abonnement Unibet Coolblue
pi_175044856
quote:
0s.gif Op maandag 13 november 2017 12:03 schreef Summers het volgende:

[..]

Dus 1 sec na de explosie hebben ze de dader al terwijl ze achteruit moesten voor de explosie , knap hoor
Het is ook vreemd dat ze de communicatie via de portofoon open hebben staan terwijl ze de springlading af laten gaan.

Dus knopje van portofoon ingedrukt houden met de ene hand en met de andere hand de springlading af laten gaan. En dan dispatch lekker vertellen dat ze de kamer clearen terwijl ze de kamer aan het clearen zijn

Uhuh. :')

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 13-11-2017 15:27:33 ]
pi_175044983
quote:
0s.gif Op maandag 13 november 2017 15:27 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Het is ook vreemd dat ze de communicatie via de portofoon open hebben staan terwijl ze de springlading af laten gaan.

Dus knopje van portofoon ingedrukt houden met de ene hand en met de andere hand de springlading af laten gaan. En dan dispatch lekker vertellen dat ze de kamer clearen terwijl ze de kamer aan het clearen zijn

Uhuh. :')
Want uiteraard was de agent alleen :Y
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_175044998
quote:
1s.gif Op maandag 13 november 2017 15:32 schreef Wantie het volgende:

[..]

Want uiteraard was de agent alleen :Y
Dat zeg ik natuurlijk niet. Ik toon alleen de achterlijke Hollywood fratsen aan en overdrijf een beetje om het idiote er van te doen laten inzien. ;)

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 13-11-2017 15:33:45 ]
pi_175045086
quote:
0s.gif Op maandag 13 november 2017 12:02 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Ah, dus je hebt geen onderzoek gedaan. :)
Jij wel? Kun je daar de bewijzen van laten zien? Vast wel, want je bent nogal stellig.
pi_175045248
quote:
0s.gif Op maandag 13 november 2017 15:32 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Dat zeg ik natuurlijk niet. Ik toon alleen de achterlijke Hollywood fratsen aan en overdrijf een beetje om het idiote er van te doen laten inzien. ;)
een beetje :X
pi_175045341
quote:
0s.gif Op maandag 13 november 2017 15:32 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Dat zeg ik natuurlijk niet. Ik toon alleen de achterlijke Hollywood fratsen aan en overdrijf een beetje om het idiote er van te doen laten inzien. ;)
Nee, je suggereert dat er 1 persoon stond, met in de ene hand een portofoon en in de andere hand de detonator en dat die beide tegelijk moest bedienen...
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_175045622
quote:
1s.gif Op maandag 13 november 2017 15:46 schreef Wantie het volgende:

[..]

Nee, je suggereert dat er 1 persoon stond, met in de ene hand een portofoon en in de andere hand de detonator en dat die beide tegelijk moest bedienen...
Dit legt het wel goed uit wat er mis mee is:

quote:
Strange!! That was extremely fast, it takes a little longer to clear a suite than that! There was also zero background noise! No yelling of police officers upon breach. i.e. "Las Vegas PD; Get Down, drop your weapon, or come out of the bathroom" They'd have adrenalin pumping, doors opening, multiple footsteps, etc. Lastly there's no inflection I his voice. Sure cops see bad things daily but this is no common occurrence. You'd hear variations of tones in his voice. Stress levels heightened, instead it's as though he knew exactly what was behind that door! I don't believe this is the real audio at all! This whole thing is totally fishy! I don't trust the media at all!! Nobody should!! It's VERY clear there were multiple shooters, and VERY clear the media doesn't want you to know that!!
Behalve dat van die multiple shooters. Daar geloof ik weer geen reet van. Maar soit.

Phoney fake show *O*

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 13-11-2017 16:29:56 ]
pi_175046204
Toch jammer dat het enige hoax-bewijs de naam bewijs niet mag dragen.
pi_175046291
quote:
0s.gif Op maandag 13 november 2017 15:57 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Dit legt het wel goed uit wat er mis mee is:

[..]

Behalve dan dat van die multiple shooters. Daar geloof ik weer geen reet van. Maar soit.

