abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_175029438
Op dit moment zit ik in een geweldige relatie. We zijn dol op elkaar, houden heel veel van elkaar, we hebben nooit ruzie. Eigenlijk heb ik mijn soulmate gevonden.

Er is alleen een maar: Soms mis ik het vrijgezel zijn. Gewoon echt alleen kunnen zijn zonder verplichtingen. Geen seks (ik ben behoorlijk a-seksueel), geen app of telefoon aan. Gewoon voor een week van de aardbodem verdwijnen. Alleen ik heb nu een partner die ik niet kwijt wil, die een deel van mij is geworden, dus die vrijheid heb ik niet meer. Daar ben ik ene kant erg blij om, maar aan de andere kant heb ik soms heimwee naar de vrijheid (niet omdat ik anderen wil dan vriendjelief, want op hem ben ik verliefd en hij is mijn alles).

Zijn er mensen die tips hebben hoe ik die vrijheid een beetje kan terugwinnen? En nee, ik ga hem niet dumpen. Relatie is te fijn en staat boven alles en we hebben beiden veel ruimte nodig en gunnen elkaar die. Met een dagje niet appen (met een uur niet appen zelfs) wordt hij bang, daar hebben we een niet al te beste ervaring mee. Dus tenzij ik stage heb, stuur ik hem elk uur een appje. Ik kan gewoon nooit voor een dag mijn laptop en telefoon uitzetten. Nooit even een weekje contact met helemaal niemand hebben. Kun je die vrijheid hebben in een relatie? Momenteel latten wij bewust. Daar zijn we beiden blij mee. Alleen met een jaar, of twee jaar, willen we toch echt wel samen gaan wonen (zodra we ons een huis met drie slaapkamers kunnen veroorloven: Kamer om in te slapen,kamer voor hem en een voor mij). Dat is eng...

Zijn er mensen die even mee willen denken en tips voor me hebben?
Alvast bedankt :*
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_175029531
quote:
Met een dagje niet appen (met een uur niet appen zelfs) wordt hij bang, daar hebben we een niet al te beste ervaring mee.
Waarom is dat?
pi_175029604
quote:
0s.gif Op zondag 12 november 2017 20:52 schreef Adept het volgende:

[..]

Waarom is dat?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_175029687
quote:
0s.gif Op zondag 12 november 2017 20:54 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ahh :) Dat hakt er voor beiden wel in neem ik aan.

Ben je er nu al wel een beetje overheen weten te groeien of speelt dat soort problematiek nog steeds op de achtergrond, want dat is een behoorlijke aanslag op elk mens, zowel voor jou als voor hem als partner.
pi_175029772
quote:
0s.gif Op zondag 12 november 2017 20:57 schreef Adept het volgende:

[..]

Ahh :) Dat hakt er voor beiden wel in neem ik aan.

Ben je er nu al wel een beetje overheen weten te groeien of speelt dat soort problematiek nog steeds op de achtergrond, want dat is een behoorlijke aanslag op elk mens, zowel voor jou als voor hem als partner.
Dat heeft behoorlijk wat invloed gehad inderdaad.

Op dit moment gaat het erg goed met me. Alleen ik zit wel zwaar onder de medicatie en ik word nog psychiatrisch begeleid. Hij geloofd inmiddels dat het goed met me gaat :) alleen dat wil hij nog wel vaak bevestigd hebben
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_175029949
Weet hij dat je die behoefte voelt om soms even geen contact te hebben?
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_175030028
quote:
0s.gif Op zondag 12 november 2017 21:03 schreef FlippingCoin het volgende:
Weet hij dat je die behoefte voelt om soms even geen contact te hebben?
Ja :) Dat heeft hij ook soms. Dus we spreken elke week af welke dagen we elkaar zien en wanneer we alleen zijn
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_175030071
quote:
0s.gif Op zondag 12 november 2017 21:06 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]

Ja :) Dat heeft hij ook soms. Dus we spreken elke week af welke dagen we elkaar zien en wanneer we alleen zijn
Nog even teruggelezen om het te proberen te begrijpen, maar die vrijheid om geen contact te hebben heb je toch al dan?
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_175030207
quote:
0s.gif Op zondag 12 november 2017 20:59 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]

Dat heeft behoorlijk wat invloed gehad inderdaad.

Op dit moment gaat het erg goed met me. Alleen ik zit wel zwaar onder de medicatie en ik word nog psychiatrisch begeleid. Hij geloofd inmiddels dat het goed met me gaat :) alleen dat wil hij nog wel vaak bevestigd hebben
Okay, dus je zit nog volop in je proces zeg maar. Lastig om daar echt iets van te vinden, althans waar je ook echt mee uit de voeten kan, ik kan wel zeggen natuurlijk heb je recht op je eigen ding en een stukje vrijheid als het gaat om alleen tijd, en dan zeker als het gaat over elk uur contact maken.

Op deze manier lijkt het een zorgrelatie te worden als jullie niet uitkijken, het is dan wel vanuit bezorgdheid van hem uit gezien, maar elk uur verplicht contact opnemen is voor hem ook geen oplossing..

Ten eerste is het zijn verantwoording in wezen niet, en ten tweede zullen jullie toch echt weer vertrouwen moeten gaan opbouwen en elkaar weer voor een deel loslaten, in de zin van updates om te checken of je er nog bent :P

Ik weet niet in hoeverre jij hier vanaf zou willen, maar ik neem aan dat het weinig nut heeft ook, niet voor jou en niet voor hem.

Dus hem weer zijn verantwoording voor jou laten afbouwen, en jij weer het vertrouwen herwinnen door weer je eigen dag te claimen?

Dat lijkt mij de eerste stap.
pi_175030542
quote:
0s.gif Op zondag 12 november 2017 21:07 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Nog even teruggelezen om het te proberen te begrijpen, maar die vrijheid om geen contact te hebben heb je toch al dan?
Nee, want er is altijd digitaal contact... Een soort van verbondenheid, wat ik heerlijk vind, maar soms wil ik ook dingen doen die hij niet oké vindt
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_175030636
quote:
0s.gif Op zondag 12 november 2017 21:23 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]

Nee, want er is altijd digitaal contact... Een soort van verbondenheid, wat ik heerlijk vind, maar soms wil ik ook dingen doen die hij niet oké vindt
Ah op die manier, maar weet die dan dat je een behoefte hebt aan perioden zonder digitaal contact? En zou je niet ook iets kunnen afspreken dat je een bijvoorbeeld een dag niet je telefoon aandoet of zo? (of iig niet voor contact)
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_175030670
quote:
7s.gif Op zondag 12 november 2017 21:11 schreef Adept het volgende:

[..]

Okay, dus je zit nog volop in je proces zeg maar. Lastig om daar echt iets van te vinden, althans waar je ook echt mee uit de voeten kan, ik kan wel zeggen natuurlijk heb je recht op je eigen ding en een stukje vrijheid als het gaat om alleen tijd, en dan zeker als het gaat over elk uur contact maken.

Op deze manier lijkt het een zorgrelatie te worden als jullie niet uitkijken, het is dan wel vanuit bezorgdheid van hem uit gezien, maar elk uur verplicht contact opnemen is voor hem ook geen oplossing..

Ten eerste is het zijn verantwoording in wezen niet, en ten tweede zullen jullie toch echt weer vertrouwen moeten gaan opbouwen en elkaar weer voor een deel loslaten, in de zin van updates om te checken of je er nog bent :P

Ik weet niet in hoeverre jij hier vanaf zou willen, maar ik neem aan dat het weinig nut heeft ook, niet voor jou en niet voor hem.

Dus hem weer zijn verantwoording voor jou laten afbouwen, en jij weer het vertrouwen herwinnen door weer je eigen dag te claimen?

Dat lijkt mij de eerste stap.
Daar zeg je inderdaad iets... Gewoon rustig afbouwen van appen. Dan is die behoefte waarschijnlijk ook minder.
Een zorgrelatie hebben we niet en ik doe er alles aan om dat te voorkomen. Ik stuur hem soms een schattig plaatje, soms een update van een knutsel of wat dan ook. Ik heb mijn behandelaren ook goed in de oren geknoopt dat hij mijn partner is en geen hulpverlener. Maar de bezorgdheid neemt ook wel al af. Normaal reageerde hij direct, maar even het gezoem van zijn telefoon is nu voldoende. Dus volgens mij komt dat, met kleine stapjes, wel goed
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_175030727
quote:
0s.gif Op zondag 12 november 2017 21:25 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Ah op die manier, maar weet die dan dat je een behoefte hebt aan perioden zonder digitaal contact? En zou je niet ook iets kunnen afspreken dat je een bijvoorbeeld een dag niet je telefoon aandoet of zo? (of iig niet voor contact)
Zoiets is inderdaad een idee. Ik vergeet sowieso negen van de tien keer mijn telefoon (hecht er weinig waarde aan), dus dat is wel een goede.

Op die periodes wil ik echt helemaal in mijn eigen concon zitten. Of wanneer ik 's avonds lekker lees, dan wil ik ook gewoon echt alleen zijn
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_175030801
quote:
0s.gif Op zondag 12 november 2017 21:28 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]

Zoiets is inderdaad een idee. Ik vergeet sowieso negen van de tien keer mijn telefoon (hecht er weinig waarde aan), dus dat is wel een goede.

Op die periodes wil ik echt helemaal in mijn eigen concon zitten. Of wanneer ik 's avonds lekker lees, dan wil ik ook gewoon echt alleen zijn
Ja begrijpelijk, heb ik zelf ook; snap daarnaast ook wel de zorgen van je vriend maar het lijkt mij niet wenselijk voor een relatie dat hij als een 24/7 monitor fungeert, hoe goed de intentie of hoe begrijpelijk de wil hiertoe ook is.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  Moderator zondag 12 november 2017 @ 22:04:14 #15
441859 crew  Lenny77
pi_175031830
Beginnen met eerst om het anderhalf uur te appen voor een week, dan om de 2 uur, zo steeds langer.
En op termijn is hij er veel kalmer onder.
Heeft wat tijd nodig.
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
pi_175033092
Is het een klein kind??
Elk uur appen pfff
  zondag 12 november 2017 @ 22:59:39 #17
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_175033233
quote:
0s.gif Op zondag 12 november 2017 21:23 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]

Nee, want er is altijd digitaal contact... Een soort van verbondenheid, wat ik heerlijk vind, maar soms wil ik ook dingen doen die hij niet oké vindt
Wat zijn dat dan voor dingen? Dat gaat vast niet om een avond ongestoord lezen.

Wat gebeurt er trouwens als je op zo’n avond je telefoon uitzet, staat hij dan op de stoep?
The love you take is equal to the love you make.
pi_175033424
En als je slaapt, moet je dan ook elk uur appen? Dit is echt zo'n voorbeeld van dat ouders denken dat seks niet kan gebeuren omdat het tweetal in huis huis nooit alleen is met een dichte deur. :')

Leg hem duidelijk uit dat je belooft dat je een avond lang niks geks gaat doen, alleen een boek gaat lezen, en dat je hem om tien uur belt. En houd je daaraan. Vertrouwen moet je opbouwen nadat 't beschadigd is en dat doe je door je religieus aan je beloftes te houden.
Your opinion of me is none of my business.
pi_175036180
Gisteren heb ik hem geappt dat ik offline ging en dat was oké. Dus ik moet dat gaan uitbouwen. En soms vind ik het heerlijk om onzinnig te appen hoor, alleen niet altijd :)

Verder moet ik het moeten in mijn hoofd loslaten. Van mezelf moet ik veel voor hem doen, dat wil ik ook, alleen soms moet ik ook dingen voor mezelf doen. Als hij gamed, hoef ik niet altijd stil te zijn. Als ik geen zin in seks heb, hoef ik niet altijd. En ik mag mijn eigen bedtijden aanhouden etc. Ik denk dat ik dat moet loslaten.. een beetje dan ;)
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_175036182
quote:
1s.gif Op zondag 12 november 2017 22:59 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Wat zijn dat dan voor dingen? Dat gaat vast niet om een avond ongestoord lezen.

Wat gebeurt er trouwens als je op zo’n avond je telefoon uitzet, staat hij dan op de stoep?
Met een vriendin een flesje wijn opentrekken (hij wil niet dat ik drink), alleen een avondwandeling maken, niks geks of destructiefs
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
  Moderator maandag 13 november 2017 @ 07:19:57 #21
441859 crew  Lenny77
pi_175036323
quote:
0s.gif Op maandag 13 november 2017 06:25 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]

Met een vriendin een flesje wijn opentrekken (hij wil niet dat ik drink), alleen een avondwandeling maken, niks geks of destructiefs
Dat hij niet wil dat je drinkt, dat begrijp ik wel. Waarschijnlijk helemaal al met jouw medicatie!
Kan het niet gewoon zonder alcohol?
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
pi_175036333
quote:
1s.gif Op maandag 13 november 2017 07:19 schreef Lenny77 het volgende:

[..]

Dat hij niet wil dat je drinkt, dat begrijp ik wel. Waarschijnlijk helemaal al met jouw medicatie!
Kan het niet gewoon zonder alcohol?
Ik heb al tijden niet gedronken. In de afgelopen vier jaar heb ik 2 Baileys op (gewoon een glaasje he, niet een fles). Dus geen enkel probleem om niet te drinken. Alleen soms is een glaasje iets wel lekker.
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
  Meest relativerende user 2022 maandag 13 november 2017 @ 07:26:32 #23
357044 Budapestenaar
pi_175036355
quote:
0s.gif Op zondag 12 november 2017 23:06 schreef Sarasi het volgende:

Leg hem duidelijk uit dat je belooft dat je een avond lang niks geks gaat doen, alleen een boek gaat lezen, en dat je hem om tien uur belt. En houd je daaraan. Vertrouwen moet je opbouwen nadat 't beschadigd is en dat doe je door je religieus aan je beloftes te houden.
Dit!

Ontzettend lief wel dat je vriend zo bezorgd om je is! O+
pi_175036385
quote:
0s.gif Op maandag 13 november 2017 07:26 schreef Budapestenaar het volgende:

[..]

Dit!

Ontzettend lief wel dat je vriend zo bezorgd om je is! O+
Ja :) Hij is echt te lief voor me. Gisteren hebben we het er al kort over de app over gehad, maar vandaag bespreken we het even goed.
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_175036626
quote:
0s.gif Op maandag 13 november 2017 06:24 schreef ChildoftheStars het volgende:
Gisteren heb ik hem geappt dat ik offline ging en dat was oké. Dus ik moet dat gaan uitbouwen. En soms vind ik het heerlijk om onzinnig te appen hoor, alleen niet altijd :)

Verder moet ik het moeten in mijn hoofd loslaten. Van mezelf moet ik veel voor hem doen, dat wil ik ook, alleen soms moet ik ook dingen voor mezelf doen. Als hij gamed, hoef ik niet altijd stil te zijn. Als ik geen zin in seks heb, hoef ik niet altijd. En ik mag mijn eigen bedtijden aanhouden etc. Ik denk dat ik dat moet loslaten.. een beetje dan ;)
Jij hebt weleens seks tegen je wil in?
pi_175039754
quote:
0s.gif Op zondag 12 november 2017 20:50 schreef ChildoftheStars het volgende:
Op dit moment zit ik in een geweldige relatie. We zijn dol op elkaar, houden heel veel van elkaar, we hebben nooit ruzie. Eigenlijk heb ik mijn soulmate gevonden.

Er is alleen een maar: Soms mis ik het vrijgezel zijn. Gewoon echt alleen kunnen zijn zonder verplichtingen. Geen seks (ik ben behoorlijk a-seksueel), geen app of telefoon aan. Gewoon voor een week van de aardbodem verdwijnen. Alleen ik heb nu een partner die ik niet kwijt wil, die een deel van mij is geworden, dus die vrijheid heb ik niet meer. Daar ben ik ene kant erg blij om, maar aan de andere kant heb ik soms heimwee naar de vrijheid (niet omdat ik anderen wil dan vriendjelief, want op hem ben ik verliefd en hij is mijn alles).

Zijn er mensen die tips hebben hoe ik die vrijheid een beetje kan terugwinnen? En nee, ik ga hem niet dumpen. Relatie is te fijn en staat boven alles en we hebben beiden veel ruimte nodig en gunnen elkaar die. Met een dagje niet appen (met een uur niet appen zelfs) wordt hij bang, daar hebben we een niet al te beste ervaring mee. Dus tenzij ik stage heb, stuur ik hem elk uur een appje. Ik kan gewoon nooit voor een dag mijn laptop en telefoon uitzetten. Nooit even een weekje contact met helemaal niemand hebben. Kun je die vrijheid hebben in een relatie? Momenteel latten wij bewust. Daar zijn we beiden blij mee. Alleen met een jaar, of twee jaar, willen we toch echt wel samen gaan wonen (zodra we ons een huis met drie slaapkamers kunnen veroorloven: Kamer om in te slapen,kamer voor hem en een voor mij). Dat is eng...

Zijn er mensen die even mee willen denken en tips voor me hebben?
Alvast bedankt :*
Wauw, die gast is onzeker.
pi_175039802
quote:
0s.gif Op maandag 13 november 2017 07:26 schreef Budapestenaar het volgende:

[..]

Dit!

Ontzettend lief wel dat je vriend zo bezorgd om je is! O+
Heeft niks met bezorgdheid te maken, des te meer met onzekerheid.
  maandag 13 november 2017 @ 11:36:45 #28
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_175040002
quote:
0s.gif Op maandag 13 november 2017 11:28 schreef DaggerOne het volgende:

[..]

Wauw, die gast is onzeker.
Lees even waarom hij dat doet, voor je komt veroordelen.
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
  maandag 13 november 2017 @ 11:45:17 #29
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_175040266
quote:
0s.gif Op zondag 12 november 2017 20:59 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]

Dat heeft behoorlijk wat invloed gehad inderdaad.

Op dit moment gaat het erg goed met me. Alleen ik zit wel zwaar onder de medicatie en ik word nog psychiatrisch begeleid. Hij geloofd inmiddels dat het goed met me gaat :) alleen dat wil hij nog wel vaak bevestigd hebben
Misschien moet je dit gewoon meenemen in je gesprekken met je begeleiding.
Wie weet dat dit uit een ander onderliggend probleem komt.
"Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
"Dear life, when I asked whether or not my day could get any worse, it was meant as a rethorical question, not a challenge!"
  Meest relativerende user 2022 maandag 13 november 2017 @ 12:08:32 #30
357044 Budapestenaar
pi_175040814
quote:
0s.gif Op maandag 13 november 2017 11:29 schreef DaggerOne het volgende:

[..]

Heeft niks met bezorgdheid te maken, des te meer met onzekerheid.
Jij bent de vriend in kwestie? Of kom je gewoon een beetje roeptoeteren?
pi_175041320
quote:
1s.gif Op maandag 13 november 2017 11:36 schreef Samzz het volgende:

[..]

Lees even waarom hij dat doet, voor je komt veroordelen.
Excuus, had de spoilers niet gezien.
pi_175046832
quote:
1s.gif Op maandag 13 november 2017 08:04 schreef hoechst het volgende:

[..]

Jij hebt weleens seks tegen je wil in?
Altijd. En eerst vond ik dat prima. Alleen het begint behoorlijk naar te worden voor mij. Ik wil hem blij maken, dus elke keer dat ik hem zie, vrijen we. Alleen wanneer ik ongesteld ben, is het echt even een opluchting. Dit weet hij niet en komt hij ook niet te weten. Het is gewoon lastig.
Ik sta op de wachtlijst voor een seksuoloog
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_175046857
quote:
0s.gif Op maandag 13 november 2017 11:45 schreef avotar het volgende:

[..]

Misschien moet je dit gewoon meenemen in je gesprekken met je begeleiding.
Wie weet dat dit uit een ander onderliggend probleem komt.
Hij gaat met regelmaat met me mee, gewoon ook voor hem om te bespreken hoe ermee om te gaan. En dit is zeker iets dat ik bespreek. Het is heel prettig om begeleiding te krijgen in de relatie
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_175046866
quote:
0s.gif Op maandag 13 november 2017 12:34 schreef DaggerOne het volgende:

[..]

Excuus, had de spoilers niet gezien.
Geeft niet :*
En onzeker is hij wel, maar niet hierover
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_175046894
quote:
0s.gif Op maandag 13 november 2017 16:51 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]

Altijd. En eerst vond ik dat prima. Alleen het begint behoorlijk naar te worden voor mij. Ik wil hem blij maken, dus elke keer dat ik hem zie, vrijen we. Alleen wanneer ik ongesteld ben, is het echt even een opluchting. Dit weet hij niet en komt hij ook niet te weten. Het is gewoon lastig.
Ik sta op de wachtlijst voor een seksuoloog
Dan is de hamvraag waarom je niet van stimulatie kunt genieten?
pi_175046912
quote:
6s.gif Op maandag 13 november 2017 16:54 schreef Adept het volgende:

[..]

Dan is de hamvraag waarom je niet van stimulatie kunt genieten?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_175046915
quote:
0s.gif Op zondag 12 november 2017 20:50 schreef ChildoftheStars het volgende:
Met een dagje niet appen (met een uur niet appen zelfs) wordt hij bang
Ik zou hier eens aan gaan werken als ik hem was
pi_175046941
quote:
0s.gif Op maandag 13 november 2017 16:56 schreef Protoplanet het volgende:

[..]

Ik zou hier eens aan gaan werken als ik hem was
We hebben het besproken en we kijken even hoe hij zich voelt wanneer ik alleen app als ik zin heb (wat vaak zat is, ik heb heel erg graag contact met hem) en als er iets is. Hij appt gewoon wanneer hij zich zorgen maakt en ik antwoord dan wanneer ik het toevallig lees. Hij had eerst een apart geluidje op mijn telefoon en dat is het standaard geluidje geworden, zodat ik enkel app als ik wil appen
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_175047085
quote:
0s.gif Op maandag 13 november 2017 16:56 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat een zeer traumatisch gebeuren is voor elk mens..

Sterker nog, dat elimineert een mens als zodanig, dissociatie tot gevolg. Wat volledig normaal is, inleven in dit soort stelselmatig uitoefenen van macht en dus het volledig uitroeien van de ander, in jou geval jouw persoonlijkheid en ziel, heeft nogal een negatief effect zeg maar... :)

Dus even weer tot de orde van de dag komen op seksueel gebied is er gewoon niet bij, dat mag best gezegd worden.

En ook zeer zeker erkend door jou! Want dit is beestachtig en mensonterend, en kom daar maar eens van terug..

Gelukkig kan dat wel.. Maar dat is geen gemakkelijke opgave, laat staan door idioten die er geen verstand van hebben. Maar, ook jij hebt simpelweg het recht op een mooi en gelukkig leven, en dat is de eerste erkenning die je zal moeten accepteren, hoe vaak het ook is misgegaan, dat is jou geboorterecht.

Zou jij weer hersteld willen worden in jouw recht op geluk en liefde?
pi_175047163
Cotsy, je bent op veel vlakken erg goed bezig heb ik het idee, maar niet eerlijk zijn tegenover je vriendje over hoe jullie seksleven ervaart is niet goed. Daar doe je schade mee. Aan jezelf, maar ook aan hem.

Ik vermoed dat je hersens je op de 1 of andere manier in de greep houden van de gedachte dat dit de goede manier is om met dit opkomende probleem om te gaan, maar dat is het niet.

Heb je dit, letterlijk dit (ik vertel mijn vriendje niet dat ik door mijn verleden echt geen lol meer aan onze seks beleef en fake me er dus elke keer dat we elkaar zien doorheen, omdat ik denk dat ik hem daar een plezier mee doe en mijn relatie er mee bescherm), besproken met je hulpverlening?
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_175048167
quote:
0s.gif Op maandag 13 november 2017 16:51 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]

Altijd. En eerst vond ik dat prima. Alleen het begint behoorlijk naar te worden voor mij. Ik wil hem blij maken, dus elke keer dat ik hem zie, vrijen we. Alleen wanneer ik ongesteld ben, is het echt even een opluchting. Dit weet hij niet en komt hij ook niet te weten. Het is gewoon lastig.
Ik sta op de wachtlijst voor een seksuoloog
Phoe das lastig...
pi_175049205
quote:
0s.gif Op maandag 13 november 2017 16:51 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]

Altijd. En eerst vond ik dat prima. Alleen het begint behoorlijk naar te worden voor mij. Ik wil hem blij maken, dus elke keer dat ik hem zie, vrijen we. Alleen wanneer ik ongesteld ben, is het echt even een opluchting. Dit weet hij niet en komt hij ook niet te weten. Het is gewoon lastig.
Ik sta op de wachtlijst voor een seksuoloog
Wat klink je stellig :D
Ik snap dat seks voor jou een hele andere lading heeft dan voor de gemiddelde mens. En dat is helemaal niet vreemd, gezien hetgeen je in je verleden hebt meegemaakt.
En je houdt van je vriend, dat spreekt in al je posts door.

Maar blijkbaar lukt het nog niet om hem 100% in vertrouwen te nemen. En wellicht voelt hij dat ook aan. En wil hij dat respecteren omdat je op heel veel gebieden hele goede keuzes voor jezelf kunt maken en het ook in relaties normaal is een stukje voor jezelf te houden.
Maar dat duiveltje (als ik het zo mag noemen) zit er ook nog, en je hebt nog niet heel lang geleden erover gepost dat het minder goed met je ging. Hopelijk voel je je inmiddels weer stabieler.

Maar ik snap dus ook wel wie dat hij graag wil weten of het goed met je gaat, als hij een tijdje niks hoort.
En dat hij het misschien niet altijd vertrouwt als jij vertelt (moet vertellen van je hoofd?) dat het goed gaat en je ruimte voor jezelf nodig hebt.

Lastig hoor!
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_175060202
Bedankt voor alle lieve reacties :*
Ik vind het een beetje lastig om te reageren omdat ik zo geraakt ben door de empathie. Even door mijn beschermschildje heen gebarst jullie :*

Het is niet zo dat ik seks alleen maar naar vind, het uitgebreid knuffelen vind ik heel erg prettig. Alleen alles wat erna komt is plichtmatig voor me. Mijn vriend heeft aangegeven dat hij ook zonder seks kan leven, als hij maar bij mij kan zijn. Alleen ik gun hem beter dan dat. Soms heeft hij het door, zeker wanneer ik dissocieer, alleen inmiddels kan ik mezelf redelijk in het hier en nu houden.
Ik gun hem de seks zo...
Mijn psych weet ervan. Alleen zij is van mening dat je zin moet maken. Toen ik vriendjelief dat vertelde werd hij boos op haar. Alleen ik denk wel dat ze gelijk heeft.
Tijdens een EMDR-bootcamp (wat bij mij compleet verkeerd ging, maar dat ter zijde) heeft een mannelijke psycholoog er bij mij geprobeerd in te EMDR'er dat ik seks fijn zou vinden. Alleen ik ben daar halverwege boos weggelopen, omdat ik me zo naar voelde onder alles wat hij zei en wat er naar boven kwam. Dus dat heb ik verpest.

Momenteel gaat het psychisch trouwens best goed (anderzijds gaat het ook goed trouwens). Ik begin weer een ritme en balans te vinden. Stage went en ik ben daar een stuk assertiever geworden. Verder heb ik weer echt levenslust.

Heel erg bedankt :*
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_175069065
Fijn dat het beter met je gaat ^O^
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  dinsdag 14 november 2017 @ 17:00:10 #45
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_175069185
Wat een fijne update, CotS :*.
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
pi_175069522
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 november 2017 08:07 schreef ChildoftheStars het volgende:
Bedankt voor alle lieve reacties :*
Ik vind het een beetje lastig om te reageren omdat ik zo geraakt ben door de empathie. Even door mijn beschermschildje heen gebarst jullie :*

Het is niet zo dat ik seks alleen maar naar vind, het uitgebreid knuffelen vind ik heel erg prettig. Alleen alles wat erna komt is plichtmatig voor me. Mijn vriend heeft aangegeven dat hij ook zonder seks kan leven, als hij maar bij mij kan zijn. Alleen ik gun hem beter dan dat. Soms heeft hij het door, zeker wanneer ik dissocieer, alleen inmiddels kan ik mezelf redelijk in het hier en nu houden.
Ik gun hem de seks zo...
Mijn psych weet ervan. Alleen zij is van mening dat je zin moet maken. Toen ik vriendjelief dat vertelde werd hij boos op haar. Alleen ik denk wel dat ze gelijk heeft.
Tijdens een EMDR-bootcamp (wat bij mij compleet verkeerd ging, maar dat ter zijde) heeft een mannelijke psycholoog er bij mij geprobeerd in te EMDR'er dat ik seks fijn zou vinden. Alleen ik ben daar halverwege boos weggelopen, omdat ik me zo naar voelde onder alles wat hij zei en wat er naar boven kwam. Dus dat heb ik verpest.

Momenteel gaat het psychisch trouwens best goed (anderzijds gaat het ook goed trouwens). Ik begin weer een ritme en balans te vinden. Stage went en ik ben daar een stuk assertiever geworden. Verder heb ik weer echt levenslust.

Heel erg bedankt :*
Hou.
Daar.
Mee.
Op.
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_175069556
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 november 2017 16:54 schreef Cat-astrophe het volgende:
Fijn dat het beter met je gaat ^O^
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 november 2017 17:00 schreef Samzz het volgende:
Wat een fijne update, CotS :*.
Dank jullie wel... :*

quote:
0s.gif Op dinsdag 14 november 2017 17:16 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]

Hou.
Daar.
Mee.
Op.
Je hebt gelijk :@
Thnx
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_175069755
Het lijkt me niet goed zoals jij die EMDR ervaring hebt ervaren? Of iig hoe je hem hier omschrijft... Je hoeft seks niet fijn te vinden, sommige mensen vinden seks niet fijn. Misschien hebben "ze" dat voorgoed van je afgepakt.

Je bent zo jong en zo lang op de verkeerde manier met seks geconfronteerd dat er absoluut geen schaamte in concluderen dat dat voor jou nooit meer hoeft zit. Ik kan me echter voorstellen dat ik me daar in jouw situatie niet bij neer zou willen leggen en het terug zou willen.

Als jij dat ook wil, lijkt me faken en liegen tegen de persoon die van je houdt geen goed uitgangspunt.
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_175070055
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 november 2017 08:07 schreef ChildoftheStars het volgende:
Het is niet zo dat ik seks alleen maar naar vind, het uitgebreid knuffelen vind ik heel erg prettig. Alleen alles wat erna komt is plichtmatig voor me. Mijn vriend heeft aangegeven dat hij ook zonder seks kan leven, als hij maar bij mij kan zijn. Alleen ik gun hem beter dan dat. Soms heeft hij het door, zeker wanneer ik dissocieer, alleen inmiddels kan ik mezelf redelijk in het hier en nu houden.
Ik gun hem de seks zo...
Zoals jij hem seks gunt, zo gunt hij jou kennelijk ook de ruimte om het niet te hoeven doen. Dan kun je elkaar dus een plezier doen door het niet standaard bij ieder samenzijn te moeten doen.
Misschien kun je samen bij je psych daar een middenweg in zien te vinden, waarbij jij wat meer ruimte kan ervaren? Hoe zou jij je voelen denk je als je een maandje of twee het uitgebreide knuffelen als standaard aanhoudt en het initiatief om verder door te gaan naar seks bij jou houdt? Zou je dan kunnen genieten van het knuffelen zonder vanuit schuldgevoel dat initiatief alsnog iedere keer op te pakken denk je?

quote:
Mijn psych weet ervan. Alleen zij is van mening dat je zin moet maken. Toen ik vriendjelief dat vertelde werd hij boos op haar. Alleen ik denk wel dat ze gelijk heeft.
Hebben jullie wel besproken wat zin maken inhoudt? Zoals je hier een en ander beschrijft lijkt het alsof jouw zin maken het gewoon ieder samenzijn dan maar doen zijn, terwijl de psych het misschien iets anders voor ogen heeft..

quote:
Tijdens een EMDR-bootcamp (wat bij mij compleet verkeerd ging, maar dat ter zijde) heeft een mannelijke psycholoog er bij mij geprobeerd in te EMDR'er dat ik seks fijn zou vinden. Alleen ik ben daar halverwege boos weggelopen, omdat ik me zo naar voelde onder alles wat hij zei en wat er naar boven kwam. Dus dat heb ik verpest.
Wat DP zegt

quote:
Momenteel gaat het psychisch trouwens best goed (anderzijds gaat het ook goed trouwens). Ik begin weer een ritme en balans te vinden. Stage went en ik ben daar een stuk assertiever geworden. Verder heb ik weer echt levenslust.
Blij om te horen dat je weer een stijgende lijn te pakken hebt O+
pi_175081181
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 november 2017 17:40 schreef Scary_Mary het volgende:

[..]

Zoals jij hem seks gunt, zo gunt hij jou kennelijk ook de ruimte om het niet te hoeven doen. Dan kun je elkaar dus een plezier doen door het niet standaard bij ieder samenzijn te moeten doen.
Misschien kun je samen bij je psych daar een middenweg in zien te vinden, waarbij jij wat meer ruimte kan ervaren? Hoe zou jij je voelen denk je als je een maandje of twee het uitgebreide knuffelen als standaard aanhoudt en het initiatief om verder door te gaan naar seks bij jou houdt? Zou je dan kunnen genieten van het knuffelen zonder vanuit schuldgevoel dat initiatief alsnog iedere keer op te pakken denk je?
Dat is op zich een goed idee. Alleen gisteren had hij het er nog over hoe blij hij was dat het vrijen ons nu lukt... misschien moet ik het eens eerlijk met hem bespreken. Alleen ik ben bang hem te kwetsen. We hebben een jaar gewacht met vrijen en op ons "jubileum" had ik hem blij gemaakt met echte seks. Ik heb nu een jaar lang gedaan alsof ik het ook fijn vind.
Ik moet dit echt even met de psych bespreken hoe het handigst dit aan te pakken. Ik vermoed dat seks een van de hoofdredenen is dat ik soms weer vrijgezel wil zijn. Terwijl ik hem echt nooit meer kwijt wil.
quote:
[..]

Hebben jullie wel besproken wat zin maken inhoudt? Zoals je hier een en ander beschrijft lijkt het alsof jouw zin maken het gewoon ieder samenzijn dan maar doen zijn, terwijl de psych het misschien iets anders voor ogen heeft..
Nee, niet echt. Het ging erover dat ik eigenlijk nooit zin in seks heb, alleen ik ben waarschijnlijk niet helder genoeg geweest. Ik praat nogal in understatements. Wel heeft ze me de opdr. gegeven om aan mezelf te zitten, zodat ik seksueel gezien leer wat ik fijn vind en wat niet. Het is alleen een nogal ingewikkelde kwestie.

Het staat op de bespreeklijst voor de volgende afspraak :)
quote:
[..]

Wat DP zegt

[..]

Blij om te horen dat je weer een stijgende lijn te pakken hebt O+
DP heeft helemaal gelijk. Wordt aan gewerkt ;)

Ja :) Eigenlijk gaat het heel goed met me. Dat is echt heel fijn :)
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_175086897
quote:
0s.gif Op woensdag 15 november 2017 07:20 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]

Dat is op zich een goed idee. Alleen gisteren had hij het er nog over hoe blij hij was dat het vrijen ons nu lukt... misschien moet ik het eens eerlijk met hem bespreken. Alleen ik ben bang hem te kwetsen. We hebben een jaar gewacht met vrijen en op ons "jubileum" had ik hem blij gemaakt met echte seks. Ik heb nu een jaar lang gedaan alsof ik het ook fijn vind.
Ik moet dit echt even met de psych bespreken hoe het handigst dit aan te pakken. Ik vermoed dat seks een van de hoofdredenen is dat ik soms weer vrijgezel wil zijn. Terwijl ik hem echt nooit meer kwijt wil.
Lijkt me een goed idee om dat met je psych te bespreken hoe je dat het beste aan kan pakken ja. Niet alleen hoe je dat tegen hem kan zeggen, maar ook hoe je samen kan kijken naar wat wel prettig is en wat dingen prettiger zou kunnen maken. Een van de dingen die daarin nu misschien wel een grote rol speelt, is het gevoel het iedere keer te moeten seksen. En misschien ook omdat je voor je gevoel een beetje erover liegt hoe je je er echt onder voelt? Dan vallen dat soort gevoelens allemaal op de grote sekshoop en dat maakt die druk juist groter, zwaarder en negatiever. Het zou denk ik zonde om daar niet iets meer in te onderzoeken.

Een van de dingen die me bij dit onderwerp, maar ook elders bij jou opvalt is hoe hard je voor jezelf. Heb je weleens een waardenkompas gemaakt met je psych? Dat is misschien wel een mooie leidraad om dit soort gesprekken te voeren, omdat het in- en overzicht geeft in hoe je jezelf ziet en beoordeeld enzo.
Met bovenstaand voorbeeld zou je misschien stellen dat je een goede vriendin wil zijn door hem iedere keer seks te geven en ga je je rot voelen als je daar niet aan wil voldoen. Maar waar blijven al die andere onderdelen die je een goede vriendin maken? Om nog maar niet te spreken over dat wat jij een goede vriendin zijn vindt, misschien door een ander toch als heel anders gezien en beoordeeld kan worden. Etc.

quote:
[..]

Nee, niet echt. Het ging erover dat ik eigenlijk nooit zin in seks heb, alleen ik ben waarschijnlijk niet helder genoeg geweest. Ik praat nogal in understatements. Wel heeft ze me de opdr. gegeven om aan mezelf te zitten, zodat ik seksueel gezien leer wat ik fijn vind en wat niet. Het is alleen een nogal ingewikkelde kwestie.

Het staat op de bespreeklijst voor de volgende afspraak :)
Snap haar opdracht wel, je lijf leren kennen is toch ook een vorm van eigenliefde enzo en misschien minder beladen dan wanneer iemand anders aan je zou zitten. Tenminste, ook dat kan een aanname zijn natuurlijk. Daarom is het ook zo belangrijk om goed te communiceren over wat er nou eigenlijk echt speelt. Of weet ze wel dat jullie wel iedere keer seks hebben? En dat jouw motivatie vooral je vriend pleasen is? Want dan kom je ook weer bij je eigen grenzen bewaken, wat geloof ik een ander belangrijk thema is bij jou en dat is ook weer een iets andere insteek.

quote:
[..]

DP heeft helemaal gelijk. Wordt aan gewerkt ;)

Ja :) Eigenlijk gaat het heel goed met me. Dat is echt heel fijn :)
Top meis, ga ervoor ^O^
pi_175158639
Op dit moment voel ik me enorm fucked up. Ik ben enorm in de war. Morgen zie ik mijn vriend en ik kan eigenlijk geen seks weigeren, deed ik namelijk van de week al. Alleen ik zie er als een blok op om weer te moeten vrijen (op dit moment zit ik letterlijk half te janken van dat idee). Dus ik dacht, ik app hem of ik vanavond al kan komen, dan ben ik er even vanaf. Gewoon gelijk doen, klaar. Alleen hij wil vanavond alleen zijn. Ik voel me zo rot hierdoor
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
  zaterdag 18 november 2017 @ 20:12:28 #53
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_175158703
Je moet hem echt dringend gaan vertellen hoe jij tegen seks aan kijkt. Dit kan echt niet, jij gaat ervan over de zeik en niks vertellen is enorm kwetsend voor je vriend.
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
pi_175158737
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2017 20:12 schreef Samzz het volgende:
Je moet hem echt dringend gaan vertellen hoe jij tegen seks aan kijkt. Dit kan echt niet, jij gaat ervan over de zeik en niks vertellen is enorm kwetsend voor je vriend.
Ik ben bang dat hij me dumpt als ik zeg dat ik seks echt niet leuk vind
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
  zaterdag 18 november 2017 @ 20:16:01 #55
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_175158779
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2017 20:14 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]

Ik ben bang dat hij me dumpt als ik zeg dat ik seks echt niet leuk vind
Als dat zo is dan is het misschien maar goed ook, want dan is hij jou niet waard.

Dat je seks niet leuk vindt is in jouw geval gewoon zo enorm logisch en ik hoop voor je dat je ooit de zin in seks weer terug krijgt. Maar zoals het nu gaat is dat niet de manier.
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
pi_175158864
quote:
0s.gif Op zondag 12 november 2017 20:54 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Holy FOK! -O- Nou, ja sterkte iig. En probeer ook te ontspannen terwijl je 'verplichte' statusupdates doorbrieft. Probeer dat dus niet als een psychologische bezwarende opdracht te zien, maar als iets casuals.
I've got 99 problems, but a bitch ain't one.
pi_175158915
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 november 2017 20:16 schreef Samzz het volgende:

[..]

Als dat zo is dan is het misschien maar goed ook, want dan is hij jou niet waard.

Dat je seks niet leuk vindt is in jouw geval gewoon zo enorm logisch en ik hoop voor je dat je ooit de zin in seks weer terug krijgt. Maar zoals het nu gaat is dat niet de manier.
Je hebt gelijk. Ik moet echt even de moed bijeen rapen.
Het is elke keer moed verzamelen. Bij de knuffelfase denken dit is fijn en daarna komt de pijn. En dan de rest van de dag enorme buikpijn. En dan negeer ik even het emotionele aspect. Ik ga even piekeren over hoe dit bespreekbaar maken
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_175163125
Ik quote je eigen woorden van een paar dagen geleden even.
Je meende dat toen je het zei, laat de paniek en angst die zekerheid niet vertroebelen. Je vriend houdt van jou als persoon, en dat is veeeeeeel meer dan jou als sekspartner.

quote:
0s.gif Op dinsdag 14 november 2017 08:07 schreef ChildoftheStars het volgende:


Het is niet zo dat ik seks alleen maar naar vind, het uitgebreid knuffelen vind ik heel erg prettig. Alleen alles wat erna komt is plichtmatig voor me. Mijn vriend heeft aangegeven dat hij ook zonder seks kan leven, als hij maar bij mij kan zijn.

Maak het bespreekbaar, hoe moeilijk dat ook voor je is. Want hier ga je aan kapot.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_175164433
schat je je vriend echt zo laag in?
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
  Moderator zondag 19 november 2017 @ 03:06:55 #60
441859 crew  Lenny77
pi_175165432
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2017 20:09 schreef ChildoftheStars het volgende:
Op dit moment voel ik me enorm fucked up. Ik ben enorm in de war. Morgen zie ik mijn vriend en ik kan eigenlijk geen seks weigeren, deed ik namelijk van de week al. Alleen ik zie er als een blok op om weer te moeten vrijen (op dit moment zit ik letterlijk half te janken van dat idee). Dus ik dacht, ik app hem of ik vanavond al kan komen, dan ben ik er even vanaf. Gewoon gelijk doen, klaar. Alleen hij wil vanavond alleen zijn. Ik voel me zo rot hierdoor
Maar meisje toch :'(
Je mag toch echt geen sex hebben als je je zo voelt... En sex weigeren, kijk hoe je reageert en hoe je je voelt!
Je moet idd gewoon met hem praten. En gewoon zeggen hoe het zit. Hoeveel je van hem houdt en hoeveel je je best hebt gedaan om hem elke keer sex te geven, omdat je hem dat gunt! Omdat je hem niet kwijt wil.. Maar dat je eraan kapot gaat.
Dat het zo niet lukt!
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
pi_175167248
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 november 2017 23:13 schreef Cat-astrophe het volgende:
Ik quote je eigen woorden van een paar dagen geleden even.
Je meende dat toen je het zei, laat de paniek en angst die zekerheid niet vertroebelen. Je vriend houdt van jou als persoon, en dat is veeeeeeel meer dan jou als sekspartner.

[..]

Maak het bespreekbaar, hoe moeilijk dat ook voor je is. Want hier ga je aan kapot.
Daar heb je gelijk in... Ik ga het straks met hem bespreken. Wish me luck ;)

quote:
0s.gif Op zondag 19 november 2017 00:35 schreef DancingPhoebe het volgende:
schat je je vriend echt zo laag in?
Nee, alleen ik zoek redenen om mij eigen copingen vol te kunnen houden omdat het veiliger aanvoelt en dat moet ik niet doen. Hij zou me er niet voor verlaten.

quote:
1s.gif Op zondag 19 november 2017 03:06 schreef Lenny77 het volgende:

[..]

Maar meisje toch :'(
Je mag toch echt geen sex hebben als je je zo voelt... En sex weigeren, kijk hoe je reageert en hoe je je voelt!
Je moet idd gewoon met hem praten. En gewoon zeggen hoe het zit. Hoeveel je van hem houdt en hoeveel je je best hebt gedaan om hem elke keer sex te geven, omdat je hem dat gunt! Omdat je hem niet kwijt wil.. Maar dat je eraan kapot gaat.
Dat het zo niet lukt!
Daar heb je wel gelijk in... Ik vond het eerst wel prima-ish, alleen het is nu even niet meer te doen
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_175167603
Is het seks gedeelte niet iets waarbij hij jou ook tegemoet kan komen? Het lijkt me lastig om regelmatig seks te hebben als je eigenlijk aseksueel bent.

Edit: Ah ik zie dat dit nu ook de richting is waar het topic opgaat.
pi_175167670
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2017 20:09 schreef ChildoftheStars het volgende:
Op dit moment voel ik me enorm fucked up. Ik ben enorm in de war. Morgen zie ik mijn vriend en ik kan eigenlijk geen seks weigeren, deed ik namelijk van de week al. Alleen ik zie er als een blok op om weer te moeten vrijen (op dit moment zit ik letterlijk half te janken van dat idee). Dus ik dacht, ik app hem of ik vanavond al kan komen, dan ben ik er even vanaf. Gewoon gelijk doen, klaar. Alleen hij wil vanavond alleen zijn. Ik voel me zo rot hierdoor
Je kan altijd seks weigeren als jij je daar niet prettig bij voelt. Eerlijk, als het zo'n ding voor je is vraag ik ke af of jullie seksueel wel compatibel zijn. Het feit dat je seks moet hebben voor je gevoel terwijl je dat eigenlijk niet wilt, is niet goed voor jou maar ook niet voor jullie relatie. Weet hij dat je er geen plezier aan beleeft? En in hoeverre houdt hij daar rekening mee als hij seks initieert?
  Moderator zondag 19 november 2017 @ 11:13:04 #64
441859 crew  Lenny77
pi_175168026
quote:
0s.gif Op zondag 19 november 2017 10:28 schreef ChildoftheStars het volgende:

Daar heb je wel gelijk in... Ik vond het eerst wel prima-ish, alleen het is nu even niet meer te doen
Dan doe je nu even niets meer tot het voor jou terug prima-ish is. Vertel hem ook dat het geen nooit meer is maar een even niet meer is. Tot je jezelf weer een beetje bij elkaar geraapt hebt. Hij weet niet dat je je zo voelt en ik weet bijna zeker dat jij prachtig een knop kan omzetten zodat het ook nog lijkt dat je het wel leuk vindt. Dus hij denkt dat beiden hier van genieten.
Maar dit gaat opbreken en je relatie kosten als je er nu niets aan doet. Want dit ga je niet volhouden en zo ga je op een punt de relatie beëindigen, gewoon om maar geen sex meer te moeten hebben. En de jongen heeft er niets aan kunnen doen...
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
  Moderator zondag 19 november 2017 @ 11:16:20 #65
441859 crew  Lenny77
pi_175168075
quote:
1s.gif Op zondag 19 november 2017 10:54 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Je kan altijd seks weigeren als jij je daar niet prettig bij voelt. Eerlijk, als het zo'n ding voor je is vraag ik ke af of jullie seksueel wel compatibel zijn. Het feit dat je seks moet hebben voor je gevoel terwijl je dat eigenlijk niet wilt, is niet goed voor jou maar ook niet voor jullie relatie. Weet hij dat je er geen plezier aan beleeft? En in hoeverre houdt hij daar rekening mee als hij seks initieert?
Nee hij weet het niet. Hij denkt dat Child het zelf ook wil. Ik denk zelfs dat Child het initiatief neemt, om hem te plezieren en waarschijnlijk denkt dat het zo hoort (en omdat het dan achter de rug is waarschijnlijk, heb je toch nog een beetje controle). Maar bijna niemand heeft elke keer sex als ze elkaar zien! En Child heeft daar zo een shit verleden in dat dit alleen maar kan gaan ontploffen als ze zo verder gaat!
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
pi_175171449
quote:
1s.gif Op zondag 19 november 2017 11:16 schreef Lenny77 het volgende:

[..]

Nee hij weet het niet. Hij denkt dat Child het zelf ook wil. Ik denk zelfs dat Child het initiatief neemt, om hem te plezieren en waarschijnlijk denkt dat het zo hoort (en omdat het dan achter de rug is waarschijnlijk, heb je toch nog een beetje controle). Maar bijna niemand heeft elke keer sex als ze elkaar zien! En Child heeft daar zo een shit verleden in dat dit alleen maar kan gaan ontploffen als ze zo verder gaat!
Dit is precies zoals het gaat inderdaad :@ en het lastige is dat hij aangeeft het heel geil en leuk te vinden dat ik het initiatief neem. En ik ben er inderdaad snel vanaf.
Alleen bij mij is het nu even op. Dadelijk ga ik naar hem toe en het met hem bespreken. Ergens heb ik het idee dat hij wel een vermoeden heeft, gezien hij altijd tien keer vraagt of ik echt wil en het ook echt wil. Vandaag ga ik eerlijk zijn. Even al mijn moed bijeen rapen

quote:
1s.gif Op zondag 19 november 2017 11:13 schreef Lenny77 het volgende:

[..]

Dan doe je nu even niets meer tot het voor jou terug prima-ish is. Vertel hem ook dat het geen nooit meer is maar een even niet meer is. Tot je jezelf weer een beetje bij elkaar geraapt hebt. Hij weet niet dat je je zo voelt en ik weet bijna zeker dat jij prachtig een knop kan omzetten zodat het ook nog lijkt dat je het wel leuk vindt. Dus hij denkt dat beiden hier van genieten.
Maar dit gaat opbreken en je relatie kosten als je er nu niets aan doet. Want dit ga je niet volhouden en zo ga je op een punt de relatie beëindigen, gewoon om maar geen sex meer te moeten hebben. En de jongen heeft er niets aan kunnen doen...
Hier ben ik inderdaad heel erg bang voor. Terwijl ik, voor mijn gevoel, echt de ware heb gevonden. Ik heb gewoon even een pauze nodig. Even mijn leven weer tot rust krijgen. Er zijn nog vijf hele spannende weken en dan kan ik even adem halen, waarschijnlijk kan ik dan de seks ook weer oké vinden. Nu zijn het een heleboel dingen, plus dit trauma wat aan mijn ziel krabbelt.

quote:
1s.gif Op zondag 19 november 2017 10:54 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Je kan altijd seks weigeren als jij je daar niet prettig bij voelt. Eerlijk, als het zo'n ding voor je is vraag ik ke af of jullie seksueel wel compatibel zijn. Het feit dat je seks moet hebben voor je gevoel terwijl je dat eigenlijk niet wilt, is niet goed voor jou maar ook niet voor jullie relatie. Weet hij dat je er geen plezier aan beleeft? En in hoeverre houdt hij daar rekening mee als hij seks initieert?
Seks weigeren is in theorie altijd een optie, in de praktijk is het enorm moeilijk voor me. Ik raak in een soort dissociatieve staat, waarbij ik alles maar accepteer. Ik moet van te voren ingrijpen, anders schakel ik mijn verstand gewoon uit.
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_175171452
Bedankt iedereen :*
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_175171499
Weet hij dat jij op FOK! zit?
En zou het eventueel een optie zijn hem dit topic te laten lezen? Of, als dat fijner is, een brief maken met jouw postst hier als leidraad? Misschien helpt dat om beter te verwoorden hoe het voor jou is, zonder dat je tijdens het gesprek dingen gaat bagatelliseren omdat je hem niet wil kwetsen (maar daardoor wel weer jezelf en je eigen behoeften voorbij loopt).

Succes met je gesprek!
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_175171829
quote:
0s.gif Op zondag 19 november 2017 14:40 schreef ChildoftheStars het volgende:
Bedankt iedereen :*
Sterkte.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_175172658
quote:
1s.gif Op zondag 19 november 2017 11:16 schreef Lenny77 het volgende:

[..]

Nee hij weet het niet. Hij denkt dat Child het zelf ook wil. Ik denk zelfs dat Child het initiatief neemt, om hem te plezieren en waarschijnlijk denkt dat het zo hoort (en omdat het dan achter de rug is waarschijnlijk, heb je toch nog een beetje controle). Maar bijna niemand heeft elke keer sex als ze elkaar zien! En Child heeft daar zo een shit verleden in dat dit alleen maar kan gaan ontploffen als ze zo verder gaat!
Poeh lijkt me nogal heftig ook voor hem dat ze het nooit kenbaar heeft gemaakt. Zaak om dat voor hun beide dan zo snel mogelijk te doen :Y
  Moderator zondag 19 november 2017 @ 16:46:33 #71
441859 crew  Lenny77
pi_175175023
Succes :*
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
pi_175187652
Hoe is het gesprek gegaan?
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  maandag 20 november 2017 @ 08:36:47 #73
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_175187944
Als ik het zo doorlees heeft je vriend niet zozeer behoefte aan contact, maar wil hij gewoon weten of je nog oké bent, voor je eigen bestwil.
Misschien een idee om een tijdje alleen te zijn, zonder dat hij contact opneemt, maar dat je bijvoorbeeld een babyfoon of webcam hebt waarmee hij altijd kan horen/zien hoe het met je gaat? Als een soort tussenoplossing: jij kunt je gang gaan, hij kan zichzelf geruststellen.
pi_175195545
Ik zou dit niet met heel Nederland bespreken maar met hem als ik jou was.

Dit advies heeft je slechts 5 euro gekost
  vrijdag 24 november 2017 @ 09:54:56 #75
7152 Inbox4me
 Zo kijk ik altijd
pi_175274961
quote:
1s.gif Op maandag 20 november 2017 08:08 schreef Cat-astrophe het volgende:
Hoe is het gesprek gegaan?
Daar ben ik ook benieuwd naar. TS heb je nog een update? :)
Ik ken karate, taekwondo en nog 19 andere gevaarlijke woorden
pi_175282624
Sorry voor het nog niet plaatsen van een update!

Het gesprek ging goed. Mijn vriend wil alleen seks als ik het ook fijn vind. Tot de kerstvakantie even niet. Gewoon lekker knuffelen en dat soort dingen. Daarna is de druk ook een beetje van mijn leven en proberen we het weer. En dan gaan we ook uitzoeken hoe het voor mij lekkerder is. Dus een beetje experimenteren. Hij wil me absoluut niet kwijt. Vindt seks lekker en fijn, maar wil dat alleen als ik het ook lekker en fijn vind. Dus tja :) wel goed eigenlijk

(daarnaast heb ik nog met de psychiater besproken. Mijn complete gebrek aan seksualiteit komt op nummer één door de PTSS. Alleen ik slik ook medicatie die lust onderdrukkend zijn. Wat niet handig is. Na mijn stage gaan we kijken of er anders ingesteld kan geworden. Door de drukte van stage ben ik knap psychotisch en dat moet eerst onderdrukt worden)
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_175282653
Klinkt alsof het de goede kant op gaat ^O^
pi_175282730
Zie je wel dat hij je niet dumpt hierom? :P
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_175282831
Fijne reactie van je vriend, goed dat je het besproken hebt. ^O^
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  vrijdag 24 november 2017 @ 19:22:53 #80
7152 Inbox4me
 Zo kijk ik altijd
pi_175285016
Goed om te horen, en fijne reactie van je vriend :)
Ik ken karate, taekwondo en nog 19 andere gevaarlijke woorden
pi_175285316
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2017 17:05 schreef ChildoftheStars het volgende:
Sorry voor het nog niet plaatsen van een update!

Het gesprek ging goed. Mijn vriend wil alleen seks als ik het ook fijn vind. Tot de kerstvakantie even niet. Gewoon lekker knuffelen en dat soort dingen. Daarna is de druk ook een beetje van mijn leven en proberen we het weer. En dan gaan we ook uitzoeken hoe het voor mij lekkerder is. Dus een beetje experimenteren. Hij wil me absoluut niet kwijt. Vindt seks lekker en fijn, maar wil dat alleen als ik het ook lekker en fijn vind. Dus tja :) wel goed eigenlijk

(daarnaast heb ik nog met de psychiater besproken. Mijn complete gebrek aan seksualiteit komt op nummer één door de PTSS. Alleen ik slik ook medicatie die lust onderdrukkend zijn. Wat niet handig is. Na mijn stage gaan we kijken of er anders ingesteld kan geworden. Door de drukte van stage ben ik knap psychotisch en dat moet eerst onderdrukt worden)
Je vond het het in het begon wél fijn toch? Of stiekem ook niet?

Verbaast me niets, deze uitkomst :6
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
  vrijdag 24 november 2017 @ 19:47:41 #82
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_175285381
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2017 19:42 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]

Je vond het het in het begon wél fijn toch? Of stiekem ook niet?

Verbaast me niets, deze uitkomst :6
Ik snap deze post even niet geloof ik?
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_175294861
In het begin kon ik er beter tegen, maar seks en genieten gaan bij mij echt niet samen. Seks is een klein cadeautje dat ik hem geef, waarvoor ik mezelf een beetje opoffer. Dat is het vanaf het begin. Alleen na een tijd werd me dat even teveel. Dus daar moeten we echt wat op verzinnen.

Maar ik ben blij met de afloop. Het is echt een schat en ik ben heel dankbaar voor zijn reactie
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_175294961
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 november 2017 09:47 schreef ChildoftheStars het volgende:
In het begin kon ik er beter tegen, maar seks en genieten gaan bij mij echt niet samen. Seks is een klein cadeautje dat ik hem geef, waarvoor ik mezelf een beetje opoffer. Dat is het vanaf het begin. Alleen na een tijd werd me dat even teveel. Dus daar moeten we echt wat op verzinnen.

Maar ik ben blij met de afloop. Het is echt een schat en ik ben heel dankbaar voor zijn reactie
Zo klein is het toch niet??
  zaterdag 25 november 2017 @ 09:59:41 #85
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_175294999
-

[ Bericht 100% gewijzigd door STING op 25-11-2017 10:48:57 ]
With my pack on my back, down the road I will stray.
pi_175295315
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 november 2017 09:47 schreef ChildoftheStars het volgende:
In het begin kon ik er beter tegen, maar seks en genieten gaan bij mij echt niet samen. Seks is een klein cadeautje dat ik hem geef, waarvoor ik mezelf een beetje opoffer. Dat is het vanaf het begin. Alleen na een tijd werd me dat even teveel. Dus daar moeten we echt wat op verzinnen.

Maar ik ben blij met de afloop. Het is echt een schat en ik ben heel dankbaar voor zijn reactie
hoe oud zijn julie dan als ik vragen mag ?
kunt dit toch als volwassene uitpraten TO
pi_175295681
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 november 2017 19:47 schreef Molo het volgende:

[..]

Ik snap deze post even niet geloof ik?
De vriend van cots klinkt altijd als een geschikte kerel, dus geen verrassing dat hij geschikt reageert.

Cots je bent al ver gekomen in je herstel, maar je hebt ook nog ver te gaan. Blijf ajb eerlijk. Naar jezelf vooral, maar ook naar mensen om je heen. Op leugens kun je niets solide en blijvends bouwen. Jij en je geliefden moeten met de echte jij verder. Als er onderdelen aan jou JOU niet bevallen, werk dan aan verandering, maar verloochen dat onderdeel niet. Je doet jezelf (en je herstel) dan echt te kort.

Wat schiet je op de lange termijn ook op met mensen die bij je blijven obv leugens?

Ik denk dat je diep van binnen wist dar je vriend helemaal geen seks zou willen die jij zo beleefde, dus waarom zo ver laten komen? Werk aan herstel van je seksbeleving, dáár heb je wat aan. Niet aan faken dat je op dat vlak al bent waar je wil zijn.

Ben blij voor je dat het je gelukt is en goed uitpakt! Maar analyseer goed voor jezelf hoe deze situatie heeft kunnen ontstaan en welke signalen jij te lang hebt genegeerd en probeer er lering uit te trekken mbt tot een volgende keer. Probeer te voorkomen dat je zo lang door kunt gaan met en zo ver verzeild raakt in zelfsaboterend gedrag dat je ws in je vroegere, onveilige situatie ontzettend geholpen heeft maar dat je nu waarschijnlijk alleen maar verder afhoudt van waar en hoe je wil zijn.
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
  zaterdag 25 november 2017 @ 11:05:03 #88
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_175295896
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 november 2017 10:46 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]

De vriend van cots klinkt altijd als een geschikte kerel, dus geen verrassing dat hij geschikt reageert.

Cots je bent al ver gekomen in je herstel, maar je hebt ook nog ver te gaan. Blijf ajb eerlijk. Naar jezelf vooral, maar ook naar mensen om je heen. Op leugens kun je niets solide en blijvends bouwen. Jij en je geliefden moeten met de echte jij verder. Als er onderdelen aan jou JOU niet bevallen, werk dan aan verandering, maar verloochen dat onderdeel niet. Je doet jezelf (en je herstel) dan echt te kort.

Wat schiet je op de lange termijn ook op met mensen die bij je blijven obv leugens?

Ik denk dat je diep van binnen wist dar je vriend helemaal geen seks zou willen die jij zo beleefde, dus waarom zo ver laten komen? Werk aan herstel van je seksbeleving, dáár heb je wat aan. Niet aan faken dat je op dat vlak al bent waar je wil zijn.

Ben blij voor je dat het je gelukt is en goed uitpakt! Maar analyseer goed voor jezelf hoe deze situatie heeft kunnen ontstaan en welke signalen jij te lang hebt genegeerd en probeer er lering uit te trekken mbt tot een volgende keer. Probeer te voorkomen dat je zo lang door kunt gaan met en zo ver verzeild raakt in zelfsaboterend gedrag dat je ws in je vroegere, onveilige situatie ontzettend geholpen heeft maar dat je nu waarschijnlijk alleen maar verder afhoudt van waar en hoe je wil zijn.
Ja ok, nu snap ik je en kan me erin vinden. Denk alleen dat dit niveau bereiken (nog lang) niet haalbaar is voor TS. Ze komt van zo ver en er is zoveel gebeurd ;(
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  zaterdag 25 november 2017 @ 11:29:15 #89
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_175296223
Ik geloof trouwens niks van het wegzetten van jezelf in zoiets als seks als cadeautje naar je vriend.

Pleasersgedrag en vooral angst is dat toch doorgaans.
Daarnaast heb je er de hele dag fysiek last van en je kijkt er van tevoren ook niet bepaald naar uit dus is het wel zo'n kleine opoffering?

Ik snap het gezien je achtergrond wel hoor, maar dat maakt het niet ok voor jou. Hoe moeilijk ook in een relatie
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_175296232
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 november 2017 11:05 schreef Molo het volgende:

[..]

Ja ok, nu snap ik je en kan me erin vinden. Denk alleen dat dit niveau bereiken (nog lang) niet haalbaar is voor TS. Ze komt van zo ver en er is zoveel gebeurd ;(
Eens! Extra belangrijk dus om je eigen gedachten te blìjven bevragen :Y

Wat ik echt stoer vind is dat je dat ook op fok doet en ook daadwerkelijk luistert naar de bijdragen in je topics, COTS *O*
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_175296571
Eigenlijk is alles al gezegd: Die vriend van jou lijkt me een prima gast, jij maakt ook allemaal vorderingen op alle terreinen. Dit puntje is nog wel een probleempje natuurlijk. Elke keer seks hebben terwijl je er zo tegenop ziet is niet goed en op lange termijn onhoudbaar en dat erken je zelf ook al. Je hebt al een psychiater en binnenkort naar een seksuoloog. Je hebt dit probleem ondertussen ook met je vriend besproken. Dat gaat allemaal supergoed.

Alleen je zegt dat je aseksueel bent, maar zoals die psych al zegt, gezien je verleden lijkt het me waarschijnlijker dat je helemaal niet aseksueel bent maar door dat verleden en terugkomende trauma's op dit moment geen plezier kunt beleven aan seks. Dus stop ook met zeggen dat je aseksueel bent, want daarmee sluit je het ook een beetje uit terwijl er hopelijk nog wel iets aan te doen is, en je in de toekomst misschien wel plezier gaat hebben in seks. Dat is waarschijnlijk al een enge gedachte maar het is wel belangrijk dat je dat accepteert.

En dat hele proces gaat waarschijnlijk weer supermoeilijk zijn, je moet weer allemaal barrières door, en dat betekent waarschijnlijk ook af en toe 'zin maken' of dingen doen die je vanuit je primaire gevoel eigenlijk niet wil doen. En das ook raar natuurlijk want in de maatschappij wordt juist de hele tijd benadrukt dat je geen seks moet hebben als je er geen zin in hebt. Maar jij wil natuurlijk wél op een leuke manier seks hebben met je vriend, je wilt het alleen niet meer op de nare manier die je van vroeger gewend bent, dus houd in je achterhoofd dat dat je doel is! Op een leuke manier seks hebben met je vriend!

Het doel is niet: een manier vinden om toch seks hebben met je vriend ondanks dat je dat naar vindt. Zet dat uit je hoofd.

[ Bericht 2% gewijzigd door Fokpop op 25-11-2017 11:53:53 ]
pi_175296893
quote:
0s.gif Op zondag 12 november 2017 20:54 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En wbt elk uur smsen, superlogisch natuurlijk dat je vriend zo bezorgd is gezien wat er in de spoiler staat, maar toch niet echt gezond in een relatie, logisch dat dat op je zenuwen gaat werken. Als jij gewone een goede dag hebt dan spring je niet opeens om 18:00 voor de trein. Mensen die zelfmoord proberen te plegen lopen al langer met iets rond. Toch komt het voor de omgeving vaak onverwacht, omdat die persoon die gevoelens niet met andere gedeeld heeft, zelfs niet met ouders/partners/kinderen. Daar is je vriend bang voor. Dus het is zeker een goed idee om dat smsen wat te gaan minderen, maar dan moet je je vriend ook het vertrouwen geven dat je, als je de spanning weer op voelt lopen, dat dan wél meteen met hem deelt, en er niet zelf mee blijft rondlopen.

[ Bericht 1% gewijzigd door Fokpop op 25-11-2017 12:15:38 ]
pi_175301828
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 november 2017 09:56 schreef hoechst het volgende:

[..]

Zo klein is het toch niet??
Nee dat is waar. Het is een hele opgave

quote:
1s.gif Op zaterdag 25 november 2017 10:23 schreef romero91 het volgende:

[..]

hoe oud zijn julie dan als ik vragen mag ?
kunt dit toch als volwassene uitpraten TO
Over een maandje zijn we beiden jarig. Hij wordt dan 27 en ik 30. We hebben het zeker als volwassenen over gehad en er is al een boel gebeurd.

quote:
1s.gif Op zaterdag 25 november 2017 10:46 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]

De vriend van cots klinkt altijd als een geschikte kerel, dus geen verrassing dat hij geschikt reageert.

Cots je bent al ver gekomen in je herstel, maar je hebt ook nog ver te gaan. Blijf ajb eerlijk. Naar jezelf vooral, maar ook naar mensen om je heen. Op leugens kun je niets solide en blijvends bouwen. Jij en je geliefden moeten met de echte jij verder. Als er onderdelen aan jou JOU niet bevallen, werk dan aan verandering, maar verloochen dat onderdeel niet. Je doet jezelf (en je herstel) dan echt te kort.

Wat schiet je op de lange termijn ook op met mensen die bij je blijven obv leugens?

Ik denk dat je diep van binnen wist dar je vriend helemaal geen seks zou willen die jij zo beleefde, dus waarom zo ver laten komen? Werk aan herstel van je seksbeleving, dáár heb je wat aan. Niet aan faken dat je op dat vlak al bent waar je wil zijn.

Ben blij voor je dat het je gelukt is en goed uitpakt! Maar analyseer goed voor jezelf hoe deze situatie heeft kunnen ontstaan en welke signalen jij te lang hebt genegeerd en probeer er lering uit te trekken mbt tot een volgende keer. Probeer te voorkomen dat je zo lang door kunt gaan met en zo ver verzeild raakt in zelfsaboterend gedrag dat je ws in je vroegere, onveilige situatie ontzettend geholpen heeft maar dat je nu waarschijnlijk alleen maar verder afhoudt van waar en hoe je wil zijn.
Geschikte kerel is nog zacht uitgedrukt ;) Hij is fantastisch. Zowel mijn familie als stagebegeleidster zeggen altijd dat vriendjelief zo saai klinkt, maar daar ben ik het zeker niet mee eens. Hij is een rustige rots in de branding voor mij. Ik zorg voor de pit in de relatie en hij voor de rust. We zijn een ideale combinatie.
(maar genoeg verliefd gespui ;))

Je hebt gelijk dat ik mezelf te kort doe. Langzaamaan begin ik wel waardering voor mezelf op te bouwen, dankzij mijn vriend en dankzij therapie. Alleen ik heb nog een lange weg te gaan. Ik heb een hele lijst van allerlei kleine doelen waaraan ik nu voor mezelf aan werk (van elke avond een uur lezen tot geen nodeloze sorry zeggen) en die lijst maak ik ook samen met de psych. Aan de hand van een bullet journal (tja... ik houd eenmaal van knutselen en door er een knutsel van te maken motiveer ik mezelf) houd ik dit bij en dat helpt aardig. Ook schrijf ik alle complimenten in dat journal die ik krijg en moet ik elke dag een pluspunt voor mezelf verzinnen.Het klinkt zo alsof ik enorm narcistisch ben en word, maar op dit punt in mijn leven kan ik echt momenten hebben dat ik hardop tegen mezelf zeg "oh, ik ben zo stom, was ik maar dood" of "ik moet dood". Niet omdat ik suïcidaal ben op het moment, maar omdat ik mezelf te stom voor woorden vind. Work in progress ;) Ik knok voor een betere verhouding met mezelf (en soms heb ik van die moment dat ik ineens heel blij kan zijn met mezelf en die moment koester ik).
Met de haat die ik voel voor mezelf schiet ik niet op, dus probeer ik het zo een beetje...

Het draaien en liegen voor anderen is echt een heel schadelijke gewoonte. Het wordt een stuk minder, dat valt anderen ook op. Alleen ik moet er nog keihard aan werken.
Mijn vriend en ik hebben ook al afgesproken dat wanneer ik me teveel onder druk gezet voel (en dat kan soms al door hele kleine dingen komen) dat ik dan een time-out vraag. Mijn vriend weet dat de kans op een nee/wil-ik-niet/enz. erg groot is. Alleen zo kan ik even moed verzamelen om het zelf te zeggen.

Ik denk dat dit samen (de bovengenoemde problemen) er ook voor gezorgd hebben dat ik hierin beland ben. Te bang om nee te zeggen, te bang voor afwijzing of boosheid etc. en zeker te weinig respect voor mezelf en mijn wensen. Met de bovenstaande trucjes probeer ik dit gedrag om te draaien :)

quote:
1s.gif Op zaterdag 25 november 2017 11:05 schreef Molo het volgende:

[..]

Ja ok, nu snap ik je en kan me erin vinden. Denk alleen dat dit niveau bereiken (nog lang) niet haalbaar is voor TS. Ze komt van zo ver en er is zoveel gebeurd ;(
Het hoeft ook niet direct haalbaar zijn. Ik maak kleine doelen voor mezelf en dan eindig ik vanzelf bij het hoofddoel. Rustig in kleine stapjes.Het gaat allemaal al zoveel beter. Alle super destructieve dingen (automutilatie, braken, mezelf niet verzorgen) heb ik al afgeleerd. Nu de puntjes op de i zetten ;)

quote:
1s.gif Op zaterdag 25 november 2017 11:29 schreef Molo het volgende:
Ik geloof trouwens niks van het wegzetten van jezelf in zoiets als seks als cadeautje naar je vriend.

Pleasersgedrag en vooral angst is dat toch doorgaans.
Daarnaast heb je er de hele dag fysiek last van en je kijkt er van tevoren ook niet bepaald naar uit dus is het wel zo'n kleine opoffering?

Ik snap het gezien je achtergrond wel hoor, maar dat maakt het niet ok voor jou. Hoe moeilijk ook in een relatie
Het is inderdaad verlatingsangst en toch (en dat is echt onacceptabel naar hem toe om te voelen) angst voor verkrachting. Mezelf er toe zetten doet minder pijn dan wanneer een ander dat doet. Dus in de kerstvakantie beginnen we met kleine stapjes zetten.

quote:
1s.gif Op zaterdag 25 november 2017 11:29 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]

Eens! Extra belangrijk dus om je eigen gedachten te blìjven bevragen :Y

Wat ik echt stoer vind is dat je dat ook op fok doet en ook daadwerkelijk luistert naar de bijdragen in je topics, COTS *O*
Natuurlijk luister ik :) anders kan ik beter geen topic openen toch ;) Ik vind het echt heel fijn hoe mensen me zo op weg helpen. Ik zou willen dat ik meer kon doen dan dank je wel zeggen... :@

quote:
0s.gif Op zaterdag 25 november 2017 11:48 schreef Fokpop het volgende:
Eigenlijk is alles al gezegd: Die vriend van jou lijkt me een prima gast, jij maakt ook allemaal vorderingen op alle terreinen. Dit puntje is nog wel een probleempje natuurlijk. Elke keer seks hebben terwijl je er zo tegenop ziet is niet goed en op lange termijn onhoudbaar en dat erken je zelf ook al. Je hebt al een psychiater en binnenkort naar een seksuoloog. Je hebt dit probleem ondertussen ook met je vriend besproken. Dat gaat allemaal supergoed.

Alleen je zegt dat je aseksueel bent, maar zoals die psych al zegt, gezien je verleden lijkt het me waarschijnlijker dat je helemaal niet aseksueel bent maar door dat verleden en terugkomende trauma's op dit moment geen plezier kunt beleven aan seks. Dus stop ook met zeggen dat je aseksueel bent, want daarmee sluit je het ook een beetje uit terwijl er hopelijk nog wel iets aan te doen is, en je in de toekomst misschien wel plezier gaat hebben in seks. Dat is waarschijnlijk al een enge gedachte maar het is wel belangrijk dat je dat accepteert.

En dat hele proces gaat waarschijnlijk weer supermoeilijk zijn, je moet weer allemaal barrières door, en dat betekent waarschijnlijk ook af en toe 'zin maken' of dingen doen die je vanuit je primaire gevoel eigenlijk niet wil doen. En das ook raar natuurlijk want in de maatschappij wordt juist de hele tijd benadrukt dat je geen seks moet hebben als je er geen zin in hebt. Maar jij wil natuurlijk wél op een leuke manier seks hebben met je vriend, je wilt het alleen niet meer op de nare manier die je van vroeger gewend bent, dus houd in je achterhoofd dat dat je doel is! Op een leuke manier seks hebben met je vriend!

Het doel is niet: een manier vinden om toch seks hebben met je vriend ondanks dat je dat naar vindt. Zet dat uit je hoofd.
Je hebt hier zeker een punt. Waarschijnlijk ben ik niet aseksueel zoals in de geaardheid. Het is lastig om precies uit te leggen... Ik heb zeker behoefte aan intimiteit. Alleen het is te eng. Mijn medicatie blokt alle seksualiteit en ik merk dat verschil met voor de medicatie (of het verschil met toen ik even minder probeerde te nemen). Dus het zit er wel, alleen er ligt een dikke laag angst en schaamte overheen.

Die barrières zijn zeker een issue, maar eng is niet erg. Dat kan ik uiten en daarnaast heb ik eigenlijk altijd de leiding in wat er in bed gebeurd. En dit is iets dat bespreekbaar gemaakt kan worden. Een proces dat ik niet alleen hoef te doen. Sterker nog niet eens alleen kan doen. Ik denk dat we rustig stapje voor stapje moeten gaan uitbouwen, alles bespreken en heel rustig aan doen.

quote:
0s.gif Op zaterdag 25 november 2017 12:08 schreef Fokpop het volgende:

[..]

En wbt elk uur smsen, superlogisch natuurlijk dat je vriend zo bezorgd is gezien wat er in de spoiler staat, maar toch niet echt gezond in een relatie, logisch dat dat op je zenuwen gaat werken. Als jij gewone een goede dag hebt dan spring je niet opeens om 18:00 voor de trein. Mensen die zelfmoord proberen te plegen lopen al langer met iets rond. Toch komt het voor de omgeving vaak onverwacht, omdat die persoon die gevoelens niet met andere gedeeld heeft, zelfs niet met ouders/partners/kinderen. Daar is je vriend bang voor. Dus het is zeker een goed idee om dat smsen wat te gaan minderen, maar dan moet je je vriend ook het vertrouwen geven dat je, als je de spanning weer op voelt lopen, dat dan wél meteen met hem deelt, en er niet zelf mee blijft rondlopen.
Ik ben helemaal vergeten daarover te updaten! We hebben afgesproken dat het niet meer gebeurt. We appen alleen over leuke dingen (tenzij er natuurlijk wat is), alleen hij snapte waarom het benauwend werkte. Nu stuur ik hem af en toe wel berichtjes als "ben jij nog aan het gamen? ik zit lekker te knutselen" oid, maar dat is normaal (vind ik dan). En soms kwebbelen we een beetje en soms is het een paar uur stil. Hij ziet dat het goed gaat en vertrouwd me nu ook. We hebben heldere afspraken en daardoor is hij gerust (als het niet gaat vertel ik het hem direct etc.).

---------------------

Ik zei het hierboven al ergens: Heel erg bedankt allemaal voor het meedenken, de tips en de meningen. Ik waardeer het enorm en zou soms willen dat ik meer kon zeggen dan dank je
Echt heel tof van jullie :*
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')