abonnement Unibet Coolblue
pi_174993717
https://www.rtlnieuws.nl/(...)enhuis-na-hondenbeet

10 november 2017 20:16
Baby met traumaheli naar ziekenhuis na hondenbeet


Een baby is in Rijswijk gebeten door een huishond. Het kindje is ernstig gewond met een traumaheli naar een ziekenhuis gebracht.

De hond is door de politie in beslag genomen. Onduidelijk is waarom de hond heeft gebeten. Na het bijtincident was er paniek in het gezin, zegt een woordvoerder van de politie tegen RTL Nieuws. Het was niet de eerste keer dat deze hond heeft gebeten.


Het is niet duidelijk om wat voor soort hond het gaat. Het was geen vechthond. Er is geen sprake van een strafbaar feit, zegt de politiewoordvoerder. "Als je eigen hond je eigen kind bijt, is dat geen strafbaar feit. Omdat er bij deze hond sprake is van meerdere incidenten, gaat de officier van justitie kijken naar wat er met de hond moet gebeuren.

Honden die als agressief bekend staan, moeten verplicht op puppytraining. De hond die de baby heeft gebeten, was niet van zo'n ras.

Heeft iemand toevallig dit bericht gelezen?
Weet iemand hoe je een hond aan een baby kan laten wennen?
pi_174993786
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 november 2017 08:29 schreef 8777 het volgende:
De hond is door de politie in beslag genomen.
Dat zal een lekkere cake worden.

[ Bericht 3% gewijzigd door Hyaenidae op 11-11-2017 08:54:25 ]
pindazakje
pi_174993812
Je moet vooral geen vechthond hebben. Die zijn enorm lief... Totdat ze een keer door het lint gaan en dan houdt alleen een kogel ze nog tegen.

Normaliter accepteert een hond een baby en kind als deel van de groep. Zeker als jij goed de baas bent.
Whatever...
pi_174993825
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 november 2017 08:51 schreef Spanky78 het volgende:
Je moet vooral geen vechthond hebben. Die zijn enorm lief... Totdat ze een keer door het lint gaan en dan houdt alleen een kogel ze nog tegen.

Normaliter accepteert een hond een baby en kind als deel van de groep. Zeker als jij goed de baas bent.
En als je wel zo'n soort hond hebt?
Wegdoen dan maar?
pi_174993901
Ik dacht dat je ze moet laten snuffelen en juist niet helemaal dat kind voor een hond moet afschermen omdat ze juist dan jaloers kunnen worden enzo.
I solemnly swear i'm up to no good
pi_174993914
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 november 2017 08:55 schreef 8777 het volgende:

[..]

En als je wel zo'n soort hond hebt?
Wegdoen dan maar?
Sowieso. Tenminste, voor mij is iedereen.met zo'n hond per definitie een Tokkie.

Die beesten horen niet in een stad en ook niet in een dichtbevolkt.land als Nederland.
Whatever...
pi_174993915
Tokkiehonden kun je het beste maar gewoon wegdoen ja. Ook als je geen baby hebt.
pi_174993988
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 november 2017 09:08 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Sowieso. Tenminste, voor mij is iedereen.met zo'n hond per definitie een Tokkie.

Die beesten horen niet in een stad en ook niet in een dichtbevolkt.land als Nederland.
De hond blijft.
pi_174994003
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 november 2017 09:18 schreef 8777 het volgende:

[..]

De hond blijft.
Misschien dat je de baby weg kan doen dan?
pi_174994065
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 november 2017 09:18 schreef 8777 het volgende:

[..]

De hond blijft.
Dan niet achteraf gaan huilen dat je baby dood gebeten is.
pi_174994078
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 november 2017 09:06 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Ik dacht dat je ze moet laten snuffelen en juist niet helemaal dat kind voor een hond moet afschermen omdat ze juist dan jaloers kunnen worden enzo.
Gewoon aan laten snuffelen dus?
pi_174994136
Je hond bijt? Dan zou ik daar eerst maar eens mee aan de slag gaan met een goede professional.
I solemnly swear i'm up to no good
pi_174994138
TS geeft niks om de baby. :’)
Ik wacht het volgende nieuwsbericht af.

