abonnementen ibood.com bol.com Gearbest
  maandag 13 november 2017 @ 16:41:58 #1
453049 BoneThugss
High all the time
pi_175046624
Het streven van het kabinet om in 2030 alleen nog maar emissieloze auto's te verkopen, wordt met het huidige beleid niet gehaald.
Dat stellen wetenschappers van de Technische Universiteit Eindhoven op basis van nieuwe berekeningen. Zij voorspellen dat in dat jaar 88 procent van de nieuw verkochte auto's elektrisch zijn.

In 2030 rijden er dan een kleine 3 miljoen elektrische auto's rond in Nederland, ongeveer de helft van het wagenpark. In de vijf jaar daarna komen er nog 2 miljoen elektrische voertuigen bij. Ook dan is het marktaandeel van de elektrische auto echter nog geen 100 procent.

De berekeningen zijn gemaakt met een nieuw model, waar meer factoren mee kunnen worden genomen in de berekeningen. Daarmee kunnen overheden, netbeheerders en bedrijven verschillende toekomstscenario's door laten rekenen.

Bron: https://www.nu.nl/auto/50(...)j-huidig-beleid.html

Mening van TS: :') :')
donderdag 6 april 2017 14:17 schreef Red_85 het volgende:
Utopische sprookjes gelovende extremistische milieumongool.
  Redactie Frontpage maandag 13 november 2017 @ 16:43:38 #2
346939 crew  Janneke141
Green, green grass of home
pi_175046668
Tegen die tijd zit GroenLinks in het kabinet en die verbieden gewoon alle benzine- en dieselauto's. Probleem opgelost.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  maandag 13 november 2017 @ 16:45:27 #3
453049 BoneThugss
High all the time
pi_175046713
Als het aan GroenLinks ligt mag ik straks 500 euro per maand voor m'n auto betalen.

God verhoede dat deze extremisten ooit in de regering komen.
donderdag 6 april 2017 14:17 schreef Red_85 het volgende:
Utopische sprookjes gelovende extremistische milieumongool.
pi_175046765
quote:
0s.gif Op maandag 13 november 2017 16:45 schreef BoneThugss het volgende:
Als het aan GroenLinks ligt mag ik straks 500 euro per maand voor m'n auto betalen.

God verhoede dat deze extremisten ooit in de regering komen.
En de accijnzen dan?
Gas weg dus stroom 1000% omhoog
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_175046908
quote:
0s.gif Op maandag 13 november 2017 16:45 schreef BoneThugss het volgende:
Als het aan GroenLinks ligt mag ik straks 500 euro per maand voor m'n auto betalen.

God verhoede dat deze extremisten ooit in de regering komen.
Ga je toch met de bus.
Hoeven de rijken ook minder in de file te staan.
  maandag 13 november 2017 @ 17:08:36 #6
453049 BoneThugss
High all the time
pi_175047168
quote:
1s.gif Op maandag 13 november 2017 16:55 schreef jatochneetoch het volgende:

[..]

Ga je toch met de bus.
Hoeven de rijken ook minder in de file te staan.
OV :')

Als 'rijke' in de file staan :')
donderdag 6 april 2017 14:17 schreef Red_85 het volgende:
Utopische sprookjes gelovende extremistische milieumongool.
  maandag 13 november 2017 @ 17:09:05 #7
453049 BoneThugss
High all the time
pi_175047180
quote:
1s.gif Op maandag 13 november 2017 16:48 schreef halfway het volgende:

[..]

En de accijnzen dan?
Gas weg dus stroom 1000% omhoog
Dat weet ik verder niet, ze gaan toch nooit regeren.
donderdag 6 april 2017 14:17 schreef Red_85 het volgende:
Utopische sprookjes gelovende extremistische milieumongool.
pi_175047650
quote:
1s.gif Op maandag 13 november 2017 16:48 schreef halfway het volgende:

[..]

En de accijnzen dan?
Gas weg dus stroom 1000% omhoog
als we tegen die tijd nog stroom maken door middel van gas kolen of andere fossiele brandstoffen hebben we niks geleerd.
Ash nazg durbatulŻk
Ash nazg gimbatul
Ash nazg thrakatulŻk
Agh burzum-ishi krimpatul
pi_175047699
quote:
1s.gif Op maandag 13 november 2017 16:55 schreef jatochneetoch het volgende:

[..]

