abonnement bol.com Unibet Coolblue
  dinsdag 14 november 2017 @ 00:03:22 #51
472489 Segway_Jesus
My right ear is lonley
pi_175058379
quote:
1s.gif Op maandag 13 november 2017 20:51 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Israel voert geen oorlog in Jemen
Israël is altijd op de achtergrond bezig. Ik durf zelfs te zeggen dat Israël Amerikaans buitenland beleid voor een groot gedeelte bepaald. #GoyLivesMatter.
  dinsdag 14 november 2017 @ 21:45:18 #52
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_175076358
Uitgebreid artikel over de oorlog in het NRC
https://www.nrc.nl/nieuws(...)de-14023533-a1581179
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_175077786
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 november 2017 00:03 schreef Segway_Jesus het volgende:

[..]

Israël is altijd op de achtergrond bezig. Ik durf zelfs te zeggen dat Israël Amerikaans buitenland beleid voor een groot gedeelte bepaald. #GoyLivesMatter.
Heb je daar ook nog enige onderbouwing voor of heb je dit van de lokale haatimam gehoord?
pi_175151427
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 november 2017 22:31 schreef Arthur_Spooner het volgende:

[..]

Heb je daar ook nog enige onderbouwing voor of heb je dit van de lokale haatimam gehoord?
Lekker mad deze boi.
'Als de vis gaat stinken moet je bij de kop beginnen' - Aad300
pi_175206642
Het is veroorzaakt door de Arabische Liga dus is het ook niet zo erg.
Ô mon citoyens vous serez unis.
pi_175207282
quote:
0s.gif Op maandag 13 november 2017 20:52 schreef Rangono het volgende:

[..]

Och, strikt genomen is zowel Israel als het westen medeverantwoordelijk.
Tuurlijk, maar vergeet ook Panama en Ivoorkust niet...
Wat die allemaal op de achtergrond uitvoeren lusten de honden geen brood van. Maar DAT lees je niet in het nieuws.
Racist
  dinsdag 21 november 2017 @ 06:24:21 #57
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_175210455
Intussen wordt de cholera epidemie alleen maar erger
https://nos.nl/artikel/22(...)uitbraak-dreigt.html
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  vrijdag 24 november 2017 @ 16:09:02 #58
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_175281661
Je zal maar hulpverlener zijn...
https://nos.nl/artikel/22(...)d-door-blokkade.html
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zaterdag 4 augustus 2018 @ 16:38:14 #59
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_180942137
De Amerikanen en Britten zijn schuldig aan oorlogsmisdaden in Yemen samen met hun Arabische golfpartners (geven militaire advies, leveren wapens, controleren wat de media hoort over wat aan de hand en gang is in Yemen, en Boris Johnson heeft een VN-onderzoek over oorlogsmisdaden in Yemen tegengehouden). Hier een topic over dat onderwerp op Reddit Geopolitics.

https://old.reddit.com/r/(...)ty_of_dozens_of_war/
pi_180942250
quote:
0s.gif Op zondag 12 november 2017 21:36 schreef Jip141 het volgende:
[ afbeelding ]
wie is dat in het midden en wat is die foto raar belicht.
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
  zaterdag 4 augustus 2018 @ 16:53:01 #61
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_180942374
Van alle Arabische volkeren zijn de Jemenieten de meest ongelukkige en (kans) arme bende. Van dit zootje zijn de gewone burgers de miserabelste bende. Niemand interesseert zich ene hol voor hen, en de strijdende partijen of politici al helemaal niet. Vooral die laatste hadden vooral voordeel van een dom gehouden massa om beter uit te melken.

En dan gaan we hier een beetje roepen dat moslims het maar moeten oplossen omdat ze zelf moslim zijn terwijl we donders goed weten dat de zelfverklaarde bakermat van de verlichting did heeft aangericht samen met die andere religieus geënte arrogante bende. Zowel Saoedi-Arabië als Iran zijn zo'n beetje de enige twee landen die iets zouden kunnen betekenen qua humanitaire hulp, ironisch gezien.

Maar blijkbaar gaan moslims anders dood van de honger en gelden er dan andere regels voor compassie.
pi_180942539
Amerikanen en Britten?
Deze keer zijn wij het niet?
Gelukkig maar, want ik zie de claims inclusief de bijbehorende gutmenschen alweer opduiken...
pi_180944050
Klinkt niet leuk maar het is ver van mijn bed en ik slaap er niet slechter van.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_180947831
Boeiend. Het wordt veroorzaakt door POC dus het geeft niks.
Ô mon citoyens vous serez unis.
pi_180949914
quote:
14s.gif Op zondag 12 november 2017 22:01 schreef Arthur_Spooner het volgende:
Laat de moslimlanden deze teringzooi zelf maar oplossen.
Dit dus
Ik zou best christen en verlost willen zijn, als de christenen er maar wat verloster uit zouden zien.
(Nietzsche)
pi_180949948
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 november 2017 00:03 schreef Segway_Jesus het volgende:

[..]

Israël is altijd op de achtergrond bezig. Ik durf zelfs te zeggen dat Israël Amerikaans buitenland beleid voor een groot gedeelte bepaald. #GoyLivesMatter.
Ach, je kan wel van alles beweren. De feiten zijn dat Saoudi Arabie daar al maanden bezig is.
Ik zou best christen en verlost willen zijn, als de christenen er maar wat verloster uit zouden zien.
(Nietzsche)
pi_181068221
quote:
'Zeker 43 doden bij luchtaanval op schoolbus in Jemen'

Bij een luchtaanval op een bus bij een markt in het noordwesten van Jemen zijn volgens het Rode Kruis tientallen doden en gewonden gevallen. Een Jemenitische functionaris zegt dat er zeker 43 doden zijn, waaronder een aantal kinderen. De bus vervoerde kinderen die terugkwamen van zomerschool, meldt de overheidsfunctionaris tegen persbureau Reuters. Hij houdt het aantal gewonden op 63. Volgens het Rode Kruis in Jemen zijn er bij de luchtaanval 29 kinderen omgekomen. Ze waren volgens de hulporganisatie allemaal onder de vijftien jaar oud.

Doelwit was raketinstallatie
De aanval is uitgevoerd door de militaire coalitie die onder leiding van Saudi-Arabië tegen de Houthi-rebellen vecht. Het offensief was bedoeld om raketinstallaties uit te schakelen. Daarmee werd de stad Jizan in het zuiden van Saudi-Arabië bestookt. Daarbij kwam een persoon om het leven.

"Er worden regelmatig raketten vanuit rebellengebied in Jemen afgevuurd op Saudi-Arabië", zegt correspondent Marcel van der Steen in het het NOS Radio 1-programma Nieuws en Co. "Meestal worden de projectielen onderschept, maar gisteren niet." De luchtaanval was een reactie op de raketaanval van gisteren.

De coalitie beschuldigt de Houthi's ervan om kinderen als menselijk schild te gebruiken. Andersom wordt de door de VS en Groot-Brittannië gesteunde Saudische militaire coalitie beschuldigd van het maken van onnodig veel burgerslachtoffers. "Het is zeker niet voor het eerst dat de coalitie veel slachtoffers maakt door burgerdoelen te bombarderen", zegt Van der Steen.

10.000 doden
De bloedige en hevige strijd in Jemen heeft al aan ruim 10.000 mensen het leven gekost. Sinds twee jaar wordt er in het land gevochten. Het conflict begon met het verjagen van de regering van Jemen door Houthi-rebellen. Inmiddels is de strijd uitgelopen op een machtsstrijd tussen regionale grootmachten. Aan de ene kant staat Saudi-Arabië, dat de regering steunt. Aan de andere kant steunt het sjiitische Iran de Houthi's.
https://nos.nl/artikel/22(...)oolbus-in-jemen.html
pi_181068455
Doet me net zoveel als de honderdste zelfmoordaanslag op een markt om Bagdad.
pi_181068530
De Saudische coalitie gesteund door hun Angelsaskische partners. Beiden zijn verantwoordelijk voor enorm veel leed en destabilisatie van een hele regio.

[ Bericht 16% gewijzigd door Jellereppe op 09-08-2018 23:43:19 ]
pi_181068653
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 augustus 2018 16:53 schreef Qarrad het volgende:
Van alle Arabische volkeren zijn de Jemenieten de meest ongelukkige en (kans) arme bende. Van dit zootje zijn de gewone burgers de miserabelste bende. Niemand interesseert zich ene hol voor hen, en de strijdende partijen of politici al helemaal niet. Vooral die laatste hadden vooral voordeel van een dom gehouden massa om beter uit te melken.

En dan gaan we hier een beetje roepen dat moslims het maar moeten oplossen omdat ze zelf moslim zijn terwijl we donders goed weten dat de zelfverklaarde bakermat van de verlichting did heeft aangericht samen met die andere religieus geënte arrogante bende. Zowel Saoedi-Arabië als Iran zijn zo'n beetje de enige twee landen die iets zouden kunnen betekenen qua humanitaire hulp, ironisch gezien.

Maar blijkbaar gaan moslims anders dood van de honger en gelden er dan andere regels voor compassie.
Nee omdat het juist moslims zijn is het prima dat zij onschuldige burgers in Jemen afslachten. Gewoon lekker hun gang laten gaan.

Elk vorm van kritiek is racisme.
Ô mon citoyens vous serez unis.
pi_181093109
quote:
0s.gif Op zondag 12 november 2017 21:40 schreef Roberta_J het volgende:
Mij boeit het niet. Geen compassie met dat soort landen.
Ja precies hebben die domme burgers zelf veroorzaakt toch

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  zondag 12 augustus 2018 @ 11:26:47 #72
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_181125090
quote:
1s.gif Op zondag 12 november 2017 20:38 schreef Pietverdriet het volgende:
Sinds Saudi een blokkade heeft gelegd op Yemen na hun ingrijpen in de burgeroorlog daar is niet alleen cholera een enorm probleem, een van de grootste uitbraken sinds men het begon bij te houden
http://www.independent.co(...)e-east-a7973726.html
Maar er dreigt nu ook een enorme hongersnood, de grootste in tientallen jaren.
http://moderndiplomacy.eu(...)r-decades&Itemid=139
Ongeveer een kwart van de bevolking ( 6 miljoen) wordt bedreigd met de hongerdood
http://sanaacenter.org/publications/main-publications/26

Nederlands
https://www.volkskrant.nl(...)edi-arabie~a4535793/

https://nos.nl/op3/artike(...)-niets-bespaard.html

Achtergrond van de oorlog
https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Jemenitische_burgeroorlog_(2015)
Ik weet zeker dat de verenigde Arabische wereld ze onmiddelijk gaat helpen. Komt helemaal goed.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  zondag 12 augustus 2018 @ 11:30:52 #73
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_181125181
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 november 2017 00:03 schreef Segway_Jesus het volgende:

[..]

Israël is altijd op de achtergrond bezig. Ik durf zelfs te zeggen dat Israël Amerikaans buitenland beleid voor een groot gedeelte bepaald.
:O
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_181125346
Ik vind het wel bijzonder hoe een Israël eigenlijk niet eens terug mag schieten, terwijl in Jemen al jaren een massaslachting door buitenlandse moslims plaatsvind en je er nooit wat over hoort van mensen die Palestijnse levens belangrijk zeggen te vinden. Net alsof dode moslims ze helemaal niet boeien, maar een hekel aan joden des te meer.
  maandag 13 augustus 2018 @ 13:15:57 #75
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_181151642
Tja.... als men de goodwill en de ruimte en het geld niet verspeeld had door iedereen hierheen te willen halen, hadden we nu een helpende hand kunnen bieden. Jammer joh "jij bent welkom" mensen. Volgende keer beter nadenken.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')