abonnement Unibet Coolblue
  zaterdag 11 november 2017 @ 01:40:11 #1
306109 francoisdublanc
Urgent en At your service
pi_174993038
https://www.nrc.nl/nieuws(...)17-13954320-a1580820
https://nos.nl/googleamp/(...)raten-over-mh17.html

Ontluisterend verslag van het NRC. Als dit klopt is de positie van Omtzigt onhoudbaar lijkt mij (maar hij heeft veel voorkeurstemmen en 76 zetels heeft de coalitie). Wie heeft dit ook gelekt?

Erg benieuwd naar Omtzigt's reactie.
  zaterdag 11 november 2017 @ 01:48:16 #2
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_174993076
TS, vat eens samen wat Omzigt heeft gedaan?
pi_174993078
#mhtoo
<hr>
  zaterdag 11 november 2017 @ 01:52:18 #4
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_174993084
Stond dit een jaar geleden ofzo niet ook in de NYT?

In ieder geval, gevaarlijk mannetje die Omtzigt.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_174993089
Fall-guy.
Man die het de coalitie lastig kan maken?
I´m back.
pi_174993093
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 november 2017 01:40 schreef francoisdublanc het volgende:
https://www.nrc.nl/nieuws(...)17-13954320-a1580820
https://nos.nl/googleamp/(...)raten-over-mh17.html

Ontluisterend verslag van het NRC. Als dit klopt is de positie van Omtzigt onhoudbaar lijkt mij (maar hij heeft veel voorkeurstemmen en 76 zetels heeft de coalitie). Wie heeft dit ook gelekt?

Erg benieuwd naar Omtzigt's reactie.
Benieuwd wat Omzigt zegt idd.

Overigens wat vindt-ie van die afschaffing van de dividendbelasting, eigenlijk?
I´m back.
pi_174993135
Dit is de man die Thierry Baudet als minister-president wilde. Ik vraag me af wat hij hiervan wist.
pi_174993140
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 november 2017 01:48 schreef BasEnAad het volgende:
TS, vat eens samen wat Omzigt heeft gedaan?
Omtzigt heeft een getuigenverklaring van een 'nep-getuige' (als in, de getuige heeft zelf nooit iets gezien) gefabriceerd. Deze getuigenis ondersteunde het bewezen onjuiste Russische verhaal van andere vliegtuigen (straaljagers) rondom de MH17 ten tijde van de crash, die daarvoor verantwoordelijk zouden zijn.

Of Omtzigt is extreem naïef en slecht geinformeerd, en is in een leugen van Rusland getrapt, of hij heeft bewust desinformatie verspreidt.
pi_174993144
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 november 2017 02:23 schreef westwoodblvd het volgende:

[..]

Omtzigt heeft een getuigenverklaring van een 'nep-getuige' (als in, de getuige heeft zelf nooit iets gezien) gefabriceerd. Deze getuigenis ondersteunde het bewezen onjuiste Russische verhaal van andere vliegtuigen (straaljagers) rondom de MH17 ten tijde van de crash, die daarvoor verantwoordelijk zouden zijn.

Of Omtzigt is extreem naïef en slecht geinformeerd, en is in een leugen van Rusland getrapt, of hij heeft bewust desinformatie verspreidt.
Toch een beetje vreemd allemaal, iedereen weet dat de Russen erachter zaten natuurlijk, lijkt me wel redelijk bewezen.
Alleen gaat Rutte dat nooit zeggen uiteraard.
Dat dit allemaal over Omzigt naar buitenkomt, en dat is wrs toch het duistere, is gewoon omdat-ie wel als een onvoorspelbare vent gezien wordt, denk ik. Dus niet per se dat dit wat te maken heeft met MH-17. Ze zijn huiverig en dit kan een afleiding zijn dus.
I´m back.
pi_174993150
yo ik wil niet stoken maar ik zou 'm slaan
pi_174993154
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 november 2017 02:24 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Toch een beetje vreemd allemaal, iedereen weet dat de Russen erachter zaten natuurlijk, lijkt me wel redelijk bewezen.
Alleen gaat Rutte dat nooit zeggen uiteraard.
Dat dit allemaal over Omzigt naar buitenkomt, en dat is wrs toch het duistere, is gewoon omdat-ie wel als een onvoorspelbare vent gezien wordt, denk ik. Dus niet per se dat dit wat te maken heeft met MH-17. Ze zijn huiverig en dit kan een afleiding zijn dus.
Waarom zitten de Russen erachter, en niet het verse Nazi leger wat net een coup pleegde in Oekraine zelf :')?
pi_174993155
Wat een vaag verhaal.

Als ik het zo lees is het aannemelijker dat Omtzigt het verhaal van de getuige coherent heeft samen proberen te vatten. Het voelt als een set-up dit.

Frans Timmermans kreeg voor zijn nep huilbui en 'fake' thug speech een baantje in Brussel.
  zaterdag 11 november 2017 @ 02:33:27 #13
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_174993159
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 november 2017 02:32 schreef Nintex het volgende:
Wat een vaag verhaal.

Als ik het zo lees is het aannemelijker dat Omtzigt het verhaal van de getuige coherent heeft samen proberen te vatten. Het voelt als een set-up dit.
_O-.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_174993160
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 november 2017 02:24 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Toch een beetje vreemd allemaal, iedereen weet dat de Russen erachter zaten natuurlijk, lijkt me wel redelijk bewezen.
Alleen gaat Rutte dat nooit zeggen uiteraard.
Dat dit allemaal over Omzigt naar buitenkomt, en dat is wrs toch het duistere, is gewoon omdat-ie wel als een onvoorspelbare vent gezien wordt, denk ik. Dus niet per se dat dit wat te maken heeft met MH-17. Ze zijn huiverig en dit kan een afleiding zijn dus.
Omtzigt wist zelf ook heel goed dat.het verhaal onmogelijk kon kloppen. Het JIT rapport en resultaten van het strafrechtelijke onderzoeken waren al bekend toen dit gebeurde, in mei van het jaar. Waarom dan toch willens en wetens een onzinverhaal naar buiten brengen?

Als ik in samenzweringen zou geloven, zou ik zeggen dat het nu gelekt is om Omtzigt, toch een black horse, weg te werken en daarmee de coalitie stabieler te maken. Tegelijkertijd wordt hiermee de negatieve nieuwsstroom over het debacle van de dividendbelasting naar de achtergrond gedrukt. Maargoed, ik geloof niet in samenzweringen :P
pi_174993166
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 november 2017 02:32 schreef Nintex het volgende:
Wat een vaag verhaal.

Als ik het zo lees is het aannemelijker dat Omtzigt het verhaal van de getuige coherent heeft samen proberen te vatten. Het voelt als een set-up dit.

Frans Timmermans kreeg voor zijn nep huilbui en 'fake' thug speech een baantje in Brussel.
Coherent samenvatten en een valse verklaring dicteren zijn wel twee verschillende dingen hè. Heb je het artikel gelezen?
pi_174993172
Wat een landverrader.....serieus hoe krijgen ze dit voor elkaar te doen, zo je oren laten hangen naar Rusland, waarschijnlijk gewoon voor betaald gekregen toentertijd.
pi_174993173
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 november 2017 02:35 schreef westwoodblvd het volgende:

[..]

Coherent samenvatten en een valse verklaring dicteren zijn wel twee verschillende dingen hè. Heb je het artikel gelezen?
Ja. De vrouw van de persoon die Omtzigt liet spreken heeft blijkbaar van alles gezien.
De bevindingen moeten dan wel op de juiste manier gepresenteerd worden.

Lekker opportuun ook van de NOS. Niets over het uitblijven van vervolging of het laffe optreden van Rutte, maar oh wee als Omtzigt zich al dan niet laat flessen door een Oekrainer volgens het NRC. Dan is het voorpagina nieuws.
pi_174993195
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 november 2017 02:37 schreef Nintex het volgende:

[..]

Ja. De vrouw van de persoon die Omtzigt liet spreken heeft blijkbaar van alles gezien.
De bevindingen moeten dan wel op de juiste manier gepresenteerd worden.

Lekker opportuun ook van de NOS. Niets over het uitblijven van vervolging of het laffe optreden van Rutte, maar oh wee als Omtzigt zich al dan niet laat flessen door een Oekrainer volgens het NRC. Dan is het voorpagina nieuws.
Je hebt het artikel dus niet goed gelezen. Daarin wordt letterlijk gezegd dat Omtzigt op een aantal punten een voorstelling van zaken heeft gegeven waarvan hij wist dat het niet klopte. Dat heet niet spinnen of "op de juiste manier presenteren", maar liegen.
pi_174993206
Zal wel nepnieuws zijn. Ik acht Omtzigt een stuk betrouwbaarder dan het NRC policorblad.
pi_174993212
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 november 2017 02:48 schreef Arthur_Spooner het volgende:
Zal wel nepnieuws zijn. Ik acht Omtzigt een stuk betrouwbaarder dan het NRC policorblad.
Er is een opname van het gesprek en SMS berichten. Maar blijf lekker in je alternatieve realiteit geloven.
pi_174993213
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 november 2017 02:33 schreef westwoodblvd het volgende:

[..]

Omtzigt wist zelf ook heel goed dat.het verhaal onmogelijk kon kloppen. Het JIT rapport en resultaten van het strafrechtelijke onderzoeken waren al bekend toen dit gebeurde, in mei van het jaar. Waarom dan toch willens en wetens een onzinverhaal naar buiten brengen?
Lijkt me vrij duidelijk dat de Russen erachter zitten en niet de halve gare nazi's uit Oekraïne, omdat het domme corrupte idioten zijn. Net als de Russen btw, maar dat terzijde.
Ik heb nooit in dat verhaaltje geloofd ook, kan nog steeds niet geloven dat een Omzigt dat wel deed. Maar...
quote:
Als ik in samenzweringen zou geloven, zou ik zeggen dat het nu gelekt is om Omtzigt, toch een black horse, weg te werken en daarmee de coalitie stabieler te maken. Tegelijkertijd wordt hiermee de negatieve nieuwsstroom over het debacle van de dividendbelasting naar de achtergrond gedrukt. Maargoed, ik geloof niet in samenzweringen :P
... daardoor is hij nu wel een mooie geloofwaardige fall-guy. Hij is een gevaar voor deze coalitie. En dus, lekken ze nu dit??? Soort House of cards-actie?

O, en allemaal over de rug van die doden en hun nabestaanden, dat lijkt me nog het ergste.
En dan Rutte met zijn onderste steen, je kunt hem wel schieten.
Te erg voor woorden eigenlijk.
I´m back.
pi_174993222
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 november 2017 02:48 schreef Arthur_Spooner het volgende:
Zal wel nepnieuws zijn. Ik acht Omtzigt een stuk betrouwbaarder dan het NRC policorblad.
Actie beschadiging Omzigt.
Alhoewel het idee dat er iemand achter zat dan de Russen, ridicuul is imho.
I´m back.
pi_174993223
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 november 2017 02:51 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Lijkt me vrij duidelijk dat de Russen erachter zitten en niet de halve gare nazi's uit Oekraïne, omdat het domme corrupte idioten zijn. Net als de Russen btw, maar dat terzijde.
Ik heb nooit in dat verhaaltje geloofd ook, kan nog steeds niet geloven dat een Omzigt dat wel deed. Maar...

[..]

... daardoor is hij nu wel een mooie geloofwaardige fall-guy. Hij is een gevaar voor deze coalitie. En dus, lekken ze nu dit??? Soort House of cards-actie?

O, en allemaal over de rug van die doden en hun nabestaanden, dat lijkt me nog het ergste.
En dan Rutte met zijn onderste steen, je kunt hem wel schieten.
Te erg voor woorden eigenlijk.
Nja, fall guy, hij is er zelf of gewoon ingetuind tegen beter weten in (dat maakt hem extreem naïef en slecht geïnformeerd over zo'n gevoelig onderwerp) of vond zijn eigen politieke profiel belangrijker dan waarheidsvinding in een zaak waarin een hele hoop Nederlanders zijn omgekomen.
pi_174993225
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 november 2017 02:57 schreef westwoodblvd het volgende:

[..]

Nja, fall guy, hij is er zelf of gewoon ingetuind tegen beter weten in (dat maakt hem extreem naïef en slecht geïnformeerd over zo'n gevoelig onderwerp) of vond zijn eigen politieke profiel belangrijker dan waarheidsvinding in een zaak waarin een hele hoop Nederlanders zijn omgekomen.
Ja, dat laatste weet ik niet, want als dat zo is, is hij ook niet veel waard, beetje die gekke complotters geloven...

Grote punt is, dat iedereen weet dat de Russen erachter zaten, wrs onbedoeld maar dan nog, alleen niemand durft dat te zeggen.
I´m back.
pi_174993229
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 november 2017 02:57 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Actie beschadiging Omzigt.
Alhoewel het idee dat er iemand achter zat dan de Russen, ridicuul is imho.
ze zaten al lang te azen op omzicht. De nos trouwens met hen. Zouden ze hem nu goed hebben?
pi_174993231
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 november 2017 02:59 schreef Murdera het volgende:

[..]

ze zaten al lang te azen op omzicht. De nos trouwens met hen. Zouden ze hem nu goed hebben?
Ja, uiteraard zaten ze te azen op Omzigt en dan pakken ze hem nu op iets waarbij Omzigt wrs duidelijk fout zat.

Alleen als dat zo is, waarom loopt Rutte niet even door naar Poetin en zegt hem in zijn gezicht: dude, jij bent schuldig...

Zoveel mensen dood, al meer dan 3 jaar en het wordt eigenlijk vergeten min of meer.
I´m back.
pi_174993235
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 november 2017 03:01 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ja, uiteraard zaten ze te azen op Omzigt en dan pakken ze hem nu op iets waarbij Omzigt wrs duidelijk fout zat.

Alleen als dat zo is, waarom loopt Rutte niet even door naar Poetin en zegt hem in zijn gezicht: dude, jij bent schuldig...
kan je misschien kort samenvatten wat omzicht exact heeft fout gedaan voor me? :@ bvd!
pi_174993242
quote:
17s.gif Op zaterdag 11 november 2017 03:02 schreef Murdera het volgende:

[..]

kan je misschien kort samenvatten wat omzicht exact heeft fout gedaan voor me? :@ bvd!
quote:
Op een bijeenkomst over de MH17-ramp met nabestaanden liet Kamerlid Pieter Omtzigt een nepgetuige een door hem opgestelde tekst uitspreken. Mei 2017
https://www.nrc.nl/nieuws(...)17-13954320-a1580820

Maar goed, als je echt denkt dat de Russen er niet achter zaten dan.... ja, dan weet ik het niet zo goed hoor.
I´m back.
pi_174993249
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 november 2017 03:01 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ja, uiteraard zaten ze te azen op Omzigt en dan pakken ze hem nu op iets waarbij Omzigt wrs duidelijk fout zat.

Alleen als dat zo is, waarom loopt Rutte niet even door naar Poetin en zegt hem in zijn gezicht: dude, jij bent schuldig...

Zoveel mensen dood, al meer dan 3 jaar en het wordt eigenlijk vergeten min of meer.
Het hangt er vanaf wat je doel is. Als je doel is om uiteindelijk de schuldigen hun welverdiende straf te geven, kun je niet als een olifant door een porseleinenwinkel gaan banjeren. De verdachten zitten allemaal in Rusland en die gaan daar niet weg. De enige manier om ze ooit achter de tralies te krijgen is om het onderzoek zoveel mogelijk internationale steun te laten krijgen. Dan moet het als een onafhankelijk onderzoek gezien worden, waartegen moeilijk in te brengen is dat de uitkomsten onjuist of gekleurd zijn. Bovendien heb je de medewerking van Rusland nodig. Als Rutte of wie dan ook van de Nederlandse regering nu domme dingen gaat roepen, heb je ten eerste overheidsinmenging in een onafhankelijk rechterlijk onderzoek en ten tweede verspeel je daarmee de minieme kans dat Rusland ooit aan uitlevering van verdachten zal gaan meewerken.

Dit is een zaak waarin een analogie met schaken niet vergezocht is. Stap voor stap kom je tot je doel, je kunt niet in de eerste beurten gelijk je koningin naar voren sturen. En ja, daarbij moet het geduld van nabestaanden op de proef gesteld worden, hoe vreselijk dat ook moet zijn.
pi_174993257
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 november 2017 03:07 schreef westwoodblvd het volgende:

[..]

Het hangt er vanaf wat je doel is. Als je doel is om uiteindelijk de schuldigen hun welverdiende straf te geven, kun je niet als een olifant door een porseleinenwinkel gaan banjeren. De verdachten zitten allemaal in Rusland en die gaan daar niet weg. De enige manier om ze ooit achter de tralies te krijgen is om het onderzoek zoveel mogelijk internationale steun te laten krijgen. Dan moet het als een onafhankelijk onderzoek gezien worden, waartegen moeilijk in te brengen is dat de uitkomsten onjuist of gekleurd zijn. Bovendien heb je de medewerking van Rusland nodig. Als Rutte of wie dan ook van de Nederlandse regering nu domme dingen gaat roepen, heb je ten eerste overheidsinmenging in een onafhankelijk rechterlijk onderzoek en ten tweede verspeel je daarmee de minieme kans dat Rusland ooit aan uitlevering van verdachten zal gaan meewerken.

Dit is een zaak waarin een analogie met schaken niet vergezocht is. Stap voor stap kom je tot je doel, je kunt niet in de eerste beurten gelijk je koningin naar voren sturen.
Ja, ja, ik weet het wel, maar toch, dat is toch een beetje de emotie. Want ja je kunt op je vingers natellen dat de truc van de Russen zal zijn dat het onderzoek niet onpartijdig is geweest, omdat de Oekraïners eraan meededen.
I´m back.
pi_174993260
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 november 2017 03:05 schreef Ryan3 het volgende:

[..]


[..]

https://www.nrc.nl/nieuws(...)17-13954320-a1580820

Maar goed, als je echt denkt dat de Russen er niet achter zaten dan.... ja, dan weet ik het niet zo goed hoor.
dankjewel. Ongeacht wie het gedaan heeft (al denk ik dat we dat allemaal wel weten) is en nepgetuige problematisch. Zeer jammer. Hierdoor kan omzicht onnodig de zeer hoge pet- en status die ik van hem ophad en hem gaf onnodig kwijtraken.
pi_174993265
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 november 2017 03:09 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ja, ja, ik weet het wel, maar toch, dat is toch een beetje de emotie. Want ja je kunt op je vingers natellen dat de truc van de Russen zal zijn dat het onderzoek niet onpartijdig is geweest, omdat de Oekraïners eraan meededen.
Ik heb het nu meer over het strafrechtelijke onderzoek. Hoewel het een in het ander doorloopt natuurlijk.

En Omtzigt maar beweren dat het allemaal van geen kanten klopte, terwijl hij zelf blijkbaar de verborgen agenda voerde. Achterbakse vent is 't.
pi_174993276
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 november 2017 03:12 schreef westwoodblvd het volgende:

[..]

Ik heb het nu meer over het strafrechtelijke onderzoek. Hoewel het een in het ander doorloopt natuurlijk.
Lijkt mij dat ze dat gaan aanvoeren hoor, mocht het tot een proces leiden.
quote:
En Omtzigt maar beweren dat het allemaal van geen kanten klopte, terwijl hij zelf blijkbaar de verborgen agenda voerde. Achterbakse vent is 't.
Of een HoC-actie dus, want het hele vervelende van deze coalitie is dat ze in de TK rusten op 1 zeteltje als het erop aankomt.
En wat denkt Omzigt over de Rutte-deal mbt afschaffing van dividendbelasting bijv.? Formeel zal hij wel al akkoord zijn, maar dan nog. Wordt behoorlijk aan hem getrokken, behalve een paar verstokte VVD'ers en wat andere gekkies, is niemand daar meer echt voor.
En zo zijn er wel meer dingen waarop hij heel makkelijk een dissident kan worden.
Denk je niet dat dat een rol speelt?
I´m back.
pi_174993278
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 november 2017 03:11 schreef Murdera het volgende:

[..]

dankjewel. Ongeacht wie het gedaan heeft (al denk ik dat we dat allemaal wel weten) is en nepgetuige problematisch. Zeer jammer. Hierdoor kan omzicht onnodig de zeer hoge pet- en status die ik van hem ophad en hem gaf onnodig kwijtraken.
Ja, slimme zet van Rutte.
I´m back.
pi_174993343
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 november 2017 03:11 schreef Murdera het volgende:

[..]

Zeer jammer. Hierdoor kan omzicht onnodig de zeer hoge pet- en status die ik van hem ophad en hem gaf onnodig kwijtraken.
Inderdaad. Zeker omdat Omtzigt een van de weinige Kamerleden is die in indruk wekt serieus en kritisch naar cijfers te kijken of überhaupt een beetje te kunnen rekenen. Sowieso een raadsel hoe de capaciteiten van de meeste volksvertegenwoordigers op dat gebied zo ontzettend beperkt blijken te zijn. En dan heb ik het nog niet eens over zijn gezonde EU-kritische opstelling; iets wat we bij de traditionele partijen ook veel te weinig zien.
  zaterdag 11 november 2017 @ 03:53:54 #36
403866 richolio
#MacMasterrace
pi_174993358
Zou bizar zijn dit
'Richolio _O_' - tong80
LAST.FM
pi_174993499
Nou dat was dus de meerderheid in de kamer als hij volgende week uit de fractie stapt en blijft zitten, hebben ze snel voor elkaar. Het blijft een naaistreek trouwens als hij zoiets gedaan heeft
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
pi_174993581
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 november 2017 01:56 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Benieuwd wat Omzigt zegt idd.

Overigens wat vindt-ie van die afschaffing van de dividendbelasting, eigenlijk?
Haha Omtzigt ziet er nu niet meer om kritisch te kijken naar de Belastingdienst maar enkel om plannen van het kabinet door de kamer te stemmen.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_174993593
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 november 2017 02:48 schreef Arthur_Spooner het volgende:
Zal wel nepnieuws zijn. Ik acht Omtzigt een stuk betrouwbaarder dan het NRC policorblad.
:')
pi_174993599
Lekker gedaan Omtzigt. Nog meer munitie voor Rusland om het onderzoek in diskrediet te brengen.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_174993631
Christenhonden die liegen.
Je verwacht het niet.
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
pi_174993653
Met je Boeing over oorlogsgebied vliegen, hoe een mafklapper kan je zijn.
pi_174993666
Beetje ongeloofwaardig, zeker als zo'n pulpblad als de NRC het zegt.
pi_174993671
quote:
Tweede Kamerlid Pieter Omtzigt (CDA) heeft een Oekraïense 'nepgetuige' van vliegramp MH17 in een zaal vol nabestaanden twijfel laten zaaien over de toedracht van de ramp. Dat schrijft NRC Handelsblad. Het verhaal van de man was opgesteld door het Kamerlid, blijkt uit geluidsopnames en sms-verkeer die de krant heeft.

...

Omtzigt sprak voor de bijeenkomst uitgebreid met de Oekraïner, schrijft de NRC. Hij zou een sms met 'kernpunten' hebben geschreven die zijn tolk bij de lezing moest uitspreken. De Oekraïner zou Omtzigt hebben verteld dat hij al was gehoord door het Nederlandse onderzoeksteam. Op de bijeenkomst op de VU zou het Kamerlid de indruk hebben gewekt dat de Oekraïner nog niet gehoord was.
https://nos.nl/googleamp/(...)raten-over-mh17.html
pi_174994182
Wel raar om dit nu pas naar buiten te brengen, als dit al sinds mei bekend is.
pi_174994205
Zou dit een poging zijn van de VVD om de aandacht van de dividendbelasting af te halen. En Omtzigt weer in het gareel te houden.
pi_174994254
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 november 2017 09:34 schreef Houtenbeen het volgende:
Zou dit een poging zijn van de VVD om de aandacht van de dividendbelasting af te halen. En Omtzigt weer in het gareel te houden.
Waarom zou de VVD zoiets doen die hebben er geen belang bij straks stapt hij uit het CDA en begint een eenmansfractie en verliezen ze hun meerderheid.
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
pi_174994376
Wat was het belang van Omtzicht om Russische leugens te spinnen? Waarom zou hij dat doen? Die man houdt zich normaal toch vooral met pensioenen en economie bezig?
pi_174994799
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 november 2017 09:34 schreef Houtenbeen het volgende:
Zou dit een poging zijn van de VVD om de aandacht van de dividendbelasting af te halen. En Omtzigt weer in het gareel te houden.
De timing is wel uhhhh goed?
  zaterdag 11 november 2017 @ 10:31:14 #50
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_174995033
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 november 2017 07:47 schreef Nielsch het volgende:
Lekker gedaan Omtzigt. Nog meer munitie voor Rusland om het onderzoek in diskrediet te brengen.
Dit haalt juist een van de belangrijkste peilers onder Ruslands tegenwerpingen onderuit.
pi_174995056
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 november 2017 10:31 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Dit haalt juist een van de belangrijkste peilers onder Ruslands tegenwerpingen onderuit.
Inhoudelijk dat het er niet toe. Gaat om de gebruikte tactiek.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  zaterdag 11 november 2017 @ 10:41:07 #52
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_174995139
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 november 2017 10:33 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Inhoudelijk dat het er niet toe. Gaat om de gebruikte tactiek.
Op welke manier haalt deze tactiek de geloofwaardigheid van het onderzoek onderuit?
pi_174995154
Als ik een nabestaande zou zijn geweest zou ik me zo verraden en bezeikt voelen door Rutte dat ik alles op alles zou stellen om die vent te laten boeten.
<hr>
pi_174995155
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 november 2017 08:07 schreef Braindead2000 het volgende:
Beetje ongeloofwaardig, zeker als zo'n pulpblad als de NRC het zegt.
Er zijn geluidsopnames en hij heeft het zelf bevestigd.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_174995164
Wat mij betreft geeft Omtzigt z'n zetel op.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_174995278
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 november 2017 10:43 schreef KoosVogels het volgende:
Wat mij betreft geeft Omtzigt z'n zetel op.
Zoiets gaat natuurlijk niet gebeuren die blijft lekker zitten.
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
  zaterdag 11 november 2017 @ 10:53:04 #57
321876 Cherna
Fuck the System
pi_174995310
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 november 2017 10:43 schreef KoosVogels het volgende:
Wat mij betreft geeft Omtzigt z'n zetel op.
Dit.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
pi_174995313
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 november 2017 01:56 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Benieuwd wat Omzigt zegt idd.

Overigens wat vindt-ie van die afschaffing van de dividendbelasting, eigenlijk?
Dat heeft hij de volledige woensdag en donderdag staan verdedigen.
pi_174995315
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 november 2017 10:51 schreef vipergts het volgende:

[..]

Zoiets gaat natuurlijk niet gebeuren die blijft lekker zitten.
Mwoah, kan zijn dat z'n positie onhoudbaar wordt.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_174995419
Het toont weer aan hoe dit kabinet te werk gaat: over dode Nederlandse kinderlijkjes staat Rutte te lachen en zijn zakken te vullen.
<hr>
pi_174995430
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 november 2017 10:42 schreef Dawnbreaker het volgende:
Als ik een nabestaande zou zijn geweest zou ik me zo verraden en bezeikt voelen door Rutte dat ik alles op alles zou stellen om die vent te laten boeten.
Nee. Wat op de vorige pagina in dit topic al gezegd werd, dit is een proces vd lange adem waar het laatste wat je moet doen wel als een olifant door een porseleinkast lopen is. Rutte doet wat hij kan inhet enorm gecompliceerde speelveld.

Je kan Rutte genoeg kwalijk nemen qua wat hij gedaan heeft de laatste jaren maar juist met MH17 gaat hij enorm goed om vind ik.
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_174995444
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 november 2017 11:01 schreef Dawnbreaker het volgende:
Het toont weer aan hoe dit kabinet te werk gaat: over dode Nederlandse kinderlijkjes staat Rutte te lachen en zijn zakken te vullen.
Wat had jij gedaan als jij Rutte was en de daders bestraft wilde hebben. Hoe had jij dat aangepakt?
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_174995462
Ik wil nog wel even de wederhoor afwachten btw.
I´m back.
pi_174995470
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 november 2017 11:03 schreef kalinhos het volgende:

[..]

Wat had jij gedaan als jij Rutte was en de daders bestraft wilde hebben. Hoe had jij dat aangepakt?
Met respect voor de nabestaanden, niet voor de daders.
<hr>
pi_174995480
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 november 2017 11:05 schreef Dawnbreaker het volgende:

[..]

Met respect voor de nabestaanden, niet voor de daders.
Ah.
Lekker concreet.

Volgens mij zijn er onder de nabestaanden ongeveer 0 geluiden dat ze ontevreden zijn met de aanpak van Rutte. Die nabestaanden snappen ook wel dat dit enorm gecompliceerd ligt, met een potentiëel schuldig land wat niet onderdanen gaat uitleveren.
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_174995501
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 november 2017 11:01 schreef Dawnbreaker het volgende:
Het toont weer aan hoe dit kabinet te werk gaat: over dode Nederlandse kinderlijkjes staat Rutte te lachen en zijn zakken te vullen.
Dit is gebeurd toen het CDA in de oppositie zat.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_174995511
quote:
0s.gif Op [quote]0s.gif [b]Op zaterdag 11 november 2017 11:04 schreef Ryan3 het volgende:
Ik wil nog wel even de wederhoor afwachten btw.
Ik ook. Ik zie hem niet snel zijn zetel opgeven omdat hij met veel voorkeursstemmen gekozen is. Bovendien zit het kabinet niet op gerommel te wachten met zo weinig marge.
pi_174995531
Omtzigt moet blijven. Dit is overduidelijk een poging om de beste man te beschadigen.
pi_174995619
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 november 2017 11:08 schreef Dutchguy het volgende:

[..]

Ik ook. Ik zie hem niet snel zijn zetel opgeven omdat hij met veel voorkeursstemmen gekozen is. Bovendien zit het kabinet niet op gerommel te wachten met zo weinig marge.
Je hebt twee dingen.
1) als hij een beetje getuige gaat instrueren die dan, in een zaal voor de nabestaanden, verklaart dat er twee vliegtuigen zijn gezien dan ben je de schuld bewust weer naar de Oekraïners aan het draaien en ondanks dat zij niet in dat onderzoeksteam hadden moeten zitten vanwege belangenverstrengeling, lijkt het me duidelijk dat de Russen hier achter zaten, dat lijkt me ook voldoende bewezen inmiddels. Dus in wiens broekzak zit je dan, Omzigt?
2) Omzigt is vanwege zijn eigengereidheid mogelijk een risico voor de coalitie in de TK op wrs verschillende dossiers.

Dus ja. Toeval allemaal? Is het wel 100% waar wat hier beweerd wordt over het instrueren van die getuige?

[ Bericht 0% gewijzigd door Ryan3 op 11-11-2017 11:21:50 ]
I´m back.
pi_174995633
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 november 2017 11:09 schreef Pleun2011 het volgende:
Omtzigt moet blijven. Dit is overduidelijk een poging om de beste man te beschadigen.
Wel zelfmutilatie dan. Ik begrijp die 'ze proberen hem alleen maar te pakken' houding niet zo, Omtzigt koos er toch zelf voor om bewust leugenachtige verklaringen te verspreiden?
pi_174995655
O, kijk:

PieterOmtzigt twitterde op zaterdag 11-11-2017 om 11:12:18 In mijn gedrevenheid op dit dossier om vragen beantwoord te krijgen heb ik op deze bijeenkomst onzorgvuldig gehandeld. Dat betreur ik. reageer retweet
Ja, nu is er wel een probleem, hij geeft dit dus wel toe.
I´m back.
pi_174995657
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 november 2017 11:15 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Je hebt twee dingen.
1) als hij een beetje getuige gaat instrueren, in een zaal voor de nabestaanden, die dan verklaart dat er twee vliegtuigen zijn gezien dan ben je de schuld bewust weer naar de Oekraïners aan het draaien en ondanks dat zij niet in dat onderzoeksteam hadden moeten zitten vanwege belangenverstrengeling, lijkt het me duidelijk dat de Russen hier achter zaten, dat lijkt me ook voldoende bewezen inmiddels. Dus in wiens broekzak zit je dan, Omzigt?
2) Omzigt is vanwege zijn eigengereidheid wrs een risico voor de coalitie in de TK op wrs verschillende dossiers.

Dus ja. Toeval allemaal? Is het wel 100% waar wat hier beweerd wordt over het instrueren van die getuige?
Het voorafgaande gesprek is opgenomen en de tijdens de bijeenkomst verstuurde sms'jes zijn in het artikel te zien. Lijkt me toch vrij sterk dat NRC dat allemaal fabriceert..
pi_174995678
Maar mensen zoals kahlinos zitten op een Russische trollfarm en moeten de hele dag prorussia propaganda posten.
<hr>
pi_174995687
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 november 2017 11:15 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Je hebt twee dingen.
1) als hij een beetje getuige gaat instrueren, in een zaal voor de nabestaanden, die dan verklaart dat er twee vliegtuigen zijn gezien dan ben je de schuld bewust weer naar de Oekraïners aan het draaien en ondanks dat zij niet in dat onderzoeksteam hadden moeten zitten vanwege belangenverstrengeling, lijkt het me duidelijk dat de Russen hier achter zaten, dat lijkt me ook voldoende bewezen inmiddels. Dus in wiens broekzak zit je dan, Omzigt?
2) Omzigt is vanwege zijn eigengereidheid wrs een risico voor de coalitie in de TK op wrs verschillende dossiers.

Dus ja. Toeval allemaal? Is het wel 100% waar wat hier beweerd wordt over het instrueren van die getuige?
Ik denk niet dat Omtzigt in iemands broekzak zit maar soms net dat randje over gaat waar hij niet over moet gaan. Hij heeft binnen het MH17 onderzoek ook zeer nuttige vragen gesteld.
Het zou er op uit kunnen draaien dat het CDA hem van het dossier af haalt en daarmee de kous af is. Ik vermoed dat het daar op uit zal draaien.
pi_174995693
quote:
15s.gif Op zaterdag 11 november 2017 11:18 schreef Ryan3 het volgende:
O, kijk:

PieterOmtzigt twitterde op zaterdag 11-11-2017 om 11:12:18 In mijn gedrevenheid op dit dossier om vragen beantwoord te krijgen heb ik op deze bijeenkomst onzorgvuldig gehandeld. Dat betreur ik. reageer retweet
Ja, nu is er wel een probleem, hij geeft dit dus wel toe.
Onbestaanbaar dit. Ik hoop echt dat hij opstapt. Dit kan gewoon niet.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_174995725
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 november 2017 11:20 schreef Dutchguy het volgende:

[..]

Ik denk niet dat Omtzigt in iemands broekzak zit maar soms net dat randje over gaat waar hij niet over moet gaan. Hij heeft binnen het MH17 onderzoek ook zeer nuttige vragen gesteld.
Het zou er op uit kunnen draaien dat het CDA hem van het dossier af haalt en daarmee de kous af is. Ik vermoed dat het daar op uit zal draaien.
Ja, alleen zou je dus ook kunnen stellen: Pieter zit jij niet in de broekzak van Poetin, mien jong?
I´m back.
pi_174995730
Exit Omtzigt dus.

Vraag is of hij opstapt, en het kabinet haar krappe meerderheid van 76 zetels behoudt, of dat CDA hem ditcht en hij zelfstandig verder gaat.
pi_174995732
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 november 2017 11:20 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Onbestaanbaar dit. Ik hoop echt dat hij opstapt. Dit kan gewoon niet.
Ja, ziet er wel ernstig uit iig.
I´m back.
pi_174995741
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 november 2017 11:23 schreef Kaas- het volgende:
Exit Omtzigt dus.

Vraag is of hij opstapt, en het kabinet haar krappe meerderheid van 76 zetels behoudt, of dat CDA hem ditcht en hij zelfstandig verder gaat.
Ja, Groep Omzigt idd, maar dat zullen ze wel niet riskeren.
I´m back.
pi_174995751
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 november 2017 11:19 schreef Dawnbreaker het volgende:
Maar mensen zoals kahlinos zitten op een Russische trollfarm en moeten de hele dag prorussia propaganda posten.
shit ke hebt het door


En je hebt nog altijd niet gezegd wat jij anders dan Rutte zou doen. Ja, wat oneliners als geen respect voor de nabestaanden en zakken vullen over kinderlijkjes etc in je posts gooien is inderdaad gelukt maar concreet kan je niet benoemen watjij anders zou doen dan Rutte heeft gedaan in dit dossier.
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_174995802
quote:
15s.gif Op zaterdag 11 november 2017 11:18 schreef Ryan3 het volgende:
O, kijk:

PieterOmtzigt twitterde op zaterdag 11-11-2017 om 11:12:18 In mijn gedrevenheid op dit dossier om vragen beantwoord te krijgen heb ik op deze bijeenkomst onzorgvuldig gehandeld. Dat betreur ik. reageer retweet
Ja, nu is er wel een probleem, hij geeft dit dus wel toe.
Onzorgvuldig is één ding. Dit is echt veel erger dan dat. Omtzigt ontkent niets in zijn tweet, dus even een recap van de feiten:
- complotdenker op de hand van Rusland komt naar Omtzigt toe met een verhaal over één man in een dorpje wiens vrouw (!) claimt iets gezien te hebben dat (wat toevallig) het Russische verhaal ondersteunt;
- vervolgens hoort Omtzigt het hele verhaal aan vlak voor de bijeenkomst, inclusief dat de man zegt al gehoord te zijn in het onderzoek en zelf niets heeft gezien, en dicteert vervolgens wat er bij de bijeenkomst allemaal voor leugens vertelt moeten worden;
- op het moment dat de man aan het woord komt tijdens de bijeenkomst, wekt Omtzigt de indruk dat hij de man en zijn verhaal niet kent (nota bene een uurtje geleden gesproken), en speelt de verontwaardiging zelve.

Dat is geen onzorgvuldigheid maar doelbewust desinformatie verspreiden om maar als een kritisch Kamerlid gezien te kunnen worden. Omtzigt gaat over lijken voor zijn politieke profiel.
pi_174995815
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 november 2017 11:23 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ja, alleen zou je dus ook kunnen stellen: Pieter zit jij niet in de broekzak van Poetin, mien jong?
Nah, waarom zou hij. Ik denk dat hij zichzelf een beetje te veel als een parlementaire detective is gaan zien. Die houding heeft hem ook geen windeieren gelegd en ook volop door het CDA gesteund, ze waren nogal trots op hem. En nu gaat hij over de schreef en verwacht ik dat hij van het dossier gehaald wordt. Hij zal er vast wel eens een mooi boek over schrijven.
pi_174995820
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 november 2017 11:20 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Onbestaanbaar dit. Ik hoop echt dat hij opstapt. Dit kan gewoon niet.
Welnee joh. We hebben de grootste Pinokkio allertijden als premier, die altijd overal mee wegkomt. Omtzigt een kans geven zich te verdedigen en lekker laten zitten. Een van de weinige goeie politici.
pi_174995854
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 november 2017 11:29 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

Welnee joh. We hebben de grootste Pinokkio allertijden als premier, die altijd overal mee wegkomt. Omtzigt een kans geven zich te verdedigen en lekker laten zitten. Een van de weinige goeie politici.
Nee.

Veel vinden Omtzigt een goed Kamerlid omdat het een van de weinige namen is die ze kennen. Uit deze kwestie blijkt dat hij een gevaarlijke engerd is.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_174995866
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 november 2017 11:28 schreef westwoodblvd het volgende:

[..]

Onzorgvuldig is één ding. Dit is echt veel erger dan dat. Omtzigt ontkent niets in zijn tweet, dus even een recap van de feiten:
- complotdenker op de hand van Rusland komt naar Omtzigt toe met een verhaal over één man in een dorpje wiens vrouw (!) claimt iets gezien te hebben dat (wat toevallig) het Russische verhaal ondersteunt;
- vervolgens hoort Omtzigt het hele verhaal aan vlak voor de bijeenkomst, inclusief dat de man zegt al gehoord te zijn in het onderzoek en zelf niets heeft gezien, en dicteert vervolgens wat er bij de bijeenkomst allemaal voor leugens vertelt moeten worden;
- op het moment dat de man aan het woord komt tijdens de bijeenkomst, wekt Omtzigt de indruk dat hij de man en zijn verhaal niet kent (nota bene een uurtje geleden gesproken), en speelt de verontwaardiging zelve.

Dat is geen onzorgvuldigheid maar doelbewust desinformatie verspreiden om maar als een kritisch Kamerlid gezien te kunnen worden. Omtzigt gaat over lijken voor zijn politieke profiel.
Ja, willen scoren dus, maar dan met een complottheorie, die met de beste wil van de wereld niet meer serieus te nemen valt, omdat alle verschillende varianten al ontelbare malen onderuit gehaald zijn...... Lijkt meer op misleiding ipv onzorgvuldigheid.
En dan nog eens voor een zaal van nabestaanden ook.
I´m back.
pi_174995874
Wat zou een Omtzigt in het nauw doen?
wooblabalurg
pi_174995877
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 november 2017 11:03 schreef kalinhos het volgende:

[..]

Wat had jij gedaan als jij Rutte was en de daders bestraft wilde hebben. Hoe had jij dat aangepakt?
Dawnbreaker was gewoon met een groepje popo wat Russische generaals gaan arresteren. Ja toch niet dan...
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_174995962
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 november 2017 11:23 schreef Kaas- het volgende:
Exit Omtzigt dus.

Vraag is of hij opstapt, en het kabinet haar krappe meerderheid van 76 zetels behoudt, of dat CDA hem ditcht en hij zelfstandig verder gaat.
Het kabinet/CDA gaat echt niet zeggen dat hij weg moet, dan gaat hij meteen zelfstandig verder en is het bij de eerste de beste moeilijke beslissing einde oefening en ze hebben er al zo lang over gedaan om te formeren.
Hij is onzorgvuldig geweest er zijn er die meer op hun kerfstok hadden blijven zitten.
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
pi_174995966
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 november 2017 11:31 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Nee.

Veel vinden Omtzigt een goed Kamerlid omdat het een van de weinige namen is die ze kennen. Uit deze kwestie blijkt dat hij een gevaarlijke engerd is.
Niet gevaarlijker dan andere politici. Wel jammer dat hij slachtoffer dreigt te worden van zijn eigen geldingsdrang. Is iets teveel in zichzelf gaan geloven denk ik.
  zaterdag 11 november 2017 @ 11:41:00 #90
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_174995997
Thierry wilde deze man in z’n zakenkabinet toch?
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
  zaterdag 11 november 2017 @ 11:45:07 #91
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_174996058
Pietertje. ;( Ik dacht dat je een van de good guys was.
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
  zaterdag 11 november 2017 @ 11:45:39 #92
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_174996065
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 november 2017 11:41 schreef Szura het volgende:
Thierry wilde deze man in z’n zakenkabinet toch?
Pieter was de gedoodverfde nieuwe Minister-President van dit land.
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
pi_174996074
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 november 2017 11:41 schreef Szura het volgende:
Thierry wilde deze man in z’n zakenkabinet toch?
Thierry is ook van mening dat de Russen of pro-Russische rebellen niet achter de aanslag zitten.
pi_174996109
Zijn er nog burgemeestersposten te verdelen, ergens in de provincie? Vast wel, denk ik.
I´m back.
  zaterdag 11 november 2017 @ 11:49:39 #95
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_174996129
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 november 2017 11:46 schreef gelly het volgende:

[..]

Thierry is ook van mening dat de Russen of pro-Russische rebellen niet achter de aanslag zitten.
FvD lijkt me een uitstekende nieuwe partij voor Omtzigt.

Wat gek trouwens, er is nog niks over Omtzigt op GeenStijl te lezen.
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
pi_174996153
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 november 2017 11:49 schreef Szura het volgende:

[..]

FvD lijkt me een uitstekende nieuwe partij voor Omtzigt.

Wat gek trouwens, er is nog niks over Omtzigt op GeenStijl te lezen.
Ook op GeenStijl denkt de meerderheid van reaguurders er zo over. Dat het 1 of ander gaar complot is om de Russen te naaien.
pi_174996244
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 november 2017 11:49 schreef Szura het volgende:

[..]

FvD lijkt me een uitstekende nieuwe partij voor Omtzigt.

Wat gek trouwens, er is nog niks over Omtzigt op GeenStijl te lezen.
Bizar he. Wel zeuren op Joop over FvJ maar nu dit nieuws naar buitenkomt hoor je ze niet, terwijl ze anders Omtzigt een veer in zijn reet steken. Kennelijk zijn ze net zo hypocriet als de media die ze altijd veroordelen
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
pi_174996293
Als geenstijl ballen heeft hangen ze hun vuile omtzigt was buiten.
<hr>
pi_174996300
Verrek hij heet Omtzigt? Niet Omzigt?
I´m back.
pi_174996490
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 november 2017 01:40 schreef francoisdublanc het volgende:
https://www.nrc.nl/nieuws(...)17-13954320-a1580820
https://nos.nl/googleamp/(...)raten-over-mh17.html

Ontluisterend verslag van het NRC. Als dit klopt is de positie van Omtzigt onhoudbaar lijkt mij (maar hij heeft veel voorkeurstemmen en 76 zetels heeft de coalitie). Wie heeft dit ook gelekt?

Erg benieuwd naar Omtzigt's reactie.
Rutte III is nog niet goed en wel 3 weken geïnstalleerd en de eerste lijken vallen nú al uit de kast _O- .
pi_174996553
EliotHiggins twitterde op zaterdag 11-11-2017 om 12:13:04 Seems the Pieter Omtzigt story is a good example of what happens when you treat conspiracy theorists as just having another point of view reageer retweet
I´m back.
pi_174996554
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 november 2017 11:48 schreef Ryan3 het volgende:
Zijn er nog burgemeestersposten te verdelen, ergens in de provincie? Vast wel, denk ik.
Hier zoeken ze er nog een, zolang hij niet op eigen houtje geld aan cultuurliefhebbende tuinders gaat geven kan hij maandag beginnen.
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
pi_174996598
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 november 2017 12:10 schreef Garfield1985 het volgende:

[..]

Rutte III is nog niet goed en wel 3 weken geïnstalleerd en de eerste lijken vallen nú al uit de kast _O- .
Dat is geen kast maar een massagraf
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
  zaterdag 11 november 2017 @ 12:19:50 #104
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_174996650
Ik vertel het je, die hele Vrije Universiteit is 1 groot onwetenschappelijk CDA/ChristenUnie bolwerk.

Dit verhaal verbaast me niet _O-
pi_174996895
Omtzigt lijkt mij nu onhoudbaar. Hij is zichzelf voorbij gelopen en was niet ethisch bezig. Zetel opgeven is nu de beste stap, niet als Groep Omtzigt verder gaan, hoe graag ik dit nu al desastreuze kabinet ook in de problemen wil zien komen.

Kritisch zijn, ook op officiële rapporten is geen schande, dat is je plicht, zeker als volksvertegenwoordiger. Daadwerkelijk willens en weten onjuiste informatie verspreiden is van een andere orde.

Ik wacht overigens nog steeds op de radarbeelden van MH17, een niet rammelende verklaring over de suikerspiegel-aanrijding te Amsterdam (camera's die opeens niet aan stonden), de aanrijding van het Luxor Theater in Rotterdam door een 'verwarde man' en waarom de ambulance die op weg was naar het neergeschoten lichaam van Fortuyn maar liefst 6 minuten moest wachten voor de poort van het Mediapark.

Onkritisch zijn over officiële verklaringen is net zo dommig als het evangelie der samenzweringen zingen.
Ik ben blank en dus ben ik niet wit.
pi_174997009
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 november 2017 11:20 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Onbestaanbaar dit. Ik hoop echt dat hij opstapt. Dit kan gewoon niet.
Ha ha, geef maar toe, de enige reden dat je hem weg wil hebben is dat je je zorgen maakt dat hij zich niet als stemvee gedraagt, zoals in jouw ogen alle fractieleden zich moeten gedragen: als dom, slaafs, blind, onderdanig stemvee. Betrapt. _O-
pi_174997035
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 november 2017 12:38 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Ha ha, geef maar toe, de enige reden dat je hem weg wil hebben is dat je je zorgen maakt dat hij zich niet als stemvee gedraagt, zoals in jouw ogen alle fractieleden zich moeten gedragen: als dom, slaafs, blind, onderdanig stemvee. Betrapt. _O-
Drogredenering gespot.
wooblabalurg
  zaterdag 11 november 2017 @ 12:41:18 #108
104871 remlof
Europees federalist
pi_174997061
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 november 2017 11:51 schreef gelly het volgende:

[..]

Ook op GeenStijl denkt de meerderheid van reaguurders er zo over. Dat het 1 of ander gaar complot is om de Russen te naaien.
En Poetin is natuurlijk de sterke leider die wij nodig hebben. Die reaguurders zijn prima useful idiots voor het Kremlin. Hier op FOK! zitten er ook een aantal.

Maar goed, de positie van Omtzigt lijkt me onhoudbaar, die is dit weekend nog weg als het goed is.
pi_174997149
quote:
7s.gif Op zaterdag 11 november 2017 12:41 schreef remlof het volgende:

[..]

En Poetin is natuurlijk de sterke leider die wij nodig hebben. Die reaguurders zijn prima useful idiots voor het Kremlin. Hier op FOK! zitten er ook een aantal.

Maar goed, de positie van Omtzigt lijkt me onhoudbaar, die is dit weekend nog weg als het goed is.
Dat is helemaal de vraag. Omtzigt kan ook zeggen dat hij de getuige verkeerd begrepen heeft. En dat hij zijn verhaal samengevat heeft.

Dan heeft hij onzorgvuldig gehandeld, maar niet bewust de zaken verdraaid.

Het ligt eraan hoe sterk de bewijzen, sms-verkeer en geluidsfragmenten, zijn.
  zaterdag 11 november 2017 @ 12:46:37 #110
104871 remlof
Europees federalist
pi_174997173
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 november 2017 12:45 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Dat is helemaal de vraag. Omtzigt kan ook zeggen dat hij de getuige verkeerd begrepen heeft. En dat hij zijn verhaal samengevat heeft.

Dan heeft hij onzorgvuldig gehandeld, maar niet bewust de zaken verdraaid.

Het ligt eraan hoe sterk de bewijzen, sms-verkeer en geluidsfragmenten, zijn.
Ehh, Omtzigt heeft op Twitter zelf al aangegeven fout te hebben gehandeld.
pi_174997183
quote:
7s.gif Op zaterdag 11 november 2017 12:46 schreef remlof het volgende:

[..]

Ehh, Omtzigt heeft op Twitter zelf al aangegeven fout te hebben gehandeld.
Bron?
pi_174997187
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 november 2017 12:39 schreef Baconbus het volgende:

[..]

Drogredenering gespot.
Nee hoor. Ik probeer niet zijn discussie te winnen. Ik verleg het onderwerp. Ik vraag me af of dat ook een drogreden is.
pi_174997197
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 november 2017 12:47 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Bron?
PieterOmtzigt twitterde op zaterdag 11-11-2017 om 11:12:18 In mijn gedrevenheid op dit dossier om vragen beantwoord te krijgen heb ik op deze bijeenkomst onzorgvuldig gehandeld. Dat betreur ik. reageer retweet
I´m back.
  zaterdag 11 november 2017 @ 12:48:37 #114
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_174997199
Wat een lullig statement trouwens, een tweet van 2 regeltjes.
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
  zaterdag 11 november 2017 @ 12:49:13 #115
104871 remlof
Europees federalist
pi_174997209
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 november 2017 12:47 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Bron?
PieterOmtzigt twitterde op zaterdag 11-11-2017 om 11:12:18 In mijn gedrevenheid op dit dossier om vragen beantwoord te krijgen heb ik op deze bijeenkomst onzorgvuldig gehandeld. Dat betreur ik. reageer retweet
pi_174997213
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 november 2017 12:47 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Nee hoor. Ik probeer niet zijn discussie te winnen. Ik verleg het onderwerp. Ik vraag me af of dat ook een drogreden is.
In jezelf praten is ongeacht drogreden of niet geen strak plan in gezelschap. Daarmee sluit je jezelf af.
wooblabalurg
  zaterdag 11 november 2017 @ 12:50:34 #117
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_174997235
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 november 2017 12:48 schreef Mani89 het volgende:
Wat een lullig statement trouwens, een tweet van 2 regeltjes.
En nogal een slap excuus. Dit lijkt echt een heel stuk verder te gaan dan "onzorgvuldig handelen".
M.i.moet hij opstappen.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_174997270
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 november 2017 12:38 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Ha ha, geef maar toe, de enige reden dat je hem weg wil hebben is dat je je zorgen maakt dat hij zich niet als stemvee gedraagt, zoals in jouw ogen alle fractieleden zich moeten gedragen: als dom, slaafs, blind, onderdanig stemvee. Betrapt. _O-
Je hebt me door.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_174997364
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 november 2017 07:56 schreef superniger het volgende:
Christenhonden die liegen.
Je verwacht het niet.
Vind je het normaal om christenhonden te zeggen? Ben je wel goed in je hoofd?
pi_174997371
quote:
7s.gif Op zaterdag 11 november 2017 12:49 schreef remlof het volgende:

[..]

PieterOmtzigt twitterde op zaterdag 11-11-2017 om 11:12:18 In mijn gedrevenheid op dit dossier om vragen beantwoord te krijgen heb ik op deze bijeenkomst onzorgvuldig gehandeld. Dat betreur ik. reageer retweet
quote:
7s.gif Op zaterdag 11 november 2017 12:46 schreef remlof het volgende:

[..]

Ehh, Omtzigt heeft op Twitter zelf al aangegeven fout onzorgvuldig te hebben gehandeld.
Onzorgvuldig, precies zoals ik zei.
  zaterdag 11 november 2017 @ 13:02:08 #121
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_174997472
Bij Geenstijl hebben ze ook door dat Omtzigt flink de fout in is gegaan, alle hens aan dek daar om wat krom is recht te praten:

https://www.geenstijl.nl/(...)17-blunder/#comments

Tjah, daar gaat hun held.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
  zaterdag 11 november 2017 @ 13:04:11 #122
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_174997504
Omtzigt heeft diens onzorgvuldigheid toe. De MSM hakken er op in, want Omtzigt is lastig en wil dingen weten die Rutte cs. niet willen vertellen.

Ga zo door Omtzigt, want de onderste steen wordt te angstvallig verborgen.
Scratch a liberal and you will find a fascist
pi_174997547
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 november 2017 13:04 schreef EdvandeBerg het volgende:
Omtzigt heeft diens onzorgvuldigheid toe. De MSM hakken er op in, want Omtzigt is lastig en wil dingen weten die Rutte cs. niet willen vertellen.

Ga zo door Omtzigt, want de onderste steen wordt te angstvallig verborgen.
Welke media zijn precies aan het inhakken op Omtzigt?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_174997571
quote:
14s.gif Op zaterdag 11 november 2017 13:02 schreef Ryon het volgende:
Bij Geenstijl hebben ze ook door dat Omtzigt flink de fout in is gegaan, alle hens aan dek daar om wat krom is recht te praten:

https://www.geenstijl.nl/(...)17-blunder/#comments

Tjah, daar gaat hun held.
Vreemde kop.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_174997574
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 november 2017 13:04 schreef EdvandeBerg het volgende:
Omtzigt heeft diens onzorgvuldigheid toe. De MSM hakken er op in, want Omtzigt is lastig en wil dingen weten die Rutte cs. niet willen vertellen.

Ga zo door Omtzigt, want de onderste steen wordt te angstvallig verborgen.
Ja, en die steen komt boven door desinformatie te verspreiden en nep-getuigen te gebruiken. Godverdomme, welke steen is op jouw hoofd gevallen dat dit ook zelfs maar in je opkomt?
pi_174997611
quote:
14s.gif Op zaterdag 11 november 2017 13:02 schreef Ryon het volgende:
Bij Geenstijl hebben ze ook door dat Omtzigt flink de fout in is gegaan, alle hens aan dek daar om wat krom is recht te praten:

https://www.geenstijl.nl/(...)17-blunder/#comments

Tjah, daar gaat hun held.
Nou ja, behalve dat ik niet vind dat het een kleine misser is, zoals in de tekst staat, zit hier ook wel wat in imho.:
quote:
Onze twee cent: Overdreven ophef om Omtzigt
Omtzigt is een vervelende vent. Voor zittende machtshebbers. Van MH17 en de falende Belastingdienst in Nederland via Nederlandse gevangenen die in Spanje ten onrechte vastzitten voor moord, tot grote corruptieschandalen in de Raad van Europa: Omtzigt bijt zich vast en graaft zich in, waarbij bestuurders en bewindslieden niet zelden in verlegenheid worden gebracht, of zelfs ten val komen (Frans Weekers, bijvoorbeeld). In Rutte III is hij ook nog eens de 76e zetel van een zeer gekunstelde coalitie: hij kan de boel zomaar omverwerpen. Dus moet hij een beetje kort gehouden worden. In de huidige coalitie is hij nog steeds 'gewoon' Kamerlid (geen kabinetsfunctie), en is hij zwaar overladen met portefeuilles. Door hem en zijn ijzeren reputatie een flinke knauw te geven door deze kleine misser (want dat is het) op te blazen tot Russische complotproporties (we zien je, smeerlap Michiel van Hulten), maak je hem tam.
Dit is wmb toch een moeilijke.
I´m back.
  zaterdag 11 november 2017 @ 13:10:20 #127
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_174997626
quote:
7s.gif Op zaterdag 11 november 2017 12:41 schreef remlof het volgende:

[..]

En Poetin is natuurlijk de sterke leider die wij nodig hebben. Die reaguurders zijn prima useful idiots voor het Kremlin. Hier op FOK! zitten er ook een aantal.

Maar goed, de positie van Omtzigt lijkt me onhoudbaar, die is dit weekend nog weg als het goed is.
Als wat? Als kritisch kamerlid dat onafhankelijk onderzoek doet?

Ze zullen hem in Den Haag en Brussel inderdaad graag kwijtwillen, daar hebben ze alleen ja-knikkers nodig die braaf meestemmen wat de partijleiding opdraagt. Hij zou zomaar de 76e kunnen zijn die wél een geweten heeft en niet doet wat hem van hogerhand opgedragen wordt. Als Buma hem kwijt wil (en dat kan ik mij heel erg voorstellen want bedreiging voor Buma), kan Omtzigt het best als onafhankelijk kamerlid blijven zitten en dan heeft hij pas echt iets te vertellen.
Scratch a liberal and you will find a fascist
pi_174997655
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 november 2017 13:08 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Nou ja, behalve dat ik niet vind dat het een kleine misser is, zoals in de tekst staat, zit hier ook wel wat in imho.:

[..]

Grote onzin. Ten eerste lopen de media weg met zo'n figuur, dus het is niet alsof het NRC hem doelbewust te grazen neemt. Wel kan hij pootje zijn gelicht door een collega.

Feit blijft echter dat hij dit gewoon niet had moeten doen. Ik vind die zalvende uitleg daarom ook onzin.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_174997657
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 november 2017 13:10 schreef EdvandeBerg het volgende:

[..]

Als wat? Als kritisch kamerlid dat onafhankelijk onderzoek doet?

Ze zullen hem in Den Haag en Brussel inderdaad graag kwijtwillen, daar hebben ze alleen ja-knikkers nodig die braaf meestemmen wat de partijleiding opdraagt. Hij zou zomaar de 76e kunnen zijn die wél een geweten heeft en niet doet wat hem van hogerhand opgedragen wordt. Als Buma hem kwijt wil (en dat kan ik mij heel erg voorstellen want bedreiging voor Buma), kan Omtzigt het best als onafhankelijk kamerlid blijven zitten en dan heeft hij pas echt iets te vertellen.
Groep Omtzigt zal niet geaccepteerd worden iig. Wrs krijgt hij een behoorlijke dauw en verdwijnt hij later naar een leuke positie in het openbaar bestuur elders.
I´m back.
  zaterdag 11 november 2017 @ 13:12:06 #130
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_174997659
quote:
10s.gif Op zaterdag 11 november 2017 13:07 schreef Kaas- het volgende:

[..]

Ja, en die steen komt boven door desinformatie te verspreiden en nep-getuigen te gebruiken. Godverdomme, welke steen is op jouw hoofd gevallen dat dit ook zelfs maar in je opkomt?
Geloof jij maar wat de krant en het staatsjournaal vertellen :')

De openheid van Rutte betekent documenten waarop de halve pagina's weggetypext zijn. En kritische kamerleden (Bontes / Omtzigt) die door medekamerleden worden gepusht om mee te lopen in de staatsuitleg van mh17
Scratch a liberal and you will find a fascist
pi_174997688
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 november 2017 13:10 schreef EdvandeBerg het volgende:

[..]

Als wat? Als kritisch kamerlid dat onafhankelijk onderzoek doet?

Ze zullen hem in Den Haag en Brussel inderdaad graag kwijtwillen, daar hebben ze alleen ja-knikkers nodig die braaf meestemmen wat de partijleiding opdraagt. Hij zou zomaar de 76e kunnen zijn die wél een geweten heeft en niet doet wat hem van hogerhand opgedragen wordt. Als Buma hem kwijt wil (en dat kan ik mij heel erg voorstellen want bedreiging voor Buma), kan Omtzigt het best als onafhankelijk kamerlid blijven zitten en dan heeft hij pas echt iets te vertellen.
En daarom wordt hij erin geluisd door het kabinet, zodat Rutte de boel lekker aan het wankelen kan brengen? Ik volg de logica even niet.

Omtzigt had dit gewoon niet moeten doen. Klaar.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_174997703
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 november 2017 13:11 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Grote onzin. Ten eerste lopen de media weg met zo'n figuur, dus het is niet alsof het NRC hem doelbewust te grazen neemt. Wel kan hij pootje zijn gelicht door een collega.

Feit blijft echter dat hij dit gewoon niet had moeten doen. Ik vind die zalvende uitleg daarom ook onzin.
Nou ja, dat de powers that be Omtzigt liever zien verdwijnen dan dat-ie blijft zitten, dat lijkt me niet volkomen onjuist. En een meerderheid van 1 zetel in de TK kan het op sommige dossiers behoorlijk precair maken allemaal.
I´m back.
  zaterdag 11 november 2017 @ 13:14:41 #133
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_174997704
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 november 2017 13:08 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Nou ja, behalve dat ik niet vind dat het een kleine misser is, zoals in de tekst staat, zit hier ook wel wat in imho.:

[..]

Dit is wmb toch een moeilijke.
Het is een klassiek verweer, bedacht nog in de tijd van de oude grieken. Dat maakt die verdediging opvallend. Als men weet dat iemand fout zit, dan worden zijn andere kwaliteiten benoemd om hem toch van schuld vrij te pleiten.

Dat beroep slaagt zelden, dat iemand een topgozer is doet er verder weinig van af als hij dan toch flink over de schreef. Ironisch genoeg is het juist Geenstijl die bij politici dat altijd als eerste benadrukt. Tenzij het nu om hun eigen mannetje gaat.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_174997750
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 november 2017 13:14 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Nou ja, dat de powers that be Omtzigt liever zien verdwijnen dan dat-ie blijft zitten, dat lijkt me niet volkomen onjuist. En een meerderheid van 1 zetel in de TK kan het op sommige dossiers behoorlijk precair maken allemaal.
Die powers weten ook dat zij Omtzigt niet uit de TK kunnen trappen. Rutte heeft dus heel geen belang bij deze ophef, want ik acht de kans klein dat Omtzigt uit zichzelf opstapt.

Bovendien zijn de aantijgingen niet gelogen. Zonder blunder ook geen ophef.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  zaterdag 11 november 2017 @ 13:17:08 #135
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_174997757
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 november 2017 13:13 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

En daarom wordt jij erin geluisd door het kabinet, zodat Rutte de boel lekker aan het wankelen kan brengen? Ik volg de logica even niet.

Omtzigt had dit gewoon niet moeten doen. Klaar.
Hij heeft een fout gemaakt en dat geeft hij toe. Het dossier kent wel meerdere fouten van onderzoekers en politici, die mogen ook gewoon blijven zitten.

Gelukkig zijn er nog échte volksvertegenwoordigers die niet braaf in de pas meelopen. Zie ook Van Bommel en Oudkerk. Helaas is de laatste ook buitenspel gezet.
Scratch a liberal and you will find a fascist
pi_174997806
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 november 2017 13:17 schreef EdvandeBerg het volgende:

[..]

Hij heeft een fout gemaakt en dat geeft hij toe. Het dossier kent wel meerdere fouten van onderzoekers en politici, die mogen ook gewoon blijven zitten.

Gelukkig zijn er nog échte volksvertegenwoordigers die niet braaf in de pas meelopen. Zie ook Van Bommel en Oudkerk. Helaas is de laatste ook buitenspel gezet.
Hij heeft bewust gelogen om twijfel te zaaien over de bevinden van het JIT. Tegenover nabestaanden nota bene.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_174997809
Je kan dus gewoon getuigenissen compleet verzinnen en zo het onderzoek dwarsbomen en jezelf voor altijd buitenspel zetten als geloofwaardig Kamerlid - en wie weet is het allemaal zelfs nog strafbaar ook - maar als Baudet je goedgekeurd heeft dan blijven de nuttige idioten je wel steunen. Is dat ook weer duidelijk.

De slachtoffers van MH17 hebben inmiddels laten weten erg verbolgen te zijn door de bizarre acties van Omtzigt.
  zaterdag 11 november 2017 @ 13:21:35 #138
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_174997849
GS hypocriet roze haatblog :')
Een minister hadden ze virtueel aan de hoogste boom gehangen
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
pi_174997854
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 november 2017 13:19 schreef Kaas- het volgende:
Je kan dus gewoon getuigenissen compleet verzinnen en zo het onderzoek dwarsbomen en jezelf voor altijd buitenspel zetten als geloofwaardig Kamerlid - en wie weet is het allemaal zelfs nog strafbaar ook - maar als Baudet je goedgekeurd heeft dan blijven de nuttige idioten je wel steunen. Is dat ook weer duidelijk.

De slachtoffers van MH17 hebben inmiddels laten weten erg verbolgen te zijn door de bizarre acties van Omtzigt.
Maar als Rutte een onbedoelde rekenfout maakt, dan moet hij volgens diezelfde figuren af worden gezet.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_174997865
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 november 2017 13:13 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Omtzigt had dit gewoon niet moeten doen. Klaar.
Eens, dit vergrijp staat gewoon los van de persoon en wat hij verder heeft gedaan. Het gaat puur om zijn poging tot verspreiding van verkeerde informatie.

quote:
0s.gif Op zaterdag 11 november 2017 13:14 schreef Ryon het volgende:

[..]

Het is een klassiek verweer, bedacht nog in de tijd van de oude grieken. Dat maakt die verdediging opvallend. Als men weet dat iemand fout zit, dan worden zijn andere kwaliteiten benoemd om hem toch van schuld vrij te pleiten.

Dat beroep slaagt zelden, dat iemand een topgozer is doet er verder weinig van af als hij dan toch flink over de schreef. Ironisch genoeg is het juist Geenstijl die bij politici dat altijd als eerste benadrukt. Tenzij het nu om hun eigen mannetje gaat.
Klopt ja, GS heeft nu kilo's boter op het hoofd, zoals ze in de dagen hiervoor Joop verweten inzake van Jole.
Ik ben blank en dus ben ik niet wit.
pi_174997904
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 november 2017 13:19 schreef Kaas- het volgende:
Je kan dus gewoon getuigenissen compleet verzinnen en zo het onderzoek dwarsbomen en jezelf voor altijd buitenspel zetten als geloofwaardig Kamerlid - en wie weet is het allemaal zelfs nog strafbaar ook - maar als Baudet je goedgekeurd heeft dan blijven de nuttige idioten je wel steunen. Is dat ook weer duidelijk.

De slachtoffers van MH17 hebben inmiddels laten weten erg verbolgen te zijn door de bizarre acties van Omtzigt.
Ja, het helpt niet als je met bepaalde kornuiten op de foto gaat:



Vraag blijft een beetje voor wat Omtzigt betreft voor mij: doet-ie nou aan waarheidsvinding of is hij wat al te enthousiast in de fuik van Niemöller en consorten gewandeld en probeert-ie nu de feiten te verdraaien ten einde de complottheorie te staven.
I´m back.
  zaterdag 11 november 2017 @ 13:25:33 #142
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_174997924
Lekker, Harry ‘losse handjes’ van Bommel er ook bij
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
pi_174997939
Eliot Higgins volgt alles enigszins gniffelend vanaf de zijlijn:

EliotHiggins twitterde op zaterdag 11-11-2017 om 13:21:32 Pieter Omtzigt is getting to know first hand what a "useful idiot" is. #MH17 reageer retweet
I´m back.
pi_174997951
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 november 2017 13:25 schreef Szura het volgende:
Lekker, Harry ‘losse handjes’ van Bommel er ook bij
#metoo-gevalletje.
I´m back.
pi_174997955
quote:
Hoewel het Kamerlid wist dat de 'getuige' zelf op de bewuste dag niet eens in de buurt van het rampgebied was, gaf hij later per sms door wat de man diende te zeggen op de bijeenkomst: 'Ik zag het vliegtuig neerstorten. De cockpit kwam 100 meter van mijn huis terecht. Ik zag de slachtoffers, maar ook [...] Oekraïense militaire vliegtuigen die op 17 juli vlogen boven mijn huis. Toch word ik niet als getuige erkend. Bij wie moet ik me melden?'
Dit kan gewoon echt niet.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_174997968
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 november 2017 13:27 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Dit kan gewoon echt niet.
Lijkt me duidelijk dat dit niet kan. En dan ook nog in een zaal met nabestaanden.
I´m back.
pi_174998008
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 november 2017 13:27 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Lijkt me duidelijk dat dit niet kan. En dan ook nog in een zaal met nabestaanden.
Bovendien was die getuige allang gehoord door het JIT, zo blijkt. En ook dat wist Omtzigt dondersgoed.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  zaterdag 11 november 2017 @ 13:31:46 #149
163231 Dentiwan
Denk aan je tanden !
pi_174998028
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 november 2017 02:50 schreef westwoodblvd het volgende:

[..]

Er is een opname van het gesprek en SMS berichten. Maar blijf lekker in je alternatieve realiteit geloven.
Eerst zien dan geloven.
De zwarte wolf komt eraan !
  zaterdag 11 november 2017 @ 13:32:19 #150
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_174998032
Oh dat GS-artikel is geschreven door Bartje ‘GeenPeil-fiasco _O_ ‘ Nijman, typisch
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
pi_174998073
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 november 2017 02:32 schreef Nintex het volgende:
Wat een vaag verhaal.

Als ik het zo lees is het aannemelijker dat Omtzigt het verhaal van de getuige coherent heeft samen proberen te vatten. Het voelt als een set-up dit.

Frans Timmermans kreeg voor zijn nep huilbui en 'fake' thug speech een baantje in Brussel.
Ik geloof er ook niks van.
Ze willen gewoon de aandacht afleiden van de waarheid zodat de journalisten niet meer achter Rutte of Timmermans aangaan, maar die arme Pieter in het nauw drijven.
5 Ferrari's op videoband!
pi_174998074
Ongelofelijk dat hij zich voor het karretje heeft laten spannen van MH17-gekkie Jeroen van Rijsbergen.

Had het niet achter hem gezocht.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_174998080
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 november 2017 13:35 schreef Ferrari_Tape het volgende:

[..]

Ik geloof er ook niks van.
Ze willen gewoon de aandacht afleiden van de waarheid zodat de journalisten niet meer achter Rutte of Timmermans aangaan, maar die arme Pieter in het nauw drijven.
Omtzigt geeft het nota bene zelf toe.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_174998095
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 november 2017 13:36 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Omtzigt geeft het nota bene zelf toe.
Wat zijn er op FOK! toch onevenredig veel complotgekkies.
pi_174998097
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 november 2017 13:27 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Lijkt me duidelijk dat dit niet kan. En dan ook nog in een zaal met nabestaanden.
De nabestaanden zijn wel erger gewend.
pi_174998107
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 november 2017 13:36 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Omtzigt geeft het nota bene zelf toe.
gedwongen
5 Ferrari's op videoband!
pi_174998126
Edit
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_174998136
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 november 2017 13:39 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Door wie en met welk doel?
afleiding van de waarheid
5 Ferrari's op videoband!
pi_174998141
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 november 2017 13:40 schreef Ferrari_Tape het volgende:

[..]

afleiding van de waarheid
En waarom zou Omtzigt daarin meegaan?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_174998154
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 november 2017 13:35 schreef Ferrari_Tape het volgende:

[..]

Ik geloof er ook niks van.
Ze willen gewoon de aandacht afleiden van de waarheid zodat de journalisten niet meer achter Rutte of Timmermans aangaan, maar die arme Pieter in het nauw drijven.
Als ik zo de reacties eens peil op twitter dan zie je een behoorlijk segment jouw mening aanhangen idd. Ik moet zeggen dat een aanval op de integriteit van Omtzigt zeker niet onwelgevallig is voor "the powers that be" ook (wrs).
Echter hij geeft wel toe dat-ie met die getuige en getuigenis gerommeld heeft, dus de kern van je mening klopt niet.
Op twitter lijkt dat besef ook door te dringen (niet bij iedereen uiteraard, maar wel bij een behoorlijk aantal) dus ergens verwacht ik als dat zo doorgaat dat zijn positie aan het eind van de dag of hooguit ergens morgen onhoudbaar is geworden. Tenzij er andere feiten en omstandigheden opduiken.
I´m back.
pi_174998174
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 november 2017 13:36 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Omtzigt geeft het nota bene zelf toe.
Hij geeft toe dat hij onzorgvuldig is geweest, niet dat hij de boel bewust geflest heeft.
pi_174998200
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 november 2017 13:42 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Hij geeft toe dat hij onzorgvuldig is geweest, niet dat hij de boel bewust geflest heeft.
Als het artikel onzin was, dan had hij dat wel in zijn tweet gezet, nietwaar? Dan beperk je je niet tot een wollig eufemisme.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  Moderator zaterdag 11 november 2017 @ 13:47:09 #163
54278 crew  Tijger_m
42
pi_174998262
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 november 2017 13:42 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Hij geeft toe dat hij onzorgvuldig is geweest, niet dat hij de boel bewust geflest heeft.
Goh, de mensen van het benoemen zijn ineens politiek correct geworden. Quelle surprise!

Omtzigt heeft gewoon de kluit belazert, de enige vraag die rest is of hij dat voor en uit eigenbelang of namens een ander belang gedaan heeft.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_174998327
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 november 2017 13:44 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Als het artikel onzin was, dan had hij dat wel in zijn tweet gezet, nietwaar? Dan beperk je je niet tot een wollig eufemisme.
Aan de andere kant: Hij zegt meestal wat hij bedoelt dus misschien bedoelt hij het ook wel zo en komt later een uitgebreidere uitleg.
pi_174998374
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 november 2017 13:49 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Aan de andere kant: Hij zegt meestal wat hij bedoelt dus misschien bedoelt hij het ook wel zo en komt later een uitgebreidere uitleg.
Mooi hoe je je bewust van de domme houdt. Chapeau!
wooblabalurg
pi_174998438
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 november 2017 13:47 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Goh, de mensen van het benoemen zijn ineens politiek correct geworden. Quelle surprise!

Omtzigt heeft gewoon de kluit belazert, de enige vraag die rest is of hij dat voor en uit eigenbelang of namens een ander belang gedaan heeft.
Sommigen van ons willen eerst alle feiten op een rijtje hebben zodat we onze menig zorgvuldig kunnen formuleren.
pi_174998455
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 november 2017 13:51 schreef Baconbus het volgende:

[..]

Mooi hoe je je bewust van de domme houdt. Chapeau!
Braindead... hmm..
  zaterdag 11 november 2017 @ 13:55:31 #168
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_174998461
Dit is geen gevalletje "onzorgvuldig handelen", dit is met opzet liegen en bedriegen. Dat kan gewoon echt niet.

En het zou consequenties moeten hebben.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_174998467
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 november 2017 13:54 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Sommigen van ons willen eerst alle feiten op een rijtje hebben zodat we onze menig zorgvuldig kunnen formuleren.
Onthoudt dit voor je volgende Islamhaat-topic. Alvast dank.
wooblabalurg
pi_174998480
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 november 2017 13:54 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Sommigen van ons willen eerst alle feiten op een rijtje hebben zodat we onze menig zorgvuldig kunnen formuleren.
Moest net een tijdje lang hardop lachen, iets dat ik niet heel vaak heb bij het lezen van een post op Fok. Thanks!
pi_174998488
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 november 2017 13:55 schreef Whiskers2009 het volgende:
Dit is geen gevalletje "onzorgvuldig handelen", dit is met opzet liegen en bedriegen. Dat kan gewoon echt niet.

En het zou consequenties moeten hebben.
2 kilometer boven de toegestane snelheid rijden, dat heeft consequenties.
In Den Haag spreken we niet van consequenties, maar van nieuwe uitdagingen.
wooblabalurg
pi_174998492
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 november 2017 13:51 schreef Baconbus het volgende:

[..]

Mooi hoe je je bewust van de domme houdt. Chapeau!
Omtzigt wordt juist gewaardeerd omdat het geen typische politicus is die overal omheen lult. Uit zijn mond kan onzorgvuldig gewoon onzorgvuldig betekenen.
  zaterdag 11 november 2017 @ 13:57:24 #173
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_174998499
quote:
10s.gif Op zaterdag 11 november 2017 13:56 schreef Kaas- het volgende:

[..]

Moest net een tijdje lang hardop lachen, iets dat ik niet heel vaak heb bij het lezen van een post op Fok. Thanks!
Een trumpje, ineens roepen dat je de feiten wil hebben terwijl je normaal maar een eind in de rondte kakelt _O-.
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
pi_174998579
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 november 2017 13:55 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Braindead... hmm..
Het is nogal paradoxaal omdat het gebrek aan hersenactiviteit zo bewust lijkt dat het weer de illusie van hersenactiviteit geeft.
wooblabalurg
pi_174998632
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 november 2017 13:27 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Dit kan gewoon echt niet.
Inderdaad maar ben ik nu de enige die denkt waarom zegt hij zoiets niet een op een. Snappen die lui niet dat alles wat ze schrijven, mailen, appen, tweeten en smsen wie doet dat nog ooit boven water komt.
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
pi_174998644
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 november 2017 13:55 schreef Whiskers2009 het volgende:
Dit is geen gevalletje "onzorgvuldig handelen", dit is met opzet liegen en bedriegen. Dat kan gewoon echt niet.

En het zou consequenties moeten hebben.
Ik weet het niet.

Zolang we geen inzage in de volledige sms-berichten en geluidsfragmenten hebben. Is het lastig kiezen tussen onzorgvuldig handelen en bewust liegen/verdraaien.
pi_174998702
Laten we eerst wachten tot de officiële feiten er zijn want dit is allemaal speculeren.
pi_174998794
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 november 2017 13:54 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Sommigen van ons willen eerst alle feiten op een rijtje hebben zodat we onze menig zorgvuldig kunnen formuleren.
En met die "sommigen" doel je op jezelf?
  zaterdag 11 november 2017 @ 14:11:32 #179
104871 remlof
Europees federalist
pi_174998812
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 november 2017 14:03 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Ik weet het niet.

Zolang we geen inzage in de volledige sms-berichten en geluidsfragmenten hebben. Is het lastig kiezen tussen onzorgvuldig handelen en bewust liegen/verdraaien.
Als “onzorgvuldig handelen” betekent je voor het karretje van de Russen laten spannen als volksvertegenwoordiger is dat al genoeg reden om op te stappen uit het parlement.

Maar Omtzigt staat bekend als het meest zorgvuldige kamerlid, dus de kans dat hij niet wist dat deze informatie vals was lijkt mij bijzonder klein.
pi_174998822
Dit is eigenlijk best wel goed nieuws. Ik zie er een hoop potentiële voordelen in.

- Omtzigt gaat zelfstandig verder en Rutte3 is zijn meerderheid kwijt
- Omtzigt verlaat de kamer waardoor meer CDA-kiezers zich van de partij afwenden
- Omtzigt verlaat de kamer wat fricties in de CDA-fractie veroorzaakt
- De andere 3 coalitiepartijen zetten CDA onder druk om Omtzigt te vervangen wat tot fricties in de CDA-fractie leidt terwijl ze nog zo'n zware lange weg te gaan hebben.
pi_174998840
Dit heb ik altijd al gezegd, als het puntje bij paaltje komt, dan gooit ons huidige of toekomstige kabinetten een enorme bak zand over de MH17 affaire, zodat we als vanouds weer handel kunnen drijven met rijk Rusland. Handelsbelangen gaan nu eenmaal voor een paar slachtoffers. Triest voor de nabestaanden maar Den Haag vind geld belangrijker dan zijn burgers. ( zolang het niet naar buiten komt uiteraard )
  zaterdag 11 november 2017 @ 14:13:32 #182
104871 remlof
Europees federalist
pi_174998854
quote:
10s.gif Op zaterdag 11 november 2017 14:10 schreef gelly het volgende:

[..]

En met die "sommigen" doel je op jezelf?
Natuurlijk niet, want bij de #metoo-zaak van Van Jole vindt ie dat absoluut niet.
pi_174998871
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 november 2017 14:06 schreef vigen98 het volgende:
Laten we eerst wachten tot de officiële feiten er zijn want dit is allemaal speculeren.
Deze ga ik bewaren voor het volgende aanslagtopic. _O_ _O_
wooblabalurg
pi_174998872
quote:
7s.gif Op zaterdag 11 november 2017 14:11 schreef remlof het volgende:

[..]

Als “onzorgvuldig handelen” betekent je voor het karretje van de Russen laten spannen als volksvertegenwoordiger is dat al genoeg reden om op te stappen uit het parlement.
Als...
pi_174998915
Ben benieuwd wat hier nu eigenlijk echt achter zit. Dit is natuurlijk véél groter dan Omtzigt alleen.

Maar ik vrees dat hij de fall-guy wordt en we er daarna nooit meer iets over horen.
pi_174998926
quote:
7s.gif Op zaterdag 11 november 2017 14:11 schreef remlof het volgende:

[..]

Als “onzorgvuldig handelen” betekent je voor het karretje van de Russen laten spannen als volksvertegenwoordiger is dat al genoeg reden om op te stappen uit het parlement.

Maar Omtzigt staat bekend als het meest zorgvuldige kamerlid, dus de kans dat hij niet wist dat deze informatie vals was lijkt mij bijzonder klein.
je schrijft > voor het karretje van de Russen laten spannen

heb je of is daar bewijs van ?
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
  zaterdag 11 november 2017 @ 14:19:33 #187
104871 remlof
Europees federalist
pi_174998966
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 november 2017 14:17 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

je schrijft > voor het karretje van de Russen laten spannen

heb je of is daar bewijs van ?
Een getuige een valse verklaring laten afleggen die de Russen vrijpleit van het neerschieten van de MH17 kan ik niet anders benoemen.
  zaterdag 11 november 2017 @ 14:27:04 #188
403866 richolio
#MacMasterrace
pi_174999122
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 november 2017 13:54 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Sommigen van ons willen eerst alle feiten op een rijtje hebben zodat we onze menig zorgvuldig kunnen formuleren.
Hoe de rollen zijn omgedraaid nu..

Fascinerend, heel fascinerend
'Richolio _O_' - tong80
LAST.FM
pi_174999124
quote:
7s.gif Op zaterdag 11 november 2017 14:19 schreef remlof het volgende:

[..]

Een getuige een valse verklaring laten afleggen die de Russen vrijpleit van het neerschieten van de MH17 kan ik niet anders benoemen.
Iemand beschuldigen van een valse verklaring laten afleggen is nogal wat .
Heb je de NRC op tafel liggen en staat het daar ook zo in ?
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_174999193
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 november 2017 14:11 schreef Braindead2000 het volgende:
Dit is eigenlijk best wel goed nieuws. Ik zie er een hoop potentiële voordelen in.

- Omtzigt gaat zelfstandig verder en Rutte3 is zijn meerderheid kwijt
- Omtzigt verlaat de kamer waardoor meer CDA-kiezers zich van de partij afwenden
- Omtzigt verlaat de kamer wat fricties in de CDA-fractie veroorzaakt
- De andere 3 coalitiepartijen zetten CDA onder druk om Omtzigt te vervangen wat tot fricties in de CDA-fractie leidt terwijl ze nog zo'n zware lange weg te gaan hebben.
_O_
  zaterdag 11 november 2017 @ 14:31:22 #191
104871 remlof
Europees federalist
pi_174999208
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 november 2017 14:27 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

Iemand beschuldigen van een valse verklaring laten afleggen is nogal wat .
Heb je de NRC op tafel liggen en staat het daar ook zo in ?
Ja, daar staat in:

quote:
Voor de bijeenkomst sprak Omtzigt uitgebreid met de Oekraïener. Op basis daarvan stelde hij een sms op met „kernpunten” die de tolk namens de Oekraïner bij de lezing moest uitspreken. In de voorafgaande ontmoeting met Omtzigt vertelde de man dat hij al gehoord was door het Nederlandse onderzoeksteam en dat zij via Duitse autoriteiten al beschikten over een rapport met zijn getuigenis.

Toch wekte Omtzigt bij de bijeenkomst de indruk dat de Oekraïener nog niet was gehoord. Daarnaast verbleef de man op de dag van de ramp elders in Oekraïne, alleen zijn vrouw zou het hebben gezien. Omtzigt schreef in de tekst die de man moest uitspreken dat hij zelf het vliegtuig zag neerstorten.
Lees de laatste alinea maar een paar keer.
pi_174999215
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 november 2017 14:11 schreef Braindead2000 het volgende:
Dit is eigenlijk best wel goed nieuws. Ik zie er een hoop potentiële voordelen in.

- Omtzigt gaat zelfstandig verder en Rutte3 is zijn meerderheid kwijt
- Omtzigt verlaat de kamer waardoor meer CDA-kiezers zich van de partij afwenden
- Omtzigt verlaat de kamer wat fricties in de CDA-fractie veroorzaakt
- De andere 3 coalitiepartijen zetten CDA onder druk om Omtzigt te vervangen wat tot fricties in de CDA-fractie leidt terwijl ze nog zo'n zware lange weg te gaan hebben.
Aan de andere kant, het verdwijnen van Omtzigt zou voor de kiezer een verarming zijn.

Een doorgaans goed ingelicht en kritisch kamerlid verdwijnt dan uit de kamer, en dan komt er iemand voor terug die perfect in de structuur van de eenheidsworst past.
pi_174999264
quote:
10s.gif Op zaterdag 11 november 2017 14:27 schreef richolio het volgende:

[..]

Hoe de rollen zijn omgedraaid nu..

Fascinerend, heel fascinerend
Klopt wel, maar dat is andersom precies zo. Op FOK! bepaald de 'zuil' wat je mening is en waarover je verontwaardigd bent.
Ik ben blank en dus ben ik niet wit.
pi_174999285
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 november 2017 14:34 schreef Oostwoud het volgende:

[..]

Klopt wel, maar dat is andersom precies zo. Op FOK! bepaald de 'zuil' wat je mening is en waarover je verontwaardigd bent.
Nope.
I´m back.
pi_174999337
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 november 2017 14:35 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Nope.
Voor velen wel hoor. Lees de topics over van Jole nog maar eens na. Daar viel rechts FOK! over elkaar van het lachen, wijzen en leedvermaak en schoot links FOK! krampachtig in de verdediging. Nu over een kritisch, wat rechtsig CDA-kamerlid is het precies andersom.
Ik ben blank en dus ben ik niet wit.
pi_174999355
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 november 2017 14:11 schreef Braindead2000 het volgende:
Dit is eigenlijk best wel goed nieuws. Ik zie er een hoop potentiële voordelen in.

- Omtzigt gaat zelfstandig verder en Rutte3 is zijn meerderheid kwijt
Gaan ze niet toelaten.
quote:
- Omtzigt verlaat de kamer waardoor meer CDA-kiezers zich van de partij afwenden
Geen directe impact dus, daarbij met een beetje mazzel is de gemiddelde CDA'er dit over veertien dagen al weer vergeten.
quote:
- Omtzigt verlaat de kamer wat fricties in de CDA-fractie veroorzaakt
Lijkt me an sich een reële mogelijkheid. Over een tijdje weg, met een leuke burgemeesterspost ergens in de provincie.
quote:
- De andere 3 coalitiepartijen zetten CDA onder druk om Omtzigt te vervangen wat tot fricties in de CDA-fractie leidt terwijl ze nog zo'n zware lange weg te gaan hebben.
Zou goed kunnen dat bijvoorbeeld Rutte wel wat druk zal zetten om Omtzigt op termijn te lozen, hoeft niet tot frictie te leiden, want Buma is hem ook liever kwijt dan rijk, schat ik in.
I´m back.
pi_174999366
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 november 2017 14:38 schreef Oostwoud het volgende:

[..]

Voor velen wel hoor. Lees de topics over van Jole nog maar eens na. Daar viel rechts FOK! over elkaar van het lachen en schoot links FOK! krampachtig in de verdediging. Nu over een kritisch, wat rechtsig CDA-kamerlid is het precies andersom.
Klopt, dat er veel zijn, maar niet iedereen. Het is een beetje gedrag dat doorbroken moet worden ook imho.
I´m back.
pi_174999373
Curieus. Wat zou het motief zijn?
  zaterdag 11 november 2017 @ 14:42:31 #199
218617 YazooW
bel de wouten!
pi_174999406
https://www.geenstijl.nl/(...)igt-na-mh17-blunder/

GeenStijl is toch wel behoorlijk hypocriet bezig. De afgelopen dagen hebben ze volop bericht over het gedoe rondom Francisco Jole en de hypocrisie van zijn collega's omdat die nu allemaal hun mond houden. Waar GeenStijl overigens volkomen gelijk in had. Nu zie je echter dat ze het verhaal van Omtzigt proberen weg te zetten als karaktermoord, dat terwijl Omtzigt zelf gewoon toegeeft dat hij niet helemaal goed heeft gezeten.

Stel je eens voor dat het iemand van GroenLinks was die dit had geflikt, dan zou GeenStijl helemaal los zijn gegaan.
  zaterdag 11 november 2017 @ 14:45:26 #200
104871 remlof
Europees federalist
pi_174999451
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 november 2017 14:42 schreef YazooW het volgende:
GeenStijl is toch wel behoorlijk hypocriet bezig.
GeenStijl is altijd al hypocriet geweest.
pi_174999492
quote:
7s.gif Op zaterdag 11 november 2017 14:31 schreef remlof het volgende:

[..]

Ja, daar staat in:

[..]

Lees de laatste alinea maar een paar keer.
Waarom post je dan niet het stukje wat daaronder staat ?
Je haalt het uit de context (dan krijgt het ineens een negatieve lading & gebeurd vaak door users die sensationele berichten willen plaatsen.)
Omtzigt zegt dat hij tijdens het voorgesprek niet heeft begrepen dat de man zelf geen ooggetuige was.
lees die laatste zin maar 12 keer :7
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_174999512
ze halen alles uit de kast om de MH17 doofpot gesloten te houden
pi_174999642
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 november 2017 13:54 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Sommigen van ons willen eerst alle feiten op een rijtje hebben zodat we onze menig zorgvuldig kunnen formuleren.
Deze post druipt van de ironie. Chapeau.
pi_174999648
quote:
2s.gif Op zaterdag 11 november 2017 14:48 schreef Evertjan het volgende:
ze halen alles uit de kast om de MH17 doofpot gesloten te houden
Hoezo? We weten wel wat er ongeveer gebeurd is, toch?
Alleen de vervolgstappen zijn nu heel traag, omdat je bij een aanklacht precies man en paard moet noemen (wat ook wel min of meer vaststaat, alleen de top brass niet) en dat moet bewijzen. En ja er is wrs ook sprake van koudwatervrees, want wat zal de reactie van Wladje worden.
I´m back.
  zaterdag 11 november 2017 @ 14:59:04 #205
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_174999675
quote:
2s.gif Op zaterdag 11 november 2017 14:48 schreef Evertjan het volgende:
ze halen alles uit de kast om de MH17 doofpot gesloten te houden
Welke doofpot?
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_174999680


Geen directe gevolgen.
I´m back.
pi_174999703
De verontwaardiging is enorm. De feiten liggen op tafel, er is keihard bewijs in de vorm van opnames en schriftelijke gesprekken. Omtzigt's positie lijkt me toch niet houdbaar, dit gedrag is een kamerlid onwaardig.
  zaterdag 11 november 2017 @ 15:03:35 #208
104871 remlof
Europees federalist
pi_174999746
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 november 2017 14:59 schreef Ryan3 het volgende:
[ afbeelding ]

Geen directe gevolgen.
Dit zou bizar zijn.
pi_174999763
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 november 2017 14:59 schreef Ryan3 het volgende:
[ afbeelding ]

Geen directe gevolgen.
^O^ w/
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_174999793
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 november 2017 14:48 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

Waarom post je dan niet het stukje wat daaronder staat ?
Je haalt het uit de context (dan krijgt het ineens een negatieve lading & gebeurd vaak door users die sensationele berichten willen plaatsen.)
Omtzigt zegt dat hij tijdens het voorgesprek niet heeft begrepen dat de man zelf geen ooggetuige was.
lees die laatste zin maar 12 keer :7
Zelfs Geenstijl geeft aan dat de man met wie Omtzigt zaken deed een overduidelijk gekkie is (Jeroen van Rijsbergen). Uiteraard valt GS daar NRC op aan, maar veel logischer zou zijn om je af te vragen waarom een van de meest doortastende kamerleden (althans dat wordt vaak gezegd) dit dan weer niet doorheeft. Heb jij daar misschien een verklaring voor?
pi_174999844
quote:
10s.gif Op zaterdag 11 november 2017 15:03 schreef remlof het volgende:

[..]

Dit zou bizar zijn.
Het is echt waar:

ADPolitiek twitterde op zaterdag 11-11-2017 om 14:56:10 Tweede Kamerlid Pieter Omtzigt blijft namens het CDA woordvoerder MH17, ondanks 'onzorgvuldig handelen'.… https://t.co/0W9pdEJVWQ reageer retweet
Denk wel dat als het stof gedaald is, hij ineens gesolliciteerd blijkt te hebben naar een burgemeesterspost in een gemeente in Tukkerland.
I´m back.
pi_174999901
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 november 2017 15:05 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Zelfs Geenstijl geeft aan dat de man met wie Omtzigt zaken deed een overduidelijk gekkie is (Jeroen van Rijsbergen). Uiteraard valt GS daar NRC op aan, maar veel logischer zou zijn om je af te vragen waarom een van de meest doortastende kamerleden (althans dat wordt vaak gezegd) dit dan weer niet doorheeft. Heb jij daar misschien een verklaring voor?
Ik denk dat er ook een hoop misgaat bij de vertalingen,tolken etc.
Volgens mij is Omtzigt voor 100% betrouwbaar en zuiver op de graat :Y
Verklaring PO
PieterOmtzigt twitterde op zaterdag 11-11-2017 om 11:12:18 In mijn gedrevenheid op dit dossier om vragen beantwoord te krijgen heb ik op deze bijeenkomst onzorgvuldig gehandeld. Dat betreur ik. reageer retweet
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
  zaterdag 11 november 2017 @ 15:13:28 #213
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_174999914
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 november 2017 14:59 schreef Ryan3 het volgende:
[ afbeelding ]

Geen directe gevolgen.
Bizar.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_174999935
quote:
10s.gif Op zaterdag 11 november 2017 15:03 schreef remlof het volgende:

[..]

Dit zou bizar zijn.
Klassiek CDA gedrag: hypocriet en druipend van de blinde arrogantie.
  zaterdag 11 november 2017 @ 15:16:26 #215
104871 remlof
Europees federalist
pi_174999968
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 november 2017 15:08 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Het is echt waar:

ADPolitiek twitterde op zaterdag 11-11-2017 om 14:56:10 Tweede Kamerlid Pieter Omtzigt blijft namens het CDA woordvoerder MH17, ondanks 'onzorgvuldig handelen'.… https://t.co/0W9pdEJVWQ reageer retweet
Denk wel dat als het stof gedaald is, hij ineens gesolliciteerd blijkt te hebben naar een burgemeesterspost in een gemeente in Tukkerland.
Dat denk ik ook, zijn positie is onhoudbaar geworden.
pi_175000110
Reactie Joost:

I´m back.
pi_175000204
quote:
7s.gif Op zaterdag 11 november 2017 15:16 schreef remlof het volgende:

[..]

Dat denk ik ook, zijn positie is onhoudbaar geworden.
Welnee, als ze iedereen uit de kamer moeten zetten die onzorgvuldig handelt dan blijft er niemand over.
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
pi_175000264
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 november 2017 15:00 schreef westwoodblvd het volgende:
De verontwaardiging is enorm. De feiten liggen op tafel, er is keihard bewijs in de vorm van opnames en schriftelijke gesprekken. Omtzigt's positie lijkt me toch niet houdbaar, dit gedrag is een kamerlid onwaardig.
Daarom, er zit meer achter.
  zaterdag 11 november 2017 @ 15:44:55 #219
104871 remlof
Europees federalist
pi_175000393
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 november 2017 15:30 schreef vipergts het volgende:

[..]

Welnee, als ze iedereen uit de kamer moeten zetten die onzorgvuldig handelt dan blijft er niemand over.
Dit gaat wel iets verder dan onzorgvuldig handelen. Het is de Russen in de kaart spelen en de nabestaanden van de slachtoffers van de MH17 schofferen.

Zelfs het FvD laat Omtzigt vallen, zie Tweet van 15:18.
pi_175000418
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 november 2017 15:24 schreef Ryan3 het volgende:
Reactie Joost:

[ afbeelding ]
Het gaat dan ook niet om wat de getuige eventueel zou hebben gezien, maar om Omtzigt die hem vertelt wat hij moet zeggen.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_175000467
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 november 2017 15:46 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Het gaat dan ook niet om wat de getuige eventueel zou hebben gezien, maar om Omtzigt die hem vertelt wat hij moet zeggen.
heb je de hele opname (publiekscollege mei 2017) van 2.11.04 bekeken dan ?
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
  zaterdag 11 november 2017 @ 15:52:07 #222
403337 Sodeknetters
Draaien in een bel
pi_175000500
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 november 2017 15:34 schreef hpeopjes het volgende:

[..]

Daarom, er zit meer achter.
Natuurlijk zit er meer achter.
Als Buma nu Omtzigt zijn congé zou geven, bestaat de levensgrote kans dat ‘lijst Omtzigt’ geboren wordt.
En dat moet voorkomen worden. Hoe dan ook.
Als de wolken aan staan blijf je gaan
pi_175000517
De politiek wordt nog ongeloofwaardiger nu er maar een meerderheid van 76 zetels is.
pi_175000544
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 november 2017 15:50 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

heb je de hele opname (publiekscollege mei 2017) van 2.11.04 bekeken dan ?
Heb jij het stuk van het NRC gelezen?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_175000576
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 november 2017 15:55 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Heb jij het stuk van het NRC gelezen?
ja hoor heb de krant liggen
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_175000579
quote:
7s.gif Op zaterdag 11 november 2017 15:44 schreef remlof het volgende:

[..]

Dit gaat wel iets verder dan onzorgvuldig handelen. Het is de Russen in de kaart spelen en de nabestaanden van de slachtoffers van de MH17 schofferen.

Zelfs het FvD laat Omtzigt vallen, zie Tweet van 15:18.
Ik denk niet dat je de Russen ermee in de kaart speelt het veranderd niet aan de gebeurtenissen en bewijzen, rare complotjes zullen er altijd zijn. En die nabestaanden zijn al meerdere keren geschoffeerd die zijn wel wat gewend. Je denkt toch niet dat die dooien nu opeens belangrijk genoeg zijn om er een politiek lot aan te verbinden zelfs niet van iemand die zo laag op de ladder als Omtzigt staat. Iedereen ziet dat onderwerp het liefst in een la verdwijnen.
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
  zaterdag 11 november 2017 @ 16:04:32 #227
104871 remlof
Europees federalist
pi_175000673
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 november 2017 15:57 schreef vipergts het volgende:
Ik denk niet dat je de Russen ermee in de kaart speelt
Natuurlijk wel, elke obstructie van het onderzoek naar het neerschieten van de MH17 speelt de Russen in de kaart.

Waarom denk je dat ze zoveel moeite doen om steeds valse getuigenissen naar voren te schuiven. Ook RT komt nog steeds regelmatig met een nieuwe absurde claim omtrent MH17.

En Pjotr Omtzigt heeft zich gewoon laten gebruiken door de Russen, dat is al meer dan genoeg reden om af te treden en zich nooit meer met de MH17-zaak te bemoeien.
pi_175000701
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 november 2017 15:12 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

Ik denk dat er ook een hoop misgaat bij de vertalingen,tolken etc.
Volgens mij is Omtzigt voor 100% betrouwbaar en zuiver op de graat :Y
Verklaring PO
PieterOmtzigt twitterde op zaterdag 11-11-2017 om 11:12:18 In mijn gedrevenheid op dit dossier om vragen beantwoord te krijgen heb ik op deze bijeenkomst onzorgvuldig gehandeld. Dat betreur ik. reageer retweet
Zou kunnen dat hij 100% betrouwbaar en zuiver tot op de graat is. Maar dan is hij dus extreem incapabel, wat verrassend is bij iemand die zo opgehemeld wordt. Want zoals gezegd, zelfs GS vindt iemand een overduidelijk gekkie en bij Pieter Omtzigt gaat er geen belletje rinkelen.
  zaterdag 11 november 2017 @ 16:07:09 #229
104871 remlof
Europees federalist
pi_175000705
FvD heeft Omtzigt niet laten vallen trouwens. Dat was een tweet van @fdemocratie, niet van @fvdemocratie.
  zaterdag 11 november 2017 @ 16:10:01 #230
403337 Sodeknetters
Draaien in een bel
pi_175000733
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 november 2017 15:53 schreef Wespensteek het volgende:
De politiek wordt nog ongeloofwaardiger nu er maar een meerderheid van 76 zetels is.
En dan ook nog met vier coalitiepartijen met toch wel fundamentele verschillen in ideologie.
Mochten ze deze bedreiging bezweren, is het wachten op de volgende.
Als de wolken aan staan blijf je gaan
pi_175000748
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 november 2017 15:57 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

ja hoor heb de krant liggen
Mooi. Dan weet je dus waar ik op doel.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  zaterdag 11 november 2017 @ 16:12:45 #232
104871 remlof
Europees federalist
pi_175000768
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 november 2017 15:57 schreef vipergts het volgende:

[..]

Ik denk niet dat je de Russen ermee in de kaart speelt het veranderd niet aan de gebeurtenissen en bewijzen, rare complotjes zullen er altijd zijn. En die nabestaanden zijn al meerdere keren geschoffeerd die zijn wel wat gewend. Je denkt toch niet dat die dooien nu opeens belangrijk genoeg zijn om er een politiek lot aan te verbinden zelfs niet van iemand die zo laag op de ladder als Omtzigt staat. Iedereen ziet dat onderwerp het liefst in een la verdwijnen.
Ook het NRC heeft een uitgebreide reply voor je:

Hoe twijfel rond MH17 in de hand wordt gewerkt - Russische invloeden
Over de toedracht van de ramp met vlucht MH17 wordt informatie verspreid die aantoonbaar niet klopt. CDA-politicus Pieter Omtzigt speelt er een actieve rol in.

https://www.nrc.nl/nieuws(...)kt-13959091-a1580806
  zaterdag 11 november 2017 @ 16:17:21 #233
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_175000836
quote:
7s.gif Op zaterdag 11 november 2017 16:07 schreef remlof het volgende:
FvD heeft Omtzigt niet laten vallen trouwens. Dat was een tweet van @fdemocratie, niet van @fvdemocratie.
Nee nauurlijk niet, Baudet deelde de propaganda doodleuk
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
pi_175001128
quote:
7s.gif Op zaterdag 11 november 2017 16:12 schreef remlof het volgende:

[..]

Ook het NRC heeft een uitgebreide reply voor je:

Hoe twijfel rond MH17 in de hand wordt gewerkt - Russische invloeden
Over de toedracht van de ramp met vlucht MH17 wordt informatie verspreid die aantoonbaar niet klopt. CDA-politicus Pieter Omtzigt speelt er een actieve rol in.

https://www.nrc.nl/nieuws(...)kt-13959091-a1580806
Dan nog, de bewijzen liegen niet over wat er gebeurd is, iedereen inclusief de Russen weten dat. Ook zonder de onzorgvuldigheid gaan de Russen niet opeens zeggen wat er gebeurt is. Mijn punt is dat er echt niemand gaat opstappen om dit akkerfietje MH17 is niet belangrijk genoeg om er een politiek lot aan te verbinden. Twijfel zal er altijd zijn er zijn ook nog steeds maanlanding en Kennedy complotten. Als NRC zo bang is voor twijfel hadden ze het hele verhaal in de eerste plaats niet moeten brengen maar een discretere manier moeten verzinnen om omtzigt op zijn vingers te tikken.
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
pi_175001194
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 november 2017 16:33 schreef vipergts het volgende:

[..]

Dan nog, de bewijzen liegen niet over wat er gebeurd is, iedereen inclusief de Russen weten dat. Ook zonder de onzorgvuldigheid gaan de Russen niet opeens zeggen wat er gebeurt is. Mijn punt is dat er echt niemand gaat opstappen om dit akkerfietje MH17 is niet belangrijk genoeg om er een politiek lot aan te verbinden. Twijfel zal er altijd zijn er zijn ook nog steeds maanlanding en Kennedy complotten. Als NRC zo bang is voor twijfel hadden ze het hele verhaal in de eerste plaats niet moeten brengen maar een discretere manier moeten verzinnen om omtzigt op zijn vingers te tikken.
Verhaal niet brengen? Waar slaat dat nou weer op?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_175001243
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 november 2017 13:54 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Sommigen van ons willen eerst alle feiten op een rijtje hebben zodat we onze menig zorgvuldig kunnen formuleren.
behalve natuurlijk als het iemand uit linkse hoek betreft.
  zaterdag 11 november 2017 @ 16:41:58 #237
461397 Jip141
I can show you the world
pi_175001320
Complot van MSM, Omtzigt zal overstappen naar FvD.
It is the mark of an educated mind to be able to entertain a thought without accepting it. (Aristotle)
pi_175001335
Dit is hoe Buma zou moeten reageren:


Maar nee hoor. Wat een joker.
pi_175001404
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 november 2017 15:00 schreef westwoodblvd het volgende:
De verontwaardiging is enorm. De feiten liggen op tafel, er is keihard bewijs in de vorm van opnames en schriftelijke gesprekken. Omtzigt's positie lijkt me toch niet houdbaar, dit gedrag is een kamerlid onwaardig.
Ton Heerts bleef ook gewoon Kamerlid na de martelhoax en dat was in mijn ogen nog wel een graadje erger.
  zaterdag 11 november 2017 @ 16:46:23 #240
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_175001407
ANP:
quote:
Het CDA wil niet reageren op de kwestie. Een woordvoerder van de fractie zegt alleen dat de vraag of Omtzigt zijn MH17-woordvoerderschap mag behouden „niet aan de orde” is, want „de reactie van Omtzigt is de reactie.”
Ik weet niet of ik moet lachen of huilen
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
  zaterdag 11 november 2017 @ 17:06:01 #241
94080 VeX-
HAHA..JIJ hebt HEUL veel POSTS
pi_175001874
Wat zou het heerlijk zijn als Omzigts positie ten val komt en dit kabinet nu al z'n meerderheid kwijt is.
Life is just a series of peaks and troughs, yeah. And you don't know whether you're in a trough until you're climbing out, or on a peak, 'till you're coming down. And that's it. - David Brent
  zaterdag 11 november 2017 @ 17:06:50 #242
403866 richolio
#MacMasterrace
pi_175001905
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 november 2017 17:06 schreef VeX- het volgende:
Wat zou het heerlijk zijn als Omzigts positie ten val komt en dit kabinet nu al z'n meerderheid kwijt is.
En dan?
'Richolio _O_' - tong80
LAST.FM
  zaterdag 11 november 2017 @ 17:09:03 #243
94080 VeX-
HAHA..JIJ hebt HEUL veel POSTS
pi_175001964
quote:
15s.gif Op zaterdag 11 november 2017 17:06 schreef richolio het volgende:

[..]

En dan?
Wat en dan?
Life is just a series of peaks and troughs, yeah. And you don't know whether you're in a trough until you're climbing out, or on a peak, 'till you're coming down. And that's it. - David Brent
pi_175001983
quote:
15s.gif Op zaterdag 11 november 2017 17:06 schreef richolio het volgende:

[..]

En dan?
dan nog niks dan zoekt het kabinet gewoon steun bij de SGP
pi_175002081
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 november 2017 17:06 schreef VeX- het volgende:
Wat zou het heerlijk zijn als Omzigts positie ten val komt en dit kabinet nu al z'n meerderheid kwijt is.
Als Omtzigt opstapt, krijgt een andere CDA'er zijn zetel en is er dus niets aan de hand.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  zaterdag 11 november 2017 @ 17:14:33 #246
387433 Gorraay
hi-de-hi! ho-de-ho!
pi_175002158
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 november 2017 02:18 schreef westwoodblvd het volgende:
Dit is de man die Thierry Baudet als minister-president wilde. Ik vraag me af wat hij hiervan wist.
Je laat je wel kennen. :7
Aldoor dat metalen ruischen van de metalen stralende zee ...
  zaterdag 11 november 2017 @ 17:16:40 #247
94080 VeX-
HAHA..JIJ hebt HEUL veel POSTS
pi_175002220
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 november 2017 17:12 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Als Omtzigt opstapt, krijgt een andere CDA'er zijn zetel en is er dus niets aan de hand.
Wie zegt dat hij opstapt en zijn zetel beschikbaar maakt? Hij is gekozen op persoonlijke titel en kan dus z'n eigen koers voeren.

Dan alleen nog wat andere kamerleden die gaan morren vanwege de koers van het kabinet en de afbraak van dit kabinet is ingezet. Ik kan niet wachten.
Life is just a series of peaks and troughs, yeah. And you don't know whether you're in a trough until you're climbing out, or on a peak, 'till you're coming down. And that's it. - David Brent
  zaterdag 11 november 2017 @ 17:17:21 #248
387433 Gorraay
hi-de-hi! ho-de-ho!
pi_175002237
Grappig: Omtzigt zou nu om één misser moeten opstappen, terwijl al degenen die dingen verdraaid, verzwegen, in de doofpot gestopt hebben mogen blijven zitten. Omtzigts misser valt in het niet bij de manipulaties van Rutte in deze trieste zaak.
Aldoor dat metalen ruischen van de metalen stralende zee ...
  zaterdag 11 november 2017 @ 17:17:34 #249
104871 remlof
Europees federalist
pi_175002244
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 november 2017 17:12 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Als Omtzigt opstapt, krijgt een andere CDA'er zijn zetel en is er dus niets aan de hand.
En dat is wat er zou moeten gebeuren. Het kan niet zo zijn dat dit zonder consequenties blijft voor Omtzigt.
  zaterdag 11 november 2017 @ 17:18:15 #250
104871 remlof
Europees federalist
pi_175002265
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 november 2017 17:17 schreef Gorraay het volgende:
Grappig: Omtzigt zou nu om één misser moeten opstappen, terwijl al degenen die dingen verdraaid, verzwegen, in de doofpot gestopt hebben mogen blijven zitten. Omtzigts misser valt in het niet bij de manipulaties van Rutte in deze trieste zaak.
Betaalt dat nou goed, lekker trollen voor het Kremlin?
  zaterdag 11 november 2017 @ 17:19:15 #251
387433 Gorraay
hi-de-hi! ho-de-ho!
pi_175002290
quote:
10s.gif Op zaterdag 11 november 2017 17:18 schreef remlof het volgende:

[..]

Betaalt dat nou goed, lekker trollen voor het Kremlin?
Als je nog geen 20 bent vergeef ik je die domme opmerking. Anders niet.
Aldoor dat metalen ruischen van de metalen stralende zee ...
pi_175002317
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 november 2017 17:16 schreef VeX- het volgende:

[..]

Wie zegt dat hij opstapt en zijn zetel beschikbaar maakt? Hij is gekozen op persoonlijke titel en kan dus z'n eigen koers voeren.

Dan alleen nog wat andere kamerleden die gaan morren vanwege de koers van het kabinet en de afbraak van dit kabinet is ingezet. Ik kan niet wachten.
Het CDA knikkert hem in ieder geval niet uit de fractie.

En ik schreef niet voor niets 'als hij opstapt'.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_175002353
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 november 2017 17:19 schreef Gorraay het volgende:

[..]

Als je nog geen 20 bent vergeef ik je die domme opmerking. Anders niet.
Vertel, welke manipulatieve leugens heeft Rutte allemaal verspreid inzake dit dossier?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  zaterdag 11 november 2017 @ 17:23:28 #254
387433 Gorraay
hi-de-hi! ho-de-ho!
pi_175002411
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 november 2017 17:21 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Vertel, welke manipulatieve leugens heeft Rutte allemaal verspreid inzake dit dossier?
Je citeert me niet correct en manipuleert dus ook.
Aldoor dat metalen ruischen van de metalen stralende zee ...
  zaterdag 11 november 2017 @ 17:24:54 #255
104871 remlof
Europees federalist
pi_175002454
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 november 2017 17:19 schreef Gorraay het volgende:

[..]

Als je nog geen 20 bent vergeef ik je die domme opmerking. Anders niet.
Vertel nou eerst maar eens welke manipulatieve leugens Rutte allemaal verspreid zou hebben inzake MH17.
pi_175002514
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 november 2017 17:23 schreef Gorraay het volgende:

[..]

Je citeert me niet correct en manipuleert dus ook.
Akkoord. Wat heeft Rutte inzake dit dossier precies verkeerd gedaan?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  zaterdag 11 november 2017 @ 17:30:18 #257
94080 VeX-
HAHA..JIJ hebt HEUL veel POSTS
pi_175002581
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 november 2017 17:20 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Het CDA knikkert hem in ieder geval niet uit de fractie.

En ik schreef niet voor niets 'als hij opstapt'.
Hij stapt hierom zeker niet op. En terecht.
Life is just a series of peaks and troughs, yeah. And you don't know whether you're in a trough until you're climbing out, or on a peak, 'till you're coming down. And that's it. - David Brent
  zaterdag 11 november 2017 @ 17:31:49 #258
461397 Jip141
I can show you the world
pi_175002610
De magie van de identiteitspolitiek.

Af en toe wat roepen over buitenlanders en bedreigingen en je komt met veel meer weg.
It is the mark of an educated mind to be able to entertain a thought without accepting it. (Aristotle)
pi_175002635
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 november 2017 17:30 schreef VeX- het volgende:

[..]

Hij stapt hierom zeker niet op. En terecht.
Bewust meewerken aan het zaaien van verwarring over de toedracht van de ramp met de MH17 in een zaal vol nabestaanden.

Lekker gedrag voor een Kamerlid. Maar inderdaad, hij bepaalt helemaal zelf of hij opstapt.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_175002638
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 november 2017 16:36 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Verhaal niet brengen? Waar slaat dat nou weer op?
Met dit verhaal in de media brengen en vervolgens een artikel over hoe je de Russen daarmee in de kaart speelt werkt je daar als media net zo goed aan mee. Ik vind ook dat omtzigt fout zat maar om nu over aftreden en de russen te beginnen. Niemand behalve de nabestaande zit op de waarheid te wachten stel je voor dat de gevolgen politiek niet bevallen. Ik snap die angst voor de Russen nooit zo gezien het feit dat we behoorlijk met ze handelen en best wel afhankelijk zijn van elkaar.
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
  zaterdag 11 november 2017 @ 17:34:00 #261
104871 remlof
Europees federalist
pi_175002653
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 november 2017 17:30 schreef VeX- het volgende:

[..]

Hij stapt hierom zeker niet op. En terecht.
Vast niet, daar is ie te eigenwijs voor. Maar de CDA-top kan het echt niet maken hem te handhaven als kamerlid, dit krijgt nog wel een staart.
pi_175002679
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 november 2017 17:33 schreef vipergts het volgende:

[..]

Met dit verhaal in de media brengen en vervolgens een artikel over hoe je de Russen daarmee in de kaart speelt werkt je daar als media net zo goed aan mee. Ik vind ook dat omtzigt fout zat maar om nu over aftreden en de russen te beginnen. Niemand behalve de nabestaande zit op de waarheid te wachten stel je voor dat de gevolgen politiek niet bevallen. Ik snap die angst voor de Russen nooit zo gezien het feit dat we behoorlijk met ze handelen en best wel afhankelijk zijn van elkaar.
Het is de taak van de media om de zittende macht te controleren. Omtzigt behoort daartoe. Dit is juist uitstekend journalistiek werk van het NRC.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_175003006
quote:
7s.gif Op zaterdag 11 november 2017 17:24 schreef remlof het volgende:

[..]

Vertel nou eerst maar eens welke manipulatieve leugens Rutte allemaal verspreid zou hebben inzake MH17.
zoals bijvoorbeeld bij de commissie vergaderingen waar koenders in de eerste en 2e termijn doodleuk zegt dat de regering geen inzage had in radarbeelden, maar dan tijdens de 3e termijn waar geen vragen meer gestelt mogen worden zegt hij doodleuk dat ze die beelden wel hadden.
Hou vol mensen, alleen samen krijgen we de vergrijzing eronder!
pi_175003298
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 november 2017 17:35 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Het is de taak van de media om de zittende macht te controleren. Omtzigt behoort daartoe. Dit is juist uitstekend journalistiek werk van het NRC.
Klopt, maar de aandacht van het NRC overtuigt wat jij pvvers noemt 😊 echt niet die denken waarschijnlijk dat het een hetze tegen Omtzigt is. Ik blijf van mening dat dit voor hem geen gevolgen gaat hebben veel teveel gedoe.
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
  zaterdag 11 november 2017 @ 18:13:35 #265
104871 remlof
Europees federalist
pi_175003422
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 november 2017 17:51 schreef Harlon het volgende:

[..]

zoals bijvoorbeeld bij de commissie vergaderingen waar koenders in de eerste en 2e termijn doodleuk zegt dat de regering geen inzage had in radarbeelden, maar dan tijdens de 3e termijn waar geen vragen meer gestelt mogen worden zegt hij doodleuk dat ze die beelden wel hadden.
Dat was een mis erstand uitvergroot door complotdenkers. En door de Russen natuurlijk, overal waar die vuur zien flikkeren ze er olie op door bruikbare idioten in het westen met desinformatie te voeden.
pi_175003429
quote:
7s.gif Op zaterdag 11 november 2017 17:34 schreef remlof het volgende:

[..]

Vast niet, daar is ie te eigenwijs voor. Maar de CDA-top kan het echt niet maken hem te handhaven als kamerlid, dit krijgt nog wel een staart.
Die zetel is toch van hem de komende 4 jaar. Als ze hem uit het CDA zetten kan hij toch gewoon een eenmansfractie starten. Ik moet nog zien of omtzigt zo kritisch blijft nu zijn partij regeert.
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
pi_175003482
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 november 2017 18:07 schreef vipergts het volgende:

[..]

Klopt, maar de aandacht van het NRC overtuigt wat jij pvvers noemt 😊 echt niet die denken waarschijnlijk dat het een hetze tegen Omtzigt is. Ik blijf van mening dat dit voor hem geen gevolgen gaat hebben veel teveel gedoe.
Dat is echter geen reden om het artikel niet te publiceren.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  zaterdag 11 november 2017 @ 18:21:59 #268
104871 remlof
Europees federalist
pi_175003561
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 november 2017 18:13 schreef vipergts het volgende:

[..]

Die zetel is toch van hem de komende 4 jaar. Als ze hem uit het CDA zetten kan hij toch gewoon een eenmansfractie starten. Ik moet nog zien of omtzigt zo kritisch blijft nu zijn partij regeert.
Dat hangt ervan af wat de CDA-fractie heeft afgesproken met de leden. Er zijn partijen die afspreken dat als je je zetel verliest die aan de partij toekomt. Het zou met niets verbazen als dat bij het CDA ook zo is.
pi_175003604
quote:
7s.gif Op zaterdag 11 november 2017 18:21 schreef remlof het volgende:

[..]

Dat hangt ervan af wat de CDA-fractie heeft afgesproken met de leden. Er zijn partijen die afspreken dat als je je zetel verliest die aan de partij toekomt. Het zou met niets verbazen als dat bij het CDA ook zo is.
Ze kunnen het alleen niet afdwingen.
pi_175003612
quote:
7s.gif Op zaterdag 11 november 2017 18:21 schreef remlof het volgende:

[..]

Dat hangt ervan af wat de CDA-fractie heeft afgesproken met de leden. Er zijn partijen die afspreken dat als je je zetel verliest die aan de partij toekomt. Het zou met niets verbazen als dat bij het CDA ook zo is.
Dan nog zijn die afspraken niet bindend. Afspraken en contracten gaan niet boven de wet, en die is duidelijk in dat zetels personen toekomen en niet partijen.
Edensnator over 'n out
  zaterdag 11 november 2017 @ 18:26:15 #271
104871 remlof
Europees federalist
pi_175003633
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 november 2017 18:24 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Ze kunnen het alleen niet afdwingen.
Dat is waar. Maar een burgemeesterspost of iets anders dat hem inkomen garandeert kan ie dan natuurlijk wel vergeten.
pi_175003781
Maar goed, Omtzigt laat zich makkelijk in de luren leggen door een gekkie met een getuige, die met een halfbakken verhaal zijn vermoedens ondersteunt. Nogal knullig inderdaad. De gevolgtrekkingen die hier worden gemaakt, tot aan het vallen van Rutte-3 en indicaties dat Omtzigt betaald wordt door de Russen aan toe, zijn dan wel weer buiten proporties. Over opkloppen gesproken.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
  zaterdag 11 november 2017 @ 18:36:10 #273
104871 remlof
Europees federalist
pi_175003818
Ik heb hier niemand zien beweren dat Omtzigt betaald zou worden door de Russen.

Wel dat z’n domme optreden de Russen in de kaart speelde.
pi_175003870
Pieter Omtzigt had 92.000 stemmen (bijna anderhalve kamerzetel) .
Ongeveer 17.000 stemmen was al genoeg geweest voor een eigen kamerzetel
  zaterdag 11 november 2017 @ 18:45:00 #275
104871 remlof
Europees federalist
pi_175004021
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 november 2017 18:38 schreef Idisrom het volgende:
Pieter Omtzigt had 92.000 stemmen (bijna anderhalve kamerzetel) .
Ongeveer 17.000 stemmen was al genoeg geweest voor een eigen kamerzetel
Dat zegt niets want hij kreeg die stemmen onder het affiche van het CDA.

Als ik een voorkeursstem uitbreng doe ik dat op iemand van de partij waar ik toch al op wou stemmen en dat doen de meeste mensen denk ik.
pi_175004104
quote:
7s.gif Op zaterdag 11 november 2017 18:45 schreef remlof het volgende:

[..]

Dat zegt niets want hij kreeg die stemmen onder het affiche van het CDA.

Als ik een voorkeursstem uitbreng doe ik dat op iemand van de partij waar ik toch al op wou stemmen en dat doen de meeste mensen denk ik.
Nee, hij is de nieuwe Luns. Ik denk wel dat het CDA extra stemmen heeft opgeleverd. De hoeveelheid extra stemmen is natuurlijk wel gissen. De CU had in Overijssel anders meer stemmen getrokken.
pi_175004539
quote:
7s.gif Op zaterdag 11 november 2017 18:13 schreef remlof het volgende:

[..]

Dat was een mis erstand uitvergroot door complotdenkers. En door de Russen natuurlijk, overal waar die vuur zien flikkeren ze er olie op door bruikbare idioten in het westen met desinformatie te voeden.
Ah daar was ik dan weer niet van op de hoogte, ik had alleen maar de beelden gezien waarin dat op z'n minst dubieus overkwam.
Hou vol mensen, alleen samen krijgen we de vergrijzing eronder!
pi_175004581
Wederom bewijs dat gelovigen niet te vertrouwen zijn :)
  zaterdag 11 november 2017 @ 19:26:11 #279
378682 JohnBercow
Division! Clear the lobby!
pi_175005032
quote:
Omtzigt zaaide geen onrust, maar wilde politiek praatje voorkomen’

CDA-Kamerlid Omtzigt probeerde tijdens de bijeenkomst met MH17-nabestaanden geen onrust te zaaien, maar te voorkomen dat de spreker een politiek praatje hield. Dat vertelde journaliste Hella Hueck vandaag in het radioprogramma WNL Op Zaterdag. Hueck modereerde de bijeenkomst in mei dit jaar.

Volgens NRC Handelsblad zou Omtzigt spreektijd hebben geregeld bij de organisatie. Hueck: “Zo heb ik dat niet ervaren.” Volgens Hueck ging het om een avond waar iedereen welkom was, en meldde deze man zich voorafgaand aan de bijeenkomst met zijn verhaal.

“Het bleek dat hij ook een asielzoekersbelang had. Ik wilde voorkomen dat hij deze bijeenkomst ging gebruiken voor zijn eigen karretje. Toen heb ik gezegd: ‘Je mag een vraag stellen aan het panel, maar ik wil niet dat je een politiek statement maakt.'”

CDA-Kamerlid Pieter Omtzigt was ook bij dat gesprek. Hueck: “Hij ging mij en de organisatie helpen zodat de man geen tirade van een half uur ging houden. Het is dus niet zo dat hij spreektijd voor hem regelde, want het was een open bijeenkomst.”

Volgens Hueck zaaide de man weinig onrust, maar was het wel duidelijk dat de zaal het praatje van de man niet op prijs stelde. “Het gaat erom dat die nabestaanden hier niet op zaten te wachten. Dat was het pijnlijke.”

Hueck wijst erop dat de man een korte toespraak hield. “Daarna zijn we weer doorgegaan met waarvoor iedereen gekomen was.” Het filmpje geeft volgens haar dan ook geen goed beeld van de bijeenkomst. “Ik zie vaker dat mensen naar een bijeenkomst komen en dan een filmpje maken en dat via internet verspreiden. Maar daar heeft die bijeenkomst natuurlijk helemaal niets mee te maken.”

Omtzigt heeft volgens NRC Handelsblad een sms naar de man gestuurd waarin hij vroeg om het kort te houden. “Omtzigt zal zelf moeten toelichten in hoeverre dat een instructie was, of meer damage control om de avond fatsoenlijk te houden,” zegt Hueck.

Hueck erkent dat het een onhandige actie was van Omtzigt, maar volgens haar doet het artikel van NRC Handelsblad hem geen eer aan. “Hij is een van de weinige kamerleden die er heel veel tijd insteekt en goed in de materie zit”, aldus Hueck.

Door: Tom Janssen
https://wnl.tv/2017/11/11(...)k-praatje-voorkomen/

Ik vind het een hele lastige situatie. Mijn gevoel zegt echter dat er hier wordt geprobeerd om Omtzigt kalt te stellen om zo de Kamerleden die mogelijk de meerderheid van kabinet in gevaar kunnen brengen weg te werken. Het had bijvoorbeeld net zo goed Voordewind kunnen zijn over wie een artikel is geschreven.

Ik hoop dat er in de komende dagen een duidelijke verklaring van Omtzigt en/of het CDA komt. Maar voorlopig heb ik nog wel vertrouwen in Omtzigt.
Order! Ordeeeeeeeeer!
pi_175005076
quote:
Alexandr vertelt over de vliegtuigen in de lucht tijdens het neerstorten van MH17. Eerst vertelt hij dat hij de crash heeft gezien. „Heb je ook gezien hoe het vliegtuig is neergeschoten?”, vraagt Omtzigt later. Dan antwoordt de tolk namens Alexandr: „Zijn vrouw heeft het gezien. Niet het neerschieten, maar het neerstorten en hoe het uit elkaar brak.” Het wordt vluchtig gezegd, in gebrekkig Nederlands.

Duidelijker vertelt Alexandrs tolk dat hij al door het JIT is gehoord. Hij vertelt dat hij niet alles kon vertellen, maar dat de Nederlandse onderzoekers van het JIT vanuit Duitsland al beschikten over een uitgebreid rapport met zijn getuigenis over de ramp. „Die hadden ze”, constateert Omtzigt daarop. Bij zijn eerdere asielaanvraag in Duitsland heeft Alexandr alles wat hij weet over de ramp namelijk al aan de Duitse politie verteld.
quote:
In een reactie op vragen van NRC zegt Omtzigt dat hem toch niet duidelijk was dat de man al door het JIT was gehoord en of zijn verklaring uit Duitsland was aangekomen. Ook had hij niet begrepen dat de man zelf geen ooggetuige was, zegt Omtzigt. Hij ontkent dat er sprake was van een opzetje. „Deze man voelde zich niet gehoord. Ik wil alleen dat alles rond MH17 goed wordt uitgezocht.”
Het is het woord van het NRC tegen het woord van Omtzigt. NRC impliceert hier duidelijk dat Omtzigt liegt en bedriegt. Dat kan echt niet. Kom dus maar op met die geluidsopnames.

Jeroen van Rijsbergen doet me denken aan Wim Dankbaar, ook zo'n walgelijk stuk verdriet.
Incelfrikandel
pi_175005226
Karaktermoord omdat Omtzigt niet meedoet met het anti-Rusland frame. De Eurofielen creëren een vijandbeeld van Rusland om ons de gedroomde superstaat in te rommelen. Omtzigt is als kritisch kamerlid een te groot risico en moet daarom uit de weg worden geruimd.
pi_175005254
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 november 2017 17:33 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Bewust meewerken aan het zaaien van verwarring over de toedracht van de ramp met de MH17 in een zaal vol nabestaanden.

Lekker gedrag voor een Kamerlid. Maar inderdaad, hij bepaalt helemaal zelf of hij opstapt.
Ow?
"Pools are perfect for holding water"
pi_175005266
quote:
7s.gif Op zaterdag 11 november 2017 18:34 schreef nostra het volgende:
Maar goed, Omtzigt laat zich makkelijk in de luren leggen door een gekkie met een getuige, die met een halfbakken verhaal zijn vermoedens ondersteunt. Nogal knullig inderdaad. De gevolgtrekkingen die hier worden gemaakt, tot aan het vallen van Rutte-3 en indicaties dat Omtzigt betaald wordt door de Russen aan toe, zijn dan wel weer buiten proporties. Over opkloppen gesproken.
Dit dus.
"Pools are perfect for holding water"
pi_175005449
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 november 2017 19:35 schreef probeer het volgende:

[..]

Ow?
Naar ik begrijp wist Omtzigt dat die zogenaamde getuige zelf niets heeft gezien. Toch laat hij hem zeggen dat hij de MH17 met eigen ogen neer heeft zien storten, zo blijkt uit de sms.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  zaterdag 11 november 2017 @ 19:53:29 #285
104871 remlof
Europees federalist
pi_175005654
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 november 2017 18:48 schreef Idisrom het volgende:

[..]

Nee, hij is de nieuwe Luns. Ik denk wel dat het CDA extra stemmen heeft opgeleverd. De hoeveelheid extra stemmen is natuurlijk wel gissen. De CU had in Overijssel anders meer stemmen getrokken.
Ik denk niet dat veel CU'ers een voorkeursstem op een katholiek als Omtzigt zouden uitbrengen.
pi_175006044
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 november 2017 19:26 schreef Schuimpjes het volgende:

[..]

https://wnl.tv/2017/11/11(...)k-praatje-voorkomen/

Ik vind het een hele lastige situatie. Mijn gevoel zegt echter dat er hier wordt geprobeerd om Omtzigt kalt te stellen om zo de Kamerleden die mogelijk de meerderheid van kabinet in gevaar kunnen brengen weg te werken. Het had bijvoorbeeld net zo goed Voordewind kunnen zijn over wie een artikel is geschreven.

Ik hoop dat er in de komende dagen een duidelijke verklaring van Omtzigt en/of het CDA komt. Maar voorlopig heb ik nog wel vertrouwen in Omtzigt.
Ligt dus toch wat genuanceerder...
Is het dan een NRC-journalist die lekker wil scoren?
I´m back.
pi_175006895
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 november 2017 19:34 schreef Arthur_Spooner het volgende:
Karaktermoord omdat Omtzigt niet meedoet met het anti-Rusland frame. De Eurofielen creëren een vijandbeeld van Rusland om ons de gedroomde superstaat in te rommelen. Omtzigt is als kritisch kamerlid een te groot risico en moet daarom uit de weg worden geruimd.
Je bent te laat man. Er dienen zelfs Nederlandse generaals in Duitse divisies. Niks kan de Germanisatie van Europa meer voorkomen.
  zaterdag 11 november 2017 @ 21:08:19 #288
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_175007428
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 november 2017 20:47 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Je bent te laat man. Er dienen zelfs Nederlandse generaals in Duitse divisies. Niks kan de Germanisatie van Europa meer voorkomen.
Nederlanders die de baas zijn in Duitsland. Dat is toch juist het omgekeerde van germanisatie? :D
pi_175007552
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 november 2017 19:44 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Naar ik begrijp wist Omtzigt dat die zogenaamde getuige zelf niets heeft gezien. Toch laat hij hem zeggen dat hij de MH17 met eigen ogen neer heeft zien storten, zo blijkt uit de sms.
Ik vermoed wel dat dat gedeelte slecht of bijna onverstaanbaar was, als je ziet hoe NRC dat stukje formuleert.
pi_175009577
Omtzigt, de man die kritisch is op het hele MH17-onderzoek en goede vragen stelde, zou dus door de NRC ontmaskerd zijn als aanhanger van een pro-Russische variant? Of zou dus door een pro-Russische variant gekkie als Jeroen van Rijsbergen ingepalmd zijn? Als je kritisch bent bekijk je alle mogelijkheden, maar meewerken aan een 'bewijs' van een 'complot'-kant is wel erg raar.

Maar gelet op zijn reactie, dat hij toegeeft een fout gemaakt te hebben, was hij dus al een pro-Russische varriant aanhanger? Of hij is totaal gek gemaakt door die Jeroen en dan foutje bedankt?

Wat zal hij balen, one way or the other.

Had altijd al wel een hoge pet van hem op, qua politicus, maar hier zal hij toch alle zeilen bij moeten zetten om zijn reputatie te redden. Anders is het exit of een zijspoor.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  zondag 12 november 2017 @ 01:31:36 #291
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_175011523
pieterkleinrtl twitterde op zaterdag 11-11-2017 om 23:17:09 Ik voel nooit de behoefte het op te nemen voor politici. Nu wel. @PieterOmtzigt maakte een fout, en gaf dat ruiterlijk toe. #MH17 #NRC reageer retweet
pieterkleinrtl twitterde op zaterdag 11-11-2017 om 23:18:42 Tis niet mijn club, maar Omtzigt is een zeer gedreven parlementariër, dossiervreter op tíg terreinen, en een luis i… https://t.co/a1VZFGDGzB reageer retweet
pieterkleinrtl twitterde op zaterdag 11-11-2017 om 23:20:18 Ik hoop dus van harte dat @PieterOmtzigt het dossier #MH17 blijft doen. reageer retweet
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
  zondag 12 november 2017 @ 04:17:43 #292
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_175012032
Bedankt Klein, je hebt me volledig overtuigd met die tweets. Punt is dat Omtzigt totaal ongeloofwaardig is op MH17 na het bekend worden van dit voorval.

Ik heb Omtzigt niets ruiterlijk zien toegeven overigens.

[ Bericht 26% gewijzigd door Szura op 12-11-2017 04:33:51 ]
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
pi_175012876
quote:
1s.gif Op zondag 12 november 2017 04:17 schreef Szura het volgende:
Bedankt Klein, je hebt me volledig overtuigd met die tweets. Punt is dat Omtzigt totaal ongeloofwaardig is op MH17 na het bekend worden van dit voorval.

Ik heb Omtzigt niets ruiterlijk zien toegeven overigens.
Door dat stuk van WNL ligt het dus wel wrs weer een stukje anders en lijkt het eerder dus idd op onzorgvuldigheid. zie #279.
I´m back.
pi_175013728
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 november 2017 19:34 schreef Arthur_Spooner het volgende:
Karaktermoord omdat Omtzigt niet meedoet met het anti-Rusland frame. De Eurofielen creëren een vijandbeeld van Rusland om ons de gedroomde superstaat in te rommelen. Omtzigt is als kritisch kamerlid een te groot risico en moet daarom uit de weg worden geruimd.
Ja, dat dacht ik ook, Omzigt is zo'n beetje de enige normale bij de stelletje prutsers, dus die moet kapot gemaakt worden!
Ik zou best christen en verlost willen zijn, als de christenen er maar wat verloster uit zouden zien.
(Nietzsche)
pi_175013747
quote:
15s.gif Op zaterdag 11 november 2017 20:15 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ligt dus toch wat genuanceerder...
Is het dan een NRC-journalist die lekker wil scoren?
Kennelijk, lezersaantal loopt hard terug.
Ik zou best christen en verlost willen zijn, als de christenen er maar wat verloster uit zouden zien.
(Nietzsche)
pi_175013751
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 november 2017 21:08 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Nederlanders die de baas zijn in Duitsland. Dat is toch juist het omgekeerde van germanisatie? :D
Scherp!
Ik zou best christen en verlost willen zijn, als de christenen er maar wat verloster uit zouden zien.
(Nietzsche)
pi_175013758
quote:
0s.gif Op zondag 12 november 2017 01:31 schreef Mani89 het volgende:
pieterkleinrtl twitterde op zaterdag 11-11-2017 om 23:17:09 Ik voel nooit de behoefte het op te nemen voor politici. Nu wel. @PieterOmtzigt maakte een fout, en gaf dat ruiterlijk toe. #MH17 #NRC reageer retweet
pieterkleinrtl twitterde op zaterdag 11-11-2017 om 23:18:42 Tis niet mijn club, maar Omtzigt is een zeer gedreven parlementariër, dossiervreter op tíg terreinen, en een luis i… https://t.co/a1VZFGDGzB reageer retweet
pieterkleinrtl twitterde op zaterdag 11-11-2017 om 23:20:18 Ik hoop dus van harte dat @PieterOmtzigt het dossier #MH17 blijft doen. reageer retweet
dit dus
Ik zou best christen en verlost willen zijn, als de christenen er maar wat verloster uit zouden zien.
(Nietzsche)
pi_175014538
en wie is pieterklein?
There are only 151 Pokémon.
pi_175014581
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 november 2017 19:26 schreef Schuimpjes het volgende:

[..]

https://wnl.tv/2017/11/11(...)k-praatje-voorkomen/

Ik vind het een hele lastige situatie. Mijn gevoel zegt echter dat er hier wordt geprobeerd om Omtzigt kalt te stellen om zo de Kamerleden die mogelijk de meerderheid van kabinet in gevaar kunnen brengen weg te werken. Het had bijvoorbeeld net zo goed Voordewind kunnen zijn over wie een artikel is geschreven.

Ik hoop dat er in de komende dagen een duidelijke verklaring van Omtzigt en/of het CDA komt. Maar voorlopig heb ik nog wel vertrouwen in Omtzigt.
Het is overduidelijk dat er zaken inzake MH17 worden weggemoffeld.

Nu weer een poging om een integere criticus inzake het MH17 rapport in een kwaad daglicht te stellen.

Ik (en vele met mij) geloven niet de formele versie van dit rapport.
pi_175014600
quote:
0s.gif Op zondag 12 november 2017 11:22 schreef Elzies het volgende:

[..]

Het is overduidelijk dat er zaken inzake MH17 worden weggemoffeld.

Nu weer een poging om een integere criticus inzake het MH17 rapport in een kwaad daglicht te stellen.

Ik (en vele met mij) geloven niet de formele versie van dit rapport.
Jij gelooft dat de MH17 door de Oekraïners uit de lucht geschoten is?
I´m back.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')