Ga je toch met de bus.
Hoeven de rijken ook minder in de file te staan.
Tot 14.00uur werken is lang genoeg, nooit file.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
  maandag 13 november 2017 @ 17:36:21 #10
453049 BoneThugss
High all the time
pi_175047710
Dus 12 jaar de tijd om heel het wagenpark te vervangen.

Veel succes ermee :')
donderdag 6 april 2017 14:17 schreef Red_85 het volgende:
Utopische sprookjes gelovende extremistische milieumongool.
pi_175048246
Tja, Nederlanders willen graag miljarden wegpissen in de verzorgingsstaat.

Amper investeringen, sowieso geen serieus beleid voor de lange termijn. Alles wordt verkwanseld omdat we een gebrekkige cultuur hebben waarin bovenstaande compleet uit de hand is gelopen.
Die WŁrde des Menschen ist unantastbar. Sie zu achten und zu schŁtzen ist Verpflichtung aller staatlichen Gewalt.
  maandag 13 november 2017 @ 18:14:12 #12
453049 BoneThugss
High all the time
pi_175048375
quote:
2s.gif Op maandag 13 november 2017 18:06 schreef Abschirmdienst het volgende:
Tja, Nederlanders willen graag miljarden wegpissen in de verzorgingsstaat.

Amper investeringen, sowieso geen serieus beleid voor de lange termijn. Alles wordt verkwanseld omdat we een gebrekkige cultuur hebben waarin bovenstaande compleet uit de hand is gelopen.
Wat de neuk heeft 'de verzorgingsstaat' hier nou weer mee te maken.
donderdag 6 april 2017 14:17 schreef Red_85 het volgende:
Utopische sprookjes gelovende extremistische milieumongool.
pi_175048991
Ik vraag me af over hoelang elektrisch rijden nou echt normaal gaat worden. Ik denk dat mijn huidige auto nog wel een jaar of 3 meegaat als ik er goed mee omga maar ja zijn elektrische auto's dan al handiger & betaalbaarder of is het nu nog steeds alleen iets voor sjiek kantoortuig?
pi_175049005
quote:
0s.gif Op maandag 13 november 2017 17:36 schreef BoneThugss het volgende:
Dus 12 jaar de tijd om heel het wagenpark te vervangen.

Veel succes ermee :')
Nee, je leest niet goed. Ze willen in 2030 alleen nog maar electrisch verkopen. Mijn sjoemeldiesel zou dan nog rond kunnen rijden.
.
  maandag 13 november 2017 @ 18:48:19 #15
453049 BoneThugss
High all the time
pi_175049032
quote:
1s.gif Op maandag 13 november 2017 18:46 schreef Fer het volgende:

[..]

Nee, je leest niet goed. Ze willen in 2030 alleen nog maar electrisch verkopen. Mijn sjoemeldiesel zou dan nog rond kunnen rijden.
donderdag 6 april 2017 14:17 schreef Red_85 het volgende:
Utopische sprookjes gelovende extremistische milieumongool.
pi_175049096
quote:
0s.gif Op maandag 13 november 2017 18:46 schreef Bas_Verstappen het volgende:
Ik denk dat mijn huidige auto nog wel een jaar of 3 meegaat als ik er goed mee omga maar ja zijn elektrische auto's dan al handiger & betaalbaarder of is het nu nog steeds alleen iets voor sjiek kantoortuig?
Dat ligt natuurlijk aan de use case. Ik denk dat veel tweede (boodschappen) auto's nu al prima vervangen kunnen worden voor een first gen (+/- 20kWh) EV. Die heb je al tweedehands al voor 7 - 10k euro.

De komende jaren zullen de second gen EV's met een praktijk actieradius van 200-300km massaal geleased worden, deze auto's zullen over 5 jaar op de markt komen als betaalbare EV voor de particuliere rijder.

Een EV rijdt je overigens niet alleen voor het milieu of voor het geld. Het rijdt namelijk ook veel comfortabeler en fijner dan een plofauto voor het dagelijkse gebruik.
pi_175049110
quote:
0s.gif Op maandag 13 november 2017 18:51 schreef Revolution-NL het volgende:

[..]

Dat ligt natuurlijk aan de use case. Ik denk dat veel tweede (boodschappen) auto's nu al prima vervangen kunnen worden voor een first gen (+/- 20kWh) EV. Die heb je al tweedehands al voor 7 - 10k euro.

