abonnement Unibet Coolblue
pi_175003578
Benz boven baas: Mercedes-AMG C 63 S Coupé (video + volledig artikel + fotogalerij)


Het is op de 12e etage van een grijs kantoor ergens in Amsterdam, waar ik achter een oude laptop zit. Ik moet met mijn hoofd bij de opdracht zijn die me verder brengt in de sollicitatieprocedure voor een nieuwe baan. Maar mijn gedachten dwalen af. Ze zijn bij Laurens die op dat zelfde moment ‘kantoor’ houdt voor dit blog. Niet in zijn eigen auto. Nee, zijn office is vandaag een Mercedes-AMG.

Love at first drive?
Al bij de eerste omwentelingen van die magistrale V8 waren we ‘om’. De diepbruine tonen dreunden rechtstreeks ons autohart binnen. En man-man, wat is deze Benz sensationeel snel. Tel daar de solide doch scherpe rijeigenschappen bij op en je hebt een ongekend vermakelijk totaalpakket waar je, als het moment je gegund is, het maximale uit kunt halen. Zonder al te veel zweet op je rug ;)



We love
+ Stampende V8
+ Surrealistisch snel
+ Solide als het moet, scherp als het kan

We hate
– What’s not to love?

Wil je het hele artikel lezen? Check het samen met de uitgebreide fotogalerij op loveatfirstdrive.nl! Uiteraard horen we ook graag wat jij van deze auto vindt!

Niet alleen zijn we gek op auto's en rijden, we vinden het ook ontzettend leuk om te schrijven en video's te maken. We doen alles zelf: van filmen tot monteren en van schrijven tot de eindredactie. We hebben geen uitgebreid filmteam achter ons staan of camera's van duizenden euro's, we houden het simpel en toegankelijk. Deze review is geplaatst met toestemming van FOK! forum.

Wouter & Laurens Honselaar

Facebook, Twitter, Instagram en YouTube abonnement.

Check ook onze andere reviews op FOK!:
Peugeot 208 GTi by Peugeot Sport
Mercedes-AMG SLC 43
Peugeot 5008 SUV
Jeep Grand Cherokee SRT
Alfa Romeo Giulia
Porsche 718 Boxster
MINI Cooper Clubman
Mazda MX5
Jeep Wrangler
BMW E39 M5
Volvo XC90 T8
BMW i3 REX
Renault Clio R.S.
Volvo V40 D2
MINI John Cooper Works
Peugeot RCZ-R
Jaguar F-type
Jeep Renegade
Range Rover Hybrid
Renault Twingo
Jaguar XKR-S Convertible
Ford Fiësta ST
BMW M3 & M4
pi_175003603
^O^
pi_175003682
Ik vond hem wat tegenvallen eerlijk gezegd.
<hr>
pi_175003812
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 november 2017 18:28 schreef Dawnbreaker het volgende:
Ik vond hem wat tegenvallen eerlijk gezegd.
De auto of de video? En wat vond je tegenvallen precies?
pi_175004308
Het nadeel van de AMG: het geluid is pure porno en helemaal top in een tunnel ergens in de bergen.

Maar dat ding maakt dus altijd herrie en zo rijdend door het normale verkeer in winkelstraten zit je toch een beetje met het schaamrood op je kaken.

Tijdens zo'n review lijkt het natuurlijk top, maar onder de streep is het toch een beetje proleterig.

Rijden wel lekker. Dat dan weer wel.
pi_175004411
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 november 2017 18:57 schreef VEM2012 het volgende:
Het nadeel van de AMG: het geluid is pure porno en helemaal top in een tunnel ergens in de bergen.

Maar dat ding maakt dus altijd herrie en zo rijdend door het normale verkeer in winkelstraten zit je toch een beetje met het schaamrood op je kaken.

Tijdens zo'n review lijkt het natuurlijk top, maar onder de streep is het toch een beetje proleterig.

Rijden wel lekker. Dat dan weer wel.
Dat geluid is inderdaad super! Het grootste gedeelte van de rijshots in de video staan de kleppen van de uitlaat open en de settings op Sport, dan geeft 'ie echt een flinke herrie. Maar zet je 'm op comfort en de kleppen dicht (ook tijdens paar rijshots, vooral die door het praten heen zitten) en hij is een stuk stiller. Het geluid van in de auto, dus tijdens het praten, is ook gemaakt met kleppen dicht. Dan is het acceptabel. Maar wij hadden ze meestal open, om te genieten die dag :9

En zo een ding koop je er wel een beetje voor natuurlijk :9 Maar ik snap je punt inderdaad, maar je kunt er ook wel redelijk stil mee rijden hoor. Bijv. ook lekker in lage toeren draaien als je door de stad rijdt.
  zaterdag 11 november 2017 @ 19:09:15 #7
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_175004585
Lelijke kont, gelukkig zie je ze meestal niet al te lang.
And so is the past
pi_175004834
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 november 2017 19:02 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:

[..]

Dat geluid is inderdaad super! Het grootste gedeelte van de rijshots in de video staan de kleppen van de uitlaat open en de settings op Sport, dan geeft 'ie echt een flinke herrie. Maar zet je 'm op comfort en de kleppen dicht (ook tijdens paar rijshots, vooral die door het praten heen zitten) en hij is een stuk stiller. Het geluid van in de auto, dus tijdens het praten, is ook gemaakt met kleppen dicht. Dan is het acceptabel. Maar wij hadden ze meestal open, om te genieten die dag :9

En zo een ding koop je er wel een beetje voor natuurlijk :9 Maar ik snap je punt inderdaad, maar je kunt er ook wel redelijk stil mee rijden hoor. Bijv. ook lekker in lage toeren draaien als je door de stad rijdt.
Ik vond dat tegenvallen. Al is dat wellicht anders bij de huidige generatie omdat turbo's sowieso dempen.
pi_175004891
quote:
14s.gif Op zaterdag 11 november 2017 19:09 schreef nogeenoudebekende het volgende:
Lelijke kont, gelukkig zie je ze meestal niet al te lang.
Ja daar moest ik ook wel even aan wennen! Vind hem niet lelijk overigens, maar heel mooi ook niet. Voorkant wel erg mooi!

quote:
1s.gif Op zaterdag 11 november 2017 19:18 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Ik vond dat tegenvallen. Al is dat wellicht anders bij de huidige generatie omdat turbo's sowieso dempen.
Welke generatie? Want ze waren er natuurlijk ook met de 6.3 liter, die zal wel meer herrie geven dan deze 4.0 liter denk ik.
  zaterdag 11 november 2017 @ 19:23:21 #10
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_175004968
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 november 2017 19:20 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:

[..]

Ja daar moest ik ook wel even aan wennen! Vind hem niet lelijk overigens, maar heel mooi ook niet. Voorkant wel erg mooi!

Mja lelijk is inderdaad een verkeerd woord. Maar iets klopt er niet aan.
And so is the past
pi_175004991
quote:
14s.gif Op zaterdag 11 november 2017 19:23 schreef nogeenoudebekende het volgende:

[..]

Mja lelijk is inderdaad een verkeerd woord. Maar iets klopt er niet aan.
Ja dat heb ik ook een beetje. Misschien wat lomp ofzo?

pi_175005027
Zonde.
Niet eens het totale vermogen tot in de top benutten (nu kan dat in NL nagenoeg nergens dat weet ik), dat had ik graag willen zien. Van stilstand tot uiterste topsnelheid, tussentijds accelereren e.d.

Nee valt mij tegen deze maal.
  zaterdag 11 november 2017 @ 19:28:58 #13
445480 Ingolstadt
RedStratocaster
pi_175005090
Klein beetje teveel door elkaar gepraat. Verder mooie review.

Vind de auto er wel een stuk op vooruitgegaan TOV de vorige C coupé trouwens, eigenlijk net zoals de hele C-lijn.

En het geluid ja, tsjonge. Heerlijk man. Daar koop je een AMG voor _O_. Zeker beter dan de BMW M of Audi RS.
Raken om ze te helpen herinneren dat die schat van ongekende vermogens die het van ons heeft een trigger zit om er ook iets mee te doen. - Rini Stoutjesdijk
It ain't over till ehh... till... till it's over - Erik ten Hag
pi_175005491
quote:
14s.gif Op zaterdag 11 november 2017 19:26 schreef Juup© het volgende:
Zonde.
Niet eens het totale vermogen tot in de top benutten (nu kan dat in NL nagenoeg nergens dat weet ik), dat had ik graag willen zien. Van stilstand tot uiterste topsnelheid, tussentijds accelereren e.d.

Nee valt mij tegen deze maal.
Er zit 2x een acceleratie in hoor ;) Geen tijd gehad om naar Duitsland te gaan voor de top (vind ik zelf ook niet zo interessant hoor, ze gaan allemaal wel 250km/h, zelfs mijn BMW uit 1994 redt dat).. Er is maar zoveel wat we kunnen doen helaas. Mijn broer had in de ochtend een afspraak dus we konden in de middag pas samen filmen. Dat beperkt helaas de mogelijkheden. Bovendien proberen we het wel wat anders te doen dan de zoveelste POV video of het alleen filmen van de tellerbak. Het had wat meer gekund inderdaad, maar ja: tijd was onze grootste vijand die dag -O-

quote:
0s.gif Op zaterdag 11 november 2017 19:28 schreef Ingolstadt het volgende:
Klein beetje teveel door elkaar gepraat. Verder mooie review.

Vind de auto er wel een stuk op vooruitgegaan TOV de vorige C coupé trouwens, eigenlijk net zoals de hele C-lijn.

En het geluid ja, tsjonge. Heerlijk man. Daar koop je een AMG voor _O_. Zeker beter dan de BMW M of Audi RS.
Ja dat merkte ik bij het intypen van de ondertiteling al. Dit is allemaal in 1x opgenomen vanwege tijdsgebrek. Meestal hebben we meerdere dagen om te filmen en dan doen we wel vaker hetzelfde onderwerp. Nu had mijn broer pas in de middag tijd dus moesten we alles in ongeveer 3 uurtjes filmen. Dus rijshots (want kan niet in m'n eentje rijden en filmen :+ ) en het gepraat. En tja, enthousiasme is dan ook nog aanwezig ;) Bedankt!
pi_175005699
Tof gedaan! :) nette kwaliteit ook wel, de spoiler van dat ding is gewoon fout imho.

Gefilmd in de kop van Noord-Holland/West-Friesland gok ik? :+
pi_175005799
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 november 2017 19:20 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:

[..]

Ja daar moest ik ook wel even aan wennen! Vind hem niet lelijk overigens, maar heel mooi ook niet. Voorkant wel erg mooi!

[..]

Welke generatie? Want ze waren er natuurlijk ook met de 6.3 liter, die zal wel meer herrie geven dan deze 4.0 liter denk ik.
6.2 Normaal zijn Duitsers erg precies, maar bij AMG niet zo. ;)
pi_175005920
Zo’n ding zal bij normaal rijden toch iets van 1200-1500 toeren doen? Kan niet lawaaiig zijn lijkt me.
.
pi_175006453
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 november 2017 20:06 schreef Fer het volgende:
Zo’n ding zal bij normaal rijden toch iets van 1200-1500 toeren doen? Kan niet lawaaiig zijn lijkt me.
Zo lang als je niet accelereert valt het wel mee, maar ja, je kan niet overal op de cc rijden.
pi_175006536
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 november 2017 20:28 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Zo lang als je niet accelereert valt het wel mee, maar ja, je kan niet overal op de cc rijden.
Met een 6.3 hoef nou ook niet vaak het gas diep in te trappen als je er geen behoefte aan hebt.

Over die top op de A7 voorbij middenmeer Wieringerwerf kan het gas er toch wel op?
.
pi_175006568
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 november 2017 20:32 schreef Fer het volgende:

[..]

Met een 6.3 hoef nou ook niet vaak het gas diep in te trappen als je er geen behoefte aan hebt.

Over die top op de A7 voorbij middenmeer Wieringerwerf kan het gas er toch wel op?
Ook een beetje intrappen en er komt herrie uit hoor. Het zijn gewoon geen muurbloempjes.
pi_175009192
quote:
7s.gif Op zaterdag 11 november 2017 19:54 schreef LompeHork het volgende:
Tof gedaan! :) nette kwaliteit ook wel, de spoiler van dat ding is gewoon fout imho.

Gefilmd in de kop van Noord-Holland/West-Friesland gok ik? :+
Thanks! Vaak filmen we wel daar (zie onze andere video's), maar dit was net iets zuidelijker, boven Amsterdam. Zuiderwoude, Durgerdam, in die regio.

quote:
1s.gif Op zaterdag 11 november 2017 19:59 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

6.2 Normaal zijn Duitsers erg precies, maar bij AMG niet zo. ;)
6.2, sorry :P Naam is inderdaad misleidend, dat is dus niet nieuw ;)

quote:
1s.gif Op zaterdag 11 november 2017 20:06 schreef Fer het volgende:
Zo’n ding zal bij normaal rijden toch iets van 1200-1500 toeren doen? Kan niet lawaaiig zijn lijkt me.
Klopt, door de 7-traps kun je heel laag in de toeren draaien, zeker als je 'm gewoon in comfort zet.

quote:
1s.gif Op zaterdag 11 november 2017 20:28 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Zo lang als je niet accelereert valt het wel mee, maar ja, je kan niet overal op de cc rijden.
True, maar heel overdreven is het dan ook weer niet. Maar als je daar niet van houdt kun je inderdaad beter een gewone C nemen. Maar de mogelijkheid is er zeker wel om redelijk anoniem door het verkeer te rijden.

quote:
1s.gif Op zaterdag 11 november 2017 20:32 schreef Fer het volgende:

[..]

Met een 6.3 hoef nou ook niet vaak het gas diep in te trappen als je er geen behoefte aan hebt.

Over die top op de A7 voorbij middenmeer Wieringerwerf kan het gas er toch wel op?
Tuurlijk kan dat, maar we moeten wel een beetje rekening houden met wat er op beeld komt. Jij vindt het waarschijnlijk niet erg, maar als iemand anders ziet dat het de A7 is zul je weer reacties krijgen als: daar mag je maar 130... Het is lastig om iedereen tevreden te houden ;) En zoals gezegd hebben we helaas niet al te veel tijd. Daarom bleven we redelijk in de buurt van de importeur. Naast het filmen proberen we uiteraard zelf ook nog even te genieten van de auto, zonder camera in de hand. Misschien dat er dan wel iets harder dan de max. gereden wordt op de leuke weggetjes :@

quote:
1s.gif Op zaterdag 11 november 2017 20:33 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Ook een beetje intrappen en er komt herrie uit hoor. Het zijn gewoon geen muurbloempjes.
Ja maar dan scheelt het dus wel echt als je 'm op comfort hebt en de kleppen dicht. Als je met beetje beleid rijdt is het wel te doen. Maar ga je steeds wat dotjes geven, kleppen open en op sport dan zul je wel wat geluidjes krijgen :P
pi_175009433
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 november 2017 22:39 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:

[..]

Thanks! Vaak filmen we wel daar (zie onze andere video's), maar dit was net iets zuidelijker, boven Amsterdam. Zuiderwoude, Durgerdam, in die regio.

[..]

6.2, sorry :P Naam is inderdaad misleidend, dat is dus niet nieuw ;)

[..]

Klopt, door de 7-traps kun je heel laag in de toeren draaien, zeker als je 'm gewoon in comfort zet.

[..]

True, maar heel overdreven is het dan ook weer niet. Maar als je daar niet van houdt kun je inderdaad beter een gewone C nemen. Maar de mogelijkheid is er zeker wel om redelijk anoniem door het verkeer te rijden.

[..]

Tuurlijk kan dat, maar we moeten wel een beetje rekening houden met wat er op beeld komt. Jij vindt het waarschijnlijk niet erg, maar als iemand anders ziet dat het de A7 is zul je weer reacties krijgen als: daar mag je maar 130... Het is lastig om iedereen tevreden te houden ;) En zoals gezegd hebben we helaas niet al te veel tijd. Daarom bleven we redelijk in de buurt van de importeur. Naast het filmen proberen we uiteraard zelf ook nog even te genieten van de auto, zonder camera in de hand. Misschien dat er dan wel iets harder dan de max. gereden wordt op de leuke weggetjes :@

[..]

Ja maar dan scheelt het dus wel echt als je 'm op comfort hebt en de kleppen dicht. Als je met beetje beleid rijdt is het wel te doen. Maar ga je steeds wat dotjes geven, kleppen open en op sport dan zul je wel wat geluidjes krijgen :P
Die van mij had helemaal geen kleppen om hem stil te houden. Dat was echt de keuze tussen lawaai en veel lawaai (subjectief, maar toch).

Nieuwste generatie heeft dat wellicht opgelost omdat ik waarschijnlijk niet de enige was die zich er aan stoorde.
pi_175011152
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 november 2017 22:52 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Die van mij had helemaal geen kleppen om hem stil te houden. Dat was echt de keuze tussen lawaai en veel lawaai (subjectief, maar toch).

Nieuwste generatie heeft dat wellicht opgelost omdat ik waarschijnlijk niet de enige was die zich er aan stoorde.
Aaahhh dat is wel een verschil natuurlijk! Ja het wordt steeds vaker toegepast, je hebt het bijvoorbeeld ook in de Jaguar F-type (als optie). Maar net als het onderstel, vroeger was het gewoon sportief OF comfortabel, tegenwoordig wissel je dat gewoon met een knopje :P
pi_175052671
Wat een leuke enthousiaste review! :Y
If I don't make it in heaven I'll run shit in Hades
pi_175069482
quote:
0s.gif Op maandag 13 november 2017 20:58 schreef ik_jij_en_jou het volgende:
Wat een leuke enthousiaste review! :Y
Dankjewel ik! :P
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')