abonnementen ibood.com bol.com Gearbest
  maandag 13 november 2017 @ 22:42:53 #151
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_175056465
quote:
0s.gif Op maandag 13 november 2017 22:23 schreef Achterhoker het volgende:
Elke maand ongesteld? Gelijk naar de huisarts!
Iedereen denkt maar dat het normaal is en dat vrouwen gewoon even moeten doorbijten in dat natuurlijke proces. Tot zo'n vrouw erachter komt dat de pijn die zij ervaart echt extreem is in vergelijking met andere vrouwen. En dan is het balen dat ze een middel als ibu of wat dan ook niet eerder hebben ontdekt en jarenlang elke maand nodeloos zo ernstig hebben moeten lijden. Kwaliteit van leven gaat er echt op vooruit als ze effectieve pijnstillers gaan gebruiken. Enig ongemak houden ze wel, maar ze hoeven niet meer "ziek" thuis te blijven - wat voor hun partner ook fijn is.

Alleen al daarom moet je het niet afdoen als "het hoort erbij" en "je moet je niet aanstellen". Gewoon naar de huisarts en kijken wat je eraan kunt doen als het je leven zo ernstig beÔnvloed dat je 10% van de tijd niet normaal kunt functioneren.
pi_175059475
quote:
1s.gif Op maandag 13 november 2017 22:24 schreef Broccolitaartje het volgende:

[..]

Had ik ook al gesuggereerd, echter reageert TS hier niet op.
Ja dat proberen we al ongeveer 1 jaar en 5 maanden.
Ze heeft meestal een dag of 3 flink buikpijn,ook 's nachts helaas, dag 4 en 5 wordt het blijkbaar minder maar dan wil ze nog wel die roze pillen voor het geval ze toch nog buikpijn krijgt. Dus ik hoop echt dat die teunisbloem capsules werken.
niet langer incognito
pi_175059479
quote:
1s.gif Op maandag 13 november 2017 10:16 schreef 8777 het volgende:

[..]

Hou maar op over de pil, die krijgt ze niet :(
Incidenteel ibuprofen met een maagbeschermer erbij kan dus prima?
Ik heb al een paar keer :') gedaan tijdens het doorlezen van dit topic.... maar deze opmerking is toch wel :') _________!!!!!!!!

Oh gossie, kleine meisjes worden groot. Ja, ongesteldheid hoort daar ook bij. En ja, seks gaat ze straks ook hebben. Met of zonder pil.

Father of the Year Award, jij zal hem niet winnen. Sterker nog, de longlist aan nominaties kom je niet eens bij in de buurt.
Haters can be so lame and vicious
Hating on me because I'm ambitious
They sound like they need lots of love, lots of love
That's why I'm sending them hugs and kisses
pi_175059483
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 november 2017 05:13 schreef OscarMopperkont het volgende:

[..]

Ik heb al een paar keer :') gedaan tijdens het doorlezen van dit topic.... maar deze opmerking is toch wel :') _________!!!!!!!!

Oh gossie, kleine meisjes worden groot. Ja, ongesteldheid hoort daar ook bij. En ja, seks gaat ze straks ook hebben. Met of zonder pil.

Father of the Year Award, jij zal hem niet winnen. Sterker nog, de longlist aan nominaties kom je niet eens bij in de buurt.
Zet fijn je eigen 13 jarige dochter aan de pil zou ik zeggen. Dit is mijn dochter en daar beslis ik over.
Mag je wat mij betreft :') doen maar wat jij van mij denkt interesseert me geen reet. Ik hoef mezelf niet te verdedigen omdat ik mijn 13jarige dochter niet aan de pil zet. En dat was overigens ook niet de vraag, lezen is blijkbaar moeilijk.
niet langer incognito
pi_175060516
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 november 2017 05:21 schreef 8777 het volgende:

[..]

Zet fijn je eigen 13 jarige dochter aan de pil zou ik zeggen. Dit is mijn dochter en daar beslis ik over.
Mag je wat mij betreft :') doen maar wat jij van mij denkt interesseert me geen reet. Ik hoef mezelf niet te verdedigen omdat ik mijn 13jarige dochter niet aan de pil zet. En dat was overigens ook niet de vraag, lezen is blijkbaar moeilijk.
Jij verkiest je eigen angst (dat zij direct gaan lopen seksen zodra ze aan de pil gaat) boven de pijn van je dochter. Zelfs als de HA het adviseert. Nee, je geeft haar liever ibuprofen. Ik snap, het is een prachtig medicijn. Ik gebruik het zelf ook als het nodig is. Maar nee, het is wel gewoon troep waar je dochter serieuze klachten van kan krijgen. Zeker als je het elke maand een hele week 3 keer per dag tot je neemt.

Mocht ik ooit een dochter krijgen en mocht zij ooit extreem last hebben van ongesteldheid, dan zet ik haar, als de HA dat adviseert, rustig aan de pil hoor. Ik zou namelijk ook gewoon als vader rustig het gesprek aangaan wat betreft seks enzo. Jij loopt daar overduidelijk voor weg en je zei al dat je dochter een vriendje heeft waar je niet blij mee bent. Oftewel, je handelt nu voornamelijk vanuit de gedachte dat je niet wil dat je dochter met hem het bed induikt.

Ook heb ik jou nog nergens antwoord zien geven op de vraag wat je dochter nou eigenlijk wil. Maar goed, het was vroeg, ik kan dat gemist hebben.
Haters can be so lame and vicious
Hating on me because I'm ambitious
They sound like they need lots of love, lots of love
That's why I'm sending them hugs and kisses
  dinsdag 14 november 2017 @ 08:40:46 #156
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_175060537
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 november 2017 08:38 schreef OscarMopperkont het volgende:

[..]

Jij verkiest je eigen angst (dat zij direct gaan lopen seksen zodra ze aan de pil gaat) boven de pijn van je dochter. Zelfs als de HA het adviseert. Nee, je geeft haar liever ibuprofen. Ik snap, het is een prachtig medicijn. Ik gebruik het zelf ook als het nodig is. Maar nee, het is wel gewoon troep waar je dochter serieuze klachten van kan krijgen. Zeker als je het elke maand een hele week 3 keer per dag tot je neemt.

Mocht ik ooit een dochter krijgen en mocht zij ooit extreem last hebben van ongesteldheid, dan zet ik haar, als de HA dat adviseert, rustig aan de pil hoor. Ik zou namelijk ook gewoon als vader rustig het gesprek aangaan wat betreft seks enzo. Jij loopt daar overduidelijk voor weg en je zei al dat je dochter een vriendje heeft waar je niet blij mee bent. Oftewel, je handelt nu voornamelijk vanuit de gedachte dat je niet wil dat je dochter met hem het bed induikt.

Ook heb ik jou nog nergens antwoord zien geven op de vraag wat je dochter nou eigenlijk wil. Maar goed, het was vroeg, ik kan dat gemist hebben.
Wel de moeite nemen om drie alinea’s te tikken, maar te lui om een beetje goed te lezen.
The love you take is equal to the love you make.
  dinsdag 14 november 2017 @ 08:56:10 #157
204320 Montelly
-|||-------|||-
pi_175060759
Om als 13jarige aan de pil te gaan vind ik ook veel te vroeg eerlijk gezegd :{
Vergeet niet te liken en te abonneren op mijn vlog:
https://youtu.be/oavMtUWDBTM?t=25s
  dinsdag 14 november 2017 @ 09:04:13 #158
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_175060870
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 november 2017 08:56 schreef Montelly het volgende:
Omdat je het vooral met anti-conceptie associeert.... maar als dat niet de reden is, wat is dan je bezwaar?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_175061123
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 november 2017 09:04 schreef Leandra het volgende:

[..]

Omdat je het vooral met anti-conceptie associeert.... maar als dat niet de reden is, wat is dan je bezwaar?
Dat hormonen meer doen dan alleen je menstruatie uitzetten.
  dinsdag 14 november 2017 @ 09:28:14 #160
61646 Copycat
It's all Gut, Mensch
pi_175061183
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 november 2017 05:21 schreef 8777 het volgende:

Je dochter zal je dankbaar zijn dat je jouw irreŽele angst laat prevaleren over haar reŽele pijn.
Curiosity cultured the cat
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_175061299
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 november 2017 09:23 schreef Koettie het volgende:

[..]

Dat hormonen meer doen dan alleen je menstruatie uitzetten.
Dit.
crap in = crap out
pi_175061478
quote:
1s.gif Op maandag 13 november 2017 09:11 schreef 8777 het volgende:

[..]

Vooral dat.
Als ze seks wilt zal ze dat doen of ze nu wel of niet de pil slikt.
Heb je d'r liever zwanger of veilig?
Twiddel
pi_175062076
Ik was 13 toen ik met de pil begon, niet vanwege pijn maar vanwege een heel onregelmatige menstruatie. Heb het er niet met mijn ouders over gehad (die hadden het toch wel goed gevonden), zelf afspraak met de huisarts gemaakt en gevraagd om de pil. Is 20 jaar geleden, geen idee of een huisarts dat tegenwoordig nog mag doen zonder toestemming van ouders. Als ze slim is belt ze dus gewoon zelf de huisarts.
  dinsdag 14 november 2017 @ 10:33:23 #164
204320 Montelly
-|||-------|||-
pi_175062085
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 november 2017 09:04 schreef Leandra het volgende:

[..]

Het is lastig in deze omdat sprake van en-en situatie kan zijn.
Indien anti-conceptuele gebruik, dan veel te vroeg.

Indien menstruatiepijn bestrijding, tja dan in goed overleg met huisarts. Volgens mij zijn hier andere middelen voor zonder gelijk over te gaan op anti-conceptie.

13 jaar joh, kind heeft net haar eerste druppeltje gelaten, die ga je toch niet gelijk met Yasmin volproppen. :{
  dinsdag 14 november 2017 @ 10:37:07 #165
204320 Montelly
-|||-------|||-
pi_175062140
Nogmaals, als het niet anders kan en kind lijdt er erg onder, dan wel maar liever niet.
  dinsdag 14 november 2017 @ 10:37:53 #166
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_175062156
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 november 2017 10:32 schreef Alieda-R het volgende:
Ik was 13 toen ik met de pil begon, niet vanwege pijn maar vanwege een heel onregelmatige menstruatie. Heb het er niet met mijn ouders over gehad (die hadden het toch wel goed gevonden), zelf afspraak met de huisarts gemaakt en gevraagd om de pil. Is 20 jaar geleden, geen idee of een huisarts dat tegenwoordig nog mag doen zonder toestemming van ouders. Als ze slim is belt ze dus gewoon zelf de huisarts.
De huisarts heeft geheimhoudingsplicht, een kind tussen de 12 en 16 heeft ook zelf inspraak als het gaat om medische behandelingen.
Het grootste punt in deze is waarschijnlijk het overzicht dat de verzekering stuurt.....
Wullie bin KOEL © Soneal
  dinsdag 14 november 2017 @ 10:39:49 #167
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_175062206
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 november 2017 10:33 schreef Montelly het volgende:

[..]

Het is lastig in deze omdat sprake van en-en situatie kan zijn.
Indien anti-conceptuele gebruik, dan veel te vroeg.

Indien menstruatiepijn bestrijding, tja dan in goed overleg met huisarts. Volgens mij zijn hier andere middelen voor zonder gelijk over te gaan op anti-conceptie.

13 jaar joh, kind heeft net haar eerste druppeltje gelaten, die ga je toch niet gelijk met Yasmin volproppen. :{
Als er sprake van en-en is dan heb ik helemaal liever dat ze aan de pil is dan pubers die prutsen met alleen een condoom als bescherming....
Maar goed, het grootste probleem voor de meesten is dus het anti-conceptie verhaal, alsof het kind door de pil seks zal gaan hebben en dat niet zal doen als ze niet aan de pil is.
Tsja.... mijn logica is het niet.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_175062330
Dochter heeft een probleem wat haar veel pijnklachten geeft. Daar moet iets mee gebeuren.
TS heeft rigide ideeŽn over wat vooral niet de oplossing gaat zijn en rommelt wat aan met alternatieve remedies zonder met huisarts en vooral zijn dochter te bespreken wat wetenschappelijk bewezen werkzaam is tegen mensturatiepijn en wat daarvan het minst belastend is voor haar lijf. Dokter FOK! Is blijkbaar beter hierin..

De dochter lijkt TS ook flink in de tang te hebben door extra pijnstilling af te dwingen en anders maar thuis te blijven van school. Voor iemand met zulke strenge ideeŽn en meningen over wat dochter wel en niet mag doen heeft TS daar weinig grip op.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_175062898
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 november 2017 05:03 schreef 8777 het volgende:

[..]

Ja dat proberen we al ongeveer 1 jaar en 5 maanden.
Ze heeft meestal een dag of 3 flink buikpijn,ook 's nachts helaas, dag 4 en 5 wordt het blijkbaar minder maar dan wil ze nog wel die roze pillen voor het geval ze toch nog buikpijn krijgt. Dus ik hoop echt dat die teunisbloem capsules werken.
Nou, minderen. Geef haar alleen die eerste drie dagen het. En zoek het in alternatieve geneeswijze. Troost: pijn wordt met de jaren minder! Het is nu even doorbijten.
We willen vrij en onafhankelijk leven zodat niemand buiten Allah ons mag regeren. - Mohammed Abdelkrim El Khattabi
pi_175062990
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 november 2017 10:45 schreef Cat-astrophe het volgende:
Dochter heeft een probleem wat haar veel pijnklachten geeft. Daar moet iets mee gebeuren.
TS heeft rigide ideeŽn over wat vooral niet de oplossing gaat zijn en rommelt wat aan met alternatieve remedies zonder met huisarts en vooral zijn dochter te bespreken wat wetenschappelijk bewezen werkzaam is tegen mensturatiepijn en wat daarvan het minst belastend is voor haar lijf. Dokter FOK! Is blijkbaar beter hierin..

De dochter lijkt TS ook flink in de tang te hebben door extra pijnstilling af te dwingen en anders maar thuis te blijven van school. Voor iemand met zulke strenge ideeŽn en meningen over wat dochter wel en niet mag doen heeft TS daar weinig grip op.
TS is wel met dochter naar de huisarts geweest en die opperde de pil. Alleen zo te lezen heeft TS vervolgens niet al zijn bezwaren besproken die ervoor hadden kunnen zorgen dat er gezamenlijk naar meer alternatieven werd gekeken. Op basis daarvan had een zorgvuldigere afweging gemaakt kunnen worden.
Op maandag 2 oktober 2017 21:58 schreef 8777 het volgende:
De vrouwelijke fokkers zijn halve mannen. Vooral Chai.
  dinsdag 14 november 2017 @ 11:27:00 #171
204320 Montelly
-|||-------|||-
pi_175063089
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 november 2017 11:22 schreef Chai het volgende:

[..]

TS is wel met dochter naar de huisarts geweest en die opperde de pil. Alleen zo te lezen heeft TS vervolgens niet al zijn bezwaren besproken die ervoor hadden kunnen zorgen dat er gezamenlijk naar meer alternatieven werd gekeken. Op basis daarvan had een zorgvuldigere afweging gemaakt kunnen worden.
Zo hey, lijkt alsof je vanuit je werk een aanbeveling typt.
  dinsdag 14 november 2017 @ 11:29:41 #172
204320 Montelly
-|||-------|||-
pi_175063148
TS moet nogmaals in driehoeksoverleg treden met huisarts en zijn dochter. Hieruit zou een gedegen voor/nadelen analyse opgemaakt moeten worden.
pi_175064444
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 november 2017 11:17 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Nou, minderen. Geef haar alleen die eerste drie dagen het. En zoek het in alternatieve geneeswijze. Troost: pijn wordt met de jaren minder! Het is nu even doorbijten.
Heb ik gezegd. En ja hopelijk wordt het met de jaren minder.
niet langer incognito
pi_175064544
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 november 2017 08:56 schreef Montelly het volgende:
Ik ook maar kennelijk vind iedereen het hier heel normaal.
Om elke dag hormonen te vreten vanwege een paar dagen per maand buikpijn.
niet langer incognito
pi_175064596
Er bestaan ook oefeningen die je kunt om de pijn minder te voelen. Rugoefeningen (je rug hol en dan weer bol maken terwijl je op je buik ligt) , en er worden ook wel verschillende yogaoefeningen aangeraden. Warme dranken drinken is ook fijn, goed excuus voor warme chocolademelk.
abonnementen ibood.com bol.com Gearbest
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')