Oke perfect. Dan ga ik deze voor je regelen! Als ik feedback terug heb laat ik het je direct weten.quote:Op zaterdag 25 november 2017 22:24 schreef Ensign_Wildfire het volgende:
[..]
Graag alsnog een (snelle) refund via PayPal. Ik heb het PayPal ticket gesloten nu en ik hoop dat het nu echt snel geregeld wordt.
Ik vermoed dat het gewoon eerst retour komt. We zullen dan proberen het opnieuw te gaan verzenden. Ik ga kijken wat ik voor je kan doen.quote:Op zondag 26 november 2017 10:26 schreef Milz_Cre_R het volgende:
Orderdatum: 26-10-2017
- Product: eliquid 5stuks
- Ordernummer: wb1710270113211639
- Tracking nummer (indien beschikbaar): RN431855164CN
- Verzendmethode: europe railway registered
Orderdatum: 12-10-2017
- Product: eliquid 3stuks
- Ordernummer: wb1710130203137980
- Tracking nummer (indien beschikbaar): RN431798039CN
- Verzendmethode: europe railway registered
Het gaat om 2 orders... sorry voor de verwarring ik gister langs de locale postnl gegaan en het gewoon gevraagd omfat gearbest zei om dat evt te proberen. Is dit alle info die je nodig hebt en denk je dat het teruggestuurd kan worden en of het dan wrk echt aankomt ?
Dat zou normaal gezien niet hoeven.quote:Op zondag 26 november 2017 14:17 schreef Undergod het volgende:
Hoi Gearbest.
Vanmiddag wilde ik wat bestellen maar bij checkout worden paspoort details en dingen als Consignee Middle Name.
Daardoor ben ik niet doorgegaan met afrekenen.
Graag gedaan en fijn dat het is opgelostquote:Op zondag 26 november 2017 14:48 schreef Undergod het volgende:
Ik was na deze post maar even naar de computer gegaan, daar vroeg de site er idd niet naar.
Via mobiel was het net wel, stond direct onder het adres stuk.
Iig opgelost en top dat je voor mijn evt edit was!
Ik zal het ticket op GearBest maar niet verder aanraken dan, voordat er zaken door elkaar heen gaan lopen. Ik ga de komende dagen PayPal goed in de gaten houden in ieder geval.quote:Op zondag 26 november 2017 13:19 schreef Gearbest het volgende:
[..]
Oke perfect. Dan ga ik deze voor je regelen! Als ik feedback terug heb laat ik het je direct weten.
Ik heb dit reeds doorgegeven aan mijn contactpersoon en ben in afwachting van een reactie. Zodra ik meer weet laat ik je het wetenquote:Op zondag 26 november 2017 21:44 schreef TripleZ het volgende:
Hallo Gearbest, zou je me kunnen helpen met onderstaande 2 orders??
- Orderdatum: 6 november 2017
- Product: Verschillende squishy toys
- Ordernummer: WB1711070313155479
- Tracking nummer (indien beschikbaar): Nog geen
- Verzendmethode: NLPONRA
- Probleem: nog niet eens verstuurd na 3 weken!!
- Voorkeur: Spoedzending!
- Orderdatum: 26 oktober 2017
- Product: Xiaomi Mi band 2
- Ordernummer: W1710260254516576
- Tracking nummer (indien beschikbaar): RN431845666CN
- Verzendmethode: FZRAMYT
- Probleem: nog niet binnen na een maand
- Voorkeur: Statusupdate
Ik ga voor je nakijken of je de priority line hebt gekozen met de minste kans op douanekosten. Echter, ik ben bang dat wanneer dit niet het geval is wij niet meer in staat zijn dit aan te passen.quote:Op zondag 26 november 2017 23:11 schreef _MsG_ het volgende:
Hoi, ik heb een CR10 besteld, ordernummer W1711241021563386 maar ik ben nu even niet zeker of ik wel de goede priority optie heb gekozen zodat het via Engeland gaat. Je hebt verschillende dingen met priority, en ook zelfs een optie met de trein meen ik. Ik zie dat de order nog op packed staat, kan dit eventueel nog gewijzigd in de juiste optie?
Dat is prima! Houd me aub op de hoogte en hopelijk wordt het snel opgelost!quote:Op zondag 26 november 2017 23:40 schreef Ensign_Wildfire het volgende:
[..]
Ik zal het ticket op GearBest maar niet verder aanraken dan, voordat er zaken door elkaar heen gaan lopen. Ik ga de komende dagen PayPal goed in de gaten houden in ieder geval.
Bedankt voor je hulp, ik hoop dat het nu uiteindelijk goed komt, alleen wel jammer dat het dan op deze manier moet...
Ik ga even navragen wat er precies aan de hand is en zal proberen dit zo spoedig mogelijk op te lossen. Er kan sprake zijn van enige vertraging, aangezien nu de piekdagen zijn aangetreden (sinterklaas/kerstmis) en daardoor het proces van verzending enige vertraging heeft opgelopen. Desondanks, ik ga hier voor je achterna.quote:Op maandag 27 november 2017 10:44 schreef Grayburn12 het volgende:
- Orderdatum: Nov 11, 2017 13:25:02 PM
- Product: Original Xiaomi Smart Robot Vacuum Cleaner
- Ordernummer: W1711111325029387
- Tracking nummer (indien beschikbaar): n.v.t.
