abonnement Unibet Coolblue
pi_174993640


Crowdfunding is hot! In 2016 is in Nederland 170 miljoen euro opgehaald middels crowdfunding. Dat betekent opnieuw flinke groei van het fenomeen ten opzichte van het voorgaande jaar, toen de teller nog bleef steken op 128 miljoen euro. Crowdfunding maakte vorig jaar de realisatie van meer dan 4800 projecten en ondernemingsplannen mogelijk. En dat in een jaar dat crowdfunding ook onder een vergrootglas is komen te liggen omdat de risico's onderschat werden..

Vormen van crowdfunding
Er zijn 4 vormen van crowdfunding:
• Lening crowdfunding
• Aandelen crowdfunding
• Schenking / Donatie crowdfunding
• Aanschaf (nog te ontwikkelen) product / reward crowdfunding

Dit topic gaat voornamelijk over crowdfunding op basis van een lening die wordt terugbetaald.

Met crowdfunding betalen meerdere (soms honderden mensen) mee aan de lening van een bedrijf of particulier. Omdat er bij crowdfunding geen tussenkomst is van een financiële instelling zijn de kosten vaak lager en de rendementen over de investering over het algemeen hoger. Het risico is dat bedrijven 'omvallen' en je het geld kwijt bent.

Crowdfundingplatformen leningen
Geldvoorelkaar (GVE), leningen voor MKB en particulieren.
Collin Crowdfund (CCF), leningen voor MKB met crowdfundcoach.
Funding Circle (FNC), leningen voor MKB.
Kapitaal Op Maat (KOM), leningen voor MKB.
SamenInGeld (SIG), investeren in vastgoed met hypothecaire zekerheid.
Horecacrowdfunding (HCN), leningen voor horeca.
Lendahand (LDH), opkomende economieën met rentes van tussen 3 - 6%.
Investormatch (IVM), kosteloos investeren in MKB projecten.
Waardevoorjegeld, leningen met een christelijk normen- en waardenkader voor het MKB.
Capital Circle, leningen voor MKB.
NewFunding, investeren in vastgoed met hypothecaire zekerheid.
Bouwaandeel (BAD), investeren in vastgoed met hypothecaire zekerheid.
Crowdestate, investeren in vastgoed met hypothecaire zekerheid.
DuurzaamInvesteren, combinatie van maatschappelijk en financieel rendement.
CrowdAboutNow (CAN), leningen voor food, horeca, retail.
NPEX, handel in aandelen en obligaties van MKB-bedrijven.
ZonnepanelenDelen, investeren in ZonneDelen van collectieve zonne-energieprojecten.
OnePlanetCrowd, groene investeringen, vorm: leningen, donaties, rewards, etc.
GreenCrowd, markt plaats voor de financiering van duurzame-energie-projecten.
Voordegroei, leningen voor MKB.
Lendico, kredieten MKB.
Aygo!Dutch (AGD), leningen voor MKB.
The Dutch Deal, leningen voor MKB.
Moneybrothers, leningen voor MKB.

Resultaten crowdfundingplatformen
Via onderstaande links zijn de rapportages van de crowdfundingplatforms te raadplegen.
Geldvoorelkaar
Collin Crowdfund
Funding Circle
Kapitaal Op Maat
Lendahand
Investormatch
Horecacrowdfunding
Crowdaboutnow
Knab Crowdfunding
Capital Circle
Oneplanetcrowd
The Dutch Deal
Voordegroei

Exitstrategieën platformen
Collin Crowdfund
Funding Circle
Kapitaal op Maat
Samen in Geld
Horecacrowdfunding
Waardevoorjegeld

E-mail alerts
Er zijn meer mensen die willen investeren dan geld nodig hebben. Het is daarom van belang op tijd er bij te zijn als er een goed project voorbij komt. Vanuit FOK!-users is er een service die nieuwe projecten bijhoudt en een alert stuurt per @mail.

Aanmelden: Stuur een mail met onderwerp "gve" en/of "kom" en/of "ccf" en/of "agd" en/of "fnc" naar subscribe@crowdfundmailer.nl.
Zet 'fok' in de tekst, anders wordt je mail genegeerd. Je krijgt een bevestiging terug per inschrijving.

Afmelden: Om je uit te schrijven mail je "gve" en/of "kom" en/of "ccf" en/of "agd" en/of "fnc" naar unsubscribe@crowdfundmailer.nl.
Krijg je liever een melding via telegram, ga dan naar https://telegram.me/crowdfund

Andere crowdfundingplatformen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Buitenlandse platformen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Risico
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zekerheden
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Effectieve rente
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Belastingen en de belastingdienst
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Kan ik wat aan het CF uitlenen overhouden?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Projecten met problemen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Statistieken
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Punt van orde:
We hebben gemerkt dat elk platform helaas wel eens een betaling een paar dagen te laat doet. Dit is vervelend, maar mag de discussies niet gaan overheersen. We hebben daarom besloten alleen achterstanden van meer dan 3 werkdagen hier op het forum te melden.

Disclaimer: de informatie in dit topic is hoogstens informatief. Informeer je altijd goed zelf voordat je investeert. Aan de informatie kunnen geen rechten worden ontleend.
pi_174994050
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 november 2017 19:31 schreef djh77 het volgende:
NIEUW PROJECT BOCA BAR & KITCHEN HOUTEN
Recensie HCN: het concept en de locatie beoordelen wij als gunstig. De ondernemers hebben voldoende ervaring in de horeca opgebouwd. Tevens is er sprake van een wezenlijke eigen inbreng. Ondanks het feit dat er sprake is van een 'startup' kan naar onze mening een vier sterrenclassificatie worden toegekend. Dit is mede gebaseerd op de geprognosticeerde kasstroom en de actualiteit van het beoogde concept.
[Spoiler]Het concept
Boca Bar & Kitchen wordt gevestigd aan Het Rond in het centrum van Houten. De locatie ondergaat momenteel een metamorfose, waarbij het nieuwe horecaplein een van de belangrijkste pijlers gaat worden. Het station ligt op slechts 150 meter afstand en de populaire bioscoop Cinelounge op slechts
100 meter. Het totale vloeroppervlak bedraagt 255 m2. Hiermee worden 110 zitplaatsen gecreëerd. Het terras krijgt maar liefst 90 zitplaatsen.
315K gaan de heren zelf investeren op een totaal van 530K. Dat duidt op enig vertrouwen in hun project :)
Pecunia non olet
pi_174994071
Crowdfunding heeft weer stijgende lijn in 2017

De totale financiering via crowdfunding in Nederland komt volgens Crowdfundmarkt, een vergelijkingssite voor investeringen in crowdfunding, in 2017 uit op ¤ 172 miljoen. Dit is een stijging van 28% ten opzichte van 2016.

De Nederlandse crowdfundingmarkt (leningen en aandelen) was aan het eind van oktober 2017 goed voor ¤ 130,5 miljoen verdeeld over 906 verschillende projecten (tools). In heel 2016 zorgden de crowdfundingplatformen in Nederland met 902 projecten voor een marktomvang van ¤ 134,5 miljoen. Bijna een kwart van het jaartotaal werd in de laatste twee maanden van 2016 gefinancieerd (tools). Crowdfundmarkt verwacht dat deze trend zich ook in 2017 zal herhalen. Dat betekent dat de marktomvang in november en december van dit jaar nog met 41,5 miljoen euro zal toenemen. De totale financiering uit crowdfunding (tools) komt dan uit op ¤ 172 miljoen.

Dit jaar was een topjaar voor het financieringsalternatief (tool) crowdfunding. In het eerste kwartaal van 2017 is de omvang van de crowdfundmarkt met ¤ 6,5 miljoen gestegen naar ¤ 36,5 miljoen. Ten opzichte van 2016 is dit een stijging van 22%. Daarnaast steeg in het eerste kwartaal van 2017 ook de gemiddelde projectomvang met 24% ten opzichte van dezelfde periode in 2016. Uit cijfers van Crowdfundmarkt blijkt ook dat in augustus van dit jaar al meer dan ¤ 100 miljoen is gefinancierd door middel van crowdfunding. In 2016 werd deze grens pas in oktober bereikt.
pi_174995282
Project zonnepanelendelen,
in vorige draad over gesproken, weet niet zo snel hoe ik dat quote.
Er staat in het geel dat het een bullit aflossing is, echter verder in de tekst staat;

Bij de huidige stroomprijzen is het rendement naar verwachting gemiddeld 3,5%, maar dit kan oplopen tot 5,2% per jaar.

Dit is op basis van IRR (internal rate of return, de gemiddelde rente over het gemiddeld uitstaande bedrag). De lening heeft namelijk een lineaire aflossing, waardoor je halverwege de looptijd de helft van je geinvesteerde kapitaal terug hebt.
pi_174995559
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 november 2017 10:51 schreef Aalsmeer15 het volgende:
Project zonnepanelendelen,
in vorige draad over gesproken, weet niet zo snel hoe ik dat quote.
Er staat in het geel dat het een bullit aflossing is, echter verder in de tekst staat;

Bij de huidige stroomprijzen is het rendement naar verwachting gemiddeld 3,5%, maar dit kan oplopen tot 5,2% per jaar.

Dit is op basis van IRR (internal rate of return, de gemiddelde rente over het gemiddeld uitstaande bedrag). De lening heeft namelijk een lineaire aflossing, waardoor je halverwege de looptijd de helft van je geinvesteerde kapitaal terug hebt.
Ik heb gisteren Zonnedelen hierover om opheldering gevraagd en de tekst eenduidig te maken, ik ga er van uit dat de reactie maandag zal volgen.
pi_174995798
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 november 2017 09:23 schreef obligataire het volgende:

[..]

315K gaan de heren zelf investeren op een totaal van 530K. Dat duidt op enig vertrouwen in hun project :)
Mee eens. En bij die 315k wil ik dan ook nog wel een kleine bijdrage leveren. Even wachten tot de link naar echte pitch er is.🤔
pi_174995881
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 november 2017 11:28 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Mee eens. En bij die 315k wil ik dan ook nog wel een kleine bijdrage leveren. Even wachten tot de link naar echte pitch er is.🤔
Dat zal wel niet lang duren....
Overigens viel het me op dat bij de onderhandse inschrijving van het sterrenrestaurant de minimale inleg 500 euro was. Misschien was dat eenmalig vanwege al die kapitaalkrachtige stamgasten daar :)
Pecunia non olet
  zaterdag 11 november 2017 @ 12:27:10 #8
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_174996784
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 november 2017 11:11 schreef ML45 het volgende:

[..]

Ik heb gisteren Zonnedelen hierover om opheldering gevraagd en de tekst eenduidig te maken, ik ga er van uit dat de reactie maandag zal volgen.
Top ^O^

Slimme topper jij.
pi_174996810
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 november 2017 09:24 schreef djh77 het volgende:
[...] In het eerste kwartaal van 2017 is de omvang van de crowdfundmarkt met ¤ 6,5 miljoen gestegen naar ¤ 36,5 miljoen. Ten opzichte van 2016 is dit een stijging van 22%. Daarnaast steeg in het eerste kwartaal van 2017 ook de gemiddelde projectomvang met 24% ten opzichte van dezelfde periode in 2016. Uit cijfers van Crowdfundmarkt blijkt ook dat in augustus van dit jaar al meer dan ¤ 100 miljoen is gefinancierd door middel van crowdfunding. In 2016 werd deze grens pas in oktober bereikt.
Het aantal projecten was het eerste kwartaal van 2017 dus lager dan in het eerste kwartaal van 2016, alleen groeide de omvang in Euro's doordat er per project meer geld werd opgehaald.
pi_175000224
Nieuwe horeca op CcF:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
6,7 miljoen financiering, waarvan 800k van CcF, rest rabo

[ Bericht 6% gewijzigd door djh77 op 11-11-2017 15:40:15 ]
pi_175000306
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 november 2017 15:31 schreef djh77 het volgende:
Nieuwe horeca op CcF:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Maar liefst 800k
De Rabo zit er lekker in. Zowel qua financiering als zekerheden ;)

Ik sla ff over.
pi_175000384
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 november 2017 15:31 schreef djh77 het volgende:
Nieuwe horeca op CcF:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
6,7 miljoen financiering, waarvan 800k van CcF, rest rabo
Als je als Rabo ruim 6 miljoen investeert.. pak dan ook die laatste 6 tot 8 ton mee. Raar verhaal.
pi_175000642
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 november 2017 15:44 schreef Dwarsindeweg het volgende:

[..]

Als je als Rabo ruim 6 miljoen investeert.. pak dan ook die laatste 6 tot 8 ton mee. Raar verhaal.
Heel logisch bezien vanuit de Rabo. Je laat een ander de grootste risico's lopen want de hoogconjunctuur duurt niet eeuwig.
Pecunia non olet
pi_175000785
Maar als horeca in de soep loopt is 8 ton CCF niet echt een dikke buffer toch? Het lijkt gedurfd van Collin. Ik sla deze ook over.
pi_175000970
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 november 2017 16:13 schreef Dwarsindeweg het volgende:
Maar als horeca in de soep loopt is 8 ton CCF niet echt een dikke buffer toch? Het lijkt gedurfd van Collin. Ik sla deze ook over.
Die 8 ton zijn ze dan niet kwijt + een hoop mensen zijn weer genezen van crowdfunding, dat is ook weer beter voor de bank.
pi_175000987
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 november 2017 15:44 schreef Dwarsindeweg het volgende:

[..]

Als je als Rabo ruim 6 miljoen investeert.. pak dan ook die laatste 6 tot 8 ton mee. Raar verhaal.
De Rabo heeft enige traumatiserende ervaring met grootschalige projecten langs de A6 bij Almere.....
pi_175001195
quote:
+ een hoop mensen zijn weer genezen van crowdfunding, dat is ook weer beter voor de bank.
:) dat zou heel slecht zijn.
pi_175001842
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 november 2017 16:13 schreef Dwarsindeweg het volgende:
Maar als horeca in de soep loopt is 8 ton CCF niet echt een dikke buffer toch? Het lijkt gedurfd van Collin. Ik sla deze ook over.
Rabo heeft 8x hypothecaire zekerheid + staatsgarantie. Risico voor Rabo zal wel meevallen
pi_175010044
Zekerheid voor investeerders ccf vallen nog redelijk mee.
Gedeeltelijke HA en 2de hypotheekrecht op eigen woning met ruime overwaarde (circa 1 milj)
Waarom Rabobank niet alles doet is mij ook een raadsel
pi_175013424
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 november 2017 23:31 schreef impact9 het volgende:
Zekerheid voor investeerders ccf vallen nog redelijk mee.
Gedeeltelijke HA en 2de hypotheekrecht op eigen woning met ruime overwaarde (circa 1 milj)
Waarom Rabobank niet alles doet is mij ook een raadsel
Het zou me niet verbazen als deze dure eigen woning het minst courant is van het hele rijtje.
In tijden van vastgoedcrisis kon die waarde wel eens heel hard dalen. Maar goed dat speelt nu niet dus ik sta er nu ook wel wat positiever in.....denk dat CCF hier goed onderhandeld heeft, die weten inmiddels ook wel hoe ervaren crowdfunders denken over stapelfinancieringen met banken.
Pecunia non olet
pi_175014570
SameinInGeld ; Achter Het Verguld Harnas 1 Den Bosch , ik wam er 'toevallig" langs terwijl mijn partner de winkeliers in Den Bosch een economische impuls gaf.

Pand / etage stond nog leeg / maar zag er voor zover zichtbaar van buiten + van binnen strak uit.

Het beoogde rendement op mijn investering in dit project, weegt bij lange na niet op tegen de uitgaven van het winkelen, maar ja, wie het kleine niet eert.... *O*
pi_175015437
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 november 2017 16:13 schreef Dwarsindeweg het volgende:
Maar als horeca in de soep loopt is 8 ton CCF niet echt een dikke buffer toch? Het lijkt gedurfd van Collin. Ik sla deze ook over.
Bij een omzet van bijna 5,2 mio in 2019 moeten er dus iedere dag 365 dagen per jaar ruim 550 gasten komen, zij zullen ongetwijfeld weten wat ze doen maar ik vind het wat veel om ook op de langere termijn vol te houden.
pi_175015630
Het valt mij bij het nieuwe Horeca project van CCF op dat iedereen de discussie voert over de zekerheden en de kracht van de zekerheden en ik niemand hoor over de oorspronkelijke business. Zelf redeneer ik bij een investering vanuit het project en of ik deze wel rendabel acht en kijk dan pas naar de zekerheden. Hierbij speelt zeer zeker mee dat ik de zekerheden voor ons als crowdfunders over het algemeen niet sterk acht en zelfs 1e hypotheken moeten hun waarde nog bewijzen. Voor mij liever een goed plan met goede ondernemers en een geringere zekerheid dan een slecht plan met mindere ondernemers maar een sterkere zekerheid. Zoals in mijn vorige bericht aangeven acht ik een aantal van ruim 550 gasten per dag een sprong te ver.

[ Bericht 0% gewijzigd door ML45 op 12-11-2017 12:30:23 ]
pi_175016770
Nieuwe duurzaaminvesteren maandag 10.00 uur. Let op: eventueel 13 jaar looptijd (4.5% netto rendement bij looptijd 60 mnd)

• Uitgevende instelling: EWT Directwind NL1 B.V.
• Hoofdsom: Maximaal ¤600.000
• Minimaal ¤300.000
• Nominale waarde: ¤500 per obligatie (minimale inleg)
• Rangorde: Eerste in rang (geen achterstelling).
• Rentevergoeding: 5,0% per jaar, gedurende de looptijd van de obligatie
• Rentebetaling: Jaarlijks
• Looptijd: 60 maanden (5 jaren) vanaf de ingangsdatum (tot maximaal 13 jaar bij uitblijven herfinanciering)
• Aflossing: Gedeeltelijk gedurende de Looptijd, gedeeltelijk aan het einde van de Looptijd middels Herfinanciering
• Zekerheden: Eerste pandrecht op alle activa en vorderingen van de Uitgevende Instelling en eerste hypotheekrecht op het ten behoeve van de Uitgevende Instelling gevestigde opstalrecht
• Transactiekosten: Eenmalig 2,0% (inclusief BTW) over de Hoofdsom bij inschrijving


SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_175019117
quote:
0s.gif Op zondag 12 november 2017 12:12 schreef ML45 het volgende:

[..]

Bij een omzet van bijna 5,2 mio in 2019 moeten er dus iedere dag 365 dagen per jaar ruim 550 gasten komen, zij zullen ongetwijfeld weten wat ze doen maar ik vind het wat veel om ook op de langere termijn vol te houden.
Begrijpelijk dat je zo denkt. Maar misschien onderschat je de grootte en massaliteit van de locatie. Ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat deze mensen hun hele imposante vermogen inclusief een rits panden op het spel zouden zetten, voor een luchtkasteel. Maar voor het geval ze het toch niet redden, is die hypothecaire zekerheid erg prettig. Er staat voor deze mensen erg veel op het spel, dat is voor mij hier doorslaggevend.

Pitches zijn inhoudelijk erg moeilijk te beoordelen. Ik keek de eerste twee jaar ook vooral inhoudelijk naar de cijfers en de haalbaarheid, maar ik heb helaas ondervonden dat die pitches vaak opgeklopt zijn en/of niet alle belangrijke informatie bevatten. Dan zijn zekerheden toch een stuk concreter, al moet je ook daar maar afwachten of de taxaties kloppen.

[ Bericht 12% gewijzigd door obligataire op 12-11-2017 14:50:45 ]
Pecunia non olet
pi_175022294
quote:
12s.gif Op zondag 12 november 2017 11:21 schreef peterc het volgende:
SameinInGeld ; Achter Het Verguld Harnas 1 Den Bosch , ik wam er 'toevallig" langs terwijl mijn partner de winkeliers in Den Bosch een economische impuls gaf.

Pand / etage stond nog leeg / maar zag er voor zover zichtbaar van buiten + van binnen strak uit.

Het beoogde rendement op mijn investering in dit project, weegt bij lange na niet op tegen de uitgaven van het winkelen, maar ja, wie het kleine niet eert.... *O*
Goed om te horen dat t er strak uitziet maar jammer dat t nog leeg staat.

Wel leuk om zo updates te horen
pi_175032497
quote:
0s.gif Op woensdag 8 november 2017 23:44 schreef Thomas88 het volgende:
Ik weet niet of die hier al voorbij is gekomen, maar voor degene die in de defaults Meat&Co of stefanos ( Geldvoorelkaar ) zitten wel een interessante video :


Hoor ik dat nu goed : een schuld van 300.000 Euro ? binnen een jaar met een klein restaurantje ..

Wel duidelijk wat meneer de komende maanden gaat doen, lekker reizen met z'n familie.
#EenMorgenZonderZorgen :N
Het eerste waar ik aan denk is dat hij onderaan een piramideschema terecht gekomen is. Beetje zweverig praten en de eerste 5 tips zijn gratis.

Ik zou er me er geen seconde druk om maken :Z
Trek eens aan mijn vinger?
Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.
pi_175033768
quote:
1s.gif Op zondag 12 november 2017 16:43 schreef jsuijker het volgende:

[..]

Goed om te horen dat t er strak uitziet maar jammer dat t nog leeg staat.

Wel leuk om zo updates te horen
Kwestie van wat tijd, project is toch ook pas net administratief afgewerkt. Pand heeft een chique uitstraling, ziet er strak uit, locatie midden in het centrum van Den Bosch, 150 meter van de markt, cafés, restaurants, winkels alles nearby.
  maandag 13 november 2017 @ 07:45:24 #29
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_175036493
Op GVE nu een 20-jarige dame die denkt een onderneming te kunnen leiden _O-
pi_175037225
quote:
0s.gif Op maandag 13 november 2017 07:45 schreef Mishu het volgende:
Op GVE nu een 20-jarige dame die denkt een onderneming te kunnen leiden _O-
Misschien kan ze het ook wel. Als je de andere ondernemers soms ziet prutsen, dan zegt leeftijd vaak niet veel....
pi_175037988
quote:
0s.gif Op maandag 13 november 2017 08:52 schreef dyna18 het volgende:

[..]

Misschien kan ze het ook wel. Als je de andere ondernemers soms ziet prutsen, dan zegt leeftijd vaak niet veel....
locatie lijkt me ook belangrijk, niet alleen bezorgen & afhalen , maar ook een beperkt aantal tafeltjes & hopelijk mogelijkheid van een terrasje wil veel helpen. Drachten met 45k - 50k inwoners moet kunnen. In mijn oude woonplaats met evenveel inwoners , heb je Domino;s, Subway, NewYork pizza, en div shoarma tenten welke van alles bezorgen (waarvan je niet weet hoe ze kunnen bestaan) , een Sushi123 (top) , een Mac , en nog van alles.

Plus lage kosten / gedrevenheid / familie (broer, ouders) , en ik heb wildere leenbedragen voorbij zien komen. Zit zelf in Spare Rib Groningen , loopt probleemloos
pi_175038296
quote:
12s.gif Op zondag 12 november 2017 23:20 schreef peterc het volgende:

[..]

Kwestie van wat tijd, project is toch ook pas net administratief afgewerkt. Pand heeft een chique uitstraling, ziet er strak uit, locatie midden in het centrum van Den Bosch, 150 meter van de markt, cafés, restaurants, winkels alles nearby.
Hij was er zelf in de pitch heel positief over en gaf ook aan niet direct afhankelijk te zijn van de huurinkomsten.
Persoonlijk zou ik liever niet hartje stad zitten, al die luidruchtige evenementen, rond- en langstrekkend uitgaanspubliek.....maar goed er zijn altijd stadsmensen die dat prima vinden zo.
Pecunia non olet
  maandag 13 november 2017 @ 10:32:49 #33
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_175038741
quote:
0s.gif Op donderdag 9 november 2017 12:24 schreef djh77 het volgende:

[..]

Dat komt echt. FNC stuurt dit netjes elke maand. Kan nog een paar dagen duren, maar het komt... ik mis zelf 8 betalingen
heb je alles al terug van FNC? Of mis je nog steeds wat?
pi_175038886
quote:
De waardebon zal digitaal worden verzonden via Collin Crowdfund, aangezien de investeerders anoniem zijn ten opzichte van elkaar en de ondernemer.
Betreft project De Zwaan; anonimiteit is weg :W
quote:
Als investeerder in De Zwaan vastgoed - VSS Security krijgt u onderstaand bericht vanuit de ondernemer toegestuurd.

Goedendag investeerder in De Zwaan Vastgoed B.V.,

Bedankt voor uw investering en vertrouwen in De Zwaan Vastgoed B.V.. Dankzij u kunnen wij ons bedrijf nóg mooier en groter maken.

Omdat we u willen belonen voor uw investering krijgt u van ons een extra beloning d.m.v. 2 toegangsbewijzen van Ouwehands-dierenpark. We sturen de toegangsbewijzen / voucher graag naar u op.

Als u van deze beloning gebruik wilt maken, dient u voor 24 november a.s. te reageren. Wij versturen de toegangsbewijzen op 30 november a.s. deze hebben een geldigheid tot 31 december 2018.

Daarvoor hebben we de volgende gegevens van u nodig:

1. Uw voor -en achternaam
2. Het gewenste bezorgadres
3. Investeerdersnummer

Deze gegevens kunt u versturen naar: ......@dezwaanvastgoed.nl

pi_175038927
quote:
0s.gif Op maandag 13 november 2017 10:32 schreef xzaz het volgende:

[..]

heb je alles al terug van FNC? Of mis je nog steeds wat?
Mis nog 8 betalingen en wacht op de update van deze maand. Deze verwacht ik vandaag of morgen
  maandag 13 november 2017 @ 11:26:02 #36
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_175039713
quote:
12s.gif Op maandag 13 november 2017 09:41 schreef peterc het volgende:

[..]

locatie lijkt me ook belangrijk, niet alleen bezorgen & afhalen , maar ook een beperkt aantal tafeltjes & hopelijk mogelijkheid van een terrasje wil veel helpen. Drachten met 45k - 50k inwoners moet kunnen. In mijn oude woonplaats met evenveel inwoners , heb je Domino;s, Subway, NewYork pizza, en div shoarma tenten welke van alles bezorgen (waarvan je niet weet hoe ze kunnen bestaan) , een Sushi123 (top) , een Mac , en nog van alles.

Plus lage kosten / gedrevenheid / familie (broer, ouders) , en ik heb wildere leenbedragen voorbij zien komen. Zit zelf in Spare Rib Groningen , loopt probleemloos
Ga je deze ook doen? Ik heb haar profielfoto bekeken en ze zag er echt vrij jong uit.
pi_175040632
Nieuwe bij Fnc:

https://www.fundingcircle.com/nl/investor/loans/29094
Keuring Zandvervoerder
¤ 15.000
2 jaar
14.99 %
Risico D
pi_175040730
HCN: Boca in Houten staat nu ook open:

https://horecacrowdfundin(...)r-and-kitchen-houten
pi_175040748
quote:
0s.gif Op maandag 13 november 2017 10:40 schreef djh77 het volgende:

[..]

Betreft project De Zwaan; anonimiteit is weg :W

[..]

tja, is dat erg? Slordig gecommuniceerd van Collin maar ik kan er eerlijk gezegd niet wakker van liggen.
pi_175041777
Update projecten FNC:
• Bruidsmode (C): 69.04%
quote:
Het verkochte onroerend goed heeft minder opgebracht dan werd verwacht. De achterstand is dus nog niet ingelopen. Wel hebben wij zojuist weer een betaling ontvangen van de kredietnemer. Het seizoen voor bruidsmode is echter weer begonnen en de kredietnemer ziet een duidelijke stijging in het aantal pasafspraken. De kredietnemer verwacht niet de gehele achterstand ineens in te kunnen lopen. In plaats daarvan zullen wij met de kredietnemer samenwerken om de achterstand geleidelijk af te bouwen.
• Uitzendbureau (A): 40.72%
quote:
Wij hebben deze maand enkele malen contact gehad met de kredietnemer. Deze heeft wederom een betaling toegezegd, maar ook deze hebben wij niet ontvangen. Wij hebben derhalve een deadline gesteld: Indien wij niet uiterlijk maandag de betaling hebben ontvangen, dan zullen wij overgaan tot opzegging van de lening en een negatieve registratie bij het BKR). Ook zullen wij dan aanvullende incassomaatregelen treffen.
• Groothandel (D): 92.54%
quote:
Deze maand hebben wij de kredietnemer beter weten te bereiken. Uiteindelijk zijn wij met een familielid in contact gekomen, welke meehelpt met de financiele administratie. Deze heeft toegezegd zo spoedig mogelijk een termijn over te maken. Wij hebben hierbij een deadline gesteld: Indien de betaling niet aanstaande maandag is ontvangen, dan zullen wij overgaan tot het opzeggen van de lening en een negatieve registratie bij het BKR. Ook zullen wij dan aanvullende incassomaatregelen treffen.
• Behang & Schilderbedrijf (D): 88.75%
quote:
Na het mislukken van de incasso, hebben wij contact gezocht met de kredietnemer. Wij hebben hem pas heel recentelijk weten te bereiken. De kredietnemer heeft ons toegzegd de betaling over te maken. Zekerheidshalve zullen wij de incassoprocedure handhaven tot de betaling is ontvangen.
• Stucadoor (C): 60.64%
quote:
Conform eerdere berichtgeving blijven wij stabiel betalingen ontvangen. Wij blijven ook met de kredietnemer en het familielid in gesprek om te proberen om de achterstand in te lopen.
• Timmerwerken (E): 53.20%
quote:
De advocaat is bezig met de vervolgstappen richting de kredietnemer. Deze zijn er specifiek op gericht om de kredietnemer tot een betalingsregeling te brengen.
  maandag 13 november 2017 @ 13:04:03 #41
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_175042006
quote:
0s.gif Op maandag 13 november 2017 12:51 schreef djh77 het volgende:
Update projecten FNC:

Niks over Jobsuits?
pi_175042085
quote:
12s.gif Op maandag 13 november 2017 12:04 schreef escortmk2 het volgende:
HCN: Boca in Houten staat nu ook open:

https://horecacrowdfundin(...)r-and-kitchen-houten
Nu Vol. Ik was dus te laat.
pi_175042294
quote:
0s.gif Op maandag 13 november 2017 12:51 schreef djh77 het volgende:
Update projecten FNC:
• Bruidsmode (C): 69.04%

[..]

• Uitzendbureau (A): 40.72%

[..]

• Groothandel (D): 92.54%

[..]

• Behang & Schilderbedrijf (D): 88.75%

[..]

• Stucadoor (C): 60.64%

[..]

• Timmerwerken (E): 53.20%

[..]

De schilder en de groothandel heb ik ook, en dus de gelijke mededeling. Ik heb verder nog #101793779 Omzetbelasting + Debiteuren die niet heeft betaald. Over dit project heb ik geen mededeling gehad.
pi_175042360
Het Postkantoor
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat gaat niet goed.
pi_175042419
quote:
8s.gif Op maandag 30 oktober 2017 00:48 schreef Remond1977 het volgende:
Project 11905 Meat&Co GvE

Ik had nog een incentive liggen wat eigenlijk voor Meat&Co bestemd was, met de eigenaar
overlegd en kon deze in Wijk bij Duurstede inleveren, dus ben hier vanavond wezen eten.

En wat een stom toeval het ook mag zijn, dit was hun laatste avond open, vanaf nu
is ook zijn zaak in Wijk bij Duurstede dicht!!

[..]

Ben je lokaal bekend en weet je misschien meer over het griekse restaurant Mazi-Mas in Wijk Bij Duurstede ? Opgericht in maart 2016 en daarmee een directe concurrent van Stefano's toch ?

Nu wil het toeval dat deze ook gerund wordt/werd door ene S. Tzambazis, als dat familie van is dan is dat toch apart om een concurrerende zaak te beginnen in dezelfde plaats ?
Wel een reden waarom het bij Stefano's steeds minder gegaan kan zijn het afgelopen jaar ..
Volgens google maps zit er maar 160 meter tussen deze twee zaken.

[ Bericht 1% gewijzigd door Thomas88 op 13-11-2017 13:53:19 ]
pi_175042839
ook bij FNC een update over een project met achterstand.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_175042986
quote:
0s.gif Op maandag 13 november 2017 13:42 schreef Gijsbertus het volgende:
ook bij FNC een update over een project met achterstand.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De dagvaarding van onze wanbetalende boekhouder komt ook steeds dichterbij (had van mij minstens een half jaar eerder gemogen). Van medewerking was al heel lang geen sprake meer.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Pecunia non olet
pi_175043241
Toch ook maar eens een mail naar FnC gestuurd of er plannen zijn om 'boete' te gaan rekenen voor bedrijven die te laat betalen. Er zijn er nu een aantal die om de x maanden te laat betalen zonder dat ze dit extra rente kost. Lijkt mij niet de bedoeling.
pi_175043365
quote:
0s.gif Op maandag 13 november 2017 13:58 schreef mvloenh het volgende:
Toch ook maar eens een mail naar FnC gestuurd of er plannen zijn om 'boete' te gaan rekenen voor bedrijven die te laat betalen. Er zijn er nu een aantal die om de x maanden te laat betalen zonder dat ze dit extra rente kost. Lijkt mij niet de bedoeling.
Toen ik dat een week of twee geleden vroeg kreeg ik als antwoord dat ze het in het VK ook niet doen en er geen plannen zijn op dit moment om hier verandering in te brengen.
pi_175043546
Nieuw op FNC https://www.fundingcircle.com/nl/investor/loans/28957 groenteboer in Amsterdam die een extra winkelpand wil toevoegen vraagt 100k te leen Klasse D. Betwijfel of dat extra omzet/winst gaat opleveren. Sla over, te groot bedrag voor weinig toegevoegde waarde naar mijn idee.

[ Bericht 8% gewijzigd door NaRegenDeZon op 13-11-2017 14:22:10 ]
pi_175043755
quote:
0s.gif Op maandag 13 november 2017 14:14 schreef NaRegenDeZon het volgende:
Nieuw op FNC https://www.fundingcircle.com/nl/investor/loans/28957 groenteboer in Amsterdam die een extra winkelpand wil toevoegen vraagt 100k te leen Klasse D. Betwijfel of dat extra omzet/winst gaat opleveren. Sla over, te groot bedrag voor weinig toegevoegde waarde naar mijn idee.
Heeft de omzetting van eenmanszaak naar VoF er voor gezorgd dat 'ie een ton minder omzet draait?

Ik neem aan dat 'ie personeel zal moeten hebben in de nieuwe locatie; dan blijft er weinig marge over voor terugbetaling.

Sla hem ook over.
pi_175043825
quote:
0s.gif Op maandag 13 november 2017 11:59 schreef mvloenh het volgende:
Nieuwe bij Fnc:

https://www.fundingcircle.com/nl/investor/loans/29094
Keuring Zandvervoerder
¤ 15.000
2 jaar
14.99 %
Risico D
Wat vinden jullie van deze, korte periode en een laag financieringsbedrag. Zelf ben ik geneigd om een klein bedrag mee te pakken
pi_175044116
quote:
0s.gif Op maandag 13 november 2017 13:04 schreef xzaz het volgende:

[..]

Niks over Jobsuits?
Zit ik niet in
pi_175044244
quote:
1s.gif Op maandag 13 november 2017 14:30 schreef plesner het volgende:

[..]

Wat vinden jullie van deze, korte periode en een laag financieringsbedrag. Zelf ben ik geneigd om een klein bedrag mee te pakken
Ik zou eerst willen weten wat er uit die keuring komt, voordat ik er eventueel geld in steek. Hoe weet ik dat het voor 15k (minus keuringskosten) opgelost is? Wat als de opknapkosten hoger uitvallen? Dan mag hij niet varen, zolang e.e.a. niet is opgeknapt. Dan komt er ook geen geld binnen EN moet hij op zoek naar nog een financier.

Voor mij teveel onzekerheden; ik stap niet in.
pi_175044418
Ik zat nog eens te kijken naar die zeilschool van SIG https://investeren.sameningeld.nl/project/nummer-9-te-nijhuizum
Als die ondernemer nu HA toevoegt en de rente met 0.5% verhoogd wil ik wel mee doen in schijf 1. Alleen zelf 150k investeren in een verbouwing is voor mij geen commitment genoeg voor zo'n project.
pi_175044577
https://www.collincrowdfund.nl/fortis-health/
Nieuwe op CCF; Fortis Health

Niet alleen de naam is slecht gekozen;
De resultaten t/m 2016 zijn ook (zeer) slecht maar daar praten ze niet over.

Ze zeggen een goede solvabiliteit te hebben; maar vraag niet hoe.
(401+422-354) / 711K =66%

Fantastisch allemaal maar blijkbaar dus 354K aan cumulatief verlies?

Kortom het is een verliesgevende tent met hele lange debiteurentermijnen, en de aandeelhouder heeft al meermaals moeten bijstorten. Blijkbaar is zijn buidel leeg want nu zijn de CCF investeerders aan de beurt |:( Maar de prognoses zijn fantastisch, dat spreekt. *O*

[ Bericht 9% gewijzigd door obligataire op 13-11-2017 15:25:50 ]
Pecunia non olet
pi_175044928
Nieuwe KNAB morgen 14.00 uur.

Wilmod Heating & Systems voor de bedrijfsovername van Kuwatec bv

• Leenbedrag: ¤ 300.000
• Rente: 7,5%
• Looptijd: 48 maanden
• D&B Score: laag risico
• Collin Credit Score: ruim voldoende

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_175045295
quote:
0s.gif Op maandag 13 november 2017 13:04 schreef xzaz het volgende:

[..]

Niks over Jobsuits?
Die is vandaag gewoon overgemaakt bij mij, slechts een kleine vertraging dus.
pi_175045444
quote:
0s.gif Op maandag 13 november 2017 14:04 schreef Benger2 het volgende:

[..]

Toen ik dat een week of twee geleden vroeg kreeg ik als antwoord dat ze het in het VK ook niet doen en er geen plannen zijn op dit moment om hier verandering in te brengen.
Oke, heb ik niet hier langs zien komen, maar goed, beter nog een keer gevraagd. Kan me voorstellen als er meer van dit soort vragen/reacties bij FnC komen dat ze er iets mee gaan doen......
pi_175045460
quote:
0s.gif Op maandag 13 november 2017 15:14 schreef obligataire het volgende:
https://www.collincrowdfund.nl/fortis-health/
Nieuwe op CCF; Fortis Health

Niet alleen de naam is slecht gekozen;
De resultaten t/m 2016 zijn ook (zeer) slecht maar daar praten ze niet over.

Ze zeggen een goede solvabiliteit te hebben; maar vraag niet hoe.
(401+422-354) / 711K =66%

Fantastisch allemaal maar blijkbaar dus 354K aan cumulatief verlies?

Kortom het is een verliesgevende tent met hele lange debiteurentermijnen, en de aandeelhouder heeft al meermaals moeten bijstorten. Blijkbaar is zijn buidel leeg want nu zijn de CCF investeerders aan de beurt |:( Maar de prognoses zijn fantastisch, dat spreekt. *O*

Dit verlies probleem hebben de tekstschrijvers van Collin toch weer fantastisch opgelost! _O-
pi_175045709
quote:
0s.gif Op maandag 13 november 2017 15:50 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Dit verlies probleem hebben de tekstschrijvers van Collin toch weer fantastisch opgelost! _O-
Who cares, hij loopt toch wel vol binnen minuten......
pi_175045838
quote:
0s.gif Op maandag 13 november 2017 15:04 schreef NaRegenDeZon het volgende:
Ik zat nog eens te kijken naar die zeilschool van SIG https://investeren.sameningeld.nl/project/nummer-9-te-nijhuizum
Als die ondernemer nu HA toevoegt en de rente met 0.5% verhoogd wil ik wel mee doen in schijf 1. Alleen zelf 150k investeren in een verbouwing is voor mij geen commitment genoeg voor zo'n project.
Alle projecten lijken stil gevallen. Mathenesser zal sowieso wel doorgaan maar voor de andere 2 is nog wel een aanpassing nodig.

Dat is wel nog de zwakte v SiG. Het aantal investeerders blijft nog vrij beperkt. Goed dat schijven niet meteen vol zijn maar je ziet toch vaak dat het momentum er wel uitraakt
pi_175049114
Weer een default bij GvE.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_175049126
quote:
0s.gif Op maandag 13 november 2017 14:26 schreef BillieCF het volgende:

[..]

Heeft de omzetting van eenmanszaak naar VoF er voor gezorgd dat 'ie een ton minder omzet draait?

Ik neem aan dat 'ie personeel zal moeten hebben in de nieuwe locatie; dan blijft er weinig marge over voor terugbetaling.

Sla hem ook over.
Ik denk dat hij het pand naast hem er bij gaat huren, krijg de indruk op Google dat dit pand leeg staat en dan heeft hij geen extra personeel nodig. Over de cijfers en info; personeel zal hij van de omzet afgetrokken hebben waardoor de bruto marge lager wordt, de omzet is lager maar de marge gaat van rond de 15% naar 20%, 3 jaar lang mooie cijfers, buurt met kapitaalkrachtige inwoners, recensies positief. Ik overweeg hem voor een klein bedrag mee te nemen. Ter aanvulling; de lening van ¤ 100.000 geeft een extra cashflow van ¤ 33.000, om deze goed te maken heeft bij een extra omzet van ¤ 165.000 tot ¤ 225.000 nodig. Nog even over nadenken of ik mee doe.

[ Bericht 8% gewijzigd door ML45 op 13-11-2017 19:16:57 ]
pi_175049196
quote:
0s.gif Op maandag 13 november 2017 18:52 schreef Ernie58 het volgende:
Weer een default bij GvE.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat kleine restje zou toch wel terug moeten komen zou je zeggen.
pi_175049206
quote:
12s.gif Op maandag 13 november 2017 12:05 schreef escortmk2 het volgende:

[..]

tja, is dat erg? Slordig gecommuniceerd van Collin maar ik kan er eerlijk gezegd niet wakker van liggen.
Ik lig er ook niet wakker van maar bewaar wel graag zoveel mogelijk mijn anonimiteit.
Kijk je geeft ook je investeerdersnummer weg, dus iemand die wat handig is met ict kan dan zien in welke projecten en hoeveel je hebt geïnvesteerd bij collin.
Is vergezocht maar het kan volgens mij wel want er staan op de site steeds de laatste investeerdersnummers.
pi_175049302
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 november 2017 10:51 schreef Aalsmeer15 het volgende:
Project zonnepanelendelen,
in vorige draad over gesproken, weet niet zo snel hoe ik dat quote.
Er staat in het geel dat het een bullit aflossing is, echter verder in de tekst staat;

Bij de huidige stroomprijzen is het rendement naar verwachting gemiddeld 3,5%, maar dit kan oplopen tot 5,2% per jaar.

Dit is op basis van IRR (internal rate of return, de gemiddelde rente over het gemiddeld uitstaande bedrag). De lening heeft namelijk een lineaire aflossing, waardoor je halverwege de looptijd de helft van je geinvesteerde kapitaal terug hebt.
In de documentatie staat nu ook dat het een bulletlening is, die term staat er zelfs letterlijk in :)
pi_175049326
quote:
1s.gif Op maandag 13 november 2017 18:56 schreef crowdiefunder het volgende:

[..]

Dat kleine restje zou toch wel terug moeten komen zou je zeggen.
Ik denk het niet.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_175049398
quote:
0s.gif Op maandag 13 november 2017 19:03 schreef Ernie58 het volgende:

[..]

Ik denk het niet.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Das dan weer lastig idd, zullen er wel meer schulden zijn want bij gve staat nog maar iets meer dan 3k open.
pi_175049429
quote:
0s.gif Op maandag 13 november 2017 19:03 schreef Ernie58 het volgende:

[..]

Ik denk het niet.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
WSNP kan niet zomaar. Ze zal toch moeten proberen een betalingsregeling te treffen. Zelfs als ze alleen bijstand heeft of zo.
  maandag 13 november 2017 @ 19:13:37 #71
421881 dubbeltjez
dubbeltje wordt kwartje?
pi_175049550
lendahand in het nieuws ivm grote investeerder

Crowdfunding als alternatief voor ontwikkelingshulp
pi_175050595
Wat vinden jullie van SolarWorks! 2 bij LaH, 8% rente directe investering in zonne-energie. Vind het op het eerste oog interessant maar hoor graag andere meningen.

https://www.lendahand.com(...)ts/5681-solarworks-2
pi_175050979
quote:
0s.gif Op maandag 13 november 2017 19:51 schreef Faraday01 het volgende:
Wat vinden jullie van SolarWorks! 2 bij LaH, 8% rente directe investering in zonne-energie. Vind het op het eerste oog interessant maar hoor graag andere meningen.

https://www.lendahand.com(...)ts/5681-solarworks-2
Zelf zit ik al in een eerdere van solarworks. Heb nog geen terugbetalingen gehad. Hier gaf de UK 25k zekerheid extra. Dat durfde ik wel aan. Ik skip deze omdat de UK hier niet aan mee doet en ik al in ze zit.
pi_175051048
quote:
0s.gif Op maandag 13 november 2017 19:13 schreef dubbeltjez het volgende:
lendahand in het nieuws ivm grote investeerder

Crowdfunding als alternatief voor ontwikkelingshulp
Heeft iemand hier trouwens last van die tussenpersoon op de filipijnen?
pi_175051125
quote:
0s.gif Op maandag 13 november 2017 20:07 schreef q420856 het volgende:

[..]

Heeft iemand hier trouwens last van die tussenpersoon op de filipijnen?
Ja, verschillende mensen, zie eerdere threads.
pi_175051144
quote:
0s.gif Op maandag 13 november 2017 20:09 schreef Benger2 het volgende:

[..]

Ja, verschillende mensen, zie eerdere threads.
Wilde als vervolgvraag namelijk gewoon heel specifiek vragen of er een captain hindsight mogelijk was op deze, dat je het achteraf bezien misschien had kunnen zien aankomen?
pi_175051443
quote:
0s.gif Op maandag 13 november 2017 13:07 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Nu Vol. Ik was dus te laat.
Ik had speciaal voor deze mijn instellingen voor automatisch investeren aangepast 😉
  maandag 13 november 2017 @ 20:35:59 #78
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_175051949
quote:
0s.gif Op maandag 13 november 2017 18:52 schreef Ernie58 het volgende:
Weer een default bij GvE.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hoeveel winst/verlies dan?
pi_175052629
quote:
1s.gif Op maandag 13 november 2017 20:35 schreef Mishu het volgende:

[..]

Hoeveel winst/verlies dan?
Exclusief de fee voor gve is er zo’n 95% van de inleg terug als ik het snel bereken. Maar dat is natuurlijk niet de bedoeling na 31 maanden...
pi_175052638
Dubbel
  maandag 13 november 2017 @ 21:56:30 #81
442908 crowd-fundi
ik bankier, dus ik ben
pi_175054583
quote:
0s.gif Op maandag 13 november 2017 20:10 schreef q420856 het volgende:

[..]

Wilde als vervolgvraag namelijk gewoon heel specifiek vragen of er een captain hindsight mogelijk was op deze, dat je het achteraf bezien misschien had kunnen zien aankomen?
Nee. Investeerders moeten het met nog minder informatie doen dan de directie van LAH. Die informatie leek goed. De deuren van de kasten met lijken waren goed verborgen.
Tot de klap kwam werd nog volop geïnvesteerd in NPFC (8 januari laatste project).
Andere kredietverleners staan al een hele tijd droog: ABii (Ghana, laatste project: 8 maart 2016), VFM (Mongolië, laatste project: 28 november 2016). Van MAXIMA (Cambodja) is inmiddels ook al ruim drie maanden (laatste: 1 augustus) geen project meer verschenen. Ze betalen allemaal elke maand keurig uit.
  maandag 13 november 2017 @ 21:58:18 #82
442908 crowd-fundi
ik bankier, dus ik ben
pi_175054649
quote:
0s.gif Op maandag 13 november 2017 19:13 schreef dubbeltjez het volgende:
lendahand in het nieuws ivm grote investeerder

Crowdfunding als alternatief voor ontwikkelingshulp
Lijkt me goed nieuws!
pi_175056429
quote:
0s.gif Op maandag 13 november 2017 15:50 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Dit verlies probleem hebben de tekstschrijvers van Collin toch weer fantastisch opgelost! _O-
Pitch schrijven is ook een vak, ik wens de 233 investeerders veel suc6, ik zal er geen rugpijn van krijgen *O*
pi_175056649
quote:
0s.gif Op maandag 13 november 2017 21:56 schreef crowd-fundi het volgende:

[...]

Andere kredietverleners staan al een hele tijd droog: ABii (Ghana, laatste project: 8 maart 2016), VFM (Mongolië, laatste project: 28 november 2016). Van MAXIMA (Cambodja) is inmiddels ook al ruim drie maanden (laatste: 1 augustus) geen project meer verschenen. Ze betalen allemaal elke maand keurig uit.
Anders dan bij Nederlandse crowdfundplatformen zie ik het 'droog staan' niet per se als een probleem. Veel van die bedrijven hebben contact met verschillende LaH-achtige partijen als geldverstrekker uit verschillende westerse landen. Je ziet dat bijvoorbeeld bij de andere Cambodjaan (Kredit): die heeft een hele rits projecten en LaH zorgt dat er dagelijks voldoende aanbod op hun site staat. Andere projecten worden dan weer door andere partijen gefinancierd (er staan er 19 op hun site). Ze hebben duizenden klanten door het hele land. Volgens de site van MAXIMA groeit die ook gewoon door. Waarschijnlijk zijn er genoeg partners die het voor minder doen.
pi_175061466
Ik haal een mooi rendement van 2% op een investering in mijn gezondheid. Ik betaal mijn zorgverzekering voor heel 2018 vooraf en krijg 2% korting ;)
pi_175061525
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 november 2017 09:54 schreef Certeco het volgende:
Ik haal een mooi rendement van 2% op een investering in mijn gezondheid. Ik betaal mijn zorgverzekering voor heel 2018 vooraf en krijg 2% korting ;)
En het scheelt je eenmalig 1.2% vermogensbelasting :)
pi_175061740
Een fout bij de bank (GvE) in ons nadeel:
quote:
Let op,
Door een fout bij de bank zijn de dagelijkse batches van Geldvoorelkaar.nl niet juist verwerkt. Er wordt hard gewerkt aan een oplossing hiervoor. Helaas houdt dit in dat de betalingen van begin deze week iets langer op zich laten wachten. Onze excuses voor het ongemak.
pi_175062405
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 november 2017 10:15 schreef djh77 het volgende:
Een fout bij de bank (GvE) in ons nadeel:

[..]

Ik zou gisteren 2 betalingen binnen moeten krijgen, vlgs het betaalschema van GVE, (nog) niet ontvangen, wachten rustig af.
pi_175062832
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 november 2017 09:54 schreef Certeco het volgende:
Ik haal een mooi rendement van 2% op een investering in mijn gezondheid. Ik betaal mijn zorgverzekering voor heel 2018 vooraf en krijg 2% korting ;)
Bij zilveren kruis 3% :D
pi_175063522
Geen specifieke dingen dus om op te letten. Helaas. THnx
pi_175063834
Ik heb weer een vervroegde aflossing bij FundingCircle: Telefonie- en ICT diensten (42728807). Schiet niet op zonder boeterente.
pi_175064522
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 november 2017 09:59 schreef marathon2000 het volgende:

[..]

En het scheelt je eenmalig 1.2% vermogensbelasting :)
Zo doe ik het ook altijd ja, toch mooi meegenomen.
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
  dinsdag 14 november 2017 @ 13:22:06 #93
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_175064667
Dit topic begint een uitdraai te worden van een potje Monopoly.
pi_175064769
quote:
0s.gif Op maandag 13 november 2017 19:03 schreef Ernie58 het volgende:

[..]

Ik denk het niet.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Benieuwd of de segways en flyboards nog verkocht kunnen worden.
pi_175065357
Mooi topic, wat betekenen de laatste 2 kolommen bij de probleem projecten? Hoeveel er nog open staat?

Ik zelf zit nu sinds een half jaar in crowdfunding (CCF en GVE). Daarnaast heb ik ook nog e.e.a bij NPEX. Tot op heden is alles duidelijk uitgelegd en kan je zelf een goede keuze maken. Tot op heden in ongeveer 15 projecten geïnvesteerd.
pi_175065437
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 november 2017 14:02 schreef Royve het volgende:
Mooi topic, wat betekenen de laatste 2 kolommen bij de probleem projecten? Hoeveel er nog open staat?

Ik zelf zit nu sinds een half jaar in crowdfunding (CCF en GVE). Daarnaast heb ik ook nog e.e.a bij NPEX. Tot op heden is alles duidelijk uitgelegd en kan je zelf een goede keuze maken. Tot op heden in ongeveer 15 projecten geïnvesteerd.
totale duur termijnen traject - aantal termijnen betaald
pi_175065952
quote:
0s.gif Op maandag 13 november 2017 10:40 schreef djh77 het volgende:

[..]

Betreft project De Zwaan; anonimiteit is weg :W

[..]

Ik had hier toch even een vraag over gesteld aan Collin.
Hun reactie: er worden papieren toegangskaarten verstuurd en dat kan dus niet anders.
Oplossing van Collin: je bent niet verplicht je eigen naam en adres te versturen.
(Natuurlijk kan dat anders, door de papieren kaarten naar Collin te sturen die ze vervolgens naar de investeerders doorstuurt.)
pi_175066408
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 november 2017 14:05 schreef djh77 het volgende:

[..]

totale duur termijnen traject - aantal termijnen betaald
Bedankt!
pi_175066504
Nieuwe partner Mongolie @LAH (Golomt Bank)
Golomt Bank is opgericht in 1995 en heeft met het lanceren van innovatieve en technologisch geavanceerde producten en diensten de ontwikkeling van het Mongoolse financiële systeem sterk beïnvloed. Golomt Bank neemt nog steeds de leiding op het gebied van productontwikkeling en heeft onder andere het hypotheekstelsel in Mongolië geïntroduceerd.

Door haar snelle groei is de bank de op een na grootste in Mongolië. Golomt bank is actief in drie marktsegmenten: zakelijk, particulier en MKB. Golomt Bank is marktleider op het gebied van MKB financiering en is de grootste stedelijk bank voor particulieren. Met meer dan 100 vestigingen door heel Mongolië biedt Golomt Bank haar klanten op maat gemaakte producten en technische diensten zoals mobiel bankieren en verplaatsbare geldautomaten.

1e project tegen slechts 2.5%:
https://www.lendahand.com(...)s/5661-bio-impex-llc
pi_175066605
Nieuw op IVM

Camalot Participatie

Doelbedrag ¤ 50.000,-
B+
Rente 9%
Looptijd 60 mnd
pi_175066689
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 november 2017 14:48 schreef mike79_n het volgende:
Nieuw op IVM

Camalot Participatie

Doelbedrag ¤ 50.000,-
B+
Rente 9%
Looptijd 60 mnd
Bij IVM hanteren ze een voorpublicatieperiode van een kwartier ivm 48 uur oO/
pi_175066994
Nieuwe multiculturele bakker op GvE:
https://www.geldvoorelkaa(...)roject.aspx?id=16911
pi_175067084
Nieuwe lingeriewinkel op KoM:
https://www.kapitaalopmaat.nl/Stegers-Finance-BV
350k.... wat een geld

• Sinds 2016 staat het bedrijf niet langer onder 'Bijzonder Beheer' van de ABN AMRO Bank.
• Aangezien er geen geld is om een nieuwe webshop op te zetten, gaat een deel van de omzet van de webshop naar de webshop bouwer
• Het eigen vermogen van het totaal van de bestaande ondernemingen is negatief
• Elk jaar geeft de vader van de broers de maximale privéschenking die verrekend wordt met deze schuld
• In de afgelopen vier jaar is er door de bestaande BV's te weinig BTW aangegeven

[ Bericht 14% gewijzigd door djh77 op 14-11-2017 15:33:44 ]
pi_175067137
Over het IVM project: Het eigen vermogen van Camalot na investering (238k) bestaat hoofdzakelijk uit financiele vaste activa (vordering op CapCloud en/of andere participaties). Slagen die participaties niet, dan is het eigen vermogen dus nihil.
In de rating zijn de deelnemingen geëlimineerd.

Het is een 9% project, je investeert eigenlijk in een starter, met redelijke zekerheden (overwaardes OG) als deze ook niet aan andere partijen zijn toegezegd.
Vanwege het gebrek aan info en de looptijd van 5 jaar die ik lang zat vind, doe ik denk niet mee.
pi_175067170
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 november 2017 14:48 schreef mike79_n het volgende:
Nieuw op IVM

Camalot Participatie

Doelbedrag ¤ 50.000,-
B+
Rente 9%
Looptijd 60 mnd
Heel bijzonder. Investeerders wordt gevraagd te investeren in een bedrijf waarvan alleen in heel algemene termen wordt beschreven wat het doet, en dan blijkt de investering ook nog eens bedoeld voor een participatie in een startup waarvan zelfs op geen enkele manier wordt beschreven wat die doet.
pi_175067174
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 november 2017 14:52 schreef djh77 het volgende:

[..]

Bij IVM hanteren ze een voorpublicatieperiode van een kwartier ivm 48 uur oO/
[ afbeelding ]
Op dit moment kan je over 48 minuten deelnemen, oplopende tijd :)
pi_175067271
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 november 2017 15:17 schreef OpDieFiets het volgende:

[..]

Heel bijzonder. Investeerders wordt gevraagd te investeren in een bedrijf waarvan alleen in heel algemene termen wordt beschreven wat het doet, en dan blijkt de investering ook nog eens bedoeld voor een participatie in een startup waarvan zelfs op geen enkele manier wordt beschreven wat die doet.
CapCloud Academy is wat mij betreft een startup met een zeer matige kans van slagen (lekker wollige website, talent helpen zich te ontplooien enzo). Ik denk dat de initiele business van Camalot wel ok is, dus mocht het misgaan verwacht ik wel dat er uit verdiencapaciteit en overwaarde van huis(zen) afbetaling kan plaatsvinden.
Ik kijk het nog even aan (ik verwacht hier wel een paar dagen de tijd voor te hebben), of er andere informatie boven komt, maar zoals ik het nu beoordeel ga ik wel instappen, ik denk dat die kerel wel weet waar hij mee bezig is, en ook investormatch zie ik niet als scharrelaars.
pi_175067283
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 november 2017 15:18 schreef marathon2000 het volgende:

[..]

Op dit moment kan je over 48 minuten deelnemen, oplopende tijd :)
Men moest de klok nog even gelijk zetten.:
U kunt deelnemen aan deze pitch over
1 dag, 22 uur, 41 minuten, en 50 seconden. De pagina ververst automatisch. :)
pi_175067382
Lingerie project is m.i. een disaster waiting to happen.
(Noot: deze conclusie bij eerste vluchtige blik, ga vanavond nog goed doornemen en zal melden indien ik anders van mening ben)
pi_175067468
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 november 2017 15:30 schreef bleyenburg het volgende:
Lingerie project is m.i. een disaster waiting to happen.
(Noot: deze conclusie bij eerste vluchtige blik, ga vanavond nog goed doornemen en zal melden indien ik anders van mening ben)
Ik bespaar je de tijd:
• Sinds 2016 staat het bedrijf niet langer onder 'Bijzonder Beheer' van de ABN AMRO Bank.
• Aangezien er geen geld is om een nieuwe webshop op te zetten, gaat een deel van de omzet van de webshop naar de webshop bouwer
• Het eigen vermogen van het totaal van de bestaande ondernemingen is negatief ondanks dat vader E 200.000 in het bedrijf heeft gestort en jaarlijks de maximale privéschenking aan de broers die verrekend wordt met deze schuld
• In de afgelopen vier jaar is er door de bestaande BV's te weinig BTW aangegeven

Ze hebben mazzel dat ze een rijke vader hebben, anders bestond het bedrijf al lang niet meer

[ Bericht 4% gewijzigd door djh77 op 14-11-2017 15:42:03 ]
pi_175067578
Dank djh.

wirwar van BV's.

constructie die uitnodigt tot gerommel.

prima, maar niet met mijn geld.

Ik plaats 'm in de categorie Avicenna (weet u nog?)
  dinsdag 14 november 2017 @ 15:50:44 #112
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_175067806
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 november 2017 15:39 schreef bleyenburg het volgende:
Dank djh.

wirwar van BV's.

constructie die uitnodigt tot gerommel.

prima, maar niet met mijn geld.

Ik plaats 'm in de categorie Avicenna (weet u nog?)
Ik in hair extensions.
pi_175067877
zomaar wat vragen......

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_175067909
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 november 2017 15:30 schreef bleyenburg het volgende:
Lingerie project is m.i. een disaster waiting to happen.
(Noot: deze conclusie bij eerste vluchtige blik, ga vanavond nog goed doornemen en zal melden indien ik anders van mening ben)
KoM heeft wel een aantal pareltjes open staan op het moment, waar nog aan gesleuteld zal moeten worden om ze aan het groene 100% cirkeltje te helpen.
Vwb de onderbroekengroothandel: laat ik me maar beperken tot het kopen van "iets aardigs" voor mevrouw ET zo nu en dan.
pi_175067917
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
oeps.
bodembeslag....
als de fiscus vers geld ruikt.....

Ik blijf er heul ver van weg
pi_175068215
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 november 2017 15:17 schreef OpDieFiets het volgende:

[..]

Heel bijzonder. Investeerders wordt gevraagd te investeren in een bedrijf waarvan alleen in heel algemene termen wordt beschreven wat het doet, en dan blijkt de investering ook nog eens bedoeld voor een participatie in een startup waarvan zelfs op geen enkele manier wordt beschreven wat die doet.
En zo te zien heeft hij er al een kwart miljoen in gestoken en heeft de participatie nu weer nood aan 50K. Lijkt mij een beetje bodemloze put eerlijk gezegd. In principe hoeft dat niet uit te maken zolang hij zijn lening maar terug kan betalen, maar of hij dat kan is mij niet helemaal duidelijk geworden.
Pecunia non olet
pi_175068619
die nieuwe op IVM is mij vooralsnog te vaag.

als ik iets niet snap, blijf ik er af.

vraag in pitch erg summier beantwoord.
pi_175069237
nieuwe op FNC

keukenboer
15K
2 jaar
19,9%

in ieder geval geen opgeleukt verhaal.
pi_175069614
Vandaag een mailtje dat naar ALLE investeerders bij Estateguru is gestuurd nav hun eerste default. Hier wordt duidelijk wel doorgepakt (voor wat het uiteindelijk waard is natuurlijk). Tevens lijkt dit een mooie manier om het netwerk van investeerders te gebruiken om de opbrengst van de veiling te maximaliseren.


SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zelf doe ik sinds enkele maanden met een bescheiden bedrag mee. Mocht je ook beginnen bij EstateGuru kun je onderstaande link gebruiken, dan ontvangen we BEIDE een bonus van 0.5%

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 12% gewijzigd door Frandderouw op 14-11-2017 17:28:32 ]
pi_175069646
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 november 2017 14:45 schreef marathon2000 het volgende:
Nieuwe partner Mongolie @LAH (Golomt Bank)
Golomt Bank is opgericht in 1995 en heeft met het lanceren van innovatieve en technologisch geavanceerde producten en diensten de ontwikkeling van het Mongoolse financiële systeem sterk beïnvloed. Golomt Bank neemt nog steeds de leiding op het gebied van productontwikkeling en heeft onder andere het hypotheekstelsel in Mongolië geïntroduceerd.

Door haar snelle groei is de bank de op een na grootste in Mongolië. Golomt bank is actief in drie marktsegmenten: zakelijk, particulier en MKB. Golomt Bank is marktleider op het gebied van MKB financiering en is de grootste stedelijk bank voor particulieren. Met meer dan 100 vestigingen door heel Mongolië biedt Golomt Bank haar klanten op maat gemaakte producten en technische diensten zoals mobiel bankieren en verplaatsbare geldautomaten.

1e project tegen slechts 2.5%:
https://www.lendahand.com(...)s/5661-bio-impex-llc
Eerste investering, laag rendement en een voor LaH nieuwe tussenpersoon, hoog afschrijvingspercentage. Ik skip deze.

[ Bericht 0% gewijzigd door q420856 op 14-11-2017 17:27:42 ]
pi_175069819
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 november 2017 15:09 schreef djh77 het volgende:
Nieuwe multiculturele bakker op GvE:
https://www.geldvoorelkaa(...)roject.aspx?id=16911
Interessant en sympathiek bedrijfje maar veel te veel ABN invloed zoals ik het lees. Met goede zekerheden had ik wel meegedaan.
Pecunia non olet
pi_175071274
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 november 2017 17:20 schreef Frandderouw het volgende:
Vandaag een mailtje dat naar ALLE investeerders bij Estateguru is gestuurd nav hun eerste default. Hier wordt duidelijk wel doorgepakt (voor wat het uiteindelijk waard is natuurlijk). Tevens lijkt dit een mooie manier om het netwerk van investeerders te gebruiken om de opbrengst van de veiling te maximaliseren.


SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zelf doe ik sinds enkele maanden met een bescheiden bedrag mee. Mocht je ook beginnen bij EstateGuru kun je onderstaande link gebruiken, dan ontvangen we BEIDE een bonus van 0.5%

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik ontving de mail vandaag inderdaad ook. Voor mij toch een goede testcase om te zien wat de zekerheden van estateguru (en in mindere maat hypotheekrecht in het algemeen) waard is.
pi_175071682
quote:
12s.gif Op dinsdag 14 november 2017 14:24 schreef escortmk2 het volgende:

[..]

Ik had hier toch even een vraag over gesteld aan Collin.
Hun reactie: er worden papieren toegangskaarten verstuurd en dat kan dus niet anders.
Oplossing van Collin: je bent niet verplicht je eigen naam en adres te versturen.
(Natuurlijk kan dat anders, door de papieren kaarten naar Collin te sturen die ze vervolgens naar de investeerders doorstuurt.)
Wat een gepruts, begrijpen dus niet hoe belangrijk privacy is.
Snappen niet dat ik als investeerder dan ook mijn twijfels heb over hoe nauwgezet ze met mijn gegevens omgaan.
Kunt er op wachten tot er een alle adressen in cc zet

[ Bericht 1% gewijzigd door Aalsmeer15 op 14-11-2017 19:05:40 ]
pi_175072212
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 november 2017 18:58 schreef Aalsmeer15 het volgende:

[..]

Wat een gepruts, begrijpen dus niet hoe belangrijk privacy is.
Snappen niet dat ik als investeerder dan ook mijn twijfels heb over hoe nauwgezet ze met mijn gegevens omgaan.
Kunt er op wachten tot er een alle adressen in cc zet
Ze vragen netjes of je de gegevens wilt geven, terwijl Collin die gegevens al heeft en ook gewoon direct had kunnen verstrekken. Blijkbaar is Collin best terughoudend in het delen van die gegevens. Het staat je vrij om niet mee te doen met de incentive.
pi_175072221
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 november 2017 17:02 schreef bleyenburg het volgende:
nieuwe op FNC

keukenboer
15K
2 jaar
19,9%

in ieder geval geen opgeleukt verhaal.
Doe een flintertje mee. Bestaat al bijna 20 jaar. Woz waarde huis (voor wat het waard is weet hypotheek niet) 274 k.
pi_175072635
De kaasboer van Waardevoorjegeld is opeens voor 100% volgeschreven. Na de aanpassing anderhalve week liep de inschrijving op tot ruim 50% en nu vanavond ineens vol! Daar zal wel een grote investeerder achter zitten. Hoe dan ook, het gaat lekker met ze.
pi_175072829
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 november 2017 19:22 schreef Benger2 het volgende:

[..]

Ze vragen netjes of je de gegevens wilt geven, terwijl Collin die gegevens al heeft en ook gewoon direct had kunnen verstrekken. Blijkbaar is Collin best terughoudend in het delen van die gegevens. Het staat je vrij om niet mee te doen met de incentive.
In de pitch staat duidelijk; waardebon zal digitaal worden verzonden via Collin Crowdfund, aangezien de investeerders anoniem zijn ten opzichte van elkaar en de ondernemer.
pi_175073055
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 november 2017 19:46 schreef Aalsmeer15 het volgende:

[..]

In de pitch staat duidelijk; waardebon zal digitaal worden verzonden via Collin Crowdfund, aangezien de investeerders anoniem zijn ten opzichte van elkaar en de ondernemer.
Ja ok, dan maar niet naar de dierentuin als men dit zo belangrijk vindt :W
Pecunia non olet
pi_175074480
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 november 2017 19:54 schreef obligataire het volgende:

[..]

Ja ok, dan maar niet naar de dierentuin als men dit zo belangrijk vindt :W
Klopt, wat er in de komende pitches bij ccf staat is ook niet zo belangrijk mag platform of geldlener van mij ook gerust van afwijken.
pi_175075122
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 november 2017 19:38 schreef CFrealist het volgende:
De kaasboer van Waardevoorjegeld is opeens voor 100% volgeschreven. Na de aanpassing anderhalve week liep de inschrijving op tot ruim 50% en nu vanavond ineens vol! Daar zal wel een grote investeerder achter zitten. Hoe dan ook, het gaat lekker met ze.
35k met slechts 18 investeerders. Aardig gemiddelde investering.
pi_175075317
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 november 2017 17:02 schreef bleyenburg het volgende:
nieuwe op FNC

keukenboer
15K
2 jaar
19,9%

in ieder geval geen opgeleukt verhaal.
Heb de keukenboer ook meegepakt. Blijf het rentepercentage extreem vinden. Zeker in dit geval . De man maakt winst en schulden dalen. Looptijd van 2 jaar, maar eens een gokje wagen.
pi_175075572
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 november 2017 21:09 schreef CFrealist het volgende:

[..]

Heb de keukenboer ook meegepakt. Blijf het rentepercentage extreem vinden. Zeker in dit geval . De man maakt winst en schulden dalen. Looptijd van 2 jaar, maar eens een gokje wagen.
Ik ook (nog net). Zit nu vol. Wie nog een nieuw account via FNC wil aanmaken kan deze link gebruiken: https://www.fundingcircle.com/nl/welkom?referrer_code=328sES
pi_175076446
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 november 2017 17:20 schreef Frandderouw het volgende:
Vandaag een mailtje dat naar ALLE investeerders bij Estateguru is gestuurd nav hun eerste default. Hier wordt duidelijk wel doorgepakt (voor wat het uiteindelijk waard is natuurlijk). Tevens lijkt dit een mooie manier om het netwerk van investeerders te gebruiken om de opbrengst van de veiling te maximaliseren.


SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zelf doe ik sinds enkele maanden met een bescheiden bedrag mee. Mocht je ook beginnen bij EstateGuru kun je onderstaande link gebruiken, dan ontvangen we BEIDE een bonus van 0.5%

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat is je ervaring tot nu toe en hoelang zit je er al bij?
Zekerheden lijken wel behoorljjk terwijl de rentes ook hoog zijn. Zal dit gebruikelijk zijn in deze landen of zie ik risicos over t hoofd?

Als ik t zo zie is t wel steeds aflossingvrij? Maar dan wel korte leningen.

Nog over de referral is dit 0.5% over de eerste investering?
pi_175076919
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 november 2017 21:48 schreef jsuijker het volgende:
Wat is je ervaring tot nu toe en hoelang zit je er al bij?
Zekerheden lijken wel behoorljjk terwijl de rentes ook hoog zijn. Zal dit gebruikelijk zijn in deze landen of zie ik risicos over t hoofd?

Als ik t zo zie is t wel steeds aflossingvrij? Maar dan wel korte leningen.

Nog over de referral is dit 0.5% over de eerste investering?
De referral is over de investeringen in de eerste 3 maanden.
Draai zelf zes maanden mee op het platform, maar groeit hard. Hypothecaire zekerheid, al is het afwachten wat dat in de praktijk oplevert. Eerste default wordt nu uitgewonnen en is dus een testcase, maar er lijkt veel openheid te zijn over het process

Kies zelf alleen voor leningen tot een jaar. En leg gespreid kleine bedragen in (50-100 euro). Bij een hoge rente zou ook een hoger risico moeten behoren. Wat dat betreft heeft het wel enige gelijkenis met platfora als Mintos
pi_175078866
De ondernemer had natuurlijk ook een stapel toegangskaarten, enveloppen, postzegels en een briefje op het bureau van Collin kunnen leggen, dan was anonimiteit geen issue.
pi_175081024
Uitbetalingen GvE
Zoals u wellicht heeft gemerkt heeft u geen uitbetalingen van ons ontvangen die gepland waren voor de periode van afgelopen vrijdag tot en met vandaag.

Al onze uitgaande betalingen krijgen een betalingskenmerk mee van Exact. ING Bank heeft een update doorgevoerd in haar betaalsysteem waardoor deze betalingskenmerken anders aangeleverd dienen te worden. ING Bank heeft verzuimd dit op voorhand aan ons te melden waardoor de verzamelbatches waarin de uitbetalingen voor onze investeerders zijn opgenomen geweigerd zijn en niet zijn uitgevoerd. Uiteraard zullen we hierover een klacht indienen bij de ING Bank. We zullen echter eerst een aanpassing moeten maken in ons administratiesysteem zodat onze geplande uitbetalingen uitgevoerd kunnen worden.
Gezien de hoeveelheid van betalingen is dit een omvangrijke klus.

We zijn er mee bezig en verwachten de noodzakelijke aanpassingen snel doorgevoerd te kunnen hebben. Zodra dit is gerealiseerd zullen we u hiervan uiteraard in kennis stellen.

[ Bericht 4% gewijzigd door djh77 op 15-11-2017 07:59:53 ]
pi_175081485
quote:
1s.gif Op woensdag 15 november 2017 06:02 schreef djh77 het volgende:
Uitbetalingen GvE
Zoals u wellicht heeft gemerkt heeft u geen uitbetalingen van ons ontvangen die gepland waren voor de periode van afgelopen vrijdag tot en met vandaag.

Al onze uitgaande betalingen krijgen een betalingskenmerk mee van Exact. ING Bank heeft een update doorgevoerd in haar betaalsysteem waardoor deze betalingskenmerken anders aangeleverd dienen te worden. ING Bank heeft verzuimd dit op voorhand aan ons te melden waardoor de verzamelbatches waarin de uitbetalingen voor onze investeerders zijn opgenomen geweigerd zijn en niet zijn uitgevoerd. Uiteraard zullen we hierover een klacht indienen bij de ING Bank. We zullen echter eerst een aanpassing moeten maken in ons administratiesysteem zodat onze geplande uitbetalingen uitgevoerd kunnen worden.
Gezien de hoeveelheid van betalingen is dit een omvangrijke klus.
We zijn er mee bezig en verwachten de noodzakelijke aanpassingen snel doorgevoerd te kunnen hebben. Zodra dit is gerealiseerd zullen we u hiervan uiteraard in kennis stellen.
Balen maar wel netjes dat ze tenminste communiceren.
pi_175082339
Vorige week tijdens mijn werk een FNC contract onder ogen gekregen vanuit een ondernemer. Daar staan dus echt alle namen van investeerders volledig in. Inclusief investeerders die hebben geannuleerd!
pi_175082530
https://investeren.sameni(...)straat-19-te-utrecht

Iemand enig idee wat voor risico de erfpacht is voor dit woonhuis, gezien alle commotie rondom erfpacht? Ik kon namelijk ook nergens het tijdvak vinden van het huidige canon?
pi_175082592
quote:
0s.gif Op woensdag 15 november 2017 09:30 schreef Royve het volgende:
https://investeren.sameni(...)straat-19-te-utrecht

Iemand enig idee wat voor risico de erfpacht is voor dit woonhuis, gezien alle commotie rondom erfpacht? Ik kon namelijk ook nergens het tijdvak vinden van het huidige canon?
quote:
0s.gif Op maandag 6 november 2017 17:42 schreef zeilert het volgende:

Zie het antwoord van Sig hieronder.

Antwoord SIG dd 6-11
De erfpacht is eeuwigdurend en stijgt zoals eerder genoemd elk jaar.Voor dit jaar is de canon ¤ 432,44 per maand. Deze waarde is in mindering gebracht op de huur. De waarde die dan overblijft ( minus andere lasten die in mindering komen). Is de kale huuropbrengst zoals wij die noemen.
pi_175083083
1
2
3
4
5
   13 kom
   76 fnc
  123 ccf
  130 agd
  252 gve
stats
జ్ఞ‌ా
pi_175083089
quote:
0s.gif Op woensdag 15 november 2017 09:17 schreef pro-investeerder het volgende:
Vorige week tijdens mijn werk een FNC contract onder ogen gekregen vanuit een ondernemer. Daar staan dus echt alle namen van investeerders volledig in. Inclusief investeerders die hebben geannuleerd!
Interessant, worden er nog details van investeerders vermeld buiten voor- en achternaam?
pi_175083287
quote:
0s.gif Op woensdag 15 november 2017 09:17 schreef pro-investeerder het volgende:
Vorige week tijdens mijn werk een FNC contract onder ogen gekregen vanuit een ondernemer. Daar staan dus echt alle namen van investeerders volledig in. Inclusief investeerders die hebben geannuleerd!
Ik doe zelf niets bij FNC, maar het lijkt me verstandig dit aan FNC voor te leggen en hun te wijzen op de plicht dit datalek te melden bij de Autoriteit Persoonsgegevens.
pi_175083304
quote:
2s.gif Op woensdag 15 november 2017 10:06 schreef µ het volgende:

[ code verwijderd ]

stats
Wat voor stats zijn dit?
pi_175083322
quote:
0s.gif Op woensdag 15 november 2017 10:17 schreef Royve het volgende:

[..]

Wat voor stats zijn dit?
Aantal subscribers op de http://crowdfundmailer.nl/ maillijsten :)
జ్ఞ‌ా
pi_175083331
quote:
2s.gif Op woensdag 15 november 2017 10:18 schreef µ het volgende:

[..]

Aantal subscribers op de http://crowdfundmailer.nl/ maillijsten :)
Aantal inschrijvingen mailer:
quote:
Aanmelden: Stuur een mail met onderwerp "gve" en/of "kom" en/of "ccf" en/of "agd" en/of "fnc" naar subscribe@crowdfundmailer.nl.
Zet 'fok' in de tekst, anders wordt je mail genegeerd. Je krijgt een bevestiging terug per inschrijving
pi_175083352
https://www.npex.nl/platform/dbs2

NPEX:
Nieuwe emissie: 5% DBS2 Factoring B.V. obligatielening met 80% staatsgarantie
pi_175083413
quote:
0s.gif Op woensdag 15 november 2017 10:19 schreef Royve het volgende:
https://www.npex.nl/platform/dbs2

NPEX:
Nieuwe emissie: 5% DBS2 Factoring B.V. obligatielening met 80% staatsgarantie
Misschien ook even dit lezen:
https://www.telegraaf.nl/(...)op-nieuwe-vergunning
pi_175083417
quote:
0s.gif Op woensdag 15 november 2017 10:16 schreef Ernie58 het volgende:

[..]

Ik doe zelf niets bij FNC, maar het lijkt me verstandig dit aan FNC voor te leggen en hun te wijzen op de plicht dit datalek te melden bij de Autoriteit Persoonsgegevens.
Ik vraag me af of er een datalek is. Een crowdfundplatform is een bemiddelaar, geen tussenpersoon, al doen ze soms wel net alsof. Er wordt een overeenkomst afgesloten tussen de crowdfunders en de geldnemers. Ik zou het juist zorgwekkend vinden als contractpartijen onderling niet weten met wie ze een contract hebben afgesloten.
pi_175083452
quote:
0s.gif Op woensdag 15 november 2017 10:22 schreef Benger2 het volgende:
Ik vraag me af of er een datalek is.
Nee. In FNC's privacybeleid staat expliciet dat ze persoonsgegevens van de investeerders delen met de geldlener:
"Bepaalde persoonsgegevens die u invoert in het Platform zijn zichtbaar voor andere gebruikers van het Platform. In het bijzonder heeft een geldlener toegang tot de gegevens die betrekking hebben op iedere investeerder in zijn of haar kredietproject."
Daar kun je wat van vinden, maar een datalek is het niet.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')