abonnementen ibood.com bol.com Gearbest
pi_175042041
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
2s.gif Op maandag 13 november 2017 12:45 schreef ShaoliN het volgende:

[..]

Als Mercedes zijnde wil je toch gewoon Ferrari en Vettel pijn doen. Lewis maakt een keer een fout, en de tweede rijder geeft gewoon niet thuis in zijn superieure auto. De ronde tijden op vrijdag en zaterdag en ook Lewis zijn rondetijden tijden in de race gaven aan dat de Mercedes dit weekend veel beter was dan de Ferrari.
Het gebeurt wel vaker dat Ferrari alle FP's nodig heeft om de snelheid te vinden, terwijl de Mercedes gewoon veel sneller is en nauwelijks progressie boekt. Ook was Hamilton in de vrije trainingen helemaal niet sneller dan Bottas, maakt al dan niet onder die druk een fout en krijgt een nieuwe motor. Hamilton heeft wel meer snelheid, maar niet op elke baan.

Bottas zou nooit in aanmerking gekomen zijn voor een topteam als Rosberg het niet zat was. Hij is niet snel genoeg en hij heeft de neiging om zich de kaas van het brood te laten eten. Maar als Hamilton zo'n start heeft en hem er zo naast zet en Bottas geen kans op een tegenaanval laat en hem gewoon keurig op afstand houdt dan heet het een ijzersterke actie en een dominante race.
“You can fool some people sometimes, but you can't fool all the people all the time.”
  maandag 13 november 2017 @ 13:07:29 #127
43556 miss_dynastie
Met vlag en Wayple #ESF2018
pi_175042079
quote:
0s.gif Op maandag 13 november 2017 12:43 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]

Dan blijf ik er bij dat ik hem geen goede tweede rijder vind. Maar een slechte tweede rijder. Barrichello was bijvoorbeeld een goede tweede viool, maar die kon toch op eigen kracht zelf overwinningen behalen. Dat was een goede tweede rijder.
Ik ben het met je eens hoor. De kracht van Bottas is dat 'ie het ego van Hamilton heel laat en zelfs een beetje voedt. Dat is zijn taak en die vervult hij. Maar een goede racer, neen. Dat heeft 'ie ook wel bewezen, kijk alleen naar gisteren.
So let me clue you in... I'm not in danger. I am the danger.
pi_175042260
Laten we eerlijk zijn, je zag hoe slecht de Merc was in vuile lucht bij HAM die continu onderstuurde wanneer hij achter iemand zat. In de eerste en tweede sector kwam HAM ook nergens voorbij, op de straights kon HAM posities winnen door vermogen en DRS.

Aangezien de Ferrari's qua vermogen ongeveer gelijk zijn aan de Merc's, was het logisch dat Bottas in de eerste en tweede sector er niet aan te pas kwam bij VET en op de straights ook niet veel kon klaarspelen.

HAM z'n opmars stopte ook toen hij achter een Ferrari kwam en daarmee is het niet eens heel raar dat BOT er niet aan te pas kwam bij VET.
(Y)
pi_175042289
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
0s.gif Op maandag 13 november 2017 13:16 schreef chiren het volgende:
Laten we eerlijk zijn, je zag hoe slecht de Merc was in vuile lucht bij HAM die continu onderstuurde wanneer hij achter iemand zat. In de eerste en tweede sector kwam HAM ook nergens voorbij, op de straights kon HAM posities winnen door vermogen en DRS.

Aangezien de Ferrari's qua vermogen ongeveer gelijk zijn aan de Merc's, was het logisch dat Bottas in de eerste en tweede sector er niet aan te pas kwam bij VET en op de straights ook niet veel kon klaarspelen.

HAM z'n opmars stopte ook toen hij achter een Ferrari kwam en daarmee is het niet eens heel raar dat BOT er niet aan te pas kwam bij VET.
Mwah, als er nog een paar rondjes meer geweest waren was hij Kimi zeker voorbij gegaan hoor.
pi_175042511
quote:
0s.gif Op maandag 13 november 2017 13:18 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]

Mwah, als er nog een paar rondjes meer geweest waren was hij Kimi zeker voorbij gegaan hoor.
Hij zat in lap 66/71 al achter Raikonnen, als het na 4 ronden niet lukt dan zou het een paar laps later ook niet lukken met de ultrasofts die al aan het opraken waren.
(Y)
pi_175043085
Het ligt gewoon aan de aerodynamica van de 2017 auto's dat Bottas Vettel niet voorbij kwam en dat Lewis Kimi niet voorbij kwam. Dat heeft niet perse met de Mercedes of de coureurs te maken. Dat zien we toch al het hele jaar.
pi_175043094
registreer om deze reclame te verbergen
13-6 in het voordeel van Max. Zelfde voordeel als wat Lewis over Bottas heeft.

En ik maar denken dat Ricciardo zo een kwalificatiebeest was :@
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
  maandag 13 november 2017 @ 13:53:40 #133
87936 Rossdale
#MaximumAttack
pi_175043104
quote:
7s.gif Op maandag 13 november 2017 13:53 schreef Geralt het volgende:
13-6 in het voordeel van Max. Zelfde voordeel als wat Lewis over Bottas heeft.

En ik maar denken dat Ricciardo zo een kwalificatiebeest was :@
Niet zo veel naar Kamphues luisteren :D
pi_175043147
quote:
3s.gif Op maandag 13 november 2017 13:53 schreef Rossdale het volgende:

[..]

Niet zo veel naar Kamphues luisteren :D
Doe ik ook niet. Vergne had meer punten toen Ricciardo naar RB ging. Vergne had ook meer punten toen Kyat naar Red Bull ging. Ricciardo is qua kwalificaties een beetje overrated omdat ie toevallig een paar keer een kneiter van een rondje eruit geperst heeft. :+
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_175043545
quote:
0s.gif Op maandag 13 november 2017 13:16 schreef chiren het volgende:
Laten we eerlijk zijn, je zag hoe slecht de Merc was in vuile lucht bij HAM die continu onderstuurde wanneer hij achter iemand zat. In de eerste en tweede sector kwam HAM ook nergens voorbij, op de straights kon HAM posities winnen door vermogen en DRS.

Aangezien de Ferrari's qua vermogen ongeveer gelijk zijn aan de Merc's, was het logisch dat Bottas in de eerste en tweede sector er niet aan te pas kwam bij VET en op de straights ook niet veel kon klaarspelen.

HAM z'n opmars stopte ook toen hij achter een Ferrari kwam en daarmee is het niet eens heel raar dat BOT er niet aan te pas kwam bij VET.
De Ferrari's zijn qua vermogen niet gelijk en Hamilton ging bijna een volle seconde sneller dan Raikkonen. Daar doet hij dan gewoon te weinig mee, als het met DRS op het rechte stuk niet lukt dan weet hij niet meer, dan gaat hij kijkjes nemen en dat is het dan.

Dat Bottas er bij Vettel niet aan kwam was een ander verhaal, die had immers niet of nauwelijks snelheidsverschil.
“You can fool some people sometimes, but you can't fool all the people all the time.”
pi_175043789
quote:
7s.gif Op maandag 13 november 2017 13:53 schreef Geralt het volgende:
13-6 in het voordeel van Max. Zelfde voordeel als wat Lewis over Bottas heeft.

En ik maar denken dat Ricciardo zo een kwalificatiebeest was :@
Ex-kwali beest :P
pi_175044307
Ik dacht dat het aan STR lag :o :+
quote:
12:24 - Renault chief Cyril Abiteboul lamented a lack of pace at the Brazilian Grand Prix as the manufacturer focused on reliability after a spate of failures.

Abiteboul accepted that accepted that Renault misjudged the balance between performance and reliability at the previous round in Mexico, with several drivers hitting trouble.

Daniel Ricciardo suffered a suspected MGU-H failure, having changed several components pre-race, while an ERS problem forced Nico Hülkenberg out.

An oil issue sidelined Brendon Hartley, after a stoppage in qualifying, while Pierre Gasly faced problems in FP2 and FP3, and was unable to qualify.

Renault turned down performance for the visit to Interlagos, another high altitude track, and Abiteboul conceded that Renault was "clearly" below its potential.

Red Bull pair Max Verstappen and Ricciardo placed a low-key fifth and sixth, with works Renault driver Hülkenberg completing the points, a lap down.

"Our focus was on reliability for this weekend and we saw three Renault-powered cars finish in the top 10 and five cross the finish line," said Abiteboul.

"This better reliability unfortunately came at the expense of performance, as [we] were clearly running below our potential pace.

*knip*
https://www.gpupdate.net/(...)y-reliability-focus/
pi_175044346
quote:
0s.gif Op maandag 13 november 2017 14:14 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

De Ferrari's zijn qua vermogen niet gelijk en Hamilton ging bijna een volle seconde sneller dan Raikkonen. Daar doet hij dan gewoon te weinig mee, als het met DRS op het rechte stuk niet lukt dan weet hij niet meer, dan gaat hij kijkjes nemen en dat is het dan.

Dat Bottas er bij Vettel niet aan kwam was een ander verhaal, die had immers niet of nauwelijks snelheidsverschil.
HAM was een seconde sneller omdat hij 1) in clean air reed en 2) hij de motor vol opengeschroefd had de gehele race, wellicht zelfs quali mode. Deze motor hoeft namelijk nog maar 1 race mee.

In reguliere racetrim zit er tussen de ferrari's en merc's vrijwel geen verschil in vermogen.
(Y)
  maandag 13 november 2017 @ 15:09:03 #139
48439 DutchTrain
De wereld is (g)een pretpark!
pi_175044488
Als er morgen een DRS bord op eBay staat, weet je waar die vandaan komt

72g1fn.jpg
non sum uni angulo natus, patria mea totus hic mundus est
  maandag 13 november 2017 @ 15:11:20 #140
46976 sasquatsch
a.k.a. Yeti, Bigfoot, etc.
pi_175044522
quote:
6s.gif Op maandag 13 november 2017 14:58 schreef SnowOokami het volgende:
Ik dacht dat het aan STR lag :o :+

[..]

https://www.gpupdate.net/(...)y-reliability-focus/
Als het 4 van de 6 Renaults zijn die er last van hebben is het niet alleen STR :)

Het totale verbruik van MGU-H's van STR ten opzichte van Renault valt ook wel mee, 6 vs 7 voor afgelopen race. Ricciardo had er ook 7 gebruikt.