- Verzendmethode: EU Express
- Probleem: Product wordt niet verzonden
- Voorkeur: Resend of Refund? : Resend
Hallo Gearbest support,
De door mij bestelde Robot Vacuum is nog steeds niet verzonden. Mijn huis begint sterk vervuild te raken :-)... Er lijkt een probleem te zijn met de verzendmethode in combinatie met mijn adres. Al een aantal tickets gehad en ook reactie gegeven. Er komt echter geen schot in de zaak en status blijft op "packed" staan.
Kunnen jullie kijken wat het probleem is?
Alvast bedankt,
Mvg
De tracking code bij deze verzendingmethode zal pas actief worden na 2-3 weken. De tracking wordt actief wanneer je pakketje de UK heeft bereikt en door de douane is gekomen. Vanaf daar krijg je een gedetailleerde weergave en zal het 2-3 dagen duren voordat je deze in huis hebt. Heb dus even geduld en dan zal jouw trackingcode vanzelf ge-update worden.quote:Op maandag 27 november 2017 11:02 schreef Tim_Stevens het volgende:
- Orderdatum: 02-11-2017
- Product: Lenovo P2 Gray
- Ordernummer: W1711021324365941
- Tracking nummer 5997135001
- Verzendmethode: DPDUK2
- Probleem: Waar is mijn pakket
- Voorkeur: Resend
Hoe zit het met mijn pakket.
Ruim 3 weken geleden een Lenovo P2 besteld.
Tracking staat al sinds vorige week 18-11 dat hij naar mij onderweg is.
Ik ga even voor je navragen wat er aan de hand is en wat precies de status is van jouw order. Normaalgesproken zou deze toch al afgeleverd moeten zijn bij de bezorger. Wel kan er enige vertraging zijn opgelopen door de piekperiode (sinterklaas/kerstmis).quote:Op maandag 27 november 2017 12:17 schreef TheBlitz7 het volgende:
Orderdatum: 11-11-2017
Product: Finow X5 AIR 3G Smartwatch Phone
Ordernummer: W1711110734137779
Tracking nummer: 5987927388
Verzendmethode: DPDUK1
Probleem: Tracking na twee weken nog steeds niet actief, heb contact gehad met DPD en die gaven aan dat het pakket is aangemeld, maar nog niet is afgeleverd en dat ik contact moest opnemen met verzender. Wat is er aan de hand?
Voorkeur: Status van mijn pakket.
Ah zie nu dat Priority Line een categorie is, en niet zozeer een specifieke verzendmethode. Hij staat op EU Express zie ik, die binnen die Priority Line-categorie zit. Of was 'Europe Railway Priority Mail' binnen de categorie Priority Line nog beter geweest?quote:Op maandag 27 november 2017 13:23 schreef Gearbest het volgende:
Ik ga voor je nakijken of je de priority line hebt gekozen met de minste kans op douanekosten. Echter, ik ben bang dat wanneer dit niet het geval is wij niet meer in staat zijn dit aan te passen.
Zojuist heeft mijn contactpersoon bevestigd dat het gaat om Priority line (EU Express) die bij jouw order van toepassing is. Dit is een uitstekende keuze, aangezien je bij deze verzendmethode de kleinste kans op douanekosten hebt. Je krijgt hier wel een tracking code. Deze zal pas actief worden na 2-3 weken. De tracking wordt actief wanneer je pakketje de UK heeft bereikt en door de douane is gekomen. Vanaf daar krijg je een gedetailleerde weergave en zal het 2-3 dagen duren voordat je deze in huis hebt.quote:Op maandag 27 november 2017 13:45 schreef _MsG_ het volgende:
[..]
Ah zie nu dat Priority Line een categorie is, en niet zozeer een specifieke verzendmethode. Hij staat op EU Express zie ik, die binnen die Priority Line-categorie zit. Of was 'Europe Railway Priority Mail' binnen de categorie Priority Line nog beter geweest?
Het is mij niet gelukt jouw geverifieerd door te laten gaan. Je zult dit toch zelf via het ticketsysteem moeten doen. Je kunt op ticket AT17112417573 antwoorden en het daar bevestigen. Vanuit daar kun je jezelf verifiëren zodat jouw order verder doorgezet kan worden.quote:Op zaterdag 25 november 2017 14:42 schreef nomad85 het volgende:
Allereerst super dat er een support is hier op Fok en voor het eerst ga ik er gebruik van maken .
Ik heb, net als zovelen de laatste tijd, een Xiaomi notebook pro besteld en paypal als betalingsmiddel gekozen. Zowel op gearbest als paypal heb ik hetzelfde adres. Mijn bestelling staat nu op "processing" en is voorbij order submitted & payment received. Maar ik heb een mail met het verzoek tot verificatie wie ik ben:
Op support.gearbest ingelogd maar ik zie geen ticket iets staan waar ik op zou kunnen reageren om te bewijzen wie ik ben. En op de main site van gearbest zie ik evenmin iets staan.
