abonnement Unibet Coolblue
pi_175013291
Hallo allen.

Ik heb een hele mooie Yucca Elephantipes gekocht. Beetje zoals onderstaand maar veel mooier vol en ongeveer een meter groot.


Die kwam niet in een standaard kweekpot maar wel in een vrij kleine plastic half hoog ronde pot. Beetje een schaal idee. We hebben ook een heel grote pot er bij gekocht en zijn door de intratuin geadviseerd de binnenkant van die pot op te hogen met bv korrels en daar dan de plant met schaal en al in te zetten. De schaal er af halen, heel de pot vullen met potgrond en m daar in zetten was niet zo een goed idee zei hij.

Nu ben ik in dubio: "op internet" staat vaak dat de kweekpot er juist WEL af moet. Omdat in een groter volume grond de vochtwisselingen beter op te vangen zijn na het (beperkt) water geven en dat dat positief is voor de plant.

Zijn hier 'experts' met een mening?
  zondag 12 november 2017 @ 10:48:30 #2
438758 zeer
Opritsjniki
pi_175014022
Een grote plant in een kleine pot moet je vaker water en meststoffen geven. Kan me voorstellen dat als je nu een plant in een grote pot zet, terwijl de plant door het seizoen niet zo heel actief is, de grond te lang nat blijft. Misschien even wachten tot het voorjaar en dan overpotten.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')