abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_175048980
Beste Fok!-lezers.

Normen en waarden zijn zaken waar 'men' zich mee bezig kan houden.
Dit is mijn ziens ook noodzakelijk omdat zonder sociale leefregels de wereld er anders nogal zwart/wit op zou worden.
Door opvoeding van directe en indirecte omgeving komen 'we' tot een set normen en waarden waar we ons aan willen houden om zo een leven te leiden.

Maar wat is nou 'kwaliteit' in het leven?
Is dat een vorm van het verheffen van status ten opzichte van anderen?
Is dat tevreden zijn met de dingen die op je pad komen?
Of is het juist ploeteren en tegen de stroming in gaan?
Of iets compleet anders?

Waarom ik dit vraag?
Gevoelsmatig is mijn leven tot een soort van slaapstand gekomen.
De energie om dingen te ondernemen is beperkt.
voor de rest haal ik maar weinig voldoening uit zaken waar ik voorheen waarde aan hechte.

Nu is dit niet de eerste keer dat ik hier mee zit.
Adviezen uit het verleden hebben er voor gezorgd dat ik tijdelijk minder over deze zaken heb hoeven na te denken.

Nu is het zo dat wat voor een belangrijk is voor de ander als minderwaardig kan worden beschouwt.

Zijn er mensen die hier zich in herkennen?
En wat kan een mogelijke oplossing hier voor zijn?
pi_175049027
quote:
0s.gif Op maandag 13 november 2017 18:45 schreef anotherRandomdude het volgende:
Beste Fok!-lezers.

Normen en waarden zijn zaken waar 'men' zich mee bezig kan houden.
Dit is mijn ziens ook noodzakelijk omdat zonder sociale leefregels de wereld er anders nogal zwart/wit op zou worden.
Door opvoeding van directe en indirecte omgeving komen 'we' tot een set normen en waarden waar we ons aan willen houden om zo een leven te leiden.

Maar wat is nou 'kwaliteit' in het leven?
Is dat een vorm van het verheffen van status ten opzichte van anderen?
Is dat tevreden zijn met de dingen die op je pad komen?
Of is het juist ploeteren en tegen de stroming in gaan?
Of iets compleet anders?

Waarom ik dit vraag?
Gevoelsmatig is mijn leven tot een soort van slaapstand gekomen.
De energie om dingen te ondernemen is beperkt.
voor de rest haal ik maar weinig voldoening uit zaken waar ik voorheen waarde aan hechte.

Nu is dit niet de eerste keer dat ik hier mee zit.
Adviezen uit het verleden hebben er voor gezorgd dat ik tijdelijk minder over deze zaken heb hoeven na te denken.

Nu is het zo dat wat voor een belangrijk is voor de ander als minderwaardig kan worden beschouwt.

Zijn er mensen die hier zich in herkennen?
En wat kan een mogelijke oplossing hier voor zijn?
Doe wat je leuk vind en denk niet zoveel na.
pi_175049280
Zoek een hobby waar je wel bij kan uitleven. Alternatief is een religie of ander ideaal waar je helemaal voor gaat.

En inderdaad niet over piekeren maar dat is natuurlijk makkelijker gezegd dan gedaan.
pi_175049437
Waarom zit je hier mee?

Kwaliteit van leven is deels wat je er zelf van maakt, je angsten aangaat en overwint en content mee ben met wat je doet en daarmee kan leven.

Ik zie kwaliteit van leven niet als een materialistisch iets (dus status, geld, mooi huis etc.) maar meer mentaal gelukkig, andere miss weer wel ieder die dat voor zichzelf beslist.
'' I am under no obligation to make sense to you.''
pi_175049851
quote:
99s.gif Op maandag 13 november 2017 19:00 schreef qajariaq het volgende:
Zoek een hobby waar je wel bij kan uitleven. Alternatief is een religie of ander ideaal waar je helemaal voor gaat.

En inderdaad niet over piekeren maar dat is natuurlijk makkelijker gezegd dan gedaan.
In de afgelopen periode heb ik verschillende nieuwe hobby's gepoogd op te pakken, of beter gezegd onderzocht of het iets was wat bij me paste. Echter zijn de meesten daarvan nogal individualistisch van aard. Dus ook daarbij hou je genoeg tijd over om na te denken over dingen wat juist nu even niet de bedoeling is.
quote:
0s.gif Op maandag 13 november 2017 19:08 schreef Borrelnootje00 het volgende:
Waarom zit je hier mee?

Kwaliteit van leven is deels wat je er zelf van maakt, je angsten aangaat en overwint en content mee ben met wat je doet en daarmee kan leven.

Ik zie kwaliteit van leven niet als een materialistisch iets (dus status, geld, mooi huis etc.) maar meer mentaal gelukkig, andere miss weer wel ieder die dat voor zichzelf beslist.
Waarom ik hier mee zit?

Heb het idee dat ik graag ''het'' goede wil doen, en de dierbaren om me heen niet teleur wil stellen.
Echter heb ik het idee door juist het verwachtingspatroon van die dierbaren dat ik er zelf niet gelukkig van wordt.

Sommige angsten heb ik al overwonnen andere weer niet, vermoedelijk streef ik naar een beter zelfbeeld wat slecht te behalen is.
pi_175056628
quote:
0s.gif Op maandag 13 november 2017 19:25 schreef anotherRandomdude het volgende:

[..]

In de afgelopen periode heb ik verschillende nieuwe hobby's gepoogd op te pakken, of beter gezegd onderzocht of het iets was wat bij me paste. Echter zijn de meesten daarvan nogal individualistisch van aard. Dus ook daarbij hou je genoeg tijd over om na te denken over dingen wat juist nu even niet de bedoeling is.

[..]

Waarom ik hier mee zit?

Heb het idee dat ik graag ''het'' goede wil doen, en de dierbaren om me heen niet teleur wil stellen.
Echter heb ik het idee door juist het verwachtingspatroon van die dierbaren dat ik er zelf niet gelukkig van wordt.

Sommige angsten heb ik al overwonnen andere weer niet, vermoedelijk streef ik naar een beter zelfbeeld wat slecht te behalen is.
Zijn die verwachtingen van je dierenbaren realistisch en gegrond? Of vind je dat ze teveel van je vragen? Verwachtingen van dierenbaren wegen natuurlijk zwaarder met een bepaald oordeel (logisch ze staan dichtbij je) maar het zegt het al zijn verwachtingen iets wat ze graag willen zien vanuit de eigen kant van ze of omdat ze het beste met je voorhebben toch? Natuurlijk wil je mensen niet teleurstellen maar vraag je zelf ook af van of je niet te hard voor jezelf ben of andere voor jou ;).

Maar waarom zou een beter zelfbeeld slecht te behalen zijn?
'' I am under no obligation to make sense to you.''
pi_175060745
quote:
0s.gif Op maandag 13 november 2017 22:46 schreef Borrelnootje00 het volgende:

[..]

Zijn die verwachtingen van je dierenbaren realistisch en gegrond? Of vind je dat ze teveel van je vragen? Verwachtingen van dierenbaren wegen natuurlijk zwaarder met een bepaald oordeel (logisch ze staan dichtbij je) maar het zegt het al zijn verwachtingen iets wat ze graag willen zien vanuit de eigen kant van ze of omdat ze het beste met je voorhebben toch? Natuurlijk wil je mensen niet teleurstellen maar vraag je zelf ook af van of je niet te hard voor jezelf ben of andere voor jou ;).

Maar waarom zou een beter zelfbeeld slecht te behalen zijn?
De verwachtingen zijn inderdaad realistisch, gegrond en ook wel noodzakelijk. Te veel van me vragen is iets wat ik moeilijk kan beoordelen aangezien ik wat pessimistische buien heb van tijd tot tijd.
Een beter zelfbeeld zou waarschijnlijk alleen te behalen zijn door opener te kunnen zijn in communicatie en het leren lezen van lichaamstaal en andere signalen en dat is zover buiten mijn comfort zone dat zelfs het werken in stappen daaraan me al zwaar weegt.

Nu ben ik er wel mee bezig en wordt ik er ook wel op gewezen waar ik me in kan verbeteren maar ik sta er niet altijd voor open.
pi_175063740
Kwaliteit van je leven is omgekeerd evenredig aan de kwaliteit van je lever.
pi_175064666
Als je genoeg tijd en financiėle middelen overhoudt om de dingen te doen die je wilt en kan behalen dan is het kwaliteit van het leven hoog. Gezondheid, sociaal isolement e.d. kunnen een negatieve invloed hebben op je leven.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')