Hoe kom ik verder in mijn order?
Je zou per mail of via jouw GB account (check ook je spam folder) op de hoogte moeten zijn gebracht wat betreft jouw probleem: jouw refund is verwerkt. Laat me even weten wanneer dit niet het geval is.quote:Op zaterdag 25 november 2017 11:35 schreef Ensign_Wildfire het volgende:
- Orderdatum: 2 september 2017
- Product: Jumper EZBOOK 3 PRO Notebook
- Ordernummer: W1709020656574620
- Tracking nummer (indien beschikbaar): 04568300040102H
- Verzendmethode: EUDPDHQ
- Probleem: nooit aangekomen, refund is toegezegd maar nog steeds niet overgemaakt
- Voorkeur: Refund
Van jouw order is deze niet meer op voorraad:https://www.gearbest.com/squishy-toys/pp_660428.html .We zouden voor dit product een refund kunnen doen en de andere producten van jouw order kunnen verzenden met priority. Gaat u hiermee akkoord?quote:Op zondag 26 november 2017 21:44 schreef TripleZ het volgende:
Hallo Gearbest, zou je me kunnen helpen met onderstaande 2 orders??
- Orderdatum: 6 november 2017
- Product: Verschillende squishy toys
- Ordernummer: WB1711070313155479
- Tracking nummer (indien beschikbaar): Nog geen
- Verzendmethode: NLPONRA
- Probleem: nog niet eens verstuurd na 3 weken!!
- Voorkeur: Spoedzending!
- Orderdatum: 26 oktober 2017
- Product: Xiaomi Mi band 2
- Ordernummer: W1710260254516576
- Tracking nummer (indien beschikbaar): RN431845666CN
- Verzendmethode: FZRAMYT
- Probleem: nog niet binnen na een maand
- Voorkeur: Statusupdate
Bedankt, ik hoor graag van je!quote:Op maandag 27 november 2017 13:23 schreef Gearbest het volgende:
Ik ga even voor je navragen wat er aan de hand is en wat precies de status is van jouw order. Normaalgesproken zou deze toch al afgeleverd moeten zijn bij de bezorger. Wel kan er enige vertraging zijn opgelopen door de piekperiode (sinterklaas/kerstmis).
Hallo Gearbest,quote:Op dinsdag 21 november 2017 23:01 schreef Gearbest het volgende:
[..]
Jouw pakket is verzonden met Europe Railway Registered en de tracking code bij deze verzendmethode wordt vaak pas actief na 2/3 weken wanneer het de douane is gepasseerd. Heb aub even geduld, want ik verwacht dat jouw tracking code binnen enkele dagen actief zal worden. Houd me op de hoogte wanneer dit niet het geval is.
Je order is verstuurd en de tracking is afhankelijke van het postorderbedrijf. Het kan wel enige tijd duren voordat deze actief wordt, maar je pakketje is wel onderwegquote:Op maandag 27 november 2017 16:35 schreef Knullig het volgende:
- Orderdatum: 19 november 2017
- Product: Xiaomi Mi Notebook Pro Fingerprint Recognition
- Ordernummer: WW1711191233552933
- Tracking nummer (indien beschikbaar): AT15112338114888
- Verzendmethode: ATDHL
- Probleem: Ik kan het pakket nog steeds niet tracken, dus benieuwd of er problemen zijn/is het intussen verzonden/ klopt de trackings code.
- Voorkeur: Status update
Bij voorbaat bedankt, groet
Ik verwacht haast van niet. Ik verwacht dan ook dat je pakketje spoedig zal aankomenquote:Op maandag 27 november 2017 16:44 schreef boi92 het volgende:
[..]
Hallo Gearbest,
Hier ben ik weer. We zijn al bijna een weekje verder en ik heb helaas nog steeds geen tracking update gehad. Gaat het nog lang duren voordat de tracking geüpdatet wordt?
Beste Gearbest,quote:Op vrijdag 24 november 2017 18:22 schreef Gearbest het volgende:
[..]
Je order is onderweg. Mocht er nog geen update zijn over 8-10 dagen laat het dan direct weten. We hebben bewust voor DPD gekozen, omdat dit normaal gezien een betrouwbare verzendmethode is. Verder is bij de andere methodes de kans op douane kosten een stuk groter.
Bedankt voor je feedback en fijn om te horen dat je pakketje is aangekomen.quote:Op maandag 27 november 2017 23:50 schreef fady34 het volgende:
[..]
Beste Gearbest,
Graag wil ik u laten weten dat ik vandaag mijn order heb ontvangen. Hartelijk bedankt voor uw hulp bij het verzorgen van de resend. Top service!
Na het bestellen van je order ontvang je eerst een ontvangbevestiging. Een dag of dagen erna ontvang je een bevestiging dat je order wordt verscheept. Hierbij krijg je ook een tracking code. Wanneer deze actief wordt is afhankelijk van het postorderbedrijf. Dit kan vaak wel even duren.quote:Op maandag 27 november 2017 22:38 schreef ArmeStudent2017 het volgende:
Hallo Gearbest,
Vorige week heb ik een Umidigi S2 aangeschaft via de website van gearbest. Alleen staat mijn bestelling sinds de eerste dag nog steeds op shipped maar ik zie in de tracking informatie niks. Kunnen jullie nachecken of mijn bestelling wel degelijk de deur uit is? En waar het op dit moment is?
- Orderdatum: 21 november 2017
- Product: Umidigi S2 4G Phablet (black)
- Ordernummer: W1711211514471702
- Tracking nummer (indien beschikbaar): RU103633279NL
- Verzendmethode: Netherlands Post Registered
- Probleem: Tracking informatie werkt niet
Kunt u spoedig mij informeren over de status van mijn bestelling? Want de gearbest messenger werkt niet, ik kan niemand bereiken en alleen standaard voorgeprogrammeerde antwoorden worden gegeven met de messenger.
Kunt u mij ook vertellen wanneer ik ongeveer uiterlijk mijn bestelling kan verwachten, zodat ik een beeld krijg wanneer ik weer contact moet opzoeken?
In afwachting van uw reactie verblijf ik,
Adem
Hoi, DHL zegt het volgende :quote:Op maandag 20 november 2017 14:17 schreef Gearbest het volgende:
[..]
De support sectie heeft je een bericht gestuurd met de desbetreffende informatie. Bekijk aub je e-mail (ook je spam folder) of je GB account.
Wat nu?quote:aangifte kan op dit punt niet meer aangepast worden helaas. U zult zelf in bezwaar moeten gaan bij de Belastingdienst middels een machtiging. Heel vervelend voor u, maar de afzender heeft ons helaas een niet-volledige (niet correct) factuur aangeleverd.
Ná ontvangst en betaling van het pakketje kunnen wij dit document, de machtiging, naar u toesturen.
Wilt u een machtiging per post of per mail ontvangen? Of weigert u het pakketje uiteindelijk?
We zijn nu bijna 2 weken verder en helaas heb ik het product nog steeds niet thuis ontvangen. Is er van jou kant wat duidelijkheid waarom het zolang duurt?quote:Op woensdag 15 november 2017 11:20 schreef Gearbest het volgende:
[..]
Daar heb je gelijk in en ik ga meteen navraag doen naar de status van je order. Mochten er problemen zijn ontstaan dan ga ik vragen voor een resend. Zodra ik een reactie heb laat ik je het weten.
Ik ga even navragen om te kijken of wij hierin nog iets kunnen betekenen, maar ik ben bang dat wij vrij weinig nog kunnen doen. Tevens zal ik spoedig reageren over deze kwestie, zodat je niet voorbij de 9 dagen zit.quote:Op dinsdag 28 november 2017 09:12 schreef ErkendFokker het volgende:
[..]
Hoi, DHL zegt het volgende :
[..]
Wat nu?
Ik vind dit vreemd aangezien het volgens mij in andere gevallen wel lukte om het bedrag te wijzigen? Bij andere users hier?
Wat moet ik nu doen? Ik heb geen zin om 45 euro "BTW" voor te schieten op een order van 38 euro.
Is de procedure bij jullie überhaupt al aangepast, zodat jullie ook de verzendkosten vermelden op de sticker? Of is het DHL die zich niet aan de regels houdt.
Ik moet binnen 9 dagen dit geregeld hebben anders wil DHL het pakket sowieso niet meer bezorgen.
Ik ga er voor de zekerheid wat druk achter zetten en achterhalen wat er precies aan de hand is. Naar mijn weten is jouw pakketje nog steeds onderweg.quote:Op dinsdag 28 november 2017 10:05 schreef undissputed het volgende:
[..]
We zijn nu bijna 2 weken verder en helaas heb ik het product nog steeds niet thuis ontvangen. Is er van jou kant wat duidelijkheid waarom het zolang duurt?
Desalniettemin ligt de fout bij gearbest door het niet vermelden van de verzendkosten op de sticker.quote:Op dinsdag 28 november 2017 12:41 schreef Gearbest het volgende:
[..]
Ik ga even navragen om te kijken of wij hierin nog iets kunnen betekenen, maar ik ben bang dat wij vrij weinig nog kunnen doen. Tevens zal ik spoedig reageren over deze kwestie, zodat je niet voorbij de 9 dagen zit.
quote:Op zaterdag 7 oktober 2017 18:05 schreef bigbass het volgende:
[..]