De komende jaren zullen de second gen EV's met een praktijk actieradius van 200-300km massaal geleased worden, deze auto's zullen over 5 jaar op de markt komen als betaalbare EV voor de particuliere rijder.

Een EV rijdt je overigens niet alleen voor het milieu of voor het geld. Het rijdt namelijk ook veel comfortabeler en fijner dan een plofauto voor het dagelijkse gebruik.
Maar behalve Tesla's zijn er toch nog geen coole elektrische auto's? :@
pi_175049146
quote:
0s.gif Op maandag 13 november 2017 18:52 schreef Bas_Verstappen het volgende:

[..]

Maar behalve Tesla's zijn er toch nog geen coole elektrische auto's? :@
Definieer cool. Hoe cool is de gemiddelde occasion en leasebak die je nu op de weg ziet?

Ik vind de nieuwe Nissan Leaf een hele mooi middenklasser en ook een doodnormale e-Golf is natuurlijk prima!

170905215242-2018-nissan-leaf-front-1024x576.jpg
pi_175049169
quote:
0s.gif Op maandag 13 november 2017 18:54 schreef Revolution-NL het volgende:

[..]

Definieer cool. Ik vind de nieuwe Nissan Leaf een hele mooi middenklasser en ook een doodnormale e-Golf is natuurlijk prima!

[ afbeelding ]
Ik heb me nooit echt in die dingen verdiept eigenlijk. Misschien moet ik dat eens doen. Is er nog een goede site voor?
pi_175049191
En kan je die dingen nou al overal opladen? Stel ik bel de gemeente en ik zeg hey ik kan bij mij voor m'n appartement m'n auto niet opladen regelen zij dat dan of moet ik dan met een verlengsnoer uit het raam gaan bungelen?
pi_175049249
quote:
0s.gif Op maandag 13 november 2017 18:56 schreef Bas_Verstappen het volgende:
En kan je die dingen nou al overal opladen? Stel ik bel de gemeente en ik zeg hey ik kan bij mij voor m'n appartement m'n auto niet opladen regelen zij dat dan of moet ik dan met een verlengsnoer uit het raam gaan bungelen?
Dat hangt een beetje van de gemeente af. Bij veel gemeentes kan je een publieke laadpaal aanvragen als je een EV op naam hebt staan.

Mijn buurman heeft ook een aanvraag lopen. Hij gaf echter aan dat hij prima uit de voeten kan zonder laadplek thuis met zijn Zoe Z.E. 40. Laden doet hij op het werk of onderweg bij FastNed of een andere snellader.

Hij rijdt de Zoe privť, declareert 19ct/km en laad de Zoe gratis op de zaak :D _O-
pi_175049255
In een rechts kabinet zijn milieudoelstellingen er dan ook niet om gehaald te worden. Bij van alles kan het niet of mag het niet omdat er een vaag verdrag uit een ver verleden getekend zou zijn, maar bij milieuverdragen hoeft er niet eens geprobeerd te worden die na te leven.
“You can fool some people sometimes, but you can't fool all the people all the time.”
pi_175049277
quote:
0s.gif Op maandag 13 november 2017 18:59 schreef Revolution-NL het volgende:

[..]

Dat hangt een beetje van de gemeente af. Bij veel gemeentes kan je een publieke laadpaal aanvragen als je een EV op naam hebt staan.

Mijn buurman heeft ook een aanvraag lopen. Hij gaf echter aan dat hij prima uit de voeten kan zonder laadplek thuis met zijn Zoe Z.E. 40. Laden doet hij op het werk of onderweg bij FastNed of een andere snellader.

Hij rijdt de Zoe privť declareert 19ct/km en laad de Zoe gratis op de zaak :D _O-
http://www.autotrader.nl/(...)utomaat-100-elektri/

wat is er mis met deze? Ik heb geen verstand van EV's
pi_175049281
quote:
0s.gif Op maandag 13 november 2017 18:54 schreef Revolution-NL het volgende:

[..]

Definieer cool. Hoe cool is de gemiddelde occasion en leasebak die je nu op de weg ziet?

Ik vind de nieuwe Nissan Leaf een hele mooi middenklasser en ook een doodnormale e-Golf is natuurlijk prima!

[ afbeelding ]
Brrr. Die leaf. Maar goed, dat geldt eigenlijk voor alles uit Japan. En laten we eerlijk zijn, vrijwel alle goedkope auto's.

