abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_175046893
quote:
quote:
0s.gif Op maandag 13 november 2017 16:47 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Ja, het is maar goed dat dit levensgevaarlijke weggedrag wordt aangepakt!
Inderdaad :)
pi_175046901
quote:
Er is niet voor niks een maximale snelheid. 1 km/u te snel is 1 km/u te snel.
Voor het geval jullie gaan huilen: ik vind het ook overdreven om voor 1 km/u te snel een boete te geven, maar er is nu eenmaal een maximale snelheid.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_175048688
Misschien moet men zich eens gaan richten op het smartphone gebruik, vele malen gevaarlijk dan te hard rijden en een probleem wat vele malen groter is. Helaas kost dat teveel capaciteit en levert het daardoor dus te weinig geld op.

Het is overigens onbegrijpelijk dat je er nog steeds afkomt met een boete van slechts 200 euro als je druk zit te appen en niet met het verkeer bezig bent :|W
  maandag 13 november 2017 @ 18:49:16 #64
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_175049049
quote:
Alleen reden die mensen niet 1km/u te hard, maar reden ze 1km/u te hard na correctie. Ga er dus maar rustig van uit dat het makkelijk 5km/u overschrijding was.
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
pi_175049147
Het bekende NSB gedrag van sommigen, pak echt gevaarlijke dingen in het verkeer aan: Dit is gewoon een makkelijke manier van extra belasting innen: Zo ‘goedkoop’.
Ik heb 0% respect voor hen die dit beleid uitvoeren.
pi_175049168
quote:
1s.gif Op maandag 13 november 2017 18:49 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

Alleen reden die mensen niet 1km/u te hard, maar reden ze 1km/u te hard na correctie. Ga er dus maar rustig van uit dat het makkelijk 5km/u overschrijding was.
Je weet waarom die correctie bestaat toch? Dat is ivm eventuele afwijkingen in de teller. Dus dat hoeft geen 6km te hard te zijn op je teller maar dat kan op je teller ook 2km te hard zijn...

Daarbij 5km/h op 130km/h... :') Het is wat, levensgevaarlijk!
  maandag 13 november 2017 @ 19:14:35 #67
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_175049574
quote:
Zie het als een extra service (harder mogen rijden dan is toegestaan) waar je dus ook extra voor betaalt. #omdenken

Dat gezever ook altijd. Houd je aan de snelheid en anders dokken. Klaar.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  maandag 13 november 2017 @ 19:22:40 #68
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_175049764
De mensen die hier zo hard klagen dat de politie alleen maar flitst zijn vast ook de mensen die op de snelweg met 100 op de rechterbaan klagen over alle snelheidsduivels.
pi_175052964
Werkt wel goed dat flitsen, ik klik mijn cc vast op de max snelheid en die verder alles wat de wetgever verboden heeft en niemand die je wat doet.
.
pi_175057447
quote:
0s.gif Op maandag 13 november 2017 16:55 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Er is niet voor niks een maximale snelheid. 1 km/u te snel is 1 km/u te snel.
Voor het geval jullie gaan huilen: ik vind het ook overdreven om voor 1 km/u te snel een boete te geven, maar er is nu eenmaal een maximale snelheid.
Het is natuurlijk wel vreemd dat dat alleen voor 130 km-wegen geldt. Op andere wegen wordt pas bekeurd vanaf 4 km/u te hard.
pi_175057521
quote:
1s.gif Op maandag 13 november 2017 18:54 schreef AchJa het volgende:

[..]

Je weet waarom die correctie bestaat toch? Dat is ivm eventuele afwijkingen in de teller. Dus dat hoeft geen 6km te hard te zijn op je teller maar dat kan op je teller ook 2km te hard zijn...
Nee, het is een meetcorrectie. Ter compensatie van de foutmarge in de meetapparatuur.
pi_175057897
quote:
7s.gif Op maandag 13 november 2017 23:13 schreef k_man het volgende:

[..]

Het is natuurlijk wel vreemd dat dat alleen voor 130 km-wegen geldt. Op andere wegen wordt pas bekeurd vanaf 4 km/u te hard.
Ach met meetcorrectie en tellerafwijking is het al gauw 140 op de teller. Overigens is een flitsboete bijna altijd te voorkomen met flitsmeister.

Maar goed, op de A13 hoef ik flitsmeister niet eens aan te zetten om te weten dat ze er staan :')

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 13-11-2017 23:34:11 ]
pi_175057981
quote:
1s.gif Op maandag 13 november 2017 21:07 schreef Fer het volgende:
Werkt wel goed dat flitsen, ik klik mijn cc vast op de max snelheid en die verder alles wat de wetgever verboden heeft en niemand die je wat doet.
prima, als je maar wel lekker rechts blijft plakken ipv onnodig links te blijven rijden. Ze moeten al die zondagrijders eens aanpakken die met 30 km onder de max gaan invoegen, remmen bij 1 druppel regen midden op de snelweg en ander gevaarlijk gedrag ipv die aantal hardrijders die vaak elke dag op de snelweg zitten en veel beter rijden dan dat tuig dat weer eens die enkele keer angstig de snelweg op gaat.
pi_175058110
quote:
7s.gif Op maandag 13 november 2017 23:16 schreef k_man het volgende:

[..]

Nee, het is een meetcorrectie. Ter compensatie van de foutmarge in de meetapparatuur.
niet dat die nog echt nodig is, meetapparatuur is wel accurater dan dat.
pi_175058153
Verder staan flitsers / mobiele opstellingen veelal bij de lucratieve punten, niet zozeer bij de gevaarlijke. Daar rijden de meeste automobilisten namelijk wel rustig waardoor het verliesgevend is om er te staan.

Lekker een weg ontwerpen om er 80 te rijden, 50 bordje neerzetten, flitsertje erbij en cashen maar.
  dinsdag 14 november 2017 @ 00:57:13 #76
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_175058871
quote:
Dat is na correctie, dus gemeten, minimaal 5km te hard. Op de gemiddelde kilometerteller rijd je dan 10km te hard.

Als jij de toegestane snelheid op je teller hebt krijg je NOOIT een bon.

En als je 'kleine' bonnen irritant vindt, rij dan gewoon 20km/h te hard. Dan heb je dat probleem niet.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_175058966
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 november 2017 00:57 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Dat is na correctie, dus gemeten, minimaal 5km te hard. Op de gemiddelde kilometerteller rijd je dan 10km te hard.
Hoeft niet.

[ Bericht 5% gewijzigd door AchJa op 14-11-2017 01:25:31 ]
pi_175059006
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 november 2017 01:16 schreef AchJa het volgende:

[..]

Onzin... Als dat zo was hadden ze de correctie nooit ingevoerd.
Die correctie heeft - zoals gezegd - niks te maken met je teller. Het is een meetcorrectie.
pi_175059013
quote:
7s.gif Op dinsdag 14 november 2017 01:25 schreef k_man het volgende:

[..]

Die correctie heeft - zoals gezegd - niks te maken met je teller. Het is een meetcorrectie.
Jaja, neemt alleen niet weg dat je teller ook een afwijking heeft.
pi_175059024
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 november 2017 01:26 schreef AchJa het volgende:

[..]

Jaja, neemt alleen niet weg dat je teller ook een afwijking heeft.
Zeker, maar dat is voor de oplegging van boetes irrelevant.
pi_175059026
quote:
0s.gif Op maandag 13 november 2017 23:48 schreef Adames het volgende:
Verder staan flitsers / mobiele opstellingen veelal bij de lucratieve punten, niet zozeer bij de gevaarlijke. Daar rijden de meeste automobilisten namelijk wel rustig waardoor het verliesgevend is om er te staan.

Lekker een weg ontwerpen om er 80 te rijden, 50 bordje neerzetten, flitsertje erbij en cashen maar.
Dit inderdaad.
pi_175059039
quote:
7s.gif Op dinsdag 14 november 2017 01:28 schreef k_man het volgende:

[..]

Zeker, maar dat is voor de oplegging van boetes irrelevant.
Ik moet ook eerlijk bekennen dat ik dacht dat die correctie voor beide afwijkingen was ingevoerd, niet dus.

Maar goed, mijn laatste boete is denk ik alweer 7 jaar geleden geweest ofzo...
pi_175059070
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 november 2017 01:31 schreef AchJa het volgende:
Ik moet ook eerlijk bekennen dat ik dacht dat die correctie voor beide afwijkingen was ingevoerd, niet dus.
De wetgever houdt geen rekening met de afwijking van je snelheidsmeter, maar autofabrikanten houden daar wel rekening mee. De snelheidsmeter van moderne auto's kent een afwijking ergens tussen een paar en tien procent, maar dat is eigenlijk altijd een afwijking naar boven. De snelheidsmeter geeft dus altijd een hogere snelheid aan dan je daadwerkelijk rijdt, zodat je geen boetes krijgt puur vanwege de afwijking.

Het wordt natuurlijk anders als je velgen met een andere maat monteert, of iets anders wijzigt dat de werking van de meter beļnvloedt.
pi_175060142
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 november 2017 00:57 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Dat is na correctie, dus gemeten, minimaal 5km te hard. Op de gemiddelde kilometerteller rijd je dan 10km te hard.

Als jij de toegestane snelheid op je teller hebt krijg je NOOIT een bon.

En als je 'kleine' bonnen irritant vindt, rij dan gewoon 20km/h te hard. Dan heb je dat probleem niet.
In principe heb je gelijk. De eisen aan de snelheidsmeter van een auto zijn dat deze nooit minder en maximaal 10% meer aangeeft dan de werkelijk gereden snelheid. Heb je de originele bandenmaat, dan geeft je snelheidsmeter dus altijd ietsje meer aan dan de werkelijke snelheid.

Laat je echter zelf een grotere bandenmaat monteren, dan kan het misgaan. De snelheidsmeter telt namelijk het aantal rondjes dat een wiel maakt. Als de omtrek een paar procent wordt vergroot, gaat de snelheidsmeter bij dezelfde snelheid een paar procent minder aangeven waardoor het voor kan komen dat hij toch net iets minder dan de werkelijk gereden snelheid aangeeft.

En daarom rij ik altijd met een navigatie app met snelheidsweergave.
  dinsdag 14 november 2017 @ 09:31:39 #85
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_175061218
quote:
1s.gif Op maandag 13 november 2017 18:54 schreef AchJa het volgende:

[..]

Je weet waarom die correctie bestaat toch? Dat is ivm eventuele afwijkingen in de teller. Dus dat hoeft geen 6km te hard te zijn op je teller maar dat kan op je teller ook 2km te hard zijn...

Daarbij 5km/h op 130km/h... :') Het is wat, levensgevaarlijk!
Het gaat dan ook niet altijd om gevaarlijk ja of nee. Het gaat ook om uitstoot en geluidsoverlast, die nemen beide ook toe als iedereen harder rijdt.
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
pi_175064133
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 november 2017 09:31 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

Het gaat dan ook niet altijd om gevaarlijk ja of nee. Het gaat ook om uitstoot en geluidsoverlast, die nemen beide ook toe als iedereen harder rijdt.
En het gevaar is ook niet perse de gedraging op dat specifieke moment, maar de gedachte dat men zelf wel kan bepalen wat wel en wat niet door de beugel kan.
pi_175064173
Waarom pakken ze geen vaste flitspalen op de vangrail die automatisch kunnen schuiven en pas flitsen bij 140+?

Dan kunnen ze de energie steken in echte criminaliteit...
  woensdag 15 november 2017 @ 00:32:47 #88
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_175080059
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 november 2017 08:00 schreef Ivo1985 het volgende:

[..]

In principe heb je gelijk. De eisen aan de snelheidsmeter van een auto zijn dat deze nooit minder en maximaal 10% meer aangeeft dan de werkelijk gereden snelheid. Heb je de originele bandenmaat, dan geeft je snelheidsmeter dus altijd ietsje meer aan dan de werkelijke snelheid.

Laat je echter zelf een grotere bandenmaat monteren, dan kan het misgaan. De snelheidsmeter telt namelijk het aantal rondjes dat een wiel maakt. Als de omtrek een paar procent wordt vergroot, gaat de snelheidsmeter bij dezelfde snelheid een paar procent minder aangeven waardoor het voor kan komen dat hij toch net iets minder dan de werkelijk gereden snelheid aangeeft.

En daarom rij ik altijd met een navigatie app met snelheidsweergave.
Dan moet je jezelf informeren voordat je dat doet. Je blijft namelijk altijd zelf verantwoordelijk. Zo kun je op deze pagina (ongeveer halverwege) zelf uitrekenen wat het verschil is als je een andere velg- en/of bandenmaat wil nemen.
http://www.carbibles.com/tyre_bible_pg4.html

En uiteraard, in 2017, met een gps in je smartphone, kun je zelf haarfijn bepalen wat de afwijking is, of, zoals je zelf ook aangeeft, op je gps rijden ipv je standaard kilometerteller. In het kort, een bon krijgen voor 1km te hard is eigenlijk best wel dom.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_175080144
Hoe moeilijk is het om je aan de snelheid te houden. Veel auto's hebben tegenwoordig zelfs een begrenzer die je op de maximumsnelheid kunt instellen. Te hard rijden is slecht voor het milieu, het kost je meer brandstof, het is gevaarlijker, als je een ongeluk veroorzaakt kan je in de ellende komen met justitie en je verzekering, je loopt het risico boetes te krijgen en uiteindelijk ben je slechts marginaal sneller op je bestemming. Zitten alleen maar nadelen aan. Tenzij je natuurlijk voor je kleine pielemans moet compenseren. Laat ze maar flitsen als je het mij vraagt.
pi_175080193
Zijn de mensen die hier klagen over snelheidscontroles ook VVD stemmers die voor strengere straffen zijn voor criminelen?
Ga je dan druk maken om andere regels, en niet om de handhaving.
  woensdag 15 november 2017 @ 02:12:09 #91
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_175080583
quote:
0s.gif Op woensdag 15 november 2017 00:39 schreef westwoodblvd het volgende:
Te hard rijden is slecht voor het milieu, het kost je meer brandstof, het is gevaarlijker,
Niet omdat het moet, maar omdat het kan. :)

Ik kom trouwens uit een uitstekend millieu. :s)
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  woensdag 15 november 2017 @ 12:37:52 #92
64831 2NutZ
Non-profit paardenstylist.
pi_175085944
quote:
0s.gif Op maandag 13 november 2017 08:37 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Er hebben ook genoeg mensen schijt aan het verbod op rijden met (te veel) alcohol op, en dat levert een stuk meer gevaar op dan met 134 km/h over een autosnelweg rijden. Maar daar wordt nauwelijks nog op gecontroleerd, omdat dat niet gaat terwijl je koffie drinkt van achter je laptop.
Wat te denken over al die mensen (ik kom er dagelijks tientallen tegen, geen grap) die in de auto alleen maar bezig zijn met anderen dingen en vooral hun telefoon? Echt levensgevaarlijk, ik heb hier op de snelweg meermalen mensen zien slingeren en traag rijden en de politie haalt ze gewoon in zonder sirene met 150 en rijden gewoon door :')
* Je mag wel een iets normalere toon aanslaan. Realiseer je goed dat dit slechts jouw mening is.
pi_175086511
quote:
0s.gif Op woensdag 15 november 2017 12:37 schreef 2NutZ het volgende:
de politie haalt ze gewoon in zonder sirene met 150 en rijden gewoon door :')
Want jij weet dat ze niet iets moeten doen dat meer prioriteit heeft op dat moment?
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
  woensdag 15 november 2017 @ 13:14:38 #94
64831 2NutZ
Non-profit paardenstylist.
pi_175086672
quote:
0s.gif Op woensdag 15 november 2017 13:07 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Want jij weet dat ze niet iets moeten doen dat meer prioriteit heeft op dat moment?
Nee, dat weet ik niet maar vooralsnog moet de politie zich ook aan verkeerswetten en regels houden mits zij met sirene rijden.
* Je mag wel een iets normalere toon aanslaan. Realiseer je goed dat dit slechts jouw mening is.
pi_175086692
quote:
14s.gif Op woensdag 15 november 2017 13:14 schreef 2NutZ het volgende:
Nee, dat weet ik niet maar vooralsnog moet de politie zich ook aan verkeerswetten en regels houden mits zij met sirene rijden.
Tenzij ze ontheffing hebben van de meldkamer.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
  woensdag 15 november 2017 @ 13:19:35 #96
64831 2NutZ
Non-profit paardenstylist.
pi_175086783
quote:
0s.gif Op woensdag 15 november 2017 13:15 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Tenzij ze ontheffing hebben van de meldkamer.
quote:
De politie mag uitsluitend met toestemming van de meldkamer gebruikmaken van optische en geluidssignalen. Deze toestemming vervalt als bijvoorbeeld een andere hulpdienst al op de plek van het incident is aangekomen. Zo kan het dus gebeuren dat een politievoertuig met zwaailichten en sirene een kruising oversteekt, om snel daarna met het normale verkeer verder te rijden. In sommige situaties rijdt de politie met spoed, maar zonder zwaailichten en sirene. Bijvoorbeeld bij gijzelingen, overvallen, inbraken en zelfdodingen. Dit doet de politie om de kans op een heterdaadsituatie te vergroten en daders te kunnen aanhouden, of om te voorkomen dat zaken (nog) ernstiger worden.
Oh oke dat wist ik niet... ^O^ wel jammer dat je dat punt op zo'n passief agressieve manier moet maken.
* Je mag wel een iets normalere toon aanslaan. Realiseer je goed dat dit slechts jouw mening is.
pi_175086884
quote:
0s.gif Op woensdag 15 november 2017 13:19 schreef 2NutZ het volgende:
Oh oke dat wist ik niet... ^O^ wel jammer dat je dat punt op zo'n passief agressieve manier moet maken.
Net zo passief agressief als jij die de politie in een slecht daglicht probeert te zetten. Niet zo huillie doen joh. Siert je niet.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
  woensdag 15 november 2017 @ 13:24:48 #98
64831 2NutZ
Non-profit paardenstylist.
pi_175086901
quote:
0s.gif Op woensdag 15 november 2017 13:24 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Net zo passief agressief als jij die de politie in een slecht daglicht probeert te zetten. Niet zo huillie doen joh.
Nou, knul... dat doet de politie zelf al wel hoor met al zijn fratsen. Niet zo huilie doen over mijn post. Siert je niet.
* Je mag wel een iets normalere toon aanslaan. Realiseer je goed dat dit slechts jouw mening is.
pi_175086935
quote:
0s.gif Op woensdag 15 november 2017 13:24 schreef 2NutZ het volgende:

[..]

Nou, knul... dat doet de politie zelf al wel hoor met al zijn fratsen.
Nogmaals: jij hebt geen idee wat er achter de "fratsen" van de politie zit. Wellicht pakken ze wel .. boeven! :o
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
  woensdag 15 november 2017 @ 13:27:40 #100
64831 2NutZ
Non-profit paardenstylist.
pi_175086957
quote:
0s.gif Op woensdag 15 november 2017 13:26 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Nogmaals: jij hebt geen idee wat er achter de "fratsen" van de politie zit. Wellicht pakken ze wel .. boeven! :o
Is goed, Ellie Lust :)
* Je mag wel een iets normalere toon aanslaan. Realiseer je goed dat dit slechts jouw mening is.
pi_175086967
quote:
10s.gif Op woensdag 15 november 2017 13:27 schreef 2NutZ het volgende:

[..]

Is goed, Ellie Lust :)
Mooi zo, onderbuikgeneuzel :)
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
  woensdag 15 november 2017 @ 13:29:41 #102
64831 2NutZ
Non-profit paardenstylist.
pi_175086999
quote:
0s.gif Op woensdag 15 november 2017 13:28 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Mooi zo, onderbuikgeneuzel :)
Idem.
:)
* Je mag wel een iets normalere toon aanslaan. Realiseer je goed dat dit slechts jouw mening is.
  woensdag 15 november 2017 @ 13:31:30 #103
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_175087028
quote:
10s.gif Op maandag 13 november 2017 08:25 schreef Ringo het volgende:

Of pak eens de trein. :').
TR gemacht, dat soort vuilspuiterij bewaar je maar voor je moeder.
pi_175087833
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 november 2017 12:39 schreef Ivo1985 het volgende:

[..]

En het gevaar is ook niet perse de gedraging op dat specifieke moment, maar de gedachte dat men zelf wel kan bepalen wat wel en wat niet door de beugel kan.
En zo hoort het ook. Iedere man zou zo door het leven moeten gaan.
  woensdag 15 november 2017 @ 15:15:12 #105
262 Re
Kiss & Swallow
pi_175089441
quote:
0s.gif Op maandag 13 november 2017 10:31 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

Nu heb ik in mijn leven pas 3x een boete voor de snelheid ontvangen (toevallig allemaal rond mijn 19e) en rij inmiddels al zo'n 17 jaar auto. Maar ik heb liever die 5 minuten eerder thuis mensen op de weg dan het volk wat zoiets heeft "als ik morgen aankom is het ook goed". Traag rijders veroorzaken de meeste opstoppingen en de meeste files, rij jij niet minimaal 110 blijf je weg van de linkerbaan, rij je 35 waar je 50 mag of 50 waar je 80 mag heb je niets te zoeken op de weg.
volgens mij worden de meeste files veroorzaakt door die lamlullen die in elk gaatje duikend al zigzaggend proberen verder te komen waardoor het verkeer achterop voor ze moet remmen
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_175090626
quote:
3s.gif Op woensdag 15 november 2017 15:15 schreef Re het volgende:

[..]

volgens mij worden de meeste files veroorzaakt door die lamlullen die in elk gaatje duikend al zigzaggend proberen verder te komen waardoor het verkeer achterop voor ze moet remmen
En daar heb je ook gelijk in. Tevens veroorzaken hardrijders ook meer files dan zacht rijders.

Hardrijders hebben namelijk meer ruimte nodig op de weg, en rijden een minder stabiel tempo.
  woensdag 15 november 2017 @ 16:34:07 #107
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_175090835
quote:
1s.gif Op woensdag 15 november 2017 16:24 schreef papert het volgende:

Hardrijders hebben namelijk meer ruimte nodig op de weg, en rijden een minder stabiel tempo.
In theorie wel, in de praktijk klopt dat niet helemaal.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_175090895
quote:
0s.gif Op woensdag 15 november 2017 16:34 schreef BlaZ het volgende:

[..]

In theorie wel, in de praktijk klopt dat niet helemaal.
Klopt, maar hardrijders die die extra ruimte niet nemen, remmen vaker.
  woensdag 15 november 2017 @ 18:04:41 #109
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_175092594
Daarom, zelfrijdende auto's zijn de toekomst. Mensen zijn eigenlijk niet geschikt om een blok metaal met die snelheid veilig te kunnen besturen en beheersen.

Wat zou de financiėle vervanger worden voor boete-inkomsten? Of zou (je laten) rijden gewoon nog duurder worden?
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
  woensdag 15 november 2017 @ 18:29:32 #110
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_175093046
quote:
1s.gif Op woensdag 15 november 2017 16:39 schreef papert het volgende:

[..]

Klopt, maar hardrijders die die extra ruimte niet nemen, remmen vaker.
Bij de in de theorie in achting genomen ruimte betwijfel ik of dat het geval is voor veel chauffeurs, echter, het is het logisch dat men sneller geneigd is te remmen als de afstand tussen voertuigen afneemt. Ik denk dat hard, noch zachtrijders an sich files veroorzaken; het zijn eerder plotselinge bewegingen, bijna ongelukken en snelheidsverschillen die, buiten ongelukken uiteraard, files veroorzaken.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_175096089
quote:
1s.gif Op woensdag 15 november 2017 16:24 schreef papert het volgende:

[..]

En daar heb je ook gelijk in. Tevens veroorzaken hardrijders ook meer files dan zacht rijders.

Hardrijders hebben namelijk meer ruimte nodig op de weg, en rijden een minder stabiel tempo.
heb je het mieren experiment al gezien...wat blijkt...snelheid lost files op
  woensdag 15 november 2017 @ 20:16:03 #112
262 Re
Kiss & Swallow
pi_175096214
quote:
0s.gif Op woensdag 15 november 2017 20:11 schreef kurk_droog het volgende:

[..]

heb je het mieren experiment al gezien...wat blijkt...snelheid lost files op
ja behalve als je voor gaat piepen, maar ja, blijkbaar accepteren een bepaald slag mensen niet dat nederland wel eens file heeft

verder dus gewoon flitsmeester blijkbaar of je gewoon je aan de snelheid houden... daar heb je CC voor
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_175098340
quote:
0s.gif Op woensdag 15 november 2017 20:11 schreef kurk_droog het volgende:

[..]

heb je het mieren experiment al gezien...wat blijkt...snelheid lost files op
Ja, dat mieren experiment ken ik. Bij dat experiment lopen de mieren wel vaak tegen elkaar, dat lijkt mij op de weg niet de bedoeling.
pi_175098438
Kunnen ze niet net als dat ze het nu steeds over een basisinkomen hebben ook gewoon een basisboete invoeren. Dat iedereen een vaste boete per jaar betaalt, en dan word je verder nergens meer geflitst.
pi_175098621
quote:
0s.gif Op woensdag 15 november 2017 21:40 schreef bloodymary1 het volgende:
Kunnen ze niet net als dat ze het nu steeds over een basisinkomen hebben ook gewoon een basisboete invoeren. Dat iedereen een vaste boete per jaar betaalt, en dan word je verder nergens meer geflitst.
dat heet al wegenbelasting
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')