Top, bij dezen:
- Orderdatum: 05-08-2017
- Product: Action Figure Shape Building Block Educational Decor Toy
- Ordernummer: WWP1708051326362661
- Tracking nummer (indien beschikbaar): AEL1112557303NL
- Verzendmethode: Azerbaijan Air Mail
- Probleem: niet ontvangen
- Voorkeur: Resend
- Orderdatum: 17-08-2017
- Product: Xiaomi Wireless Bluetooth 4.1 Music Sport Earbuds
- Ordernummer: W1708171319206424
- Tracking nummer (indien beschikbaar): AEL1112566536NL
- Verzendmethode: Azerbaijan Air Mail
- Probleem: niet ontvangen
- Voorkeur: Resend
- Orderdatum: 02-09-2017
- Product: Cartoon Cat LED Night Light
- Ordernummer: WP1709021335576045
- Tracking nummer (indien beschikbaar): AEL1112591864NL
- Verzendmethode: Azerbaijan Air Mail
- Probleem: niet ontvangen
- Voorkeur: Resend
- Orderdatum: 03-09-2017
- Product: Original Xiaomi USB Type-C Charge and Sync Cable 1.15m
- Ordernummer: WP1709030908282305
- Tracking nummer (indien beschikbaar): AEL1112592288NL
- Verzendmethode: AZAMHQE (ik denk ook Azerbaijan Air Mail, maar dit staat in mijn order)
- Probleem: niet ontvangen
- Voorkeur: Resend
De fout ligt niet bij Gearbest. We vermelden wat je ervoor betaald hebt, zoals dat ook moet volgens EU normen. Helaas meent DHL dat er geen gratis verzending bestaat vanuit het buitenland naar Nederland. Hierdoor berekenen ze hun eigen tarief als deze niet gespecificeerd staat.quote:Op dinsdag 28 november 2017 15:06 schreef ErkendFokker het volgende:
[..]
Desalniettemin ligt de fout bij gearbest door het niet vermelden van de verzendkosten op de sticker.
Misschien kunnen we splitsen? Of dat jullie het overige bedrag betalen en ik gewoon 14,50+btw. Dan zijn we allebei redelijk netjes uit.
Je pakketje is gewoon onderweg. De tracking wordt meestal actief rond de 2-3 weken dus nog even geduld hebben. Dan zal je tracking vanzelf actief wordenquote:Op dinsdag 28 november 2017 18:25 schreef TheBlitz7 het volgende:
Orderdatum: 11-11-2017
Product: Finow X5 AIR 3G Smartwatch Phone
Ordernummer: W1711110734137779
Tracking nummer: 5987927388
Verzendmethode: DPDUK1
Probleem: Tracking na twee weken nog steeds niet actief, heb contact gehad met DPD en die gaven aan dat het pakket is aangemeld, maar nog niet is afgeleverd en dat ik contact moest opnemen met verzender. Wat is er aan de hand?
Voorkeur: Status van mijn pakket.
Al wat gehoord over de status van mijn pakket?
Hallo,quote:Op dinsdag 28 november 2017 19:07 schreef bigbass het volgende:
Hi Gearbest,
Ik heb een tijdje terug een resend gekregen voor een aantal items die via Azerbadjan verloren leken, maar deze zijn nu de afgelopen dagen toch binnen gekomen.
Wat is de beste course of action, ik weet niet zo goed onder welke cartegorie op de website ik een ticket aan moet maken.
Sowieso lijkt terugsturen me financieel niet de moeite waard, maar betalen voor de orders die ik geen 2x wil lijkt me ook geen tof idee. Heb jij suggesties?
EDIT: voor de compleetheid
[..]
Stond er vandaag op. Thanksquote:Op vrijdag 24 november 2017 11:36 schreef Gearbest het volgende:
[..]
Dat is inderdaad allang. Ik ga zorgen dat dit in orde wordt gemaakt.
Oke, bedankt. Ik wacht het af!quote:Op dinsdag 28 november 2017 20:38 schreef Gearbest het volgende:
Je pakketje is gewoon onderweg. De tracking wordt meestal actief rond de 2-3 weken dus nog even geduld hebben. Dan zal je tracking vanzelf actief worden
Door de november en aankomende december feestdagen kan er wel een aantal dagen vertraging inzitten.
Pardon? UPS en DHL doen dit allebei. Als jullie niet akkoord gaan met hoe DHL dit doet, dan moeten jullie deze verzendmethode niet meer aanbieden. Als jullie wel deze verzendmethode aanbieden zijn jullie verantwoordelijk voor het fatsoenlijk overleggen van een verzendlabel. Je kan hiervoor niet de verantwoordelijkheid bij mij neerleggen?quote:Op dinsdag 28 november 2017 20:38 schreef Gearbest het volgende:
[..]
De fout ligt niet bij Gearbest. We vermelden wat je ervoor betaald hebt, zoals dat ook moet volgens EU normen. Helaas meent DHL dat er geen gratis verzending bestaat vanuit het buitenland naar Nederland. Hierdoor berekenen ze hun eigen tarief als deze niet gespecificeerd staat.
We gaan helaas niet splitsen en DHL berekent sws ¤17,50 administratiekosten bij orderwaarde boven de ¤22.
DHL:quote:De fout ligt niet bij Gearbest.
Dit hele betoog kan natuurlijk de prullenbak in als jullie daadwerkelijk 60 euro vermeld hebben op de verpakking. Dat zou namelijk kloppen en inderdaad de productwaarde + verzendkosten zijn.quote:Heel vervelend voor u, maar de afzender heeft ons helaas een niet-volledige (niet correct) factuur aangeleverd.