Nee, Tesla is nog wel de enige die echt wat bruikbaars in de markt heeft. Maar de komende jaren komt er goed aanbod bij.

Verder vind ik 88% ook heel behoorlijk en 100% een tikje naief.
pi_175049296
Oh wacht die dingen worden zonder accu verkocht? Dan zal je zeker nog 2x zoveel moeten betalen _O-
  maandag 13 november 2017 @ 19:02:09 #26
453049 BoneThugss
High all the time
pi_175049304
Elektrische auto's zijn ook allemaal heel erg lelijk, behalve Tesla.
donderdag 6 april 2017 14:17 schreef Red_85 het volgende:
Utopische sprookjes gelovende extremistische milieumongool.
pi_175049312
quote:
0s.gif Op maandag 13 november 2017 19:02 schreef BoneThugss het volgende:
Elektrische auto's zijn ook allemaal heel erg lelijk, behalve Tesla.
Ja dat is ook t probleem. Hoezo maken ze niet gewoon een normale sedan of station? Ze zijn allemaal zo Smart achtig
  maandag 13 november 2017 @ 19:02:56 #28
453049 BoneThugss
High all the time
pi_175049317
Ik heb ook echt een hekel aan Volvo-rijders en dan vooral die V40-lease-figuren :')
donderdag 6 april 2017 14:17 schreef Red_85 het volgende:
Utopische sprookjes gelovende extremistische milieumongool.
pi_175049323
quote:
0s.gif Op maandag 13 november 2017 19:00 schreef Bas_Verstappen het volgende:

[..]

http://www.autotrader.nl/(...)utomaat-100-elektri/

wat is er mis met deze? Ik heb geen verstand van EV's
Dit is een soort van studiemodel van Renault. De accucapaciteit is beperkt ťn de Fluence Z.E heeft geen snellaad mogelijkheid waardoor de inzetbaarheid erg beperkt is.

Het kan overigens een prima alternatief zijn voor vaste woon/werk kilometers op een beperkte afstand.

quote:
0s.gif Op maandag 13 november 2017 19:01 schreef Bas_Verstappen het volgende:
Oh wacht die dingen worden zonder accu verkocht? Dan zal je zeker nog 2x zoveel moeten betalen _O-
En... acculease inderdaad, iets wat als particuliere koper op een EV van 5 jaar oud in mijn ogen juist een voordeel is.

Bij een versleten accu krijg je kosteloos een nieuwe :)
pi_175049327
quote:
0s.gif Op maandag 13 november 2017 18:59 schreef Weltschmerz het volgende:
In een rechts kabinet zijn milieudoelstellingen er dan ook niet om gehaald te worden. Bij van alles kan het niet of mag het niet omdat er een vaag verdrag uit een ver verleden getekend zou zijn, maar bij milieuverdragen hoeft er niet eens geprobeerd te worden die na te leven.
Autokopers zijn ineens tot andere beslissingen te bewegen als 'geld van anderen verkwanselaars' in het kabinet zitten?
  maandag 13 november 2017 @ 19:04:04 #31
218617 YazooW
bel de wouten!
pi_175049342
quote:
0s.gif Op maandag 13 november 2017 19:02 schreef Bas_Verstappen het volgende:

[..]

Ja dat is ook t probleem. Hoezo maken ze niet gewoon een normale sedan of station? Ze zijn allemaal zo Smart achtig
Die bestaan ook gewoon. Zo heeft Volkswagen bijvoorbeeld een elektrische Golf en Passat.
pi_175049352
quote:
0s.gif Op maandag 13 november 2017 19:03 schreef Revolution-NL het volgende:

[..]

Dit is een soort van studiemodel van Renault. De accucapaciteit is beperkt ťn de Fluence Z.E heeft geen snellaad mogelijkheid waardoor de inzetbaarheid erg beperkt is.

Het kan overigens een prima alternatief zijn voor vaste woon/werk kilometers op een beperkte afstand.
ok naja nog ff wachten dan voor je zulke auto's krijgt maar dan wel waarmee je naar Duitsland kan
  maandag 13 november 2017 @ 19:04:27 #33
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_175049353
quote:
0s.gif Op maandag 13 november 2017 18:54 schreef Revolution-NL het volgende:

[..]

Definieer cool. Hoe cool is de gemiddelde occasion en leasebak die je nu op de weg ziet?

