abonnement Unibet Coolblue
pi_175009363
Omdat ik een huis gekocht heb zal ik ook een wasmachine aan moeten schaffen...

Maar ik heb dit nog nooit gedaan dus weet ik niet waarop ik moet letten.

Iemand tips?

Budget: max 800
pi_175009648
Grote trommel nemen Zo veel mogelijk toeren voor het centrifugeren.
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
pi_175009714
Uitgestelde startfunctie kan fijn zijn. Dan kun je hem s nachts laten wassen (op nachttarief) en s morgens de was ophangen.
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
  zaterdag 11 november 2017 @ 23:10:19 #5
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_175009715
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 november 2017 23:06 schreef valentijn101 het volgende:
Grote trommel nemen Zo veel mogelijk toeren voor het centrifugeren.
Dit. Verder zo min mogelijk fratsen. Wat er niet op zit kan ook niet kapot gaan.
And so is the past
pi_175009739
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 november 2017 23:07 schreef Najieto het volgende:
Ga naar de mediamarkt
Ik ben van de week eens daar doorheen gelopen en toen zag ik dat bijna ieder merk z'n eigen princiepes/instellingen/snelheden/knoppen heeft. Vroeg me toen af wat nou echt praktisch is.
  zaterdag 11 november 2017 @ 23:21:33 #7
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_175009894
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 november 2017 23:12 schreef hoechst het volgende:

[..]

Ik ben van de week eens daar doorheen gelopen en toen zag ik dat bijna ieder merk z'n eigen princiepes/instellingen/snelheden/knoppen heeft. Vroeg me toen af wat nou echt praktisch is.
Mijn Daewoo heeft 9 programma's (minder kon ik niet vinden) waarvan er effectief twee gebruikt worden. De rest is gewoon marketing. Het programma voor sportkleding doet hetzelfde als het normale korte programma.
And so is the past
pi_175010488
quote:
14s.gif Op zaterdag 11 november 2017 23:10 schreef nogeenoudebekende het volgende:

[..]

Dit. Verder zo min mogelijk fratsen. Wat er niet op zit kan ook niet kapot gaan.
Neejoh, hij moet aan het internet kunnen. Internet of shits things, je weet...
Echte elektriciėns gebruiken geen jokari.
pi_175010554
Als wasmachine starter zou ik gewoon voor een goedkope gaan. Tegenwoordig zijn alle wasmachines wel goed. Pas als je een wasmachine gaat gebruiken weet je wat je belangrijk vind en wat niet. Dus koop nu gewoon een budget wasmachine en bij de volgende weet je beter wat je wilt.
pi_175010826
Er moet Miele opstaan, dan zit je goed.
pindazakje
  zondag 12 november 2017 @ 00:24:14 #11
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_175010844
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 november 2017 23:10 schreef valentijn101 het volgende:
Uitgestelde startfunctie kan fijn zijn. Dan kun je hem s nachts laten wassen (op nachttarief) en s morgens de was ophangen.
Is dat nog steeds een ding dan nachttarief?
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_175010948
Het liefst zonder schermpje met alleen maar draaiknoppen.
pi_175011606
hier een nieuw samsung eco bubbele
wit is echt wit
en als je wat vergeet kan ik via het klepje er zo bij doen.
groot trommel en korte programma

5 jaar garantie koste me 570euro

na 5 jaar kijk wel weer eens verder.
ik ga van uit in deze tijd dat wat je koopt maar 5 jaar mee gaat en de rest is extra bonus .

maar de mensen hebben gelijk hoe goedkopere hoe minder snel verrot dat het gaat .
helaas zijn het vaak ook stroom slurpers en een kleine trommel.

beste wasmachine is de boven lader de dingen gaan echt niet kapot
pi_175012310
quote:
0s.gif Op zondag 12 november 2017 01:45 schreef suijkerbuijk het volgende:
hier een nieuw samsung eco bubbele
wit is echt wit
en als je wat vergeet kan ik via het klepje er zo bij doen.
groot trommel en korte programma

5 jaar garantie koste me 570euro

na 5 jaar kijk wel weer eens verder.
ik ga van uit in deze tijd dat wat je koopt maar 5 jaar mee gaat en de rest is extra bonus .

maar de mensen hebben gelijk hoe goedkopere hoe minder snel verrot dat het gaat .
helaas zijn het vaak ook stroom slurpers en een kleine trommel.

beste wasmachine is de boven lader de dingen gaan echt niet kapot
Die met dat klepje in de klep heb ik ook zien staan maar is dat echt nuttig...
  User die overal opduikt 2022 zondag 12 november 2017 @ 07:56:44 #15
186611 Haags
pi_175012311
Eentje van Bosch
Zonder wrijving geen glans
pi_175012316
quote:
1s.gif Op zondag 12 november 2017 07:56 schreef hoechst het volgende:

[..]

Die met dat klepje in de klep heb ik ook zien staan maar is dat echt nuttig...
Nee. Ook niet bijzonder trouwens - topladers hebben dat al 50+ jaar.
pi_175012927
quote:
0s.gif Op zondag 12 november 2017 00:24 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Is dat nog steeds een ding dan nachttarief?
In belgie helaas wel :'(
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
pi_175013205
quote:
0s.gif Op zondag 12 november 2017 01:45 schreef suijkerbuijk het volgende:
hier een nieuw samsung eco bubbele
wit is echt wit
en als je wat vergeet kan ik via het klepje er zo bij doen.
groot trommel en korte programma

5 jaar garantie koste me 570euro

na 5 jaar kijk wel weer eens verder.
ik ga van uit in deze tijd dat wat je koopt maar 5 jaar mee gaat en de rest is extra bonus .

maar de mensen hebben gelijk hoe goedkopere hoe minder snel verrot dat het gaat .
helaas zijn het vaak ook stroom slurpers en een kleine trommel.

beste wasmachine is de boven lader de dingen gaan echt niet kapot
Dure garantie. Dat koste mijn wasmachine (aqualtis) en dat ding draait nu al zo’n 8 jaar zonder problemen.
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
pi_175014005
Bosch , siemens of aeg. Komen ook regelmatig als aanbiedingen voorbij en dan zijn ze maar iets duurder dan de rest. Kost dan zo'n 4-500 euro. Voor je budget kun je ook een warmtepompdroger erbij nemen dan ben je in 1 keer klaar.

DIngen waar je op moet letten , borstelloze motor, grote trommel en kg wasgoed.
pi_175036643
Las net: grote trommel nemen... Alleen als je met veel bent. Anders kost het meer energie.

Koopgids wasmachine

Wat wij gedaan hebben:
https://www.wasmachine-si(...)price=low&show=block
Best beoordeelde machines + Energiezuinigste. Wij hebben dus die Samsung ww80j6403ew Eco Bubble gekocht. Top machine... geen spijt van.
pi_175036937
Vandeweek toevallig een wasmachine gekocht, om dezelfde reden. Verschillende winkels gehad, verschillende tips. Wat overeen kwam:

• Koop geen Samsung, binnen 5 jaar kapot, Eco-bubble is een modeding.

• Toerental maakt weinig uit

• Zuinige machine betekent weinig water verbruik en lage temperatuur. Gevolg is wel dat hij langer draait (denk aan 3 uur voor een simpele was) -> timer op je wasmachine is handig om te zorgen dat hij precies klaar is als je wakker wordt/thuis komt van je werk (je wil je was niet te lang in de machine laten zitten i.v.m. geur)

• Als bonus zou je een machine kunnen kiezen die Action Oxygen heeft, soort stoomfunctie om je colberts en overhemden schoon te krijgen (bacterie vrij) in vrij korte tijd. Is niet hetzelfde als wassen en het haalt dus ook geen vlekken uit. Wel geurtjes.