[ Bericht 39% gewijzigd door #ANONIEM op 11-11-2017 09:29:56 ]
pi_174994161
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 november 2017 09:29 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Je hond bijt? Dan zou ik daar eerst maar eens mee aan. De slag gaan met een goede professional.
Nee hij heeft nooit een mens gebeten maar hij heeft ook nog nooit een baby van dichtbij gezien. Toen ik hem kocht was mijn dochter 5. Dus hij is wel gewend aan kleuters enzovoort.
pi_174994174
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 november 2017 09:31 schreef 8777 het volgende:

[..]

Nee hij heeft nooit een mens gebeten maar hij heeft ook nog nooit een baby van dichtbij gezien. Toen ik hem kocht was mijn dochter 5. Dus hij is wel gewend aan kleuters enzovoort.
Dan zou ik ze gewoon introduceren aan elkaar. Je kan ook eens een hondenschool bellen om te vragen hoe je dat het beste kan aanpakken.

En nooit kind en hond alleen laten.
I solemnly swear i'm up to no good
pi_174994200
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 november 2017 09:32 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Dan zou ik ze gewoon introduceren aan elkaar. Je kan ook eens een hondenschool bellen om te vragen hoe je dat het beste kan aanpakken.

En nooit kind en hond alleen laten.
De baby moet nog geboren worden, februari komt hij.
Ja hondenschool bellen zal ik maandag even doen.
pi_174994202
Ik kan me een recent topic herinneren waarin je hond een andere hond zwaar verwond heeft. Wat denk je dat er gebeurt als je baby een onverwachte beweging maakt en bijv aan de staart van je hond trekt?
pi_174994251
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 november 2017 09:34 schreef spiritusbus het volgende:
Ik kan me een recent topic herinneren waarin je hond een andere hond zwaar verwond heeft. Wat denk je dat er gebeurt als je baby een onverwachte beweging maakt en bijv aan de staart van je hond trekt?
Hij zegt anders net dat de hond nog nooit gebeten heeft. Dus wat is het nou?
pi_174994257
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 november 2017 09:34 schreef spiritusbus het volgende:
Ik kan me een recent topic herinneren waarin je hond een andere hond zwaar verwond heeft. Wat denk je dat er gebeurt als je baby een onverwachte beweging maakt en bijv aan de staart van je hond trekt?
Het kind wordt uiteraard gewoon opgevoed en het is niet de bedoeling dat hond en kind alleen gelaten worden.
pi_174994272
Heeft je hond nou wel of niet gebeten? Je hebt nou eenmaal geen ogen in je rug.
I solemnly swear i'm up to no good
pi_174994278
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 november 2017 09:41 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Heeft je hond nou wel of niet gebeten?
Ik denk geen mens maar wel een andere hond. Alsof dat enig verschil maakt.
pi_174994286
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 november 2017 09:41 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Heeft je hond nou wel of niet gebeten?
Hij heeft een keer een andere hond gebeten die dacht op hem te kunnen rijden. Maar nog nooit een mens. Hij is verder gewoon opgevoed, cursussen gevolgd met hem enzo.
  zaterdag 11 november 2017 @ 09:44:37 #24
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_174994313
Toen mijn oudste geboren moest worden had ik een wat oudere hond die eigenlijk nooit kinderen in huis had gehad, dus toen heb ik bij de Blokker een babypop gekocht waarmee ik ben gaan rondlopen en aandacht geven enzo, zodat de hond eraan zou wennen.
De meisjes bij de Blokker dachten dat ik gek was, maar toen ik daar een paar weken later weer was en er net een baby doodgebeten was door een hond begrepen ze het wel "U was toch die mevrouw die een pop kocht om de hond te laten wennen? Nu snap ik het".
Ze heeft overigens nog wel een keer een sokje van de voet van de baby gehapt.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_174994435
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 november 2017 09:44 schreef Leandra het volgende:
Toen mijn oudste geboren moest worden had ik een wat oudere hond die eigenlijk nooit kinderen in huis had gehad, dus toen heb ik bij de Blokker een babypop gekocht waarmee ik ben gaan rondlopen en aandacht geven enzo, zodat de hond eraan zou wennen.
De meisjes bij de Blokker dachten dat ik gek was, maar toen ik daar een paar weken later weer was en er net een baby doodgebeten was door een hond begrepen ze het wel "U was toch die mevrouw die een pop kocht om de hond te laten wennen? Nu snap ik het".
Ze heeft overigens nog wel een keer een sokje van de voet van de baby gehapt.
Thnx dat is het proberen waard.
pi_174995023
Hoe kun je nu een hond, die al bewezen heeft flink (door) te bijten, bij een baby laten? Ik heb nu al medelijden met het ongeboren kind, en niet alleen vanwege de hond.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_174995134
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 november 2017 09:39 schreef 8777 het volgende:

[..]

Het kind wordt uiteraard gewoon opgevoed en het is niet de bedoeling dat hond en kind alleen gelaten worden.
Ja opgevoede kinderen vallen nooit per ongeluk op de hond als ze leren lopen
Of knuffelen net te hard
Of maken een onverwachte beweging
Of pakken de bal waar ie ook niet op zat te azen
pi_174995251
Je moet beginnen met een hond die gewoon netje opgevoed is en die weet wat zijn plaats in het gezin is.
Naar de hondenschool dus.
Als de kleine er eenmaal is zijn er ook genoeg dingen die je kunt doen zodat het voor de hond duidelijk is dat de baby in rang boven hem staat. Baby kamer is verboden toegang bv.
Maar je zult je kind ook moeten opvoeden. Niet naar de hond toekruipen bv, maar de hond naar je toe laten komen. (iets met onderdanig gedrag als de baby naar de hond kruipt)
Een goede hondenschool kan je hier prima mee helpen.

Succes ^O^
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
pi_174995303
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 november 2017 10:49 schreef valentijn101 het volgende:
Je moet beginnen met een hond die gewoon netje opgevoed is en die weet wat zijn plaats in het gezin is.
Naar de hondenschool dus.
Als de kleine er eenmaal is zijn er ook genoeg dingen die je kunt doen zodat het voor de hond duidelijk is dat de baby in rang boven hem staat. Baby kamer is verboden toegang bv.
Maar je zult je kind ook moeten opvoeden. Niet naar de hond toekruipen bv, maar de hond naar je toe laten komen. (iets met onderdanig gedrag als de baby naar de hond kruipt)
Een goede hondenschool kan je hier prima mee helpen.

Succes ^O^
Dankjewel.
Hond mag sowieso niet boven komen.
pi_174995818
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 november 2017 10:30 schreef spijkerbroek het volgende:
Hoe kun je nu een hond, die al bewezen heeft flink (door) te bijten, bij een baby laten? Ik heb nu al medelijden met het ongeboren kind, en niet alleen vanwege de hond.
Echt he, tis wachten op het volgende topic van ts :X
  zaterdag 11 november 2017 @ 12:29:43 #31
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_174996841
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 november 2017 10:30 schreef spijkerbroek het volgende:
Hoe kun je nu een hond, die al bewezen heeft flink (door) te bijten, bij een baby laten? Ik heb nu al medelijden met het ongeboren kind, en niet alleen vanwege de hond.
Wat een baarlijke onzin. Dat zijn 2 onvergelijkbare zaken.

Het belangrijkste wat de ts nu moet doen is het leefschema voor de hond nu al aanpassen op de baby. Als jullie straks die baby hebben zullen jullie het druk hebben ermee. De hond zal daardoor op een lager pitje komen, rustig moeten liggen wachten aan je voeten ipv op schoot te kruipen, het wandelschema kan anders worden, misschien ook tijdelijk wel wat minder.

Dit soort dingen wil je niet moeten aanleren met een baby erbij,maar ervoor al. Dan koppelt de hond de 'beperkingen' niet aan de baby. Wat 'jaloers' gedrag kan veroorzaken.

Scherp de gehoorzaamheid even goed aan, nu, voordat het kind er is. Zit, lig, wacht, plaats, netjes aan de lijn lopen, dat zijn de belangrijkste die er echt goed in moeten zitten. Wen evt al aan de kinderwagen, sommige honden vinden het heel spannend om naast(achter) zo'n ding te moeten lopen ineens. Kunnen het zelfs wat eng vinden. Zelfde met al die andere vreemde objecten die er anders niet waren en al die zaken die de hond weleens kan zien als leuk, extra speelgoed! Leer de hond nu al dat het allemaal ok is en dat hij eraf moet blijven.

Zeker bij alle beperkende dingen (nee, dat leuke knuffelbeest is niet van jou, die speen mag je niet hebben enz enz enz) geld begin daar nu mee en niet pas als de baby er is. Wat je wil voorkomen is dat de hond negatieve dingen koppelt aan de baby.

Wat je ook niet wil is dat opwinding (drukte, feestje!) aan de baby en alles om de baby gekoppeld wordt. Je wil dat de hond zich kalm en rustig gedraagt rondom de baby.
Daar begin je nu al mee, door die opvoeding weer even goed af te stoffen. En in huis kalm en rustig gedrag verwachten. Te belonen, te versterken.

Zorg dat de eerste indruk van de baby goed is. Jaag de hond niet weg als hij nieuwschierig is, maar begeleid hem in dat netjes doen. Laat hem zitten, beloon hem daarvoor. Beloon hem voor net en rustig gedrag rond de baby. Hij mag contact maken, maar kalm, ontspannen en rustig.
Beloon hem ook als je bezig bent met de baby, zodat de hond jouw aandacht voor de baby koppelt aan positief, een fijn gevoel.

Zorg dat er zeker die eerste week voldoende aandacht voor de hond is. Ook hierom is het een goed idee dat terug te schroeven voordat de baby er is. Dan kan je als de baby er is makkelijker wat meer aandacht geven (wat minder is als nu, wat past in dat drukke baby schema) waardoor er weer een extra positieve koppeling ontstaat. Zorg wel dat de hond voldoende in zijn behoefte wordt voorzien natuurlijk, te weinig beweging e.d. zorgen voor frustratie, dat wil je niet. Dat doet af aan kalm, ontspannen en zich goed voelen.

Ik las dat je al van plan was contact met de hondenschool op te nemen. Dat is super!
Zij kunnen je hierin heel erg goed begeleiden, ze kunnen ook je hond testen/inschatten en je helpen met puntjes die er eventueel zijn. Blijf ook in contact met de hondenschool, als er ook maar iets is wat je niet weet of over twijfelt als de baby er is neem dan direct contact op en vraag. Daar zijn ze voor, doen ze echt graag.

Het klinkt allemaal als tjee wat veel, maar het valt wel mee. Zeker met een goede voorbereiding geld dat als de hond verder goed mens sociaal is het eigenlijk altijd goed gaat.
Natuurlijk geen domme dingen doen als uk en hond met elkaar alleen laten, of de uk steeds bij de hond zetten zodat de hond geen rust krijgt of niet kan ontwijken.

[ Bericht 0% gewijzigd door Cause_Mayhem op 11-11-2017 12:34:59 ]
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_174996954
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 november 2017 09:53 schreef 8777 het volgende:

[..]

Thnx dat is het proberen waard.
"Het proberen waard" _O-

Als het niet goed gaat maak je toch gewoon een nieuwe baby..
pi_174997055
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 november 2017 12:35 schreef Deshain het volgende:

[..]

"Het proberen waard" _O-

Als het niet goed gaat maak je toch gewoon een nieuwe baby..
Met een Amerikaanse Stafford is dat wel de enige optie als ie eenmaal z'n tanden in de spruit heeft gezet.
  zaterdag 11 november 2017 @ 12:41:39 #34
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_174997069
Eerste luier aan de hond geven en dan hoort de baby ook gewoon bij de roedel.
And so is the past
pi_174997071
Toen mijn dochter geboren is, hadden wij 5 Kangals en een Sintbernard kruising lopen, niet de kleinste hondjes en ze waren geen kleine kinderen gewend, de honden zijn altijd als hond behandeld, we hebben er nooit mee lopen tutten, ouwehoeren of met hoge piepstemmetjes mee lopen praten, op de bank, laten schooien, of weet ik veel wat mensen allemaal doen, we hebben ze nooit als een verkapt kind behandeld, respect voor de hond, respect naar ons. Het waren wel waakhonden, toen mijn dochter een week oud was, in de kinderwagen en ben zo het verblijf van de honden binnen gelopen, meteen zaten er 6 koppen in de kinderwagen van wat is dat nou? na wat snuffelen, even lebberen, ( nee was niet eetbaar ) schuine koppen toen ze kraaide was het klaar, we zijn altijd op dezelfde manier met de honden blijven omgaan. Hier hebben tot verleden jaar altijd honden gelopen van formaat, nooit heb ik de hond anders behandeld, gewoon duidelijke regels wat voor het kind was, was na het kind ook.

Ik heb nooit problemen gehad met baby en de honden.
pi_174997087
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 november 2017 12:29 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Wat een baarlijke onzin. Dat zijn 2 onvergelijkbare zaken.

Het belangrijkste wat de ts nu moet doen is het leefschema voor de hond nu al aanpassen op de baby. Als jullie straks die baby hebben zullen jullie het druk hebben ermee. De hond zal daardoor op een lager pitje komen, rustig moeten liggen wachten aan je voeten ipv op schoot te kruipen, het wandelschema kan anders worden, misschien ook tijdelijk wel wat minder.

Dit soort dingen wil je niet moeten aanleren met een baby erbij,maar ervoor al. Dan koppelt de hond de 'beperkingen' niet aan de baby. Wat 'jaloers' gedrag kan veroorzaken.

Scherp de gehoorzaamheid even goed aan, nu, voordat het kind er is. Zit, lig, wacht, plaats, netjes aan de lijn lopen, dat zijn de belangrijkste die er echt goed in moeten zitten. Wen evt al aan de kinderwagen, sommige honden vinden het heel spannend om naast(achter) zo'n ding te moeten lopen ineens. Kunnen het zelfs wat eng vinden. Zelfde met al die andere vreemde objecten die er anders niet waren en al die zaken die de hond weleens kan zien als leuk, extra speelgoed! Leer de hond nu al dat het allemaal ok is en dat hij eraf moet blijven.

Zeker bij alle beperkende dingen (nee, dat leuke knuffelbeest is niet van jou, die speen mag je niet hebben enz enz enz) geld begin daar nu mee en niet pas als de baby er is. Wat je wil voorkomen is dat de hond negatieve dingen koppelt aan de baby.

Wat je ook niet wil is dat opwinding (drukte, feestje!) aan de baby en alles om de baby gekoppeld wordt. Je wil dat de hond zich kalm en rustig gedraagt rondom de baby.
Daar begin je nu al mee, door die opvoeding weer even goed af te stoffen. En in huis kalm en rustig gedrag verwachten. Te belonen, te versterken.

Zorg dat de eerste indruk van de baby goed is. Jaag de hond niet weg als hij nieuwschierig is, maar begeleid hem in dat netjes doen. Laat hem zitten, beloon hem daarvoor. Beloon hem voor net en rustig gedrag rond de baby. Hij mag contact maken, maar kalm, ontspannen en rustig.
Beloon hem ook als je bezig bent met de baby, zodat de hond jouw aandacht voor de baby koppelt aan positief, een fijn gevoel.

Zorg dat er zeker die eerste week voldoende aandacht voor de hond is. Ook hierom is het een goed idee dat terug te schroeven voordat de baby er is. Dan kan je als de baby er is makkelijker wat meer aandacht geven (wat minder is als nu, wat past in dat drukke baby schema) waardoor er weer een extra positieve koppeling ontstaat. Zorg wel dat de hond voldoende in zijn behoefte wordt voorzien natuurlijk, te weinig beweging e.d. zorgen voor frustratie, dat wil je niet. Dat doet af aan kalm, ontspannen en zich goed voelen.

Ik las dat je al van plan was contact met de hondenschool op te nemen. Dat is super!
Zij kunnen je hierin heel erg goed begeleiden, ze kunnen ook je hond testen/inschatten en je helpen met puntjes die er eventueel zijn. Blijf ook in contact met de hondenschool, als er ook maar iets is wat je niet weet of over twijfelt als de baby er is neem dan direct contact op en vraag. Daar zijn ze voor, doen ze echt graag.

Het klinkt allemaal als tjee wat veel, maar het valt wel mee. Zeker met een goede voorbereiding geld dat als de hond verder goed mens sociaal is het eigenlijk altijd goed gaat.
Natuurlijk geen domme dingen doen als uk en hond met elkaar alleen laten, of de uk steeds bij de hond zetten zodat de hond geen rust krijgt of niet kan ontwijken.
Dus alvast beginnen met minder aandacht te geven enzo?
Hij gaat nu een keer per week met een hus mee, daar kan straks twee keer van gemaakt worden. Van speelgoed afblijven heeft ie al lang geleden geleerd. Hij pikte alleen soms meubeltjes uit dochters poppenhuis. Maar het is geen sloper, meer een bewaarder zeg maar
pi_174997166
Nouja, een hond die een andere hond bijt hoeft niet per definitie ook intolerant te zijn tegen kinderen...

Hoe is de hond normaal tegen kleine kinderen? Toont hij interesse, of angst, of negeert hij ze? Is hij erg gevoelig voor geluiden (gehuil van een baby)? Is hij gewend zachtjes of voorzichtig te doen met bv een puppy, kat, of konijn of ander kwetsbaar huisdier? Ik neem aan dat je je hond goed kent, dan heb je toch wel enig idee hoe hij met een baby om zou gaan denk ik..?

Wij hebben de honden gewoon voorzichtig laten snuffelen aan de baby, en daarmee was het wel klaar eigenlijk. Onze oudste honden vonden een baby niet zo boeiend, de toen jongste was juist helemaal verliefd. Ik heb geen foto's van mijn dochter als baby zonder dat er ergens in beeld een stukje zwarte labrador is te zien. De meest gebruikte zin het eerste levensjaar van mijn dochter was 'Nori, niet likken!' (waarbij Nori dus de hond is, even voor de duidelijkheid :P ).

Verder was het hier vooral zaak ze een beetje uit elkaar te houden en de hond af en toe op haar plaats te sturen omdat ze steeds de baby aan wilde raken met haar neus of poot (dat werd wel iets minder toen de baby gericht kon grijpen en de hond een keer hard bij de lip greep, vanaf toen hield de hond heel verstandig een -baby-armlengte afstand).

Dus ik zou zeggen, gun ze allebei hun rust en maak een eigen plekje voor de hond waar de baby niet bij kan. De meeste honden gaan een baby wel uit de weg als ze het niet leuk vinden, die zoeken de confrontatie niet bewust op. En laat ze nooit alleen, zodat je altijd in kan grijpen. Dus ook als je even naar de wc gaat, hond naar buiten en/of baby in de box (of mee naar de wc). Gewoon altijd op blijven letten en de hond weg halen of wegsturen naar zijn baby-vrije rustplaats als de baby iets groter is en te veel interesse in de hond toont. Je kunt ook een hekje gebruiken bv om een deel van de kamer af te zetten voor de hond (of baby) zodat ze elkaar met rust laten.
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
pi_174997362
Kleine kinderen vind hij over het algemeen wel leuk
We hebben ook sinds zijn puppytijd katten gehad, heeft ie ook nooit iets aan gedaan.
Hij kan zich terugtrekken in zijn bench.
Het zal ook allemaal wel los lopen.
pi_174997706
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 november 2017 12:29 schreef Cause_Mayhem het volgende:
Wat een baarlijke onzin. Dat zijn 2 onvergelijkbare zaken.
En dan gaan klagen als het wél mis gaat zeker :')
Als er een kans is dat de hond gaat bijten, dan neem je dat risico toch niet? En dat de hond bijt, heeft ie al bewezen.

Maar goed, ik lees het wel in de krant.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
  zaterdag 11 november 2017 @ 14:25:18 #40
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_174999081
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 november 2017 13:14 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

En dan gaan klagen als het wél mis gaat zeker :')
Als er een kans is dat de hond gaat bijten, dan neem je dat risico toch niet? En dat de hond bijt, heeft ie al bewezen.

Maar goed, ik lees het wel in de krant.
Het staat gewoon compleet los van elkaar. Het is als zeggen jij hebt op de basisschool weleens een keertje gevochten, dus is de kans groot dat je een seriemoordenaar bent.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
  zaterdag 11 november 2017 @ 14:38:57 #41
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_174999351
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 november 2017 12:42 schreef 8777 het volgende:

[..]

Dus alvast beginnen met minder aandacht te geven enzo?
Hij gaat nu een keer per week met een hus mee, daar kan straks twee keer van gemaakt worden. Van speelgoed afblijven heeft ie al lang geleden geleerd. Hij pikte alleen soms meubeltjes uit dochters poppenhuis. Maar het is geen sloper, meer een bewaarder zeg maar
Ja, al nu wennen aan dat schema. Dan gebeuren er niet allemaal veranderingen die negatief opgevat kunnen worden zodra de baby er is. Denk ook aan bezoek, dat die nu wat meer de hond gaan negeren. Want straks komen ze binnen en lopen hem voorbij om de baby te zien.

Hij is al kleine kinderen gewend, dus je hoeft je niet veel zorgen te maken. Stof de gehoorzaamheid even af. Netjes lopen aan de lijn (ook als die kat of eekhoorn voor hem langs schiet) is belangrijk voor als je straks met de kinderwagen loopt. Ontspannen naar zijn plek/bench kunnen sturen is belangrijk omdat er momenten zullen zijn dat je even geen hond om je benen heen wil hebben (of ruimte wil hebben als de baby straks gaat kruipen). Rustig zitten/liggen is belangrijk voor als er contact is met de baby of de hond lekker bij jullie wil/kan zijn.

Als laatste even checken hoe hij is met eigen spullen en eten. Mocht daar wat bezitterig gedrag bij zitten, los dat dan nu al op. Leer ook dat botjes enzo in de bench horen, dan hoef je straks niet te rennen om te voorkomen dat de inmiddels kruipende baby ook lekker op zo'n hondenbot aan kauwen is ;)
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_174999775
Ja in huis is hij eigenlijk gewoon altijd rustig, kluifjes moet hij in de tuin opeten omdat ik ze vind stinken, speeltjes mag hij niet alleen mee spelen behalve met de speeltjes van Kong.
Op straat moet hij aan de voet volgen, maar als we in het park zijn haal ik de stop eraf. Hij mag alleen links lopen wat vervelend is omdat zij rechts is. Hij zal moeten leren dat hij niet om de wandelwagen heen rent. Nog tips daarvoor?
  maandag 13 november 2017 @ 03:29:00 #43
469315 Kamelenteen
Lekkerste kont op FOK!
pi_175035904
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 november 2017 09:08 schreef spiritusbus het volgende:
Tokkiehonden kun je het beste maar gewoon wegdoen ja. Ook als je geen baby hebt.
En dan maar te bedenken dat de meest bijtende honden niet de vechthonden zijn.

In mn leven ben ik nog geen agressieve pitbull tegengekomen. Dan bedoel ik dus de hond die zn likken optrekt om te waarschuwen of spontaan begint te grommen. Maar wel meermaals agressieve kleine mormels die het kutje van dr bazinnetje proberen te verdedigen en waar je echt niet bij in de buurt moest komen. Mja, dat zijn dan ook weer dezelfde hondjes die niet opgevoed worden en -als ik het moet geloven- menig maal gewoon in huis schijten ook.

En om de vraag van topicstarter te beantwoorden. Ik denk dat de opvoeding van de hond zeer belangrijk is zodat de hond zn plaats weet binnen het gezin. En dat je de hond direct na geboorte kennis moet laten maken. Voorzichtig laten snuffelen dus.. laten weten dat het kindje bij het gezin hoort.
  maandag 13 november 2017 @ 03:39:54 #44
469315 Kamelenteen
Lekkerste kont op FOK!
pi_175035919
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 november 2017 09:42 schreef Silven het volgende:

[..]

Ik denk geen mens maar wel een andere hond. Alsof dat enig verschil maakt.
Ja, dat maakt een verschil. Een dier maakt echt wel onderscheid tussen mensen en andere dieren.

Onze hond kan het met sommige honden niet vindne. Geheid dat het knokken wordt als die elkaar zouden treffen en ze niet aangelijnd zouden zijn. Maar bij mensen, heeft ze dat nog nooit gehad.

Ander voorbeeld: Recent liep er een jonge zwaan die door het hekwerk de sloot in wilde. Dat ging niet, maar snapte het beest niet. Dus een aantal mensen probeerde het beest het water in te begeleiden. Konden gewoon naderen.. Wel agressief sissen en imponeren naar de mensen toe, maar verder niets aan de hand. Tot er 4 meter verderop een hondje verscheen. Zo'n klein mormel, loslopend, maar niet eens geinteresseerd in de zwaan. Dat leverde een mooi beeld op: de zwaan werd woest, begon te klapperen, rende op het hondje af.. Kennelijk voelde het beest zich ernstig bedreigd door het mormeltje, maar van de mensen was ie niet echt onder de indruk..daar week ie niet voor. Geen geklapper, alleen wat gesis, Maar dat hondje.. echt geweldig was dat. Die kreeg echt klappen :D

[ Bericht 6% gewijzigd door Kamelenteen op 13-11-2017 03:48:12 ]
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')