abonnement Unibet Coolblue
pi_175063736
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 november 2017 09:56 schreef Broccolitaartje het volgende:
Wauw, herkenbaar dit.

Zelf val ik nog niet in deze leeftijdcategorie, ik ben 20, maar mijn vriend is 27. Laatst waren we weer een keertje naar zijn beste vriendin+man, en het was echt INTENS saai. Zoals je zegt, geen levenslust, geen ambities, het leven kabbelt maar een beetje door. Het zijn weinig inspirerende mensen.
Dit. Kijk als je een jaar of 35+ bent, prima. Maar ze zijn godverdomme 30-.

Dan wil je toch wel dromen hebben, verder dan de jaarlijkse camping in Frankrijk in augustus? Ik vind dit ook saaie mensen. Aan de andere kant kom ik genoeg stellen (zelfs met kinderen) tegen die nog leuke dingen doen. Zij 's avonds optreden met haar band, hij past op. Hij de dag erna met zijn vrienden de kroeg in, zij past op. Ander stel zonder kinderen die sparen voor een wereldreis. Ik ken via via een gast die heeft zijn eerste boek geschreven. Hij is wel vader maar tussendoor heeft hij aan zijn boek gewerkt. Hij is zelfs 30+. Maar als 30-er kolk je van de energie! Het is zonde om dat weg te laten vloeien.
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
pi_175063748
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 november 2017 12:07 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Nou nee. De klacht van TS gaat er over dat zijn vrienden geen tijd meer vrijmaken om dingen met hem te ondernemen en niet actief meedenken/voorstellen doen om iets met hem te ondernemen.

Nee dus niet, jij hebt het verkeerd begrepen.
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
pi_175063756
Ik geloof niet dat het een gebrek aan levenslust is maar dat die mensen het daadwerkelijk leuk vinden om samen te zijn, of dat nu op de bank voor de TV is, of op een of andere flutcamping in Frankrijk.
pi_175063770
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 november 2017 12:09 schreef Hexagon het volgende:

[..]

En dat lijkt me een legitieme en zeer terechte klacht.

Dat soort lamlendig gedrag is namelijk zeer laakbaar.
Het kan ook nog dat ze de TS of de vriendengroep gewoon niet meer zo boeiend vinden en het proberen te laten doodbloeden.
  dinsdag 14 november 2017 @ 12:16:04 #207
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_175063786
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 november 2017 12:15 schreef Lokasenna het volgende:

[..]

Het kan ook nog dat ze de TS of de vriendengroep gewoon niet meer zo boeiend vinden en het proberen te laten doodbloeden.
Dat maakt het er niet beter op ofzo
  Moderator dinsdag 14 november 2017 @ 12:19:19 #208
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_175063831
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 november 2017 12:16 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Dat maakt het er niet beter op ofzo
Dat klopt, maar er is er maar 1 die daar een probleem mee heeft, en dat zijn niet de mensen die het niet zo boeit, het is degene die 'achter blijft' die een probleem heeft hiermee? Dus hoe die achterblijver daar mee om gaat dat is denk ik wat belangrijk is.
Breitling - Instruments for Professionals
  dinsdag 14 november 2017 @ 12:19:47 #209
159093 bascross
Get to the chopper!
pi_175063839
Beathoven lijkt mij wel iemand die over een paar jaar een Harley Davidson koopt om zijn leven een nieuwe impuls te geven.
Bedankt Hans.
pi_175063841
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 november 2017 12:16 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Dat maakt het er niet beter op ofzo
Maar het maakt wel een verschil. In dat geval kan hun gebrek aan energie zo lijken voor TS omdat ze eigenlijk helemaal geen zin hebben om daar te zijn, terwijl ze zich in andere situaties nog wel gewoon kunnen vermaken.
  dinsdag 14 november 2017 @ 12:21:03 #211
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_175063856
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 november 2017 12:19 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Dat klopt, maar er is er maar 1 die daar een probleem mee heeft, en dat zijn niet de mensen die het niet zo boeit, het is degene die 'achter blijft' die een probleem heeft hiermee? Dus hoe die achterblijver daar mee om gaat dat is denk ik wat belangrijk is.
Je kan beter niet aan een dood paard trekken nee. Ik heb het ook wel eens meegemaakt. Maar mijn leven is dynamisch dus er komt steeds weer wat nieuws.

Niettemin blijft het gedrag van die persoon laakbaar

[ Bericht 0% gewijzigd door Hexagon op 14-11-2017 12:29:30 ]
  dinsdag 14 november 2017 @ 12:25:56 #212
470095 Kaizen_
Luck favors the prepared
pi_175063927
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 november 2017 12:19 schreef CoolGuy het volgende:
Dat klopt, maar er is er maar 1 die daar een probleem mee heeft, en dat zijn niet de mensen die het niet zo boeit, het is degene die 'achter blijft' die een probleem heeft hiermee? Dus hoe die achterblijver daar mee om gaat dat is denk ik wat belangrijk is.
Dit inderdaad.

Het grote punt is dat op een zaterdagavond de gehele vriendengroep zijn eigen ding doet, behalve 'de achterblijver'. De een zit lekker voor de bank te chillen met zijn vriendin, de ander gaat op bezoek bij familie of uit eten. De vrijgezel zal helaas verbitterd thuiszitten, boos omdat er niemand mee gaat stappen.

Erg herkenbaar en ik heb ook in deze situatie gezeten. Vreselijk altijd, als je met de hele vriendengroep wat ging drinken, om vervolgens maar met zijn tweeën te gaan stappen. De rest ging er een rustig avondje van maken. Wat een bullshit vond ik dat.

Totdat ik ook ouder werd, minder zin had om te stappen en - belangrijker - niet meer vrijgezel was. Met vrienden bijpraten is altijd leuk en we zien elkaar ongeveer 1x in de maand. Alleen ga ik zelf niet meer stappen, van mij hoeft dat niet. Ik verveel me ook oprecht als ik in de bar sta. Wat moet ik daar doen? Dansen terwijl ik daar geen zin in heb? In elkaars oor schreeuwen met een pauperpilsje in mijn hand? Nee, ik ga liever in de woonkamer sterke verhalen delen met de vriendengroep, al genietend van een speciaalbiertje.

Daarnaast kan je natuurlijk ook op andere manieren contacten onderhouden. Bijvoorbeeld samen sporten of het welbekende helpen met klussen/sjouwen als er wat gedaan moet worden in en rondom het huis. Uitgaan zou niet je enige manier moeten zijn om samen te komen.
Without new experiences, something inside of us sleeps. The sleeper must awaken.
  dinsdag 14 november 2017 @ 12:31:07 #213
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_175064001
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 november 2017 12:19 schreef Lokasenna het volgende:

[..]

Maar het maakt wel een verschil. In dat geval kan hun gebrek aan energie zo lijken voor TS omdat ze eigenlijk helemaal geen zin hebben om daar te zijn, terwijl ze zich in andere situaties nog wel gewoon kunnen vermaken.
Erg sociaal om dat zo maar te regelen. Mensen als wegwerpproduct,. _O_
  dinsdag 14 november 2017 @ 12:34:16 #214
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_175064059
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 november 2017 12:25 schreef Kaizen_ het volgende:

[..]

Dit inderdaad.

Het grote punt is dat op een zaterdagavond de gehele vriendengroep zijn eigen ding doet, behalve 'de achterblijver'. De een zit lekker voor de bank te chillen met zijn vriendin, de ander gaat op bezoek bij familie of uit eten. De vrijgezel zal helaas verbitterd thuiszitten, boos omdat er niemand mee gaat stappen.

Erg herkenbaar en ik heb ook in deze situatie gezeten. Vreselijk altijd, als je met de hele vriendengroep wat ging drinken, om vervolgens maar met zijn tweeën te gaan stappen. De rest ging er een rustig avondje van maken. Wat een bullshit vond ik dat.

Totdat ik ook ouder werd, minder zin had om te stappen en - belangrijker - niet meer vrijgezel was. Met vrienden bijpraten is altijd leuk en we zien elkaar ongeveer 1x in de maand. Alleen ga ik zelf niet meer stappen, van mij hoeft dat niet. Ik verveel me ook oprecht als ik in de bar sta. Wat moet ik daar doen? Dansen terwijl ik daar geen zin in heb? In elkaars oor schreeuwen met een pauperpilsje in mijn hand? Nee, ik ga liever in de woonkamer sterke verhalen delen met de vriendengroep, al genietend van een speciaalbiertje.

Daarnaast kan je natuurlijk ook op andere manieren contacten onderhouden. Bijvoorbeeld samen sporten of het welbekende helpen met klussen/sjouwen als er wat gedaan moet worden in en rondom het huis. Uitgaan zou niet je enige manier moeten zijn om samen te komen.
TS schrijft letterlijk dat 'ie dat niet bedoelt he.
  dinsdag 14 november 2017 @ 13:15:57 #215
470095 Kaizen_
Luck favors the prepared
pi_175064592
quote:
10s.gif Op dinsdag 14 november 2017 12:34 schreef Nobu het volgende:
TS schrijft letterlijk dat 'ie dat niet bedoelt he.
Atleast I tried. _O-
Without new experiences, something inside of us sleeps. The sleeper must awaken.
  dinsdag 14 november 2017 @ 14:10:24 #216
64831 2NutZ
Non-profit paardenstylist.
pi_175065569
quote:
0s.gif Op zondag 12 november 2017 11:00 schreef Astr0b het volgende:

[..]

Het gaat niet eens zo zeer om het 'doen', maar meer om de hele mindset: alles wel best vinden, weinig interesse in de wereld, geen motivatie hebben om nieuwe dingen te leren, geen dromen, nooit meer gek kunnen doen.

Maar goed, om antwoord te geven op je vraag: alle kansen pakken, een eigen bedrijf hebben, met kennis vergroten door cursussen/boeken te lezen, alleen de wereld over backpacken, regelmatig een techno feestje pakken, eropuit trekken om vette content te maken/schieten (fotografie, muziek produceren, filmen), impulsief zijn, kansen pakken etc.

Dit is wat ik interessant vind en natuurlijk is het perspectief. Maar nogmaals: het gaat niet zo zeer om wat je doen, maar meer om de hele mindset.
:')

Elke maand komt dit topic weer terug van hulpeloze mannen die single zijn en die zien dat hun omgeving wel wat maakt van het leven _O-
* Je mag wel een iets normalere toon aanslaan. Realiseer je goed dat dit slechts jouw mening is.
pi_175068046
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 november 2017 12:19 schreef bascross het volgende:
Beathoven lijkt mij wel iemand die over een paar jaar een Harley Davidson koopt om zijn leven een nieuwe impuls te geven.
Om vervolgens met de baard tussen de wielen de pijp uit te gaan.
pi_175068145
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 november 2017 14:10 schreef 2NutZ het volgende:

[..]

:')

Elke maand komt dit topic weer terug van hulpeloze mannen die single zijn en die zien dat hun omgeving wel wat maakt van het leven _O-
Een vaste vriendin of vriend / vrouw of man (ik omzeil met opzet t jeukwoord partner) is voor de meesten natuurlijk ook meteen hun beste vriend(in). Dus je onderneemt in zekere zin nog steeds dingen met je "beste vriend". Voor iemand die vrijgezel is en het niet begrijpt is het gewoon iets buitenaards.

Er zitten er hier ook een paar bij die schijnbaar graag met hun stapvrienden in het huwelijksbootje waren gestapt. Jammer dan.
pi_175071247
Ik snap die vrienden wel. Met een fulltime baan, kinderen en een relatie heb je gewoon minder tijd. En dan moet je prioriteiten stellen.

Dan steek je die kostbare tijd in die vriendschappen die je het meest aan het hart liggen. En als TS niet bij die kleine verzameling intieme vrienden hoort, dan is het jammer maar helaas.

Moet je je voorstellen, dat je naast je familie en je schoonfamilie ook nog de verplichting zou hebben om iedereen van je vriendengroep regelmatig te zien. Omdat jullie ooit, in vroegere tijden close met elkaar waren. Ik krijg er bijna jeuk van!
pi_175071480
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 november 2017 18:37 schreef Brandaris01 het volgende:
Ik snap die vrienden wel. Met een fulltime baan, kinderen en een relatie heb je gewoon minder tijd. En dan moet je prioriteiten stellen.

Dan steek je die kostbare tijd in die vriendschappen die je het meest aan het hart liggen. En als TS niet bij die kleine verzameling intieme vrienden hoort, dan is het jammer maar helaas.

Moet je je voorstellen, dat je naast je familie en je schoonfamilie ook nog de verplichting zou hebben om iedereen van je vriendengroep regelmatig te zien. Omdat jullie ooit, in vroegere tijden close met elkaar waren. Ik krijg er bijna jeuk van!
Dat is dus niet waar TS het over heeft.
pi_175071580
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 november 2017 18:49 schreef Chai het volgende:

[..]

Dat is dus niet waar TS het over heeft.
Klopt... beetje een stropop voor TS zijn oorspronkelijke post.

Maar sommige mensen zien het wél zo. Daar krijg ik altijd jeuk van. Daarom reageerde ik even.
pi_175071615
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 november 2017 18:53 schreef Brandaris01 het volgende:

[..]

Klopt... beetje een stropop voor TS zijn oorspronkelijke post.

Maar sommige mensen zien het wél zo. Daar krijg ik altijd jeuk van. Daarom reageerde ik even.
In je tweede alinea haalde je wel specifiek TS aan.
  dinsdag 14 november 2017 @ 19:03:37 #223
36461 Joppy
geen colaboy
pi_175071781
Het blijft apart dat sommigen mensen zich menen te moeten blijven verdedigen tegen de vermeende vrijgezel die graag wil stappen of feesten. Maar dat is het punt helemaal niet.

Als je met of zonder relatie en/of kinderen gewoon een druk leven heb waarin je dingen doet die jij leuk vindt, dan ben jij niet degene waar TS op doelt. Ook helemaal geen noodzaak om je levenstijl te verdedigen
Let the beat control your body!
pi_175071959
quote:
0s.gif Op zondag 12 november 2017 11:00 schreef Astr0b het volgende:

[..]

...
eropuit trekken om vette content te maken/schieten (fotografie, muziek produceren, filmen), impulsief zijn, kansen pakken etc. .
Ruige hippe boy hoor. Zo veel toffer dan die mensen die een leuk leven met vriendin hebben.
All you know about me is what I've sold you, dumb fuck
  dinsdag 14 november 2017 @ 19:33:34 #225
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_175072505
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 november 2017 19:03 schreef Joppy het volgende:
Het blijft apart dat sommigen mensen zich menen te moeten blijven verdedigen tegen de vermeende vrijgezel die graag wil stappen of feesten. Maar dat is het punt helemaal niet.

Als je met of zonder relatie en/of kinderen gewoon een druk leven heb waarin je dingen doet die jij leuk vindt, dan ben jij niet degene waar TS op doelt. Ook helemaal geen noodzaak om je levenstijl te verdedigen
Op wie doelt TS dan? Ik neem namelijk aan dat de meeste mensen lekker doen wat ze leuk vinden. Ongeacht wat dat dan precies is.
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
pi_175072589
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 november 2017 12:31 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Erg sociaal om dat zo maar te regelen. Mensen als wegwerpproduct,. _O_
Niemand is verplicht om contact te onderhouden. :')

Contact kun je niet afdwingen, mensen willen met je omgaan of mensen willen niet met je omgaan. Een of andere jeugdvriend(in) staat niet hoog op mijn prioriteitenlijstje. Dat zijn er maar weinig. Tijd is kostbaar, laat mensen even zelf besluiten waar en in wie ze dat investeren.

Als ik uitga is dat voor mijn eigen plezier, niet om een ander te entertainen als ik daar zelf geen zin in heb.

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 14-11-2017 19:40:12 ]
pi_175073361
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 november 2017 19:36 schreef Myrr het volgende:

[..]

Niemand is verplicht om contact te onderhouden. :')

Contact kun je niet afdwingen, mensen willen met je omgaan of mensen willen niet met je omgaan. Een of andere jeugdvriend(in) staat niet hoog op mijn prioriteitenlijstje. Dat zijn er maar weinig. Tijd is kostbaar, laat mensen even zelf besluiten waar en in wie ze dat investeren.

Als ik uitga is dat voor mijn eigen plezier, niet om een ander te entertainen als ik daar zelf geen zin in heb.
Goede vrienden zijn ook vrienden die je bijna 10 jaar niet ziet en dan kunt begroeten alsof je ze gisteren voor t laatst zag. Gewoon relaxed. Niet van die types die er na een week al GTST van maken en dingen gaan invullen.
pi_175073540
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 november 2017 20:04 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Goede vrienden zijn ook vrienden die je bijna 10 jaar niet ziet en dan kunt begroeten alsof je ze gisteren voor t laatst zag. Gewoon relaxed. Niet van die types die er na een week al GTST van maken en dingen gaan invullen.
Ja, precies. Al bloeden ook die wel dood. Als ik je 10 jaar niet wil zien is er ergens iets fout gegaan. _O-. Andersom is het ook zo, dus even goede niet-vrienden. :D

Kan me er niet druk om maken.

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 14-11-2017 20:11:35 ]
pi_175073790
quote:
14s.gif Op dinsdag 14 november 2017 12:11 schreef Godshand het volgende:

[..]

Dit. Kijk als je een jaar of 35+ bent, prima. Maar ze zijn godverdomme 30-.

Dan wil je toch wel dromen hebben, verder dan de jaarlijkse camping in Frankrijk in augustus? Ik vind dit ook saaie mensen. Aan de andere kant kom ik genoeg stellen (zelfs met kinderen) tegen die nog leuke dingen doen. Zij 's avonds optreden met haar band, hij past op. Hij de dag erna met zijn vrienden de kroeg in, zij past op. Ander stel zonder kinderen die sparen voor een wereldreis. Ik ken via via een gast die heeft zijn eerste boek geschreven. Hij is wel vader maar tussendoor heeft hij aan zijn boek gewerkt. Hij is zelfs 30+. Maar als 30-er kolk je van de energie! Het is zonde om dat weg te laten vloeien.
Die mensen die je noemt, die optreden en de kroeg in gaan, die staan diezelfde nacht om 6:00 op om klaar te maken voor werk? Of hebben we het over klaplopers? Wat dat betreft, als ik werkeloos zou zijn en ww zou trekken zou je me elke avond in de kroeg vinden, de gezellige jonge hond uithangen met de andere mensen die de boot gemist hebben!

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 14-11-2017 20:19:19 ]
pi_175073793
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 november 2017 20:10 schreef Myrr het volgende:

[..]

Ja, precies. Al bloeden ook die wel dood. Als ik je 10 jaar niet wil zien is er ergens iets fout gegaan. _O-. Andersom is het ook zo, dus even goede niet-vrienden. :D

Kan me er niet druk om maken.
pi_175073896
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 november 2017 20:04 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Goede vrienden zijn ook vrienden die je bijna 10 jaar niet ziet en dan kunt begroeten alsof je ze gisteren voor t laatst zag. Gewoon relaxed. Niet van die types die er na een week al GTST van maken en dingen gaan invullen.
Het zijn in elk geval mensen die kennelijk geen wrok voor je koesteren. Mensen die je 10 jaar niet hebt gesproken goede vrienden noemen gaat natuurlijk nergens over. Met dat ideaalbeeld hou je jezelf wel een beetje voor de gek denk ik. Niet alleen jezelf, maar ook de vriendschap wat mij betreft.
pi_175073932
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 november 2017 20:22 schreef Stratotanker het volgende:

[..]

Het zijn in elk geval mensen die kennelijk geen wrok voor je koesteren. Mensen die je 10 jaar niet hebt gesproken goede vrienden noemen gaat natuurlijk nergens over. Met dat ideaalbeeld hou je jezelf wel een beetje voor de gek denk ik. Niet alleen jezelf, maar ook de vriendschap wat mij betreft.
Waarom zou een goede vriend wrok koesteren? :')
pi_175074095
quote:
10s.gif Op dinsdag 14 november 2017 20:23 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Waarom zou een goede vriend wrok koesteren? :')
Kijk, als we daar jouw goede vrienden niet hebben!



WELKOM IN DIT TOPIC GOEDE VRIENDEN VAN BEATHOVEN! *O*
pi_175074121
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 november 2017 20:18 schreef Silven het volgende:

[..]

Die mensen die je noemt, die optreden en de kroeg in gaan, die staan diezelfde nacht om 6:00 op om klaar te maken voor werk?
Ja. Dat. :') Wil best de kroeg in maar wil ook zonder walm verschijnen op werk en dan ook nog in staat zijn mezelf nuttig te maken en daarna nog een beetje energie hebben om met mn kind te spelen.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 14-11-2017 20:30:31 ]
pi_175074337
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 november 2017 20:28 schreef Stratotanker het volgende:

[..]

Kijk, als we daar jouw goede vrienden niet hebben!

[ afbeelding ]

WELKOM IN DIT TOPIC GOEDE VRIENDEN VAN BEATHOVEN! *O*
Ah kijk eens aan

Ik zal de rechterhand van stratowanker ook maar uitnodigen dan.
pi_175074494
quote:
14s.gif Op dinsdag 14 november 2017 20:37 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Ah kijk eens aan

Ik zal de rechterhand van stratowanker ook maar uitnodigen dan.
:D _O-
pi_175075730
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 november 2017 14:10 schreef 2NutZ het volgende:

[..]

:')

Elke maand komt dit topic weer terug van hulpeloze mannen die single zijn en die zien dat hun omgeving wel wat maakt van het leven _O-
Zaterdagavond onderuitgeakt op de bank samen met je sjaggie wijf RTL4-crap kijken is niet 'iets van je leven maken'.
I've got 99 problems, but a bitch ain't one.
  dinsdag 14 november 2017 @ 22:05:15 #238
342418 VKV
Plausibel
pi_175076978
Ik herken wel wat TS schetst. Ben nu 27 en ik denk wel eens over wat ik de afgelopen 27 jaar heb meegemaakt en wat er de rest van m'n leven nog voor me ligt.
Wat achter me ligt is een gigantisch leerproces van baby tot waar ik nu sta, een periode met enorm veel ontmoetingen, superveel situaties waar ik buiten m'n comfortzone moest treden en uitdagingen kwamen als vanzelf op m'n pad.
Nu werk ik alweer een paar jaar en als ik heel zwartwit naar de toekomst kijk, ligt alleen nog het volgende voor me: (hopelijk) kindjes krijgen, trouwen, heel lang werken en dan met pensioen.
Een heel ander soort periode als voorheen dus en het lijkt een periode met minder "mijlpalen". Aan de ene kant ben ik blij met wat ik bereikt ben en waar ik nu sta, maar de moed kan me nog wel eens in de schoenen zinken als ik denk aan de komende 40 jaar werken. Dat is langer dan ik nu heb geleefd, dus ik heb nog niets eens een echt besef van hoe lang dat is.

Daarnaast herken ik wat al eerder in dit topic geschetst is: een soort machteloosheid om slechte gewoontes goed aan te pakken. Kom ik van m'n kantoorbaan thuis, dan zit ik vaak 's avonds (zoals nu...) weer wat ingekakt achter de computer. Terwijl bijv. even lekker naar buiten gaan een energieboost zou opleveren. En 's ochtends voordat ik naar m'n werk ga bedenk ik altijd van "als ik thuis ben ga ik dit en dit en dit doen", maar áls ik dan thuiskom dan is de energie en zin er pas eigenlijk vlak voor het slapengaan weer. Ik ben zelf tot nu toe nog niet succesvol met het omgooien van m'n slechte levensstijl.

Overigens vind ik afspreken met vrienden tegenwoordig ook wel moeilijk hoor, iedereen loopt maar te strooien met datumprikkers en uiteindelijk voor een simpel avondje film o.i.d. kom je op een datum 2 à 3 maanden verder uit. Dat is toch ook niet leuk meer. Iedereen zit steeds te volgepland voor een spontaan "zullen we vanavond wat leuks gaan doen?".
pi_175077164
Eigenlijk moet je voor je 25ste een serieuze relatie zien te vinden of je bent gedoemd tot een saai leven als vrijgezel. Als 25 jarige vrijgezel, de hele week moet werken, heb je nog weinig tijd om nieuwe vrienden te maken.
pi_175079041
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 november 2017 20:18 schreef Silven het volgende:

[..]

Die mensen die je noemt, die optreden en de kroeg in gaan, die staan diezelfde nacht om 6:00 op om klaar te maken voor werk? Of hebben we het over klaplopers? Wat dat betreft, als ik werkeloos zou zijn en ww zou trekken zou je me elke avond in de kroeg vinden, de gezellige jonge hond uithangen met de andere mensen die de boot gemist hebben!
Ja, soms wel, als je 30- bent, kan je daar meestal wel tegen. Kost iets meer moeite de dag door te komen. Maar optredens zijn overigens zelden op maandagavond, dus het is eerder op donderdag- of vrijdagavond. Dag daarna dus vrij, of hoogstens nog 1 dagje werken
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
pi_175080467
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 november 2017 12:07 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Nou nee. De klacht van TS gaat er over dat zijn vrienden geen tijd meer vrijmaken om dingen met hem te ondernemen en niet actief meedenken/voorstellen doen om iets met hem te ondernemen.

Hij wijt dat vervolgens aan de door hem bedachte passieve lamlendige kant en een partner van wie dat niet meer zou mogen. Of dat klopt is maar de vraag omdat hij hun leven niet leidt en blijkbaar maar weinig daar over de vloer komt. Overigens moet ik daarbij aantekenen dat wanneer ik visite over de vloer heb ik er voor hen ben en dus niet van alles aan het doen ben. Dat vertekent het beeld ook wel denk ik.

Maar hee.. Ik ga maar weer wat doen. Lekker saai een stuk rijden met mijn oude hond, voer halen en dan een wandeling met de jonge hond. Heerlijk ingekakt.
Wel mooi hoe je allemaal dingen invult zonder mij te kennen. Volgens mij heb ik een gevoelige snaar geraakt bij je. Vooral deze quote is mooi "Ergo: Dit topic is eigenlijk een klacht over de eigen eenzaamheid, het eigen zinloze, lege bestaan".

Wie zegt dat ik eenzaam ben? En wie zegt dat ik een "zinloos bestaan" heb? Waar baseer je dat op? Ik ervaar mijn leven alles behalve dat namelijk . ;)
pi_175080494
Ik heb overigens genoeg vrienden en andere sociale contacten die niet saai zijn. Ik voel me alles behalve eenzaam. Het is niet dat ik me slecht voel omdat ik (bewust) minder tijd met ze doorbreng. Mijn punt is dat er bij veel mensen geen enkele pit (lees: dromen, ambities, en levensvreugde) meer in zit als ik ze spreek.

Edit: en oja, ik heb ook een relatie. Schijnbaar wordt er gedacht dat ik die niet zou kunnen hebben :')
pi_175080532
Iedereen moet natuurlijk lekker zijn eigen plan trekken. Ik vind het gewoon jammer dat de levenslust /nieuwsgierige/energie eruit gaat bij veel mensen omdat ze in de sleur terecht komen (ja ik val in de herhaling) . Het allemaal wel prima vinden, maar nooit hun comfort zone uitkomen want het is "wel best". Je leeft je leven maar een keer en je hebt zo gigantisch veel kansen. Maar nee, lekker in je comfort zone blijven.

Dit staat los van of je een relatie of kinderen hebt.

Ja ik overdrijf en ja misschien is het mijn "probleem" dat ik niet genoegen neem met een (naar mijn mening saai) burgerlijk leven, terwijl we in zo'n verschrikkelijk fascinerende wereld leven vol met interessante verhalen. Dat willen ontdekken, dat veel mensen als kind nog wel willen, gaat gewoon vaak verloren.
pi_175080836
quote:
0s.gif Op woensdag 15 november 2017 01:49 schreef Astr0b het volgende:
Iedereen moet natuurlijk lekker zijn eigen plan trekken.
Zodat jij lekker kan gaan lopen zuigen.

quote:
Ik vind het gewoon jammer dat de levenslust /nieuwsgierige/energie eruit gaat bij veel mensen omdat ze in de sleur terecht komen (ja ik val in de herhaling)
Als je hier al veel in herhaling valt doe je dat in je leven waarschijnlijk ook en zuig je als een volleerd jehova, dat haalt je geloofwaardigheid wel een beetje naar beneden.

Droomde jij vroeger over een bepaalde rol ergens in de journalistiek, muziek of de top van de filmwereld? Ben je er al bijna?, ga je het ooit maken? Volgens mij ben je er niet en zul je het ook nooit halen want types die het gemaakt hebben lullen niet over prestaties op een forum, daar schrijven vele anderen hun belachelijk mooie stukken over en worden bezongen in het mooiste lied ipv dat ze hun eigen kar proberen te trekken en op deze lamme plek hun rotte tent verankeren.

Ik ken wel iemand die op een bescheiden manier enorm grote dingen gedaan heeft, prima gast. Maar die etaleert zich niet op een laag podium in R&P ergens in een donker hoekje van 't Nederlandse internet. Die richt zich op zichzelf, en zichzelf verbeteren en daarmee inspireert hij automatisch anderen. Moet je ook eens proberen. Gaat je energie niet verloren in Henk en Truus die hun aangedragen adviezen van de God hemzelve niet opvolgen. Jouw wereld draait rond jouw ambities, niet deze zure bak ellende.

Misschien dat het om je eigen gebrek aan waargemaakte dromen (de ware top halen) te doen is dat je anderen naar beneden wil halen. Anderen die wellicht voldoening halen uit andere dingen dan die jij nu bijelkaar veegt. Die ontpoppen sowieso nooit of mogelijk een stuk beter zonder een hijgende faalhengst in hun nek.

Leef je eigen leven, steek 100% in je carriere en laat die 10% die je in anderen ziet verdampen varen. Verkas dan na eventuele belachelijke successen lekker naar Monaco ofzo.

[ Bericht 2% gewijzigd door Beathoven op 15-11-2017 05:14:01 ]
pi_175081212
quote:
1s.gif Op woensdag 15 november 2017 04:36 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Zodat jij lekker kan gaan lopen zuigen.

[..]

Als je hier al veel in herhaling valt doe je dat in je leven waarschijnlijk ook en zuig je als een volleerd jehova, dat haalt je geloofwaardigheid wel een beetje naar beneden.

Droomde jij vroeger over een bepaalde rol ergens in de journalistiek, muziek of de top van de filmwereld? Ben je er al bijna?, ga je het ooit maken? Volgens mij ben je er niet en zul je het ook nooit halen want types die het gemaakt hebben lullen niet over prestaties op een forum, daar schrijven vele anderen hun belachelijk mooie stukken over en worden bezongen in het mooiste lied ipv dat ze hun eigen kar proberen te trekken en op deze lamme plek hun rotte tent verankeren.

Ik ken wel iemand die op een bescheiden manier enorm grote dingen gedaan heeft, prima gast. Maar die etaleert zich niet op een laag podium in R&P ergens in een donker hoekje van 't Nederlandse internet. Die richt zich op zichzelf, en zichzelf verbeteren en daarmee inspireert hij automatisch anderen. Moet je ook eens proberen. Gaat je energie niet verloren in Henk en Truus die hun aangedragen adviezen van de God hemzelve niet opvolgen. Jouw wereld draait rond jouw ambities, niet deze zure bak ellende.

Misschien dat het om je eigen gebrek aan waargemaakte dromen (de ware top halen) te doen is dat je anderen naar beneden wil halen. Anderen die wellicht voldoening halen uit andere dingen dan die jij nu bijelkaar veegt. Die ontpoppen sowieso nooit of mogelijk een stuk beter zonder een hijgende faalhengst in hun nek.

Leef je eigen leven, steek 100% in je carriere en laat die 10% die je in anderen ziet verdampen varen. Verkas dan na eventuele belachelijke successen lekker naar Monaco ofzo.
Wacht even, noem je TS nou zuur in dit prachtige voorbeeld van zuurheid? :D
compact en kleverig.
pi_175081294
quote:
0s.gif Op woensdag 15 november 2017 01:49 schreef Astr0b het volgende:
Iedereen moet natuurlijk lekker zijn eigen plan trekken. Ik vind het gewoon jammer dat de levenslust /nieuwsgierige/energie eruit gaat bij veel mensen omdat ze in de sleur terecht komen (ja ik val in de herhaling) . Het allemaal wel prima vinden, maar nooit hun comfort zone uitkomen want het is "wel best". Je leeft je leven maar een keer en je hebt zo gigantisch veel kansen. Maar nee, lekker in je comfort zone blijven.

Dit staat los van of je een relatie of kinderen hebt.

Ja ik overdrijf en ja misschien is het mijn "probleem" dat ik niet genoegen neem met een (naar mijn mening saai) burgerlijk leven, terwijl we in zo'n verschrikkelijk fascinerende wereld leven vol met interessante verhalen. Dat willen ontdekken, dat veel mensen als kind nog wel willen, gaat gewoon vaak verloren.
Maar waarom maakt het je dan ook zo uit dat andere mensen (dus niet jijzelf) daar wel genoegen mee nemen? Er zijn toch zoveel boeiendere en fascinerendere zaken om je mee bezig te houden?
  woensdag 15 november 2017 @ 07:51:16 #247
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_175081394
quote:
6s.gif Op woensdag 15 november 2017 07:38 schreef Chai het volgende:

[..]

Maar waarom maakt het je dan ook zo uit dat andere mensen (dus niet jijzelf) daar wel genoegen mee nemen? Er zijn toch zoveel boeiendere en fascinerendere zaken om je mee bezig te houden?
Precies. Het punt lijkt me namelijk totaal niet dat TS geen genoegen neemt met een burgerlijk leven. Wel dat hij een probleem maakt van anderen die een burgerlijk leven wel prima vinden.
The love you take is equal to the love you make.
pi_175081521
quote:
0s.gif Op woensdag 15 november 2017 01:49 schreef Astr0b het volgende:
ik vind het gewoon jammer dat de levenslust /nieuwsgierige/energie eruit gaat bij veel mensen omdat ze in de sleur terecht komen (ja ik val in de herhaling) . Het allemaal wel prima vinden, maar nooit hun comfort zone uitkomen want het is "wel best". Je leeft je leven maar een keer en je hebt zo gigantisch veel kansen. Maar nee, lekker in je comfort zone blijven.

Ik lees dit vooral. En dat snap ik, snap alleen niet zo goed waarom ‘iefereen’ zo over TS valt. Maar miss is dat omdat ik niet alles heb gelezen ofzo.
compact en kleverig.
pi_175081569
quote:
1s.gif Op woensdag 15 november 2017 08:04 schreef JaniesBrownie het volgende:

[..]

Ik lees dit vooral. En dat snap ik, snap alleen niet zo goed waarom ‘iefereen’ zo over TS valt. Maar miss is dat omdat ik niet alles heb gelezen ofzo.
Veel mensen lezen verkeerd en denken dat TS het veroordeelt als iemand alleen met zijn postzegelverzameling en vriendin bezig is.
  woensdag 15 november 2017 @ 08:40:40 #250
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_175081816
quote:
1s.gif Op woensdag 15 november 2017 08:04 schreef JaniesBrownie het volgende:

[..]

Ik lees dit vooral. En dat snap ik, snap alleen niet zo goed waarom ‘iefereen’ zo over TS valt. Maar miss is dat omdat ik niet alles heb gelezen ofzo.
TS neemt ook niet echt actief deel aan de discussie. Ik heb het idee dat men over elkaar heen buitelt met: hij bedoelt dit, nee hij bedoelt dat. En vervolgens vult men het in naar eigen inzicht, komen vooral de eigen grieven naar boven en krijg je een imo onbevredigende discussie.
The love you take is equal to the love you make.
  woensdag 15 november 2017 @ 08:43:02 #251
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_175081842
quote:
1s.gif Op woensdag 15 november 2017 08:11 schreef Chai het volgende:

[..]

Veel mensen lezen verkeerd en denken dat TS het veroordeelt als iemand alleen met zijn postzegelverzameling en vriendin bezig is.
TS is ook niet bepaald vrij van oordeel als hij beweert dat die mensen ‘geen levenslust’ (meer) zouden hebben.
The love you take is equal to the love you make.
pi_175081895
quote:
1s.gif Op woensdag 15 november 2017 08:43 schreef Lienekien het volgende:

[..]

TS is ook niet bepaald vrij van oordeel als hij beweert dat die mensen ‘geen levenslust’ (meer) zouden hebben.
Dat klopt, maar dat is iets anders dan bepaalde activiteiten veroordelen. Heel gepassioneerd dingen ondernemen met je schoonouders past nog steeds in zijn straatje van de juiste mindset.

Ik vind het ook vreemd gesteld hoor. En zoals jij al zegt, het wordt er niet duidelijker op doordat TS niet deelneemt aan de discussie.
  woensdag 15 november 2017 @ 08:57:26 #253
64831 2NutZ
Non-profit paardenstylist.
pi_175082043
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 november 2017 16:11 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Een vaste vriendin of vriend / vrouw of man (ik omzeil met opzet t jeukwoord partner) is voor de meesten natuurlijk ook meteen hun beste vriend(in). Dus je onderneemt in zekere zin nog steeds dingen met je "beste vriend". Voor iemand die vrijgezel is en het niet begrijpt is het gewoon iets buitenaards.

Er zitten er hier ook een paar bij die schijnbaar graag met hun stapvrienden in het huwelijksbootje waren gestapt. Jammer dan.
Vind dit wel een goed verwoorde post, ja. Ik heb dat ook, relatie is tevens beste vriendin :)

quote:
3s.gif Op dinsdag 14 november 2017 21:23 schreef Puntenjager het volgende:

[..]

Zaterdagavond onderuitgeakt op de bank samen met je sjaggie wijf RTL4-crap kijken is niet 'iets van je leven maken'.
Allereerst is mijn 'wijf' dan nooit sjaggie, kijken we geen RTL en hebben we het gewoon fijn samen dus.... ik zou als ik jou was eens goed investeren in een relatie dan kan je ooit misschien ook zoiets ervaren dan bovenstaande wat blijkbaar voor jou normaal en gemeengoed is :o

Wel medelijden met jou, op zich.
Keep ya head up!
* Je mag wel een iets normalere toon aanslaan. Realiseer je goed dat dit slechts jouw mening is.
  Moderator woensdag 15 november 2017 @ 10:04:48 #254
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_175083049
quote:
0s.gif Op woensdag 15 november 2017 08:57 schreef 2NutZ het volgende:

[..]

Vind dit wel een goed verwoorde post, ja. Ik heb dat ook, relatie is tevens beste vriendin :)

[..]

Allereerst is mijn 'wijf' dan nooit sjaggie, kijken we geen RTL en hebben we het gewoon fijn samen dus.... ik zou als ik jou was eens goed investeren in een relatie dan kan je ooit misschien ook zoiets ervaren dan bovenstaande wat blijkbaar voor jou normaal en gemeengoed is :o

Wel medelijden met jou, op zich.
Keep ya head up!
:D ^O^
Breitling - Instruments for Professionals
  woensdag 15 november 2017 @ 10:05:28 #255
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_175083065
quote:
1s.gif Op woensdag 15 november 2017 08:40 schreef Lienekien het volgende:

[..]

TS neemt ook niet echt actief deel aan de discussie. Ik heb het idee dat men over elkaar heen buitelt met: hij bedoelt dit, nee hij bedoelt dat. En vervolgens vult men het in naar eigen inzicht, komen vooral de eigen grieven naar boven en krijg je een imo onbevredigende discussie.
TS is buitengewoon duidelijk in wat hij bedoelt, de mensen die zich herkennen in het beeld dat hij schetst verzinnen er van alles bij.
pi_175083087
Het valt me ook op dat tegenwoordig steeds minder mensen hobbies hebben. Lange tijd geleden was ik actief in een hobby-club, organiseerde bijeenkomsten etc. Maar het publiek werd steeds ouder, steeds minder nieuwe aanwas, en op een gegeven moment was het einde van de club daar.

Mensen met diepgaande interesses en passies zie je steeds minder. Het is allemaal oppervlakkig en snel. Misschien zijn mensen ook gewoon moe aan het eind van de dag zodat ze op de bank achter de TV hangen.

Als ik op datingsites een vrouw zoek met hobbies ben ik ook snel klaar. Voornamelijk consumentisme zoals het maken van verre reizen, kijken naar netflix en het welbekende glas goede wijn op het terras, maar dus geen echte hobbies waar je zelf creativiteit inbrengt.
pi_175083096
quote:
1s.gif Op woensdag 15 november 2017 07:51 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Precies. Het punt lijkt me namelijk totaal niet dat TS geen genoegen neemt met een burgerlijk leven. Wel dat hij een probleem maakt van anderen die een burgerlijk leven wel prima vinden.
Haha, ik lees het juist als dat hij een probleem maakt van mensen die dat eigenlijk niet ok vinden, maar die zelf niet bij machte lijken uit hun burgerlijkheid annex sleur te stappen.
And the druids turn to stone...
  woensdag 15 november 2017 @ 10:08:30 #258
64831 2NutZ
Non-profit paardenstylist.
pi_175083121
quote:
0s.gif Op woensdag 15 november 2017 10:06 schreef MGTOW het volgende:
Het valt me ook op dat tegenwoordig steeds minder mensen hobbies hebben. Lange tijd geleden was ik actief in een hobby-club, organiseerde bijeenkomsten etc. Maar het publiek werd steeds ouder, steeds minder nieuwe aanwas, en op een gegeven moment was het einde van de club daar.

Mensen met diepgaande interesses en passies zie je steeds minder. Het is allemaal oppervlakkig en snel. Misschien zijn mensen ook gewoon moe aan het eind van de dag zodat ze op de bank achter de TV hangen.

Als ik op datingsites een vrouw zoek met hobbies ben ik ook snel klaar. Voornamelijk consumentisme zoals het maken van verre reizen, kijken naar netflix en het welbekende glas goede wijn op het terras, maar dus geen echte hobbies waar je zelf creativiteit inbrengt.
Is wel een goeie, ja. Mensen hebben het tegenwoordig volgens mij gewoon 'te druk' om van alles en nog wat te doen na een lange dag werken en pakken ze inderdaad liever wat makkelijke tijdverdrijf zoals tv.
* Je mag wel een iets normalere toon aanslaan. Realiseer je goed dat dit slechts jouw mening is.
pi_175083355
quote:
1s.gif Op woensdag 15 november 2017 10:06 schreef Panthera1984 het volgende:

[..]

Haha, ik lees het juist als dat hij een probleem maakt van mensen die dat eigenlijk niet ok vinden, maar die zelf niet bij machte lijken uit hun burgerlijkheid annex sleur te stappen.
Zo heb ik het ook begrepen. Ik denk dat die mensen een uitputtend leven leiden.. geen leuk werk hebben of juist zwaar werk, thuis komen en alleen willen eten en slapen.. verder is het ook persoonlijlheid: in hoeverre heeft iemand behoefte aan creativiteit en diversiteit..
pi_175083412
quote:
1s.gif Op woensdag 15 november 2017 04:36 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Zodat jij lekker kan gaan lopen zuigen.

[..]

Als je hier al veel in herhaling valt doe je dat in je leven waarschijnlijk ook en zuig je als een volleerd jehova, dat haalt je geloofwaardigheid wel een beetje naar beneden.

Droomde jij vroeger over een bepaalde rol ergens in de journalistiek, muziek of de top van de filmwereld? Ben je er al bijna?, ga je het ooit maken? Volgens mij ben je er niet en zul je het ook nooit halen want types die het gemaakt hebben lullen niet over prestaties op een forum, daar schrijven vele anderen hun belachelijk mooie stukken over en worden bezongen in het mooiste lied ipv dat ze hun eigen kar proberen te trekken en op deze lamme plek hun rotte tent verankeren.

Ik ken wel iemand die op een bescheiden manier enorm grote dingen gedaan heeft, prima gast. Maar die etaleert zich niet op een laag podium in R&P ergens in een donker hoekje van 't Nederlandse internet. Die richt zich op zichzelf, en zichzelf verbeteren en daarmee inspireert hij automatisch anderen. Moet je ook eens proberen. Gaat je energie niet verloren in Henk en Truus die hun aangedragen adviezen van de God hemzelve niet opvolgen. Jouw wereld draait rond jouw ambities, niet deze zure bak ellende.

Misschien dat het om je eigen gebrek aan waargemaakte dromen (de ware top halen) te doen is dat je anderen naar beneden wil halen. Anderen die wellicht voldoening halen uit andere dingen dan die jij nu bijelkaar veegt. Die ontpoppen sowieso nooit of mogelijk een stuk beter zonder een hijgende faalhengst in hun nek.

Leef je eigen leven, steek 100% in je carriere en laat die 10% die je in anderen ziet verdampen varen. Verkas dan na eventuele belachelijke successen lekker naar Monaco ofzo.
Wauw, wat een conclusie zeg. Omdat je een topic opent om de mening van anderen te lezen ben zul je wel direct falen in het leven? Ik zou daarom geen succes kunnen hebben? Lekker geredeneerd.

Je moet je eigen post eens teruglezen aangezien je zelf begint over verzuurdheid. Lees daarna mijn OP nog eens. :)

quote:
6s.gif Op woensdag 15 november 2017 07:38 schreef Chai het volgende:

[..]

Maar waarom maakt het je dan ook zo uit dat andere mensen (dus niet jijzelf) daar wel genoegen mee nemen? Er zijn toch zoveel boeiendere en fascinerendere zaken om je mee bezig te houden?
Aangezien heb wel een jammerlijk aspect is van ouder worden dat mensen het allemaal geen fuck meer interesseert. Betekent niet gelijk dat mijn leven daardoor slecht is. Het ene sluit het andere niet uit. Ik vraag me gewoon af waarom die levenslust is gebleven, omdat ik dat totaal niet zo ervaar.

Natuurlijk pas je je daar op aan, maar ik vraag me

Het ene sluit het andere niet uit.

quote:
1s.gif Op woensdag 15 november 2017 08:40 schreef Lienekien het volgende:

[..]

TS neemt ook niet echt actief deel aan de discussie. Ik heb het idee dat men over elkaar heen buitelt met: hij bedoelt dit, nee hij bedoelt dat. En vervolgens vult men het in naar eigen inzicht, komen vooral de eigen grieven naar boven en krijg je een imo onbevredigende discussie.
Klopt heb je gelijk in, het topic gaat alleen aardig snel en ik zit niet de hele dag op dit forum (dit gaat zeker ook backfiren? :') ). Daarnaast is de lol er snel af als mensen nogal aangevallen reageren. Het wordt nu vooral een welles-nietes discussie.

het wordt een beetje een welles-nietes discussie

quote:
1s.gif Op woensdag 15 november 2017 08:43 schreef Lienekien het volgende:

[..]

TS is ook niet bepaald vrij van oordeel als hij beweert dat die mensen ‘geen levenslust’ (meer) zouden hebben.
Is mijn mening geven gelijk veroordelen? Volgens mij doe ik dat nergens (correct me if I'm wrong, want dat is niet m'n bedoeling). Het is toch niet raar als ik vraag of anderen dat ook zo ervaren? . Het is iets wat rond deze leeftijd mij begint op te vallen. Misschien ben ik wel de vreemde eend in de bijt of misschien zijn er tóch veel meer mensen die dit zo ervaren (ja schijnbaar wel dus gezien sommige reacties).

Ik reageer straks op de rest.
pi_175083518
Ik snap wel wat TS bedoeld, maar snap ook dat er genoeg zijn die het "saai worden" niet zo erg vinden.

Ik ben ondertussen ook 34 en woon samen. Maar ik doe nog genoeg leuke dingen met en zonder vriendin.
Wintersport, verre reizen in de zomervakantie, gemiddeld een stuk of 7 keer per jaar een weekendje of 1 nachtje weg (soms met mijn vriendin, soms met vrienden en een enkele keer alleen).
Alleen het echte op stap gaan is er vrijwel helemaal uit. Een enkele keer eens naar het cafe of naar een dancefeest.

Al met al genoeg leuke dingen. En het is soms ook weleens leuk om weleens een zaterdagavondje op de bank te zitten. Als het maar niet 3 weken op de maand is, want daar kan ik ook niet tegen.

Bij mijn vrienden zie ik ook best veel dat ze het rustige en "saaie" leven ook wel ok vinden. Maar als er een feestje is, zijn ze er wel altijd bij.
pi_175085683
quote:
0s.gif Op woensdag 15 november 2017 10:22 schreef Astr0b het volgende:

[..]

Wauw, wat een conclusie zeg. Omdat je een topic opent om de mening van anderen te lezen ben zul je wel direct falen in het leven? Ik zou daarom geen succes kunnen hebben? Lekker geredeneerd.

Je moet je eigen post eens teruglezen aangezien je zelf begint over verzuurdheid. Lees daarna mijn OP nog eens. :)

[..]

Aangezien heb wel een jammerlijk aspect is van ouder worden dat mensen het allemaal geen fuck meer interesseert. Betekent niet gelijk dat mijn leven daardoor slecht is. Het ene sluit het andere niet uit. Ik vraag me gewoon af waarom die levenslust is gebleven, omdat ik dat totaal niet zo ervaar.

Natuurlijk pas je je daar op aan, maar ik vraag me

Het ene sluit het andere niet uit.

[..]

Klopt heb je gelijk in, het topic gaat alleen aardig snel en ik zit niet de hele dag op dit forum (dit gaat zeker ook backfiren? :') ). Daarnaast is de lol er snel af als mensen nogal aangevallen reageren. Het wordt nu vooral een welles-nietes discussie.

het wordt een beetje een welles-nietes discussie

[..]

Is mijn mening geven gelijk veroordelen? Volgens mij doe ik dat nergens (correct me if I'm wrong, want dat is niet m'n bedoeling). Het is toch niet raar als ik vraag of anderen dat ook zo ervaren? . Het is iets wat rond deze leeftijd mij begint op te vallen. Misschien ben ik wel de vreemde eend in de bijt of misschien zijn er tóch veel meer mensen die dit zo ervaren (ja schijnbaar wel dus gezien sommige reacties).

Ik reageer straks op de rest.
Laat mijn post nog eens op je inwerken. Je kan zoveel beter. Ik hoef er verder ook geen geld voor, is allemaal gratis advies. Succes
pi_175085695
Omdat mensen allerlei conclusies over me trekken (voor de goede orde: ik ben niet zielig, heb een relatie, een grote sociale cirkel en een leuke baan waar ik veel energie van krijg. En ja, nu zal ik wel weer arrogant over komen en niet mogen 'bemoeien' met anderen hun levens...).

Je bent jong. Je bent nieuwsgierig, hongerig naar de wereld. Je hebt hier in Nederland alle kansen van de wereld. Spontaniteit en een actieve houding zijn hier onderdeel van. Nieuwe ervaringen opdoen, nieuwe dingen leren etc. Niet iedereen, maar velen hadden dat vroeger wel.

Natuurlijk, je wordt ouder. Op een gegeven moment werk je en heb je een relatie. Je bent drukker en je prioriteiten verschuiven. Hartstikke logisch, dat heb ik ook. Het is ook vrij kansloos als je nog steeds 3 avonden per week op je 30e in de kroeg staat tussen de 18-jarigen. Het gaat er helemaal niet om dat je elk week op een wild techno feest moet staan of dat je extreme sports moet beoefenen. Het gaat om de hele levenshouding.

Echter komen aardig wat mensen in de sleur terecht. Werken omdat het 'moet', geen tijd hebben voor leuke dingen want je hebt oh zo weinig tijd. Compleet vast zitten in de rat race, tot het laatste stukje levensvreugde is afgebrokkeld. Misschien ervaren zij dat wel anders, maar ze stralen het in ieder geval niet uit. Ik heb het gevoel dat veel mensen diep in het hart ook wel meer willen, maar het erg eng vinden om hun comfort zone uit te komen. Wat ze vroeger nog wél durfden, echter nu niet meer omdat ze bang zijn de maatschappelijke boot te missen. En nee, lang niet iedereen is zo gelukkig. Het is ook niet zo dat ik je per se saai vind als je prioriteiten liggen op je gezinnetje.

Dat stukje levensvreugde dat weg is, de spontaniteit, interesse en energie, dat mis ik bij veel mensen met het ouder worden. Het is geen kritiek (al komt het misschien wel zo over), maar mijn kijk er op. Het enige 'doel' van het topic is dat ik benieuwd ben of meer dat zo ervaren. Erg jammer dat velen nogal op hun pik getrapt zijn en mij gelijk uitmaken voor verzuurd, eenzaam en kansloos.
  woensdag 15 november 2017 @ 12:27:18 #264
64831 2NutZ
Non-profit paardenstylist.
pi_175085757
quote:
0s.gif Op woensdag 15 november 2017 12:24 schreef Astr0b het volgende:
Omdat mensen allerlei conclusies over me trekken (voor de goede orde: ik ben niet zielig, heb een relatie, een grote sociale cirkel en een leuke baan waar ik veel energie van krijg. En ja, nu zal ik wel weer arrogant over komen en niet mogen 'bemoeien' met anderen hun levens...).

Je bent jong. Je bent nieuwsgierig, hongerig naar de wereld. Je hebt hier in Nederland alle kansen van de wereld. Spontaniteit en een actieve houding zijn hier onderdeel van. Nieuwe ervaringen opdoen, nieuwe dingen leren etc. Niet iedereen, maar velen hadden dat vroeger wel.

Natuurlijk, je wordt ouder. Op een gegeven moment werk je en heb je een relatie. Je bent drukker en je prioriteiten verschuiven. Hartstikke logisch, dat heb ik ook. Het is ook vrij kansloos als je nog steeds 3 avonden per week op je 30e in de kroeg staat tussen de 18-jarigen. Het gaat er helemaal niet om dat je elk week op een wild techno feest moet staan of dat je extreme sports moet beoefenen. Het gaat om de hele levenshouding.

Echter komen aardig wat mensen in de sleur terecht. Werken omdat het 'moet', geen tijd hebben voor leuke dingen want je hebt oh zo weinig tijd. Compleet vast zitten in de rat race, tot het laatste stukje levensvreugde is afgebrokkeld. Misschien ervaren zij dat wel anders, maar ze stralen het in ieder geval niet uit. Ik heb het gevoel dat veel mensen diep in het hart ook wel meer willen, maar het erg eng vinden om hun comfort zone uit te komen. Wat ze vroeger nog wél durfden, echter nu niet meer omdat ze bang zijn de maatschappelijke boot te missen. En nee, lang niet iedereen is zo gelukkig. Het is ook niet zo dat ik je per se saai vind als je prioriteiten liggen op je gezinnetje.

Dat stukje levensvreugde dat weg is, de spontaniteit, interesse en energie, dat mis ik bij veel mensen met het ouder worden. Het is geen kritiek (al komt het misschien wel zo over), maar mijn kijk er op. Het enige 'doel' van het topic is dat ik benieuwd ben of meer dat zo ervaren. Erg jammer dat velen nogal op hun pik getrapt zijn en mij gelijk uitmaken voor verzuurd, eenzaam en kansloos.
Alleen de eerste zin gelezen hoor, maar trek je zelf ook niet conclusies over iedereen die ouder is dan 30 met je hele topic? :o zonder dat je iedereen kent uiteraard...

Overigens deze hele post hierboven teken je een beeld alsof dat voor iedereen die ouder word geldt...en tegelijkertijd bek je mensen af die wat over jou vertellen... hm
* Je mag wel een iets normalere toon aanslaan. Realiseer je goed dat dit slechts jouw mening is.
pi_175085870
quote:
0s.gif Op woensdag 15 november 2017 12:24 schreef Astr0b het volgende:
Omdat mensen allerlei conclusies over me trekken (voor de goede orde: ik ben niet zielig, heb een relatie, een grote sociale cirkel en een leuke baan waar ik veel energie van krijg. En ja, nu zal ik wel weer arrogant over komen en niet mogen 'bemoeien' met anderen hun levens...).

Je bent jong. Je bent nieuwsgierig, hongerig naar de wereld. Je hebt hier in Nederland alle kansen van de wereld. Spontaniteit en een actieve houding zijn hier onderdeel van. Nieuwe ervaringen opdoen, nieuwe dingen leren etc. Niet iedereen, maar velen hadden dat vroeger wel.

Natuurlijk, je wordt ouder. Op een gegeven moment werk je en heb je een relatie. Je bent drukker en je prioriteiten verschuiven. Hartstikke logisch, dat heb ik ook. Het is ook vrij kansloos als je nog steeds 3 avonden per week op je 30e in de kroeg staat tussen de 18-jarigen. Het gaat er helemaal niet om dat je elk week op een wild techno feest moet staan of dat je extreme sports moet beoefenen. Het gaat om de hele levenshouding.

Echter komen aardig wat mensen in de sleur terecht. Werken omdat het 'moet', geen tijd hebben voor leuke dingen want je hebt oh zo weinig tijd. Compleet vast zitten in de rat race, tot het laatste stukje levensvreugde is afgebrokkeld. Misschien ervaren zij dat wel anders, maar ze stralen het in ieder geval niet uit. Ik heb het gevoel dat veel mensen diep in het hart ook wel meer willen, maar het erg eng vinden om hun comfort zone uit te komen. Wat ze vroeger nog wél durfden, echter nu niet meer omdat ze bang zijn de maatschappelijke boot te missen. En nee, lang niet iedereen is zo gelukkig. Het is ook niet zo dat ik je per se saai vind als je prioriteiten liggen op je gezinnetje.

Dat stukje levensvreugde dat weg is, de spontaniteit, interesse en energie, dat mis ik bij veel mensen met het ouder worden. Het is geen kritiek (al komt het misschien wel zo over), maar mijn kijk er op. Het enige 'doel' van het topic is dat ik benieuwd ben of meer dat zo ervaren. Erg jammer dat velen nogal op hun pik getrapt zijn en mij gelijk uitmaken voor verzuurd, eenzaam en kansloos.
Je valt weer in herhaling. Blijf in jezelf geloven en dan ga je t nog weleens maken.

Stuur me even een DM voor wat advies en wat mooie boeken, ik heb er zelf ook een paar geschreven en daar kun je nog wat korting op krijgen ook als je je best doet.

Voor nu even die leuter van je toetsenbord en aan de slag dan kunnen we eventueel zo eind volgende week de eerste evaluatie wel even doen.
pi_175086229
quote:
0s.gif Op woensdag 15 november 2017 12:24 schreef Astr0b het volgende:
Omdat mensen allerlei conclusies over me trekken (voor de goede orde: ik ben niet zielig, heb een relatie, een grote sociale cirkel en een leuke baan waar ik veel energie van krijg. En ja, nu zal ik wel weer arrogant over komen en niet mogen 'bemoeien' met anderen hun levens...).

Je bent jong. Je bent nieuwsgierig, hongerig naar de wereld. Je hebt hier in Nederland alle kansen van de wereld. Spontaniteit en een actieve houding zijn hier onderdeel van. Nieuwe ervaringen opdoen, nieuwe dingen leren etc. Niet iedereen, maar velen hadden dat vroeger wel.

Natuurlijk, je wordt ouder. Op een gegeven moment werk je en heb je een relatie. Je bent drukker en je prioriteiten verschuiven. Hartstikke logisch, dat heb ik ook. Het is ook vrij kansloos als je nog steeds 3 avonden per week op je 30e in de kroeg staat tussen de 18-jarigen. Het gaat er helemaal niet om dat je elk week op een wild techno feest moet staan of dat je extreme sports moet beoefenen. Het gaat om de hele levenshouding.

Echter komen aardig wat mensen in de sleur terecht. Werken omdat het 'moet', geen tijd hebben voor leuke dingen want je hebt oh zo weinig tijd. Compleet vast zitten in de rat race, tot het laatste stukje levensvreugde is afgebrokkeld. Misschien ervaren zij dat wel anders, maar ze stralen het in ieder geval niet uit. Ik heb het gevoel dat veel mensen diep in het hart ook wel meer willen, maar het erg eng vinden om hun comfort zone uit te komen. Wat ze vroeger nog wél durfden, echter nu niet meer omdat ze bang zijn de maatschappelijke boot te missen. En nee, lang niet iedereen is zo gelukkig. Het is ook niet zo dat ik je per se saai vind als je prioriteiten liggen op je gezinnetje.

Dat stukje levensvreugde dat weg is, de spontaniteit, interesse en energie, dat mis ik bij veel mensen met het ouder worden. Het is geen kritiek (al komt het misschien wel zo over), maar mijn kijk er op. Het enige 'doel' van het topic is dat ik benieuwd ben of meer dat zo ervaren. Erg jammer dat velen nogal op hun pik getrapt zijn en mij gelijk uitmaken voor verzuurd, eenzaam en kansloos.
Ik vraag me wel af hoe iemand in een sleur terecht komt waarin zijn/haar tijd gevuld is met allemaal dingen die iemand niet leuk zou vinden. Daar geloof ik eerlijk gezegd niet zo in, of zo iemand is gewoon waardeloos in het stellen van prioriteiten/doelen. Misschien vinden ze de dingen waar ze hun tijd wél aan besteden stiekem wel leuker dan het op jou overkomt.
pi_175087037
quote:
0s.gif Op woensdag 15 november 2017 12:53 schreef Chai het volgende:

[..]

Ik vraag me wel af hoe iemand in een sleur terecht komt waarin zijn/haar tijd gevuld is met allemaal dingen die iemand niet leuk zou vinden. Daar geloof ik eerlijk gezegd niet zo in, of zo iemand is gewoon waardeloos in het stellen van prioriteiten/doelen. Misschien vinden ze de dingen waar ze hun tijd wél aan besteden stiekem wel leuker dan het op jou overkomt.
Het is beide.

Stel je komt 's avonds na je werk thuis en je gaat FOK!en tot bedtijd. Dat doe je omdat het blijkbaar meer loont dan iets anders, omdat het weinig energie kost, omdat het onmiddellijke afleiding is van je zorgen enzovoorts. In die zin vind je het "stiekem wel leuker".

Maar op de lange termijn brengt het geen geluk of tevredenheid met je leven, omdat je niets bereikt dat voor jou van betekenis is. Dat kost veel meer energie, levert stress en tegenslag op enzovoorts.

Zo ontstaat een vreemd soort paradox: je moet lijden om gelukkig te zijn. Extreme sporters zijn wel degelijk bang, maar vinden ook een groot geluk in het overwinnen van de angst. Mensen die honger en spierpijn lijden krijgen daar een mooi lichaam en zelfwaardering voor terug. Mensen die meer uren werken krijgen meer geld om dingen te doen die ze wel leuk vinden enzovoorts. Het is een trade off.
pi_175087068
quote:
0s.gif Op woensdag 15 november 2017 13:31 schreef Drieklank het volgende:

[..]

Het is beide.

Stel je komt 's avonds na je werk thuis en je gaat FOK!en tot bedtijd. Dat doe je omdat het blijkbaar meer loont dan iets anders, omdat het weinig energie kost, omdat het onmiddellijke afleiding is van je zorgen enzovoorts. In die zin vind je het "stiekem wel leuker".

Maar op de lange termijn brengt het geen geluk of tevredenheid met je leven, omdat je niets bereikt dat voor jou van betekenis is. Dat kost veel meer energie, levert stress en tegenslag op enzovoorts.

Zo ontstaat een vreemd soort paradox: je moet lijden om gelukkig te zijn. Extreme sporters zijn wel degelijk bang, maar vinden ook een groot geluk in het overwinnen van de angst. Mensen die hongeren spierpijn lijden krijgen een daar een mooi lichaam en zelfwaardering voor terug. Mensen die meer uren werken krijgen meer geld om dingen te doen die ze wel leuk vinden enzovoorts. Het is een trade off.
Oh ja, dit onderwerp was ook jouw stokpaardje of niet? Ff zoeken, volgens mij had jij veel van die vrienden waarbij jij verrast werd door hoe saai ze eigenlijk zijn, maar stiekem waren ze dat gewoon altijd al.

Vervelend voor mensen die vastzitten in die paradox en niet meer afspreken met vrienden, omdat ze willen FOK!ken.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 15-11-2017 13:35:51 ]
pi_175087099
quote:
0s.gif Op woensdag 15 november 2017 13:34 schreef Chai het volgende:

[..]

Oh ja, dit onderwerp was ook jouw stokpaardje of niet?

Vervelend voor mensen die vastzitten in die paradox en niet meer afspreken met vrienden, omdat ze willen FOK!ken.
Hoe kom je erbij dat dit mijn stokpaardje is? :? je komt ook een beetje vijandig over zonder in te gaan op mijn punt.
pi_175087120
quote:
0s.gif Op woensdag 15 november 2017 13:36 schreef Drieklank het volgende:

[..]

Hoe kom je erbij dat dit mijn stokpaardje is? :? je komt ook een beetje vijandig over zonder in te gaan op mijn punt.
Ik ga toch in op je punt? Vervelend voor die mensen, maar ik herken het verder niet. Hooguit dat iemand met een depressie wel hetzelfde type gedrag vertoont, maar als dat een vriend van me is reken ik het diegene niet direct hard aan.

TS had het over de opeenstapeling van én werk niet leuk vinden én hun vrijetijdsbesteding niet leuk vinden. Ook als je je vrije tijd verspeelt met FOK!ken kun je nog steeds actie ondernemen om een nieuwe baan te zoeken als je huidige baan echt zo kut is. Zul je alleen wel af en toe vacatures moeten zoeken ipv FOK!ken, maar lijkt me sterk dat dat ook ineens niet meer lukt.

edit: Ff je PoHi doorgespit, jij was niet degene waar ik op doelde. Excuses. :)

[ Bericht 12% gewijzigd door #ANONIEM op 15-11-2017 13:41:03 ]
pi_175087288
quote:
0s.gif Op woensdag 15 november 2017 13:37 schreef Chai het volgende:

[..]

Ik ga toch in op je punt? Vervelend voor die mensen, maar ik herken het verder niet. Hooguit dat iemand met een depressie wel hetzelfde type gedrag vertoont, maar als dat een vriend van me is reken ik het diegene niet direct hard aan.
Ik kan je niet helemaal volgen. Je geeft aan dat je niet snapt hoe iemand in een sleur terecht komt en geeft aan dat zo iemand de verkeerde prioriteiten stelt. Ik leg verder uit hoe dat gedrag tot stand kan komen en een mogelijke oplossing.

Of jij je daar wel of niet in herkent is niet relevant. Ik was trouwens niet diegene die zeurde dat zijn vrienden saai zijn. Volgens mij lees je niet goed en heb je een volledig verkeerd beeld van mij. :P
pi_175087367
Jij leest ook maar halve posts :P
pi_175087397
quote:
0s.gif Op woensdag 15 november 2017 13:45 schreef Drieklank het volgende:

[..]

Ik kan je niet helemaal volgen. Je geeft aan dat je niet snapt hoe iemand in een sleur terecht komt en geeft aan dat zo iemand de verkeerde prioriteiten stelt. Ik leg verder uit hoe dat gedrag tot stand kan komen en een mogelijke oplossing.

Of jij je daar wel of niet in herkent is niet relevant. Ik was trouwens niet diegene die zeurde dat zijn vrienden saai zijn. Volgens mij lees je niet goed en heb je een volledig verkeerd beeld van mij. :P
Als je een kutbaan hebt én je vrije tijd verneukt, faal je gewoon in het stellen van prioriteiten.
pi_175088260
quote:
1s.gif Op woensdag 15 november 2017 13:49 schreef Chai het volgende:

[..]

Als je een kutbaan hebt én je vrije tijd verneukt, faal je gewoon in het stellen van prioriteiten.
Natuurlijk faal je dan. Daar heb je helemaal gelijk in. Maar het is ook begrijpelijk.

Het feit dat ontzettend veel mensen een kutbaan hebben en hun vrije tijd verneuken getuigt ook van het feit dat het blijkbaar ontzettend moeilijk is om dat te veranderen.

Hiermee komen we weer uit op dezelfde discussie die altijd op FOK! speelt: de maakbaarheid van het individu en de samenleving. Dikke mensen zijn dik omdat ze er voor kiezen die calorieën te kopen en door te slikken, arme mensen zijn arm omdat ze te lui zijn om te studeren en te werken. Ik geloof daar niet in.

Nee, we hoeven ons niet te zien als slachtoffers van het lot, maar we moeten wel erkennen dat we beïnvloed worden door allerlei factoren die we niet kennen of waar we moeilijk weerstand tegen kunnen bieden.

Om terug te komen op het onderwerp: saaie mensen zijn niet alleen saai omdat ze er voor kiezen om saai te zijn, maar worden ook saai gemaakt. Bijvoorbeeld, de samenleving is zodanig ingericht dat het makkelijk is om saai te worden. We moeten daarom niet met de vinger wijzen en zeggen dat het de eigen schuld is, maar bedenken hoe we ermee omgaan om toch tot een goed leven te komen. :)

[ Bericht 12% gewijzigd door Drieklank op 15-11-2017 14:31:47 ]
pi_175088628
quote:
0s.gif Op woensdag 15 november 2017 13:31 schreef Drieklank het volgende:

[..]

Het is beide.

Stel je komt 's avonds na je werk thuis en je gaat FOK!en tot bedtijd. Dat doe je omdat het blijkbaar meer loont dan iets anders, omdat het weinig energie kost, omdat het onmiddellijke afleiding is van je zorgen enzovoorts. In die zin vind je het "stiekem wel leuker".

Maar op de lange termijn brengt het geen geluk of tevredenheid met je leven, omdat je niets bereikt dat voor jou van betekenis is. Dat kost veel meer energie, levert stress en tegenslag op enzovoorts.

Zo ontstaat een vreemd soort paradox: je moet lijden om gelukkig te zijn. Extreme sporters zijn wel degelijk bang, maar vinden ook een groot geluk in het overwinnen van de angst. Mensen die honger en spierpijn lijden krijgen daar een mooi lichaam en zelfwaardering voor terug. Mensen die meer uren werken krijgen meer geld om dingen te doen die ze wel leuk vinden enzovoorts. Het is een trade off.
Interessante post! Thanks. ^O^
pi_175089111
quote:
0s.gif Op woensdag 15 november 2017 14:25 schreef Drieklank het volgende:
We moeten daarom niet met de vinger wijzen en zeggen dat het de eigen schuld is, maar bedenken hoe we ermee omgaan om toch tot een goed leven te komen. :)

Nou, doe's een poging. Hoe ga jij ermee om? :)
Somebody that I used to know
pi_175089165
quote:
0s.gif Op woensdag 15 november 2017 14:25 schreef Drieklank het volgende:

[..]
We moeten daarom niet met de vinger wijzen en zeggen dat het de eigen schuld is, maar bedenken hoe we ermee omgaan om toch tot een goed leven te komen. :)
En anderzijds geen veer in onze eigen reet te steken als het ons beter afgaat dan iemand anders.
pi_175090560
quote:
10s.gif Op woensdag 15 november 2017 15:02 schreef Chai het volgende:

[..]

En anderzijds geen veer in onze eigen reet te steken als het ons beter afgaat dan iemand anders.
Precies. Want dat wordt ook mede bepaald door omstandigheden. Iemand met een goede baan, leuke partner en een spannende vrije tijdsbesteding heeft daar ongetwijfeld hard voor gewerkt. Zeker. Maar zo'n iemand heeft waarschijnlijk ook de wind in de zeilen gehad die anderen niet gekregen hebben, zoals een bovengemiddelde intelligentie en een goede opvoeding. Zonder die factoren had het een stuk moeilijker geweest om hetzelfde te bereiken.

quote:
2s.gif Op woensdag 15 november 2017 15:00 schreef Postbus100 het volgende:

[..]

Nou, doe's een poging. Hoe ga jij ermee om? :)
Door steeds in de spiegel te blijven kijken, bij ieder moment stilstaan om de beste keuzes te maken, om offers te maken en te leren leven met ongemak.

Bijvoorbeeld, op dit moment heb je de keuze om op mijn bericht te reageren, maar word je daar rijker, gelukkiger of wijzer van? Sluit het aan op wat je wilt bereiken met je leven? Reageren is een stuk comfortabeler dan nu naar buiten gaan en hard te lopen, want dat is koud en doet je spieren pijn, maar als je vanavond naar bed gaat ben je waarschijnlijk een stuk blijer met jezelf als je kiest om te hardlopen dan als je kiest om te reageren op mij. Als bonus bouw je aan de toekomst: je wordt zelfverzekerder, krijgt een betere conditie en je verlaagt je kans op ziekte. Zo reflecteer je op jezelf, je offert en je lijdt voor een groter geluk.

Dat is een mentale spier die je traint. Je kunt bijvoorbeeld zoveel series kijken tot er niets meer te zien is, omdat het besef doordringt dat het je niets anders brengt dan verspilde tijd. Geen geluk, geen rijkdom, geen wijsheid. Door daar stil bij te staan leer je het gedrag af.

De spiegel vind je niet alleen in jezelf, maar ook in anderen. Misschien word je geraakt door een stel dat midden op straat staat te zoenen, of iemand die je in een dure auto voorbij scheurt, of een vervelende baas: dat kunnen tekenen zijn dat er iets aan jezelf ontbreekt: je wilt zelf een leuke vriend(in), meer geld verdienen of de baas zijn. Dat zijn dan je werkelijke prioriteiten en niet whatever je nu mee bezig bent.

Ik weet trouwens niet waarom, maar op de een of andere manier heb ik steeds de neiging om Mishu en Chai aan elkaar te relateren. :o
pi_175090749
quote:
0s.gif Op woensdag 15 november 2017 16:19 schreef Drieklank het volgende:

[..]

Door steeds in de spiegel te blijven kijken, bij ieder moment stilstaan om de beste keuzes te maken, om offers te maken en te leren leven met ongemak.

Bijvoorbeeld, op dit moment heb je de keuze om op mijn bericht te reageren, maar word je daar rijker, gelukkiger of wijzer van? Sluit het aan op wat je wilt bereiken met je leven? Reageren is een stuk comfortabeler dan nu naar buiten gaan en hard te lopen, want dat is koud en doet je spieren pijn, maar als je vanavond naar bed gaat ben je waarschijnlijk een stuk blijer met jezelf als je kiest om te hardlopen dan als je kiest om te reageren op mij. Als bonus bouw je aan de toekomst: je wordt zelfverzekerder, krijgt een betere conditie en je verlaagt je kans op ziekte. Zo reflecteer je op jezelf, je offert en je lijdt voor een groter geluk.

Dat is een mentale spier die je traint. Je kunt bijvoorbeeld zoveel series kijken tot er niets meer te zien is, omdat het besef doordringt dat het je niets anders brengt dan verspilde tijd. Geen geluk, geen rijkdom, geen wijsheid. Door daar stil bij te staan leer je het gedrag af.

De spiegel vind je niet alleen in jezelf, maar ook in anderen. Misschien word je geraakt door een stel dat midden op straat staat te zoenen, of iemand die je in een dure auto voorbij scheurt, of een vervelende baas: dat kunnen tekenen zijn dat er iets aan jezelf ontbreekt: je wilt zelf een leuke vriend(in), meer geld verdienen of de baas zijn. Dat zijn dan je werkelijke prioriteiten en niet whatever je nu mee bezig bent.
Dank voor je toelichting :) En ik denk ook vooral: vergeet ook vooral niet je leven te leven.

Doe ik te weinig momenteel, merk ik, mijn tijd lekt weg (o.a. Fok! inderdaad, hoewel mij dat ook wel weer het een en ander brengt). Ben hier wel actief mee bezig om te kijken hoe ik er verandering in kan aanbrengen, maar vind het maar lastig om te bedenken hoe ik het wèl wil. De boog kan ook niet altijd strak gespannen zijn of ik kan ook niet altijd nuttig en perfect leven.

Edit: ik probeer wel dagdoelen voor mezelf te formuleren: dingen die ik die dag minimaal gedaan wil hebben (die doelen vloeien voort uit grotere doelen). En daar werk ik dan ook wel op. Dat scheelt wel.
Somebody that I used to know
pi_175091110
quote:
2s.gif Op woensdag 15 november 2017 16:29 schreef Postbus100 het volgende:

[..]

Dank voor je toelichting :) En ik denk ook vooral: vergeet ook vooral niet je leven te leven.

Doe ik te weinig momenteel, merk ik, mijn tijd lekt weg (o.a. Fok! inderdaad, hoewel mij dat ook wel weer het een en ander brengt). Ben hier wel actief mee bezig om te kijken hoe ik er verandering in kan aanbrengen, maar vind het maar lastig om te bedenken hoe ik het wèl wil. De boog kan ook niet altijd strak gespannen zijn of ik kan ook niet altijd nuttig en perfect leven.

Edit: ik probeer wel dagdoelen voor mezelf te formuleren: dingen die ik die dag minimaal gedaan wil hebben (die doelen vloeien voort uit grotere doelen). En daar werk ik dan ook wel op. Dat scheelt wel.
Het is makkelijker gezegd dan gedaan inderdaad. Ik ben laatst nog tot een andere bizarre realisatie gekomen.

Stel dat je eens voor dat je nu wakker wordt op het platteland van Japan, een savanne in Afrika, een tempel in China, een regenwoud in Zuid-Amerika. Je hebt geen spijkerbroek aan en een overhemd, maar een gewaad en sandalen. Je gaat niet naar kantoor, maar je traint in gevechtskunst of een ambacht, zoals weven of houtsnijden.

Zou je je dan hetzelfde voelen? Zou je verlangen naar gemaksvoedsel, internet of videogames, zou je je druk maken om Zwarte Piet of Donald Trump? Zou je dan bang zijn dat je leven geen doel heeft? Volgens mij niet. Ik denk dat je te druk zou zijn met het ontdekken van je omgeving, liedjes zingen bij het kampvuur en na al het harde lichamelijke werk slapen zoals je nog nooit geslapen hebt.

Dat toont aan dat we ons nu wel heel erg laten beïnvloeden door het tijdperk en de cultuur waarin we nu leven. Een tijdperk van decadentie, nihilisme en gebrek aan aan sociale connectie waardoor je gestrest raakt. Daar kunnen we afstand van nemen.
pi_175091392
quote:
0s.gif Op woensdag 15 november 2017 16:53 schreef Drieklank het volgende:

[..]

Het is makkelijker gezegd dan gedaan inderdaad. Ik ben laatst nog tot een andere bizarre realisatie gekomen.

Stel dat je eens voor dat je nu wakker wordt op het platteland van Japan, een savanne in Afrika, een tempel in China, een regenwoud in Zuid-Amerika. Je hebt geen spijkerbroek aan en een overhemd, maar een gewaad en sandalen. Je gaat niet naar kantoor, maar je traint in gevechtskunst of een ambacht, zoals weven of houtsnijden.

Zou je je dan hetzelfde voelen? Zou je verlangen naar gemaksvoedsel, internet of videogames, zou je je druk maken om Zwarte Piet of Donald Trump? Zou je dan bang zijn dat je leven geen doel heeft? Volgens mij niet. Ik denk dat je te druk zou zijn met het ontdekken van je omgeving, liedjes zingen bij het kampvuur en na al het harde lichamelijke werk slapen zoals je nog nooit geslapen hebt.

Dat toont aan dat we ons nu wel heel erg laten beïnvloeden door het tijdperk en de cultuur waarin we nu leven. Een tijdperk van decadentie, nihilisme en gebrek aan aan sociale connectie waardoor je gestrest raakt. Daar kunnen we afstand van nemen.
Oh, absoluut! En daarvoor hoef je niet eens zo'n 'denkoefening' te doen. Gewoon reizen naar (of lezen over) een andere cultuur en anderen ontmoeten kan ook. Ik heb bijvoorbeeld ooit een keer een documentaire of nieuwsitem gezien waarin een meisje uit Israël werd geïnterviewd over ik weet niet meer wat. Wat mij daarin raakte, was dat ze een leeftijdsgenoot was en dezelfde dromen, wensen en verlangens had als ik. En ook met familie en vrienden en een afwas die staat te wachten. Of een baalgevoel over een niet-gehaald tentamen. "Het zijn net mensen", die titel van Luyendijk is zo slecht nog niet gekozen. Er zijn universele zaken die mensen maken tot wie ze zijn, los van Fok!, sleur, alledaagse zaken, internet of wat dan ook. Wanneer we aandacht schenken aan dat wat we het belangrijkste vinden, denk ik dat we een veel bevredigender leven hebben.

(btw, ik klink in eerdere posts misschien wat negatief/somber over mezelf, maar integendeel, ik zit momenteel midden in een proces van een zoektocht naar wat ik nou echt belangrijk vind in mijn leven en hoe ik daar vervolgens handen en voeten aan kan geven. Zeg maar: hoe doe ik wat aan de saaiheid. Maar dan niet met als doel om "niet-saai" te zijn (negatief geformuleerd), maar om een positief geformuleerd doel na te streven. Wat dat is, dat is precies waar ik mee bezig ben te zoeken).
Somebody that I used to know
pi_175100926
Mijn ouders zijn het schoolvoorbeeld van mensen die TS bedoelt.

Vreselijk lieve mensen, maar sinds hun trouwen hebben ze nooit meer geïnvesteerd in sociale contacten. Ze hebben één stel waar ze eens in de 4 maanden bij gaan eten, maar dat is het wel zo'n beetje.

Ze houden van elkaar, maar ik kan nu niet bepaald zeggen dat ze echt leven. Ze hebben beiden hun dagelijkse routine, waarbij ze er bewust voor zorgen dat ze niet de hele dag samen thuis zijn, zodat het nog enigszins te handhaven is en op deze manier gaat het prima.

Maar als ik hun leven zie, besef ik des te meer dat goede sociale contacten / vriendschappen echt cruciaal zijn voor een gezond sociaal leven.

Er wordt in dit topic ook wel erg makkelijk gezegd dat mensen geen tijd meer zouden hebben, etc. Volgens mij is het vooral gewoon angst en onzekerheid van mensen. Als het goed is, is je liefdespartner de persoon bij wie je je het meest vertrouwd voelt. Daardoor lijken andere contacten al sneller eng of buiten de comfort zone.

Als je dus onzeker aangelegd bent en bovendien niet echt ruggengraat hebt, is de gemakkelijkste oplossing snel gekozen : Niet meer investeren en buiten de comfort zone stappen en lekker elke avond / elk weekend veilig bij je partner op de bank blijven zitten.

Mijn vriendin werkt op de kleuterschool, en zij zegt dat je twee type kinderen hebt : Kinderen die op de eerste schooldag het liefste weer met hun mama terug naar huis gaan omdat alles eng is, en kinderen die mama al binnen een minuut zijn vergeten en de kleuterschool als één groot avontuur zien.

De mensen die een relatie / kinderen krijgen en vervolgens nooit meer hun ''veilige'' huis verlaten, zijn waarschijnlijk vroeger het eerste type kind geweest. Denkfout die in dit topic vaak wordt gemaakt, is dat mensen die voor zo'n leven kiezen dit vaak doen omdat dit hen gelukkig maakt. Ik geloof dat niet. Ik denk dat het vanuit die mensen eerder gemakzucht is en het vermijden van spannende situaties.
pi_175101568
quote:
0s.gif Op woensdag 15 november 2017 23:05 schreef J_Mormont het volgende:
Mijn ouders zijn het schoolvoorbeeld van mensen die TS bedoelt.

Vreselijk lieve mensen, maar sinds hun trouwen hebben ze nooit meer geïnvesteerd in sociale contacten. Ze hebben één stel waar ze eens in de 4 maanden bij gaan eten, maar dat is het wel zo'n beetje.

Ze houden van elkaar, maar ik kan nu niet bepaald zeggen dat ze echt leven. Ze hebben beiden hun dagelijkse routine, waarbij ze er bewust voor zorgen dat ze niet de hele dag samen thuis zijn, zodat het nog enigszins te handhaven is en op deze manier gaat het prima.

Maar als ik hun leven zie, besef ik des te meer dat goede sociale contacten / vriendschappen echt cruciaal zijn voor een gezond sociaal leven.

Er wordt in dit topic ook wel erg makkelijk gezegd dat mensen geen tijd meer zouden hebben, etc. Volgens mij is het vooral gewoon angst en onzekerheid van mensen. Als het goed is, is je liefdespartner de persoon bij wie je je het meest vertrouwd voelt. Daardoor lijken andere contacten al sneller eng of buiten de comfort zone.

Als je dus onzeker aangelegd bent en bovendien niet echt ruggengraat hebt, is de gemakkelijkste oplossing snel gekozen : Niet meer investeren en buiten de comfort zone stappen en lekker elke avond / elk weekend veilig bij je partner op de bank blijven zitten.

Mijn vriendin werkt op de kleuterschool, en zij zegt dat je twee type kinderen hebt : Kinderen die op de eerste schooldag het liefste weer met hun mama terug naar huis gaan omdat alles eng is, en kinderen die mama al binnen een minuut zijn vergeten en de kleuterschool als één groot avontuur zien.

De mensen die een relatie / kinderen krijgen en vervolgens nooit meer hun ''veilige'' huis verlaten, zijn waarschijnlijk vroeger het eerste type kind geweest. Denkfout die in dit topic vaak wordt gemaakt, is dat mensen die voor zo'n leven kiezen dit vaak doen omdat dit hen gelukkig maakt. Ik geloof dat niet. Ik denk dat het vanuit die mensen eerder gemakzucht is en het vermijden van spannende situaties.
Is dat een probleem? Genoeg mensen vinden het heerlijk om in het grijze gebied te leven en hoeven niet per se de randen op te zoeken. Dat jij voor anderen bepaalt dat zij daar niet gelukkig van worden vind ik nogal van arrogantie getuigen.
  woensdag 15 november 2017 @ 23:41:06 #284
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_175101898
Ik vind dat J.Mormont ook wel een heel zwart-witbeeld schetst.
The love you take is equal to the love you make.
pi_175103120
quote:
0s.gif Op woensdag 15 november 2017 23:05 schreef J_Mormont het volgende:
Mijn ouders zijn het schoolvoorbeeld van mensen die TS bedoelt.

Vreselijk lieve mensen, maar sinds hun trouwen hebben ze nooit meer geïnvesteerd in sociale contacten. Ze hebben één stel waar ze eens in de 4 maanden bij gaan eten, maar dat is het wel zo'n beetje.

Ze houden van elkaar, maar ik kan nu niet bepaald zeggen dat ze echt leven. Ze hebben beiden hun dagelijkse routine, waarbij ze er bewust voor zorgen dat ze niet de hele dag samen thuis zijn, zodat het nog enigszins te handhaven is en op deze manier gaat het prima.

Maar als ik hun leven zie, besef ik des te meer dat goede sociale contacten / vriendschappen echt cruciaal zijn voor een gezond sociaal leven.

Er wordt in dit topic ook wel erg makkelijk gezegd dat mensen geen tijd meer zouden hebben, etc. Volgens mij is het vooral gewoon angst en onzekerheid van mensen. Als het goed is, is je liefdespartner de persoon bij wie je je het meest vertrouwd voelt. Daardoor lijken andere contacten al sneller eng of buiten de comfort zone.

Als je dus onzeker aangelegd bent en bovendien niet echt ruggengraat hebt, is de gemakkelijkste oplossing snel gekozen : Niet meer investeren en buiten de comfort zone stappen en lekker elke avond / elk weekend veilig bij je partner op de bank blijven zitten.

Mijn vriendin werkt op de kleuterschool, en zij zegt dat je twee type kinderen hebt : Kinderen die op de eerste schooldag het liefste weer met hun mama terug naar huis gaan omdat alles eng is, en kinderen die mama al binnen een minuut zijn vergeten en de kleuterschool als één groot avontuur zien.

De mensen die een relatie / kinderen krijgen en vervolgens nooit meer hun ''veilige'' huis verlaten, zijn waarschijnlijk vroeger het eerste type kind geweest. Denkfout die in dit topic vaak wordt gemaakt, is dat mensen die voor zo'n leven kiezen dit vaak doen omdat dit hen gelukkig maakt. Ik geloof dat niet. Ik denk dat het vanuit die mensen eerder gemakzucht is en het vermijden van spannende situaties.
Goede post, kan me er erg goed in vinden. Ik geloof ook dat veel mensen in de geschetste situatie zitten zonder dat ze het echt willen diep van binnen. Mensen zijn uiteindelijk toch schapen en naar mijn idee vaak bang om als "raar" gezien te worden door de maatschappij. Daarom maar lekker in comfort zone blijven. Hoe langer je erin zit, hoe lastiger het wordt om eruit te komen en er ontstaat tunnelvisie.

Daarnaast heb je idd genoeg mensen - zoals je eigen voorbeeld - die bijna geen sociale contacten hebben. Je maakt mij niet wijs dat zoiets geen afbreuk doet aan je levensvreugde. Niemand wil vriendloos zijn. Anders weet je echt niet hoe verrijkend vrienden en sociale contacten in het leven zijn.
pi_175103567
quote:
1s.gif Op donderdag 16 november 2017 01:21 schreef Astr0b het volgende:

[..]

Goede post, kan me er erg goed in vinden. Ik geloof ook dat veel mensen in de geschetste situatie zitten zonder dat ze het echt willen diep van binnen. Mensen zijn uiteindelijk toch schapen en naar mijn idee vaak bang om als "raar" gezien te worden door de maatschappij. Daarom maar lekker in comfort zone blijven. Hoe langer je erin zit, hoe lastiger het wordt om eruit te komen en er ontstaat tunnelvisie.

Daarnaast heb je idd genoeg mensen - zoals je eigen voorbeeld - die bijna geen sociale contacten hebben. Je maakt mij niet wijs dat zoiets geen afbreuk doet aan je levensvreugde. Niemand wil vriendloos zijn. Anders weet je echt niet hoe verrijkend vrienden en sociale contacten in het leven zijn.
Zou je jezelf als beste vriend willen? Nee toch zeker? Ook jij zou jezelf er selectief uitwerken
pi_175104347
quote:
1s.gif Op donderdag 16 november 2017 04:54 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Zou je jezelf als beste vriend willen? Nee toch zeker? Ook jij zou jezelf er selectief uitwerken
waarom steeds dat persoonlijke afzeiken van TS? Heeft ie vroeger je speelgoedafgepakt ofzo?
compact en kleverig.
pi_175107099
quote:
1s.gif Op donderdag 16 november 2017 04:54 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Zou je jezelf als beste vriend willen? Nee toch zeker? Ook jij zou jezelf er selectief uitwerken
Waarom reageer je telkens zo? Ik val jou toch nergens aan? Hou ik een pijnlijke spiegel voor?
pi_175107410
quote:
1s.gif Op donderdag 16 november 2017 11:29 schreef Astr0b het volgende:

[..]

Waarom reageer je telkens zo? Ik val jou toch nergens aan? Hou ik een pijnlijke spiegel voor?
Waarom bepaal jij voor anderen wanneer ze gelukkig zijn?
pi_175108753
quote:
1s.gif Op donderdag 16 november 2017 11:44 schreef spiritusbus het volgende:

[..]

Waarom bepaal jij voor anderen wanneer ze gelukkig zijn?
Dat bepaal ik toch niet? Ik stel alleen dat ik bepaalde dingen jammer vind (mijn perspectief). Als je refereert naar de post over vriendloze mensen: dat bepaal ik ook niet, ik kan het me alleen totaal niet voorstellen.
pi_175111106
quote:
1s.gif Op donderdag 16 november 2017 11:29 schreef Astr0b het volgende:

[..]

Waarom reageer je telkens zo? Ik val jou toch nergens aan? Hou ik een pijnlijke spiegel voor?
Vraag blijft onbeantwoord, heb je er moeite mee?
pi_175111229
quote:
0s.gif Op woensdag 15 november 2017 23:05 schreef J_Mormont het volgende:
Mijn ouders zijn het schoolvoorbeeld van mensen die TS bedoelt.

Vreselijk lieve mensen, maar sinds hun trouwen hebben ze nooit meer geïnvesteerd in sociale contacten. Ze hebben één stel waar ze eens in de 4 maanden bij gaan eten, maar dat is het wel zo'n beetje.

Ze houden van elkaar, maar ik kan nu niet bepaald zeggen dat ze echt leven. Ze hebben beiden hun dagelijkse routine, waarbij ze er bewust voor zorgen dat ze niet de hele dag samen thuis zijn, zodat het nog enigszins te handhaven is en op deze manier gaat het prima.
Willen ze wel meer? Missen ze iets?
quote:
Maar als ik hun leven zie, besef ik des te meer dat goede sociale contacten / vriendschappen echt cruciaal zijn voor een gezond sociaal leven.
Vraag is of zij veel waarde hechten aan een gezond sociaal leven. Jij blijkbaar wel, dus dan zijn vriendschappen wel belangrijk, maar jouw ouders ook?
quote:
Er wordt in dit topic ook wel erg makkelijk gezegd dat mensen geen tijd meer zouden hebben, etc. Volgens mij is het vooral gewoon angst en onzekerheid van mensen. Als het goed is, is je liefdespartner de persoon bij wie je je het meest vertrouwd voelt. Daardoor lijken andere contacten al sneller eng of buiten de comfort zone.
Dat denk ik ook!
quote:
Als je dus onzeker aangelegd bent en bovendien niet echt ruggengraat hebt, is de gemakkelijkste oplossing snel gekozen : Niet meer investeren en buiten de comfort zone stappen en lekker elke avond / elk weekend veilig bij je partner op de bank blijven zitten.
Mwah, ook voor zekere mensen met ruggegraat blijft de makkelijkste oplossing: binnen je comfortzone blijven. Daarom heet het ook een comfortzone. Alleen, de mensen met doelen, verlangens, ambities weten dat hard werken beloond wordt met voldoening en dat is hen meer waard dan het veilige gevoel.
quote:
Mijn vriendin werkt op de kleuterschool, en zij zegt dat je twee type kinderen hebt : Kinderen die op de eerste schooldag het liefste weer met hun mama terug naar huis gaan omdat alles eng is, en kinderen die mama al binnen een minuut zijn vergeten en de kleuterschool als één groot avontuur zien.

De mensen die een relatie / kinderen krijgen en vervolgens nooit meer hun ''veilige'' huis verlaten, zijn waarschijnlijk vroeger het eerste type kind geweest. Denkfout die in dit topic vaak wordt gemaakt, is dat mensen die voor zo'n leven kiezen dit vaak doen omdat dit hen gelukkig maakt. Ik geloof dat niet. Ik denk dat het vanuit die mensen eerder gemakzucht is en het vermijden van spannende situaties.
Denk het ook. Maar het vergt wel knap veel energie, moeite en lef om dit te veranderen!
Somebody that I used to know
pi_175111498
quote:
1s.gif Op donderdag 16 november 2017 04:54 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Zou je jezelf als beste vriend willen? Nee toch zeker? Ook jij zou jezelf er selectief uitwerken
Ik ben doorgaans een best leuke vriend voor mensen denk ik ja. Lastig te zeggen over jezelf natuurlijk, maar ik heb best veel vrienden en andere sociale contacten (nu ben ik zeker arrogant en zullen het wel oppervlakkige contacten zijn volgens jou?)

En ja, sommige vrienden verdwijnen. Maar mensen die "saai" zijn geworden in mijn optiek hebben überhaupt (bijna) geen sociale contacten/vrienden (meer) voor de rest. Ik ben er echt niet als eerste/enige uitgegooid. ;)

quote:
1s.gif Op donderdag 16 november 2017 14:44 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Vraag blijft onbeantwoord, heb je er moeite mee?
Muah, niet echt. Moeite is een groot woord. Maar het is wel iets dat me opvalt en soms jammer is.

Ik heb antwoord gegeven op je vragen. Nu jij: waarom reageer je telkens zo afzeikend? Voel je je aangesproken?

[ Bericht 10% gewijzigd door Astr0b op 16-11-2017 15:09:34 ]
pi_175111872
quote:
1s.gif Op donderdag 16 november 2017 15:03 schreef Astr0b het volgende:
En ja, sommige vrienden verdwijnen. Maar mensen die "saai" zijn geworden in mijn optiek hebben überhaupt (bijna) geen sociale contacten/vrienden (meer) voor de rest. Ik ben er echt niet als eerste/enige uitgegooid. ;)
Laat ze toch lekker. Of bespreek het met hen als het je zorgen baart of als het je steekt.
Somebody that I used to know
pi_175115408
quote:
1s.gif Op woensdag 15 november 2017 23:29 schreef spiritusbus het volgende:

[..]

Is dat een probleem? Genoeg mensen vinden het heerlijk om in het grijze gebied te leven en hoeven niet per se de randen op te zoeken. Dat jij voor anderen bepaalt dat zij daar niet gelukkig van worden vind ik nogal van arrogantie getuigen.
Je trekt het meteen weer naar het extreme. Er is een verschil tussen ''de randen opzoeken'' en gewoon op een normale manier blijven functioneren / leven. Maar weinig mensen, inclusief mijzelf, worden er gelukkig van om ''de randen'' op te zoeken. Maar er zijn genoeg mensen die niet eens meer de motivatie / durf kunnen opbrengen om de middencirkel te verlaten. En die middencirkel is wel ongezond klein als je het mij vraagt.

Ik herken mezelf overigens heel goed in de mensen waar dit topic over gaat uit de jaren 2011 en 2012 waarin ik zelf mijn eerste relatie had. In bizar tempo raakte ik gehecht aan mijn vriendin en mijn comfort zone. Was ik ongelukkig? Nee. Maar het was wel een ongezonde situatie. Op een gegeven moment vond ik het een enorme onderneming om een keer in het weekend naar mijn vrienden te gaan die in ''de grote stad'' woonde. Ik maakte mijn comfort zone zo klein, en alles daarbuiten begon ik te vermijden.

Ik vind dat hier vaak ten onrechte wordt geroepen ''Wie ben jij om daar iets van te zeggen als die mensen daar gelukkig van worden?''. Echter ben ik ervan overtuigd dat die mensen bewust de keuze voor de gemakkelijkste weg maken in plaats van voor de beste weg. En met de beste weg bedoel ik echt niet elk weekend zuipen, backpacken in Tibet en eens per maand naar de hoeren gaan, maar in mijn eigen sociale omgeving al ken ik zo veel mensen die echt elke vorm van sociale interactie met anderen dan hun ouders en partner (en collega's omdat het moet) en elke vorm van afwisseling / uitdaging uit hun leven hebben gefilterd.
pi_175118033
quote:
1s.gif Op woensdag 15 november 2017 08:04 schreef JaniesBrownie het volgende:

[..]

Ik lees dit vooral. En dat snap ik, snap alleen niet zo goed waarom ‘iefereen’ zo over TS valt. Maar miss is dat omdat ik niet alles heb gelezen ofzo.
Het is vooral een kwestie van perspectief. TS ziet dat vooral zo omdat hij een andere definitie heeft van wat spannend en de moeite waard is. De mensen die hij bedoelt zijn in hun levensfase waarschijnlijk wel gewoon gelukkig en besteden aandacht aan wat zij belangrijk vinden, en dat kunnen heel kleine of voor TS onbekende dingen zijn. Zo krijgt en ene zijn geluk uit naar de sterren kijken, de ander uit koken voor zijn gezin, en weer een ander uit een sport of spelen met lego. Wie is TS dan om te vinden dat ze een wereldreis moeten maken of een bedrijf op moeten zetten? Of met hem naar de kroeg moeten gaan om hem zijn geluksmomentje te laten hebben. People change.

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 16-11-2017 20:19:11 ]
pi_175120155
Ik vind de huidige generatie twintigers sowieso gigantisch slap.

Als ik verhalen hoor van wat mijn ouders / opa en oma deden rond deze leeftijd en als ik zie wat de meeste van mijn sociale contacten (en ik zelf ook soms eerlijk gezegd) doen rond diezelfde leeftijd, denk ik : We zouden gewoon een gigantische trap onder onze reet moeten hebben. Ik vind het maar een hele egocentrische, afstandelijke, sociaal incapabele, ongeïnteresseerde op materiële zaken gerichte generatie die totaal niet gewend zijn om te werken maar wel beginnen te janken als ze fris van de universiteit niet meteen een koopwoning kunnen betrekken.

Lees alleen al hier op het forum onder psyche al die jankverhalen, maar ook als ik in mijn sociale omgeving kijk zit het vol met slappelingen die op hun 30e nog niet eens het hbo hebben afgemaakt, die na 10 jaar studeren eindelijk een uitzendbaantje hebben en meteen verzonnen verhalen beginnen op te hangen over dat ze een audi A3 lease van de baas krijgen die er een jaar later nog steeds niet is. Ventjes die door hun ouders over het paard zijn getild en denken dat ze fantastisch zijn terwijl ze nooit iets hebben gepresteerd, een gast die vier opleidingen nooit heeft afgemaakt maar wel van top tot teen in Ralph Lauren kleding meent te moeten rondlopen.

Veel mensen zit gewoon maar heel weinig bij. Al die 36 uurs contractjes van tegenwoordig, en mensen menen dat ze het druk hebben :') Rot toch op hee.

Mijn vrienden moesten op zaterdagnacht na het uit gaan zo nodig met de taxi naar huis. Toen ik nog bij mijn ouders woonde en mijn pa kwam er achter dat ik me door een taxi naar huis had laten rijden, trok hij meteen het ondersteunende maandbedrag dat ik kreeg in... En zo hoort het eigenlijk ook, had ik maar gewoon op de fiets moeten gaan.
  donderdag 16 november 2017 @ 21:24:48 #298
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_175120269
quote:
0s.gif Op donderdag 16 november 2017 21:20 schreef Night__Stalker het volgende:
Ik vind de huidige generatie twintigers sowieso gigantisch slap.

Als ik verhalen hoor van wat mijn ouders / opa en oma deden rond deze leeftijd en als ik zie wat de meeste van mijn sociale contacten (en ik zelf ook soms eerlijk gezegd) doen rond diezelfde leeftijd, denk ik : We zouden gewoon een gigantische trap onder onze reet moeten hebben. Ik vind het maar een hele egocentrische, afstandelijke, sociaal incapabele, ongeïnteresseerde op materiële zaken gerichte generatie die totaal niet gewend zijn om te werken maar wel beginnen te janken als ze fris van de universiteit niet meteen een koopwoning kunnen betrekken.

Lees alleen al hier op het forum onder psyche al die jankverhalen, maar ook als ik in mijn sociale omgeving kijk zit het vol met slappelingen die op hun 30e nog niet eens het hbo hebben afgemaakt, die na 10 jaar studeren eindelijk een uitzendbaantje hebben en meteen verzonnen verhalen beginnen op te hangen over dat ze een audi A3 lease van de baas krijgen die er een jaar later nog steeds niet is. Ventjes die door hun ouders over het paard zijn getild en denken dat ze fantastisch zijn terwijl ze nooit iets hebben gepresteerd, een gast die vier opleidingen nooit heeft afgemaakt maar wel van top tot teen in Ralph Lauren kleding meent te moeten rondlopen.

Veel mensen zit gewoon maar heel weinig bij. Al die 36 uurs contractjes van tegenwoordig, en mensen menen dat ze het druk hebben :') Rot toch op hee.

Mijn vrienden moesten op zaterdagnacht na het uit gaan zo nodig met de taxi naar huis. Toen ik nog bij mijn ouders woonde en mijn pa kwam er achter dat ik me door een taxi naar huis had laten rijden, trok hij meteen het ondersteunende maandbedrag dat ik kreeg in... En zo hoort het eigenlijk ook, had ik maar gewoon op de fiets moeten gaan.
Veel plezier met je dubbele diensten in de fabriek dan maar. Heb je in ieder geval geen tijd meer om de hele dag netflix te kijken, dus je kunt ook niet per ongeluk saai worden.
  donderdag 16 november 2017 @ 21:45:20 #299
434029 KillemWieft
Freedom is scary, deal with it
pi_175120925
quote:
0s.gif Op donderdag 16 november 2017 21:20 schreef Night__Stalker het volgende:


Mijn vrienden moesten op zaterdagnacht na het uit gaan zo nodig met de taxi naar huis. Toen ik nog bij mijn ouders woonde en mijn pa kwam er achter dat ik me door een taxi naar huis had laten rijden, trok hij meteen het ondersteunende maandbedrag dat ik kreeg in... En zo hoort het eigenlijk ook, had ik maar gewoon op de fiets moeten gaan.
Lekker je kind stimuleren om met z’n dronken kop op de fiets te stappen. Echt een wereldgozer die ouwe van jou. :')
Proud member of the IDGAF+FU2 community
pi_175121699
quote:
1s.gif Op donderdag 16 november 2017 21:45 schreef KillemWieft het volgende:

[..]

Lekker je kind stimuleren om met z’n dronken kop op de fiets te stappen. Echt een wereldgozer die ouwe van jou. :')
Uiteindelijk ben ik uit die groep wel een van de weinigen die enigszins stabiel terecht is gekomen. De rest is opgevoed als prinsjes, een heeft een coke verslaving achter de rug, een is 31 en nog steeds bezig met zijn hbo en heeft twee jaar in de bijstand gelopen en de ander zet zichzelf constant voor schut omdat hij een hele middelmatige baan heeft maar omdat zijn ouders hem altijd hebben verteld dat hij fantastisch is, waardoor hij zich gedraagt alsof hij Ronaldo is en mega agressief wordt als iemand hem ook maar een strobreedte in de weg ligt...

Mn pa stimuleerde me niet om dronken de fiets op te gaan, maar om gewoon mijn verantwoordelijkheid te pakken. Ik wist dat ik nog moest fietsen, dus dronk ik niet zo idioot veel. Zo leerde ik vroeg verantwoording pakken en kwam ik ook niet terecht in dronken vechtpartijen zoals bijvoorbeeld een andere vriend die nog steeds met een grauwe voortand rondloopt op zijn 26e omdat op een hockeyfeest zijn tand ooit uit zijn bek is geslagen omdat hij lam was...

Ben mn ouders zelf wel dankbaar voor die behandeling.
  vrijdag 17 november 2017 @ 12:22:34 #301
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_175130257
quote:
0s.gif Op donderdag 16 november 2017 21:20 schreef Night__Stalker het volgende:
Ik vind de huidige generatie twintigers sowieso gigantisch slap.

Als ik verhalen hoor van wat mijn ouders / opa en oma deden rond deze leeftijd en als ik zie wat de meeste van mijn sociale contacten (en ik zelf ook soms eerlijk gezegd) doen rond diezelfde leeftijd, denk ik : We zouden gewoon een gigantische trap onder onze reet moeten hebben. Ik vind het maar een hele egocentrische, afstandelijke, sociaal incapabele, ongeïnteresseerde op materiële zaken gerichte generatie die totaal niet gewend zijn om te werken maar wel beginnen te janken als ze fris van de universiteit niet meteen een koopwoning kunnen betrekken.

Lees alleen al hier op het forum onder psyche al die jankverhalen, maar ook als ik in mijn sociale omgeving kijk zit het vol met slappelingen die op hun 30e nog niet eens het hbo hebben afgemaakt, die na 10 jaar studeren eindelijk een uitzendbaantje hebben en meteen verzonnen verhalen beginnen op te hangen over dat ze een audi A3 lease van de baas krijgen die er een jaar later nog steeds niet is. Ventjes die door hun ouders over het paard zijn getild en denken dat ze fantastisch zijn terwijl ze nooit iets hebben gepresteerd, een gast die vier opleidingen nooit heeft afgemaakt maar wel van top tot teen in Ralph Lauren kleding meent te moeten rondlopen.

Veel mensen zit gewoon maar heel weinig bij. Al die 36 uurs contractjes van tegenwoordig, en mensen menen dat ze het druk hebben :') Rot toch op hee.

Mijn vrienden moesten op zaterdagnacht na het uit gaan zo nodig met de taxi naar huis. Toen ik nog bij mijn ouders woonde en mijn pa kwam er achter dat ik me door een taxi naar huis had laten rijden, trok hij meteen het ondersteunende maandbedrag dat ik kreeg in... En zo hoort het eigenlijk ook, had ik maar gewoon op de fiets moeten gaan.
Leuke anekdote. Mis alleen de relevantie van jouw poging om zelfbedachte vooroordelen te bevestigen.
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')