Ik vind de nieuwe Nissan Leaf een hele mooi middenklasser en ook een doodnormale e-Golf is natuurlijk prima!

[ afbeelding ]
Leaf:
quote:
Hiermee kunt u 125-200 kilometer rijden*, meer dan genoeg voor de meeste ritten. Meer goed nieuws voor als u niet thuis bent: de laadpunten voor elektrische auto's springen tegenwoordig overal uit de grond.
*Rijbereik geschat bij gemiddelde rijomstandigheden. Verschillende factoren kunnen het rijbereik beÔnvloeden, zoals rijgedrag, de kwaliteit van de weg, de buitentemperatuur en gebruik van de airconditioning.
https://www.nissan.nl/voertuigen/nieuw/leaf.html

E-golf:

quote:
De nieuwe 100% elektrische e-Golf brengt je verder dan ooit. Tot maximaal 300 kilometer**.
quote:
**Het genoemde aantal kilometers is de theoretische maximale actieradius volgens de NEDC testsystematiek. Deze maximale actieradius kan onder meer worden beÔnvloed door factoren zoals de buitentemperatuur, de verkeerssituatie en het rijgedrag.
https://www.volkswagen.nl/modellen/golf/e-golf

Zo wordt met de auto naar Zuid-Frankrijk een reis waar je rustig een week voor uit mag trekken. Gaat iedereen voortaan met het vliegtuig en is de co2-besparing per saldo nihil/negatief.

De actieradius neemt natuurlijk ook nog eens af met de leeftijd van de accu.
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
pi_175049379
quote:
0s.gif Op maandag 13 november 2017 19:04 schreef YazooW het volgende:

[..]

Die bestaan ook gewoon. Zo heeft Volkswagen bijvoorbeeld een elektrische Golf en Passat.
Die kosten volgens mij net zoveel als een halve tesla
  maandag 13 november 2017 @ 19:05:52 #35
453049 BoneThugss
High all the time
pi_175049387
quote:
0s.gif Op maandag 13 november 2017 19:02 schreef Bas_Verstappen het volgende:

[..]

Ja dat is ook t probleem. Hoezo maken ze niet gewoon een normale sedan of station? Ze zijn allemaal zo Smart achtig
Snapte.
donderdag 6 april 2017 14:17 schreef Red_85 het volgende:
Utopische sprookjes gelovende extremistische milieumongool.
  maandag 13 november 2017 @ 19:06:09 #36
218617 YazooW
bel de wouten!
pi_175049392
quote:
0s.gif Op maandag 13 november 2017 19:05 schreef Bas_Verstappen het volgende:

[..]

Die kosten volgens mij net zoveel als een halve tesla
Nieuwe techniek is altijd duurder he.
pi_175049404
quote:
0s.gif Op maandag 13 november 2017 19:06 schreef YazooW het volgende:

[..]

Nieuwe techniek is altijd duurder he.
Maar dan moet ik denk ik nog 1 brandstof auto kopen na mn huidige auto voor elektrisch normaal is
pi_175049407
quote:
10s.gif Op maandag 13 november 2017 19:04 schreef MichaelScott het volgende:

[..]

Leaf:

[..]

https://www.nissan.nl/voertuigen/nieuw/leaf.html

E-golf:

[..]

[..]

https://www.volkswagen.nl/modellen/golf/e-golf

Zo wordt met de auto naar Zuid-Frankrijk een reis waar je rustig een week voor uit mag trekken. Gaat iedereen voortaan met het vliegtuig en is de co2-besparing per saldo nihil/negatief.

De actieradius neemt natuurlijk ook nog eens af met de leeftijd van de accu.
Dat zijn de specificaties van de oude leaf. De nieuwe leaf heeft een 40kWh accupakket (praktijk range 200 - 250km), waarbij medio 2018 zelfs een 60kWh accupakket (praktijk range 300 - 370km) wordt verwacht.

Er zijn ook geruchten dat de Hyundai Ioniq medio 2018 met een 60kWh versie komt :)
De e-golf heeft slechts een 35kWh accupakket.
  maandag 13 november 2017 @ 19:07:09 #39
453049 BoneThugss
High all the time
pi_175049410
quote:
0s.gif Op maandag 13 november 2017 19:04 schreef YazooW het volgende:

[..]

Die bestaan ook gewoon. Zo heeft Volkswagen bijvoorbeeld een elektrische Golf en Passat.
Elektrische auto's zijn gewoon kut. Je hoort ze niet aankomen en ze zijn veel zwaarder dan een vergelijkbare benzine / diesel.
donderdag 6 april 2017 14:17 schreef Red_85 het volgende:
Utopische sprookjes gelovende extremistische milieumongool.
pi_175049428
quote:
10s.gif Op maandag 13 november 2017 19:04 schreef MichaelScott het volgende:

[..]

Leaf:

[..]

https://www.nissan.nl/voertuigen/nieuw/leaf.html

E-golf:

[..]


[..]

https://www.volkswagen.nl/modellen/golf/e-golf

Zo wordt met de auto naar Zuid-Frankrijk een reis waar je rustig een week voor uit mag trekken. Gaat iedereen voortaan met het vliegtuig en is de co2-besparing per saldo nihil/negatief.

De actieradius neemt natuurlijk ook nog eens af met de leeftijd van de accu.
Daarom Tesla supercharging.

Al heb ik eerlijk gezegd voor de transeuropese ritten die ik zakelijk moet maken ook een zeer efficiŽnte benzineverstoker (lees: die verstookt heel veel benzine), omdat ik simpelweg anders tijd tekort kom. Met een Tesla rij je niet zo makkelijk 180 km/u over de autobahn. Dan moet je te vaak stoppen.
  maandag 13 november 2017 @ 19:11:03 #41
218617 YazooW
bel de wouten!
pi_175049501
quote:
0s.gif Op maandag 13 november 2017 19:07 schreef BoneThugss het volgende:

[..]

Elektrische auto's zijn gewoon kut. Je hoort ze niet aankomen en ze zijn veel zwaarder dan een vergelijkbare benzine / diesel.
Ik gaf alleen maar 2 voorbeelden van normaal uitziende elektrische auto's. :*
  maandag 13 november 2017 @ 19:11:47 #42
453049 BoneThugss
High all the time
pi_175049519
quote:
0s.gif Op maandag 13 november 2017 19:11 schreef YazooW het volgende:

[..]

Ik gaf alleen maar 2 voorbeelden van normaal uitziende elektrische auto's. :*
:)

Hoeveel kost zo'n Golf 7 GTE dan?
donderdag 6 april 2017 14:17 schreef Red_85 het volgende:
Utopische sprookjes gelovende extremistische milieumongool.
pi_175049539
quote:
0s.gif Op maandag 13 november 2017 19:07 schreef BoneThugss het volgende:

[..]

Elektrische auto's zijn gewoon kut. Je hoort ze niet aankomen en ze zijn veel zwaarder dan een vergelijkbare benzine / diesel.
Dat niet aan horen komen is prima op te lossen met de muziek aanzetten. Bij Tesla kun je dat bij wijze van spreken beter buiten de auto horen dan in de auto. ;)
pi_175049540
quote:
10s.gif Op maandag 13 november 2017 19:04 schreef MichaelScott het volgende:

De actieradius neemt natuurlijk ook nog eens af met de leeftijd van de accu.
Dat blijkt dus heel erg mee te vallen door het sublieme BMS van moderne EV's

tesla-battery-degradation-2.png
pi_175049556
quote:
0s.gif Op maandag 13 november 2017 19:11 schreef BoneThugss het volgende:

[..]

:)

Hoeveel kost zo'n Golf 7 GTE dan?
GTE is een hybride. De e-golf begint bij 38k. Een EV is pas interessant als je gebruikerskosten over ook meerekent in je financiŽle plaatje.

ICE lage aanschafkosten hoge gebruikerskosten
EV hoge aanschafkosten lage gebruikerskosten


Leuk artikel:

Tesla Model S Hits 300,000 Miles with less than $11,000 maintenance costs

http://www.tesloop.com/bl(...)1k-maintenance-costs
quote:
During the first 300,000 miles the total combined maintenance and fuel costs of the Tesla Model S were $10,492, with a total of 12 days in the shop. Of these costs, $6,900 was scheduled maintenance and $3500 was headlight damage due to driving through deep water. Had this been an Mercedes S class, the scheduled routine maintenance and fuel would have been $86,000 ($52,000 maintenance and $36,000* fuel) with 112 days of servicing, or for a Lincoln Town Car $70k,000 ($28,000 maintenance and $42,000** fuel) with around 100 days of servicing.
quote:
"Over the last two years, we have seen that that electric, supercharged vehicles can be deployed at utilization levels unheard of with gas vehicles. And while saving over $60,000 on fuel and maintenance is a substantial economic win, we feel the bigger win is that this car is ready for another 900,000 miles over the next 6 years under its current warranty. A gas car with 300,000 miles would be near the end of its useful lifespan. This means that the economics for mobility services on electric is more attractive than non-electric vehicles by a multiple, and when combined with autonomous driving features, the economic advantage in cost per mile will create unprecedented disruption in the overall automotive industry."


[ Bericht 16% gewijzigd door Revolution-NL op 13-11-2017 19:21:54 ]
  maandag 13 november 2017 @ 19:18:57 #46
453049 BoneThugss
High all the time
pi_175049676
quote:
0s.gif Op maandag 13 november 2017 19:13 schreef Revolution-NL het volgende:

[..]

GTE is een hybride. De e-golf begint bij 38k. Een EV is pas interessant als je gebruikerskosten over ook meerekent in je financiŽle plaatje.

ICE lage aanschafkosten hoge gebruikerskosten
EV hoge aanschafkosten lage gebruikerskosten
Thanx, dat laatste wist ik al, maar altijd goed om even te factchecken.
donderdag 6 april 2017 14:17 schreef Red_85 het volgende:
Utopische sprookjes gelovende extremistische milieumongool.
pi_175050036
quote:
10s.gif Op maandag 13 november 2017 19:04 schreef MichaelScott het volgende:

Zo wordt met de auto naar Zuid-Frankrijk een reis waar je rustig een week voor uit mag trekken.
Waarom wordt altijd die smoes van 1x per jaar naar zuid-frankrijk gebruikt om geen electrische auto te kopen? Ga dan een keer met de auto van je vrouw, vlieg of wissel je auto een keer om voor een benzine versie (biedt vw aan volgens mij).
Klier? Ik? Kijk lekker naar je zelf !
pi_175050436
quote:
0s.gif Op maandag 13 november 2017 18:59 schreef Revolution-NL het volgende:

[..]

Dat hangt een beetje van de gemeente af. Bij veel gemeentes kan je een publieke laadpaal aanvragen als je een EV op naam hebt staan.

Mijn buurman heeft ook een aanvraag lopen. Hij gaf echter aan dat hij prima uit de voeten kan zonder laadplek thuis met zijn Zoe Z.E. 40. Laden doet hij op het werk of onderweg bij FastNed of een andere snellader.

Hij rijdt de Zoe privť, declareert 19ct/km en laad de Zoe gratis op de zaak :D _O-
Hier krijg je ze per 2. Dus een aanvraag betekent wel gelijk 2 plekken minder voor gewone auto’s.
.
pi_175050499
Alle auto's elektrisch is een prachtig streven!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  maandag 13 november 2017 @ 19:56:18 #50
422382 Ygritte
You know nothing!
pi_175050717
quote:
1s.gif Op maandag 13 november 2017 19:44 schreef Fer het volgende:

[..]

Hier krijg je ze per 2. Dus een aanvraag betekent wel gelijk 2 plekken minder voor gewone auto’s.
Dat ligt dan dus ook weer aan je gemeente. Ik heb een 'eigen' (zelf betaald en hij zit aan mijn meterkast) publieke laadpaal voor mijn huis aan publieke parkeerplaatsen zonder bord er boven. Iedere Jan Piet of Klaas mag daar dus gewoon parkeren :) En voor elke Jan Piet of Klaas die zijn EV aan mijn laadpaal laad krijg ik dus centen :P (niet dat je daar rijk van wordt maar goed :D )
pi_175055058
quote:
1s.gif Op maandag 13 november 2017 19:44 schreef Fer het volgende:

[..]

Hier krijg je ze per 2. Dus een aanvraag betekent wel gelijk 2 plekken minder voor gewone auto’s.
Hier ook :)

Hoezo 2 plekken minder? We hebben nu een EV en een PHEV in de straat voor de netto parkeercapaciteit maakt het dus niets uit, anders is het een mooie incentive voor buurtbewoners om die fossiele plofkoets ook in te ruilen op een (PH)EV.

Heerlijk toch een leefomgeving zonder smerige sjoemeldiesels door de straat :)
abonnementen ibood.com bol.com Gearbest
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')