En Abiteboul had al na Mexico aangegeven dat ze die balans verkeerd hadden ingeschat.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that." - Joe Saward
pi_175044642
quote:
0s.gif Op maandag 13 november 2017 15:00 schreef chiren het volgende:

[..]

HAM was een seconde sneller omdat hij 1) in clean air reed en 2) hij de motor vol opengeschroefd had de gehele race, wellicht zelfs quali mode. Deze motor hoeft namelijk nog maar 1 race mee.

In reguliere racetrim zit er tussen de ferrari's en merc's vrijwel geen verschil in vermogen.
Dat verklaart het verschil tussen Hamilton en Bottas, niet het verschil tussen Vettel en Bottas op de rechte stukken.
“You can fool some people sometimes, but you can't fool all the people all the time.”
pi_175044821
quote:
0s.gif Op maandag 13 november 2017 15:11 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Als het 4 van de 6 Renaults zijn die er last van hebben is het niet alleen STR :)

Het totale verbruik van MGU-H's van STR ten opzichte van Renault valt ook wel mee, 6 vs 7 voor afgelopen race. Ricciardo had er ook 7 gebruikt.

En Abiteboul had al na Mexico aangegeven dat ze die balans verkeerd hadden ingeschat.
idd maar omdat Abiteboul eergisteren aangaf dat het waarschijnlijk aan STR lag en dat STR gisteren reageerde... en nu zegt hij weer wat anders :')
pi_175045194
quote:
6s.gif Op maandag 13 november 2017 14:58 schreef SnowOokami het volgende:
Ik dacht dat het aan STR lag :o :+

[..]

https://www.gpupdate.net/(...)y-reliability-focus/
toch hetzelfde wat Honda gedaan heeft.
pi_175045870
quote:
7s.gif Op maandag 13 november 2017 13:55 schreef Geralt het volgende:

[..]

Doe ik ook niet. Vergne had meer punten toen Ricciardo naar RB ging. Vergne had ook meer punten toen Kyat naar Red Bull ging. Ricciardo is qua kwalificaties een beetje overrated omdat ie toevallig een paar keer een kneiter van een rondje eruit geperst heeft. :+
Dat en omdat ie nog nooit een kwalificatieduel heeft verloren, tot nu.
En Vergne heeft ie daarbij twee jaar op rij behoorlijk vernietigd.
Alleen Vettel kon hem redelijk bijbenen (10-9 Ric) maar Kvyat en Max verloren toch met duidelijke cijfers.
pi_175046070
Jongens vergeten jullie niet het afstudeeronderzoek van Van Gameren in te vullen.

https://nl.surveymonkey.com/r/ZiggoSportF1
  maandag 13 november 2017 @ 16:35:05 #146
32597 ShaoliN
*BLiNg bLiNG*
pi_175046468
quote:
0s.gif Op maandag 13 november 2017 13:28 schreef chiren het volgende:

[..]

Hij zat in lap 66/71 al achter Raikonnen, als het na 4 ronden niet lukt dan zou het een paar laps later ook niet lukken met de ultrasofts die al aan het opraken waren.
Hij had als een idioot lopen jagen op zn supersofts dus denk dat zn banden er niet meer waren
  maandag 13 november 2017 @ 16:52:44 #147
46976 sasquatsch
a.k.a. Yeti, Bigfoot, etc.
pi_175046850
Pirelli en McLaren hebben de geplande bandentest deze week geschrapt vanwege de aanhoudende problemen met de veiligheid. Naast Mercedes en Sauber eerder deze week zijn ook Williams en Pirelli de afgelopen dagen slachtoffer geworden van (pogingen tot) overvallen.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that." - Joe Saward
pi_175046960
Beveiliging zou na het Mercedes-incident zijn opgevoerd. Will Buxton tweette: 'I’d love to say this is a surprise. We left the track at 5pm. The police had almost all gone. It’s a joke.'

Volgend jaar toch geen Braziliaan in de F1, tijd om eens een ander Zuid Amerikaans baantje aan te doen.
  maandag 13 november 2017 @ 17:09:08 #149
162870 motorbloempje
Dr. SJW voor jou...
pi_175047182
quote:
0s.gif Op maandag 13 november 2017 15:09 schreef DutchTrain het volgende:
Als er morgen een DRS bord op eBay staat, weet je waar die vandaan komt

[ afbeelding ]
Die worden altijd meegenomen aan 't einde van een race :')
Bovenstaande is mijn mening, ook wanneer er niet expliciet 'ik vind' of soortgelijk in de post vermeld staat. Oh, en zwarte piet is racisme.
  maandag 13 november 2017 @ 17:09:16 #150
429367 DKUp
Team Billy
pi_175047186
Sla Brazilië maar over volgend jaar :Y
BATMAN BATMAN BATMAN
abonnementen ibood.com bol.com Gearbest
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')