Uiteindelijk voor een Bosch gegaan zonder die Oxygen troep maar met een doseerfunctie.
pi_175037011
Ik heb onlangs (augustus/september ofzo) deze gekocht. En ik ben er erg tevreden mee. Trommel is voor mezelf ruim groot genoeg. Hij wast prima schoon, is lekker stil, uitgestelde programma's mogelijk enzo.


https://www.wasmachinesto(...)fEAQYASABEgILK_D_BwE

^O^
"Ik dit niet meer, Ik dit nooit meer
Ik niet meer kan, Niet meer ik
Dit niet meer, Ik niet meer" - Strani
pi_175037029
Een hoog toerental is toch wel fijn hoor. De was komt droger uit de machine waardoor je droger sneller klaar is/ het sneller droog is aan je wasrek.
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
pi_175037129
quote:
14s.gif Op maandag 13 november 2017 08:33 schreef bagpiper001 het volgende:
Vandeweek toevallig een wasmachine gekocht, om dezelfde reden. Verschillende winkels gehad, verschillende tips. Wat overeen kwam:

• Koop geen Samsung, binnen 5 jaar kapot, Eco-bubble is een modeding.

• Toerental maakt weinig uit

• Zuinige machine betekent weinig water verbruik en lage temperatuur. Gevolg is wel dat hij langer draait (denk aan 3 uur voor een simpele was) -> timer op je wasmachine is handig om te zorgen dat hij precies klaar is als je wakker wordt/thuis komt van je werk (je wil je was niet te lang in de machine laten zitten i.v.m. geur)

• Als bonus zou je een machine kunnen kiezen die Action Oxygen heeft, soort stoomfunctie om je colberts en overhemden schoon te krijgen (bacterie vrij) in vrij korte tijd. Is niet hetzelfde als wassen en het haalt dus ook geen vlekken uit. Wel geurtjes.

Uiteindelijk voor een Bosch gegaan zonder die Oxygen troep maar met een doseerfunctie.
Ach mijn samsung was 380 euro. Als ie 5 jaartjes mee gaat ben ik allang tevreden.
pi_175040533
quote:
0s.gif Op maandag 13 november 2017 08:07 schreef Altijddebesteoplossing het volgende:
Las net: grote trommel nemen... Alleen als je met veel bent. Anders kost het meer energie.

Koopgids wasmachine

Volgens tweakers scheelt dat 5 euro per jaar aan energie. Maar dat is bij een gelijk aantal wasbeurten.

Ben zelf van een oude kleine trommel naar een nieuwe grote gegaan heel veel wassen die ik nu in 1 keer doe die ik vroeger in 2 keer moest doen. Qua energie zal het niet veel uitmaken maar het wordt er een stuk gemakkelijker en sneller door.

Mijn bosch was bij de mediamarkt 470 euro in de aanbieding en is een beest van een machine.
  maandag 13 november 2017 @ 18:02:53 #26
100648 kevin33
Trotse vader!
pi_175048189
quote:
2s.gif Op maandag 13 november 2017 11:55 schreef machtpen het volgende:

[..]

Volgens tweakers scheelt dat 5 euro per jaar aan energie. Maar dat is bij een gelijk aantal wasbeurten.

Ben zelf van een oude kleine trommel naar een nieuwe grote gegaan heel veel wassen die ik nu in 1 keer doe die ik vroeger in 2 keer moest doen. Qua energie zal het niet veel uitmaken maar het wordt er een stuk gemakkelijker en sneller door.

Mijn bosch was bij de mediamarkt 470 euro in de aanbieding en is een beest van een machine.
Welke heb je gekocht?
Ik sta op de grens. Van vroeger en later.
Voor mij een ruimte. Die ik nog niet ken.
Achter mij alles. Wat ik achter moet laten
Ik sta hier met niets meer. Dan alleen wie ik ben
pi_175048332
Een motor zonder koolborstels, brushless, invertermotor of hoe ze het ook noemen.

Verder kwa merk: Als je geen kinderen hebt en zelf ook niet iedere dag met vuile kleding uit de bouw/haven/fabriek komt, moet je een goedkope nemen zoals Samsung of LG. Gezinnen met grote kinderen wassen wel 5x in de week, die kunnen beter een duurdere nemen zoals Siemens of Miele.

Programma verlengen en extra spoelgang is wel prettig, omdat die eco-regels ervoor zorgen dat ze standaard veel te weinig water verbruiken.

Voor als je lui bent, zijn er machines met een heel groot zeepreservoir. Dan hoef je niet telkens zeep te vullen, maar dat wel duurder dan zeep van de Action/Lidl.


En Mediamarkt is een kutwinkel.
.
pi_175048424
quote:
0s.gif Op maandag 13 november 2017 18:02 schreef kevin33 het volgende:

[..]

Welke heb je gekocht?
https://www.mediamarkt.nl(...)28442nl-1421006.html Deze, zo'n aanbieding scheelt fors en het is een prima machine.

Alle webshops en winkels hadden toen een tijdje van die aanbiedingen van bosch en siemens. Maar die zullen van tijd tot tijd wel overal langskomen net zoals verf bij bouwmarkten. De duitse merken zijn toch kwalitatief beter.
pi_175102629
quote:
0s.gif Op zondag 12 november 2017 01:45 schreef suijkerbuijk het volgende: hier een nieuw samsung eco bubbele
wit is echt wit
en als je wat vergeet kan ik via het klepje er zo bij doen.
groot trommel en korte programma

5 jaar garantie koste me 570euro

na 5 jaar kijk wel weer eens verder.
ik ga van uit in deze tijd dat wat je koopt maar 5 jaar mee gaat en de rest is extra bonus .

maar de mensen hebben gelijk hoe goedkopere hoe minder snel verrot dat het gaat .
helaas zijn het vaak ook stroom slurpers en een kleine trommel.

beste wasmachine is de boven lader de dingen gaan echt niet kapot
Mijn bovenlader ging voortijdig kapot: koolfilter versleten. Aangezien ik zulke dingen niet zelf kan vervangen en reparatie behalve duur ook geen garantie voor geen verdere uitval is, had reparatie geen zin.

Wasmachines met 3 plussen zijn helemaal niet zo milieuvriendelijk als gedacht. Je moet er zelf water bij gieten en een paar keer extra naspoelen. Water is nódig om goed te wassen en te spoelen. Is ook nodig tegen snel stinken van was en/of machine. Muffe lucht merk je dan pas bij gebruik als de doeken nat worden.
Inmiddels beschouw ik de nieuwe wasmachine als halfautomaat. De vorige zette ik op een willekeurig tijdstip aan en later haalde ik de was eruit en als ik pas nog later de was ophing, was er niets aan de hand. Nu moet ik met de klok in de weer, direct deurtje openen, zo snel mogelijk was ophangen en van te voren de zeeppoeder in water oplossen en handmatig toevoegen, want de machine gaat uit van een theelepeltje of zo. Doe je "te veel" in het bakje, dan blijft er sop achter en dat wordt bij de spoelbeurten fijn de trommel in gespoeld.
pi_175102645
Moet binnenkort ook zo een ding aanschaffen, maar zijn de wasmachines van Smeg een beetje goed? Weet iemand dit?
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 donderdag 16 november 2017 @ 00:33:04 #31
74056 crew  ToT
pi_175102673
quote:
0s.gif Op zondag 12 november 2017 00:22 schreef Hyaenidae het volgende:
Er moet Miele opstaan, dan zit je goed.
Dit!

De enige reden waarom ik mijn 30-jaar oude Miele weg heb gedaan is dat ik een andere kon krijgen omdat een tante overleden was. Haar Miele was 15 jaar oud of zo en ziet er nog zo goed als nieuw uit.
Die oude deed het nog prima, maar die van 15 jaar doet de was wel een stuk sneller. Is ook zelfs een NOG degelijkere kwaliteit.
pi_175102714
quote:
0s.gif Op donderdag 16 november 2017 00:30 schreef Maghrebijnse het volgende:
Moet binnenkort ook zo een ding aanschaffen, maar zijn de wasmachines van Smeg een beetje goed? Weet iemand dit?
Is toch Bosch
.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')