quote:Op maandag 13 november 2017 16:39 schreef AchJa het volgende:
[..]
[..]
Het regent kleine verkeersboetes: 69.000 bonnen voor 1 km te hard rijden...
Inderdaadquote:Op maandag 13 november 2017 16:47 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ja, het is maar goed dat dit levensgevaarlijke weggedrag wordt aangepakt!
Er is niet voor niks een maximale snelheid. 1 km/u te snel is 1 km/u te snel.quote:Op maandag 13 november 2017 16:39 schreef AchJa het volgende:
Het regent kleine verkeersboetes: 69.000 bonnen voor 1 km te hard rijden...
Alleen reden die mensen niet 1km/u te hard, maar reden ze 1km/u te hard na correctie. Ga er dus maar rustig van uit dat het makkelijk 5km/u overschrijding was.quote:Op maandag 13 november 2017 16:39 schreef AchJa het volgende:
[..]
[..]
Het regent kleine verkeersboetes: 69.000 bonnen voor 1 km te hard rijden...
Je weet waarom die correctie bestaat toch? Dat is ivm eventuele afwijkingen in de teller. Dus dat hoeft geen 6km te hard te zijn op je teller maar dat kan op je teller ook 2km te hard zijn...quote:Op maandag 13 november 2017 18:49 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
Alleen reden die mensen niet 1km/u te hard, maar reden ze 1km/u te hard na correctie. Ga er dus maar rustig van uit dat het makkelijk 5km/u overschrijding was.
Zie het als een extra service (harder mogen rijden dan is toegestaan) waar je dus ook extra voor betaalt. #omdenkenquote:Op maandag 13 november 2017 16:39 schreef AchJa het volgende:
Het regent kleine verkeersboetes: 69.000 bonnen voor 1 km te hard rijden...
Het is natuurlijk wel vreemd dat dat alleen voor 130 km-wegen geldt. Op andere wegen wordt pas bekeurd vanaf 4 km/u te hard.quote:Op maandag 13 november 2017 16:55 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Er is niet voor niks een maximale snelheid. 1 km/u te snel is 1 km/u te snel.
Voor het geval jullie gaan huilen: ik vind het ook overdreven om voor 1 km/u te snel een boete te geven, maar er is nu eenmaal een maximale snelheid.
Nee, het is een meetcorrectie. Ter compensatie van de foutmarge in de meetapparatuur.quote:Op maandag 13 november 2017 18:54 schreef AchJa het volgende:
[..]
Je weet waarom die correctie bestaat toch? Dat is ivm eventuele afwijkingen in de teller. Dus dat hoeft geen 6km te hard te zijn op je teller maar dat kan op je teller ook 2km te hard zijn...
Ach met meetcorrectie en tellerafwijking is het al gauw 140 op de teller. Overigens is een flitsboete bijna altijd te voorkomen met flitsmeister.quote:Op maandag 13 november 2017 23:13 schreef k_man het volgende:
[..]
Het is natuurlijk wel vreemd dat dat alleen voor 130 km-wegen geldt. Op andere wegen wordt pas bekeurd vanaf 4 km/u te hard.
prima, als je maar wel lekker rechts blijft plakken ipv onnodig links te blijven rijden. Ze moeten al die zondagrijders eens aanpakken die met 30 km onder de max gaan invoegen, remmen bij 1 druppel regen midden op de snelweg en ander gevaarlijk gedrag ipv die aantal hardrijders die vaak elke dag op de snelweg zitten en veel beter rijden dan dat tuig dat weer eens die enkele keer angstig de snelweg op gaat.quote:Op maandag 13 november 2017 21:07 schreef Fer het volgende:
Werkt wel goed dat flitsen, ik klik mijn cc vast op de max snelheid en die verder alles wat de wetgever verboden heeft en niemand die je wat doet.
niet dat die nog echt nodig is, meetapparatuur is wel accurater dan dat.quote:Op maandag 13 november 2017 23:16 schreef k_man het volgende:
[..]
Nee, het is een meetcorrectie. Ter compensatie van de foutmarge in de meetapparatuur.
Dat is na correctie, dus gemeten, minimaal 5km te hard. Op de gemiddelde kilometerteller rijd je dan 10km te hard.quote:Op maandag 13 november 2017 16:39 schreef AchJa het volgende:
[..]
Het regent kleine verkeersboetes: 69.000 bonnen voor 1 km te hard rijden...
Hoeft niet.quote:Op dinsdag 14 november 2017 00:57 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Dat is na correctie, dus gemeten, minimaal 5km te hard. Op de gemiddelde kilometerteller rijd je dan 10km te hard.
Die correctie heeft - zoals gezegd - niks te maken met je teller. Het is een meetcorrectie.quote:Op dinsdag 14 november 2017 01:16 schreef AchJa het volgende:
[..]
Onzin... Als dat zo was hadden ze de correctie nooit ingevoerd.
Jaja, neemt alleen niet weg dat je teller ook een afwijking heeft.quote:Op dinsdag 14 november 2017 01:25 schreef k_man het volgende:
[..]
Die correctie heeft - zoals gezegd - niks te maken met je teller. Het is een meetcorrectie.
Zeker, maar dat is voor de oplegging van boetes irrelevant.quote:Op dinsdag 14 november 2017 01:26 schreef AchJa het volgende:
[..]
Jaja, neemt alleen niet weg dat je teller ook een afwijking heeft.
Dit inderdaad.quote:Op maandag 13 november 2017 23:48 schreef Adames het volgende:
Verder staan flitsers / mobiele opstellingen veelal bij de lucratieve punten, niet zozeer bij de gevaarlijke. Daar rijden de meeste automobilisten namelijk wel rustig waardoor het verliesgevend is om er te staan.
Lekker een weg ontwerpen om er 80 te rijden, 50 bordje neerzetten, flitsertje erbij en cashen maar.
Ik moet ook eerlijk bekennen dat ik dacht dat die correctie voor beide afwijkingen was ingevoerd, niet dus.quote:Op dinsdag 14 november 2017 01:28 schreef k_man het volgende:
[..]
Zeker, maar dat is voor de oplegging van boetes irrelevant.
De wetgever houdt geen rekening met de afwijking van je snelheidsmeter, maar autofabrikanten houden daar wel rekening mee. De snelheidsmeter van moderne auto's kent een afwijking ergens tussen een paar en tien procent, maar dat is eigenlijk altijd een afwijking naar boven. De snelheidsmeter geeft dus altijd een hogere snelheid aan dan je daadwerkelijk rijdt, zodat je geen boetes krijgt puur vanwege de afwijking.quote:Op dinsdag 14 november 2017 01:31 schreef AchJa het volgende:
Ik moet ook eerlijk bekennen dat ik dacht dat die correctie voor beide afwijkingen was ingevoerd, niet dus.
In principe heb je gelijk. De eisen aan de snelheidsmeter van een auto zijn dat deze nooit minder en maximaal 10% meer aangeeft dan de werkelijk gereden snelheid. Heb je de originele bandenmaat, dan geeft je snelheidsmeter dus altijd ietsje meer aan dan de werkelijke snelheid.quote:Op dinsdag 14 november 2017 00:57 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Dat is na correctie, dus gemeten, minimaal 5km te hard. Op de gemiddelde kilometerteller rijd je dan 10km te hard.
Als jij de toegestane snelheid op je teller hebt krijg je NOOIT een bon.
En als je 'kleine' bonnen irritant vindt, rij dan gewoon 20km/h te hard. Dan heb je dat probleem niet.
Het gaat dan ook niet altijd om gevaarlijk ja of nee. Het gaat ook om uitstoot en geluidsoverlast, die nemen beide ook toe als iedereen harder rijdt.quote:Op maandag 13 november 2017 18:54 schreef AchJa het volgende:
[..]
Je weet waarom die correctie bestaat toch? Dat is ivm eventuele afwijkingen in de teller. Dus dat hoeft geen 6km te hard te zijn op je teller maar dat kan op je teller ook 2km te hard zijn...
Daarbij 5km/h op 130km/h... Het is wat, levensgevaarlijk!
En het gevaar is ook niet perse de gedraging op dat specifieke moment, maar de gedachte dat men zelf wel kan bepalen wat wel en wat niet door de beugel kan.quote:Op dinsdag 14 november 2017 09:31 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
Het gaat dan ook niet altijd om gevaarlijk ja of nee. Het gaat ook om uitstoot en geluidsoverlast, die nemen beide ook toe als iedereen harder rijdt.
Dan moet je jezelf informeren voordat je dat doet. Je blijft namelijk altijd zelf verantwoordelijk. Zo kun je op deze pagina (ongeveer halverwege) zelf uitrekenen wat het verschil is als je een andere velg- en/of bandenmaat wil nemen.quote:Op dinsdag 14 november 2017 08:00 schreef Ivo1985 het volgende:
[..]
In principe heb je gelijk. De eisen aan de snelheidsmeter van een auto zijn dat deze nooit minder en maximaal 10% meer aangeeft dan de werkelijk gereden snelheid. Heb je de originele bandenmaat, dan geeft je snelheidsmeter dus altijd ietsje meer aan dan de werkelijke snelheid.
Laat je echter zelf een grotere bandenmaat monteren, dan kan het misgaan. De snelheidsmeter telt namelijk het aantal rondjes dat een wiel maakt. Als de omtrek een paar procent wordt vergroot, gaat de snelheidsmeter bij dezelfde snelheid een paar procent minder aangeven waardoor het voor kan komen dat hij toch net iets minder dan de werkelijk gereden snelheid aangeeft.
En daarom rij ik altijd met een navigatie app met snelheidsweergave.
Niet omdat het moet, maar omdat het kan.quote:Op woensdag 15 november 2017 00:39 schreef westwoodblvd het volgende:
Te hard rijden is slecht voor het milieu, het kost je meer brandstof, het is gevaarlijker,
Wat te denken over al die mensen (ik kom er dagelijks tientallen tegen, geen grap) die in de auto alleen maar bezig zijn met anderen dingen en vooral hun telefoon? Echt levensgevaarlijk, ik heb hier op de snelweg meermalen mensen zien slingeren en traag rijden en de politie haalt ze gewoon in zonder sirene met 150 en rijden gewoon doorquote:Op maandag 13 november 2017 08:37 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Er hebben ook genoeg mensen schijt aan het verbod op rijden met (te veel) alcohol op, en dat levert een stuk meer gevaar op dan met 134 km/h over een autosnelweg rijden. Maar daar wordt nauwelijks nog op gecontroleerd, omdat dat niet gaat terwijl je koffie drinkt van achter je laptop.
Want jij weet dat ze niet iets moeten doen dat meer prioriteit heeft op dat moment?quote:Op woensdag 15 november 2017 12:37 schreef 2NutZ het volgende:
de politie haalt ze gewoon in zonder sirene met 150 en rijden gewoon door
Nee, dat weet ik niet maar vooralsnog moet de politie zich ook aan verkeerswetten en regels houden mits zij met sirene rijden.quote:Op woensdag 15 november 2017 13:07 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Want jij weet dat ze niet iets moeten doen dat meer prioriteit heeft op dat moment?
Tenzij ze ontheffing hebben van de meldkamer.quote:Op woensdag 15 november 2017 13:14 schreef 2NutZ het volgende:
Nee, dat weet ik niet maar vooralsnog moet de politie zich ook aan verkeerswetten en regels houden mits zij met sirene rijden.
quote:Op woensdag 15 november 2017 13:15 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Tenzij ze ontheffing hebben van de meldkamer.
Oh oke dat wist ik niet... wel jammer dat je dat punt op zo'n passief agressieve manier moet maken.quote:De politie mag uitsluitend met toestemming van de meldkamer gebruikmaken van optische en geluidssignalen. Deze toestemming vervalt als bijvoorbeeld een andere hulpdienst al op de plek van het incident is aangekomen. Zo kan het dus gebeuren dat een politievoertuig met zwaailichten en sirene een kruising oversteekt, om snel daarna met het normale verkeer verder te rijden. In sommige situaties rijdt de politie met spoed, maar zonder zwaailichten en sirene. Bijvoorbeeld bij gijzelingen, overvallen, inbraken en zelfdodingen. Dit doet de politie om de kans op een heterdaadsituatie te vergroten en daders te kunnen aanhouden, of om te voorkomen dat zaken (nog) ernstiger worden.
Net zo passief agressief als jij die de politie in een slecht daglicht probeert te zetten. Niet zo huillie doen joh. Siert je niet.quote:Op woensdag 15 november 2017 13:19 schreef 2NutZ het volgende:
Oh oke dat wist ik niet... wel jammer dat je dat punt op zo'n passief agressieve manier moet maken.
Nou, knul... dat doet de politie zelf al wel hoor met al zijn fratsen. Niet zo huilie doen over mijn post. Siert je niet.quote:Op woensdag 15 november 2017 13:24 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Net zo passief agressief als jij die de politie in een slecht daglicht probeert te zetten. Niet zo huillie doen joh.
Nogmaals: jij hebt geen idee wat er achter de "fratsen" van de politie zit. Wellicht pakken ze wel .. boeven!quote:Op woensdag 15 november 2017 13:24 schreef 2NutZ het volgende:
[..]
Nou, knul... dat doet de politie zelf al wel hoor met al zijn fratsen.
Is goed, Ellie Lustquote:Op woensdag 15 november 2017 13:26 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Nogmaals: jij hebt geen idee wat er achter de "fratsen" van de politie zit. Wellicht pakken ze wel .. boeven!
Mooi zo, onderbuikgeneuzelquote:
Idem.quote:
En zo hoort het ook. Iedere man zou zo door het leven moeten gaan.quote:Op dinsdag 14 november 2017 12:39 schreef Ivo1985 het volgende:
[..]
En het gevaar is ook niet perse de gedraging op dat specifieke moment, maar de gedachte dat men zelf wel kan bepalen wat wel en wat niet door de beugel kan.
volgens mij worden de meeste files veroorzaakt door die lamlullen die in elk gaatje duikend al zigzaggend proberen verder te komen waardoor het verkeer achterop voor ze moet remmenquote:Op maandag 13 november 2017 10:31 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
[..]
Nu heb ik in mijn leven pas 3x een boete voor de snelheid ontvangen (toevallig allemaal rond mijn 19e) en rij inmiddels al zo'n 17 jaar auto. Maar ik heb liever die 5 minuten eerder thuis mensen op de weg dan het volk wat zoiets heeft "als ik morgen aankom is het ook goed". Traag rijders veroorzaken de meeste opstoppingen en de meeste files, rij jij niet minimaal 110 blijf je weg van de linkerbaan, rij je 35 waar je 50 mag of 50 waar je 80 mag heb je niets te zoeken op de weg.
En daar heb je ook gelijk in. Tevens veroorzaken hardrijders ook meer files dan zacht rijders.quote:Op woensdag 15 november 2017 15:15 schreef Re het volgende:
[..]
volgens mij worden de meeste files veroorzaakt door die lamlullen die in elk gaatje duikend al zigzaggend proberen verder te komen waardoor het verkeer achterop voor ze moet remmen
In theorie wel, in de praktijk klopt dat niet helemaal.quote:Op woensdag 15 november 2017 16:24 schreef papert het volgende:
Hardrijders hebben namelijk meer ruimte nodig op de weg, en rijden een minder stabiel tempo.
Klopt, maar hardrijders die die extra ruimte niet nemen, remmen vaker.quote:Op woensdag 15 november 2017 16:34 schreef BlaZ het volgende:
[..]
In theorie wel, in de praktijk klopt dat niet helemaal.
Bij de in de theorie in achting genomen ruimte betwijfel ik of dat het geval is voor veel chauffeurs, echter, het is het logisch dat men sneller geneigd is te remmen als de afstand tussen voertuigen afneemt. Ik denk dat hard, noch zachtrijders an sich files veroorzaken; het zijn eerder plotselinge bewegingen, bijna ongelukken en snelheidsverschillen die, buiten ongelukken uiteraard, files veroorzaken.quote:Op woensdag 15 november 2017 16:39 schreef papert het volgende:
[..]
Klopt, maar hardrijders die die extra ruimte niet nemen, remmen vaker.
heb je het mieren experiment al gezien...wat blijkt...snelheid lost files opquote:Op woensdag 15 november 2017 16:24 schreef papert het volgende:
[..]
En daar heb je ook gelijk in. Tevens veroorzaken hardrijders ook meer files dan zacht rijders.
Hardrijders hebben namelijk meer ruimte nodig op de weg, en rijden een minder stabiel tempo.
ja behalve als je voor gaat piepen, maar ja, blijkbaar accepteren een bepaald slag mensen niet dat nederland wel eens file heeftquote:Op woensdag 15 november 2017 20:11 schreef kurk_droog het volgende:
[..]
heb je het mieren experiment al gezien...wat blijkt...snelheid lost files op
Ja, dat mieren experiment ken ik. Bij dat experiment lopen de mieren wel vaak tegen elkaar, dat lijkt mij op de weg niet de bedoeling.quote:Op woensdag 15 november 2017 20:11 schreef kurk_droog het volgende:
[..]
heb je het mieren experiment al gezien...wat blijkt...snelheid lost files op
dat heet al wegenbelastingquote:Op woensdag 15 november 2017 21:40 schreef bloodymary1 het volgende:
Kunnen ze niet net als dat ze het nu steeds over een basisinkomen hebben ook gewoon een basisboete invoeren. Dat iedereen een vaste boete per jaar betaalt, en dan word je verder nergens meer geflitst.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |