abonnement Unibet Coolblue
pi_175019178
Volgend jaar staan er 21 races op de kalender. En idk, like, persoonlijk ben ik de mening toegedaan dat méér niet altijd beter is. Als het 21 keer per jaar kerstmis is dan verliest het op een gegeven moment ook zijn magie. Doseren is belangrijk. Daarnaast is het voor een druk baasje zoals ik tamelijk vermoeiond om 21 zondagen per jaar mijn schema te plannen rondom de tijden van het F1 circus. Voor mij persoonlijk was 16 races de sweet spot. Niet teveel, niet te weinig, ik keek er altijd erg naar uit als het weer race weekend was. Tevens staan er nu een hoop shit races op de kalender die ik absoluut niet zou missen. Derhalve heb ik het initiatief genomen om de perfecte 16 races tellende F1 kalender samen te stellen:

1. Australia - Melbourne
2. Brazil - Interlagos
3. Bahrain - Sakhir
4. Nederland - Nurburgring
5. Monaco - Monte Carlo
6. Canada - Montreal
7. Great Britain - Silverstone
8. Germany - Hockenheim
9. Hungary - Hungaroring
10. Belgium - Spa Francorchamps
11. Italy - Monza
12. Singapore - Marina Bay
13. Japan - Suzuka
14. Mexico - Mexico City
15. America - COTA
16. South Africa - Phakisa Freeway

Ik weet wat er nu door je heen gaat: De Nurburgring ligt niet in Nederland. Ik ben hier ook van op de hoogte. Maar luister goed: Zandvoort en Assen zijn shit circuits. Heb je de Champ Car race op Assen gezien? Heb je weleens een F3 race op Zandvoort gezien? Shit circuits. De bereikbaarheid van Zandvoort is shit, er is maar 1 tribune, het pitgebouw is shit, de layout is shit, de baan is te smal, de faciliteiten zijn shit enzovoort.

De Nurburgring daarentegen is een uitstekend circuit in alle opzichten en prima te bereizen vanuit Nederland. Vergeet ook niet dat de race op de Nurburgring in het verleden als Grand Prix van Luxemburg door het leven ging dus zo raar is het niet om daar de GP van Nederland te organiseren. Imola ligt immers ook niet in San Marino. Tevens is alleen Spa- Francorchamps te weinig om de Nederlandse markt te bedienen, helemaal als Max in de toekomst om het kampioenschap mee gaat strijden. Het is daar nu al veel te druk, de mensen krijgen geen waar voor hun geld. In plaats van om gemeenschapsgeld in Zandvoort te pompen kun je beter de Nurburging benutten.

Dan de rest van de kalender. Iedere F1 fan zal beamen dat Monaco, Suzuka, Spa Francorchamps, Silverstone en Monza nooit mogen ontbreken vanwege hun status en historie. De rest zal ik kort toelichten:

Melbourne: Idk, het zou raar zijn als het seizoen een keer niet in Melbourne zou beginnen.
Interlagos: Historie en goede races.
Bahrain: Imo een van de beste moderne circuits. Vaak leuke races, veel inhaalacties.
Montreal: Altijd goede races.
Hockenheim: Sinds de verbouwing heeft het zijn magie verloren maar oké.
Hungaroring: Idk, historie, ik zou de race wel missen als hij niet op de kalender stond.
Singapore: Heeft wel een bepaalde magie. Speciaal evenement.
Mexico: Mooi evenement.
COTA: Shit circuit maar de Amerikaanse markt is commercieel gezien natuurlijk wel belangrijk.
Phakisa Freeway: Zuid-Afrikaanse GP lijkt me wel weer een keer leuk maar Kyalami is een tamelijk beroerd circuit dus Phakisa.

Je hebt nu dus een kortere kalender maar je doet zelfs een extra continent aan (Afrika) en je hebt louter top evenementen op de planning staan. Om tot deze kortere kalender te komen moeten er uiteraard een aantal evenement afvallen. Het hoe en waarom zal ik bij dezen uitgebreid uit de doeken doen:

China: Shit land, maar wel een belangrijke automarkt dus idk. Geen plek voor though.
Azerbeidzjan: lol omg r u srs??? Shit land, shit circuit, shit evenement.
Spanje- Circuit de Catalunya: Heeft me nooit kunnen boeien. Zou het niet missen.
Frankrijk- Paul Ricard: Lachwekkend shit circuit. Track limit nachtmerrie. Waarom niet Magny-Cours?
Oostenrijk: Inspiratieloos baantje, weg ermee.
Rusland: Shit land, shit circuit, awkward momenten met Vladimir Putin. Doe maar niet.
Abu Dhabi: Idk ze hebben wel werk van het circuit gemaakt maar echt een boeiend evenement vind ik het niet.

Idk, dit is hoe ik het zie. Less is more. Deel hieronder JOUW ideale F1 kalender, of spreek je waardering uit voor mijn visie. Gegroet.
Op vrijdag 14 april 2023 07:00 schreef Lokale_Notabele het volgende:
"Orkun Kokcu is een dynamischere verbeterde versie van Andrea Pirlo".
  zondag 12 november 2017 @ 14:48:18 #2
343196 RingBewoner
In het echt ben ik grappiger
pi_175019293
Kap toch met al die debiele Engelse afkortingen.

Een ideale kalender zou wat bij betreft eentje zijn waarbij we niet heen en weer vliegen. Dus als we starten in Australië dan ook daar vervolgens blijven en niet zoals nu het geval is later in het seizoen nog terug naar Japan. Zal het binnenkort eens uitwerken.
UI Made bij VanilleKwark.
pi_175019535
quote:
14s.gif Op zondag 12 november 2017 14:48 schreef RingBewoner het volgende:

Een ideale kalender zou wat bij betreft eentje zijn waarbij we niet heen en weer vliegen. Dus als we starten in Australië dan ook daar vervolgens blijven en niet zoals nu het geval is later in het seizoen nog terug naar Japan. Zal het binnenkort eens uitwerken.
Hoezo, heb je daar last van dan? Je moet ook rekening houden met de seizoenen. Je kan bijvoorbeeld niet in november in Montreal gaan rijden.
Op vrijdag 14 april 2023 07:00 schreef Lokale_Notabele het volgende:
"Orkun Kokcu is een dynamischere verbeterde versie van Andrea Pirlo".
  zondag 12 november 2017 @ 15:00:53 #4
343196 RingBewoner
In het echt ben ik grappiger
pi_175019567
quote:
0s.gif Op zondag 12 november 2017 14:59 schreef Lokale_Notabele het volgende:

[..]

Hoezo, heb je daar last van dan? Je moet ook rekening houden met de seizoenen. Je kan niet in november in Montreal gaan rijden.
Geen last van. Vind het nogal hypocriet dat de motoren kleiner en zuiniger moeten zijn, maar ondertussen wel onnodig kilometers maken. En als je de kalender inkort, dan kan je makkelijker rekening houden met de seizoenen.
UI Made bij VanilleKwark.
  zondag 12 november 2017 @ 15:12:29 #5
343196 RingBewoner
In het echt ben ik grappiger
pi_175019914
quote:
0s.gif Op zondag 12 november 2017 14:43 schreef Lokale_Notabele het volgende:
4. Nederland - Nurburgring
En dan in Duitsland op Zandvoort?
UI Made bij VanilleKwark.
  zondag 12 november 2017 @ 21:01:29 #6
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_175029849
quote:
5. Monaco - Monte Carlo
Dit zou het eerste "circuit" zijn wat ik zou schrappen als ik het voor het zeggen had. Monaco zit erbij voor "de traditie" en niet omdat het een serieuze race is. Weg ermee. :{w
pi_175030879
Beetje gelul in de rondte, al die "shit" landen, maar dan wel Bahrein er neerzetten omdat het toevallig een leuk circuit is. Blijf dan bij je principes.

Hungaroring heeft nou niet heel boeiende races en Phakisa? Dat is meer een Moto GP circuit, net zoals Assen. En het heeft geen bestaansrecht als ik het zo lees.

Verder nutteloos heen-en-weer vliegen omdat je kalender zo raar is ingedeeld, maar vooruit dan maar als tegenprestatie een kalender met 16 races:

1. Abu Dhabi - Yas Marina
2. Australia - Melbourne
3. Amerika - COTA
4. Canada - Montreal
5. San Marino - Imola
6. Monaco - Monte Carlo
7. Great Britain - Silverstone
8. Germany - Hockenheim
9. Oostenrijk - Red Bull Ring
10. Belgium - Spa Francorchamps
11. Italy - Monza
12. Singapore - Marina Bay
13. Japan - Suzuka
14. Mexico - Mexico City
15. Argentinie - Autódromo Oscar Alfredo Gálvez
16. Brazil - Interlagos

De race in Abu Dhabi is niet alles, maar qua setting is het gewoon een speciaal evenement. Niet speciaal genoeg om kampioenschappen beslist te zien worden, maar het heeft wel een plekje op de kalender verdiend. Dan maar als opener.

Door naar Australie, zodat men door kan vliegen voor de doubleheader Amerika - Canada.

Daarna het Europese seizoen. Imola bracht niet altijd de beste races maar toch zou ik het circuit graag terug zien; het is ook weer ietwat aangepast sinds de F1 er weg is.

Oostenrijk, maar dan moeten ze wel de West Loop erbij plakken (van het oude circuit), zoals twee jaar terug op de planning stond:


(met het onderste grijze gedeelte erbij dus, evt zonder chicane natuurlijk)

Dan via Singapore en Japan richting Zuid Amerika, met als extra een terugkeer van de Argentijnse GP met het lange circuit, dat om het meer heenloopt.



En natuurlijk eindigen in Brazilie. Als het droog is dan is het wat saai, maar regen + een seizoensbeslisser, daar kan geen ander circuit tegenop.
pi_175034414
Buenos Aires fascineert mij ook wel. De layout die in de jaren 90 gebruikt werd leek op een kartbaan en er gebeurde niet veel maar de jaren 70 layout ziet er wel boeiend uit:
Ik vraag me alleen af hoe groot de F1 tegenwoordig nog in Argentinië is want ze hebben sinds Esteban Tuero geen coureurs meer gehad.
Op vrijdag 14 april 2023 07:00 schreef Lokale_Notabele het volgende:
"Orkun Kokcu is een dynamischere verbeterde versie van Andrea Pirlo".
pi_175045382
Hmmm...

1. Australie (Adelaide)
2. Singapore (Singapore)
3. Abu Dhabi (Yas Marina)
4. Canada (Montreal)
5. USA South (Austin)
6. San Marino (Imola)
7. Monaco (Monaco)
8. Spanje (Barcelona)
9. Engeland (Silverstone)
10. Belgie (Spa Francorchamps)
11. Nederland (Zandvoort)
12. Duitsland (Hockenheim)
13. Oostenrijk (RBRing)
14. Italie (Monza)
15. Japan (Suzuka)
16. Maleisië (Sepang)
17. Australie (Surfer's Paradise)
18. USA West (Long Beach)
19. Mexico (Mexico)
20. Brazilie (Interlagos)
21. Argentinie (Buenos Aires)
22. Roulerend Europees Circuit ter afsluiting van het seizoen.

Ter verduidelijking:
2 races in Australie... Ter ondersteuning van de V8 Supercars (of eigenlijk met ondersteuning van de Supercars) die in dezelfde periode al een race op die circuits hebben en nu ook een non-championship race in Melbourne hebben bij de F1.

2 races in de VS: 1 op het bekende COTA, en 1 op het historische stratencircuit van Long Beach, zoals vroeger. Beide circuits zijn bekend bij de F1, en de GP of Long Beach is historisch gezien belangrijk voor de amerikanen.

Verder spreekt het redelijk voor zich, denk ik. Van het verre oosten gaan we naar het midden oosten, daarna kunnen we 3 weken wachten en dan door naar het westen. 2 races daar, en dan terug naar Europa. Na de lange Europese tour gaan we weer naar het verre oosten, en dan door naar de Amerika's voor het laatste deel van het seizoen.

[ Bericht 38% gewijzigd door TagForce op 13-11-2017 16:17:32 ]
pi_175046834
Oke iedereen lijkt het een geweldige vondst te vinden om alle overzeese races achter elkaar te organiseren zodat je minder heen en weer zou hoeven vliegen, maar je denkt toch niet dat de teams maandenlang met ik weet niet hoeveel man in hotels gaan zitten? En dat er in de tussentijd geen updates ingevlogen hoeven te worden?
Op vrijdag 14 april 2023 07:00 schreef Lokale_Notabele het volgende:
"Orkun Kokcu is een dynamischere verbeterde versie van Andrea Pirlo".
  Redactie Sport maandag 13 november 2017 @ 20:46:08 #11
109131 crew  sportfreak
pi_175052281
1. Australië (Melbourne)
2. Maleisië (Sepang)
3. Singapore (Marina Bay)
4. Spanje (Barcelona)
5. Nederland (Zandvoort)
6. Monaco (Monte Carlo)
7. Canada (Montreal)
8. Verenigde Staten (Laguna Seca)
9. Oostenrijk (Red Bull Ring)
10. Groot-Brittannië (Silverstone)
11. Duitsland (Nurburgring)
12. Hongarije (Boedapest)
13. Belgie (Spa-Franchorchamps)
14. Italie (Monza)
15. Mexico (Mexico City)
16. Brazilie (Sao Paolo)
17. Japan (Suzuka)

Weg met de wedstrijden in de zandbak en stratencircuits die er de laatste jaren zijn bijgekomen. Singapore als nachtrace is wel iets speciaals en mag blijven. Laguna Seca en Zandvoort zijn op dit moment niet geschikt, maar circuits met historie horen erbij. Afsluiter in Japan net als vroeger.
pi_175061558
quote:
0s.gif Op zondag 12 november 2017 23:54 schreef Lokale_Notabele het volgende:
Buenos Aires fascineert mij ook wel. De layout die in de jaren 90 gebruikt werd leek op een kartbaan en er gebeurde niet veel maar de jaren 70 layout ziet er wel boeiend uit:
Ik vraag me alleen af hoe groot de F1 tegenwoordig nog in Argentinië is want ze hebben sinds Esteban Tuero geen coureurs meer gehad.
Wat grappig zeg, er lijkt onderzocht te worden of de Argentijnse GP nieuw leven ingeblazen kan worden op het oude lange Buenos Aires circuit:
https://www.f1fanatic.co.(...)2019-return-whiting/
Op vrijdag 14 april 2023 07:00 schreef Lokale_Notabele het volgende:
"Orkun Kokcu is een dynamischere verbeterde versie van Andrea Pirlo".
  dinsdag 14 november 2017 @ 11:13:52 #13
448174 Amazing_Jebediah
haatbaard met zachte g
pi_175062817
Ik zou graag de GP van Turkije weer terug willen. Even los van de situatie in Turkije, turn 8 van Istanbul Park was toch aardig onderweg om een legendarische bocht te worden:

[youtube[/youtube]
pi_175080942
Jezelf een druk baasje noemen maar wel tijd hebben om een hele spreekbeurt op een forum uit te typen :)
pi_175081823
quote:
0s.gif Op woensdag 15 november 2017 05:19 schreef opreis het volgende:
Jezelf een druk baasje noemen maar wel tijd hebben om een hele spreekbeurt op een forum uit te typen :)
200 aanslagen per minuut.
Intussen zie IK nergens JOUW F1 kalender staan.
Op vrijdag 14 april 2023 07:00 schreef Lokale_Notabele het volgende:
"Orkun Kokcu is een dynamischere verbeterde versie van Andrea Pirlo".
pi_175083593
quote:
0s.gif Op woensdag 15 november 2017 08:41 schreef Lokale_Notabele het volgende:

[..]

200 aanslagen per minuut.
Intussen zie IK nergens JOUW F1 kalender staan.
2 races per week het hele jaar door
pi_175083709
Oh.
Op vrijdag 14 april 2023 07:00 schreef Lokale_Notabele het volgende:
"Orkun Kokcu is een dynamischere verbeterde versie van Andrea Pirlo".
  zondag 19 november 2017 @ 11:53:53 #18
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_175168595
Maakt niet uit, als er maar een stratencircuit door Eindhoven op staat.
pi_175168965
quote:
0s.gif Op zondag 12 november 2017 21:01 schreef beantherio het volgende:

[..]

Dit zou het eerste "circuit" zijn wat ik zou schrappen als ik het voor het zeggen had. Monaco zit erbij voor "de traditie" en niet omdat het een serieuze race is. Weg ermee. :{w
Monaco is juist 1 van de spannendste wedstrijden die ze nooit zullen schrappen, gelukkig maar.
  zondag 19 november 2017 @ 13:14:49 #20
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_175169857
quote:
1s.gif Op zondag 19 november 2017 12:16 schreef 0108daniel het volgende:

[..]

Monaco is juist 1 van de spannendste wedstrijden die ze nooit zullen schrappen, gelukkig maar.
Misschien hebben we een verschillende interpretatie van 'spannend' maar na de kwalificatie vind ik de race er zelden spannend. Het is de meest pure definitie van een optocht die we in de formule 1 kennen. In de Sinterklaasoptocht gisteren bij mij in de stad kenden ze meer inhaalacties dan bij een gemiddelde race in Monaco.
pi_175170847
Je maakt een denkfout door het entertainmentgehalte van een race af te meten aan het aantal inhaalacties. China is voor jou zeker het hoogtepunt van het jaar omdat er iedere ronde wel iemand met DRS open voorbij geblazen wordt op het rechte stuk. Een hoop inhaalacties maar er komt weinig skill bij kijken en bepaald spannend is het ook niet.

In Monaco daarentegen komen de beste coureurs bovendrijven. Onderschat niet de concentratie en vaardigheid die nodig is om de auto 78 ronden lang in het rechte spoor en uit de muur te houden. Los daarvan is het simpelweg het absolute topevenement op de kalender en is het een fascinerend gezicht om de auto's door de straten te zien rijden. Zelfs mensen die niks met F1 hebben in mijn omgeving kijken steevast naar deze race.
Op vrijdag 14 april 2023 07:00 schreef Lokale_Notabele het volgende:
"Orkun Kokcu is een dynamischere verbeterde versie van Andrea Pirlo".
pi_175171739
Leuk! Mijn kalender zou 20 races tellen. Beginnen in Zuid Amerika, dan Long Beach, terug naar Europa voor de GP van Spanje op Aragon. Na een paar races in Europa, terug naar Amerika voor de GP van St. Petersburg, Florida en dan door naar Montreal in Canada. Terug naar Europa voor het bijna standaard trio Hongarije, België en Italië. Dan nog even een stop in het midden oosten voor dat alles helemaal naar het oosten gaat voor Singapore, Maleisië en Japan. De laatste race van het seizoen is in Adelaide, Australië.

1. Mexico (Hermanos Rodriguez)
2. Brazilië (Sao Paulo)
3. Argentinië (Buenos Aires)
4. USA West (Long Beach kan dan mooi samen met de IndyCars)
5. Spanje (Motorland Aragón)
6. Monaco
7. Frankrijk (Magny Cours)
8. Oostenrijk (A1 Ring)
9. Duitsland (Nurburgring)
10. UK (Silverstone)
11. USA (St. Petersburg)
12. Canada (Montreal)
13. Hongarije (Hungaroring)
14. België (Spa Francorchamps)
15. Italië (Monza)
16. Abu Dhabi (Yas Marina)
17. Singapore (Marina Bay)
18. Maleisië (Sepang)
19. Japan (Suzuka)
20. Australië (Adelaide)
  maandag 20 november 2017 @ 13:08:35 #23
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_175193234
Mijn F1 kalender is een kampioenschap over de gehele wereld. Dus ook Afrika.
Ook ben ik voorstander, zoals meerderen in dit topic en Liberty Global, om ze per continent/tijdzones te scharen.
Gewoon elke 2 weken een GP met in de zomer een 5 weken pauze.

1) Australia (Melbourne)


2) China (Shanghai)


3) Singapore (Marina Bay)


4) Japan (Suzuka)


5) Russia (Sochi)


6) Spain (Jerez)


7) Netherlands (Assen)


8) Monaco (Monte-Carlo)


9) Great Britain (Silverstone)


10) Austria (Red Bull Ring)


11) France (Le Mans Bugatti)


12) Germany (Nurburgring)


Summer Break

13) Belgium (Spa-Francorchamps)


14) Italy (Monza)


15) South Africa (Kyalami)


16) United States East (Daytona)


17) Canada (Montreal)


18) Mexico (Mexico-City)


19) Brazil (Interlagos)


20) United States Mid (Circuit of the Americas)


21) India (Buddh)


22) United Arab Emirates (Yas Marina)
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
  maandag 20 november 2017 @ 18:17:28 #24
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_175199834
quote:
0s.gif Op zondag 12 november 2017 23:54 schreef Lokale_Notabele het volgende:
Buenos Aires fascineert mij ook wel. De layout die in de jaren 90 gebruikt werd leek op een kartbaan en er gebeurde niet veel maar de jaren 70 layout ziet er wel boeiend uit:
Ik vraag me alleen af hoe groot de F1 tegenwoordig nog in Argentinië is want ze hebben sinds Esteban Tuero geen coureurs meer gehad.
Jawel Gaston Mazzacane maar goed dat was 2 jaar later haha
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')