Wordt Max WK met de lelijkste auto ooitquote:Op maandag 13 november 2017 17:15 schreef Wuwwa het volgende:
Nog twee weken en dan de laatste race zonder halo. Vanaf dan is het huilen met de pet op.
Het zal ook wel weer wennen, net zoals de haaienvinquote:Op maandag 13 november 2017 17:15 schreef Wuwwa het volgende:
Nog twee weken en dan de laatste race zonder halo. Vanaf dan is het huilen met de pet op.
Neuh. De afschuwelijke achtervleugel heb ik nooit mooi gevonden.quote:Op maandag 13 november 2017 17:19 schreef Asschen_sukar het volgende:
[..]
Het zal ook wel weer wennen, net zoals de haaienvin
Fixed.quote:Op maandag 13 november 2017 13:52 schreef Lokale_Notabele het volgende:
Het ligt gewoon aan de aerodynamica van de 2017 auto's dat Bottas Vettel niet voorbij kwam en dat Lewis Kimi niet voorbij kwam. Dat heeft niet perse met de Mercedes of de coureurs te maken. Dat zien we toch al het hele jaar. sinds de jaren 80.
Huilen met de halo opquote:Op maandag 13 november 2017 17:15 schreef Wuwwa het volgende:
Nog twee weken en dan de laatste race zonder halo. Vanaf dan is het huilen met de pet op.
quote:Op maandag 13 november 2017 17:15 schreef Wuwwa het volgende:
Nog twee weken en dan de laatste race zonder halo. Vanaf dan is het huilen met de pet op.
Hij wisselde heel laat nog een keer naar een nieuw setje banden. Nieuwe banden + weinig benzine = baanrecord. Deed Vettel in Mexico ook.quote:Op maandag 13 november 2017 20:59 schreef Parafernalia het volgende:
Ik heb niet veel verstand van f1. Maar hoe is het nu mogelijk dat Max zijn auto niet genoeg snelheid heeft om Mercedes en Ferrari bij te houden, maar dat hij wel een baanrecord rijdt?
Op het laatst even nieuwe banden. Dan is de auto licht. En dan de zachtste compound.quote:Op maandag 13 november 2017 20:59 schreef Parafernalia het volgende:
Ik heb niet veel verstand van f1. Maar hoe is het nu mogelijk dat Max zijn auto niet genoeg snelheid heeft om Mercedes en Ferrari bij te houden, maar dat hij wel een baanrecord rijdt?
Dat komt omdat hij heel laat in de race nog nieuwe banden had gehaald. Gecombineerd met het afgenomen brandstofgewicht kan hij een hele snelle ronde neerzetten. De banden van de anderen zijn daar niet vers genoeg meer voor. Daarnaast rijden ze tegen het eind vaak in een conservatievere modus om oa de motor te sparen.quote:Op maandag 13 november 2017 20:59 schreef Parafernalia het volgende:
Ik heb niet veel verstand van f1. Maar hoe is het nu mogelijk dat Max zijn auto niet genoeg snelheid heeft om Mercedes en Ferrari bij te houden, maar dat hij wel een baanrecord rijdt?
quote:Op maandag 13 november 2017 21:18 schreef SnowOokami het volgende:
Lmao;
Jack: Renault is niet overvallen? Voor onderdelen ofzo?
Max: Wat moeten ze geven dan?
Je bedoelt de bonus voor het zetten ve fastest lap danwel baanrecord?quote:Op maandag 13 november 2017 21:18 schreef mikieu het volgende:
Max heeft een clausule in z'n contract dus. Benieuwd wat het inhoud.
Dat zegt hij toch helemaal niet?quote:Op maandag 13 november 2017 21:18 schreef mikieu het volgende:
Max heeft een clausule in z'n contract dus. Benieuwd wat het inhoud.
Ze vroegen aan hem wat er zou gebeuren als komend seizoen Renault opnieuw zo zou lopen kloten.quote:Op maandag 13 november 2017 21:58 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Je bedoelt de bonus voor het zetten ve fastest lap danwel baanrecord?
Of doel je op iets anders wat in Peptalk is gezegd (ik heb het niet gezien)?
Indien het eerste: ik las ergens dat de bonus 150.000 euro of 150.000 pond is. Ik denk echter niet dat het geld de motivatie is geweest voor Max. Wel alsnog een prestatie neerzetten na een frustrerende race. En even lekker zo vol mogelijk gaan (ondanks het terugschroeven) op nwe banden.
