abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_174994209
Vraag & Gedachtegang

Vraag
Wat is precies het verschil tussen Bitcoin (BTC/BTX) en Bitcoin Cash (BCH). Ik weet dat BCH het overblijfsel is van de fork in augustus. Maar wat kan BTC/BTX dat BCH niet kan? Is het enkel dat BTC/BTX sneller transacties processen kan?

Gedachtegang
Als de huidige generatie blockchain-cryptocurrencies ooit echt groot worden (als in een nieuwe wereldcurrency) dan kan dat naar mijn inschatting geen andere coin dan Bitcoin zijn. (IOTA's Tangle heeft op de lange termijn eventueel wel ook een kans.) Blockchain-Altcoins hebben een kans in de bredere markt voor blockchain-toepassingen, maar niet als wereldcurrency. Bitcoin is simpelweg te bekend bij het grote publiek. Iedereen van het gewone publiek die een cryptovaluta wilt kopen zoekt "Bitcoin kopen" en niet "Bitcoin Cash" of "Bitcoin Gold" of "Bitcoin x123" of "Waves" kopen. BTC/BTX is daardoor gedoemd de winnaar te worden, want als het ooit echt crasht of ingehaald wordt dan snapt het gewone publiek er niks meer van en crasht ook het vertrouwen in cryptovaluta in het algeheel. Maar dat betekent ook dat alhoewel de intenties van BCH-aanhangers wellicht heel nobel zijn (wat ik ervan begrijp: "wij vertegenwoordigen de cryptocoin die Satoshi bedoeld heeft"), kan ik me niet voorstellen dat BCH ooit nog groter dan Bitcoin wordt (of zelfs maar in de buurt komt) en maken ze de markt voor cryptocurrencies eigenlijk ook kapot door verwarring bij het grote publiek te zaaien.

Commentaar?

[ Bericht 3% gewijzigd door Rollo op 11-11-2017 09:41:28 ]
  zaterdag 11 november 2017 @ 17:03:10 #2
93231 Sosa
Bolivian druglord
pi_175001789
is bch niet gewoon een uitvinding van bitmain
I only tell you once. Don't fuck me, Tony. Don't you ever try to fuck me.
  zaterdag 11 november 2017 @ 17:20:33 #3
192229 XDo
Orgasm beat it!
pi_175002332
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 november 2017 17:03 schreef Sosa het volgende:
is bch niet gewoon een uitvinding van bitmain
Als we dat YouTube filmpje moeten geloven dan wel ja
It's nothing, returned Mrs Chick. It's merely change of weather. We must expect change.
  zaterdag 11 november 2017 @ 18:24:33 #4
93231 Sosa
Bolivian druglord
pi_175003601
Smells fishy iig
I only tell you once. Don't fuck me, Tony. Don't you ever try to fuck me.
  woensdag 15 november 2017 @ 08:13:29 #5
43165 t-8one
flesh is the fever
pi_175081580
quote:
wij vertegenwoordigen de cryptocoin die Satoshi bedoeld heeft
en dat is precies wat ik op bch tegen heb, de blockchain of bitcoin is een techniek geen relegie.
Daarnaast proberen de mannen achter bch de naam van bitcoin te kapen omdat volgens het bch de echte bitcoin is, maar eigenlijk trachten ze op deze manier een coup te plegen.
ok, lets go again
m'n eigen fantopic :') *t-8one fan-topic*
danku lieve fans
pi_175081606
Is bch niet gewoon chinacoin?
pi_175081654
Met dit soort acties win je geen vertrouwen bij de "normale" mens, eens te meer blijkt dat het piramidespel op piramidespel is. Blockchain is een mooie technologie maar dit heeft niets meer met nieuwe betalingstechnieken te maken.
  donderdag 16 november 2017 @ 20:10:59 #8
372149 VarkensHart
Het geweten van fokkend Nederl
pi_175117859
Eens met je stelling.
pi_175124658
bch legt het tot nu af tegen btc...
ondanks de bch marktmanipulatie van de laatste dagen ..

tussenstand zover: btc vs bch 1-0
pi_175290061
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 november 2017 00:20 schreef SMS303 het volgende:
bch legt het tot nu af tegen btc...
ondanks de bch marktmanipulatie van de laatste dagen ..

tussenstand zover: btc vs bch 1-0

ehhh in het vervolg moet ik m'n mond houden als ik er niets van af weet :X
over een half jaar als alle forks zijn uitgevoerd en de kruitdampen zijn weggetrokken dan zien we wel welke van de twee (of 36 nog toe te voegen bit-varianten) de sterkste is gebleken!
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')