abonnement Unibet Coolblue
pi_175038640
Hoi allemaal,

de eerste keer in ouders :) ik ben sinds een tijdje samen met mijn vriend, en hij heeft 2 kinderen, 1 jongen van 12 en 1 meisje van 9 jaar. Nu willen we graag cadeaus'voor kerst gaan kopen, maar als je het hun vraagt wat ze heel graag zouden willen is het antwoord of "ik weet niks" of "doe maar een spel voor de PS4". Nu hebben ze al een hoop spellen en verder vinden wij het heel moeilijk om iets te bedenken omdat ze weinig loslaten over wat ze echt leuk vinden.

Het kind van 12 jaar is een jongen die zit graag achter de PS4 maar heeft daar al een hoop spellen voor en weet dus echt niks (en houdt bijv ook niet echt van lezen). Hoewel hij graag voetbalt lijkt hij daar ook alle noodzakelijke dingen voor te hebben (maar misschien zijn er nog dingen waar wij niet over nagedacht hebben)
De jongste van 9 jaar is een meisje dat vooral achter haar pc zit en van knutselen houdt. Daar kan ik een hoop voor kopen maar het mag best een totaalbedrag van 100 euro zijn dus dan wordt het wel een overload.

Mijn vraag is: weten jullie iets? We willen graag stimuleren dat ze niet altijd achter een scherm zitten dus iets waar ze creatief mee moeten zijn, buiten spelen, binnen spelen, actief zijn, theater voorstelling (we zijn afgelopen jaar naar Checkpoint geweest, dat was een groot succes maar dus al gedaan. Een andere voorstelling misschien?), een uitje?

Wij zijn een beetje verloren in wat ze nu echt leuk vinden en graag willen doen ...

Alvast bedankt!
pi_175039249
De vader kent zijn eigen kinderen toch wel mag ik hopen?
  maandag 13 november 2017 @ 11:08:18 #3
149959 SQ
snelle trees
pi_175039342
Bordspellen voor de hele familie? Dat soort dingen waren bij mij altijd wel een hit. En is ook nog eens leuk voor jezelf.
disclaimer
pi_175041080
Ik nam vroeger de speelgoedcathalogus en streepte alles aan wat ik leuk vond.
Maar misschien zijn “uitjes” ook leuk.
Lasergamen, escaperoom, theaterlessen, danslessen. Proeflessen voor een nieuwe sport?
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
pi_175047723
quote:
0s.gif Op maandag 13 november 2017 11:01 schreef 8777 het volgende:
De vader kent zijn eigen kinderen toch wel mag ik hopen?
Ja en ik ook, maar je merkt dat ze maar echt geïnteresseerd zijn in een paar dingen waar we geen cadeaus meer in weten (PS4, op de pc youtube filmpjes kijken, knutselen) en we willen ze juist een keertje wat anders geven waar geen scherm bij zit en dat weten ze zelf niet als je vraagt wat ze dan willen doen ... :)
pi_175047730
quote:
1s.gif Op maandag 13 november 2017 12:22 schreef valentijn101 het volgende:
Ik nam vroeger de speelgoedcathalogus en streepte alles aan wat ik leuk vond.
Maar misschien zijn “uitjes” ook leuk.
Lasergamen, escaperoom, theaterlessen, danslessen. Proeflessen voor een nieuwe sport?
Oeh erg leuk! Vooral die escape room, dat ga ik op het lijstje zetten!
pi_175047742
quote:
0s.gif Op maandag 13 november 2017 11:08 schreef Stormqueen het volgende:
Bordspellen voor de hele familie? Dat soort dingen waren bij mij altijd wel een hit. En is ook nog eens leuk voor jezelf.
Heb je nog tips? We hebben best wat staan hier, maar misschien zijn er spellen die wij niet kennen!
pi_175049505
quote:
0s.gif Op maandag 13 november 2017 17:37 schreef Tinkerbel_ACC_ het volgende:

[..]

Heb je nog tips? We hebben best wat staan hier, maar misschien zijn er spellen die wij niet kennen!
Ticket to ride- Europe is leuk!

