abonnement Unibet Coolblue
pi_174993916
Zo, om maar eens met een nieuw geluid te komen bedacht ik mij het volgend. Hoe is het voor mensen die half buiten de samenleving staan om liefde te beleven en vinden, met de vaak enorme afstand in sociaal maatschappelijke gebieden?

Nu is de bijstand slechts de opening maar gemakkelijk uit te breiden naar iedereen die buiten de boot gevallen is. Gechargeerd uiteraard, maar ik neem aan dat dit wel begrepen wordt zo.

Geen noemenswaardige toekomst in materialistische zin, geld is een chronisch probleem etc.

Dus hoe vind je nu een levenspartner in dergelijke condities.
pi_174993999
En dat vraag je op een forum voor de rijke mensen??
pi_174994007
Je kunt iemand zoeken die er ongeveer hetzelfde voor staat.
In de rij bij de voedselbank bijvoorbeeld.
pi_174994047
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 november 2017 09:19 schreef hoechst het volgende:
En dat vraag je op een forum voor de rijke mensen??
Ja, die kunnen toch ook meedenken :)
pi_174994060
Ik doe gwn tinder das gratis en als we afspreken gaan we eten of drinken ofso bij de Hema egt gezellig xxxx
pi_174994072
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 november 2017 09:19 schreef 8777 het volgende:
Je kunt iemand zoeken die er ongeveer hetzelfde voor staat.
In de rij bij de voedselbank bijvoorbeeld.
:P Tja, het proberen waard inderdaad, want in het uitgaansleven zul je ze amper zien.. Nog minder sociale interactie. Dus mij lijkt het wel een actueel onderwerp.
pi_174994082
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 november 2017 09:19 schreef 8777 het volgende:
Je kunt iemand zoeken die er ongeveer hetzelfde voor staat.
In de rij bij de voedselbank bijvoorbeeld.
Het zijn toch alleen vrouwen die in de bijstand zitten?
Die willen juist een rijke vent, anders schieten ze er niks mee op.
pindazakje
pi_174994090
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 november 2017 09:23 schreef 2682000 het volgende:
Ik doe gwn tinder das gratis en als we afspreken gaan we eten of drinken ofso bij de Hema egt gezellig xxxx
Zo'n euro ontbijtje is zo gek nog niet :P

Zero dating, voor uitgevallen burgers.
pi_174994097
Ik geloof dat je beste kansen op een relatie liggen in het vinden van een baan.

Geen Nederlands onderzoek, maar ik denk dat het vergelijkbaar is hier: 75 Percent of Women Say They Won't Date Unemployed Men

Sterkte.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_174994119
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 november 2017 09:25 schreef Hyaenidae het volgende:

[..]

Het zijn toch alleen vrouwen die in de bijstand zitten?
Die willen juist een rijke vent, anders schieten ze er niks mee op.
Ja daar heb je wel enigszins gelijk in.
Een arme vrouw zoekt waarschijnlijk meer naar iemand waar wel toekomstmuziek inzit, waar ze zelf beter van kan worden.
pi_174994124
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 november 2017 09:25 schreef Hyaenidae het volgende:

[..]

Het zijn toch alleen vrouwen die in de bijstand zitten?
Die willen juist een rijke vent, anders schieten ze er niks mee op.
Zou best eens kunnen ja, vrouwen hebben toch altijd een meerwaarde op de datingmarkt.. Wel een goed punt.
pi_174994159
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 november 2017 09:26 schreef Isabeau het volgende:
Ik geloof dat je beste kansen op een relatie liggen in het vinden van een baan.

Geen Nederlands onderzoek, maar ik denk dat het vergelijkbaar is hier: 75 Percent of Women Say They Won't Date Unemployed Men

Sterkte.
Dat is dan wel zo, maar er is een grote groep die dus niet aan die voorwaarden kan voldoen.. En daar heb ik het nu over.

De waarde van de man is zo slechts uitgedrukt in geld en kansen, middels vooruitzichten. Op zich een vrij normale redenatie, maar geen oplossing voor mensen die minder vooruitzichten hebben op relatiegebied. En liefde staat daar nog los van, want heeft niets met sociale positie te maken in principe, en wordt slechts belangrijker naarmate kinderen op de wensenlijst staan.
pi_174994234
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 november 2017 09:31 schreef Adept het volgende:

Dat is dan wel zo, maar er is een grote groep die dus niet aan die voorwaarden kan voldoen.. En daar heb ik het nu over.

De waarde van de man is zo slechts uitgedrukt in geld en kansen, middels vooruitzichten. Op zich een vrij normale redenatie, maar geen oplossing voor mensen die minder vooruitzichten hebben op relatiegebied. En liefde staat daar nog los van, want heeft niets met sociale positie te maken in principe, en wordt slechts belangrijker naarmate kinderen op de wensenlijst staan.
Ik denk dat je je vooral moet richten op het irl ontmoeten van een leuke meid die bij je past. Via datingwebsites word je op grond van 'geen baan' vrees ik al snel terzijde geschoven. Als iemand je gewoon direct leuk vindt in het echt, dan krijg je heus wel een kans op een relatie :Y
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_174994269
Als je te weinig geld hebt, zorgen dat je altijd wiet en sterke verhalen hebt, dan komen de arme vrouwkes alsnog.
pi_174994284
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 november 2017 09:37 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ik denk dat je je vooral moet richten op het irl ontmoeten van een leuke meid die bij je past. Via datingwebsites word je op grond van 'geen baan' vrees ik al snel terzijde geschoven. Als iemand je gewoon direct leuk vindt in het echt, dan krijg je heus wel een kans op een relatie :Y
Uiteraard kan dat het geval zijn :) Maar dan komt uiteindelijk toch de praktische kant naar boven, als in ik heb geen baan als voorbeeld. En als je echt eerlijk wilt zijn richting een mogelijke partner dan breng je dit zo snel mogelijk naar voren, want stel je wordt beiden verliefd, maar ineens wordt duidelijk dat er te grote verschillen zijn in bijvoorbeeld financiële ruimte, dus ook in de mogelijkheden om samen dingen te ondernemen, in de weg komen te staan?

Liefde is blind, maar niet voor lang..
pi_174994460
Hoe komt het dat je geen baan hebt, en heb je wel perspectief op een baan of moet je het gewoon doen met je bijstand en thats it?
pi_174994483
Vrouwen in de bijstand hebben sowieso dus een voordeel.
pi_174994499
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 november 2017 09:31 schreef Adept het volgende:

[..]

Dat is dan wel zo, maar er is een grote groep die dus niet aan die voorwaarden kan voldoen.. En daar heb ik het nu over.

De waarde van de man is zo slechts uitgedrukt in geld en kansen, middels vooruitzichten. Op zich een vrij normale redenatie, maar geen oplossing voor mensen die minder vooruitzichten hebben op relatiegebied. En liefde staat daar nog los van, want heeft niets met sociale positie te maken in principe, en wordt slechts belangrijker naarmate kinderen op de wensenlijst staan.
Soort zoekt soort. Iemand die langdurig of permanent in de bijstand zit, staat heel anders in het leven dan bijvoorbeeld een werkende. En volgens mij kijk je te lichtzinnig op sociale status. Gemiddeld genomen scoort iemand met een lage ses op alle belangrijke levenstereinen, zoals gezondheid en financiën, laaggemiddeld, wat op zijn beurt weer een weerslag heeft op zijn of haar gemoedstoestand en persoonlijkheid. En dit zorgt ervoor dat je minder aantrekkelijk wordt gevonden dan de gemiddelde persoon.
pi_174994584
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 november 2017 09:58 schreef wiskundenoob het volgende:

[..]

Soort zoekt soort. Iemand die langdurig of permanent in de bijstand zit, staat heel anders in het leven dan bijvoorbeeld een werkende. En volgens mij kijk je te lichtzinnig op sociale status. Gemiddeld genomen scoort iemand met een lage ses op alle belangrijke levenstereinen, zoals gezondheid en financiën, laaggemiddeld, wat op zijn beurt weer een weerslag heeft op zijn of haar gemoedstoestand en persoonlijkheid. En dit zorgt ervoor dat je minder aantrekkelijk wordt gevonden dan de gemiddelde persoon.
Aan de andere kant is het voor een bijstander misschien wel aantrekkelijker om een bijstander te daten omdat gewoon duidelijk is wat de inkomsten gaan worden, niet het idee dat de bijstander inkomen van de werkende vreet omdat de bijstand gekort wordt ofzo.
pi_174994690
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 november 2017 09:55 schreef Myrr het volgende:
Hoe komt het dat je geen baan hebt, en heb je wel perspectief op een baan of moet je het gewoon doen met je bijstand en thats it?
Ik schrijf het algemeen trouwens, niet vanuit mijn eigen situatie. Al zit mijn situatie er niet ver naast. Maar het is geen vraag voor mijzelf alleen. Anders had ik de vraag wel vanuit een persoonlijke situatie omschreven.
pi_174994726
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 november 2017 09:58 schreef wiskundenoob het volgende:

[..]

Soort zoekt soort. Iemand die langdurig of permanent in de bijstand zit, staat heel anders in het leven dan bijvoorbeeld een werkende. En volgens mij kijk je te lichtzinnig op sociale status. Gemiddeld genomen scoort iemand met een lage ses op alle belangrijke levenstereinen, zoals gezondheid en financiën, laaggemiddeld, wat op zijn beurt weer een weerslag heeft op zijn of haar gemoedstoestand en persoonlijkheid. En dit zorgt ervoor dat je minder aantrekkelijk wordt gevonden dan de gemiddelde persoon.
Ik weet het, ik ken de gevolgen dan ook. En zie de lichtzinnigheid dan ook zeker niet. Het is een algemene, vaak neerwaartse spiraal op elk vlak, wat volkomen logisch is.

De kunst is dan ook om jezelf er bovenuit te werken waar mogelijk.
pi_174995109
Er zijn hier hele wijken die voldoen aan het beeld dat je schetst en die daten gewoon lekker met elkaar
pi_174995389
goed topic weer 0906
  zaterdag 11 november 2017 @ 11:04:32 #24
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_174995466
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 november 2017 10:38 schreef Allures het volgende:
Er zijn hier hele wijken die voldoen aan het beeld dat je schetst en die daten gewoon lekker met elkaar
Daten. :D.

Ik woon in een wijk met bovengemiddeld veel bijstanders en hier wordt genoeg rond geneukt als ik de tamtam mag geloven. :').

En TS, meestal kun je pas vinden wat je zoekt als je ophoudt met zoeken.
And so is the past
  zaterdag 11 november 2017 @ 11:17:59 #25
335476 oppiedoppie
My mind is my small universe..
pi_174995653
Het is inderaad een andere groep mensen, de werkenden en de niet werkenden.
En deze groep niet werkenden gaat steeds groter worden. Eenderde van de werkende bevolking is over 20 jaar werkeloos.
Ik merk het zelf ook, eerste 15 jaar van mn werkend bestaan had ik een vaste baan en daarna 10 jaar vanalles los.
En nu heb ik een leeftijd dat ik al af en toe wordt afgewezen ondanks dat mijn ervaring steeds groter wordt.
Ik hou er dan ook rekening mee dat ik ooit ook tot de groep werkelozen zou kunnen gaan behoren en ben nu versneld mn hypotheek aan het aflossen en heb een hobby die wat geld opleverd achter de hand.

Mijn vriendin is al 10 jaar in de bijstand en die heeft er totaal geen last van op het gebied van de liefde maar zij is dan ook heel mooi. En dat scheelt ook weer. Tja.
To BG or not to BG!
  Meest relativerende user 2022 zaterdag 11 november 2017 @ 12:07:37 #26
357044 Budapestenaar
pi_174996431
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 november 2017 09:19 schreef hoechst het volgende:
En dat vraag je op een forum voor de rijke mensen??
Sinds wanneer is dit forum voor rijken? Ik dacht dat het voor zolderkamerautisten was?
  zaterdag 11 november 2017 @ 12:23:42 #27
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_174996730
Ik vind de bijstand geen probleem, als iemand maar bezig is om er uit te komen.

Beroepsuitkeringstrekkers schrikt wel af. Heb ik weinig mee, ondanks dat ik zelf ook een uitkering heb gehad. Het gaat om je instelling.
  zaterdag 11 november 2017 @ 12:24:40 #28
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_174996744
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 november 2017 09:19 schreef 8777 het volgende:
Je kunt iemand zoeken die er ongeveer hetzelfde voor staat.
In de rij bij de voedselbank bijvoorbeeld.
Wat een vooroordelen. Universitair afgestudeerden met een goedkope kamer krijgen ook gewoon bijstand hoor. Valt prima van te leven :Y
  zaterdag 11 november 2017 @ 12:25:28 #29
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_174996753
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 november 2017 12:07 schreef Budapestenaar het volgende:

[..]

Sinds wanneer is dit forum voor rijken? Ik dacht dat het voor zolderkamerautisten was?
Die weer allemaal vroeg in de bitcoins gestapt zijn en nu dus stinkend rijk zijn ipv alleen stinkend.
And so is the past
  zaterdag 11 november 2017 @ 12:38:53 #30
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_174997022
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 november 2017 09:40 schreef Myrr het volgende:
Als je te weinig geld hebt, zorgen dat je altijd wiet en sterke verhalen hebt, dan komen de arme vrouwkes alsnog.
Of gewoon muzikant zijn en in een band zitten zoals mijn ex. Grote piemel, kleine inkomsten _O-
pi_174997438
quote:
Nee, ze zijn op zoek naar een employed sucker die de vrouw + haar kind(eren) van een unemployed man kan onderhouden.
[b]Op <a href="http://forum.fok.nl/topic/2419064/1/999#p176295558" target="_blank" >vrijdag 5 januari 2018 08:29</a> schreef <a href="http://forum.fok.nl/user/profile/144984" target="_blank" >xminator</a> het volgende:[/b]
Anyway gelukkig zijn er een hoop mensen net zo dom als jij. Daarom koop ik nu wat extra ripple..
pi_174997730
Liefde in de bijstand is toch zo snel mogelijk doorfokken en kinderen uitpoepen zodat je kinderbijslag en andere toeslagen kan gaan harken?
pi_174998226
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 november 2017 09:09 schreef Adept het volgende:
Geen noemenswaardige toekomst in materialistische zin, geld is een chronisch probleem etc.
Ik heb een bijstanduitkering, maar nergens schulden. Prima te doen. Geld is helemaal geen chronisch probleem.
Heb hiervoor een jaar of 10 zonder inkomen van werk, stufi of uitkering geleefd... dan is 900+ per maand opeens een hele bult geld :)
Wat betreft relaties en liefde, ik kom echt niets te kort. De vrouwen die zoveel waarde hechten aan status, sociale positie en carričre komen er vaak zelf (laat) achter dat hun rol als moeder geen fuk te maken heeft met slaven voor Babylon.
pi_174998542
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 november 2017 09:28 schreef 8777 het volgende:

[..]

Ja daar heb je wel enigszins gelijk in.
Een arme vrouw zoekt waarschijnlijk meer naar iemand waar wel toekomstmuziek inzit, waar ze zelf beter van kan worden.
Doet een man ook trouwens.
pi_174998575
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 november 2017 12:23 schreef Mishu het volgende:
Ik vind de bijstand geen probleem, als iemand maar bezig is om er uit te komen.

Beroepsuitkeringstrekkers schrikt wel af. Heb ik weinig mee, ondanks dat ik zelf ook een uitkering heb gehad. Het gaat om je instelling.
dit dus
pi_174998716
quote:
6s.gif Op zaterdag 11 november 2017 13:46 schreef Salvad0R het volgende:

[..]

Ik heb een bijstanduitkering, maar nergens schulden. Prima te doen. Geld is helemaal geen chronisch probleem.
Heb hiervoor een jaar of 10 zonder inkomen van werk, stufi of uitkering geleefd... dan is 900+ per maand opeens een hele bult geld :)
Wat betreft relaties en liefde, ik kom echt niets te kort. De vrouwen die zoveel waarde hechten aan status, sociale positie en carričre komen er vaak zelf (laat) achter dat hun rol als moeder geen fuk te maken heeft met slaven voor Babylon.
Positieve verhalen uiteraard ook zeer welkom, goed te horen!
pi_174998748
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 november 2017 13:59 schreef Fem_LittleLady het volgende:

[..]

Doet een man ook trouwens.
En hoeveel rijke vrouwen daten met een man die van een uitkering moet leven?
  zaterdag 11 november 2017 @ 14:34:53 #38
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_174999270
Wajonger hier. Ik zit in een vergelijkbare situatie zoals jij dat schetst. Ik ben arbeidsongeschikt verklaart en het is maar de vraag of ik kan werken.

Soms schat ik mijn mogelijkheden om uit mijn uitkeringsituatie te komen laag. Ik hoop dat ik in de toekomst kan werken, maar er is een kans dat ik dit niet kan. Gelukkig heb ik wel een hbo diploma.

Wat ik merk is dat daten makkelijk was toen ik jonger was. Begin twintig maakt het niet veel uit, dan moet je vooral gezellig en knap zijn. Nu ik de dertigste levensjaar aan het bereiken ben word het moeilijk. Iedereen heeft een baan en iedereen weet wat ze willen in een partner. Ik twijfel steeds meer aan mezelf en mijn mogelijkheden, dat voelt niet goed.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
  zaterdag 11 november 2017 @ 14:41:34 #39
377024 Quotidien
fetchez la vache
pi_174999386
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 november 2017 14:34 schreef Keep_Walking het volgende:
Wajonger hier. Ik zit in een vergelijkbare situatie zoals jij dat schetst. Ik ben arbeidsongeschikt verklaart en het is maar de vraag of ik kan werken.

Soms schat ik mijn mogelijkheden om uit mijn uitkeringsituatie te komen laag. Ik hoop dat ik in de toekomst kan werken, maar er is een kans dat ik dit niet kan. Gelukkig heb ik wel een hbo diploma.

Wat ik merk is dat daten makkelijk was toen ik jonger was. Begin twintig maakt het niet veel uit, dan moet je vooral gezellig en knap zijn. Nu ik de dertigste levensjaar aan het bereiken ben word het moeilijk. Iedereen heeft een baan en iedereen weet wat ze willen in een partner. Ik twijfel steeds meer aan mezelf en mijn mogelijkheden, dat voelt niet goed.
Gelukkig zijn er wel goede tips te vinden hier. Gewoon in de rij bij de voedselbank gaan staan. ;)
Ik ben nie hier voor de pingpong te schpelen
  zaterdag 11 november 2017 @ 14:48:24 #40
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_174999497
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 november 2017 14:41 schreef Quotidien het volgende:

[..]

Gelukkig zijn er wel goede tips te vinden hier. Gewoon in de rij bij de voedselbank gaan staan. ;)
Het ding is dat ik me daar niet eens zoveel mee bezig houdt. Vrouwen zijn maar een klein onderdeel van het probleem. Het probleem is dat ik niet kan werken en amper voor mezelf kan zorgen. Gebrek aan geld en zelfvertrouwen.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_174999551
quote:
10s.gif Op zaterdag 11 november 2017 14:07 schreef Adept het volgende:

[..]

Positieve verhalen uiteraard ook zeer welkom, goed te horen!
weettoch. geen stress
pi_174999645
quote:
6s.gif Op zaterdag 11 november 2017 14:51 schreef Salvad0R het volgende:

[..]

weettoch. geen stress
Ik ook niet.. Maar ook geen 'chicks' of liefde :P

Maargoed, wat niet is kan komen.
pi_175004321
Kan best wel, hangt af van de situatie van iemand. Als je chronisch ziek bent oid en niet kan werken zou ik er geen moeite mee hebben. Die persoon kan er immers niks aan doen. Als je niet werkt en hard op zoek bent naar werk: ook geen probleem. Maar als je gewoon uitkering loopt te trekken gaat het op den duur wel stuklopen denk ik. Gewoon vanwege het verschil in instelling. Ik zou altijd proberen er iets van te maken, ook al heb ik weinig kansen of alleen kans op laaggeschoold werk. Dan zou ik dat laatste gewoon doen totdat er een betere kans voorbij komt. Als de ander die instelling ook heeft zou het geen probleem moeten zijn.
pi_175004444
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 november 2017 18:57 schreef DoubleDip het volgende:
Kan best wel, hangt af van de situatie van iemand. Als je chronisch ziek bent oid en niet kan werken zou ik er geen moeite mee hebben. Die persoon kan er immers niks aan doen. Als je niet werkt en hard op zoek bent naar werk: ook geen probleem. Maar als je gewoon uitkering loopt te trekken gaat het op den duur wel stuklopen denk ik. Gewoon vanwege het verschil in instelling. Ik zou altijd proberen er iets van te maken, ook al heb ik weinig kansen of alleen kans op laaggeschoold werk. Dan zou ik dat laatste gewoon doen totdat er een betere kans voorbij komt. Als de ander die instelling ook heeft zou het geen probleem moeten zijn.
Mooi gezegd, in de praktijk twijfel ik of ik voor een (chronisch zieke) bijstander zou kunnen gaan.
Gezegd vanuit mijn comfortabele situatie natuurlijk.
pi_175004726
“Most people fantasize that if they won the lottery, they would quit their jobs and immerse themselves in leisure, play, family, parenthood, occasional thrilling sex; they'd eat when they were hungry and sleep whenever they felt sleepy. Many people, if they won the lottery and got rich quick, would want to live like elephants.”

—Carl Safina, Beyond Words: What Animals Think and Feel
  zaterdag 11 november 2017 @ 19:22:08 #46
285174 Evienne
never odd or even
pi_175004939
Ik zit (gelukkig niet lang meer) in de bijstand en date niet. Ben nu immers niet Gods gift to men. Als het goed is heb ik over een paar maanden papieren op zak voor een passende baan, dan zou ik niet zomaar een man in de bijstand daten. OK, als hij heel leuk is, en er zijn omstandigheden waardoor hij echt niet kan werken, wordt het moeilijk rigide te zijn, maar ik wil wel een toekomst met iemand. Dus zou hij het huishouden doen, boodschappen, lekker (!) koken, tuin, met de honden lopen ook als het regent en mijn voetjes masseren na een lange dag werken, mwah, is te overwegen. Kan of wil iemand dat soort dingen ook niet, dan denk ik toch aan mijn eigen hachje hoor. Verliefd of niet. Heb mijn handen meer dan vol aan mezelf en de dierentuin.
think for yourself, question authority
while it is always possible to wake a person who's sleeping, no amount of noise will wake a person who is pretending to be asleep
  zaterdag 11 november 2017 @ 19:40:04 #47
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_175005346
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 november 2017 19:22 schreef Evienne het volgende:
Ik zit (gelukkig niet lang meer) in de bijstand en date niet. Ben nu immers niet Gods gift to men. Als het goed is heb ik over een paar maanden papieren op zak voor een passende baan, dan zou ik niet zomaar een man in de bijstand daten. OK, als hij heel leuk is, en er zijn omstandigheden waardoor hij echt niet kan werken, wordt het moeilijk rigide te zijn, maar ik wil wel een toekomst met iemand. Dus zou hij het huishouden doen, boodschappen, lekker (!) koken, tuin, met de honden lopen ook als het regent en mijn voetjes masseren na een lange dag werken, mwah, is te overwegen. Kan of wil iemand dat soort dingen ook niet, dan denk ik toch aan mijn eigen hachje hoor. Verliefd of niet. Heb mijn handen meer dan vol aan mezelf en de dierentuin.
_O- _O_
pi_175005608
quote:
10s.gif Op zaterdag 11 november 2017 09:24 schreef Adept het volgende:

[..]

:P Tja, het proberen waard inderdaad, want in het uitgaansleven zul je ze amper zien.. Nog minder sociale interactie. Dus mij lijkt het wel een actueel onderwerp.
Dit denken, die kunnen elke dag van de week stappen, toch vrij de dag erop.
Ik ben een sukkel voor de liefde, koning in de discotheek
pi_175005901
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 november 2017 19:51 schreef IkBenDeBaas het volgende:

[..]

Dit denken, die kunnen elke dag van de week stappen, toch vrij de dag erop.
Met een behoorlijk inkomen wel ja, maar met een uitkering toch niet vrees ik. Tenzij je een drankje per keer doet :P
  zaterdag 11 november 2017 @ 20:39:17 #50
463917 Buurtzwaan
Houdt van de polder
pi_175006707
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 november 2017 18:57 schreef DoubleDip het volgende:
Kan best wel, hangt af van de situatie van iemand. Als je chronisch ziek bent oid en niet kan werken zou ik er geen moeite mee hebben. Die persoon kan er immers niks aan doen. Als je niet werkt en hard op zoek bent naar werk: ook geen probleem. Maar als je gewoon uitkering loopt te trekken gaat het op den duur wel stuklopen denk ik. Gewoon vanwege het verschil in instelling. Ik zou altijd proberen er iets van te maken, ook al heb ik weinig kansen of alleen kans op laaggeschoold werk. Dan zou ik dat laatste gewoon doen totdat er een betere kans voorbij komt. Als de ander die instelling ook heeft zou het geen probleem moeten zijn.
Dit, de bijstand is normaal gesproken iets tijdelijks als je gezond bent en een gemotiveerde instelling hebt. Bijna niemand wil een relatie beginnen met iemand die zijn hand openhoudt bij de staat vanwege luiheid.
  zaterdag 11 november 2017 @ 20:53:52 #51
377024 Quotidien
fetchez la vache
pi_175007047
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 november 2017 19:51 schreef IkBenDeBaas het volgende:

[..]

Dit denken, die kunnen elke dag van de week stappen, toch vrij de dag erop.
Wat denk je dat de mogelijkheden zijn met 40 euro per week?
Ik ben nie hier voor de pingpong te schpelen
pi_175007310
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 november 2017 14:48 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Het ding is dat ik me daar niet eens zoveel mee bezig houdt. Vrouwen zijn maar een klein onderdeel van het probleem. Het probleem is dat ik niet kan werken en amper voor mezelf kan zorgen. Gebrek aan geld en zelfvertrouwen.
Waarom bende gij een Wajonger dan als ik vragen mag?? (Ik ook namelijk)
pi_175007354
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 november 2017 20:53 schreef Quotidien het volgende:

[..]

Wat denk je dat de mogelijkheden zijn met 40 euro per week?
Zwart bijklussen
Ik ben een sukkel voor de liefde, koning in de discotheek
pi_175008629
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 november 2017 09:26 schreef Isabeau het volgende:
Ik geloof dat je beste kansen op een relatie liggen in het vinden van een baan.

Geen Nederlands onderzoek, maar ik denk dat het vergelijkbaar is hier: 75 Percent of Women Say They Won't Date Unemployed Men

Sterkte.
Ach, hij kan nog voor de 25% gaan die er geen problemen mee heeft...
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
pi_175009045
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 november 2017 09:09 schreef Adept het volgende:
Zo, om maar eens met een nieuw geluid te komen bedacht ik mij het volgend. Hoe is het voor mensen die half buiten de samenleving staan om liefde te beleven en vinden, met de vaak enorme afstand in sociaal maatschappelijke gebieden?

Nu is de bijstand slechts de opening maar gemakkelijk uit te breiden naar iedereen die buiten de boot gevallen is. Gechargeerd uiteraard, maar ik neem aan dat dit wel begrepen wordt zo.

Geen noemenswaardige toekomst in materialistische zin, geld is een chronisch probleem etc.

Dus hoe vind je nu een levenspartner in dergelijke condities.
Ik denk dat de kloof eerder zit in het verschil qua achtergrond dan in het materiële
pi_175009976
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 november 2017 09:19 schreef 8777 het volgende:
Je kunt iemand zoeken die er ongeveer hetzelfde voor staat.
In de rij bij de voedselbank bijvoorbeeld.
Wat de fuck, sinds wanneer ben jij een man?!
1 + 1 = blauw
  zaterdag 11 november 2017 @ 23:30:02 #57
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_175010021
quote:
11s.gif Op zaterdag 11 november 2017 23:27 schreef Kamina het volgende:

[..]

Wat de fuck, sinds wanneer ben jij een man?!
Jij hebt duidelijk niet goed opgelet.
The love you take is equal to the love you make.
pi_175010052
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 november 2017 23:30 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Jij hebt duidelijk niet goed opgelet.
Or did I? :9
1 + 1 = blauw
  zondag 12 november 2017 @ 03:30:04 #59
391049 Zelus
Toewijding en wedijver
pi_175011982
Mensen die in de bijstand zitten, of een wajong/wao uitkering hebben, zijn ook mensen,echt waar, ik verzin dit niet. De meeste, niet allemaal dus, hebben ook een sociaal leven, waardoor zij meer met andere mensen in aanraking komen dan bv de zolder Fokkers.

En ook zonder eigen vermogen kan je goed genaaid worden, met sex bedoel ik :P
pi_175011992
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 november 2017 10:59 schreef wielrennerdt het volgende:
goed topic weer 0906
:D
pi_175012092
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 november 2017 22:29 schreef StevieW0nder het volgende:

[..]

Ik denk dat de kloof eerder zit in het verschil qua achtergrond dan in het materiële
Als in opleiding, intelligentie etc?
pi_175013375
De TT klinkt als een film van Hollandse bodem.
1 + 1 = blauw
  zondag 12 november 2017 @ 11:16:42 #63
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_175014520
quote:
0s.gif Op zondag 12 november 2017 03:30 schreef Zelus het volgende:
Mensen die in de bijstand zitten, of een wajong/wao uitkering hebben, zijn ook mensen,echt waar, ik verzin dit niet. De meeste, niet allemaal dus, hebben ook een sociaal leven, waardoor zij meer met andere mensen in aanraking komen dan bv de zolder Fokkers.

En ook zonder eigen vermogen kan je goed genaaid worden, met sex bedoel ik :P
Dat is nog erger. Jij ziet uitkeringstrekkers alleen maar als makkelijke neukobjecten en niet als trouwmateriaal. Laat ze dan lekker met rust :{
  zondag 12 november 2017 @ 11:24:44 #64
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_175014599
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 november 2017 21:02 schreef hoechst het volgende:

[..]

Waarom bende gij een Wajonger dan als ik vragen mag?? (Ik ook namelijk)
Psychoses gehad. En jij?
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_175015395
Ik zou niet snel daten met een bijstandstrekker. Niet vanwege materialistische redenen maar omdat de mensen die in de voor mij datebare leeftijd zitten die in de bijstand zitten meestal een instelling hebben waar ik op afknap.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_175018344
quote:
15s.gif Op zaterdag 11 november 2017 13:00 schreef alilami het volgende:

[..]

Nee, ze zijn op zoek naar een employed sucker die de vrouw + haar kind(eren) van een unemployed man kan onderhouden.
+1000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000 _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ w/ w/ w/ w/ w/
pi_175019757
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 november 2017 14:08 schreef 8777 het volgende:

[..]

En hoeveel rijke vrouwen daten met een man die van een uitkering moet leven?
Daar hoef je nog niet eens een rijke vrouw voor te zijn, iedereen probeert hogerop te komen, zowel mannen als vrouwen. Voor een man is het wel moeilijker, maar dat wil niet zeggen dat ze het niet proberen.
pi_175021191
quote:
0s.gif Op zondag 12 november 2017 04:45 schreef Adept het volgende:

[..]

Als in opleiding, intelligentie etc?
Dit ja. Ik heb tijdens mijn opleiding wel eens wat low skilled jobs gedaan om wat bij te verdienen tijdens vakanties. Ik zeg niet dat alle laagopgeleiden minder intelligent zijn, maar doorgaans merk je dat verschil wel goed. Van die moppen die iemand van 11 jaar oud maakt enzo.
Er zijn ook best wat laag opgeleiden die aannemelijk intelligent zijn maar van thuis uit niet de opvoeding meekregen om te studeren. Of anderen die er gewoon de mentaliteit niet voor hadden.

Bij een matig verschil valt er best mee te leven. Maar als het zo groot is dat jullie over meerdere onderwerpen niet kunnen praten of elkaar niet begrijpen, dan is er wel een probleem
pi_175022160
quote:
0s.gif Op zondag 12 november 2017 15:58 schreef StevieW0nder het volgende:

[..]

Dit ja. Ik heb tijdens mijn opleiding wel eens wat low skilled jobs gedaan om wat bij te verdienen tijdens vakanties. Ik zeg niet dat alle laagopgeleiden minder intelligent zijn, maar doorgaans merk je dat verschil wel goed. Van die moppen die iemand van 11 jaar oud maakt enzo.
Er zijn ook best wat laag opgeleiden die aannemelijk intelligent zijn maar van thuis uit niet de opvoeding meekregen om te studeren. Of anderen die er gewoon de mentaliteit niet voor hadden.

Bij een matig verschil valt er best mee te leven. Maar als het zo groot is dat jullie over meerdere onderwerpen niet kunnen praten of elkaar niet begrijpen, dan is er wel een probleem
Helemaal mee eens inmiddels, heb zelf ook ervaring met een mismatch in beleving en intelligentie, en dat werkt zeer zeker niet. Niet dat ik nu zo'n wereldwonder ben op dat gebied, maar ontwikkeling en intelligentie is toch wel een behoorlijke eis geworden als ik weer iemand zou tegenkomen.
pi_175022422
quote:
7s.gif Op zondag 12 november 2017 16:36 schreef Adept het volgende:

[..]

Helemaal mee eens inmiddels, heb zelf ook ervaring met een mismatch in beleving en intelligentie, en dat werkt zeer zeker niet. Niet dat ik nu zo'n wereldwonder ben op dat gebied, maar ontwikkeling en intelligentie is toch wel een behoorlijke eis geworden als ik weer iemand zou tegenkomen.
Let wel op. Ik bedoel hiermee niet dat iemand met een universitaire achtergrond geen relatie kan hebben met een arbeider. Er zijn best wat intelligente arbeiders die gewoon een moeilijkere levensloop hebben gehad. Maar vaak ligt het ofwel aan intelligentie ofwel aan motivatie.

Ik denk ook dat de kwaliteit van je leven er onder lijdt als je samen bent met iemand die lichamelijk afgepeigerd van het werk thuis komt, of die zich mateloos irriteert aan het repetitieve karakter van ongeschoold werk (bandwerk, rekken vullen etc). Het is heel wat anders met iemand met carričremogelijkheden, iemand die vooruit wil.

Een groter probleem tegenwoordig, vind ik dat mensen louter op zoek zijn naar iemand met status/ een goeie baan en dat het emotionele steeds minder belangrijk wordt. Dat de partner een goeie partij moet zijn vanuit dat opzicht. Want het huis, de vakanties, de opleiding voor de kinderen etc moeten betaald worden.
Ik zie dit aan alle singles die tussen hun 25 en 30 ineens wanhopig op zoek gaan en keuzes maken voor het leven. Mensen waar de liefde er niet bepaald vanaf druipt, maar die toch kinderen hebben.
  zondag 12 november 2017 @ 16:55:02 #71
391049 Zelus
Toewijding en wedijver
pi_175022577
quote:
1s.gif Op zondag 12 november 2017 11:16 schreef Mishu het volgende:

[..]

Dat is nog erger. Jij ziet uitkeringstrekkers alleen maar als makkelijke neukobjecten en niet als trouwmateriaal. Laat ze dan lekker met rust :{
?
  zondag 12 november 2017 @ 18:54:10 #72
339901 LordofLeaves
conjurer of cheap tricks
pi_175026061
Heb er geen problemen mee, zolang ze maar niet de hele dag op hun reet zitten niks te doen.
soooo, da's mooi!
pi_175163571
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 november 2017 14:34 schreef Keep_Walking het volgende:
Wajonger hier. Ik zit in een vergelijkbare situatie zoals jij dat schetst. Ik ben arbeidsongeschikt verklaart en het is maar de vraag of ik kan werken.
Wajong is een gouden kooi.
pi_175223714
quote:
0s.gif Op zondag 12 november 2017 16:49 schreef StevieW0nder het volgende:
Let wel op. Ik bedoel hiermee niet dat iemand met een universitaire achtergrond geen relatie kan hebben met een arbeider. Er zijn best wat intelligente arbeiders die gewoon een moeilijkere levensloop hebben gehad. Maar vaak ligt het ofwel aan intelligentie ofwel aan motivatie.

Ik denk ook dat de kwaliteit van je leven er onder lijdt als je samen bent met iemand die lichamelijk afgepeigerd van het werk thuis komt, of die zich mateloos irriteert aan het repetitieve karakter van ongeschoold werk (bandwerk, rekken vullen etc). Het is heel wat anders met iemand met carričremogelijkheden, iemand die vooruit wil.

Een groter probleem tegenwoordig, vind ik dat mensen louter op zoek zijn naar iemand met status/ een goeie baan en dat het emotionele steeds minder belangrijk wordt. Dat de partner een goeie partij moet zijn vanuit dat opzicht. Want het huis, de vakanties, de opleiding voor de kinderen etc moeten betaald worden.
Ik zie dit aan alle singles die tussen hun 25 en 30 ineens wanhopig op zoek gaan en keuzes maken voor het leven. Mensen waar de liefde er niet bepaald vanaf druipt, maar die toch kinderen hebben.
Ik geef je helemaal gelijk!

Zelf een universitaire achtergrond (toen nog bezig) en samen geweest met een meisje uit een kansarm gezin. Een alleenstaande moeder die twee daagjes in de week werkte en zij ging nog naar school. Op zich ging het allemaal wel goed, toch twee jaar volgehouden.

Alleen waren er van die momenten dat ik naar de winkel ging en ze het kleinste potje mayonaise kocht dat ze kon kopen omdat dat het goedkoopst was. De week ervoor had ze ook al zo'n potje gekocht. Ik heb toen echt met tekeningetjes en voorbeeldjes moeten uitleggen dat twee potjes van 100 ml voor 3 euro duurder waren dan een pot van 200 ml voor 2 euro 50. Breuken en de regel van drie gingen er bij haar niet in en dat is echt lastig als je zelf dag in dag uit integralen aan het oplossen bent.

Sindsdien kijk ik eigenlijk heel erg naar afkomst eigenlijk, en misschien zou ik dat niet meer mogen doen. Mijn ex is gewoon een soort stereotiep voor me geworden, en het is meer het verschil in instelling dat me afschrikt dan puur het gebrek aan geld.
Imagination is more important than knowledge (Albert Einstein).
pi_175223748
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 november 2017 23:30 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Jij hebt duidelijk niet goed opgelet.
Lastig als hij diverse klonen gebruikt of heeft gebruikt, je weet het niet :P
  dinsdag 21 november 2017 @ 19:37:47 #76
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_175223881
Liefde in de bijstand is bij lange na niet onmogelijk, niet voor niks dat de sociaal-economische grondlaag zich het meest voortplant van iedereen. Het is het verschil dat het lastig maakt. Men zoekt overeenkomstige levensstijlen in elkaar. Past het niet, dan komt er wrijving en die wrijving is niet eeuwig vol te houden.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
  dinsdag 21 november 2017 @ 19:57:35 #77
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_175224272
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 november 2017 09:09 schreef Adept het volgende:
Hoe is het voor mensen die half buiten de samenleving staan om liefde te beleven en vinden, met de vaak enorme afstand in sociaal maatschappelijke gebieden?
Die afstand is er denk ik vooral tot degenen met een andere achtergrond. En het is niet dat mensen in de bijstand geen andere mensen kunnen leren kennen, dat kan ook buiten het werk om natuurlijk.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')