Phoney fake show *O*
Ondertussen geef je weer toe dat er iets mis is met de schrijver ;)
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_175046356
quote:
0s.gif Op maandag 13 november 2017 12:03 schreef Summers het volgende:

[..]

Dus 1 sec na de explosie hebben ze de dader al terwijl ze achteruit moesten voor de explosie , knap hoor
Tja, waarom denk je dat er maar 1 seconde tussen beide portofoon berichten zit?
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_175046613
Elke keer als iets "VERY clear" is, is het intussen helemaal niet duidelijk. Flinke overstatement, want je moet wel heel ver zoeken om dat soort dingen erin te herkennen.
  maandag 13 november 2017 @ 16:46:14 #112
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_175046732
quote:
0s.gif Op maandag 13 november 2017 12:02 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Ah, dus je hebt geen onderzoek gedaan. :)
Al een mailtje gestuurd?
;)
Er staat nog een vraag voor u open!!
  maandag 13 november 2017 @ 16:47:16 #113
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_175046751
quote:
0s.gif Op maandag 13 november 2017 16:41 schreef illusions het volgende:
Elke keer als iets "VERY clear" is, is het intussen helemaal niet duidelijk. Flinke overstatement, want je moet wel heel ver zoeken om dat soort dingen erin te herkennen.
The Chewbacca Defense :Y

Er staat nog een vraag voor u open!!
pi_175047676
quote:
0s.gif Op maandag 13 november 2017 16:41 schreef illusions het volgende:
Elke keer als iets "VERY clear" is, is het intussen helemaal niet duidelijk. Flinke overstatement, want je moet wel heel ver zoeken om dat soort dingen erin te herkennen.
Het hele audiofragment stinkt aan alle kanten. Er wordt aangegeven wat er niet aan klopt of wat op zijn minst zeer opmerkelijk is.

Jullie negeren het weer en vallen over de woordjes "VERY clear". Nou precies datgene waarvan ik ook al aangaf dat ik dat niet met de schrijver eens ben.

Jullie wuiven echt alles weg zonder ook maar enig standhoudend argument.
pi_175047778
quote:
1s.gif Op maandag 13 november 2017 17:34 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Het hele audiofragment stinkt aan alle kanten. Er wordt aangegeven wat er niet aan klopt of wat op zijn minst zeer opmerkelijk is.

Jullie negeren het weer en vallen over de woordjes "VERY clear". Nou precies datgene waarvan ik ook al aangaf dat ik dat niet met de schrijver eens ben.

Jullie wuiven echt alles weg zonder ook maar enig standhoudend argument.
Jij hebt niet eens een standhoudend argument. Crisis actors, laat me niet lachen. Ga die dodenlijst maar eens tegenspreken . :D

[ Bericht 0% gewijzigd door Lavenderr op 13-11-2017 20:26:51 ]
pi_175047868
quote:
1s.gif Op maandag 13 november 2017 17:39 schreef illusions het volgende:

[..]

Jij hebt niet eens een standhoudend argument. Crisis actors, laat me niet lachen. Ga die dodenlijst maar eens tegenspreken . :D
Op zo'n stoere manier reageren maakt niet dat je ineens gelijk hebt hoor.

[ Bericht 0% gewijzigd door Lavenderr op 13-11-2017 20:27:06 ]
pi_175048025
quote:
10s.gif Op maandag 13 november 2017 17:45 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Op zo'n stoere manier reageren maakt niet dat je ineens gelijk hebt hoor.
De manier niet, daar heb je gelijk in.

De inhoud wel, leer dat nou eens. ;)
pi_175048073
quote:
1s.gif Op maandag 13 november 2017 17:53 schreef illusions het volgende:

[..]

De manier niet, daar heb je gelijk in.

De inhoud wel, leer dat nou eens. ;)
Welke inhoud? ;)
pi_175048593
quote:
1s.gif Op maandag 13 november 2017 17:56 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Welke inhoud? ;)
Heb je die lijst al gelezen?
pi_175048734






Hihaho, ik ben gisteren met een assault weapon in mijn poot geschoten!!

