_175086823
quote:
1s.gif Op woensdag 15 november 2017 12:59 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Nuancering: aandacht in een poging depressieve of wanhopige gevoelens te verminderen (in dit geval: herstellen van de relatie met TS maakt alles goed)

Dat vrouwen meer psychofarmace gebruiken komt misschien mede omdat zij hun gevoelens eerder uitspreken? Mannen praten minder, kroppen het op en als de druk te hoog wordt volgt de daad.
Ik vermoed dat dat te maken heeft met de stressbestendigheid van mannen vs vrouwen. Er is verschil in aanmaak van cortisol (mannen maken meer cortisol aan dan vrouwen, wanneer vrouwen een even hoog cortisolgehalte zouden hebben als mannen, verhoogt dat de kans op een miskraam).

Maar ik ben geen zorgprofesional :+
crap in = crap out
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')