Dit zou een eindeloze discussie worden en daar is dit topic niet voor bedoeld.quote:Op dinsdag 28 november 2017 23:29 schreef ErkendFokker het volgende:
[..]
Pardon? UPS en DHL doen dit allebei. Als jullie niet akkoord gaan met hoe DHL dit doet, dan moeten jullie deze verzendmethode niet meer aanbieden. Als jullie wel deze verzendmethode aanbieden zijn jullie verantwoordelijk voor het fatsoenlijk overleggen van een verzendlabel. Je kan hiervoor niet de verantwoordelijkheid bij mij neerleggen?
Door een fout bij jullie -De BTW moet betaald worden over het product+de verzendkosten, en de verzendkosten zijn in dit geval niet "free", ik heb er 16euro voor betaald - is nu de BTW incl inklaringskosten vastgesteld op 45 euro in plaats van 28 euro. Is het voor jullie echt niet mogelijk om dit kleine verschil te overbruggen?
Gewoonlijk zou het dus 60 euro zijn waarover de BTW wordt berekend. 60*0,21 is 12,50. Plus de inklaringskosten, die ik ook gewoon voor lief neem is het dus 28 euro. Dit wil ik zelf voor rekening nemen. Het lijkt me niet meer dan schappelijk dat jullie de overige 17 euro bijleggen, dit is echt jullie eigen schuld. Er is namelijk geen sprake van free shipping.
Je spreekt jezelf hierin dus tegen.
Al met al is het dus geweldig dat ik (de klant) nu de dupe ben van de combinatie Gearbest en DHL.
Gearbest:
[..]
DHL:
[..]
Dit hele betoog kan natuurlijk de prullenbak in als jullie daadwerkelijk 60 euro vermeld hebben op de verpakking. Dat zou namelijk kloppen en inderdaad de productwaarde + verzendkosten zijn.
Het is inderdaad niet expliciet nodig volgens de eu normen om de kosten uit te splitsen. Een samengesteld bedrag waarin de verzendkosten meegerekend zijn zou ook akkoord moeten zijn denk ik?
Ik ga morgen DHL bellen en vragen welk bedrag er op de verpakking vermeld staat.
Mocht dit inderdaad het bedrag inclusief verzendkosten zijn (het hoge bedrag) dan probeer ik het zelf te regelen en het duidelijk te maken aan DHL.
Is het echter inderdaad alleen de productwaarde dan trek ik hier weer aan de bel.
Ik zou echter toch overwegen om bij toekomstige bestellingen deze kosten bij DHL uit te splitsen aangezien het jullie nu al meerdere malen overkomen is. Dit is voor jullie, en voor jullie klanten natuurlijk niet erg handig.
De invoice had ik al ontvangen, die heb ik opgestuurd naar DHL maar die willen hier niks mee doen. Ik moet eerst het bedrag gewoon betalen en dan zelf maar bij de belastingdienst bezwaar aantekenen.quote:Op woensdag 29 november 2017 06:46 schreef Gearbest het volgende:
[..]
Dit zou een eindeloze discussie worden en daar is dit topic niet voor bedoeld.
Ik heb al doorgegeven of we bij DHL de kosten beter in beeld kunnen brengen, zoals het opsplitsen van de verzendkosten en orderkosten. Tot op heden is er niks mee gedaan.
Ik ga sws voor je vragen of het mogelijk is om de factuur te specificeren en indien niet mogelijk wat een andere oplossing kan zijn.
DHL accepteerde de samengestelde kosten bij mij niet toen het hele bedrag op de verpakking stond. Ze hebben echt een gespecifeerde factuur met de verzendkosten nodig dus ga kijken wat ik voor je kan doen.
Ik laat direct weten als ik bericht terug heb.
Update: je krijgt een bericht van de support en gaan ze voor jou de invoice maken, zoals ik begrepen heb.
Dat is wel zeer merkwaardig van DHL moet ik zeggen. Ze kunnen dat namelijk zelf dan toch makkelijk aantonen wat de werkelijk prijs + verzendkosten zijn....quote:Op woensdag 29 november 2017 09:39 schreef ErkendFokker het volgende:
[..]
De invoice had ik al ontvangen, die heb ik opgestuurd naar DHL maar die willen hier niks mee doen. Ik moet eerst het bedrag gewoon betalen en dan zelf maar bij de belastingdienst bezwaar aantekenen.
Tot onze spijt was deze niet meer voorradig en we zullen een dezer dagen weer voorraad hebben. We zullen je order dan met spoed versturen. Ook hebben we een kleine compensatie aan je account toegevoegd voor het ongemak.quote:Op maandag 27 november 2017 10:44 schreef Grayburn12 het volgende:
- Orderdatum: Nov 11, 2017 13:25:02 PM
- Product: Original Xiaomi Smart Robot Vacuum Cleaner
- Ordernummer: W1711111325029387
- Tracking nummer (indien beschikbaar): n.v.t.