[ Bericht 15% gewijzigd door #ANONIEM op 13-11-2017 18:34:39 ]
pi_175048859
In before: "Iedereen reageert anders in zo'n situatie". :')
  maandag 13 november 2017 @ 18:41:59 #122
450551 ChrisCarter
Ti Ta Toverland
pi_175048910
En als ie huilt zijn het krokodillentranen. En zo cirkelredeneren we door :)
pi_175049406
quote:
1s.gif Op maandag 13 november 2017 17:56 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Welke inhoud? ;)
Eindelijk geef je dat toe...
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_175049418
quote:
0s.gif Op maandag 13 november 2017 19:00 schreef J0kkebr0k het volgende:
"Hahaha.... we worden beschoten!" _O-

[ afbeelding ]
Hoe lang tolereren de moderators nog het ridiculiseren van slachtoffers?
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_175049547
quote:
0s.gif Op maandag 13 november 2017 19:10 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Jokkebrok
Dat schrijf je toch anders?

Anyway, je volgt de bekende strategie: hij is acteur omdat hij zich anders gedraagt dan verwacht..

Het begint gewoon saai te worden.
Geen enkele ontmaskering. En bij deze aanslag durf je het woord hoax niet te noemen...
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_175051824
Even op slot om alle onzin en ridiculiseren van slachtoffers te verwijderen.
Degenen die toch op deze toer doorgaan krijgen hierbij een waarschuwing want dit schofterige gedrag wordt niet meer getolereerd.
En als het weer gebeurt gaat het topic definitief dicht. Met dank aan de trollen.

[ Bericht 17% gewijzigd door Lavenderr op 13-11-2017 20:51:40 ]
  dinsdag 14 november 2017 @ 02:40:23 #127
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_175059299
quote:
10s.gif Op maandag 13 november 2017 18:32 schreef J0kkebr0k het volgende:
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Hihaho, ik ben gisteren met een assault weapon in mijn poot geschoten!!

Deze, dus!
Er staat nog een vraag voor u open!!
pi_175059519
quote:
Ja.

Toeval wil dat die man die 3 keer in zijn borst was geschoten en de volgende dag alweer aardig in orde leek te zijn, ook een Mcintosh is. Bob Mcintosh, als ik mij niet vergis.

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 14-11-2017 06:09:00 ]
  dinsdag 14 november 2017 @ 08:04:10 #129
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_175060177
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 november 2017 06:04 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Ja.

Toeval wil dat die man die 3 keer in zijn borst was geschoten en de volgende dag alweer aardig in orde leek te zijn, ook een Mcintosh is. Bob Mcintosh, als ik mij niet vergis.
Die man is in zijn been geschoten.
Kerel omhelst zijn redder en lacht daarom!

Als je weer een andere claim hebt prima.

www.google.com

Succes ^O^
Er staat nog een vraag voor u open!!
pi_175060212
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 november 2017 08:04 schreef theguyver het volgende:

[..]

Die man is in zijn been geschoten.
Kerel omhelst zijn redder en lacht daarom!

Als je weer een andere claim hebt prima.

www.google.com

Succes ^O^
Het klopt dat er wordt geclaimd dat hij in zijn been is geschoten. Maar lees nou nog eens goed wat ik schrijf. ;)

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 14-11-2017 08:10:39 ]
  dinsdag 14 november 2017 @ 08:14:09 #131
450551 ChrisCarter
Ti Ta Toverland
pi_175060244
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 november 2017 06:04 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Ja.

Toeval wil dat die man die 3 keer in zijn borst was geschoten en de volgende dag alweer aardig in orde leek te zijn, ook een Mcintosh is. Bob Mcintosh, als ik mij niet vergis.
Het is geen bijzondere naam.
pi_175060462
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 november 2017 08:14 schreef ChrisCarter het volgende:

[..]

Het is geen bijzondere naam.
Dat zal vast. Ik stip het alleen even aan.

Dat ie de volgende dag op zijn benen staat nadat ie volgens eigen zeggen dodelijk gewond was geraakt door een automatisch wapen, is wel vrij bijzonder. ;)

En dat een dergelijk wonderbaarlijk snelle genezing ook voor de andere Mcintosh geldt is misschien nog wel bijzonderder.

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 14-11-2017 08:38:12 ]
  dinsdag 14 november 2017 @ 08:42:13 #133
450551 ChrisCarter
Ti Ta Toverland
pi_175060559
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 november 2017 08:34 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Dat zal vast. Ik stip het alleen even aan.

Dat ie de volgende dag op zijn benen staat nadat ie volgens eigen zeggen dodelijk gewond was geraakt door een automatisch wapen, is wel vrij bijzonder. ;)

En dat een dergelijk wonderbaarlijk snelle genezing ook voor de andere Mcintosh geldt is misschien nog wel bijzonderder.
Jouw begrip van genezing is wat bijzonder of misschien anders interpretabel. Die ene man lag nog in het ziekenhuis en de man die in z'n been is geschoten zien we staand en in andere beelden wordt ie per rolstoel vervoerd.

Dat hij op zijn benen kan staan zegt dus niet dat er niks meer is.

Wat verwacht jij dan? Medisch onderbouwd gezien?

Als zijn beenwond niet levensbedreigend (meer) is waarom zou hij dan nog in een ziekenhuisbed moeten liggen nog?

Ook in Nederland sta je bijna meteen na een (zware) operatie gewoon al buiten.
pi_175060588
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 november 2017 08:34 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Dat zal vast. Ik stip het alleen even aan.

Dat ie de volgende dag op zijn benen staat nadat ie volgens eigen zeggen dodelijk gewond was geraakt door een automatisch wapen, is wel vrij bijzonder. ;)

En dat een dergelijk wonderbaarlijk snelle genezing ook voor de andere Mcintosh geldt is misschien nog wel bijzonderder.
Dodelijk gewond betekent dat je dood bent.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_175061107
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 november 2017 08:42 schreef ChrisCarter het volgende:

[..]

Jouw begrip van genezing is wat bijzonder of misschien anders interpretabel. Die ene man lag nog in het ziekenhuis en de man die in z'n been is geschoten zien we staand en in andere beelden wordt ie per rolstoel vervoerd.

Dat hij op zijn benen kan staan zegt dus niet dat er niks meer is.

Wat verwacht jij dan? Medisch onderbouwd gezien?

Als zijn beenwond niet levensbedreigend (meer) is waarom zou hij dan nog in een ziekenhuisbed moeten liggen nog?

Ook in Nederland sta je bijna meteen na een (zware) operatie gewoon al buiten.
Ik ga even een hele lange zin maken:

Als jij de dag nadat je met een high velocity wapen in je been bent geschoten, daarbij dodelijk gewond geraakt bent (Mr. Mcintosh zijn eigen woorden) en de volgende dag weer terug kunt keren naar de locatie waar dit gebeurde om daar al staand op beide benen en zelfs zonder krukken (Zie omhelzing) een interview te kunnen geven waarbij je een aantal keer haast in lachen uitbarst (Op de locatie waar de dag er voor vele doden en gewonden zijn gevallen waar jij getuige van bent geweest), dan geloof ik geen donder van je verhaal.

En als je je best gaat doen om dit medisch te onderbouwen, dan maak je volgens mij helemaal gehakt van dit verhaal.

Overigens spreken beide heren elkaar een beetje tegen, als je opgelet had. Ik verklap niets. Mag je zelf zien te ontdekken. ;)

quote:
1s.gif Op dinsdag 14 november 2017 08:44 schreef Wantie het volgende:

[..]

Dodelijk gewond betekent dat je dood bent.
-edit-

[ Bericht 6% gewijzigd door Lavenderr op 14-11-2017 10:35:32 ]
pi_175061191
En dan nog dit van een bron die jullie wel vertrouwen:

quote:
Physical recovery from a gunshot, even if someone is only grazed, can take from months to years; the psychological consequences can last a lifetime.
quote:
"I tell my patients, if you have a major gunshot wound, it will take you at least a year to get back to where you were before," said Dr. Bryan C. Morse, a trauma surgeon at Grady Memorial Hospital in Atlanta and assistant professor of surgery at the Emory University School of Medicine. "And that's if everything goes well and you have a good support system at home, as well.
quote:
Who survives a gunshot wound?

One of the factors that best predicts recovery time is where the person has been shot. Studies show that patients can survive shots to the head, but the chances of recovery from a shot to the head, heart or torso can be low. Many of those patients will bleed to death long before they get to the hospital. Even if physicians can repair the injuries, those shot in the stomach, for instance, may still die from secondary infections.

The other factor to significantly increase someone's chance of survival is whether they can get to a Level I trauma center quickly. Some have theorized there were a large number of survivors in Orlando because the Pulse nightclub was only blocks away from the city's trauma center. Many of those who were injured could be treated quickly.
Several other factors can affect survival and treatment. Of course, every case is different, but studies show that people who are young, fit and healthy tend to recover faster and may do better with rehabilitation. Women tend to have a better chance of surviving a gunshot wound. People of color do not do as well as others, studies show.

There's even research that suggests that if you get shot on the left side of your heart, you don't do as well as being shot on the right, because you can lose more blood

Another factor is the kind of gun used and how close the shooter is to the victim. In the case of Orlando, the assault-style rifle used in the attack delivered the bullets with much more force than a handgun would, causing more damage. The weapon could also fire multiple bullets, increasing the chance someone would have to recover from multiple wounds.
Meer hier te lezen: http://edition.cnn.com/20(...)-recovery/index.html

[ Bericht 16% gewijzigd door #ANONIEM op 14-11-2017 09:32:09 ]
  dinsdag 14 november 2017 @ 09:31:43 #137
446658 A.C.R.
We salute you
pi_175061219
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 november 2017 09:22 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Ik ga even een hele lange zin maken:

Als jij de dag nadat je met een high velocity wapen in je been bent geschoten, daarbij dodelijk gewond geraakt bent (Mr. Mcintosh zijn eigen woorden) en de volgende dag weer terug kunt keren naar de locatie waar dit gebeurde om daar al staand op beide benen en zelfs zonder krukken (Zie omhelzing) een interview te kunnen geven waarbij je een aantal keer haast in lachen uitbarst (Op de locatie waar de dag er voor vele doden en gewonden zijn gevallen waar jij getuige van bent geweest), dan geloof ik geen donder van je verhaal.

En als je je best gaat doen om dit medisch te onderbouwen, dan maak je volgens mij helemaal gehakt van dit verhaal.

Overigens spreken beide heren elkaar een beetje tegen, als je opgelet had. Ik verklap niets. Mag je zelf zien te ontdekken. ;)

[..]

Kun jij eens een keertje stoppen met je doorzichtige getroll alsjeblieft? Dit soort posts voegen echt helemaal niets toe.
Wat hij zegt komt erop neer dat hij denk dat hij doodgebloed zou zijn als zijn helper zijn been niet zo had afgebonden als hij gedaan had. Dat betekent niet dat zijn halve been eraf lag. Als dit zo geweest zou zijn zou ik je punt helemaal begrijpen, dan lijkt het me onwaarschijnlijk dat hij daar zo kan staan. Echter, wij kunnen de exacte aard van de verwondingen simpelweg niet weten, dus er ook niet over oordelen.
Daarnaast, in lachen uitbarst, die kerel zit barstensvol emoties, waarvan opluchting dat hij er zo vanaf is gekomen waarschijnlijk één van de grootste is. Ooit gehoord van mensen die in lachen uitbarsten op een begrafenis? Emoties en uitingen van emoties zijn niet altijd te sturen, zeker niet in extreme situaties.
pi_175061246
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 november 2017 09:31 schreef A.C.R. het volgende:

[..]

Wat hij zegt komt erop neer dat hij denk dat hij doodgebloed zou zijn als zijn helper zijn been niet zo had afgebonden als hij gedaan had. Dat betekent niet dat zijn halve been eraf lag. Als dit zo geweest zou zijn zou ik je punt helemaal begrijpen, dan lijkt het me onwaarschijnlijk dat hij daar zo kan staan. Echter, wij kunnen de exacte aard van de verwondingen simpelweg niet weten, dus er ook niet over oordelen.
Daarnaast, in lachen uitbarst, die kerel zit barstensvol emoties, waarvan opluchting dat hij er zo vanaf is gekomen waarschijnlijk één van de grootste is. Ooit gehoord van mensen die in lachen uitbarsten op een begrafenis? Emoties en uitingen van emoties zijn niet altijd te sturen, zeker niet in extreme situaties.
Hoe ik het interpreteer:

Dit is geen lachen uit emoties. Dit is duping delight. Let ook maar eens op de gezichtsuitdrukkingen van die andere gast.

Deze twee kennen elkaar volgens mij al lang. Het zijn maten die haast stuk gaan van het lachen omdat ze weten dat ze de kluit belazeren.

Maar goed, duty calls! :)

En als er een tourniquet om je been gedaan moet worden omdat je anders doodbloed, dan ben je ernstig gewond en sta je de volgende dag niet op je benen. Je wilt dan zo min mogelijk druk op de wond uitoefenen natuurlijk.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 14-11-2017 09:37:35 ]
  dinsdag 14 november 2017 @ 09:38:44 #139
446658 A.C.R.
We salute you
pi_175061287
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 november 2017 09:34 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Hoe ik het interpreteer:

Dit is geen lachen uit emoties. Dit is duping delight. Let ook maar eens op de gezichtsuitdrukkingen van die andere gast.

Deze twee kennen elkaar volgens mij al lang. Het zijn maten die haast stuk gaan van het lachen omdat ze weten dat ze de kluit belazeren.

Maar goed, duty calls! :)

En als er een tourniquet om je been gedaan moet worden omdat je anders doodbloed, dan ben je ernstig gewond en sta je de volgende dag niet op je benen.
Maar, ze kennen elkaar toch ook? Uit een extreme situatie, waarbij de één de ander zijn leven heeft gered. Mogen er dan wat emoties vrijkomen?

En de laatste toevoeging is i.m.o. een niet-onderbouwde aanname.
pi_175061306
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 november 2017 09:38 schreef A.C.R. het volgende:

[..]

Maar, ze kennen elkaar toch ook? Uit een extreme situatie, waarbij de één de ander zijn leven heeft gered. Mogen er dan wat emoties vrijkomen?

En de laatste toevoeging is i.m.o. een niet-onderbouwde aanname.
Een tourniquet aanleggen doe je niet bij een schrammetje:
quote:
Een Tourniquet is een knelverband dat om een arm of been wordt aangelegd om zeer ernstige bloedingen te stoppen. Het is een noodmaatregel die moet worden gebruikt om een leven te redden, maar het gebruik van een tourniquet kan wel schade veroorzaken. De in de arm of been lopende zenuwen worden afgekneld en het weefsel krijgt geen bloed meer toegevoerd. Het knelverband wordt vaak op de plaats van een ongeluk met ter plaatse aanwezige materialen in elkaar gezet.

Helderrood bloed dat in grote hoeveelheden uit een wond stroomt duidt op een slagaderlijke bloeding. Het slachtoffer verliest in korte tijd veel bloed. Als het niet lukt om de ernstige bloeding te stelpen bestaat er een kans dat het slachtoffer overlijdt door verbloeding. Dan moet worden overgegaan tot het aanbrengen van een tourniquet. De gewonde moet bovendien zo snel mogelijk naar het ziekenhuis worden vervoerd.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Tourniquet_(geneeskunde)
  dinsdag 14 november 2017 @ 09:45:41 #141
446658 A.C.R.
We salute you
pi_175061365
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 november 2017 09:40 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Een tourniquet aanleggen doe je niet bij een schrammetje:

[..]

https://nl.wikipedia.org/wiki/Tourniquet_(geneeskunde)
Helemaal mee eens!
Die breng je bijvoorbeeld aan bij een slagaderlijke bloeding. Een slagaderlijke bloeding is niet per definitie ernstiger dan een 'normale' bloeding. De wond bepaalt de ernst namelijk niet, dat doet het bloedverlies. met andere woorden: de tourniquet is dan niet aangelegd omdat de wond zo ernstig was, maar omdat het bloedverlies dit vereiste, omdat de beste man anders in levensgevaar zou verkeren.
pi_175061370
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 november 2017 09:40 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Een tourniquet aanleggen doe je niet bij een schrammetje:

[..]

https://nl.wikipedia.org/wiki/Tourniquet_(geneeskunde)
Maar dat wil niet zeggen Dat het slachtoffer meteen half dood is...
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_175061387
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 november 2017 09:45 schreef A.C.R. het volgende:

[..]

Helemaal mee eens!
Die breng je bijvoorbeeld aan bij een slagaderlijke bloeding. Een slagaderlijke bloeding is niet per definitie ernstiger dan een 'normale' bloeding. De wond bepaalt de ernst namelijk niet, dat doet het bloedverlies. met andere woorden: de tourniquet is dan niet aangelegd omdat de wond zo ernstig was, maar omdat het bloedverlies dit vereiste, omdat de beste man anders in levensgevaar zou verkeren.
Maar jij denkt dat jij de volgende dag alweer kunt staan?

-edit, stoppen met deze nutteloze commentaren op anderen, hullie en zullie- zie waarschuwing

[ Bericht 3% gewijzigd door Lavenderr op 14-11-2017 10:39:33 ]
pi_175061404
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 november 2017 09:34 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Hoe ik het interpreteer:

Dit is geen lachen uit emoties. Dit is duping delight. Let ook maar eens op de gezichtsuitdrukkingen van die andere gast.

Deze twee kennen elkaar volgens mij al lang. Het zijn maten die haast stuk gaan van het lachen omdat ze weten dat ze de kluit belazeren.

Maar goed, duty calls! :)

En als er een tourniquet om je been gedaan moet worden omdat je anders doodbloed, dan ben je ernstig gewond en sta je de volgende dag niet op je benen. Je wilt dan zo min mogelijk druk op de wond uitoefenen natuurlijk.
Tja, dat is dus puur jouw interpretatie, oftewel wat je er in wilt zien.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_175061416
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 november 2017 09:47 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Maar jij denkt dat jij de volgende dag alweer kunt staan?
Ik zie niet in waarom niet.

[quote]
-klaar nu-

[ Bericht 6% gewijzigd door Lavenderr op 14-11-2017 10:40:56 ]
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
  dinsdag 14 november 2017 @ 09:51:35 #146
446658 A.C.R.
We salute you
pi_175061438
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 november 2017 09:47 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Maar jij denkt dat jij de volgende dag alweer kunt staan?

Vanaf nu ga ik Wantie weer negeren.
Ik heb er evenveel beeld bij dat dat wel zou kunnen als dat jij hebt dat dat niet zou kunnen. Wij kennen de achtergrond niet, de exacte verwonding kennen we niet, de behandeling die hij gehad heeft kennen we niet. Ik zie dus ook geen enkele reden om er vanuit te gaan dat deze man de volgende dag niet kon staan om een interview van een paar minuten te geven.
pi_175061562
Hij is ook nog over een muur gesprongen he.
  dinsdag 14 november 2017 @ 10:04:24 #148
446658 A.C.R.
We salute you
pi_175061589
Dat heb ik gehoord. En daarvoor heeft hij mensen over diezelfde muur heen geholpen. Door adrenaline kun je dat, voor je verwondingen op dat moment teveel worden.
pi_175061627
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 november 2017 10:04 schreef A.C.R. het volgende:
Dat heb ik gehoord. En daarvoor heeft hij mensen over diezelfde muur heen geholpen. Door adrenaline kun je dat, voor je verwondingen op dat moment teveel worden.
Ik ben niet zo goedgelovig :)
pi_175061675
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 november 2017 10:07 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Ik ben niet zo goedgelovig :)
Toch doe je aannames zonder dat daarvoor hard bewijs is..
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')