abonnement Unibet Coolblue
pi_175031169
Beste medeFOK!kers,
ik heb onlangs een schakelbrommer gekocht. Een Gilera Zulu uit 2005.
Ik merk tijdens het rijden dat hij niet altijd terugschakelt en hij soms in de twee of in de drie blijft hangen. vooral met optrekken en bergop rijden is dit erg irritant. Weet iemand misschien wat er aan de hand kan zijn?
pi_175032184
Koppeling even op laten komen tussen de versnellingen wil de versnellingsbak wel eens synchroniseren.
Dat was tenminste het geval bij mijn brommer, vroeger, en bij mijn motoren, in meer of mindere mate.

Bij een van mijn motoren heb ik ook nog wel eens problemen gehad met schakelen.
Toen werd me aangeraden het olieniveau eens te controleren.
Die bleek onder het minimum te zitten.
Na bijvullen was het weer als een warm mes door de boter.

Verder; zorg dat je in de juiste versnelling staat, voordat je aan de helling begint of een bocht in gaat.
Rustiger voor jou en beter voor de bak.
In de hemel is geen bier. Daarom brouwen we het hier
Het beste bier brouw je zelf.
Bier is bitter. Bier is best. Bier is beter dan de rest.
Ik heb alleen een drankprobleem als het op is.
pi_175039528
Bedankt voor de reactie. Ik ga vandaag de olie controleren en verversen als het nodig is.

Ik heb gisteren nog een stukje gereden om te kijken wat precies het probleem is. De brommer schakelt vaak gewoon niet naar de 1. Ik reed in de 2 en probeerde naar beneden te schakelen. Het Pookje tikt dan wel naar beneden, maar om de een of andere reden blijft de brommer in de tweede versnelling. Pas toen ik stopte en een tijdje probeerde om naar de 1 te gaan, lukte dit.

Ik hoop dat het controleren en verversen van de olie dit kan verhelpen
pi_175096985
Tussen de 2 en de 1 heb je ook de neutraal zitten, daardoor is die schakelslag wat langer. Als je dan de koppeling heel even op laat komen (dus even tussendoor naar zijn vrij schakelt) en dan pas naar beneden drukt voor zijn 1, dan zou het wat soepeler moeten gaan.

En inderdaad, olie bijvullen, en regelmatig de 1 gebruiken om weg te rijden, niet in zijn 2, want dan slijt je koppeling ook sneller.
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
pi_175201625
en anders zit er ws een revisie aan te komen, maar meestal werkt olie heel goed!
Lachen joh.
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 maandag 20 november 2017 @ 21:42:37 #6
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_175205103
Voel je wel echt een klikje dan? Misschien zit er speling op je mechanisme.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')