- Verzendmethode: EU Express
- Probleem: Product wordt niet verzonden
- Voorkeur: Resend of Refund? : Resend
Hallo Gearbest support,
De door mij bestelde Robot Vacuum is nog steeds niet verzonden. Mijn huis begint sterk vervuild te raken :-)... Er lijkt een probleem te zijn met de verzendmethode in combinatie met mijn adres. Al een aantal tickets gehad en ook reactie gegeven. Er komt echter geen schot in de zaak en status blijft op "packed" staan.
Kunnen jullie kijken wat het probleem is?
Alvast bedankt,
Mvg
Ik heb informatie over je order. Deze is onder "customs clearance". Binnen 2-3 dagen zal deze online te volgen zijn dus dat is goed nieuwsquote:Op dinsdag 28 november 2017 10:05 schreef undissputed het volgende:
[..]
We zijn nu bijna 2 weken verder en helaas heb ik het product nog steeds niet thuis ontvangen. Is er van jou kant wat duidelijkheid waarom het zolang duurt?
Hi Gearbest!quote:
Dan ben jij een van de gelukkige waar het pakketje wel is aangekomen. Deze mag je dan ook houden Veel plezier ermee!quote:Op woensdag 29 november 2017 20:35 schreef soapie het volgende:
Goedenavond gearbest,
ik heb mijn pakketje uit Azerbeidjan onverwacht binnen gekregen, heb er nu dus 2.... En nu, 1 terugsturen??
Bedankt voor de update:) Ik zal de tracking in de gaten houden de komende dagen.quote:Op woensdag 29 november 2017 21:26 schreef undissputed het volgende:
[..]
Ik heb informatie over je order. Deze is onder "customs clearance". Binnen 2-3 dagen zal deze online te volgen zijn dus dat is goed nieuws
Dit is natuurlijk zeer vervelend en het is niet prettig om te horen dat het al meerdere malen bij jouw het geval is. Onze excuses voor het ongemak. Ik ga dit spoedig proberen op te lossen! Zodra ik meer weet zul je iets van me horen.quote:Op donderdag 30 november 2017 10:26 schreef Tanto4 het volgende:
- Orderdatum: Sep 26, 2017 17:13:21 PM
- Product: Original Xiaomi In-ear Hybrid Earphones Pro en 55 - 60L Rain Water Resistant Dustproof Backpack Cover
- Ordernummer: W1709261713224085
- Tracking nummer : LVS1376360001878534
- Verzendmethode: BEEXPHQ
- Probleem: Product nog steeds niet binnen ondanks Priority Direct
- Voorkeur: Resend of Refund? : Refund.
De tracking is al sinds 6 oktober actief, maar sindsdien niets meer. Beetje jammer dat het de afgelopen zendingen van de 4x nu maar 1x goed is gegaan......
In de beginpost staan beschrijvingen van alle verzendmethodes die we aanbieden mocht je de volgende keer onduidelijkheden hebben over een verzendmethode dan kan je eerst daar kijken voor wat informatie. Heb je daarna nog altijd vragen dan kun je deze natuurlijk altijd hier stellenquote:Op donderdag 30 november 2017 11:36 schreef fransennatasja het volgende:
Beste Gearbest,
Hoelang duurd het eer een racking actief is met eu express?
Heb even geduld, aangezien jouw pakketje naar alle waarschijnlijkheid onderweg is. De tracking code wordt vaak pas ge-update na 2/3 weken bij deze verzendmethode en vanaf dan zul je het binnen enkele dagen ontvangen. Voor de zekerheid ga ik even navragen wat precies de status van je order is, maar ik verwacht dat deze gewoon nog onderweg is, aangezien de bezorger enige vertraging heeft in sommige gevallen door de piekperiode (sinterklaas/kerst).quote:Op donderdag 30 november 2017 12:34 schreef renedis het volgende:
[..]
Hi Gearbest!
Top dat jullie hier ook actief zijn! Ik heb een vraag over mijn zending.
Het betreft:
Nov 01, 2017 16:55:36 PM Order number: W1711011655375234 Shipping method: DPDUK1
- Orderdatum: Nov 01, 2017 16:55:36 PM
- Product: Xiaomi Mi Notebook Pro
- Ordernummer: W1711011655375234
- Tracking nummer : 5986484986
- Verzendmethode: DPDUK1
- Probleem: Product nog steeds niet binnen
- Voorkeur: Resend of Refund? : Resend middels een snellere verzending
Ik heb inmiddels een support ticket ingeschoten en ook via de Facebook (messenger) chat geprobeerd informatie te achterhalen zonder succes. Ik krijg jammer genoeg gewoon geen reactie, wellicht dat jij wel iets kan betekenen?
Sinds 1 NOV staat de zending volgens DPD UK op:
Date & Time Location Description
02 Nov 2017 17:20 Southall Your parcel is on its way
Wanneer mag ik wat verwachten? Kan ik een refund krijgen? De order cancellen? Iets anders?
Wat betreft jouw eerste order: Bij deze verzendmethode is de tracking code niet altijd goed up-to-date. Vandaar dat deze nog op de undefined status staat. Dit zal spoedig veranderen. Jouw 2e order is verzonden via Europe Railway registered. Dit is een trage verzendmethode. Hierbij wordt je pakketje vervoerd per trein en komt dan aan in Polen. Hierdoor heb je een zeer kleine kans op douanekosten. Wel duurt het ongeveer 20-30 dagen voordat je tracking actief zal worden. Deze wordt pas actief als je pakketje in Polen is aangekomen.quote:Op donderdag 30 november 2017 13:07 schreef RobbieT het volgende:
Hoi!
- Orderdatum: 18-11-2017
- Product: Xiaomi SOOCAS / SOOCARE X3 Sonic Electric Toothbrush
- Ordernummer: W1711151301202712
- Tracking nummer (indien beschikbaar): LX260203479NL
- Verzendmethode: Netherlands Registered
- Probleem: Kan je aangeven wat de huidige verzendstatus is? Ik krijg namelijk alleen "undefined" te zien.
- Orderdatum: 18-11-2017
- Product: Original Xiaomi Mi Band 2 Smart Watch for Android iOS
- Ordernummer: WP1711240904500121
- Tracking nummer (indien beschikbaar): RN434171380CN
- Verzendmethode: Europe Railway Registered
- Probleem: Kan je aangeven wat de huidige verzendstatus is? Ik krijg namelijk alleen "undefined" te zien.
Bedankt tot zo ver, ik zie je navraag graag tegemoet. Reden van mijn vraag richting jou is vanwege het feit dat we 4 weken verder zijn ipv 2/3 weken.quote:Op donderdag 30 november 2017 13:39 schreef Gearbest het volgende:
Heb even geduld, aangezien jouw pakketje naar alle waarschijnlijkheid onderweg is. De tracking code wordt vaak pas ge-update na 2/3 weken bij deze verzendmethode en vanaf dan zul je het binnen enkele dagen ontvangen. Voor de zekerheid ga ik even navragen wat precies de status van je order is, maar ik verwacht dat deze gewoon nog onderweg is, aangezien de bezorger enige vertraging heeft in sommige gevallen door de piekperiode (sinterklaas/kerst).
Ik weet het daarom ga ik het even voor je navragenquote:Op donderdag 30 november 2017 13:56 schreef renedis het volgende:
[..]
Bedankt tot zo ver, ik zie je navraag graag tegemoet. Reden van mijn vraag richting jou is vanwege het feit dat we 4 weken verder zijn ipv 2/3 weken.
Als je ergens op zit te wachten duurt het altijd lang
Deze is inderdaad per trein verzonden en duurt meestal rond de 4 weken. Dit verschilt vaak wel. Helaas worden deze trackings ook niet altijd even frequent geupdate. Je order zal dus spoedig arriveren. Hopelijk nog net voor Sinterklaas.quote:Op donderdag 30 november 2017 14:10 schreef Majesty het volgende:
Ook hier benieuwd naar de status van de verzending van mijn Powerbank, order nummer W1710281025294040 en RN432073901CN. Is hier ook op 1 november verzonden, wellicht in dezelfde trein/vliegtuig als hierboven. Ik zie dat hij met railway verzonden is, heb je een indicatie hoe lang dat meestal duurt?
Bedankt voor je feedback en fijn om te horen dat je order is aangekomen.quote:Op donderdag 30 november 2017 14:35 schreef Btween10 het volgende:
Hallo,
Onderstaand de gevraagje gegevens:
- Orderdatum: 27 okt 2017
- Product:
Original Vaporesso 160W Tarot Pro TC Box Mod,
Originaliteit Vaporesso Veco Devil Tank 5ml,
Vaporesso Estoc Tank Mega Clearomizer 4ml.
- Ordernummer: WB1710271820050826
- Tracking nummer: RN432010420CN
- Verzendmethode: Europese Railway Registered.
- Probleem: Nog niets vernomen over de verzending.
- Voorkeur: Resend.
Wil graag weten hoe het met de verzending staat. Dank!
Jouw gekozen verzendmethode is Europe Railway Registered. Deze verzendmethode duurt tamelijk lang en de tracking code wordt dan ook pas actief na 2/3 weken wanneer het de douane is gepasseerd. In jouw geval duurt het al langer dan 4 weken, dus ik ga even navragen wat er precies aan de hand is. Heb even geduld, aangezien het goed mogelijk is dat jouw pakketje wel al onderweg is, maar de tracking code nog niet ge-update is.
-------
Hallo, het pakketje zojuist bij afleverpunt Primera opgehaald. De tracking wordt bij Europese Railway Registered niet goed bijgehouden, maar dat maakt mij niet uit. Dan weet ik dat voor de volgende keer. Het is nu binnen en ik ben blij! Ik ga zeker nog meer bestellingen bij GearBest plaatsen! Dank voor de snelle en nette reactie op deze site en de terugkoppeling via klantenservice. Ik ben super tevreden!
Super, ik wacht zo geduldig mogelijk af .quote:[b]Op
Deze is inderdaad per trein verzonden en duurt meestal rond de 4 weken. Dit verschilt vaak wel. Helaas worden deze trackings ook niet altijd even frequent geupdate. Je order zal dus spoedig arriveren. Hopelijk nog net voor Sinterklaas.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |