abonnementen ibood.com bol.com Gearbest
pi_174993916
registreer om deze reclame te verbergen
Zo, om maar eens met een nieuw geluid te komen bedacht ik mij het volgend. Hoe is het voor mensen die half buiten de samenleving staan om liefde te beleven en vinden, met de vaak enorme afstand in sociaal maatschappelijke gebieden?

Nu is de bijstand slechts de opening maar gemakkelijk uit te breiden naar iedereen die buiten de boot gevallen is. Gechargeerd uiteraard, maar ik neem aan dat dit wel begrepen wordt zo.

Geen noemenswaardige toekomst in materialistische zin, geld is een chronisch probleem etc.

Dus hoe vind je nu een levenspartner in dergelijke condities.
pi_174993999
En dat vraag je op een forum voor de rijke mensen??
pi_174994007
Je kunt iemand zoeken die er ongeveer hetzelfde voor staat.
In de rij bij de voedselbank bijvoorbeeld.
niet langer incognito
pi_174994047
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 november 2017 09:19 schreef hoechst het volgende:
En dat vraag je op een forum voor de rijke mensen??
Ja, die kunnen toch ook meedenken :)
pi_174994060
Ik doe gwn tinder das gratis en als we afspreken gaan we eten of drinken ofso bij de Hema egt gezellig xxxx
pi_174994072
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 november 2017 09:19 schreef 8777 het volgende:
:P Tja, het proberen waard inderdaad, want in het uitgaansleven zul je ze amper zien.. Nog minder sociale interactie. Dus mij lijkt het wel een actueel onderwerp.
pi_174994082
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 november 2017 09:19 schreef 8777 het volgende:
Het zijn toch alleen vrouwen die in de bijstand zitten?
Die willen juist een rijke vent, anders schieten ze er niks mee op.
Op maandag 9 oktober 2017 20:31 schreef vogeltjesdans het volgende:
Geschiedenis wordt geschreven door overwinnaars. Het eerste slachtoffer in een oorlog is de waarheid.
pi_174994090
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 november 2017 09:23 schreef 2682000 het volgende:
Ik doe gwn tinder das gratis en als we afspreken gaan we eten of drinken ofso bij de Hema egt gezellig xxxx
Zo'n euro ontbijtje is zo gek nog niet :P

Zero dating, voor uitgevallen burgers.
pi_174994097
Ik geloof dat je beste kansen op een relatie liggen in het vinden van een baan.

Geen Nederlands onderzoek, maar ik denk dat het vergelijkbaar is hier: 75 Percent of Women Say They Won't Date Unemployed Men

Sterkte.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_174994119
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 november 2017 09:25 schreef Hyaenidae het volgende:

[..]

Ja daar heb je wel enigszins gelijk in.
Een arme vrouw zoekt waarschijnlijk meer naar iemand waar wel toekomstmuziek inzit, waar ze zelf beter van kan worden.
niet langer incognito
pi_174994124
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 november 2017 09:25 schreef Hyaenidae het volgende:

[..]

Zou best eens kunnen ja, vrouwen hebben toch altijd een meerwaarde op de datingmarkt.. Wel een goed punt.
pi_174994159
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 november 2017 09:26 schreef Isabeau het volgende:
Ik geloof dat je beste kansen op een relatie liggen in het vinden van een baan.

Geen Nederlands onderzoek, maar ik denk dat het vergelijkbaar is hier: 75 Percent of Women Say They Won't Date Unemployed Men

Sterkte.
Dat is dan wel zo, maar er is een grote groep die dus niet aan die voorwaarden kan voldoen.. En daar heb ik het nu over.

De waarde van de man is zo slechts uitgedrukt in geld en kansen, middels vooruitzichten. Op zich een vrij normale redenatie, maar geen oplossing voor mensen die minder vooruitzichten hebben op relatiegebied. En liefde staat daar nog los van, want heeft niets met sociale positie te maken in principe, en wordt slechts belangrijker naarmate kinderen op de wensenlijst staan.
pi_174994234
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 november 2017 09:31 schreef Adept het volgende:

Dat is dan wel zo, maar er is een grote groep die dus niet aan die voorwaarden kan voldoen.. En daar heb ik het nu over.

De waarde van de man is zo slechts uitgedrukt in geld en kansen, middels vooruitzichten. Op zich een vrij normale redenatie, maar geen oplossing voor mensen die minder vooruitzichten hebben op relatiegebied. En liefde staat daar nog los van, want heeft niets met sociale positie te maken in principe, en wordt slechts belangrijker naarmate kinderen op de wensenlijst staan.
Ik denk dat je je vooral moet richten op het irl ontmoeten van een leuke meid die bij je past. Via datingwebsites word je op grond van 'geen baan' vrees ik al snel terzijde geschoven. Als iemand je gewoon direct leuk vindt in het echt, dan krijg je heus wel een kans op een relatie :Y
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  zaterdag 11 november 2017 @ 09:40:59 #14
422935 Myrr
Hail Myrria
pi_174994269
Als je te weinig geld hebt, zorgen dat je altijd wiet en sterke verhalen hebt, dan komen de arme vrouwkes alsnog.
pi_174994284
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 november 2017 09:37 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ik denk dat je je vooral moet richten op het irl ontmoeten van een leuke meid die bij je past. Via datingwebsites word je op grond van 'geen baan' vrees ik al snel terzijde geschoven. Als iemand je gewoon direct leuk vindt in het echt, dan krijg je heus wel een kans op een relatie :Y
Uiteraard kan dat het geval zijn :) Maar dan komt uiteindelijk toch de praktische kant naar boven, als in ik heb geen baan als voorbeeld. En als je echt eerlijk wilt zijn richting een mogelijke partner dan breng je dit zo snel mogelijk naar voren, want stel je wordt beiden verliefd, maar ineens wordt duidelijk dat er te grote verschillen zijn in bijvoorbeeld financiŽle ruimte, dus ook in de mogelijkheden om samen dingen te ondernemen, in de weg komen te staan?

Liefde is blind, maar niet voor lang..
  zaterdag 11 november 2017 @ 09:55:25 #16
422935 Myrr
Hail Myrria
pi_174994460
Hoe komt het dat je geen baan hebt, en heb je wel perspectief op een baan of moet je het gewoon doen met je bijstand en thats it?
pi_174994483
Vrouwen in de bijstand hebben sowieso dus een voordeel.
niet langer incognito
pi_174994499
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 november 2017 09:31 schreef Adept het volgende:

[..]

Soort zoekt soort. Iemand die langdurig of permanent in de bijstand zit, staat heel anders in het leven dan bijvoorbeeld een werkende. En volgens mij kijk je te lichtzinnig op sociale status. Gemiddeld genomen scoort iemand met een lage ses op alle belangrijke levenstereinen, zoals gezondheid en financiŽn, laaggemiddeld, wat op zijn beurt weer een weerslag heeft op zijn of haar gemoedstoestand en persoonlijkheid. En dit zorgt ervoor dat je minder aantrekkelijk wordt gevonden dan de gemiddelde persoon.
pi_174994584
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 november 2017 09:58 schreef wiskundenoob het volgende:

[..]

Soort zoekt soort. Iemand die langdurig of permanent in de bijstand zit, staat heel anders in het leven dan bijvoorbeeld een werkende. En volgens mij kijk je te lichtzinnig op sociale status. Gemiddeld genomen scoort iemand met een lage ses op alle belangrijke levenstereinen, zoals gezondheid en financiŽn, laaggemiddeld, wat op zijn beurt weer een weerslag heeft op zijn of haar gemoedstoestand en persoonlijkheid. En dit zorgt ervoor dat je minder aantrekkelijk wordt gevonden dan de gemiddelde persoon.
Aan de andere kant is het voor een bijstander misschien wel aantrekkelijker om een bijstander te daten omdat gewoon duidelijk is wat de inkomsten gaan worden, niet het idee dat de bijstander inkomen van de werkende vreet omdat de bijstand gekort wordt ofzo.
pi_174994690
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 november 2017 09:55 schreef Myrr het volgende:
Hoe komt het dat je geen baan hebt, en heb je wel perspectief op een baan of moet je het gewoon doen met je bijstand en thats it?
Ik schrijf het algemeen trouwens, niet vanuit mijn eigen situatie. Al zit mijn situatie er niet ver naast. Maar het is geen vraag voor mijzelf alleen. Anders had ik de vraag wel vanuit een persoonlijke situatie omschreven.
pi_174994726
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 november 2017 09:58 schreef wiskundenoob het volgende:

[..]

Ik weet het, ik ken de gevolgen dan ook. En zie de lichtzinnigheid dan ook zeker niet. Het is een algemene, vaak neerwaartse spiraal op elk vlak, wat volkomen logisch is.

De kunst is dan ook om jezelf er bovenuit te werken waar mogelijk.
pi_174995109
Er zijn hier hele wijken die voldoen aan het beeld dat je schetst en die daten gewoon lekker met elkaar
pi_174995389
goed topic weer 0906
  zaterdag 11 november 2017 @ 11:04:32 #24
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_174995466
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 november 2017 10:38 schreef Allures het volgende:
Er zijn hier hele wijken die voldoen aan het beeld dat je schetst en die daten gewoon lekker met elkaar
Daten. :D.

Ik woon in een wijk met bovengemiddeld veel bijstanders en hier wordt genoeg rond geneukt als ik de tamtam mag geloven. :').

En TS, meestal kun je pas vinden wat je zoekt als je ophoudt met zoeken.
And so is the past
  zaterdag 11 november 2017 @ 11:17:59 #25
335476 oppiedoppie
My mind is my small universe..
pi_174995653
Het is inderaad een andere groep mensen, de werkenden en de niet werkenden.
En deze groep niet werkenden gaat steeds groter worden. Eenderde van de werkende bevolking is over 20 jaar werkeloos.
Ik merk het zelf ook, eerste 15 jaar van mn werkend bestaan had ik een vaste baan en daarna 10 jaar vanalles los.
En nu heb ik een leeftijd dat ik al af en toe wordt afgewezen ondanks dat mijn ervaring steeds groter wordt.
Ik hou er dan ook rekening mee dat ik ooit ook tot de groep werkelozen zou kunnen gaan behoren en ben nu versneld mn hypotheek aan het aflossen en heb een hobby die wat geld opleverd achter de hand.

Mijn vriendin is al 10 jaar in de bijstand en die heeft er totaal geen last van op het gebied van de liefde maar zij is dan ook heel mooi. En dat scheelt ook weer. Tja.
abonnementen ibood.com bol.com Gearbest
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')