abonnement Unibet Coolblue
pi_175033976
Ik ben echt een leek wat betreft dit soort zaken dus ik hoop dat jullie me kunnen informeren.

Voor een afgelegen terrein waar wel een stroomvoorziening is maar geen wifi, zoek ik een manier om dit middels een bewakingscamera te kunnen beveiligen op een betaalbare manier met redelijk bereik en ook zicht in de nacht.

Wie kan me op een enigszins Jip & Janneke manier ( :') ) uitleggen hoe en wat ik daar voor nodig heb en waar ik dat koop?
pi_175034161
Je moet live toegang kunnen hebben tot de beelden van de camera?
pi_175034366
quote:
14s.gif Op zondag 12 november 2017 23:39 schreef racerdkb het volgende:
Je moet live toegang kunnen hebben tot de beelden van de camera?
Dat zou wel fijn zijn, maar weet niet of dat mogelijk is?
pi_175034389
quote:
0s.gif Op zondag 12 november 2017 23:50 schreef Rozekwarts het volgende:

[..]

Dat zou wel fijn zijn, maar weet niet of dat mogelijk is?
Nouja... kan je daar een internetaansluiting aanvragen? Anders zou het misschien mogelijk zijn met een 4G-abonnement.

Hoe dan ook gaat het meer kosten als je er op afstand bij wilt kunnen, een maandelijks bedrag.
pi_175034408
quote:
0s.gif Op zondag 12 november 2017 23:50 schreef Rozekwarts het volgende:

[..]

Dat zou wel fijn zijn, maar weet niet of dat mogelijk is?
Enige optie als je het live wil zien is met een sim kaart, of al dan niet extra dingen die je daarvoor nodig hebt.
Do what you love, love what you do!
pi_175034442
Het is geen adres, dus ik denk niet dat dan kan, internet afsluiten?
pi_175034446
Het hangt een beetje van het doel af natuurlijk. De simpele optie zou zijn iets met een sd kaartje wat een ‘loop’ opneemt.
Do what you love, love what you do!
pi_175034924
quote:
0s.gif Op zondag 12 november 2017 23:29 schreef Rozekwarts het volgende:
Ik ben echt een leek wat betreft dit soort zaken dus ik hoop dat jullie me kunnen informeren.

Voor een afgelegen terrein waar wel een stroomvoorziening is maar geen wifi, zoek ik een manier om dit middels een bewakingscamera te kunnen beveiligen op een betaalbare manier met redelijk bereik en ook zicht in de nacht.

Wie kan me op een enigszins Jip & Janneke manier ( :') ) uitleggen hoe en wat ik daar voor nodig heb en waar ik dat koop?
Het is toch wel handig om wat meer info te geven:

- hoe groot is het terrein dat je in beeld wil hebben (lengte en breedte - ivm kijkhoek)
- hoe ver moet het zicht zijn bij nacht?
- wat is je budget?
- is er een gebouw of paal waar je de camera op wil monteren?
- wil je beeld opnemen en, zo ja, hoe lang wil je het kunnen bewaren?
- moet er bericht verzonden worden als er iets beweegt?

Het internet gedeelte is op te lossen met een 4G router (sim-kaart met abonnement) zolang je er niet uren vanaf gaat streamen.
pi_175038289
quote:
0s.gif Op maandag 13 november 2017 00:30 schreef MaGNeT het volgende:
Het is toch wel handig om wat meer info te geven:

- hoe groot is het terrein dat je in beeld wil hebben (lengte en breedte - ivm kijkhoek)
30-40 meter ongeveer

- hoe ver moet het zicht zijn bij nacht?
30-40 meter ongeveer

- wat is je budget?
Klein budget, zo goedkoop mogelijk maar wel effectief dus.

- is er een gebouw of paal waar je de camera op wil monteren?
Ja

- wil je beeld opnemen en, zo ja, hoe lang wil je het kunnen bewaren?
Ja

- moet er bericht verzonden worden als er iets beweegt?
Nee

Het internet gedeelte is op te lossen met een 4G router (sim-kaart met abonnement) zolang je er niet uren vanaf gaat streamen.
Hoe werkt dat dan?

pi_175038291
quote:
0s.gif Op zondag 12 november 2017 23:56 schreef kree het volgende:
Het hangt een beetje van het doel af natuurlijk. De simpele optie zou zijn iets met een sd kaartje wat een ‘loop’ opneemt.
Wat is een loop?
  maandag 13 november 2017 @ 10:05:56 #11
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_175038313
quote:
0s.gif Op maandag 13 november 2017 10:03 schreef Rozekwarts het volgende:

[..]

Wat is een loop?
Dit is een lus opname functie om de oudste video/camera beelden automatisch te verwijderen als de opslag vol is met videoclips/camera beelden.
.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_175038404
Camera's met ingebouwd geheugen vind ik niet zoveel nut hebben.
Als een dief dan de camera ook meeneemt, heb je nog niets :P
pi_175038609
Het is toch wel handig om wat meer info te geven:

quote:
- hoe groot is het terrein dat je in beeld wil hebben (lengte en breedte - ivm kijkhoek)
30-40 meter ongeveer
Als het terrein ongeveer vierkant is en je wil zoveel mogelijk in beeld krijgen zonder te veel in te leveren op details, dan zal je een IP camera nodig hebben met een brandpuntafstand van zo'n 2,8mm.

quote:
- hoe ver moet het zicht zijn bij nacht?
30-40 meter ongeveer
Die afstand is haalbaar, al is de eerste 15 meter het best verlicht.
Wil je meer licht, dan heb je een losse IR-lamp nodig, mogelijk zelfs 2 om het hele terrein te beslaan.
Die zijn er voor jouw doel vanaf zo'n ¤40 (AliExpress) tot ¤500 (van een topmerk als Axis).
IR licht zie je zelf niet, de camera echter wel.

quote:
- wat is je budget?
Klein budget, zo goedkoop mogelijk maar wel effectief dus.
Dan zal je al snel uitkomen op een merk als Hikvision, prima camera's voor weinig geld.

quote:
- is er een gebouw of paal waar je de camera op wil monteren?
Ja
Hou er rekening mee dat als de camera IR heeft, dat hij niet achter glas opgehangen mag worden, dus moet dan echt aan de buitenkant van het gebouw.

quote:
- wil je beeld opnemen en, zo ja, hoe lang wil je het kunnen bewaren?
Ja
Lekker uitgebreid.
Je kan werken met geheugen op de camera zelf (sommige camera's hebben die functie).
Een andere optie is een DVR of NAS met DVR functie binnen te zetten.
De camera schrijft daar dan z'n beeld naar toe.
Sommige camera's (en vrijwel alle DVR's) hebben een functie waarmee je kan opgeven dat hij alleen opneemt als er beweging is. Dat scheelt flink in de benodigde opslagruimte en zoekt makkelijker terug in de beelden.

quote:
- moet er bericht verzonden worden als er iets beweegt?
Nee
Ok.

quote:
Het internet gedeelte is op te lossen met een 4G router (sim-kaart met abonnement) zolang je er niet uren vanaf gaat streamen.
Hoe werkt dat dan?
Je zet een 4G router neer, dat is een router waar een SIM-kaart in kan (of een dongel met een SIM-kaart aan kan).
Die router hang je aan de camera en zo kan je er op afstand bij, via bijvoorbeeld een app op je smartphone.
  maandag 13 november 2017 @ 10:46:54 #14
68091 borbit
Is dit het begin van een pr0n?
pi_175039002
Als het echt goedkoop moet kun je een oude telefoon ophangen. Als je mee wil kunnen kijken en echt geen wifi kan vinden kom je lijkt me niet onder een data plan weg.

Zijn er uberhaupt wifi netwerken in de buurt? Bij Ziggo en KPN kun je bijvoorbeeld inloggen als gast als je daar thuis ook opzit (of iemand kent)
pi_175039264
quote:
7s.gif Op maandag 13 november 2017 10:46 schreef borbit het volgende:
Als het echt goedkoop moet kun je een oude telefoon ophangen. Als je mee wil kunnen kijken en echt geen wifi kan vinden kom je lijkt me niet onder een data plan weg.

Zijn er uberhaupt wifi netwerken in de buurt? Bij Ziggo en KPN kun je bijvoorbeeld inloggen als gast als je daar thuis ook opzit (of iemand kent)
Klopt, maar dan heb je geen controle over de benodigde poorten en vaak heb je een "opvangpagina" om verbinding te maken, wat je natuurlijk niet kan activeren vanuit je camera.

Als TS iets te bewaken heeft en het is de prijs van een kleine investering en een maandabonnement niet waard, dan kan hij zich beter afvragen of een camera nodig is.

Dan kan hij beter een paar oude, defecte camera's van Marktplaats plukken en die ter afschrikking ophangen.
  maandag 13 november 2017 @ 11:47:27 #16
68091 borbit
Is dit het begin van een pr0n?
pi_175040320
quote:
0s.gif Op maandag 13 november 2017 11:02 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Klopt, maar dan heb je geen controle over de benodigde poorten en vaak heb je een "opvangpagina" om verbinding te maken, wat je natuurlijk niet kan activeren vanuit je camera.

Als TS iets te bewaken heeft en het is de prijs van een kleine investering en een maandabonnement niet waard, dan kan hij zich beter afvragen of een camera nodig is.

Dan kan hij beter een paar oude, defecte camera's van Marktplaats plukken en die ter afschrikking ophangen.
Ik bedoelde een oude telefoon als camera gebruiken. Dan kun je wel inloggen. Als er weinig (geen) geld is. Echte camera is natuurlijk beter.
pi_175041139
Wellicht is het handig als ts een beetje zijn budget hiervoor geeft?
Eerste aankoop + evt mobiel sim kaart p/m
Do what you love, love what you do!
pi_175041314
quote:
7s.gif Op maandag 13 november 2017 11:47 schreef borbit het volgende:

[..]

Ik bedoelde een oude telefoon als camera gebruiken. Dan kun je wel inloggen. Als er weinig (geen) geld is. Echte camera is natuurlijk beter.
Dan heb je ‘s nachts geen beeld zonder kunstlicht.
pi_175048638
Kijk eens naar die FPV shit voor drones en zo. Kan je wel een paar 100 meter mee live meekijken.
pi_175059041
Ip camera('s) kopen + power adaptor + ouwe pc.

Camera ophangen
Via power adaptor (=verbinding via het stopcontact) je pc verbinden met die cam.

Pc uiteraard ergens verborgen opgesteld (of in afgesloten ruimte)

Gaan spelen met die zooi en je komt de (on)mogelijkheden tegen.
Is de goedkoopste optie.

Wil je perse een internetoptie hebben, dan een mobiel eraan hangen die als internetconnectie dienst doet.
Hoeft nog geeneens zo duur te zijn als je de foon alleen laat verbinden bij onraad. Mja, een rat of kat kan ook al 'bewegingsonraad' geven. :)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')