Kijk maar eens hoe hij reageert. En dan hoe hij op andere vragen reageert. (Niet alleen van deze uitzending)quote:Op maandag 13 november 2017 22:13 schreef SnowOokami het volgende:
[..]
Dat zegt hij toch helemaal niet?
Lekker he die V6quote:
Ah, ok. Dank voor de toelichtingquote:Op maandag 13 november 2017 22:14 schreef mikieu het volgende:
[..]
Ze vroegen aan hem wat er zou gebeuren als komend seizoen Renault opnieuw zo zou lopen kloten.
Max zei uiteraard dat ie niet over z'n contract praat. Z'n houding liet wel doorschemeren dat er afspraken zijn gemaakt.
De I4 1.5l turbo ook.quote:Op maandag 13 november 2017 22:18 schreef SnowOokami het volgende:
[..]
Lekker he die V6
M'n 2L turbo maakt meer geluid
Daar wordt die Renault nog verder op z'n plaats gezet.quote:
Die motor stelt dan ook niks meer voor vergeleken met die V10 ( )quote:Op maandag 13 november 2017 22:39 schreef SnowOokami het volgende:
Eigenlijk bizar dat ze pas 13 jaar later sneller zijn dan de V10 auto's van toen
Toen Hamilton hem had ingehaald reed hij 45 seconden voor Ricciardo, ruim genoeg om een pitsstop te maken (20s) en toch dezelfde plek (P5) te behouden. Hij reed op dat moment wel de snelste rondes, maar door de extra pitstop meer dan 25s achter de top 4.quote:Op maandag 13 november 2017 20:59 schreef Parafernalia het volgende:
Ik heb niet veel verstand van f1. Maar hoe is het nu mogelijk dat Max zijn auto niet genoeg snelheid heeft om Mercedes en Ferrari bij te houden, maar dat hij wel een baanrecord rijdt?
quote:Op maandag 13 november 2017 22:40 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Die motor stelt dan ook niks meer voor vergeleken met die V10 ( )
2005 moesten de banden een hele race meegaan.quote:Op maandag 13 november 2017 22:39 schreef SnowOokami het volgende:
Eigenlijk bizar dat ze pas 13 jaar later sneller zijn dan de V10 auto's van toen
2010 tanken tijdens de race eruit, dus (op het aller einde na) zwaardere auto'squote:Op maandag 13 november 2017 22:44 schreef Fer het volgende:
[..]
2005 moesten de banden een hele race meegaan.
2006 Gingen we naar de 2.4 V8 motoren
2009 Minder downforce met die rare smalle achtervleugel
2011 Kutbanden van Pirelli
2014 Turbomotoren en nog minder downforce
Wat een kutregelementen hebben we ook gehad de afgelopen tijd zeg... dat besef je ook pas als je het zo op een rijtje zet.quote:Op maandag 13 november 2017 22:44 schreef Fer het volgende:
[..]
2005 moesten de banden een hele race meegaan.
2006 Gingen we naar de 2.4 V8 motoren
2009 Minder downforce met die rare smalle achtervleugel
2011 Kutbanden van Pirelli
2014 Turbomotoren en nog minder downforce
ok maar dat zal toch al wel eens eerder iemand gedaan hebben? Zo uitzonderlijk is dat toch niet?quote:Op maandag 13 november 2017 21:01 schreef Monolith het volgende:
[..]
Hij wisselde heel laat nog een keer naar een nieuw setje banden. Nieuwe banden + weinig benzine = baanrecord. Deed Vettel in Mexico ook.
rijden ze nu minder rondjes dan? Of zijn de motoren zoveel zuiniger? Ja hoewel dan zou de regel nergens op slaanquote:Op maandag 13 november 2017 22:49 schreef CrashO het volgende:
[..]
2010 tanken tijdens de race eruit, dus (op het aller einde na) zwaardere auto's
V10 vs V6, wat denk je?quote:Op maandag 13 november 2017 22:54 schreef Parafernalia het volgende:
Of zijn de motoren zoveel zuiniger?
Ik pleit nog steeds voor V12 bi-turbo bi-hybrid motoren en bijtanken weer toestaan gewoon gaan met die banaan.quote:Op maandag 13 november 2017 22:55 schreef CrashO het volgende:
[..]
V10 vs V6, wat denk je?
Verbruik met die V10's lag afaik tegen de 200kg per uur. Die V6's minder dan de helft.
Ja, zoals ik zei deed Vettel dat de vorige GP.quote:Op maandag 13 november 2017 22:52 schreef Parafernalia het volgende:
[..]
ok maar dat zal toch al wel eens eerder iemand gedaan hebben? Zo uitzonderlijk is dat toch niet?
Kun je wel stellen.quote:Op maandag 13 november 2017 22:54 schreef Parafernalia het volgende:
[..]
rijden ze nu minder rondjes dan? Of zijn de motoren zoveel zuiniger? Ja hoewel dan zou de regel nergens op slaan
Bijna alle wijzigingen hebben een tegengesteld resultaat gehad. Minder downforce zou leiden tot meer actie en inhalen. In tegenstelling raken de banden sneller oververhit en moet er heel voorzichtig gereden worden. De V10 leverde amper meer vermogen als nu, maar bijna iedereen (Renault, Honda, BMW) was aan elkaar gewaagd, na de overstap op de V8 en alle bevriezingsregels is het nooit meer goed gekomen.quote:Op maandag 13 november 2017 22:50 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Wat een kutregelementen hebben we ook gehad de afgelopen tijd zeg... dat besef je ook pas als je het zo op een rijtje zet.
Ja! Wel weer anders dan de andere races waar ik de afgelopen jaren was.quote:
Ben benieuwd naar de eerste ontwerpen.quote:
Mwa dit jaar is het nog wel slechter dan pakweg 20 jaar geleden.quote:
Zoiets verwacht ik ook... een vogel die op zo'n halo poept terwijl je met 320km/u over een recht stuk knalt ofzo.quote:Op maandag 13 november 2017 23:57 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Ben benieuwd naar de eerste ontwerpen.
Heb het gevoel van een noviteit die 1 a 2 jaar er is en daarna verdwijnt.
Door publieke druk, een freak acccident ofso of coureurs die het afkraken als een malle door hinder.
Dit!quote:Op maandag 13 november 2017 22:57 schreef SnowOokami het volgende:
[..]
Ik pleit nog steeds voor V12 bi-turbo bi-hybrid motoren en bijtanken weer toestaan gewoon gaan met die banaan.
ik bedoel natuurlijk op dit circuitquote:Op maandag 13 november 2017 23:01 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ja, zoals ik zei deed Vettel dat de vorige GP.
Klinkt wel tof, maar wat je zegt, jammer van de sfeer. Als ik dat verhaal bijvoorbeeld vergelijk met Barcelona, dat was een groot feest voor elke coureur zowatquote:Op maandag 13 november 2017 23:45 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Ja! Wel weer anders dan de andere races waar ik de afgelopen jaren was.
Het circuit is er wel uniek in dat je vanaf de tribunes langs start-finish een groot deel van de baan kan zien. Je kan echter niet rondlopen en er zijn alleen wat eet- en merchandisetentjes; niet de gebruikelijke simulatoren enzovoort.
De sfeer viel op de baan eigenlijk wat tegen of ik had er meer van verwacht. Er was applaus voor Massa en waardering voor de opmars van Hamilton, maar verder was het publiek -ook door de hitte- wat stil. De sfeer rond het circuit was wel een grote verrassing. De 20 minuten lopen van em naar het treinstation was een feest op zich langs de garagebedrijfjes, cafeetjes, straatverkopers en de ochtenddienst van de aan het circuit gelegen kerk. Voor het publiek is het vervoer goed geregeld en ik heb me dankzij de ruime politieinzet nergens onveilig gevoeld rond het circuit of op de metro- en treinstations.
De race zelf was zeker ook wel vermakelijk met de inhaalacties van Hamilton, de continue strijd tussen Massa en Alonso en de pitstopstrategieën.
Al met al wel weer een belevenis om op deze historische plek te zijn en zeker geen spijt van
Precies, ik kan me nog een race in Japan in 87 of 88 herinneren waar lyrisch over werd gedaan omdat er 5 auto's aan touwtje reden, niet dat ze inhaalden, maar ze zaten hoogst ongebruikelijk allemaal op dezelfde plek op de baan. Dat was dan een legendarisch gevecht om plek 2.quote:Op dinsdag 14 november 2017 01:21 schreef THEFXR het volgende:
ja, was vroeger was het leuker, 2 pakjes sigaretten die altijd de race wonnen
Volgens mij zijn ze met de huidige motoren teruggegaan van 150 kilo max. per race naar 100 kilo per race.quote:Op maandag 13 november 2017 22:54 schreef Parafernalia het volgende:
[..]
rijden ze nu minder rondjes dan? Of zijn de motoren zoveel zuiniger? Ja hoewel dan zou de regel nergens op slaan
Het is bij Ziggo ook echt een bukkake van max geilerij. Beetje over the top soms.quote:Op dinsdag 14 november 2017 15:05 schreef Wuwwa het volgende:
Nog even Peptalk terug gekeken, maar mijn hemel, het was weer een ouderwetse Echec van Gelder. Hij vroeg nog niet niet of Verstappen op z'n schoot kwam zitten.
logisch er bestaat tussen verstappen en ziggo een commercieel contractquote:Op dinsdag 14 november 2017 16:19 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Het is bij Ziggo ook echt een bukkake van max geilerij. Beetje over the top soms.
Dat zeiden ze laatst zelf ookquote:Op dinsdag 14 november 2017 16:19 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Het is bij Ziggo ook echt een bukkake van max geilerij. Beetje over the top soms.
Zoveel hebben ze niet veranderd toch. Volgend jaar nog meer regels omtrent motoren wisselen en maar maximaal 3 motoren bijvoorbeeld.quote:Op maandag 13 november 2017 23:15 schreef Fer het volgende:
[..]
Bijna alle wijzigingen hebben een tegengesteld resultaat gehad. Minder downforce zou leiden tot meer actie en inhalen. In tegenstelling raken de banden sneller oververhit en moet er heel voorzichtig gereden worden. De V10 leverde amper meer vermogen als nu, maar bijna iedereen (Renault, Honda, BMW) was aan elkaar gewaagd, na de overstap op de V8 en alle bevriezingsregels is het nooit meer goed gekomen.
De kutbanden zouden meer sensatie op de baan geven, inclusief klif enz, maar het is alleen maar geemmer tot dit jaar. De huidige banden zijn dan ook vergelijkbaar met de kwaliteit van Bridgetone toen. De Ultrasoft doet een halve race en de soft anderhalve.
Maar heel eerlijk, de richtng van Liberty/Ross Brawn kwa technische regelementen bevallen me wel. Alhoewel ik de Halo nog mot afwachten f het zal wennen.
Zullen wel met een alternatief komen, maar Liberty komt weer niet sterk over.quote:Op dinsdag 14 november 2017 21:57 schreef Nattekat het volgende:
https://www.motorsport.co(...)upport-races-976439/
Wauw... Hockenheim kan van mijn wensenlijstje af nu ik dit weet. Leuk voor een circuit dat al moeite heeft met tribunes vol krijgen
Dit.quote:Op woensdag 15 november 2017 09:27 schreef BadderHaring het volgende:
Genant. Echt genant. Dat lijkt me toch pure contractbreuk als je geen onderdelen kunt leveren?
Wordt een leuke race, vanaf FP1 alles op voorzichtig terwijl je al rijdt met oude onderdelen.
Het liefst met flinke vlammen zodat Tommie ook weer iets te becijferen heeft. Maar inderdaad is dit echt beneden alle peil... Ik snap dat Renault vol op 2018 zit met de ontwikkeling van de motoren, maar je moet toch minstens 2 motoren op reserve hebben voor de laatste GP.quote:Op woensdag 15 november 2017 09:32 schreef tja77 het volgende:
Wat een amateurisme van Renault.
Alles heel houden tijdens vrije training en Q, en vervolgens tijdens de race het vermogen vol open en het racejaar met een plof afsluiten.
Ik zie nog liever twee ploffen dan dat.quote:Op woensdag 15 november 2017 11:11 schreef Tinos85 het volgende:
Dat wordt dus in niemandsland rijden op plek 5 en 6 als er niks stuk gaat.
Gewoon in FP1 opblazen en lekker vakantie gaan vieren.quote:Op woensdag 15 november 2017 09:27 schreef BadderHaring het volgende:
Genant. Echt genant. Dat lijkt me toch pure contractbreuk als je geen onderdelen kunt leveren?
Wordt een leuke race, vanaf FP1 alles op voorzichtig terwijl je al rijdt met oude onderdelen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |