abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
  maandag 13 november 2017 @ 09:21:54 #101
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_175037682
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
1s.gif Op zondag 12 november 2017 22:54 schreef Monolith het volgende:

[..]

Vooral de inhaalacties van RIC waren best mooi.
Ik vind die samengeknepen-billen divebombs nog steeds erg risicovol hoor, en ook niet bepaald mooi. Het enige wat je doet is je auto voor die van de ander zetten (blokkeren) en dan samen heel langzaam de bocht door. Soort need for speed/arcade racen en flink huilen als het mis gaat.
Dan vind ik acties van Hamilton en Max die buitenom gaan en/of gewoon veel sneller de bocht door kunnen op rijderskunst veel mooier.
Benzin im Blut.
Adrenalin im Tank.
Stroh in der Birne.
  maandag 13 november 2017 @ 09:23:51 #102
21467 franske19
Hit the deck!
pi_175037707
quote:
0s.gif Op maandag 13 november 2017 09:21 schreef daNpy het volgende:

[..]

Ik vind die samengeknepen-billen divebombs nog steeds erg risicovol hoor, en ook niet bepaald mooi. Het enige wat je doet is je auto voor die van de ander zetten (blokkeren) en dan samen heel langzaam de bocht door. Soort need for speed/arcade racen en flink huilen als het mis gaat.
Dan vind ik acties van Hamilton en Max die buitenom gaan en/of gewoon veel sneller de bocht door kunnen op rijderskunst veel mooier.
Divebombs zijn prachtig man. Veel later remmen en zonder het blokkeren van je wielen die bocht pakken is ook knap.
"The wolves will come again," said Jojen solemnly. - George R.R. Martin
  maandag 13 november 2017 @ 09:25:27 #103
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_175037728
quote:
0s.gif Op maandag 13 november 2017 09:23 schreef franske19 het volgende:

[..]

Divebombs zijn prachtig man. Veel later remmen en zonder het blokkeren van je wielen die bocht pakken is ook knap.
Mweh, het is risicovol inhalen voor mensen die het qua sturen niet op kunnen brengen.
Benzin im Blut.
Adrenalin im Tank.
Stroh in der Birne.
pi_175038119
registreer om deze reclame te verbergen
Ach, Max doet die divebombs ook wel maar Ricciardo heeft er echt een handje van..
pi_175040400
https://www.autosport.com(...)barrassing-in-brazil

Voor het eerst ben ik het eens met Villeneuve, ik vond het ook nogal beschamend hoe makkelijk VET BOT voorbij kwam en verder ook totaal geen gevecht om zijn positie terug te claimen.
Nog 1 seizoen voor BOT in de Merc en dan is het over en uit (zeker met een RIC die in 2019 zijn stoeltje over zou kunnen nemen, mits RIC weg wil bij RB).
"Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"
  maandag 13 november 2017 @ 12:01:57 #106
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_175040671
quote:
0s.gif Op maandag 13 november 2017 11:50 schreef KillerBee4ever het volgende:
https://www.autosport.com(...)barrassing-in-brazil

Voor het eerst ben ik het eens met Villeneuve, ik vond het ook nogal beschamend hoe makkelijk VET BOT voorbij kwam en verder ook totaal geen gevecht om zijn positie terug te claimen.
Nog 1 seizoen voor BOT in de Merc en dan is het over en uit (zeker met een RIC die in 2019 zijn stoeltje over zou kunnen nemen, mits RIC weg wil bij RB).
Of er is iets goed mis geweest met de auto van Bottas, of we moeten inderdaad concluderen dat hij echt in een categorie rijders hoort die niet in een top-auto (of überhaupt in de F1) thuishoren.

Als je ziet hoe veel sneller Hamilton in dezelfde auto was, dan is dat inderdaad beschamend.
  maandag 13 november 2017 @ 12:07:37 #107
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_175040795
registreer om deze reclame te verbergen
Bottas is een nette en behouden rijder, Racet meer met verstand dan gevoel denk ik.
En natuurlijk levert dat vaak punten en of goede posities op, maar dat is niet genoeg om een fantastische racer te zijn.

Beetje te passief vaak.
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
  maandag 13 november 2017 @ 12:10:02 #108
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_175040842
quote:
0s.gif Op maandag 13 november 2017 12:07 schreef ondeugend het volgende:
Bottas is een nette en behouden rijder, Racet meer met verstand dan gevoel denk ik.
En natuurlijk levert dat vaak punten en of goede posities op, maar dat is niet genoeg om een fantastische racer te zijn.

Beetje te passief vaak.
En daarom prima om voor Mercedes voldoende punten binnen te halen om het WCC binnen te halen.

Hij schrok van Vettel die aan zijn binnenkant zat, en was daarmee meteen zijn "moment" kwijt om hem bij de volgende bocht terug te pakken.
Benzin im Blut.
Adrenalin im Tank.
Stroh in der Birne.
pi_175041021
Bottas lijkt me hét voorbeeld van een goede tweede rijder. Was dit seizoen ook wel overduidelijk toch?
Flesje bier
pi_175041058
Bottas word wereldkampioen let op mijn woorden! (in een andere autoklasse)
  maandag 13 november 2017 @ 12:26:20 #111
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_175041138
quote:
0s.gif Op maandag 13 november 2017 12:21 schreef Deckard het volgende:
Bottas word wereldkampioen let op mijn woorden! (in een andere autoklasse)
Super Mario Kart?
pi_175041281
quote:
1s.gif Op maandag 13 november 2017 12:26 schreef BadderHaring het volgende:

[..]

Super Mario Kart?
Daar maakt het niet uit hoe ver je achter staat. Iedereen wordt toch door het spel weer bij elkaar getrokken.
pi_175041293
Ik vind Bottas eigenlijk helemaal niet zo'n goede tweede rijder.
pi_175041342
quote:
0s.gif Op maandag 13 november 2017 12:33 schreef bloodymary1 het volgende:
Ik vind Bottas eigenlijk helemaal niet zo'n goede tweede rijder.
Want?
  maandag 13 november 2017 @ 12:35:19 #115
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_175041344
quote:
0s.gif Op maandag 13 november 2017 12:33 schreef bloodymary1 het volgende:
Ik vind Bottas eigenlijk helemaal niet zo'n goede tweede rijder.
Hij scoort inderdaad niet als Lewis het af laat weten.
N/A
pi_175041366
quote:
7s.gif Op maandag 13 november 2017 12:35 schreef potjecreme het volgende:

[..]

Want?
Zie gisteren en nog een heleboel voorbeelden. Kleurloos gereden, als een natte dweil. En juist als er wat met Lewis is, zou hij moeten kunnen scoren. Maar dat gebeurt ook lang niet altijd.
  maandag 13 november 2017 @ 12:37:38 #117
43556 miss_dynastie
Met vlag en Wayple #ESF2018
pi_175041397
quote:
0s.gif Op maandag 13 november 2017 12:33 schreef bloodymary1 het volgende:
Ik vind Bottas eigenlijk helemaal niet zo'n goede tweede rijder.
Bottas is vooral een hele goede tweede viool en dat vindt het ego van Hamilton heel erg fijn.
So let me clue you in... I'm not in danger. I am the danger.
  maandag 13 november 2017 @ 12:38:36 #118
32597 ShaoliN
*BLiNg bLiNG*
pi_175041418
quote:
Die gaan van een gebrek aan onderdelen en vermogen naar een gebrek aan vermogen. Dus win voor Torro Rosso.
pi_175041474
quote:
0s.gif Op maandag 13 november 2017 12:37 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Bottas is vooral een hele goede tweede viool en dat vindt het ego van Hamilton heel erg fijn.
Vind niet iedere eerste rijder het fijn als er een 2de viool is?
  maandag 13 november 2017 @ 12:43:38 #120
242666 BeamofLight
Light in the darkness, Tafkap
pi_175041565
quote:
15s.gif Op maandag 13 november 2017 12:40 schreef potjecreme het volgende:

[..]

Vind niet iedere eerste rijder het fijn als er een 2de viool is?
RIC niet meer
pi_175041570
quote:
0s.gif Op maandag 13 november 2017 12:37 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Bottas is vooral een hele goede tweede viool en dat vindt het ego van Hamilton heel erg fijn.
Dan blijf ik er bij dat ik hem geen goede tweede rijder vind. Maar een slechte tweede rijder. Barrichello was bijvoorbeeld een goede tweede viool, maar die kon toch op eigen kracht zelf overwinningen behalen. Dat was een goede tweede rijder.
  maandag 13 november 2017 @ 12:43:51 #122
32597 ShaoliN
*BLiNg bLiNG*
pi_175041571
quote:
0s.gif Op maandag 13 november 2017 11:50 schreef KillerBee4ever het volgende:
https://www.autosport.com(...)barrassing-in-brazil

Voor het eerst ben ik het eens met Villeneuve, ik vond het ook nogal beschamend hoe makkelijk VET BOT voorbij kwam en verder ook totaal geen gevecht om zijn positie terug te claimen.
Nog 1 seizoen voor BOT in de Merc en dan is het over en uit (zeker met een RIC die in 2019 zijn stoeltje over zou kunnen nemen, mits RIC weg wil bij RB).
Ook mee eens. En vervolgens vrolijk zwaaien en lachen met 2 Ferrari coureurs en een engineer op dat podium. Als ik Toto was, was ik dat podium opgeklommen om Bottas van dat balkon af te tiefen. Slappe zak die het is.
  maandag 13 november 2017 @ 12:45:59 #123
32597 ShaoliN
*BLiNg bLiNG*
pi_175041632
quote:
7s.gif Op maandag 13 november 2017 12:35 schreef potjecreme het volgende:

[..]

Want?
Als Mercedes zijnde wil je toch gewoon Ferrari en Vettel pijn doen. Lewis maakt een keer een fout, en de tweede rijder geeft gewoon niet thuis in zijn superieure auto. De ronde tijden op vrijdag en zaterdag en ook Lewis zijn rondetijden tijden in de race gaven aan dat de Mercedes dit weekend veel beter was dan de Ferrari.
pi_175041812
quote:
0s.gif Op maandag 13 november 2017 12:19 schreef Gezicht het volgende:
Bottas lijkt me hét voorbeeld van een goede tweede rijder. Was dit seizoen ook wel overduidelijk toch?
Nee de 2e rijder van Merc had 2e moeten worden in het WK klassement.
A man is not old until regrets take the place of dreams.
pi_175041855
Was overigens wel een saaie race gister. :O
A man is not old until regrets take the place of dreams.
pi_175042041
quote:
2s.gif Op maandag 13 november 2017 12:45 schreef ShaoliN het volgende:

[..]

Als Mercedes zijnde wil je toch gewoon Ferrari en Vettel pijn doen. Lewis maakt een keer een fout, en de tweede rijder geeft gewoon niet thuis in zijn superieure auto. De ronde tijden op vrijdag en zaterdag en ook Lewis zijn rondetijden tijden in de race gaven aan dat de Mercedes dit weekend veel beter was dan de Ferrari.
Het gebeurt wel vaker dat Ferrari alle FP's nodig heeft om de snelheid te vinden, terwijl de Mercedes gewoon veel sneller is en nauwelijks progressie boekt. Ook was Hamilton in de vrije trainingen helemaal niet sneller dan Bottas, maakt al dan niet onder die druk een fout en krijgt een nieuwe motor. Hamilton heeft wel meer snelheid, maar niet op elke baan.

Bottas zou nooit in aanmerking gekomen zijn voor een topteam als Rosberg het niet zat was. Hij is niet snel genoeg en hij heeft de neiging om zich de kaas van het brood te laten eten. Maar als Hamilton zo'n start heeft en hem er zo naast zet en Bottas geen kans op een tegenaanval laat en hem gewoon keurig op afstand houdt dan heet het een ijzersterke actie en een dominante race.
Vroeger was niet alles beter maar de toekomst wel.
  maandag 13 november 2017 @ 13:07:29 #127
43556 miss_dynastie
Met vlag en Wayple #ESF2018
pi_175042079
quote:
0s.gif Op maandag 13 november 2017 12:43 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]

Dan blijf ik er bij dat ik hem geen goede tweede rijder vind. Maar een slechte tweede rijder. Barrichello was bijvoorbeeld een goede tweede viool, maar die kon toch op eigen kracht zelf overwinningen behalen. Dat was een goede tweede rijder.
Ik ben het met je eens hoor. De kracht van Bottas is dat 'ie het ego van Hamilton heel laat en zelfs een beetje voedt. Dat is zijn taak en die vervult hij. Maar een goede racer, neen. Dat heeft 'ie ook wel bewezen, kijk alleen naar gisteren.
So let me clue you in... I'm not in danger. I am the danger.
pi_175042260
Laten we eerlijk zijn, je zag hoe slecht de Merc was in vuile lucht bij HAM die continu onderstuurde wanneer hij achter iemand zat. In de eerste en tweede sector kwam HAM ook nergens voorbij, op de straights kon HAM posities winnen door vermogen en DRS.

Aangezien de Ferrari's qua vermogen ongeveer gelijk zijn aan de Merc's, was het logisch dat Bottas in de eerste en tweede sector er niet aan te pas kwam bij VET en op de straights ook niet veel kon klaarspelen.

HAM z'n opmars stopte ook toen hij achter een Ferrari kwam en daarmee is het niet eens heel raar dat BOT er niet aan te pas kwam bij VET.
(Y)
pi_175042289
quote:
0s.gif Op maandag 13 november 2017 13:16 schreef chiren het volgende:
Laten we eerlijk zijn, je zag hoe slecht de Merc was in vuile lucht bij HAM die continu onderstuurde wanneer hij achter iemand zat. In de eerste en tweede sector kwam HAM ook nergens voorbij, op de straights kon HAM posities winnen door vermogen en DRS.

Aangezien de Ferrari's qua vermogen ongeveer gelijk zijn aan de Merc's, was het logisch dat Bottas in de eerste en tweede sector er niet aan te pas kwam bij VET en op de straights ook niet veel kon klaarspelen.

HAM z'n opmars stopte ook toen hij achter een Ferrari kwam en daarmee is het niet eens heel raar dat BOT er niet aan te pas kwam bij VET.
Mwah, als er nog een paar rondjes meer geweest waren was hij Kimi zeker voorbij gegaan hoor.
pi_175042511
quote:
0s.gif Op maandag 13 november 2017 13:18 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]

Mwah, als er nog een paar rondjes meer geweest waren was hij Kimi zeker voorbij gegaan hoor.
Hij zat in lap 66/71 al achter Raikonnen, als het na 4 ronden niet lukt dan zou het een paar laps later ook niet lukken met de ultrasofts die al aan het opraken waren.
(Y)
pi_175043085
Het ligt gewoon aan de aerodynamica van de 2017 auto's dat Bottas Vettel niet voorbij kwam en dat Lewis Kimi niet voorbij kwam. Dat heeft niet perse met de Mercedes of de coureurs te maken. Dat zien we toch al het hele jaar.
pi_175043094
13-6 in het voordeel van Max. Zelfde voordeel als wat Lewis over Bottas heeft.

En ik maar denken dat Ricciardo zo een kwalificatiebeest was :@
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
  maandag 13 november 2017 @ 13:53:40 #133
87936 Rossdale
#MaximumAttack
pi_175043104
quote:
7s.gif Op maandag 13 november 2017 13:53 schreef Geralt het volgende:
13-6 in het voordeel van Max. Zelfde voordeel als wat Lewis over Bottas heeft.

En ik maar denken dat Ricciardo zo een kwalificatiebeest was :@
Niet zo veel naar Kamphues luisteren :D
Please sir. When moon? When Mustang?
pi_175043147
quote:
3s.gif Op maandag 13 november 2017 13:53 schreef Rossdale het volgende:

[..]

Niet zo veel naar Kamphues luisteren :D
Doe ik ook niet. Vergne had meer punten toen Ricciardo naar RB ging. Vergne had ook meer punten toen Kyat naar Red Bull ging. Ricciardo is qua kwalificaties een beetje overrated omdat ie toevallig een paar keer een kneiter van een rondje eruit geperst heeft. :+
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_175043545
quote:
0s.gif Op maandag 13 november 2017 13:16 schreef chiren het volgende:
Laten we eerlijk zijn, je zag hoe slecht de Merc was in vuile lucht bij HAM die continu onderstuurde wanneer hij achter iemand zat. In de eerste en tweede sector kwam HAM ook nergens voorbij, op de straights kon HAM posities winnen door vermogen en DRS.

Aangezien de Ferrari's qua vermogen ongeveer gelijk zijn aan de Merc's, was het logisch dat Bottas in de eerste en tweede sector er niet aan te pas kwam bij VET en op de straights ook niet veel kon klaarspelen.

HAM z'n opmars stopte ook toen hij achter een Ferrari kwam en daarmee is het niet eens heel raar dat BOT er niet aan te pas kwam bij VET.
De Ferrari's zijn qua vermogen niet gelijk en Hamilton ging bijna een volle seconde sneller dan Raikkonen. Daar doet hij dan gewoon te weinig mee, als het met DRS op het rechte stuk niet lukt dan weet hij niet meer, dan gaat hij kijkjes nemen en dat is het dan.

Dat Bottas er bij Vettel niet aan kwam was een ander verhaal, die had immers niet of nauwelijks snelheidsverschil.
Vroeger was niet alles beter maar de toekomst wel.
pi_175043789
quote:
7s.gif Op maandag 13 november 2017 13:53 schreef Geralt het volgende:
13-6 in het voordeel van Max. Zelfde voordeel als wat Lewis over Bottas heeft.

En ik maar denken dat Ricciardo zo een kwalificatiebeest was :@
Ex-kwali beest :P
pi_175044307
Ik dacht dat het aan STR lag :o :+
quote:
12:24 - Renault chief Cyril Abiteboul lamented a lack of pace at the Brazilian Grand Prix as the manufacturer focused on reliability after a spate of failures.

Abiteboul accepted that accepted that Renault misjudged the balance between performance and reliability at the previous round in Mexico, with several drivers hitting trouble.

Daniel Ricciardo suffered a suspected MGU-H failure, having changed several components pre-race, while an ERS problem forced Nico Hülkenberg out.

An oil issue sidelined Brendon Hartley, after a stoppage in qualifying, while Pierre Gasly faced problems in FP2 and FP3, and was unable to qualify.

Renault turned down performance for the visit to Interlagos, another high altitude track, and Abiteboul conceded that Renault was "clearly" below its potential.

Red Bull pair Max Verstappen and Ricciardo placed a low-key fifth and sixth, with works Renault driver Hülkenberg completing the points, a lap down.

"Our focus was on reliability for this weekend and we saw three Renault-powered cars finish in the top 10 and five cross the finish line," said Abiteboul.

"This better reliability unfortunately came at the expense of performance, as [we] were clearly running below our potential pace.

*knip*
https://www.gpupdate.net/(...)y-reliability-focus/
pi_175044346
quote:
0s.gif Op maandag 13 november 2017 14:14 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

De Ferrari's zijn qua vermogen niet gelijk en Hamilton ging bijna een volle seconde sneller dan Raikkonen. Daar doet hij dan gewoon te weinig mee, als het met DRS op het rechte stuk niet lukt dan weet hij niet meer, dan gaat hij kijkjes nemen en dat is het dan.

Dat Bottas er bij Vettel niet aan kwam was een ander verhaal, die had immers niet of nauwelijks snelheidsverschil.
HAM was een seconde sneller omdat hij 1) in clean air reed en 2) hij de motor vol opengeschroefd had de gehele race, wellicht zelfs quali mode. Deze motor hoeft namelijk nog maar 1 race mee.

In reguliere racetrim zit er tussen de ferrari's en merc's vrijwel geen verschil in vermogen.
(Y)
  maandag 13 november 2017 @ 15:09:03 #139
48439 DutchTrain
De wereld is (g)een pretpark!
pi_175044488
Als er morgen een DRS bord op eBay staat, weet je waar die vandaan komt

72g1fn.jpg
non sum uni angulo natus, patria mea totus hic mundus est
  maandag 13 november 2017 @ 15:11:20 #140
46976 sasquatsch
a.k.a. Yeti, Bigfoot, etc.
pi_175044522
quote:
6s.gif Op maandag 13 november 2017 14:58 schreef SnowOokami het volgende:
Ik dacht dat het aan STR lag :o :+

[..]

https://www.gpupdate.net/(...)y-reliability-focus/
Als het 4 van de 6 Renaults zijn die er last van hebben is het niet alleen STR :)

Het totale verbruik van MGU-H's van STR ten opzichte van Renault valt ook wel mee, 6 vs 7 voor afgelopen race. Ricciardo had er ook 7 gebruikt.

En Abiteboul had al na Mexico aangegeven dat ze die balans verkeerd hadden ingeschat.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that." - Joe Saward
pi_175044642
quote:
0s.gif Op maandag 13 november 2017 15:00 schreef chiren het volgende:

[..]

HAM was een seconde sneller omdat hij 1) in clean air reed en 2) hij de motor vol opengeschroefd had de gehele race, wellicht zelfs quali mode. Deze motor hoeft namelijk nog maar 1 race mee.

In reguliere racetrim zit er tussen de ferrari's en merc's vrijwel geen verschil in vermogen.
Dat verklaart het verschil tussen Hamilton en Bottas, niet het verschil tussen Vettel en Bottas op de rechte stukken.
Vroeger was niet alles beter maar de toekomst wel.
pi_175044821
quote:
0s.gif Op maandag 13 november 2017 15:11 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Als het 4 van de 6 Renaults zijn die er last van hebben is het niet alleen STR :)

Het totale verbruik van MGU-H's van STR ten opzichte van Renault valt ook wel mee, 6 vs 7 voor afgelopen race. Ricciardo had er ook 7 gebruikt.

En Abiteboul had al na Mexico aangegeven dat ze die balans verkeerd hadden ingeschat.
idd maar omdat Abiteboul eergisteren aangaf dat het waarschijnlijk aan STR lag en dat STR gisteren reageerde... en nu zegt hij weer wat anders :')
pi_175045194
quote:
6s.gif Op maandag 13 november 2017 14:58 schreef SnowOokami het volgende:
Ik dacht dat het aan STR lag :o :+

[..]

https://www.gpupdate.net/(...)y-reliability-focus/
toch hetzelfde wat Honda gedaan heeft.
pi_175045870
quote:
7s.gif Op maandag 13 november 2017 13:55 schreef Geralt het volgende:

[..]

Doe ik ook niet. Vergne had meer punten toen Ricciardo naar RB ging. Vergne had ook meer punten toen Kyat naar Red Bull ging. Ricciardo is qua kwalificaties een beetje overrated omdat ie toevallig een paar keer een kneiter van een rondje eruit geperst heeft. :+
Dat en omdat ie nog nooit een kwalificatieduel heeft verloren, tot nu.
En Vergne heeft ie daarbij twee jaar op rij behoorlijk vernietigd.
Alleen Vettel kon hem redelijk bijbenen (10-9 Ric) maar Kvyat en Max verloren toch met duidelijke cijfers.
pi_175046070
Jongens vergeten jullie niet het afstudeeronderzoek van Van Gameren in te vullen.

https://nl.surveymonkey.com/r/ZiggoSportF1
  maandag 13 november 2017 @ 16:35:05 #146
32597 ShaoliN
*BLiNg bLiNG*
pi_175046468
quote:
0s.gif Op maandag 13 november 2017 13:28 schreef chiren het volgende:

[..]

Hij zat in lap 66/71 al achter Raikonnen, als het na 4 ronden niet lukt dan zou het een paar laps later ook niet lukken met de ultrasofts die al aan het opraken waren.
Hij had als een idioot lopen jagen op zn supersofts dus denk dat zn banden er niet meer waren
  maandag 13 november 2017 @ 16:52:44 #147
46976 sasquatsch
a.k.a. Yeti, Bigfoot, etc.
pi_175046850
Pirelli en McLaren hebben de geplande bandentest deze week geschrapt vanwege de aanhoudende problemen met de veiligheid. Naast Mercedes en Sauber eerder deze week zijn ook Williams en Pirelli de afgelopen dagen slachtoffer geworden van (pogingen tot) overvallen.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that." - Joe Saward
pi_175046960
Beveiliging zou na het Mercedes-incident zijn opgevoerd. Will Buxton tweette: 'I’d love to say this is a surprise. We left the track at 5pm. The police had almost all gone. It’s a joke.'

Volgend jaar toch geen Braziliaan in de F1, tijd om eens een ander Zuid Amerikaans baantje aan te doen.
  maandag 13 november 2017 @ 17:09:08 #149
162870 motorbloempje
Dr. SJW voor jou...
pi_175047182
quote:
0s.gif Op maandag 13 november 2017 15:09 schreef DutchTrain het volgende:
Als er morgen een DRS bord op eBay staat, weet je waar die vandaan komt

[ afbeelding ]
Die worden altijd meegenomen aan 't einde van een race :')
Bovenstaande is mijn mening, ook wanneer er niet expliciet 'ik vind' of soortgelijk in de post vermeld staat. En gelukkig zijn alle meningen hier welkom, dus dat is fijn. Toch? Liefs.
  maandag 13 november 2017 @ 17:09:16 #150
429367 DKUp
The one and only
pi_175047186
Sla Brazilië maar over volgend jaar :Y
BATMAN BATMAN BATMAN
  maandag 13 november 2017 @ 17:10:29 #151
162870 motorbloempje
Dr. SJW voor jou...
pi_175047207
Was het tof, Dutchtrain? :D
Bovenstaande is mijn mening, ook wanneer er niet expliciet 'ik vind' of soortgelijk in de post vermeld staat. En gelukkig zijn alle meningen hier welkom, dus dat is fijn. Toch? Liefs.
pi_175047308
Nog twee weken en dan de laatste race zonder halo. Vanaf dan is het huilen met de pet op.
  maandag 13 november 2017 @ 17:19:26 #153
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_175047400
quote:
0s.gif Op maandag 13 november 2017 17:15 schreef Wuwwa het volgende:
Nog twee weken en dan de laatste race zonder halo. Vanaf dan is het huilen met de pet op.
Wordt Max WK met de lelijkste auto ooit
N/A
pi_175047402
quote:
0s.gif Op maandag 13 november 2017 17:15 schreef Wuwwa het volgende:
Nog twee weken en dan de laatste race zonder halo. Vanaf dan is het huilen met de pet op.
Het zal ook wel weer wennen, net zoals de haaienvin
Ik zeg maar zoo, dat is korter dan dierentuin
pi_175048258
quote:
0s.gif Op maandag 13 november 2017 17:19 schreef Asschen_sukar het volgende:

[..]

Het zal ook wel weer wennen, net zoals de haaienvin
Neuh. De afschuwelijke achtervleugel heb ik nooit mooi gevonden.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  maandag 13 november 2017 @ 18:23:19 #156
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_175048546
quote:
0s.gif Op maandag 13 november 2017 13:52 schreef Lokale_Notabele het volgende:
Het ligt gewoon aan de aerodynamica van de 2017 auto's dat Bottas Vettel niet voorbij kwam en dat Lewis Kimi niet voorbij kwam. Dat heeft niet perse met de Mercedes of de coureurs te maken. Dat zien we toch al het hele jaar. sinds de jaren 80.
Fixed.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_175050254
Max _O_
pi_175050492
Verstappen zit bij peptalk atm.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_175051799
quote:
0s.gif Op maandag 13 november 2017 17:15 schreef Wuwwa het volgende:
Nog twee weken en dan de laatste race zonder halo. Vanaf dan is het huilen met de pet op.
Huilen met de halo op
Un dann rettet kein Kavallerie,
keine Zorro kümmert sich dodrömm.
Dä piss höchstens e " Zet " en der Schnie
pi_175052007
quote:
0s.gif Op maandag 13 november 2017 17:15 schreef Wuwwa het volgende:
Nog twee weken en dan de laatste race zonder halo. Vanaf dan is het huilen met de pet op.
:r
¿
  maandag 13 november 2017 @ 20:59:06 #161
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_175052681
Ik heb niet veel verstand van f1. Maar hoe is het nu mogelijk dat Max zijn auto niet genoeg snelheid heeft om Mercedes en Ferrari bij te houden, maar dat hij wel een baanrecord rijdt?
Eindelijk iemand die denkt wat iedereen zegt
pi_175052770
quote:
0s.gif Op maandag 13 november 2017 20:59 schreef Parafernalia het volgende:
Ik heb niet veel verstand van f1. Maar hoe is het nu mogelijk dat Max zijn auto niet genoeg snelheid heeft om Mercedes en Ferrari bij te houden, maar dat hij wel een baanrecord rijdt?
Hij wisselde heel laat nog een keer naar een nieuw setje banden. Nieuwe banden + weinig benzine = baanrecord. Deed Vettel in Mexico ook.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_175052781
quote:
0s.gif Op maandag 13 november 2017 20:59 schreef Parafernalia het volgende:
Ik heb niet veel verstand van f1. Maar hoe is het nu mogelijk dat Max zijn auto niet genoeg snelheid heeft om Mercedes en Ferrari bij te houden, maar dat hij wel een baanrecord rijdt?
Op het laatst even nieuwe banden. Dan is de auto licht. En dan de zachtste compound.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_175052794
quote:
0s.gif Op maandag 13 november 2017 20:59 schreef Parafernalia het volgende:
Ik heb niet veel verstand van f1. Maar hoe is het nu mogelijk dat Max zijn auto niet genoeg snelheid heeft om Mercedes en Ferrari bij te houden, maar dat hij wel een baanrecord rijdt?
Dat komt omdat hij heel laat in de race nog nieuwe banden had gehaald. Gecombineerd met het afgenomen brandstofgewicht kan hij een hele snelle ronde neerzetten. De banden van de anderen zijn daar niet vers genoeg meer voor. Daarnaast rijden ze tegen het eind vaak in een conservatievere modus om oa de motor te sparen.

spuit11 :P
pi_175053245
Zijn nogal wat mensen die heel veel waarde hechten aan dat ronderecord. Hij is niet de eerste en zeker niet de laatste die het op dezelfde manier doet :+

Bedoel dan vooral mensen buiten dit forum he
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
pi_175053334
Max heeft een clausule in z'n contract dus. Benieuwd wat het inhoud.
pi_175053343
Lmao;

Jack: Renault is niet overvallen? Voor onderdelen ofzo?
Max: Wat moeten ze geven dan?

:D :D :D :D
pi_175053493
quote:
0s.gif Op maandag 13 november 2017 21:18 schreef SnowOokami het volgende:
Lmao;

Jack: Renault is niet overvallen? Voor onderdelen ofzo?
Max: Wat moeten ze geven dan?

:D :D :D :D
_O-
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_175053829
Jack was wel weer heel erg vanavond.
  maandag 13 november 2017 @ 21:58:26 #170
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_175054655
quote:
1s.gif Op maandag 13 november 2017 21:18 schreef mikieu het volgende:
Max heeft een clausule in z'n contract dus. Benieuwd wat het inhoud.
Je bedoelt de bonus voor het zetten ve fastest lap danwel baanrecord?
Of doel je op iets anders wat in Peptalk is gezegd (ik heb het niet gezien)?

Indien het eerste: ik las ergens dat de bonus 150.000 euro of 150.000 pond is. Ik denk echter niet dat het geld de motivatie is geweest voor Max. Wel alsnog een prestatie neerzetten na een frustrerende race. En even lekker zo vol mogelijk gaan (ondanks het terugschroeven) op nwe banden.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_175055253
quote:
1s.gif Op maandag 13 november 2017 21:18 schreef mikieu het volgende:
Max heeft een clausule in z'n contract dus. Benieuwd wat het inhoud.
Dat zegt hij toch helemaal niet?
pi_175055294
quote:
1s.gif Op maandag 13 november 2017 21:58 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Je bedoelt de bonus voor het zetten ve fastest lap danwel baanrecord?
Of doel je op iets anders wat in Peptalk is gezegd (ik heb het niet gezien)?

Indien het eerste: ik las ergens dat de bonus 150.000 euro of 150.000 pond is. Ik denk echter niet dat het geld de motivatie is geweest voor Max. Wel alsnog een prestatie neerzetten na een frustrerende race. En even lekker zo vol mogelijk gaan (ondanks het terugschroeven) op nwe banden.
Ze vroegen aan hem wat er zou gebeuren als komend seizoen Renault opnieuw zo zou lopen kloten.

Max zei uiteraard dat ie niet over z'n contract praat. Z'n houding liet wel doorschemeren dat er afspraken zijn gemaakt.
pi_175055348
quote:
0s.gif Op maandag 13 november 2017 22:13 schreef SnowOokami het volgende:

[..]

Dat zegt hij toch helemaal niet?
Kijk maar eens hoe hij reageert. En dan hoe hij op andere vragen reageert. (Niet alleen van deze uitzending)
  maandag 13 november 2017 @ 22:15:53 #174
236849 CrashO
Klapjostie oet Twente
pi_175055476
quote:
Lekker he die V6 ;)

M'n 2L turbo maakt meer geluid :+
  maandag 13 november 2017 @ 22:22:53 #176
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_175055655
quote:
1s.gif Op maandag 13 november 2017 22:14 schreef mikieu het volgende:

[..]

Ze vroegen aan hem wat er zou gebeuren als komend seizoen Renault opnieuw zo zou lopen kloten.

Max zei uiteraard dat ie niet over z'n contract praat. Z'n houding liet wel doorschemeren dat er afspraken zijn gemaakt.
Ah, ok. Dank voor de toelichting ^O^
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  maandag 13 november 2017 @ 22:25:42 #177
46976 sasquatsch
a.k.a. Yeti, Bigfoot, etc.
pi_175055785
quote:
0s.gif Op maandag 13 november 2017 22:18 schreef SnowOokami het volgende:

[..]

Lekker he die V6 ;)

M'n 2L turbo maakt meer geluid :+
De I4 1.5l turbo ook.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that." - Joe Saward
pi_175056319
quote:
Daar wordt die Renault nog verder op z'n plaats gezet.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_175056336
Eigenlijk bizar dat ze pas 13 jaar later sneller zijn dan de V10 auto's van toen :')
pi_175056358
quote:
9s.gif Op maandag 13 november 2017 22:39 schreef SnowOokami het volgende:
Eigenlijk bizar dat ze pas 13 jaar later sneller zijn dan de V10 auto's van toen :')
Die motor stelt dan ook niks meer voor vergeleken met die V10 ( :~ )
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_175056381
quote:
0s.gif Op maandag 13 november 2017 20:59 schreef Parafernalia het volgende:
Ik heb niet veel verstand van f1. Maar hoe is het nu mogelijk dat Max zijn auto niet genoeg snelheid heeft om Mercedes en Ferrari bij te houden, maar dat hij wel een baanrecord rijdt?
Toen Hamilton hem had ingehaald reed hij 45 seconden voor Ricciardo, ruim genoeg om een pitsstop te maken (20s) en toch dezelfde plek (P5) te behouden. Hij reed op dat moment wel de snelste rondes, maar door de extra pitstop meer dan 25s achter de top 4.
.
pi_175056524
quote:
1s.gif Op maandag 13 november 2017 22:40 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Die motor stelt dan ook niks meer voor vergeleken met die V10 ( :~ )
:9~ :9~
pi_175056545
quote:
9s.gif Op maandag 13 november 2017 22:39 schreef SnowOokami het volgende:
Eigenlijk bizar dat ze pas 13 jaar later sneller zijn dan de V10 auto's van toen :')
2005 moesten de banden een hele race meegaan.
2006 Gingen we naar de 2.4 V8 motoren
2009 Minder downforce met die rare smalle achtervleugel
2011 Kutbanden van Pirelli
2014 Turbomotoren en nog minder downforce
.
  maandag 13 november 2017 @ 22:49:22 #185
236849 CrashO
Klapjostie oet Twente
pi_175056737
quote:
1s.gif Op maandag 13 november 2017 22:44 schreef Fer het volgende:

[..]

2005 moesten de banden een hele race meegaan.
2006 Gingen we naar de 2.4 V8 motoren
2009 Minder downforce met die rare smalle achtervleugel
2011 Kutbanden van Pirelli
2014 Turbomotoren en nog minder downforce
2010 tanken tijdens de race eruit, dus (op het aller einde na) zwaardere auto's
pi_175056795
quote:
1s.gif Op maandag 13 november 2017 22:44 schreef Fer het volgende:

[..]

2005 moesten de banden een hele race meegaan.
2006 Gingen we naar de 2.4 V8 motoren
2009 Minder downforce met die rare smalle achtervleugel
2011 Kutbanden van Pirelli
2014 Turbomotoren en nog minder downforce
Wat een kutregelementen hebben we ook gehad de afgelopen tijd zeg... dat besef je ook pas als je het zo op een rijtje zet.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  maandag 13 november 2017 @ 22:52:39 #187
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_175056852
quote:
1s.gif Op maandag 13 november 2017 21:01 schreef Monolith het volgende:

[..]

Hij wisselde heel laat nog een keer naar een nieuw setje banden. Nieuwe banden + weinig benzine = baanrecord. Deed Vettel in Mexico ook.
ok maar dat zal toch al wel eens eerder iemand gedaan hebben? Zo uitzonderlijk is dat toch niet?
Eindelijk iemand die denkt wat iedereen zegt
  maandag 13 november 2017 @ 22:54:02 #188
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_175056899
quote:
99s.gif Op maandag 13 november 2017 22:49 schreef CrashO het volgende:

[..]

2010 tanken tijdens de race eruit, dus (op het aller einde na) zwaardere auto's
rijden ze nu minder rondjes dan? Of zijn de motoren zoveel zuiniger? Ja hoewel dan zou de regel nergens op slaan
Eindelijk iemand die denkt wat iedereen zegt
  maandag 13 november 2017 @ 22:55:16 #189
236849 CrashO
Klapjostie oet Twente
pi_175056942
quote:
1s.gif Op maandag 13 november 2017 22:54 schreef Parafernalia het volgende:

Of zijn de motoren zoveel zuiniger?
V10 vs V6, wat denk je? :P
Verbruik met die V10's lag afaik tegen de 200kg per uur. Die V6's minder dan de helft.
pi_175057010
quote:
99s.gif Op maandag 13 november 2017 22:55 schreef CrashO het volgende:

[..]

V10 vs V6, wat denk je? :P
Verbruik met die V10's lag afaik tegen de 200kg per uur. Die V6's minder dan de helft.
Ik pleit nog steeds voor V12 bi-turbo bi-hybrid motoren en bijtanken weer toestaan :Y) gewoon gaan met die banaan.
pi_175057155
quote:
1s.gif Op maandag 13 november 2017 22:52 schreef Parafernalia het volgende:

[..]

ok maar dat zal toch al wel eens eerder iemand gedaan hebben? Zo uitzonderlijk is dat toch niet?
Ja, zoals ik zei deed Vettel dat de vorige GP.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_175057346
quote:
1s.gif Op maandag 13 november 2017 22:54 schreef Parafernalia het volgende:

[..]

rijden ze nu minder rondjes dan? Of zijn de motoren zoveel zuiniger? Ja hoewel dan zou de regel nergens op slaan
Kun je wel stellen.
Vroegah ging er bij tanken per seconde 12 liter peut in, ze stonden 7 a 10 seconden stil en dat 2x nadat ze ook nog vol van start waren gegaan.

1 op een emmer. Weer-ga-loos.
'Je gaat het pas zien als je het begrijpt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_175057510
quote:
1s.gif Op maandag 13 november 2017 22:50 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Wat een kutregelementen hebben we ook gehad de afgelopen tijd zeg... dat besef je ook pas als je het zo op een rijtje zet.
Bijna alle wijzigingen hebben een tegengesteld resultaat gehad. Minder downforce zou leiden tot meer actie en inhalen. In tegenstelling raken de banden sneller oververhit en moet er heel voorzichtig gereden worden. De V10 leverde amper meer vermogen als nu, maar bijna iedereen (Renault, Honda, BMW) was aan elkaar gewaagd, na de overstap op de V8 en alle bevriezingsregels is het nooit meer goed gekomen.
De kutbanden zouden meer sensatie op de baan geven, inclusief klif enz, maar het is alleen maar geemmer tot dit jaar. De huidige banden zijn dan ook vergelijkbaar met de kwaliteit van Bridgetone toen. De Ultrasoft doet een halve race en de soft anderhalve.

Maar heel eerlijk, de richtng van Liberty/Ross Brawn kwa technische regelementen bevallen me wel. Alhoewel ik de Halo nog mot afwachten f het zal wennen.
.
  maandag 13 november 2017 @ 23:45:15 #194
48439 DutchTrain
De wereld is (g)een pretpark!
pi_175058091
quote:
0s.gif Op maandag 13 november 2017 17:10 schreef motorbloempje het volgende:
Was het tof, Dutchtrain? :D
Ja! Wel weer anders dan de andere races waar ik de afgelopen jaren was.
Het circuit is er wel uniek in dat je vanaf de tribunes langs start-finish een groot deel van de baan kan zien. Je kan echter niet rondlopen en er zijn alleen wat eet- en merchandisetentjes; niet de gebruikelijke simulatoren enzovoort.

De sfeer viel op de baan eigenlijk wat tegen of ik had er meer van verwacht. Er was applaus voor Massa en waardering voor de opmars van Hamilton, maar verder was het publiek -ook door de hitte- wat stil. De sfeer rond het circuit was wel een grote verrassing. De 20 minuten lopen van em naar het treinstation was een feest op zich langs de garagebedrijfjes, cafeetjes, straatverkopers en de ochtenddienst van de aan het circuit gelegen kerk. Voor het publiek is het vervoer goed geregeld en ik heb me dankzij de ruime politieinzet nergens onveilig gevoeld rond het circuit of op de metro- en treinstations.

De race zelf was zeker ook wel vermakelijk met de inhaalacties van Hamilton, de continue strijd tussen Massa en Alonso en de pitstopstrategieën.
Al met al wel weer een belevenis om op deze historische plek te zijn en zeker geen spijt van :)
non sum uni angulo natus, patria mea totus hic mundus est
pi_175058304
quote:
6s.gif Op maandag 13 november 2017 20:32 schreef Zorro het volgende:

[..]

Huilen met de halo op
Ben benieuwd naar de eerste ontwerpen.

Heb het gevoel van een noviteit die 1 a 2 jaar er is en daarna verdwijnt.

Door publieke druk, een freak acccident ofso of coureurs die het afkraken als een malle door hinder.
'Je gaat het pas zien als je het begrijpt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_175058369
quote:
14s.gif Op maandag 13 november 2017 18:23 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Fixed.
Mwa dit jaar is het nog wel slechter dan pakweg 20 jaar geleden.


Vergelijk dat eens met de race van dit jaar waar je elkaar amper kon volgen.
pi_175058571
quote:
1s.gif Op maandag 13 november 2017 23:57 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Ben benieuwd naar de eerste ontwerpen.

Heb het gevoel van een noviteit die 1 a 2 jaar er is en daarna verdwijnt.

Door publieke druk, een freak acccident ofso of coureurs die het afkraken als een malle door hinder.
Zoiets verwacht ik ook... een vogel die op zo'n halo poept terwijl je met 320km/u over een recht stuk knalt ofzo.
In the coolest little capital of the world
  dinsdag 14 november 2017 @ 01:04:43 #198
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_175058905
quote:
14s.gif Op maandag 13 november 2017 22:57 schreef SnowOokami het volgende:

[..]

Ik pleit nog steeds voor V12 bi-turbo bi-hybrid motoren en bijtanken weer toestaan :Y) gewoon gaan met die banaan.
Dit!
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  dinsdag 14 november 2017 @ 01:12:23 #199
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_175058949
quote:
1s.gif Op maandag 13 november 2017 23:01 schreef Monolith het volgende:

[..]

Ja, zoals ik zei deed Vettel dat de vorige GP.
ik bedoel natuurlijk op dit circuit
Eindelijk iemand die denkt wat iedereen zegt
pi_175058984
ja, was vroeger was het leuker, 2 pakjes sigaretten die altijd de race wonnen :{
abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')