En geef ze anders een theaterkaartje, dagje uit of museumjaarkaart ofzo :)
pi_175049761
quote:
0s.gif Op maandag 13 november 2017 17:36 schreef Tinkerbel_ACC_ het volgende:

[..]

Ja en ik ook, maar je merkt dat ze maar echt geïnteresseerd zijn in een paar dingen waar we geen cadeaus meer in weten (PS4, op de pc youtube filmpjes kijken, knutselen) en we willen ze juist een keertje wat anders geven waar geen scherm bij zit en dat weten ze zelf niet als je vraagt wat ze dan willen doen ... :)
Herkenbaar.
pi_175083057
quote:
1s.gif Op maandag 13 november 2017 19:11 schreef Songeur het volgende:

[..]

Ticket to ride- Europe is leuk!

En geef ze anders een theaterkaartje, dagje uit of museumjaarkaart ofzo :)
Klopt, die hebben we toevallig al :)

Ja, daar zijn we nu naar aan het kijken. ff bedenken wat we dan gaan doen :) Efteling gaan we al vaker heen, maar een theater voorstelling lijkt me wel wat!
  woensdag 15 november 2017 @ 11:15:25 #11
149959 SQ
snelle trees
pi_175084411
quote:
0s.gif Op maandag 13 november 2017 17:37 schreef Tinkerbel_ACC_ het volgende:

[..]

Heb je nog tips? We hebben best wat staan hier, maar misschien zijn er spellen die wij niet kennen!
dominion, carcassonne, machi koro, exploding kittens.
disclaimer
pi_175086536
Beetje een lomp spel wel maar de kinderen bij scouting vinden het fantastisch. Jungle speed
I solemnly swear i'm up to no good
pi_175147035
quote:
0s.gif Op maandag 13 november 2017 10:27 schreef Tinkerbel_ACC_ het volgende:
Hoi allemaal,

de eerste keer in ouders :) ik ben sinds een tijdje samen met mijn vriend, en hij heeft 2 kinderen, 1 jongen van 12 en 1 meisje van 9 jaar. Nu willen we graag cadeaus'voor kerst gaan kopen, maar als je het hun vraagt wat ze heel graag zouden willen is het antwoord of "ik weet niks" of "doe maar een spel voor de PS4". Nu hebben ze al een hoop spellen en verder vinden wij het heel moeilijk om iets te bedenken omdat ze weinig loslaten over wat ze echt leuk vinden.

Het kind van 12 jaar is een jongen die zit graag achter de PS4 maar heeft daar al een hoop spellen voor en weet dus echt niks (en houdt bijv ook niet echt van lezen). Hoewel hij graag voetbalt lijkt hij daar ook alle noodzakelijke dingen voor te hebben (maar misschien zijn er nog dingen waar wij niet over nagedacht hebben)
De jongste van 9 jaar is een meisje dat vooral achter haar pc zit en van knutselen houdt. Daar kan ik een hoop voor kopen maar het mag best een totaalbedrag van 100 euro zijn dus dan wordt het wel een overload.

Mijn vraag is: weten jullie iets? We willen graag stimuleren dat ze niet altijd achter een scherm zitten dus iets waar ze creatief mee moeten zijn, buiten spelen, binnen spelen, actief zijn, theater voorstelling (we zijn afgelopen jaar naar Checkpoint geweest, dat was een groot succes maar dus al gedaan. Een andere voorstelling misschien?), een uitje?

Wij zijn een beetje verloren in wat ze nu echt leuk vinden en graag willen doen ...

Alvast bedankt!
Een bouw projecte (bijvoorbeeld een die op zonne-energie werkt) en voor de jongen een radiografische auto of vliegtuig? Dan is hij ook gelijk buiten (het liefst waterbestendig)
pi_175167556
Escaperoom is leuk idd, weet niet waar je woont maar in Alkmaar zit er 1 die een Harry Potter achtige kamer heeft die ook voor kinderen geschikt is O+

Anders een ander pretpark dan de Efteling? Euro Disney, moviepark Duitsland etc...

30 seconds junior is ook leuk :Y
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')