En de accijnzen dan?quote:Op maandag 13 november 2017 16:45 schreef BoneThugss het volgende:
Als het aan GroenLinks ligt mag ik straks 500 euro per maand voor m'n auto betalen.
God verhoede dat deze extremisten ooit in de regering komen.
Ga je toch met de bus.quote:Op maandag 13 november 2017 16:45 schreef BoneThugss het volgende:
Als het aan GroenLinks ligt mag ik straks 500 euro per maand voor m'n auto betalen.
God verhoede dat deze extremisten ooit in de regering komen.
OVquote:Op maandag 13 november 2017 16:55 schreef jatochneetoch het volgende:
[..]
Ga je toch met de bus.
Hoeven de rijken ook minder in de file te staan.
Dat weet ik verder niet, ze gaan toch nooit regeren.quote:Op maandag 13 november 2017 16:48 schreef halfway het volgende:
[..]
En de accijnzen dan?
Gas weg dus stroom 1000% omhoog
als we tegen die tijd nog stroom maken door middel van gas kolen of andere fossiele brandstoffen hebben we niks geleerd.quote:Op maandag 13 november 2017 16:48 schreef halfway het volgende:
[..]
En de accijnzen dan?
Gas weg dus stroom 1000% omhoog
Tot 14.00uur werken is lang genoeg, nooit file.quote:Op maandag 13 november 2017 16:55 schreef jatochneetoch het volgende:
[..]
Ga je toch met de bus.
Hoeven de rijken ook minder in de file te staan.
Wat de neuk heeft 'de verzorgingsstaat' hier nou weer mee te maken.quote:Op maandag 13 november 2017 18:06 schreef Abschirmdienst het volgende:
Tja, Nederlanders willen graag miljarden wegpissen in de verzorgingsstaat.
Amper investeringen, sowieso geen serieus beleid voor de lange termijn. Alles wordt verkwanseld omdat we een gebrekkige cultuur hebben waarin bovenstaande compleet uit de hand is gelopen.
Nee, je leest niet goed. Ze willen in 2030 alleen nog maar electrisch verkopen. Mijn sjoemeldiesel zou dan nog rond kunnen rijden.quote:Op maandag 13 november 2017 17:36 schreef BoneThugss het volgende:
Dus 12 jaar de tijd om heel het wagenpark te vervangen.
Veel succes ermee
quote:Op maandag 13 november 2017 18:46 schreef Fer het volgende:
[..]
Nee, je leest niet goed. Ze willen in 2030 alleen nog maar electrisch verkopen. Mijn sjoemeldiesel zou dan nog rond kunnen rijden.
Dat ligt natuurlijk aan de use case. Ik denk dat veel tweede (boodschappen) auto's nu al prima vervangen kunnen worden voor een first gen (+/- 20kWh) EV. Die heb je al tweedehands al voor 7 - 10k euro.quote:Op maandag 13 november 2017 18:46 schreef Bas_Verstappen het volgende:
Ik denk dat mijn huidige auto nog wel een jaar of 3 meegaat als ik er goed mee omga maar ja zijn elektrische auto's dan al handiger & betaalbaarder of is het nu nog steeds alleen iets voor sjiek kantoortuig?
Maar behalve Tesla's zijn er toch nog geen coole elektrische auto's?quote:Op maandag 13 november 2017 18:51 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Dat ligt natuurlijk aan de use case. Ik denk dat veel tweede (boodschappen) auto's nu al prima vervangen kunnen worden voor een first gen (+/- 20kWh) EV. Die heb je al tweedehands al voor 7 - 10k euro.
De komende jaren zullen de second gen EV's met een praktijk actieradius van 200-300km massaal geleased worden, deze auto's zullen over 5 jaar op de markt komen als betaalbare EV voor de particuliere rijder.
Een EV rijdt je overigens niet alleen voor het milieu of voor het geld. Het rijdt namelijk ook veel comfortabeler en fijner dan een plofauto voor het dagelijkse gebruik.
Definieer cool. Hoe cool is de gemiddelde occasion en leasebak die je nu op de weg ziet?quote:Op maandag 13 november 2017 18:52 schreef Bas_Verstappen het volgende:
[..]
Maar behalve Tesla's zijn er toch nog geen coole elektrische auto's?
Ik heb me nooit echt in die dingen verdiept eigenlijk. Misschien moet ik dat eens doen. Is er nog een goede site voor?quote:Op maandag 13 november 2017 18:54 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Definieer cool. Ik vind de nieuwe Nissan Leaf een hele mooi middenklasser en ook een doodnormale e-Golf is natuurlijk prima!
