abonnement Unibet Coolblue
  maandag 13 november 2017 @ 15:05:24 #151
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_175044436
quote:
7s.gif Op maandag 13 november 2017 14:43 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Nje.. ik heb de afgelopen jaren geleerd dat een hoop van dit soort berichtgeving over protesten erg... gekleurd is. De pers lijkt er baat bij te hebben om bepaalde labels te plakken op een hele groep op basis van enkele spandoeken. Die spandoeken zijn soms niet eens aanwezig (herinner je de pegida demo waarbij iedereen kotste op het "feit" dat ze een nazi symbool gebruikte terwijl het om een hakenkruis in een prullenbak ging.

Er wordt ERG veel gelogen en ik ga tegenwoordig niet meer uit van de "waarheid van de pers". Ben zelfs bereid om in twijfel te trekken of al die berichten van vroeger over oh zo racistische Polen wel klopte of dat dat ook narrative weven was.
Ik herinner me idd dat hakenkruis met een dikke streep erdoor (gecombineerd met andere symbolen met een streep erdoor). Ik herinner me alleen niet dat mensen daar zo overstuur van gingen. Dat vrijwel iedereen toen ze eenmaal zagen waar het om ging, het niet ging om een hakenkruis voeren, het onzinnig vond dat dat voor de rechter moest komen. Van links en rechts, op een paar speciale gevallen na.
Ik herinner me ook dat het tot vrijspraak heeft geleid. Terecht trouwens.

Kijk eens eerlijk naar wat deze demo heeft getrokken, welke organisaties vanuit het buitenland zich aan hebben gesloten. Kijk eens eerlijk naar de leuzen die er geroepen worden. Kijk dan eens eerlijk terug hoe je mij ooit veroordeelde dat ik bij een demo aanwezig was waar enkelingen (toen nog iig) sharia onzin liepen te spuien, zelfs terwijl ze aangesproken en verwijderd werden. Vindt je dan niet dat je nu ineens wel erg makkelijk bent, toegevelijk bent, van het positieve bent?

Het is niet dat polen bekend staat om zijn openheid, uitbannen van racisme. Het is een levensgroot probleem daar. Tel daarbij op de figuren van buiten die zich aangesproken voelde zich hierbij aan te sluiten en je hebt een eerlijk antwoord.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
  maandag 13 november 2017 @ 15:10:02 #152
64831 2NutZ
Non-profit paardenstylist.
pi_175044500
Polen, een van de weinige landen die WEL leren van situaties van andere landen. Slim.
* Je mag wel een iets normalere toon aanslaan. Realiseer je goed dat dit slechts jouw mening is.
pi_175044562
quote:
14s.gif Op maandag 13 november 2017 15:10 schreef 2NutZ het volgende:
Polen, een van de weinige landen die WEL leren van situaties van andere landen. Slim.
Ze leren inderdaad erg goed van landen zoals Turkije en Rusland hoe je een religieus-conservatieve dictatuur met een democratisch uitziend sausje opzet.
  maandag 13 november 2017 @ 15:14:23 #154
64831 2NutZ
Non-profit paardenstylist.
pi_175044579
quote:
0s.gif Op maandag 13 november 2017 15:13 schreef Igen het volgende:

[..]

Ze leren inderdaad erg goed van landen zoals Turkije en Rusland hoe je een religieus-conservatieve dictatuur met een democratisch uitziend sausje opzet.
Oké :)
* Je mag wel een iets normalere toon aanslaan. Realiseer je goed dat dit slechts jouw mening is.
  maandag 13 november 2017 @ 15:21:40 #155
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_175044726
quote:
0s.gif Op maandag 13 november 2017 14:46 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

De roep om Europese samenwerking werd na de oorlog breed gedragen onder de inwoners van ons prachtige land. Zo is de kiem gezaaid voor wat uiteindelijk de EU zou worden.
Samenwerking is natuurlijk wel iets anders dan en federatie. De EU kwam pas in 1992 tot stand, en ik vind het ook belachelijk dat figuren als Timmerfrans maar blijven roepen ''zonder de EU wordt het oorlog''.

Het ging in Europa prima met de EEG. Dat er opeens een EU moest komen heeft niets te maken met oorlog of het afwentelen van een oorlog.
pi_175044790
quote:
0s.gif Op maandag 13 november 2017 15:21 schreef Vader_Aardbei het volgende:

[..]

Samenwerking is natuurlijk wel iets anders dan en federatie. De EU kwam pas in 1992 tot stand, en ik vind het ook belachelijk dat figuren als Timmerfrans maar blijven roepen ''zonder de EU wordt het oorlog''.

Het ging in Europa prima met de EEG. Dat er opeens een EU moest komen heeft niets te maken met oorlog of het afwentelen van een oorlog.
De EU is dan ook geen federatie.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_175044810
quote:
0s.gif Op maandag 13 november 2017 15:21 schreef Vader_Aardbei het volgende:

[..]

Samenwerking is natuurlijk wel iets anders dan en federatie. De EU kwam pas in 1992 tot stand, en ik vind het ook belachelijk dat figuren als Timmerfrans maar blijven roepen ''zonder de EU wordt het oorlog''.

Het ging in Europa prima met de EEG. Dat er opeens een EU moest komen heeft niets te maken met oorlog of het afwentelen van een oorlog.
Wat was er dan precies beter aan de EEG dan aan de EU? Welke verandering die men in 1992 aan de verdragen heeft gemaakt, is jou niet naar wens?
  maandag 13 november 2017 @ 15:42:53 #158
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_175045243
quote:
0s.gif Op maandag 13 november 2017 12:42 schreef BaajGuardian het volgende:

[..]

In 2016 nog wel?? Nougoed iig blij dat er weer iemand wakker is geworden. Welkom bij de zelfstandige denkers. ^O^
Het is niet dat ik ze ooit echt 100% vertrouwde, maar ik had voorheen zo'n houding van ''ach ja, objectief nieuws bestaat niet, het geeft niet als het een beetje gekleurd is...''. Ik dacht dat voornamelijk Fox News zich bezondigde aan het pushen van een bepaalde agenda en dat de rest redelijk gebalanceerd was.

Maar dat is onzin. Er is niets gebalanceerd aan de andere mainstream media.

Sinds de Trump campagne merk ik dat er gewoon regelrechte leugens worden verteld. Of dat sommige verhalen gewoon helemaal niet worden verteld, als ze een ideologische tegenstander in een goed daglicht zetten. Dat vind ik nog het meest kwalijke. Er wordt bijvoorbeeld continu gezegd dat Trump een racist is, terwijl hij heel veel positieve dingen doet voor minderheden. Er wordt gezegd dat Trump het land uit elkaar drijft, terwijl hij juist mensen probeert te verbinden en iedereen die geweld gebruikt nadrukkelijk heeft veroordeeld.

En terwijl de New York Times opinieshit post als ''Kunnen mijn kinderen wel vrienden zijn met blanken?''. :') Het zijn de media die een rassenoorlog aan het opstoken zijn, ook in Nederland.
pi_175045966
quote:
0s.gif Op maandag 13 november 2017 15:42 schreef Vader_Aardbei het volgende:

[..]

Het is niet dat ik ze ooit echt 100% vertrouwde, maar ik had voorheen zo'n houding van ''ach ja, objectief nieuws bestaat niet, het geeft niet als het een beetje gekleurd is...''. Ik dacht dat voornamelijk Fox News zich bezondigde aan het pushen van een bepaalde agenda en dat de rest redelijk gebalanceerd was.

Maar dat is onzin. Er is niets gebalanceerd aan de andere mainstream media.

Sinds de Trump campagne merk ik dat er gewoon regelrechte leugens worden verteld. Of dat sommige verhalen gewoon helemaal niet worden verteld, als ze een ideologische tegenstander in een goed daglicht zetten. Dat vind ik nog het meest kwalijke. Er wordt bijvoorbeeld continu gezegd dat Trump een racist is, terwijl hij heel veel positieve dingen doet voor minderheden. Er wordt gezegd dat Trump het land uit elkaar drijft, terwijl hij juist mensen probeert te verbinden en iedereen die geweld gebruikt nadrukkelijk heeft veroordeeld.

En terwijl de New York Times opinieshit post als ''Kunnen mijn kinderen wel vrienden zijn met blanken?''. :') Het zijn de media die een rassenoorlog aan het opstoken zijn, ook in Nederland.
Trump is een ego van heb ik jou daar, maar wel een die toevallig de extreem-linkse agenda van de media blootstelt. Extreem-links doet hetzelfde als extreem-rechts, het ophitsen van racisme en polarisatie veroorzaken.
pi_175049393
Ik snap de terugkerende ophef in het westen niet.
Tientallen jaren zijn er dit soort marsen in oost europa.
In hongarije 10 jaar geleden bijv met magyar garda. De westerse media werd gek. Neo nazis waren de hongaren in de ogen van westerse medemens (iedereem die niet eens is met linkse normen em waarden is een nazi, racist en xenofoob)

Je kan het vergelijken met joden en links (de enorme groeiende afkeer van links naar joden toe)

Waarom is dat? Nou de meederheid van joden is zionistisch en de meerderheid van linkse wereld niet.
De groeiende antisemisme en de exodus van europese joden naar israel: links snapt het niet en lijkt er ook niets om te geven

Het gaat niet om israelische staat, probleem zit veel dieper
Joden en west europeanen trekken verschillende conclusies over nationalisme na de gebeurtenissen van de 2e wereldoorlog

Het westers europees continent heeft te maken gehad met veroveringen en bezettingen en een genocide
Maar dat niet alleen. Het europees continent werkte eraan mee

En nazi duitsland was west europa. Duitsland was kapitalistisch. Had industrieeen. Het land van beethoven, van de hamburger.. kortom: het was westers

En "dat nooit meer" dacht het westen. Dus men concludeerde dat nazisme en facisme het gevolg was van nationalisme
West europa was dus van mening dat nationalistische gevoelens van burgers konden leiden tot vreselijke dingem zoals holocaust
Dus men moest nationalisme estrijden vonden ze

Maar voor joden, en dan met name voor europese joden, was nationalisme (zionisme dus) een manier voor bevrijding en een garantie om te kunnen overleven.
Dus gingen europese joden de andere richting op dan europese westerse linkse wereld (die walgden juist van nationalisme)

En joden met hun zionisme geldt ook voor oost europeanen
Zij waren altijd de dupe van het westen en ook in de oorlog
Nazisme was westers en niet oost europa.
Zij zien zich niet verantwoordelijk.

En na de oorlog kwam sovjet unie. De volgende bezetter.

Net zoals bij joden, is nationisme voor oost europeanen niet een dirty iets. Het is juist waar ze trots op zijn
Terwijl het westen na de oorlog concludeerde dat nationalisme kan leiden tot gruwelheden was dat zeker niet het geval bij oost europeanen

En dat is de reden waarom men in het westen zo angstig reageert op bijv magyar garda en in dit geval in polen. En op al die andere vele naitionalistische groepen en gevoelens bij oost europa. Want het kan en mag niet en is gevaarlijk en racistisch

West en oost trekken verschillende lessen uit hun verschillende geschiedenis.

En links lijkt hun nationalisms maar niet te begrijpen

pi_175049466
Leuke post, alleen ga je er even aan voorbij dat nationalisme in Oost-Europa ook gewoon hand in hand gaat met antisemitisme.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_175049558
quote:
1s.gif Op maandag 13 november 2017 19:06 schreef Szikha2 het volgende:
Nazisme was westers en niet oost europa.
Zij zien zich niet verantwoordelijk.
Onzin (in zekere zin). In de tijd van het nazisme bestond er helemaal geen West-Europa en Oost-Europa. Dat kwam pas na WO-II, dankzij de Koude Oorlog. Ten tijde van de Koude Oorlog heeft men voor zover ik weet in Oost-Europa de schuld bij het westen gelegd (het IJzeren Gordijn heette daarom ook de "antifascistische beschermingsmuur"). Dus terwijl het westen zichzelf analyseerde, legde het oosten de schuld buiten zichzelf.

Vandaar dat men in West-Europa geleerd heeft van de geschiedenis en nu een andere aanpak kiest, en landen in Oost-Europa ertoe neigen om dezelfde fouten van weleer gewoon weer opnieuw te maken.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 13-11-2017 19:14:19 ]
pi_175049610
En in landen zoals Oekraïne, Hongarije en de Baltische staten werd enthousiast meegewerkt aan de jodenvervolging.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_175049728
quote:
0s.gif Op maandag 13 november 2017 15:13 schreef Igen het volgende:

[..]

Ze leren inderdaad erg goed van landen zoals Turkije en Rusland hoe je een religieus-conservatieve dictatuur met een democratisch uitziend sausje opzet.
Op welke manier is Polen een dictatuur?
pi_175049791
quote:
0s.gif Op maandag 13 november 2017 19:21 schreef Rangono het volgende:

[..]

Op welke manier is Polen een dictatuur?
Het is misschien nog niet te laat maar ze timmeren hard aan de weg.

https://www.eiu.com/topic/democracy-index

[ Bericht 9% gewijzigd door #ANONIEM op 13-11-2017 19:23:56 ]
  maandag 13 november 2017 @ 19:25:15 #166
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_175049833
Prachtig land dat Polen. Sterke tradities, trots op hun natie, geen geldverslindende immigranten.

Daarom komen ze ook allemaal hierheen om voor een appel en een ei onze muren te stuken en onze asperges te steken. :D
  maandag 13 november 2017 @ 19:26:45 #167
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_175049880
NEPNIEUWS.

Je ziet duidelijk afbeeldingen waar men met vlaggen rond met kruizen en verboden tekens door hakenkruizen heen.

Maar dat laat de media (en dit topic) niet zien.

Je kan er ook overal rondlopen zonder dat er marokkanen of ander tuig loopt te sissen. Echt een verademing. Ben er zelf in september geweest, en de mensen zijn erg aardig.
Had ik overigens niet verwacht; kijkende naar de Polen die hier in busjes rond rijden en alleen maar bierblikken kopen.

[ Bericht 23% gewijzigd door Rickocum op 13-11-2017 19:35:04 ]
pi_175049904
quote:
0s.gif Op maandag 13 november 2017 19:26 schreef RickoKun het volgende:
NEPNIEUWS.

Je ziet duidelijk afbeeldingen waar men met vlaggen rond met kruizen en verboden tekens door hakenkruizen heen.

Maar dat laat de media (en dit topic) niet zien.
Kerel ik neem het alleen over _O- Doe eens rustig.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 13-11-2017 19:27:27 ]
pi_175049926
quote:
1s.gif Op maandag 13 november 2017 19:06 schreef Szikha2 het volgende:
I De westerse media werd gek. Neo nazis waren de hongaren in de ogen van westerse medemens (iedereem die niet eens is met linkse normen em waarden is een nazi, racist en xenofoob)

Tjaaaa als je al zo begint met dat versleten slachtoffergejank dan lees ik maar niet verder.
Dat heb ik al duizenden malen gelezen op FOK!
pi_175049946
quote:
0s.gif Op maandag 13 november 2017 19:26 schreef RickoKun het volgende:
NEPNIEUWS.

Je ziet duidelijk afbeeldingen waar men met vlaggen rond met kruizen en verboden tekens door hakenkruizen heen.

Maar dat laat de media (en dit topic) niet zien.
Duitsland haten betekent nog niet dat je geen fascist bent.
pi_175049977
Ik vraag me altijd of hoeveel van de users in dit soort topics regelmatig in Polen komt.
pi_175050123
quote:
0s.gif Op maandag 13 november 2017 19:27 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Tjaaaa als je al zo begint met dat versleten slachtoffergejank dan lees ik maar niet verder.
Dat heb ik al duizenden malen gelezen op FOK!
Vraag het een willekeurige Hongaar, die zal je waarschijnlijk vertellen dat Hongarije en de Hongaren in de geschiedenis altijd pech hebben gehad en dat ze daarom een melancholisch volk zijn.

(Wat natuurlijk onzin is hè. Alsof ze in de tijden van het grote Hongaarse koninkrijk niet zelf de Slowaken en Roemenen binnen hun grenzen onderdrukt hebben. Alsof ze niet zelf besloten om de kant van Hitler te kiezen. Alsof ze niet vrijwillig bij de EU zitten omdat de subsidies en de vrijheden van de interne markt toch wel fijn zijn. Etc.)

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 13-11-2017 19:36:40 ]
  maandag 13 november 2017 @ 19:35:13 #173
198365 Morendo
The Real Deal
pi_175050169
quote:
0s.gif Op maandag 13 november 2017 19:29 schreef Insomnia2.0 het volgende:
Ik vraag me altijd of hoeveel van de users in dit soort topics regelmatig in Polen komt.
Ik kwam, en kom, daar regelmatig. En het is daar prima toeven. Een ondergewaardeerd land wat mij betreft.
Die Lebenslust bringt dich um.
  maandag 13 november 2017 @ 19:40:11 #174
321876 Cherna
Fuck the System
pi_175050288
quote:
0s.gif Op maandag 13 november 2017 19:28 schreef Igen het volgende:

[..]

Duitsland haten betekent nog niet dat je geen fascist bent.
En natuurlijk ook een streep door de Hammer en Sikkel. Ook logisch natuurlijk als je weet wat die Russen daar uitgespookt hebben.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
pi_175050308
quote:
1s.gif Op maandag 13 november 2017 19:35 schreef Morendo het volgende:

[..]

Ik kwam, en kom, daar regelmatig. En het is daar prima toeven. Een ondergewaardeerd land wat mij betreft.
Vast wel. Maar als de regering niet meer aan de macht is omdat ze het land beter maken, maar door censuur te plegen, de rechtsstaat af te breken, en tevredenheid te kopen door mensen trots te laten zijn op hun afkomst ipv. op het werk dat ze verricht hebben, dan zal het met dat prima toeven bergaf gaan.
pi_175050341
quote:
1s.gif Op maandag 13 november 2017 19:40 schreef Cherna het volgende:

[..]

En natuurlijk ook een streep door de Hammer en Sikkel. Ook logisch natuurlijk als je weet wat die Russen daar uitgespookt hebben.
Dat ook ja. Maar ze hebben ook wat tegen Duitsland. Ze zijn bijv. echt bloedserieus bezig met hun claim dat Duitsland hun nog 800 miljard(!) euro moet betalen vanwege de oorlog, met het argument dat de settlement uit 1953 niet rechtsgeldig is omdat Polen toen een vazalstaat van de Sovjetunie was.

Ze zijn daar helemaal knettergek geworden.
  maandag 13 november 2017 @ 19:43:51 #177
321876 Cherna
Fuck the System
pi_175050400
quote:
1s.gif Op maandag 13 november 2017 19:35 schreef Morendo het volgende:

[..]

Ik kwam, en kom, daar regelmatig. En het is daar prima toeven. Een ondergewaardeerd land wat mij betreft.
Ik kom zo nu en dan ook in de VS vanwege familie. Altijd leuk en geweldig daar in Arizona en prima toeven. Maar ik zou in dat land niet begraven willen worden.

Het gras is altijd groener bij de buren, maar je vraagt je niet af waarom zovwel Polen in West Europa werken al worden die al steeds meer vervangen door Roemenen en Bulgaren. Schijnen namelijk nog harder te werken (Kuch)
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
  maandag 13 november 2017 @ 19:46:08 #178
321876 Cherna
Fuck the System
pi_175050477
quote:
0s.gif Op maandag 13 november 2017 19:42 schreef Igen het volgende:

[..]

Dat ook ja. Maar ze hebben ook wat tegen Duitsland. Ze zijn bijv. echt bloedserieus bezig met hun claim dat Duitsland hun nog 800 miljard(!) euro moet betalen vanwege de oorlog, met het argument dat de settlement uit 1953 niet rechtsgeldig is omdat Polen toen een vazalstaat van de Sovjetunie was.

Ze zijn daar helemaal knettergek geworden.
Ben het helemaal met je eens. De EU heeft ervoor gezorgd dat Polen nu in een democratie leeft. Maar schijnbaar is het nog niet genoeg.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
pi_175050498
quote:
1s.gif Op maandag 13 november 2017 19:46 schreef Cherna het volgende:
Ben het helemaal met je eens. De EU heeft ervoor gezorgd dat Polen nu in een democratie leeft
Dit is simpelweg niet waar.
Als je iemand moet aanwijzen die voor democratie heeft gezorgd zijn het de vakbonden.
  maandag 13 november 2017 @ 19:48:08 #180
321876 Cherna
Fuck the System
pi_175050533
quote:
0s.gif Op maandag 13 november 2017 19:46 schreef Insomnia2.0 het volgende:

[..]

Dit is simpelweg niet waar.
Als je iemand moet aanwijzen die voor democratie heeft gezorgd zijn het de vakbonden.
Lech had het zonder politieke druk steun vanuit het Westen niet gered.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
pi_175050541
quote:
1s.gif Op maandag 13 november 2017 19:48 schreef Cherna het volgende:

[..]

Lech had het zonder steun vanuit het Westen niet gered.
Het westen is alleen iets anders dan de EU.
  maandag 13 november 2017 @ 19:50:41 #182
321876 Cherna
Fuck the System
pi_175050589
quote:
0s.gif Op maandag 13 november 2017 19:48 schreef Insomnia2.0 het volgende:

[..]

Het westen is alleen iets anders dan de EU.
Oké. Alle westerse landen dan die nu in de EU zitten en de VS.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
pi_175050602
quote:
1s.gif Op maandag 13 november 2017 19:50 schreef Cherna het volgende:

[..]

Oké. Alle westerse landen dan die nu in de EU zitten en de VS.
En dan nog werd Lech pas interessant voor die landen jaren nadat de eerste stappen naar democratie al van binnenuit waren gezet.
  maandag 13 november 2017 @ 19:51:55 #184
198365 Morendo
The Real Deal
pi_175050612
quote:
0s.gif Op maandag 13 november 2017 19:40 schreef Igen het volgende:

[..]

Vast wel. Maar als de regering niet meer aan de macht is omdat ze het land beter maken, maar door censuur te plegen, de rechtsstaat af te breken, en tevredenheid te kopen door mensen trots te laten zijn op hun afkomst ipv. op het werk dat ze verricht hebben, dan zal het met dat prima toeven bergaf gaan.
Dat valt me vreemd genoeg reuze mee. Het land blijft natuurlijk stevig ingebed in een liberale, rechtsstatelijke, orde.

Net als Hongarije is het een land met een zeer tragisch (recent) verleden. Een belerende toon aanslaan vanuit het Westen werkt echt averechts. Het zou ook niet onze opdracht moeten zijn om exacte kopieën van onszelf te maken.
Die Lebenslust bringt dich um.
  maandag 13 november 2017 @ 19:54:46 #185
321876 Cherna
Fuck the System
pi_175050678
quote:
0s.gif Op maandag 13 november 2017 19:51 schreef Insomnia2.0 het volgende:

[..]

En dan nog werd Lech pas interessant voor die landen jaren nadat de eerste stappen naar democratie al van binnenuit waren gezet.
Hij heeft inderdaad zijn nek uitgestoken. Dat valt te prijzen. Zeker tegen die Russen die zich misdroegen. Maar nu gaat Polen te ver. Althans dat is zo mijn mening.
Dat kun je nu ook zeggen van Kiev en Hongarije.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
  maandag 13 november 2017 @ 19:59:16 #186
198365 Morendo
The Real Deal
pi_175050809
quote:
1s.gif Op maandag 13 november 2017 19:43 schreef Cherna het volgende:

[..]

Ik kom zo nu en dan ook in de VS vanwege familie. Altijd leuk en geweldig daar in Arizona en prima toeven. Maar ik zou in dat land niet begraven willen worden.

Het gras is altijd groener bij de buren, maar je vraagt je niet af waarom zovwel Polen in West Europa werken al worden die al steeds meer vervangen door Roemenen en Bulgaren. Schijnen namelijk nog harder te werken (Kuch)
Zou het wellicht kunnen omdat Polen tot voor kort nog tot de falende SU behoorde? De afgelopen twintig jaar heeft dat land enorme stappen gemaakt. Polen zijn tegenwoordig vaak te duur voor eenvoudige landbouw/klus-werkzaamheden in het Westen, daarom Roemenen/Bulgaren. Jonge Poolse mensen die je tegenkomt spreken goed Engels en zijn goed opgeleid. Vooral de vrouwen.

Bovendien werken in Polen weer veel Oekraïners/Belarussen.
Die Lebenslust bringt dich um.
  maandag 13 november 2017 @ 20:50:06 #187
405850 Eiwitshake
Russische Trol
pi_175052407
quote:
1s.gif Op zondag 12 november 2017 15:13 schreef Logic91 het volgende:

[..]

Je argument gaat totaal niet op aangezien Polen geen actief immigratiebeleid kent zoals in West-Europa.
En zo zien zij dus heel goed wat ze juist niet willen.
Prima argument dus.
"Wij zweren de voorkeur te geven aan een wisse dood boven een smadelijke behandeling, en nooit te dulden dat de geringste inbreuk gemaakt wordt op Neêrlands roem of de eer der vlag.”
- Jan Van Speijk
pi_175052797
quote:
1s.gif Op maandag 13 november 2017 19:51 schreef Morendo het volgende:

[..]

Dat valt me vreemd genoeg reuze mee. Het land blijft natuurlijk stevig ingebed in een liberale, rechtsstatelijke, orde.

Net als Hongarije is het een land met een zeer tragisch (recent) verleden. Een belerende toon aanslaan vanuit het Westen werkt echt averechts. Het zou ook niet onze opdracht moeten zijn om exacte kopieën van onszelf te maken.
Inderdaad. Ik snap niet waarom men tegenwoordig toch zo'n drang voelt om mensen/groepen de les te lezen die niet naar hun zin leven. Laat ze lekker daar in Polen hun gang gaan, niemand hier heeft er toch last van?
  Moderator maandag 13 november 2017 @ 21:05:42 #189
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_175052900
er trekken ook geen hele troepen boze fok!kers de grens over om ze te stoppen ofzo he _O-

NWS is een discussieforum, iemand opent een topic over iets en daar geven mensen dan hun mening over ... dat heeft natuurlijk niets met mensen de les lezen te maken
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_175052931
quote:
0s.gif Op maandag 13 november 2017 21:05 schreef sp3c het volgende:
er trekken ook geen hele troepen boze fok!kers de grens over om ze te stoppen ofzo he _O-

NWS is een discussieforum, iemand opent een topic over iets en daar geven mensen dan hun mening over ... dat heeft natuurlijk niets met mensen de les lezen te maken
Er wordt hier door veel mensen niet eens gediscussieerd maar simpel en hard geflamed op Polen / Poolse mensen.
  Moderator maandag 13 november 2017 @ 21:08:03 #191
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_175052977
dat valt reuze mee
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_175053034
Je mag verdorie niet eens meer ongestoord pleiten voor een blank Europa!
pi_175053327
quote:
0s.gif Op maandag 13 november 2017 21:06 schreef Joppiez het volgende:

[..]

Er wordt hier door veel mensen niet eens gediscussieerd maar simpel en hard geflamed op Polen / Poolse mensen.
Sorry dat er users zijn dat het niet echt hebben op demonstranten die pleiten voor een 'wit Europa' en een 'islamitische holocaust'.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_175053333
quote:
10s.gif Op maandag 13 november 2017 21:10 schreef gelly het volgende:
Je mag verdorie niet eens meer ongestoord pleiten voor een blank Europa!
De media overdrijft x1000 omdat zij juist niet kunnen hebben dat Polen "wit" is en tegen een geforceerde migranten quota zijn. Het staat gewoon iedere EU burger vrij om naar Polen te verkassen, of je nou zwart, geel of wit bent. Als je uit Afrika komt moet je anders maar even een jaartje wachten en je tijd hier in Nederland (ofzo) uitzitten voordat je er heen verkassen kunt, dus :)
pi_175053656
quote:
0s.gif Op maandag 13 november 2017 19:09 schreef KoosVogels het volgende:
Leuke post, alleen ga je er even aan voorbij dat nationalisme in Oost-Europa ook gewoon hand in hand gaat met antisemitisme.
Nice try maar de 1 na grootste synagoge ter wereld (in boedapest) hoeft niet constant beveiligd te worden.
In frankrijk worden synagoges non stop beveiligd. Zelfs militairen (nooit in geschiedenis voorgekomen)

In boedapest is nog altijd een mooi levendige joodse wijk hoo Je kan met kippa lopen

Ondertussen: in frankrijk is exodus van joden die weggaan naar israel.
In belgie groeiende aantal joden die vertrekken
Zelfs in nederland begint het
Spanje (die minste joden heeft) is meest antisemitische land van europa

Again nice try
pi_175053831
quote:
0s.gif Op maandag 13 november 2017 21:18 schreef Joppiez het volgende:

[..]

De media overdrijft x1000 omdat zij juist niet kunnen hebben dat Polen "wit" is en tegen een geforceerde migranten quota zijn. Het staat gewoon iedere EU burger vrij om naar Polen te verkassen, of je nou zwart, geel of wit bent. Als je uit Afrika komt moet je anders maar even een jaartje wachten en je tijd hier in Nederland (ofzo) uitzitten voordat je er heen verkassen kunt, dus :)
Misschien kunnen de mensen in Polen zich beter eens druk maken waarom zelfs de allerellendigste mensen niet vrijwillig naar Polen willen en met quota gedwongen moeten worden. Is Polen zo'n kutland?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 13-11-2017 21:33:44 ]
pi_175053896
quote:
0s.gif Op maandag 13 november 2017 19:14 schreef Igen het volgende:

[..]

Onzin (in zekere zin). In de tijd van het nazisme bestond er helemaal geen West-Europa en Oost-Europa. Dat kwam pas na WO-II, dankzij de Koude Oorlog. Ten tijde van de Koude Oorlog heeft men voor zover ik weet in Oost-Europa de schuld bij het westen gelegd (het IJzeren Gordijn heette daarom ook de "antifascistische beschermingsmuur"). Dus terwijl het westen zichzelf analyseerde, legde het oosten de schuld buiten zichzelf.

Vandaar dat men in West-Europa geleerd heeft van de geschiedenis en nu een andere aanpak kiest, en landen in Oost-Europa ertoe neigen om dezelfde fouten van weleer gewoon weer opnieuw te maken.
Hongarije heeft (net als polen) een compleet andere geschiedenis gehad

Ze zijn bezet door de turken geweest. De slag om mohacs ect ect ect.

Wat ik nu zo grappige vind is dat brussel destijds eiste aan landen zoals hongarije slowakije dat de voorwaarde was om toe te treden dat ze hun grenzen beter moesten dicht houden (toen zagennwe ook verandering van smokkel route via noord afrika weer)

En nu moeten zij hun grenzen van brussel wijd open zetten.

Hi ha ho
pi_175053939
quote:
1s.gif Op maandag 13 november 2017 21:28 schreef Szikha2 het volgende:

[..]

Nice try maar de 1 na grootste synagoge ter wereld (in boedapest) hoeft niet constant beveiligd te worden.
In frankrijk worden synagoges non stop beveiligd. Zelfs militairen (nooit in geschiedenis voorgekomen)

In boedapest is nog altijd een mooi levendige joodse wijk hoo Je kan met kippa lopen

Ondertussen: in frankrijk is exodus van joden die weggaan naar israel.
In belgie groeiende aantal joden die vertrekken
Zelfs in nederland begint het
Spanje (die minste joden heeft) is meest antisemitische land van europa

Again nice try
Anti-Semitism being 'normalised' in Poland, Jewish Congress warns

The shadow of anti-semitism falls on Europe once more as Hungary's far-fight Jobbik party protests against World Jewish Congress meeting in Budapest
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  maandag 13 november 2017 @ 21:39:03 #199
405850 Eiwitshake
Russische Trol
pi_175054034
quote:
0s.gif Op maandag 13 november 2017 21:06 schreef Joppiez het volgende:

[..]

Er wordt hier door veel mensen niet eens gediscussieerd maar simpel en hard geflamed op Polen / Poolse mensen.
Dit inderdaad.
"Wij zweren de voorkeur te geven aan een wisse dood boven een smadelijke behandeling, en nooit te dulden dat de geringste inbreuk gemaakt wordt op Neêrlands roem of de eer der vlag.”
- Jan Van Speijk
pi_175054047
quote:
1s.gif Op maandag 13 november 2017 21:35 schreef Szikha2 het volgende:

[..]

Hongarije heeft (net als polen) een compleet andere geschiedenis gehad

Ze zijn bezet door de turken geweest. De slag om mohacs ect ect ect.

Wat ik nu zo grappige vind is dat brussel destijds eiste aan landen zoals hongarije slowakije dat de voorwaarde was om toe te treden dat ze hun grenzen beter moesten dicht houden (toen zagennwe ook verandering van smokkel route via noord afrika weer)

En nu moeten zij hun grenzen van brussel wijd open zetten.

Hi ha ho
Ik snap ook niet helemaal waarom "het westen" zo'n kritiek erop heeft, dat Hongarije de Schengen-buitengrens fatsoenlijk bewaakt.

Maar dat praat de rest van het verhaal nog niet goed. Het quota-systeem was trouwens bedoeld om de migranten juist van Hongarije weg te verplaatsen, maar dat terzijde.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')