abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_175013287


Over Simone
Simone Weimans (45) is journalist en sinds 2011 presentator van het NOS Journaal. Naast de journaals in de vroege ochtend, overdag en ‘s avonds onder meer in Nieuwsuur, presenteert ze voor de NOS ook o.a het Bevrijdingsdag concert aan de Amstel en de jaarlijkse herdenking van het Nederlandse slavernijverleden. De Hilversumse carrière van Simone begon na haar studie Communicatiewetenschap aan de Universiteit van Amsterdam, bij de Engelstalige afdeling van de Wereldomroep. Daar presenteerde ze drie jaar uiteenlopende radioprogramma’s. Daarna ging ze aan de slag bij VARA Radio 1 en zat onder meer achter de microfoon bij Radio Kassa en De Ochtenden. Haar liefde voor radio bleef ondanks haar overstap naar het NOS Journaal altijd sluimeren en sinds 1 november 2017 is ze vaste presentator op de vrijdagavond in ‘Met het Oog op Morgen’ op NPO Radio1.

Social media
Instagram
Twitter
pi_175014855
Big Momma
pindazakje
  maandag 13 november 2017 @ 07:45:09 #3
128272 Haaibaaike
50 jaar Golden Earring.
pi_175040581
Altijd interessant om te kijken welke personality er achter zo'n sprekende pop zit.
  PR en moderator woensdag 27 december 2017 @ 13:34:39 #5
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_176037598
Info van: https://wieisdemol.avrotros.nl/kandidaten/simone/



Over Simone
Simone Weimans (45) is journalist en sinds 2011 presentator van het NOS Journaal. Naast de journaals in de vroege ochtend, overdag en ‘s avonds onder meer in Nieuwsuur, presenteert ze voor de NOS ook o.a het Bevrijdingsdag concert aan de Amstel en de jaarlijkse herdenking van het Nederlandse slavernijverleden. De Hilversumse carrière van Simone begon na haar studie Communicatiewetenschap aan de Universiteit van Amsterdam, bij de Engelstalige afdeling van de Wereldomroep. Daar presenteerde ze drie jaar uiteenlopende radioprogramma’s. Daarna ging ze aan de slag bij VARA Radio 1 en zat onder meer achter de microfoon bij Radio Kassa en De Ochtenden. Haar liefde voor radio bleef ondanks haar overstap naar het NOS Journaal altijd sluimeren en sinds 1 november 2017 is ze vaste presentator op de vrijdagavond in ‘Met het Oog op Morgen’ op NPO Radio1.

quote:
Hoe heb je je voorbereid?
“Kort voor vertrek ben ik een middag koffie gaan drinken met Rik van de Westelaken en onthulde hij in geuren en kleuren de tips en tricks waarmee hij zich naar de overwinning had gespeeld.”

Heb je gelijk ja gezegd?
“Ik heb na het eerste oriënterende gesprek niet gelijk ja gezegd, omdat ik eerst nog een paar afleveringen wilde zien. Daarna volgde heel snel mijn ja-woord, want laten we eerlijk zijn het is een fantastisch tv-programma.”

Keek je zelf al?
“Voor ik werd gevraagd had ik alleen het seizoen gezien waarin Rik van de Westelaken meedeed.”

Wat was jouw excuus?
“Ik was op vakantie naar een heerlijk yoga-retreat in het noorden van Portugal. Twee jaar geleden heb ik dat echt gedaan, dus ik kon authentieke verhalen vertellen.”

Wie was jouw vertrouwenspersoon?
“Mijn zus Marga.”

Vond je het moeilijk om je deelname geheim te houden?
“In het begin wilde ik het van de daken schreeuwen, daarna werd het ‘t langste binnenpretje ooit. Ik ben Art ook een keer tegengekomen op de redactie van de NOS en we groetten elkaar met een ingetogen, zakelijke glimlach. Toen mijn naam werd genoemd als mogelijke kandidaat was het wel even schrikken. Studio Sport collega (en Mol-fan) Sjoerd van Ramshorst heeft me wel tien keer gevraagd of ik meedeed. De eerste keer kreeg ik een kop als een tomaat, maar gelukkig zie je dat bij mij niet.”

Wat was voor jou de grootste uitdaging tijdens de opnames?
“Ik had me voorgenomen om er vol in te gaan en ook de dingen die ik wellicht doodeng zou vinden ‘gewoon’ te doen.”

Wat was jouw tactiek?
“De andere kandidaten natuurlijk goed observeren maar vooral ook op zoek gaan naar aanwijzingen in de omgeving. En mocht de kans zich voordoen om hier en daar wat te mollen, of een valstrik te leggen voor de mol, dan zou ik die kans uiteraard grijpen.”
Voorstelvideo: https://wieisdemol.avrotr(...)t-is-simone-weimans/
Op zondag 12 maart 2023 00:29 schreef Nova het volgende:
Haha, Moira heeft gelijk!
pi_176251724
quote:
“Ik heb na het eerste oriënterende gesprek niet gelijk ja gezegd, omdat ik eerst nog een paar afleveringen wilde zien. Daarna volgde heel snel mijn ja-woord,
Is dat omdat ze gevraagd is om de mol te worden en ze wilde het programma nog meer bekijken voor die rol aan te gaan?

"Kan ik dat wel?"
pi_176251746
quote:
Simone: Het waren zeer uiteenlopende karakters en er zaten een paar bloedfanatieke kandidaten bij, waaronder ikzelf.
Is dit een mol die terugblikt?

https://detunnelvisie.wix(...)gh-en-Simone-Weimans
pi_176359450
Valstrik voor de mol???
pi_176360043
Ik zit in de Simone (SiMole)-tunnel. Van het creëren van verwarring bij de uitgang van het hotel, tot het zoeken naar hints op het dakterras. Het duurde lang voordat ze ook maar iets vonden (aanwijzingen achterop/stokjes, via anderen) en er is voor 500 euro gebeld. Op het moment dat ze de aanwijzingen doorkregen wist ze meteen dat ze naar het waterorgel moesten (plek van de jokers, niet het geld). Daar aangekomen wist niet zij maar Bella ze te vinden, en vrijwel direct daarna 'vond' Simone de M18 hint (wel 'toevallig' als mogelijke Mol18). Hierdoor besloten ze meteen hierheen te gaan > geen poging tot het zoeken naar geld > niets in de pot. Deze hint is ook niet doorgebeld, waardoor anderen Art moesten bellen of minder kans hadden om de kluis te halen. Dit is begrijpelijk als je graag in het spel wil blijven en het hard speelt, maar niet als je 'wil samenwerken' en als je er (bijna) bent. Ook op de locatie van de kluis nog even naar boven lopen terwijl het kistje beneden was.
Kortom, de ijverige kandidaat spelen ('ik denk dat we goed samen moeten werken!'), ook zaken vinden maar hier niets mee opschieten / negatieve invloed hebben voor de pot.
pi_176360179
Superdom doen ("valstrik voor de mol" ) versus supergeniaal (m18 vinden in 3 seconden) daar zit een molluchtje aan.
pi_176649582
Dit is de reden voor mij om de Simone-tunnel in te gaan..

Ze duwt de auto niet, ze raakt hem alléén maar aan...

"Ik wou dat Tanja er nog was, daar kon je tenminste goed mee praten" - Joost Hoebink
Nihil volentibus arduum est
pi_176650217
Simone gaf ook meerdere keren foute informatie door tijdens het paragliden (toen ze eindelijk klaar was met door de podcast heen tetteren >:) ). Iemand om in de gaten te houden de komende weken c_/
pi_176658820
Sta ook muurvast in deze tunnel.
Oud Wereldkampioen
4-voudig Nederlands Kampioen
je mag me aanraken
pi_176661692
En nog maar een keer de aflevering teruggekeken.. NLP modus aan nu..

Simone antwoordt op de vraag van Art hoe de "verdubbelaar" auto binnengekomen was: "Met een beetje hulp".

In tegenstelling tot de rest van de groep heeft ze daar zo te zien een dubbel gevoel bij..

"Ik wou dat Tanja er nog was, daar kon je tenminste goed mee praten" - Joost Hoebink
Nihil volentibus arduum est
pi_176663944
Bij aflevering 3 leek het ook wel alsof ze het groene scherm had verwacht; niet echt een teken van opluchting zoals bij andere kandidaten.
pi_176664032
knap ding
5 Ferrari's op videoband!
pi_176694955
Simone wordt de opvolgster van Milouska.
  dinsdag 23 januari 2018 @ 15:16:43 #18
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_176695007
Is de term racisme al gevallen?
"Hoka Hey!"
pi_176713921
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 januari 2018 15:16 schreef matspontius het volgende:
Is de term racisme al gevallen?
Bijna, toen Art de term 'zwarte humor' liet vallen.
pi_176785453
Al gepost in het livetopic: kijk even naar de reactie van Simone nadat Art verteld dat de mol is langsgekomen. Ze lacht nogal raar, kijkt naar beneden/opzij en friemelt weer heel erg aan d’r neus, wat ze tijdens de oversteekopdracht ook deed.
pi_176786147
quote:
3s.gif Op zondag 21 januari 2018 20:23 schreef Nostalgist het volgende:
En nog maar een keer de aflevering teruggekeken.. NLP modus aan nu..

Simone antwoordt op de vraag van Art hoe de "verdubbelaar" auto binnengekomen was: "Met een beetje hulp".

In tegenstelling tot de rest van de groep heeft ze daar zo te zien een dubbel gevoel bij..

[ afbeelding ]
Dubbel D?
5 Ferrari's op videoband!
  zaterdag 27 januari 2018 @ 22:27:47 #22
166976 DuvelDuvel
Altijd heet en altijd hype
pi_176786452
quote:
3s.gif Op zondag 21 januari 2018 10:50 schreef Nostalgist het volgende:
Dit is de reden voor mij om de Simone-tunnel in te gaan..

Ze duwt de auto niet, ze raakt hem alléén maar aan...

[ afbeelding ]
Goede reden. Doordat ze alleen maar de auto aanraakte is die niet binnen gekomen. Ow nee wacht..
#FreeHat
pi_177019840
quote:
0s.gif Op maandag 8 januari 2018 09:16 schreef Wuwwa het volgende:
Ik zit in de Simone (SiMole)-tunnel. Van het creëren van verwarring bij de uitgang van het hotel,
Hier startte ook mijn Simone-tunnel en ik zit er nog steeds in. Niets overtuigt mij van dat ze het niet is. Het gaat subtiel en anderen doen gekkere dingen. Maar anderen doen ook betere dingen en zitten er veel fanatieker en overtuigender in dan Simone.
Somebody that I used to know
pi_177020004
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 januari 2018 15:14 schreef Chiappucci het volgende:
Simone wordt de opvolgster van Milouska.
Vergelijking is inderdaad makkelijk:
Vrouw
NOS
Zwart (ik kan ook het politiek correcte woord donker gebruiken, maar daar heb ik geen zin in).
Spelen alsof ze dom is.
Somebody that I used to know
pi_177097745
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 januari 2018 21:46 schreef Shenti het volgende:
Al gepost in het livetopic: kijk even naar de reactie van Simone nadat Art verteld dat de mol is langsgekomen. Ze lacht nogal raar, kijkt naar beneden/opzij en friemelt weer heel erg aan d’r neus, wat ze tijdens de oversteekopdracht ook deed.
Ze stemde ook tegen Ruben als penningmeester vgm, terwijl ze als mol had moeten weten dat ze de aandacht naar Ruben zou verschuiven als ze hem zijn zin gaf.
pi_177111095
quote:
2s.gif Op woensdag 7 februari 2018 19:46 schreef Postbus100 het volgende:

[..]

Hier startte ook mijn Simone-tunnel en ik zit er nog steeds in. Niets overtuigt mij van dat ze het niet is. Het gaat subtiel en anderen doen gekkere dingen. Maar anderen doen ook betere dingen en zitten er veel fanatieker en overtuigender in dan Simone.
Helemaal mee eens. Het stomme is dat Simone in de eerste aflevering hetzelde jasje aan heeft wat ik zelf ook heb, hoe toevallig. Dus kijk ik extra goed naar haar en let onbewust op haar lichaamstaal, wat vreemd overkomt: te goed over willen komen als kandidaat, maar toch alles al weten. 1e hint: "linksaf toch?"(ja, duh, maar ik ben nog niet helemaal zeker) 2e hint: wijzen naar M18, (tuurlijk). Ze stelt zich afzijdig op en zal daarom nooit echt in de groep liggen, want tja, ze is de mol.
pi_177329020
Waar zag je van tevoren het meest tegen op ?

'Het liegen en bedriegen, dat is in mijn vak een doodzonde, maar het wende verbazingwekkend snel en het bleek verbazingwekkend amusant '

(molboekje, de 4 vragen aan Simone)

Ik mag toch echt hopen dat het toch niet waar is dat Simone hier doodleuk zegt dat ze mol is, eigenlijk kan ik het me haast ook niet voorstellen dat ze t er bijna letterlijk zo inzetten ;(
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_177364758
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 februari 2018 20:39 schreef TLC het volgende:
Waar zag je van tevoren het meest tegen op ?

'Het liegen en bedriegen, dat is in mijn vak een doodzonde, maar het wende verbazingwekkend snel en het bleek verbazingwekkend amusant '

(molboekje, de 4 vragen aan Simone)

Ik mag toch echt hopen dat het toch niet waar is dat Simone hier doodleuk zegt dat ze mol is, eigenlijk kan ik het me haast ook niet voorstellen dat ze t er bijna letterlijk zo inzetten ;(
Iedereen in het spel liegt en bedriegt, kandidaat en mol.
pi_177364781
Lijkt toch de mol te zijn. Hele spel al erg verdacht, nu met die wisseltruc die opgevallen is in de groepsfoto's al helemaal.
Maar zou wel 1 van de saaiste mollen ooit zijn.
pi_177369733
Saaiste mollen ooit? Dat ben ik niet met je eens. Haar eerste actie in aflevering 1 is al een molactie. (bij het verlaten van het hotel). En aan tafel gewoon zeggen "ik zie mezelf al in de finale staan". Bij het lampen indraaien keurig links beginnen terwijl ze weet dat dat geen nut heeft. Dozen laten verdwijnen in de trein. Letters niet groen maken in de woordzoeker. Allemaal molacties in het zicht van de groep. Wat mij betreft een supermol. (en nu maar hopen dat het niet toch Ruben is, dat zou ik wel een saaie mol vinden)
pi_177373962
Ik vind haar een leuke mol, maar ik vond het wel makkelijk dit keer. Toch het idee dat ze het programma niet door en door kende.
Ja, ik ben dus 100% zeker en ik eet mijn stoel op als ze het niet is.
pi_177391728
quote:
0s.gif Op maandag 8 januari 2018 09:16 schreef Wuwwa het volgende:
Ik zit in de Simone (SiMole)-tunnel. Van het creëren van verwarring bij de uitgang van het hotel, tot het zoeken naar hints op het dakterras. Het duurde lang voordat ze ook maar iets vonden (aanwijzingen achterop/stokjes, via anderen) en er is voor 500 euro gebeld. Op het moment dat ze de aanwijzingen doorkregen wist ze meteen dat ze naar het waterorgel moesten (plek van de jokers, niet het geld). Daar aangekomen wist niet zij maar Bella ze te vinden, en vrijwel direct daarna 'vond' Simone de M18 hint (wel 'toevallig' als mogelijke Mol18). Hierdoor besloten ze meteen hierheen te gaan > geen poging tot het zoeken naar geld > niets in de pot. Deze hint is ook niet doorgebeld, waardoor anderen Art moesten bellen of minder kans hadden om de kluis te halen. Dit is begrijpelijk als je graag in het spel wil blijven en het hard speelt, maar niet als je 'wil samenwerken' en als je er (bijna) bent. Ook op de locatie van de kluis nog even naar boven lopen terwijl het kistje beneden was.
Kortom, de ijverige kandidaat spelen ('ik denk dat we goed samen moeten werken!'), ook zaken vinden maar hier niets mee opschieten / negatieve invloed hebben voor de pot.
8 januari genot.
pi_177393993
quote:
0s.gif Op donderdag 22 februari 2018 11:24 schreef bianconeri het volgende:
Lijkt toch de mol te zijn. Hele spel al erg verdacht, nu met die wisseltruc die opgevallen is in de groepsfoto's al helemaal.
Maar zou wel 1 van de saaiste mollen ooit zijn.
Dit roepen voordat alle molacties bekend zijn :')
Oud Wereldkampioen
4-voudig Nederlands Kampioen
je mag me aanraken
pi_177408485
Geniale reactie van de mol in de laatste aflevering vanaf: 54:45

https://wieisdemol.avrotr(...)roadcast/17-02-2018/
pi_177414206
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 februari 2018 09:06 schreef Soren het volgende:
Geniale reactie van de mol in de laatste aflevering vanaf: 54:45

https://wieisdemol.avrotr(...)roadcast/17-02-2018/
Zonder mol zouden ze de helft van het totaalbedrag ook niet halen, maar dat terzijde. :P
You're Fucking Out, I'm Fucking In
pi_177414799
Waar in de foto moet ze staan vanavond voor de foto theorie?
pi_177415202
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 februari 2018 13:55 schreef Max23 het volgende:
Waar in de foto moet ze staan vanavond voor de foto theorie?
Helemaal links. Daar stond Stine.
pi_177425848
quote:
0s.gif Op donderdag 22 februari 2018 19:04 schreef Loekie1 het volgende:
Ik vind haar een leuke mol, maar ik vond het wel makkelijk dit keer. Toch het idee dat ze het programma niet door en door kende.
Ja, ik ben dus 100% zeker en ik eet mijn stoel op als ze het niet is.
Eet smakelijk :s)
Brutal. Fucking. Metal.
pi_177428677
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 februari 2018 15:15 schreef Madhouse11 het volgende:

Dit roepen voordat alle molacties bekend zijn :')
Daar gaat WIDM toch om :')
Of kijk jij de hele tijd WIDM zonder te denken dat is de mol oh nee dat is de mol......
Saaie kijker ben je dan.
pi_177430524
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 februari 2018 22:06 schreef -_Guitarist_- het volgende:

[..]

Eet smakelijk :s)
Ja.... productie zit weer zwaar te mollen.
pi_177434124
quote:
0s.gif Op zondag 25 februari 2018 00:21 schreef bianconeri het volgende:

[..]

Daar gaat WIDM toch om :')
Of kijk jij de hele tijd WIDM zonder te denken dat is de mol oh nee dat is de mol......
Saaie kijker ben je dan.
Tuurlijk kijk ik zo. Alle acties en hints bekijken en daarop een mol selecteren. En dan is het juist mooi dat ik en vele met mij verkeerd zaten. Maar of iemand een leuke of saaie mol is hangt natuurlijk of van de acties die je in de laatste aflevering te zien krijgt. Jij bent wel snel met conclusies trekken zeg.
Oud Wereldkampioen
4-voudig Nederlands Kampioen
je mag me aanraken
pi_177441254
Net naar de laatste aflevering nogmaals zitten kijken.

Volgens mij hebben ze de mol laten gaan en heeft de productie het gemist. _O-

De resterende kandidaten zijn in mijn ogen niet de mol.. 8-)
"Ik wou dat Tanja er nog was, daar kon je tenminste goed mee praten" - Joost Hoebink
Nihil volentibus arduum est
pi_177441615
quote:
0s.gif Op donderdag 22 februari 2018 19:04 schreef Loekie1 het volgende:
Ik vind haar een leuke mol, maar ik vond het wel makkelijk dit keer. Toch het idee dat ze het programma niet door en door kende.
Ja, ik ben dus 100% zeker en ik eet mijn stoel op als ze het niet is.
Wel graag bewijs dmv een video aub.
“Arguing that you don't care about the right to privacy because you have nothing to hide is no different than saying you don't care about free speech because you have nothing to say.”
― Edward Snowden
pi_177453837
quote:
9s.gif Op zondag 25 februari 2018 11:48 schreef Madhouse11 het volgende:

Tuurlijk kijk ik zo. Alle acties en hints bekijken en daarop een mol selecteren. En dan is het juist mooi dat ik en vele met mij verkeerd zaten. Maar of iemand een leuke of saaie mol is hangt natuurlijk of van de acties die je in de laatste aflevering te zien krijgt. Jij bent wel snel met conclusies trekken zeg.
Dus omdat ik, best laat in het spel, een gedachte over een mol had (die het dus niet is) is dat allemaal snel? En ja ik vond Simone dan een hele saaie, je merkte haar weinig in de groep.
Er zit duidelijk verschil in de kandidaten welke wel wat brengen voor de show, net zo voor de mol.
Ik vond Thomas vorig jaar bv gewoon een leuke speler ook, was er bij betrokken.
pi_177453859
quote:
11s.gif Op zondag 25 februari 2018 16:36 schreef Nostalgist het volgende:
Net naar de laatste aflevering nogmaals zitten kijken.

Volgens mij hebben ze de mol laten gaan en heeft de productie het gemist. _O-

De resterende kandidaten zijn in mijn ogen niet de mol.. 8-)
De andere kandidaten mollen genoeg hoor. Maar dat maakt het juist weer confusing.
Net als elk jaar haha, bijna iedereen kan het zijn.
Zou wel hilarisch zijn en eigenlijk ook wel typisch WIDM als de mol er idd gewoon uit is en ze de rest gewoon lekker laten spelen (alleen zegt de leader dat de mol niet naar huis gaat).
pi_177462489
quote:
0s.gif Op donderdag 22 februari 2018 19:04 schreef Loekie1 het volgende:
Ik vind haar een leuke mol, maar ik vond het wel makkelijk dit keer. Toch het idee dat ze het programma niet door en door kende.
Ja, ik ben dus 100% zeker en ik eet mijn stoel op als ze het niet is.
Heb je hem al op?
That dude there. I need his prosthetic leg.
pi_177462648
quote:
0s.gif Op donderdag 22 februari 2018 19:04 schreef Loekie1 het volgende:
Ik vind haar een leuke mol, maar ik vond het wel makkelijk dit keer. Toch het idee dat ze het programma niet door en door kende.
Ja, ik ben dus 100% zeker en ik eet mijn stoel op als ze het niet is.
Doe je dat dan met of zonder mayonaise?
pi_177462674
Is er al eens ooit een donkere mol geweest? NEE HE ?
RACISME !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
U MAD?
pi_177462688
Milouska? :P
  maandag 26 februari 2018 @ 16:00:26 #50
128272 Haaibaaike
50 jaar Golden Earring.
pi_177462954
quote:
3s.gif Op maandag 26 februari 2018 15:46 schreef de_boswachter het volgende:
Is er al eens ooit een donkere mol geweest? NEE HE ?
RACISME !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Jawel Milouska Meulens.
pi_177463584
quote:
0s.gif Op maandag 26 februari 2018 15:45 schreef Coritchando het volgende:

[..]

Doe je dat dan met of zonder mayonaise?
Hij was van marsepein.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')