[ afbeelding ]
Dat hangt een beetje van de gemeente af. Bij veel gemeentes kan je een publieke laadpaal aanvragen als je een EV op naam hebt staan.quote:Op maandag 13 november 2017 18:56 schreef Bas_Verstappen het volgende:
En kan je die dingen nou al overal opladen? Stel ik bel de gemeente en ik zeg hey ik kan bij mij voor m'n appartement m'n auto niet opladen regelen zij dat dan of moet ik dan met een verlengsnoer uit het raam gaan bungelen?
http://www.autotrader.nl/(...)utomaat-100-elektri/quote:Op maandag 13 november 2017 18:59 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Dat hangt een beetje van de gemeente af. Bij veel gemeentes kan je een publieke laadpaal aanvragen als je een EV op naam hebt staan.
Mijn buurman heeft ook een aanvraag lopen. Hij gaf echter aan dat hij prima uit de voeten kan zonder laadplek thuis met zijn Zoe Z.E. 40. Laden doet hij op het werk of onderweg bij FastNed of een andere snellader.
Hij rijdt de Zoe privé declareert 19ct/km en laad de Zoe gratis op de zaak
Brrr. Die leaf. Maar goed, dat geldt eigenlijk voor alles uit Japan. En laten we eerlijk zijn, vrijwel alle goedkope auto's.quote:Op maandag 13 november 2017 18:54 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Definieer cool. Hoe cool is de gemiddelde occasion en leasebak die je nu op de weg ziet?
Ik vind de nieuwe Nissan Leaf een hele mooi middenklasser en ook een doodnormale e-Golf is natuurlijk prima!
[ afbeelding ]
Ja dat is ook t probleem. Hoezo maken ze niet gewoon een normale sedan of station? Ze zijn allemaal zo Smart achtigquote:Op maandag 13 november 2017 19:02 schreef BoneThugss het volgende:
Elektrische auto's zijn ook allemaal heel erg lelijk, behalve Tesla.
Dit is een soort van studiemodel van Renault. De accucapaciteit is beperkt én de Fluence Z.E heeft geen snellaad mogelijkheid waardoor de inzetbaarheid erg beperkt is.quote:Op maandag 13 november 2017 19:00 schreef Bas_Verstappen het volgende:
[..]
http://www.autotrader.nl/(...)utomaat-100-elektri/
wat is er mis met deze? Ik heb geen verstand van EV's
En... acculease inderdaad, iets wat als particuliere koper op een EV van 5 jaar oud in mijn ogen juist een voordeel is.quote:Op maandag 13 november 2017 19:01 schreef Bas_Verstappen het volgende:
Oh wacht die dingen worden zonder accu verkocht? Dan zal je zeker nog 2x zoveel moeten betalen
Autokopers zijn ineens tot andere beslissingen te bewegen als 'geld van anderen verkwanselaars' in het kabinet zitten?quote:Op maandag 13 november 2017 18:59 schreef Weltschmerz het volgende:
In een rechts kabinet zijn milieudoelstellingen er dan ook niet om gehaald te worden. Bij van alles kan het niet of mag het niet omdat er een vaag verdrag uit een ver verleden getekend zou zijn, maar bij milieuverdragen hoeft er niet eens geprobeerd te worden die na te leven.
Die bestaan ook gewoon. Zo heeft Volkswagen bijvoorbeeld een elektrische Golf en Passat.quote:Op maandag 13 november 2017 19:02 schreef Bas_Verstappen het volgende:
[..]
Ja dat is ook t probleem. Hoezo maken ze niet gewoon een normale sedan of station? Ze zijn allemaal zo Smart achtig
ok naja nog ff wachten dan voor je zulke auto's krijgt maar dan wel waarmee je naar Duitsland kanquote:Op maandag 13 november 2017 19:03 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Dit is een soort van studiemodel van Renault. De accucapaciteit is beperkt én de Fluence Z.E heeft geen snellaad mogelijkheid waardoor de inzetbaarheid erg beperkt is.
Het kan overigens een prima alternatief zijn voor vaste woon/werk kilometers op een beperkte afstand.
Leaf:quote:Op maandag 13 november 2017 18:54 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Definieer cool. Hoe cool is de gemiddelde occasion en leasebak die je nu op de weg ziet?
Ik vind de nieuwe Nissan Leaf een hele mooi middenklasser en ook een doodnormale e-Golf is natuurlijk prima!
[ afbeelding ]
https://www.nissan.nl/voertuigen/nieuw/leaf.htmlquote:Hiermee kunt u 125-200 kilometer rijden*, meer dan genoeg voor de meeste ritten. Meer goed nieuws voor als u niet thuis bent: de laadpunten voor elektrische auto's springen tegenwoordig overal uit de grond.
*Rijbereik geschat bij gemiddelde rijomstandigheden. Verschillende factoren kunnen het rijbereik beïnvloeden, zoals rijgedrag, de kwaliteit van de weg, de buitentemperatuur en gebruik van de airconditioning.
quote:De nieuwe 100% elektrische e-Golf brengt je verder dan ooit. Tot maximaal 300 kilometer**.
https://www.volkswagen.nl/modellen/golf/e-golfquote:**Het genoemde aantal kilometers is de theoretische maximale actieradius volgens de NEDC testsystematiek. Deze maximale actieradius kan onder meer worden beïnvloed door factoren zoals de buitentemperatuur, de verkeerssituatie en het rijgedrag.
Die kosten volgens mij net zoveel als een halve teslaquote:Op maandag 13 november 2017 19:04 schreef YazooW het volgende:
[..]
Die bestaan ook gewoon. Zo heeft Volkswagen bijvoorbeeld een elektrische Golf en Passat.
Snapte.quote:Op maandag 13 november 2017 19:02 schreef Bas_Verstappen het volgende:
[..]
Ja dat is ook t probleem. Hoezo maken ze niet gewoon een normale sedan of station? Ze zijn allemaal zo Smart achtig
Nieuwe techniek is altijd duurder he.quote:Op maandag 13 november 2017 19:05 schreef Bas_Verstappen het volgende:
[..]
Die kosten volgens mij net zoveel als een halve tesla
Maar dan moet ik denk ik nog 1 brandstof auto kopen na mn huidige auto voor elektrisch normaal isquote:Op maandag 13 november 2017 19:06 schreef YazooW het volgende:
[..]
Nieuwe techniek is altijd duurder he.
Dat zijn de specificaties van de oude leaf. De nieuwe leaf heeft een 40kWh accupakket (praktijk range 200 - 250km), waarbij medio 2018 zelfs een 60kWh accupakket (praktijk range 300 - 370km) wordt verwacht.quote:Op maandag 13 november 2017 19:04 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Leaf:
[..]
https://www.nissan.nl/voertuigen/nieuw/leaf.html
E-golf:
[..]
[..]
https://www.volkswagen.nl/modellen/golf/e-golf
Zo wordt met de auto naar Zuid-Frankrijk een reis waar je rustig een week voor uit mag trekken. Gaat iedereen voortaan met het vliegtuig en is de co2-besparing per saldo nihil/negatief.
De actieradius neemt natuurlijk ook nog eens af met de leeftijd van de accu.
Elektrische auto's zijn gewoon kut. Je hoort ze niet aankomen en ze zijn veel zwaarder dan een vergelijkbare benzine / diesel.quote:Op maandag 13 november 2017 19:04 schreef YazooW het volgende:
[..]
Die bestaan ook gewoon. Zo heeft Volkswagen bijvoorbeeld een elektrische Golf en Passat.
Daarom Tesla supercharging.quote:Op maandag 13 november 2017 19:04 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Leaf:
[..]
https://www.nissan.nl/voertuigen/nieuw/leaf.html
E-golf:
[..]
[..]
https://www.volkswagen.nl/modellen/golf/e-golf
Zo wordt met de auto naar Zuid-Frankrijk een reis waar je rustig een week voor uit mag trekken. Gaat iedereen voortaan met het vliegtuig en is de co2-besparing per saldo nihil/negatief.
De actieradius neemt natuurlijk ook nog eens af met de leeftijd van de accu.
Ik gaf alleen maar 2 voorbeelden van normaal uitziende elektrische auto's.quote:Op maandag 13 november 2017 19:07 schreef BoneThugss het volgende:
[..]
Elektrische auto's zijn gewoon kut. Je hoort ze niet aankomen en ze zijn veel zwaarder dan een vergelijkbare benzine / diesel.
quote:Op maandag 13 november 2017 19:11 schreef YazooW het volgende:
[..]
Ik gaf alleen maar 2 voorbeelden van normaal uitziende elektrische auto's.
Dat niet aan horen komen is prima op te lossen met de muziek aanzetten. Bij Tesla kun je dat bij wijze van spreken beter buiten de auto horen dan in de auto.quote:Op maandag 13 november 2017 19:07 schreef BoneThugss het volgende:
[..]
Elektrische auto's zijn gewoon kut. Je hoort ze niet aankomen en ze zijn veel zwaarder dan een vergelijkbare benzine / diesel.
Dat blijkt dus heel erg mee te vallen door het sublieme BMS van moderne EV'squote:Op maandag 13 november 2017 19:04 schreef MichaelScott het volgende:
De actieradius neemt natuurlijk ook nog eens af met de leeftijd van de accu.
GTE is een hybride. De e-golf begint bij 38k. Een EV is pas interessant als je gebruikerskosten over ook meerekent in je financiële plaatje.quote:Op maandag 13 november 2017 19:11 schreef BoneThugss het volgende:
[..]
Hoeveel kost zo'n Golf 7 GTE dan?
quote:During the first 300,000 miles the total combined maintenance and fuel costs of the Tesla Model S were $10,492, with a total of 12 days in the shop. Of these costs, $6,900 was scheduled maintenance and $3500 was headlight damage due to driving through deep water. Had this been an Mercedes S class, the scheduled routine maintenance and fuel would have been $86,000 ($52,000 maintenance and $36,000* fuel) with 112 days of servicing, or for a Lincoln Town Car $70k,000 ($28,000 maintenance and $42,000** fuel) with around 100 days of servicing.
quote:"Over the last two years, we have seen that that electric, supercharged vehicles can be deployed at utilization levels unheard of with gas vehicles. And while saving over $60,000 on fuel and maintenance is a substantial economic win, we feel the bigger win is that this car is ready for another 900,000 miles over the next 6 years under its current warranty. A gas car with 300,000 miles would be near the end of its useful lifespan. This means that the economics for mobility services on electric is more attractive than non-electric vehicles by a multiple, and when combined with autonomous driving features, the economic advantage in cost per mile will create unprecedented disruption in the overall automotive industry."
Thanx, dat laatste wist ik al, maar altijd goed om even te factchecken.quote:Op maandag 13 november 2017 19:13 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
GTE is een hybride. De e-golf begint bij 38k. Een EV is pas interessant als je gebruikerskosten over ook meerekent in je financiële plaatje.
ICE lage aanschafkosten hoge gebruikerskosten
EV hoge aanschafkosten lage gebruikerskosten
Waarom wordt altijd die smoes van 1x per jaar naar zuid-frankrijk gebruikt om geen electrische auto te kopen? Ga dan een keer met de auto van je vrouw, vlieg of wissel je auto een keer om voor een benzine versie (biedt vw aan volgens mij).quote:Op maandag 13 november 2017 19:04 schreef MichaelScott het volgende:
Zo wordt met de auto naar Zuid-Frankrijk een reis waar je rustig een week voor uit mag trekken.
Hier krijg je ze per 2. Dus een aanvraag betekent wel gelijk 2 plekken minder voor gewone auto’s.quote:Op maandag 13 november 2017 18:59 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Dat hangt een beetje van de gemeente af. Bij veel gemeentes kan je een publieke laadpaal aanvragen als je een EV op naam hebt staan.
Mijn buurman heeft ook een aanvraag lopen. Hij gaf echter aan dat hij prima uit de voeten kan zonder laadplek thuis met zijn Zoe Z.E. 40. Laden doet hij op het werk of onderweg bij FastNed of een andere snellader.
Hij rijdt de Zoe privé, declareert 19ct/km en laad de Zoe gratis op de zaak
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat ligt dan dus ook weer aan je gemeente. Ik heb een 'eigen' (zelf betaald en hij zit aan mijn meterkast) publieke laadpaal voor mijn huis aan publieke parkeerplaatsen zonder bord er boven. Iedere Jan Piet of Klaas mag daar dus gewoon parkeren En voor elke Jan Piet of Klaas die zijn EV aan mijn laadpaal laad krijg ik dus centen (niet dat je daar rijk van wordt maar goed )quote:Op maandag 13 november 2017 19:44 schreef Fer het volgende:
[..]
Hier krijg je ze per 2. Dus een aanvraag betekent wel gelijk 2 plekken minder voor gewone auto’s.
Hier ookquote:Op maandag 13 november 2017 19:44 schreef Fer het volgende:
[..]
Hier krijg je ze per 2. Dus een aanvraag betekent wel gelijk 2 plekken minder voor gewone auto’s.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |