abonnement Unibet Coolblue
pi_175041428
Welkom bij de gelegenheid tot in principe onbelemmerd gespui van politieke ideeën en populistisch geblaat zonder financiële justificatie. Ook geschikt voor al het politieke non-nieuws, bestuurlijke ongehoorzaamheid en alleen maar grappig bedoelde complottheorieën. Iedereen is welkom. Behalve Omtzigt. Die is hier al afgeserveerd.
pi_175041452
quote:
0s.gif Op maandag 13 november 2017 12:37 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Halve waarheden gaan er toch al goed in bij die achterban.
Dat weet ik niet, en jij ook niet.

Belangrijker is dat Rutte III een meerderheid houdt. En dat Omtzigt vanaf nu z'n klep houdt over zaken die met Rusland te maken hebben.
Die Würde des Menschen ist unantastbar. Sie zu achten und zu schützen ist Verpflichtung aller staatlichen Gewalt.
pi_175041456
quote:
15s.gif Op maandag 13 november 2017 12:37 schreef Kowloon het volgende:

[..]

Ik vind het allemaal wat gretig over komen. We moeten zuinig zijn op Omtzigt, hij is één van de weinige Kamerleden die echt gekozen (of nagenoeg dan) zijn. En ik vind het eigenlijk volstrekt logisch om op zondag niet te verwachten van iemand dat deze zich met werk bezig houdt.
Waarom moeten we zuinig zijn op iemand die heel veel voorkeursstemmen heeft gehad? Maakt hem dat competenter? Of doen leugens of onwaarheden er dan minder toe?
pi_175041494
quote:
15s.gif Op maandag 13 november 2017 12:37 schreef Kowloon het volgende:

[..]

Ik vind het allemaal wat gretig over komen. We moeten zuinig zijn op Omtzigt, hij is één van de weinige Kamerleden die echt gekozen (of nagenoeg dan) zijn. En ik vind het eigenlijk volstrekt logisch om op zondag niet te verwachten van iemand dat deze zich met werk bezig houdt.
Hehe voorspelbaar weer van die zondagsrust :D

Maar daarnaast hebben we een reactie, hè. Ik zeg het nog maar even.

PieterOmtzigt twitterde op zaterdag 11-11-2017 om 11:12:18 In mijn gedrevenheid op dit dossier om vragen beantwoord te krijgen heb ik op deze bijeenkomst onzorgvuldig gehandeld. Dat betreur ik. reageer retweet
Je doet steeds net alsof we eerst die arme man de kans moeten geven om er iets over te zeggen. Dit was het enige wat hij te melden had (al hoop ik ook vurig op een meer inhoudelijke reactie).
  maandag 13 november 2017 @ 12:40:58 #5
66825 Reya
Fier Wallon
pi_175041495
quote:
15s.gif Op maandag 13 november 2017 12:37 schreef Kowloon het volgende:

[..]

Ik vind het allemaal wat gretig over komen. We moeten zuinig zijn op Omtzigt, hij is één van de weinige Kamerleden die echt gekozen (of nagenoeg dan) zijn. En ik vind het eigenlijk volstrekt logisch om op zondag niet te verwachten van iemand dat deze zich met werk bezig houdt.
Adolf Hitler, die was ook echt gekozen.
pi_175041498
quote:
0s.gif Op maandag 13 november 2017 12:39 schreef Abschirmdienst het volgende:

[..]

Dat weet ik niet, en jij ook niet.

Belangrijker is dat Rutte III een meerderheid houdt. En dat Omtzigt vanaf nu z'n klep houdt over zaken die met Rusland te maken hebben.
Dat is dus precies het opportunisme waardoor ik zo cynisch ben. Het is natuurlijk nog te vroeg om te oordelen, maar je kunt al aanvoelen dat het deze kant op zal gaan.
pi_175041505
quote:
0s.gif Op maandag 13 november 2017 12:39 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Waarom moeten we zuinig zijn op iemand die heel veel voorkeursstemmen heeft gehad? Maakt hem dat competenter? Of doen leugens of onwaarheden er dan minder toe?
De hierarchie is als volgt:
1) Democratie
2) Perspectief
3) Waarheid
Die Würde des Menschen ist unantastbar. Sie zu achten und zu schützen ist Verpflichtung aller staatlichen Gewalt.
  maandag 13 november 2017 @ 12:42:08 #8
66825 Reya
Fier Wallon
pi_175041527
quote:
2s.gif Op maandag 13 november 2017 12:41 schreef Abschirmdienst het volgende:

[..]

De hierarchie is als volgt:
1) Ordehandhaving
2) Democratie
3) Perspectief
4) Waarheid
Gecorrigeerd.
pi_175041544
M'n kat is ongeneeslijk ziek. Arm beestje.
pi_175041569
quote:
0s.gif Op maandag 13 november 2017 12:41 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Dat is dus precies het opportunisme waardoor ik zo cynisch ben. Het is natuurlijk nog te vroeg om te oordelen, maar je kunt al aanvoelen dat het deze kant op zal gaan.
Maar jij snapt ook wel dat dit ene incident Omtzigt niet karakteriseert. Als een van jouw collega's een keer iets doms doet hoeft hij ook niet direct de laan uit. Het gaat om het hele verhaal. En nogmaals dat hele verhaal is voor de buitenstaander onbekend.
Die Würde des Menschen ist unantastbar. Sie zu achten und zu schützen ist Verpflichtung aller staatlichen Gewalt.
  maandag 13 november 2017 @ 12:45:25 #11
462746 Linus_van_Pelt
met blauw dekentje
pi_175041612
quote:
9s.gif Op maandag 13 november 2017 12:42 schreef Tchock het volgende:
M'n kat is ongeneeslijk ziek. Arm beestje.
Wat vervelend. ;(
pi_175041628
quote:
0s.gif Op maandag 13 november 2017 12:43 schreef Abschirmdienst het volgende:

[..]

Maar jij snapt ook wel dat dit ene incident Omtzigt niet karakteriseert. Als een van jouw collega's een keer iets doms doet hoeft hij ook niet direct de laan uit. Het gaat om het hele verhaal. En nogmaals dat hele verhaal is voor de buitenstaander onbekend.
Een incident karakteriseert niemand. Maar dat betekent niet dat een incident geen gevolgen kan hebben of dat je er iemand niet op af kan rekenen.
pi_175041694
quote:
9s.gif Op maandag 13 november 2017 12:42 schreef Tchock het volgende:
M'n kat is ongeneeslijk ziek. Arm beestje.
Dat is heel naar :(
pi_175041704
quote:
0s.gif Op maandag 13 november 2017 12:45 schreef Tchock het volgende:

[..]

Een incident karakteriseert niemand. Maar dat betekent niet dat een incident geen gevolgen kan hebben of dat je er iemand niet op af kan rekenen.
Eens. Zou kunnen.
Die Würde des Menschen ist unantastbar. Sie zu achten und zu schützen ist Verpflichtung aller staatlichen Gewalt.
pi_175041711
quote:
0s.gif Op maandag 13 november 2017 12:39 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Waarom moeten we zuinig zijn op iemand die heel veel voorkeursstemmen heeft gehad?
Omdat dat helaas voor niet zoveel Kamerleden geldt.

quote:
Maakt hem dat competenter? Of doen leugens of onwaarheden er dan minder toe?
Ik vind dat dat de term 'volksvertegenwoordiger' in ieder geval meer recht doet. Kamerleden die zelfstandig genoeg stemmen weten te trekken om een zetel te bemachten heb ik wel hoog zitten.

En dat Omtzigt een competent Kamerlid is lijkt mij wel buiten kijf te staan eigenlijk. Kritische vragen stellen, goede dossierkennis en degelijke academische vorming. Deze kwestie doet dat, zelfs als er sprake is van een vooropgezet plan door Omtzigt, naar mijn idee niet teniet.
  maandag 13 november 2017 @ 12:49:23 #16
104871 remlof
Europees federalist
pi_175041720
Kennelijk heeft Buma wat meer gezegd net:

fonslambie twitterde op maandag 13-11-2017 om 12:35:54 CDA-leider Buma: Omtzigt “trekt zich het zeer aan”. En: "Het versturen van de sms had hij niet moeten doen, hij is onverstandig geweest op kwetsbaar onderwerp, eerst met fractie bespreken." #Omtzigt #CDA #MH17 reageer retweet
pi_175041722
quote:
0s.gif Op maandag 13 november 2017 12:43 schreef Abschirmdienst het volgende:

[..]

Maar jij snapt ook wel dat dit ene incident Omtzigt niet karakteriseert. Als een van jouw collega's een keer iets doms doet hoeft hij ook niet direct de laan uit. Het gaat om het hele verhaal. En nogmaals dat hele verhaal is voor de buitenstaander onbekend.
Dat ligt aan de ernst van het incident. Er zijn incidenten waarvoor ik een collega direct de deur zou wijzen.
pi_175041747
Grappig dat als het over politici gaat, ineens iedereen advocaat is. "Cliënt is een betrokken burger en een goede vader. Dit incident karakteriseert hem niet" etc.
pi_175041760
quote:
15s.gif Op maandag 13 november 2017 12:49 schreef Kowloon het volgende:

[..]

Omdat dat helaas voor niet zoveel Kamerleden geldt.

[..]

Ik vind dat dat de term 'volksvertegenwoordiger' in ieder geval meer recht doet. Kamerleden die zelfstandig genoeg stemmen weten te trekken om een zetel te bemachten heb ik wel hoog zitten.

En dat Omtzigt een competent Kamerlid is lijkt mij wel buiten kijf te staan eigenlijk. Kritische vragen stellen, goede dossierkennis en degelijke academische vorming. Deze kwestie doet dat, zelfs als er sprake is van een vooropgezet plan door Omtzigt, naar mijn idee niet teniet.
Ik denk daar anders over. Als het is waar het op lijkt vind ik dat heel ernstig en niet iets van de categorie "bedrijfsongevalletje". Je faalt als volksvertegenwoordiger in één van je kerntaken, waarheidsvinding.
pi_175041772
quote:
0s.gif Op maandag 13 november 2017 12:40 schreef Tchock het volgende:

[..]

Hehe voorspelbaar weer van die zondagsrust :D

Maar daarnaast hebben we een reactie, hè. Ik zeg het nog maar even.

PieterOmtzigt twitterde op zaterdag 11-11-2017 om 11:12:18 In mijn gedrevenheid op dit dossier om vragen beantwoord te krijgen heb ik op deze bijeenkomst onzorgvuldig gehandeld. Dat betreur ik. reageer retweet
Je doet steeds net alsof we eerst die arme man de kans moeten geven om er iets over te zeggen. Dit was het enige wat hij te melden had (al hoop ik ook vurig op een meer inhoudelijke reactie).
Ik denk dat er nog wel een meer uitgebreide reactie volgt. Ik ben het wel met je eens dat het te summier is als het hier bij blijft. Ook niet handig voor hemzelf, want onduidelijkheid voedt speculatie.
  † In Memoriam † maandag 13 november 2017 @ 12:56:42 #21
137949 Disana
pi_175041881
quote:
9s.gif Op maandag 13 november 2017 12:42 schreef Tchock het volgende:
M'n kat is ongeneeslijk ziek. Arm beestje.
Sneu. Gaat hij er ook aan dood?
pi_175041887
quote:
6s.gif Op maandag 13 november 2017 12:50 schreef Tchock het volgende:
Grappig dat als het over politici gaat, ineens iedereen advocaat is. "Cliënt is een betrokken burger en een goede vader. Dit incident karakteriseert hem niet" etc.
Omtzigt is een parel.

Als het om Klaver zou gaan was ik nu nog niet klaar met schelden.
Die Würde des Menschen ist unantastbar. Sie zu achten und zu schützen ist Verpflichtung aller staatlichen Gewalt.
pi_175041891
quote:
0s.gif Op maandag 13 november 2017 12:56 schreef Disana het volgende:

[..]

Sneu. Gaat hij er ook aan dood?
Jup. Heeft nierfalen, is een kwestie van tijd.
pi_175041897
quote:
9s.gif Op maandag 13 november 2017 12:57 schreef Tchock het volgende:

[..]

Jup. Heeft nierfalen, is een kwestie van tijd.
Balen. ;(
Die Würde des Menschen ist unantastbar. Sie zu achten und zu schützen ist Verpflichtung aller staatlichen Gewalt.
  † In Memoriam † maandag 13 november 2017 @ 12:57:33 #25
137949 Disana
pi_175041905
quote:
9s.gif Op maandag 13 november 2017 12:57 schreef Tchock het volgende:

[..]

Jup. Heeft nierfalen, is een kwestie van tijd.
Klopt, maar meestal is er eerst nog een nierdieet.
pi_175041909
quote:
0s.gif Op maandag 13 november 2017 12:50 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Ik denk daar anders over. Als het is waar het op lijkt vind ik dat heel ernstig en niet iets van de categorie "bedrijfsongevalletje". Je faalt als volksvertegenwoordiger in één van je kerntaken, waarheidsvinding.
Fouten maken, ook hele domme, kan gebeuren toch? Misschien heeft hij het wel te hoog in zijn bol gekregen met alle lof voor hem. Het zal niet voor het eerst zijn dat dergelijke ijdelheid opspeelt.
pi_175041913
quote:
0s.gif Op maandag 13 november 2017 12:57 schreef Disana het volgende:

[..]

Klopt, maar meestal is er eerst nog een nierdieet.
Zit hij al op in verband met eerdere problemen, het schijnt wel hiervoor te helpen ook inderdaad.
  † In Memoriam † maandag 13 november 2017 @ 12:58:55 #28
137949 Disana
pi_175041928
quote:
0s.gif Op maandag 13 november 2017 12:58 schreef Tchock het volgende:

[..]

Zit hij al op in verband met eerdere problemen, het schijnt wel hiervoor te helpen ook inderdaad.
Ik hoop het voor jou en de kat.
pi_175041933
quote:
15s.gif Op maandag 13 november 2017 12:57 schreef Kowloon het volgende:

[..]

Fouten maken, ook hele domme, kan gebeuren toch? Misschien heeft hij het wel te hoog in zijn bol gekregen met alle lof voor hem. Het zal niet voor het eerst zijn dat dergelijke ijdelheid opspeelt.
Uiteraard. Errare humanum est. Maar dat ontslaat je verder niet van verantwoordelijkheid als volksvertegenwoordiger of van de consequenties van je daden.
pi_175041949
quote:
15s.gif Op maandag 13 november 2017 12:57 schreef Kowloon het volgende:

[..]

Fouten maken, ook hele domme, kan gebeuren toch? Misschien heeft hij het wel te hoog in zijn bol gekregen met alle lof voor hem. Het zal niet voor het eerst zijn dat dergelijke ijdelheid opspeelt.
Nou ja, dit is geen foutje. Iemand een tekst op laten lezen die je zelf hebt gemaakt en doen alsof het een getuigenverklaring is, is gewoon keihard liegen. Dat is niet een foutje maken die iedereen op de werkvloer zou kunnen overkomen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')