abonnement bol.com Unibet Coolblue
  Redactie Frontpage zondag 7 januari 2018 @ 15:38:39 #81
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_176346449
Hier een hint dat Guzman de mol is: Emilio Guzman is naamgenoot van Joaquín Archivaldo Guzmán oftewel El Chapo. Deze crimineel had 7 huizen die met elkaar waren verbonden met ondergrondse tunnels waar hij zowat leefde. En waar leeft een mol? #widm #widm2018 #wieisdemol #moltalk
  zondag 7 januari 2018 @ 16:06:24 #82
462731 TheVoice4ever
Dilano de Kleijn superfan
pi_176346980
titel heet Een Verhaal Apart, de enigste schrijfster dit jaar is Stine, dat zou dus ook als hint kunnen worden gezien

maar ja die EVA slim gezien chapeau
Big Brother Favo: Ronahi, Jimmy, Sabeau, Tom
Verraders Favo: Ihsane, Tom
  zondag 7 januari 2018 @ 16:12:06 #83
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_176347082
quote:
1s.gif Op zondag 7 januari 2018 14:05 schreef Moira. het volgende:

[..]

Ja ik dacht ook al dat daar wat mee was, m’n vriend zei ook dat er 2 pionnen ontbraken
Een compleet bordspel in een café, dat zou pas opvallend zijn.
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
pi_176347108
Achter iedere kandidaatinformatie in het mapje zat een aanleiding naar een plek voor jokers/geld. Zou het kunnen dat op de achterkant van de mol (ook) een molhint/verwijzing zit?
  zondag 7 januari 2018 @ 16:37:31 #85
403253 Meke
after all this time? always.
pi_176347598
quote:
0s.gif Op zondag 7 januari 2018 16:13 schreef Wuwwa het volgende:
Achter iedere kandidaatinformatie in het mapje zat een aanleiding naar een plek voor jokers/geld. Zou het kunnen dat op de achterkant van de mol (ook) een molhint/verwijzing zit?
Wat hadden ze ook alweer? Over rollend geld toch? :D Waar de Mol komt rolt t geld spontaan de andere kant op?
Op woensdag 9 september 2020 20:31 schreef Fred_B het volgende:
Meke is de Hans Wiegel van FOK.
De beste mod die we nooit hebben gehad.
  zondag 7 januari 2018 @ 16:48:26 #86
185588 Irritatie100
RATATATATATA!!!!
pi_176347778
quote:
1s.gif Op zondag 7 januari 2018 13:26 schreef fetX het volgende:

[..]

Simone en Bella.

Olcay heeft overigens Koerdisch-Armeense ouders.
Dat duo heb ik eigenlijk een soort van afgestreept omdat die de enigen waren die het telefoontje voor 1000 euro niet gepleegd hebben. Als er nou iets makkelijk is om geld uit de pot te spelen is het dat telefoontje plegen.
En dan met name Simone die de M18 oploste heb ik afgestreept. Of afgestreept, dat is nu mijn minst waarschijnlijke mol.
  zondag 7 januari 2018 @ 17:04:46 #87
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_176348070
Ik verdenk nu Olcay, Stine, Jan en Jean-Marc het meest.
pi_176348239
Kennelijk bijna niemand die, net als ik, Loes super verdacht vond deze aflevering. -O-
  PR en moderator zondag 7 januari 2018 @ 17:42:15 #89
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_176348763
quote:
0s.gif Op zondag 7 januari 2018 17:16 schreef Physsic het volgende:
Kennelijk bijna niemand die, net als ik, Loes super verdacht vond deze aflevering. -O-
Wat vond je allemaal verdacht dan? Share *O*
Op zondag 12 maart 2023 00:29 schreef Nova het volgende:
Haha, Moira heeft gelijk!
pi_176348927
Het viel mij op dat de deelnemers die hun tickets konden zien door het koffertje open te maken niet naast elkaar in het vliegtuig zaten.
pi_176349694
quote:
1s.gif Op zondag 7 januari 2018 16:48 schreef Irritatie100 het volgende:

[..]

Dat duo heb ik eigenlijk een soort van afgestreept omdat die de enigen waren die het telefoontje voor 1000 euro niet gepleegd hebben. Als er nou iets makkelijk is om geld uit de pot te spelen is het dat telefoontje plegen.
En dan met name Simone die de M18 oploste heb ik afgestreept. Of afgestreept, dat is nu mijn minst waarschijnlijke mol.
Simone is juist bij mij een verdachte geworden door dat M18 gebeuren. Het is namelijk een actie die lijkt op de ijverige kandidate, maar die niets danwel negatieve invloed op de pot heeft.
1. Het geld is door hen niet gevonden. Als je geen geld ophaalt, levert het vinden van de kluis nog niets op.
2. Pas toen de jokers werden gevonden kwam ze direct met de WID M18 hint, waardoor ze meteen doorgingen naar die locatie ipv nog een andere poging te doen naar het geld.
2. Ze heeft de gevonden informatie niet doorgebeld naar de andere 4 teams, waardoor ze Art moesten bellen of waardoor de kans groter was dat zij de kluis niet konden vinden en dus geen geld konden binnenbrengen, al snap ik het ook wel dat je niets zegt als je daardoor wellicht de volgende aflevering niet haalt. Als ze er zo goed als zijn binnen de tijd, kun je best doorbellen.

Plus ze wist nadat ze de aanwijzingen binnen kregen meteen te zeggen dat zij een gekleurde waterorgel had gezien, waardoor ze die locatie (met jokers) kozen boven het andere (met geld).
Ik zit eigenlijk wel in de Simonetunnel

[ Bericht 6% gewijzigd door Wuwwa op 07-01-2018 19:03:48 ]
pi_176349699
Bij 1 shot van de hotelkamers stond bij emilio lg in spiegelbeeld voor 1 shot.
Het volgende shot was het weer normaal
  zondag 7 januari 2018 @ 18:51:51 #93
268491 fetX
Al bezig met volgend seizoen
pi_176350022
quote:
0s.gif Op zondag 7 januari 2018 17:16 schreef Physsic het volgende:
Kennelijk bijna niemand die, net als ik, Loes super verdacht vond deze aflevering. -O-
Kan ik me wel voorstellen. Loes die even op het metrostation een vraag ging stellen precies aan ongeveer de enige persoon met een koptelefoon op. Er omheen lopen ongeveer 200 man zonder koptelefoon :')
pi_176350300
Teksten bij de bio's van Molkandidaten
Bella: Het hele jaar door is het hier paartijd
Simone: Dit waterorgel dient als introductie naar de geschiedenis
Ruben: De belichaming van de jaren '60 is het gedenken in brons waard
Olcay: Het op één na grootste houten bouwwerk ter wereld
Ron: Kleur bekennen staat hier centraal
Loes: Hier is al 241 jaar de revue gepasseerd
Jean-Marc: Poort van het voornaamste der edele metalen
Jan: In deze straat kun je geld echt laten rollen
Stine: Een klassieke locatie die als muziek in de oren klinkt
Emilio: Op deze 26 km, flaneren de inwoners van de stad

Van de laatste twee is het niet duidelijk welke waar staat

In combinatie met de titel:
'EE N
V E R H A A L
A P A R T'
ligt de nadruk op een paar E's.
Bella's paartijd?
pi_176350609
Bij Ron was de tekst “kleur bekennen staat hier centraal”

Ron bekende kleur met een rood scherm, Ron stond centraal met zijn rode scherm (in de aandacht, als kandidaat eruit)

Misschien is Ron de mol, stond vanaf begin al vast dat hij sowieso “rood” zou krijgen. Volgende aflevering komt Ron weer terug (ook geen overzichts filmpje gehad na zijn uitschakeling)

Ron liep ook heel makkelijk langs die tafel met de items voor de opdracht en heeft eigenlijk niks ingebracht tijdens heel de opdracht.
pi_176350720
quote:
0s.gif Op zondag 7 januari 2018 17:42 schreef Moira. het volgende:

[..]

Wat vond je allemaal verdacht dan? Share *O*
Hmm, ik had vooral het idee dat zij telkens enorm tijd aan het rekken was. Het begon al op het moment dat zij en Ron bij die tafel aankwamen, maar de enveloppen niet zagen liggen. Op het moment dat Ron zich richting die tafel draaide, schoot zij heel snel achter hem langs en riep ze iets, om zijn aandacht te verleggen. Althans, dat is hoe ik het zag. ;)

Dan begint natuurlijk de tunnelvisie. Daarna kreeg ik een aantal keer het idee dat ze profiteerde van de 'onkunde' van Ron. Bijvoorbeeld toen ze al enige tijd aan het bellen waren en alle kaarten hadden bekeken en ook bijna weer hadden opgeruimd, zegt ze plotseling "wat is dit?", verwijzend naar die metalen staafjes. Ron zegt "ja, dat is waarschijnlijk om dit vast te houden, vanwege de wind...". 🙄Dat vond ik echt een raar stuk. Je zit in WIDM, natuurlijk dienen die metalen staafjes ergens voor. Ze reageert daar vervolgens helemaal niet op, behalve een klein lachje.
Ook helemaal aan het begin, als ze nog aan de hand van een foto op zoek moeten naar een gebouw. Ze staan er letterlijk recht voor en Loes zeg "is dit het niet? Oh nee" en dan kijkt ze weer weg. Ron merkt het op en zegt dan "laat eens zien. Jawel, dit is 'm wel".
Nou, zo was er nog een aantal momenten, waarbij ik het idee kreeg dat ze Ron een beetje aan het uitproberen was. Ik vond vooral de combinatie opvallend en niet zozeer de momenten op zichzelf.

En inderdaad ook wat iemand hierboven zegt: dat ze de enige persoon met een koptelefoon kiest om een vraag aan te stellen. xD
pi_176350891
quote:
0s.gif Op zondag 7 januari 2018 17:16 schreef Physsic het volgende:
Kennelijk bijna niemand die, net als ik, Loes super verdacht vond deze aflevering. -O-
Ik zit ook op loes, en stine.
Op zaterdag 20 mei 2017 22:17 schreef Lot88 het volgende:
jij bent in mijn hoofd volledig gelinkt aan Alex Vause :@
pi_176350931
is iemand bezig met ''follow the money''?
Op zaterdag 20 mei 2017 22:17 schreef Lot88 het volgende:
jij bent in mijn hoofd volledig gelinkt aan Alex Vause :@
  MOL-held zondag 7 januari 2018 @ 20:00:10 #99
44635 XMN8R
mag dat?
pi_176351882
quote:
7s.gif Op zondag 7 januari 2018 19:25 schreef Moeraskat het volgende:
is iemand bezig met ''follow the money''?
ja, ik... maar ik moet zo de aflevering nog even terugkijken..
MAAR MENEER AGENT
IK HEB ALLEEN MAAR
AVONTUURLIJK DNA ! ... en nou opzouten
pi_176352157
quote:
0s.gif Op zondag 7 januari 2018 11:20 schreef Max23 het volgende:
Geen idee wat het betekent en naar wie het een hint zou zijn, maar bij dat schaakbord in het café waar Jean en Jan zijn, staan de koning en koningin omgedraaid.
Dat kan betekenen dat de Mol dit jaar een vrouw is. Om het spel te winnen moet je een vrouw slaan ipv een man.
  zondag 7 januari 2018 @ 20:43:42 #101
330914 Sherlock_Holmes
2de plaats WIDM prono 2020
pi_176353143
Overigens een goed punt naar voren gebracht op een ander forum.

De geldbedragen waren zeer waarschijnlijk gelinkt aan tijd (en niet het aantal keren bellen naar Art).

Dat betekent dat een laat vertrek uit het hotel (of late aankomst bij de enveloppen) zeer verdacht is.

Heb wel het idee dat geen van de kandidaten dit doorhad. En aan de acties te zien, hadden ze het dan alsnog niet doorgegeven.

Slechte communicatie ook vooral natuurlijk voor angst om af te vallen (hoe meer mensen falen, samen met jou, hoe meer kans je maakt met de test). Als ze gewoon goed hadden samengewerkt dan waren ze allemaal bij de kluis gekomen (en hadden ze 1 of 2 koppels voor het geld kunnen laten gaan; en had je waarschijnlijk + 3.000 euro en 10 kandidaten gehad).

Al hadden ze dan wel al eerder die M18 moeten zien natuurlijk daarvoor (geld en kluis in half uur is wel heel krap).
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
pi_176358501
quote:
0s.gif Op zondag 7 januari 2018 18:34 schreef tijdjes1234 het volgende:
Bij 1 shot van de hotelkamers stond bij emilio lg in spiegelbeeld voor 1 shot.
Het volgende shot was het weer normaal
[ afbeelding ]
Dit viel mij ookal op, de shots ervoor zijn ook gespiegeld. Aangezien het mol logo er wel 'normaal' opstaat op het beeld is het geen foutje, later fragment zie je ook dat de versiering aan de andere kant van de tv zit.


pi_176358503
Om het nog even duidelijk te krijgen, ieder team behalve Bella en Simone belde de 1000euro hint. Zij hadden wel een 500e belletje. Welk team had de andere voor 500 euro?
pi_176358585
quote:
0s.gif Op maandag 8 januari 2018 00:54 schreef Wuwwa het volgende:
Om het nog even duidelijk te krijgen, ieder team behalve Bella en Simone belde de 1000euro hint. Zij hadden wel een 500e belletje. Welk team had de andere voor 500 euro?
Emilio en Stine
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 8 januari 2018 @ 07:11:09 #105
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_176359188
quote:
0s.gif Op zondag 7 januari 2018 20:43 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
De geldbedragen waren zeer waarschijnlijk gelinkt aan tijd (en niet het aantal keren bellen naar Art).

Hoe komen ze tot die conclusie? Want het bedrag werd gewoon aangekondigd door Art: "het volgende telefoontje kost 1000 euro".
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  maandag 8 januari 2018 @ 07:31:48 #106
49518 HetwasietsmeteenF
semi-sweet and nuts
pi_176359259
quote:
0s.gif Op zondag 7 januari 2018 19:01 schreef Wuwwa het volgende:
Teksten bij de bio's van Molkandidaten
[...]
Loes: Hier is al 241 jaar de revue gepasseerd

[...]

In het kader van achter alles iets zoeken:
241
MOL

In het alfabet: 13 15 12
Als je start bij L = 1, dan maakt MOL 2 4 1.
Maar wellicht ook helemaal niet relevant!

[ Bericht 0% gewijzigd door HetwasietsmeteenF op 08-01-2018 07:38:10 ]
Op 09-02-2008 13:35 schreef Triggershot:
Kanet Shay'an M3 Al-Fa O+
pi_176359959
quote:
0s.gif Op maandag 8 januari 2018 07:11 schreef Rewimo het volgende:

[..]

Hoe komen ze tot die conclusie? Want het bedrag werd gewoon aangekondigd door Art: "het volgende telefoontje kost 1000 euro".
Er werd duidelijk gezegd dat na een half uur er een nieuwe hint zou zijn. En volgens mij was de tekst meer iets in de zin van "de volgende hint kost 1000 euro".
------___------ 53
----.(___).---- 42
---(o\_!_/o)---
pi_176361761
quote:
1s.gif Op maandag 8 januari 2018 07:31 schreef HetwasietsmeteenF het volgende:

[..]

In het kader van achter alles iets zoeken:
241
MOL

In het alfabet: 13 15 12
Als je start bij L = 1, dan maakt MOL 2 4 1.
Maar wellicht ook helemaal niet relevant!
Dat is wel typisch iets waarvan je achter af zou zeggen "oh ja!"
pi_176364047
quote:
1s.gif Op maandag 8 januari 2018 07:31 schreef HetwasietsmeteenF het volgende:

[..]

In het kader van achter alles iets zoeken:
241
MOL

In het alfabet: 13 15 12
Als je start bij L = 1, dan maakt MOL 2 4 1.
Maar wellicht ook helemaal niet relevant!
Maar dit is toch geen hint die ze zelf hebben kunnen verzinnen? Althans, ik ga ervan uit dat 241 een kloppend aantal jaren is. Dan zou dat dus toevallig zo moeten uitkomen. Over dergelijke mogelijke hints ben ik alijd heel sceptisch. 🤔
  maandag 8 januari 2018 @ 13:28:49 #110
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_176364103
quote:
7s.gif Op zondag 7 januari 2018 13:57 schreef skysherrif het volgende:
In het dagboek van de mol staat

[..]

Alleen die twee zinnen zijn deze aflevering niet gezegd.
KuikenGuppy
pi_176365607

Logo van de bar in Armenië

EE N verhaal apart.
Bella en Simone?
  PR en moderator maandag 8 januari 2018 @ 16:05:25 #112
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_176368066
Even terugkomend op dat gespiegelde LG-logo in de hotelkamer van Emilio en Stine.. Ik snap er niks van hoe dat überhaupt kan.

Shot 1 (beeld gespiegeld want logo gespiegeld en versiering links, maar Mol-logo wel normaal, hoe hebben ze dat voor elkaar gekregen qua beeld dan?)


Shot 2&3 (beeld niet meer gespiegeld, versiering rechts, en Emilio zichtbaar in het spiegelbeeld)



Nu hebben ze wel vaker hints met spiegeling en spiegelbeeld gegeven (de mol heeft een dubbel-rol), dus het kan best een aanwijzing zijn naar Emilio of Stine ofzo.
Maar ik snap alsnog niet hoe ze dan dat 1e shot voor elkaar hebben gekregen, want Stine & Emilio zouden dan het Mol-logo in spiegelbeeld gezien moeten hebben en dat dat shot later in de editkamer zelf is gespiegeld :@
Op zondag 12 maart 2023 00:29 schreef Nova het volgende:
Haha, Moira heeft gelijk!
pi_176368701
Het zou kunnen dat shot 1 is opgenomen voordat Emilio en Stine in die kamer waren dus dat verklaart dat je geen personen ziet in de spiegeling.

Ik heb ook het idee dat het scherm met het mol logo erop is geplakt - in het begin (met dat televisieprogramma) zie je de reflectie van het schilderij op de muur namelijk linksonder in het scherm en bij het mol logo zit die reflectie rechtsonder.

Ze kunnen digitaal wel een deel van een beeld ook weer omdraaien en dan bewerken zodat het weer in de gespiegelde televisie past.
  maandag 8 januari 2018 @ 16:36:03 #114
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_176368932
quote:
0s.gif Op maandag 8 januari 2018 16:05 schreef Moira. het volgende:
Even terugkomend op dat gespiegelde LG-logo in de hotelkamer van Emilio en Stine.. Ik snap er niks van hoe dat überhaupt kan.

Shot 1 (beeld gespiegeld want logo gespiegeld en versiering links, maar Mol-logo wel normaal, hoe hebben ze dat voor elkaar gekregen qua beeld dan?)
[ afbeelding ]

Shot 2&3 (beeld niet meer gespiegeld, versiering rechts, en Emilio zichtbaar in het spiegelbeeld)
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Nu hebben ze wel vaker hints met spiegeling en spiegelbeeld gegeven (de mol heeft een dubbel-rol), dus het kan best een aanwijzing zijn naar Emilio of Stine ofzo.
Maar ik snap alsnog niet hoe ze dan dat 1e shot voor elkaar hebben gekregen, want Stine & Emilio zouden dan het Mol-logo in spiegelbeeld gezien moeten hebben en dat dat shot later in de editkamer zelf is gespiegeld :@
Ik heb het fragment er nog eens bij gepakt, maar het hele stuk is in spiegelbeeld gefilmd. Voordat het mol-logo in beeld komt zie je iets van een vrouw die aan het praten is, en dat stuk is ook al in het spiegelbeeld. Ik denk dat ze het logo dus inderdaad in spiegelbeeld gezien hebben.
KuikenGuppy
  maandag 8 januari 2018 @ 16:37:49 #115
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_176368993
quote:
0s.gif Op maandag 8 januari 2018 16:27 schreef fallrite het volgende:
Ik heb ook het idee dat het scherm met het mol logo erop is geplakt - in het begin (met dat televisieprogramma) zie je de reflectie van het schilderij op de muur namelijk linksonder in het scherm en bij het mol logo zit die reflectie rechtsonder.
Oh! Dit is zo idd!!!Goeie vondst! Dan hebben ze inderdaad het logo omgedraaid in de nabewerking.
En dat zouden ze niet doen als het geen hint is.
KuikenGuppy
pi_176369413
Het blijft TV, dus soms wordt er een beetje ge-edit om de boel wat netter te maken.
Let bijvoorbeeld ook op hoe Stine en Emilio de koffiebar binnengaan, om in het volgende shot 'heel spontaan' aan tafel te schuiven. Dit moment wordt dus, terwijl de tijd doorloopt, nog een keer gefilmd. Van buiten de zaak en van binnen. Lijkt me ook apart als kandidaat, dat een shot over moet om iets beter in beeld te krijgen terwijl je met tijdsdruk aan het werken bent.
  maandag 8 januari 2018 @ 17:04:46 #117
49518 HetwasietsmeteenF
semi-sweet and nuts
pi_176369656
quote:
1s.gif Op maandag 8 januari 2018 13:25 schreef Physsic het volgende:

[..]

Maar dit is toch geen hint die ze zelf hebben kunnen verzinnen? Althans, ik ga ervan uit dat 241 een kloppend aantal jaren is. Dan zou dat dus toevallig zo moeten uitkomen. Over dergelijke mogelijke hints ben ik alijd heel sceptisch. 🤔
Ze kunnen toch naar een locatie gezocht kunnen hebben waarin ze een hint kwijt kunnen? En die dan bewust aan de juiste persoon (mol) geven? Met zoveel verschillende locaties kun je altijd wel iets vinden dat verwijst naar een mol lijkt me.

Ik twijfel zelf eigenlijk meer omdat ze dan wel een hint zouden geven die erg gemakkelijk is om te raden, al in aflevering 1.
Op 09-02-2008 13:35 schreef Triggershot:
Kanet Shay'an M3 Al-Fa O+
  maandag 8 januari 2018 @ 17:09:11 #118
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_176369741
quote:
0s.gif Op maandag 8 januari 2018 16:54 schreef Wuwwa het volgende:
Het blijft TV, dus soms wordt er een beetje ge-edit om de boel wat netter te maken.
Let bijvoorbeeld ook op hoe Stine en Emilio de koffiebar binnengaan, om in het volgende shot 'heel spontaan' aan tafel te schuiven. Dit moment wordt dus, terwijl de tijd doorloopt, nog een keer gefilmd. Van buiten de zaak en van binnen. Lijkt me ook apart als kandidaat, dat een shot over moet om iets beter in beeld te krijgen terwijl je met tijdsdruk aan het werken bent.
En ook die 'camera' beelden van kandidaat die iets niet kan vinden. Ik heb NOOIT begrepen waarom je in dit soort situaties niet gewoon de cameraman volgt / in de gaten houdt.

Was dat niet in dat seizoen met die bloemen op bed dat ze daar door de mol werden neergelegd? Zelfs de camera was er bij? Dat houdt je toch in de gaten?
pi_176369865
quote:
0s.gif Op maandag 8 januari 2018 17:09 schreef xzaz het volgende:

[..]

En ook die 'camera' beelden van kandidaat die iets niet kan vinden. Ik heb NOOIT begrepen waarom je in dit soort situaties niet gewoon de cameraman volgt / in de gaten houdt.

Was dat niet in dat seizoen met die bloemen op bed dat ze daar door de mol werden neergelegd? Zelfs de camera was er bij? Dat houdt je toch in de gaten?
Ten eerste is een cameraploeg de hele dag door om je heen, daar let je niet meer op na een tijdje. En daarnaast had ik het idee dat het shot met de envelop met geld op de boulevard er in is gezet waarbij het lijkt alsof ze er langs liepen, maar in werkelijkheid waren ze niet in de buurt.
  maandag 8 januari 2018 @ 17:15:42 #120
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_176369880
quote:
0s.gif Op maandag 8 januari 2018 17:14 schreef Wuwwa het volgende:

[..]

Ten eerste is een cameraploeg de hele dag door om je heen, daar let je niet meer op na een tijdje. En daarnaast had ik het idee dat het shot met de envelop met geld op de boulevard er in is gezet waarbij het lijkt alsof ze er langs liepen, maar in werkelijkheid waren ze niet in de buurt.
Dat betwijfel ik.
pi_176370025
quote:
0s.gif Op maandag 8 januari 2018 17:15 schreef xzaz het volgende:

[..]

Dat betwijfel ik.
Er was in ieder geval geen shot waar de envelop en de kandidaten samen te zien waren, dus aan de suggestie: kijk waar de camera heen filmt ging niet op.
  PR en moderator maandag 8 januari 2018 @ 18:14:33 #122
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_176370977
quote:
0s.gif Op maandag 8 januari 2018 16:37 schreef Burdie het volgende:

[..]

Oh! Dit is zo idd!!!Goeie vondst! Dan hebben ze inderdaad het logo omgedraaid in de nabewerking.
En dat zouden ze niet doen als het geen hint is.
Nee ik zie ook geen ander nut van het beeld spiegelen (behalve het Mol-logo op de tv zodat het niet zo opvalt) dan een aanwijzing die naar iets met 'spiegelbeeld' of 'dubbelrol' hint.
En dan vind ik het verdacht dat in de shots daarna Emilio duidelijk in het spiegelbeeld staat :@

Bij het café waar Jan en Jean-Marc waren stond een schaakbord op de tafel (die vaak duidelijk in beeld kwam) waarbij de ene kleur gespiegeld stond van wat het normaal zou moeten zijn:

De zwarte dame hoort op een zwart vakje te staan, dus die staat goed. Maar de witte dame zou op een wit vlakje moeten staan, en die staat op een zwart vakje. Bij schaken horen de dames elkaar aan te kijken op dezelfde lijn, dat is hier dus gespiegeld.

Of dat nou een hint is die door te trekken is naar de spiegel-hint van Emilio/Stine, of dat het een spiegel-hint is naar Jan/Jean-Marc, of überhaupt geen hint maar gewoon een cafémedewerker die niet weet hoe een schaakopstelling hoort te staan, weet ik verder ook niet :D

[ Bericht 16% gewijzigd door Moira op 08-01-2018 18:27:22 ]
Op zondag 12 maart 2023 00:29 schreef Nova het volgende:
Haha, Moira heeft gelijk!
  PR en moderator maandag 8 januari 2018 @ 18:23:17 #123
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_176371140
quote:
0s.gif Op maandag 8 januari 2018 17:23 schreef Wuwwa het volgende:

[..]

Er was in ieder geval geen shot waar de envelop en de kandidaten samen te zien waren, dus aan de suggestie: kijk waar de camera heen filmt ging niet op.
Die is in bewegend beeld in Moltalk voorbij gekomen, en je kan 'm wel gokken.

Eerst zie je dit:

De enveloppe rechts achter een pilaar met rode Baku-poster geplakt.

Vervolgens zie je dit:

Ze lopen langs een rode Baku-poster en Emilio die ook in die richting kijkt.

Het kan natuurlijk zijn dat er elke 5 paaltjes ofzo zo'n rode poster hangt, dus dan weet je alsnog niet welke het nou is. Maar ik vond het wel apart dat ze het shot daarna pakken waar ze langs zo'n rode poster lopen en Emilio ook die kant op kijkt :P

Wat me daar verder bij opviel was dat Emilio (die, als hij de mol is, waarschijnlijk weet dat de ¤2000 op zo'n paaltje hangt) op de boulevard voorop loopt, zodat Stine ook niet achterom hoeft te kijken verder. En ook vooral in het midden van die brede boulevard blijft lopen, waar sowieso niks kan hangen of liggen, om zo veel mogelijk afstand van een mogelijke vondst te bewaren.

Het is misschien een stukje tunnelvisie van 'alles wat eventueel op Emilio zou kunnen wijzen bewust opzoeken', want voor 't zelfde geld issie het niet, maar het viel me wel op iig :@
Op zondag 12 maart 2023 00:29 schreef Nova het volgende:
Haha, Moira heeft gelijk!
pi_176371181
quote:
0s.gif Op maandag 8 januari 2018 18:14 schreef Moira. het volgende:

[..]

Nee ik zie ook geen ander nut van het beeld spiegelen (behalve het Mol-logo op de tv zodat het niet zo opvalt) dan een aanwijzing die naar iets met 'spiegelbeeld' of 'dubbelrol' hint.
En dan vind ik het verdacht dat in de shots daarna Emilio duidelijk in het spiegelbeeld staat :@
Mijn vermoeden is dat het fragment met de TV is opgenomen voordat Emilio en Stine in de kamer waren.

Je hebt dan de spiegeling nodig om het te laten lijken alsof het "live" gebeurt terwijl ze wel in de kamer zijn. Want de cameraman staat links van Stine en dient ongeveer naar links te draaien om de TV op de muur te kunnen zien. De hoek met de TV dient dus "vanaf links" te zijn.

Dus ik denk niet dat het een hint is maar gewoon een aanpassing om de beelden na elkaar te laten kloppen.
  PR en moderator maandag 8 januari 2018 @ 18:30:51 #125
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_176371271
quote:
0s.gif Op maandag 8 januari 2018 18:25 schreef fallrite het volgende:

[..]

Mijn vermoeden is dat het fragment met de TV is opgenomen voordat Emilio en Stine in de kamer waren.

Je hebt dan de spiegeling nodig om het te laten lijken alsof het "live" gebeurt terwijl ze wel in de kamer zijn. Want de cameraman staat links van Stine en dient ongeveer naar links te draaien om de TV op de muur te kunnen zien. De hoek met de TV dient dus "vanaf links" te zijn.

Dus ik denk niet dat het een hint is maar gewoon een aanpassing om de beelden na elkaar te laten kloppen.
Maar dan is het toch alsnog niet logisch dat het in dat eerste shot gespiegeld staat? Dat kost extra onnodige handelingen in de montage die sowieso bewust zijn gedaan. Terwijl je geen ander resultaat qua doorloop krijgt aangezien dat eerste shot van de tv (die dus gespiegeld is) vrijwel frontaal genomen is.
Op zondag 12 maart 2023 00:29 schreef Nova het volgende:
Haha, Moira heeft gelijk!
  maandag 8 januari 2018 @ 18:37:44 #126
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_176371378
quote:
0s.gif Op maandag 8 januari 2018 18:25 schreef fallrite het volgende:

[..]

Mijn vermoeden is dat het fragment met de TV is opgenomen voordat Emilio en Stine in de kamer waren.

Je hebt dan de spiegeling nodig om het te laten lijken alsof het "live" gebeurt terwijl ze wel in de kamer zijn. Want de cameraman staat links van Stine en dient ongeveer naar links te draaien om de TV op de muur te kunnen zien. De hoek met de TV dient dus "vanaf links" te zijn.

Dus ik denk niet dat het een hint is maar gewoon een aanpassing om de beelden na elkaar te laten kloppen.
Wat is dan het nut van het in spiegelbeeld uitzenden en later het mol-logo er correct in plakken? In een later shot zie je dat de tv prima gefilmd kan worden met de kandidaten op de kamer erbij.
KuikenGuppy
  PR en moderator maandag 8 januari 2018 @ 18:39:55 #127
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_176371421
quote:
1s.gif Op donderdag 14 december 2017 12:24 schreef Burdie het volgende:
Even in een spoiler, want nav Social media.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Oeh dit wijst er trouwens mogelijk op dat Ron niet meer terug komt :o
Op zondag 12 maart 2023 00:29 schreef Nova het volgende:
Haha, Moira heeft gelijk!
pi_176371424
quote:
1s.gif Op maandag 8 januari 2018 17:04 schreef HetwasietsmeteenF het volgende:

[..]

Ze kunnen toch naar een locatie gezocht kunnen hebben waarin ze een hint kwijt kunnen? En die dan bewust aan de juiste persoon (mol) geven? Met zoveel verschillende locaties kun je altijd wel iets vinden dat verwijst naar een mol lijkt me.

Ik twijfel zelf eigenlijk meer omdat ze dan wel een hint zouden geven die erg gemakkelijk is om te raden, al in aflevering 1.
Dat kan inderdaad, maar ik geloof er meestal niet zo in.
pi_176371491
quote:
0s.gif Op maandag 8 januari 2018 18:30 schreef Moira. het volgende:

[..]

Maar dan is het toch alsnog niet logisch dat het in dat eerste shot gespiegeld staat? Dat kost extra onnodige handelingen in de montage die sowieso bewust zijn gedaan. Terwijl je geen ander resultaat qua doorloop krijgt aangezien dat eerste shot van de tv (die dus gespiegeld is) vrijwel frontaal genomen is.
quote:
1s.gif Op maandag 8 januari 2018 18:37 schreef Burdie het volgende:

[..]

Wat is dan het nut van het in spiegelbeeld uitzenden en later het mol-logo er correct in plakken? In een later shot zie je dat de tv prima gefilmd kan worden met de kandidaten op de kamer erbij.
Ik weet het ook niet maar het spiegelbeeld is er dan alleen voor om de hoek met de televisie te laten "kloppen". En het mol logo dient er goed in te staan anders is het raar voor de kijker (ons, niet Stine / Emilio).

Het kan een onbewuste fout zijn dat de cameraman rechts van de televisie stond om dat fragment op te nemen en dat men dat tijdens het bewerken van het programma heeft willen corrigeren? Het blijft mensenwerk :s)
  PR en moderator maandag 8 januari 2018 @ 18:55:13 #130
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_176371745
quote:
0s.gif Op zondag 7 januari 2018 20:43 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
Overigens een goed punt naar voren gebracht op een ander forum.

De geldbedragen waren zeer waarschijnlijk gelinkt aan tijd (en niet het aantal keren bellen naar Art).

Dat betekent dat een laat vertrek uit het hotel (of late aankomst bij de enveloppen) zeer verdacht is.

Heb wel het idee dat geen van de kandidaten dit doorhad. En aan de acties te zien, hadden ze het dan alsnog niet doorgegeven.

Slechte communicatie ook vooral natuurlijk voor angst om af te vallen (hoe meer mensen falen, samen met jou, hoe meer kans je maakt met de test). Als ze gewoon goed hadden samengewerkt dan waren ze allemaal bij de kluis gekomen (en hadden ze 1 of 2 koppels voor het geld kunnen laten gaan; en had je waarschijnlijk + 3.000 euro en 10 kandidaten gehad).

Al hadden ze dan wel al eerder die M18 moeten zien natuurlijk daarvoor (geld en kluis in half uur is wel heel krap).
Hier komen Emilio en Stine voor mij ook verdacht uit de hoek (en ik neig dan eerder naar Emilio).

Die kwamen als laatste aan bij hun tafeltje, ze hadden toen al 5 gemiste oproepen.
De telefoontjes naar Art kostten het 1e uur ¤500 en het 2e uur ¤1000. Emilio en Stine zijn de enigen die 2x hebben gebeld; totaal ¤1500.
En daarbij wilden ze de M18 hint allebei niet doorgeven aan Ron en Loes, en allebei gaven ze hierbij aan 'dat de hint voor hun locatie specifiek is'. Waardoor Ron&Loes dus zelf moesten bellen om precies dezelfde hint voor ¤1000 extra te horen te krijgen.
Terwijl zij als enige 2 hints van Art hebben gehoord, en bij hun 1e belletje van Art te horen kregen dat de coördinaten van hun stadskaarten afwijken van die van een gewone kaart. Dus beiden wisten ze gewoon dat het helemaal niet voor hun locatie specifiek was omdat het coördinaat M18 dus is aangepast, en alsnog had je altijd M18 door kunnen geven want boeiend als ze er verder niks mee kunnen.

[ Bericht 2% gewijzigd door Moira op 08-01-2018 19:02:26 ]
Op zondag 12 maart 2023 00:29 schreef Nova het volgende:
Haha, Moira heeft gelijk!
  PR en moderator maandag 8 januari 2018 @ 19:01:33 #131
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_176371881
quote:
0s.gif Op maandag 8 januari 2018 18:44 schreef fallrite het volgende:

[..]

[..]

Ik weet het ook niet maar het spiegelbeeld is er dan alleen voor om de hoek met de televisie te laten "kloppen". En het mol logo dient er goed in te staan anders is het raar voor de kijker (ons, niet Stine / Emilio).

Het kan een onbewuste fout zijn dat de cameraman rechts van de televisie stond om dat fragment op te nemen en dat men dat tijdens het bewerken van het programma heeft willen corrigeren? Het blijft mensenwerk :s)
Ja maar die hoek maakt dus geen verschil :@ En de shots sloten ook niet op elkaar aan, zaten shots van alle andere duo's ook nog tussen (waarbij de tv ook vanuit verschillende hoeken is gefilmd zonder spiegeling), dus het om zo'n reden editten is ook niet relevant :@

Kan imo eigk haast niet anders dan een hint zijn :@ Niet omdat ik het een logische hint vind, maar omdat het te onlogisch is om de moeite te doen om de helft van het shot te spiegelen.
Op zondag 12 maart 2023 00:29 schreef Nova het volgende:
Haha, Moira heeft gelijk!
  maandag 8 januari 2018 @ 19:24:13 #132
330914 Sherlock_Holmes
2de plaats WIDM prono 2020
pi_176372473
quote:
0s.gif Op maandag 8 januari 2018 07:11 schreef Rewimo het volgende:

[..]

Hoe komen ze tot die conclusie? Want het bedrag werd gewoon aangekondigd door Art: "het volgende telefoontje kost 1000 euro".
Dan ga je er dus vanuit dat 1 team meer kon verliezen dan 1.500 euro (500 + 1000). Dat lijkt me niet logisch en heel makkelijk werk voor de mol (gewoon volumeknop uitzetten en bellen maar)

Volgend telefoontje = volgend half uur (hij zegt ook ELK half uur)= 500 euro extra

Dit had bijna niemand thuis door, dus waarschijnlijk de kandidaten ook niet. Wel zou ik als kandidaat doorgebeld hebben dat Art bellen later geld gaat kosten en dat 1 team dan maar dat risico moest nemen.

De samenwerking was echter volledig zoek (van wat we zagen....). Ook de pech natuurlijk dat ze allemaal die enveloppe niet goed hadden bekeken (in het begin).
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
  PR en moderator maandag 8 januari 2018 @ 19:34:53 #133
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_176372768
quote:
1s.gif Op maandag 8 januari 2018 19:24 schreef Sherlock_Holmes het volgende:

[..]

Dan ga je er dus vanuit dat 1 team meer kon verliezen dan 1.500 euro (500 + 1000). Dat lijkt me niet logisch en heel makkelijk werk voor de mol (gewoon volumeknop uitzetten en bellen maar)

Volgend telefoontje = volgend half uur (hij zegt ook ELK half uur)= 500 euro extra

Dit had bijna niemand thuis door, dus waarschijnlijk de kandidaten ook niet. Wel zou ik als kandidaat doorgebeld hebben dat Art bellen later geld gaat kosten en dat 1 team dan maar dat risico moest nemen.

De samenwerking was echter volledig zoek (van wat we zagen....). Ook de pech natuurlijk dat ze allemaal die enveloppe niet goed hadden bekeken (in het begin).
Het is niet zo dat elk half uur 500 extra kost, dat dacht ik eerst ook, maar dat klopt niet.
Ik dacht eerst ook dat het 1e belletje van Simone & Bella in het eerste half uur dan gratis zou zijn (omdat het er niet bij is gezegd dat het geld kostte), maar in het totaalbedrag is daarvoor toch ¤500 vanaf gegaan. Als hun telefoontje gratis was geweest was 'de telefoonrekening' ¤4500 geweest, maar die was ¤5000.

Ik heb de aflevering vanmiddag terug zitten kijken en zo zat het met de telefoontjes:



Art heeft dus maar 3 verschillende voicemails ingesproken: 2 kleine hints voor de eerste 2 halve uren, en de 'eindhint' voor het laatste uur. Het eerste uur kostten de telefoontjes ¤500, en het tweede uur kostten de telefoontjes ¤1000. De bedragen per telefoontje waren dus wel gelinkt aan verstreken tijd en niet aan het aantal keer bellen, maar niet 'ieder half uur 500¤ extra'.
Op zondag 12 maart 2023 00:29 schreef Nova het volgende:
Haha, Moira heeft gelijk!
  maandag 8 januari 2018 @ 20:36:45 #134
330914 Sherlock_Holmes
2de plaats WIDM prono 2020
pi_176374251
quote:
0s.gif Op maandag 8 januari 2018 19:34 schreef Moira. het volgende:

[..]

Het is niet zo dat elk half uur 500 extra kost, dat dacht ik eerst ook, maar dat klopt niet.
Ik dacht eerst ook dat het 1e belletje van Simone & Bella in het eerste half uur dan gratis zou zijn (omdat het er niet bij is gezegd dat het geld kostte), maar in het totaalbedrag is daarvoor toch ¤500 vanaf gegaan. Als hun telefoontje gratis was geweest was 'de telefoonrekening' ¤4500 geweest, maar die was ¤5000.

Ik heb de aflevering vanmiddag terug zitten kijken en zo zat het met de telefoontjes:

[ afbeelding ]

Art heeft dus maar 3 verschillende voicemails ingesproken: 2 kleine hints voor de eerste 2 halve uren, en de 'eindhint' voor het laatste uur. Het eerste uur kostten de telefoontjes ¤500, en het tweede uur kostten de telefoontjes ¤1000. De bedragen per telefoontje waren dus wel gelinkt aan verstreken tijd en niet aan het aantal keer bellen, maar niet 'ieder half uur 500¤ extra'.
Dat bedoelde ik ook eigenlijk, aangezien er ook maar 3 hints zijn (gratis, 500, 1000). Dus na het afluisteren van de 1.000 euro hint (na 1 uur) waren er in principe geen kosten meer (aangezien dat de M18 hint was).

Wel realiseer ik me nu dat ze dus een uur de tijd hadden om bij de kluis te komen (los van de enveloppe goed te interpreteren) en niet een half uur zoals ik eerder rekende.

Des te meer raar dat ze niet die laatste hint hebben gedeeld (al weet ik niet of de tijd in beeld was bij de koppels op het moment van het telefoontje, aangezien dat op elk moment in dat uur geweest kan zijn).

Denk nog steeds dat we ergens 500 euro missen (in het 2de half uur), want die van Simone & Bella was toch echt gratis zoals de tekst aangeeft en Bella was er vrij resoluut in om niet meer te bellen. Zou een dwaalspoor kunnen zijn, maar als de mol wel verantwoordelijk is dan kun je eigenlijk Bella, Emilio en Stine uitsluiten (Simone liep de hele tijd met de telefoon volgens mij).
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
pi_176374746
quote:
0s.gif Op maandag 8 januari 2018 20:36 schreef Sherlock_Holmes het volgende:

[..]

Dat bedoelde ik ook eigenlijk, aangezien er ook maar 3 hints zijn (gratis, 500, 1000). Dus na het afluisteren van de 1.000 euro hint (na 1 uur) waren er in principe geen kosten meer (aangezien dat de M18 hint was).

Wel realiseer ik me nu dat ze dus een uur de tijd hadden om bij de kluis te komen (los van de enveloppe goed te interpreteren) en niet een half uur zoals ik eerder rekende.

Des te meer raar dat ze niet die laatste hint hebben gedeeld (al weet ik niet of de tijd in beeld was bij de koppels op het moment van het telefoontje, aangezien dat op elk moment in dat uur geweest kan zijn).

Denk nog steeds dat we ergens 500 euro missen (in het 2de half uur), want die van Simone & Bella was toch echt gratis zoals de tekst aangeeft en Bella was er vrij resoluut in om niet meer te bellen. Zou een dwaalspoor kunnen zijn, maar als de mol wel verantwoordelijk is dan kun je eigenlijk Bella, Emilio en Stine uitsluiten (Simone liep de hele tijd met de telefoon volgens mij).
Het delen van de hint werd in ieder geval door Stine tegen gehouden toen ze contact had met Loes (geloof ik). Volgens Stine was de hint locatie-specifiek.
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
pi_176376172
Ik had me ook zitten bedenken dat Ron wel terug zal komen, en dat het goed kan dat hij de mol is.
Hij werkte niet echt mee met Loes (liep haar snelheid, wilde de verkeerde kant toen ze op weg gingen, onderbrak haar terwijl ze met iemand sprak om de juiste metro te vinden, om vervolgens te zeggen dat hij niet wist waar ze naartoe moesten). Het is natuurlijk ook mooi controleerbaar voor de regie om zijn team te laten falen (enveloppen/jokers/kluis iets beter verbergen of op grotere pleinen zetten, dat kost meer tijd), Ron die niets ziet (hij zag de spullen in het cafe niet, hij zag de envelop op het plein niet), en hem dan de slechtste test laten maken is een eitje want hij heeft voorkennis. Ze zouden om het iets geloofwaardiger te maken nog een rare taxichauffeur voor een ander team in kunnen huren (als jij nu daar en daar wacht, rond die tijd en niemand oppikt totdat deze twee mannen komen, en rijdt ze dan maar een poos rond). Als de regie het niet een beetje controleert en iedereen de opdracht haalt gaat er niemand uit en moeten ze eventueel later iets aanpassen. Maar als er iemand gepland uitgaat, kun je het allemaal mooi in de hand houden. Afgezien van dat Ron eruit ging was hij lekker mollig bezig (maar Stine ook wel, en Loes was ook niet handig). Als Ron terugkomt heeft hij natuurlijk een enorme verdenking op zich, vooral voor de kijker, dus dat is op zich wel gevaarlijk spel van de makers, hoe krijgen ze die verdenking weer van hem af als hij terugkomt. Of maken ze zich daar niet zo druk om en gaat het hun meer om de verdenking door de andere deelnemers? Lijkt me niet eigenlijk.
  dinsdag 9 januari 2018 @ 14:02:07 #137
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_176387171
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 14% gewijzigd door Perrin op 09-01-2018 15:10:00 ]
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_176387415
Typische WIDM hint die we een aantal jaar geleden ook hadden in de vorm van de muis die op de getallen stond bij de test.. als Bella de volgende is die afvalt kan dit dé theorie worden. :)
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  dinsdag 9 januari 2018 @ 14:15:45 #139
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_176387470
Dat betekent dat Loes de mol is?
KuikenGuppy
  dinsdag 9 januari 2018 @ 14:21:59 #140
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_176387564
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 januari 2018 14:15 schreef Burdie het volgende:
Dat betekent dat Loes de mol is?
Als de hint klopt: yup..

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 14% gewijzigd door Perrin op 09-01-2018 15:10:53 ]
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_176387607
Op zich wel jammer als het blijkt te kloppen :{
  dinsdag 9 januari 2018 @ 14:25:25 #142
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_176387630
En ook wel typisch:

http://www.wieisdemol.com(...)sg2082158#msg2082158

quote:
Een opmerking wb de kaarten: Als Simone/Bella Art als eerste bellen, dan horen ze de volgende voicemail: "Ik kan nu even niet opnemen, want ik ben bezig met het vergelijken van 2 kaarten. Ieder half uur spreek ik een nieuwe voicemail in, etc".
quote:
Ik heb het nagekeken. Dit zijn de coördinaten die op de stadskaarten staan:
Bella/Simone: L14 tot S21
Stine/Emilio: L17 tot S24
Olcay/Ruben: G16 tot N23
Jean-Marc/Jan: L12 tot S19
Ron/Loes: L17 tot S24
4 van de 5 kaarten (waarom niet allemaal?) beginnen met L en eindigen met S: L..S Loes.

L M N O P Q R S
Loes had het getal 241 in haar hint ("Hier is al 241 jaar de revue gepasseerd"): dat zou code voor MOL kunnen zijn...
L=1 M=2 N=3 O=4
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_176387954
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 januari 2018 14:21 schreef Perrin het volgende:

[..]

Als de hint klopt: yup.. Afwachten of idd Bella afvalt.. en de week daarna Jean Marc.
Dat hoeft helemaal niet.. de laatste 3 zouden dan de winnaar, verliezer en Mol kunnen zijn in willekeurige volgorde.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  dinsdag 9 januari 2018 @ 14:52:38 #144
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_176388230
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 januari 2018 14:39 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Dat hoeft helemaal niet.. de laatste 3 zouden dan de winnaar, verliezer en Mol kunnen zijn in willekeurige volgorde.
Ja dat is dan nog niet helemaal duidelijk idd.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
  dinsdag 9 januari 2018 @ 15:02:23 #145
128272 Haaibaaike
50 jaar Golden Earring.
pi_176388419
quote:
11s.gif Op dinsdag 9 januari 2018 14:02 schreef Perrin het volgende:
Bella de volgende aflevering eruit?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ afbeelding ]
Niet meer doen kan een spoiler zijn als zij eruit is.

[ Bericht 12% gewijzigd door Haaibaaike op 09-01-2018 15:19:50 ]
  dinsdag 9 januari 2018 @ 15:08:52 #146
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_176388547
quote:
9s.gif Op dinsdag 9 januari 2018 15:02 schreef Haaibaaike het volgende:

[..]

Niet meer doen kan een spoiler zijn als zij eruit is.
Dan kijk je niet in dit topic?
KuikenGuppy
  PR en moderator dinsdag 9 januari 2018 @ 15:11:26 #147
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_176388599
Ah je hebt het al in een spoiler gezet :@ netjes ja

Wilde al hierop wijzen :9

quote:
0s.gif Op zaterdag 11 november 2017 00:54 schreef Moira. het volgende:
:? Wat zijn de huisregels van MOL?
• Geen spoilers! Als je (bijv a.d.h.v. social media of mensen die de opnames gezien hebben) info hebt over wie er mogelijk uit gaan of wie de mol is, zet dit dan op z'n minst in een spoilertag waarbij duidelijk aangegeven is dat het om een mogelijke spoiler gaat zodat men er niet per ongeluk op klikt. Of het nou waar is of niet, veel mensen willen dat helemaal niet weten.
Op zondag 12 maart 2023 00:29 schreef Nova het volgende:
Haha, Moira heeft gelijk!
  dinsdag 9 januari 2018 @ 15:14:44 #148
128272 Haaibaaike
50 jaar Golden Earring.
pi_176388663
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 januari 2018 15:08 schreef Burdie het volgende:


Dan kijk je niet in dit topic?
Gaat jou niets aan.
  dinsdag 9 januari 2018 @ 15:15:51 #149
128272 Haaibaaike
50 jaar Golden Earring.
pi_176388684
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 januari 2018 15:11 schreef Moira. het volgende:
Ah je hebt het al in een spoiler gezet :@ netjes ja

Wilde al hierop wijzen :9


Ik vind het netjes van perrin dat ie in een spoiler heeft gezet.
  dinsdag 9 januari 2018 @ 15:17:47 #150
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_176388727
quote:
99s.gif Op dinsdag 9 januari 2018 15:14 schreef Haaibaaike het volgende:

[..]

Gaat jou niets aan.
Ik vind dat je in een hint/theorieën topic niet moet klagen als iemand een hint/theorie post die mogelijk kan kloppen.
KuikenGuppy
  dinsdag 9 januari 2018 @ 15:18:27 #151
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_176388744
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 januari 2018 15:17 schreef Burdie het volgende:

[..]

Ik vind dat je in een hint/theorieën topic niet moet klagen als iemand een hint/theorie post die mogelijk kan kloppen.
Aan de andere kant.. Mocht dit kloppen dan weet je wie er wanneer uitvliegt. Dat verpest toch op zijn minst een klein deel van het kijkplezier. Ik zou het stiekem toch best een beetje jammer vinden als dit echt gaat kloppen, iig.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
  dinsdag 9 januari 2018 @ 16:28:05 #152
164018 nijnja
Nimmer alcohol, enkel Fristi
pi_176390376
Geen idee op welke minuut oid, maar als Stine en Emilio -eindelijk- op hun locatie aankomen, gaat op een gegeven moment het beeld van
Emilio, naar
Mollogo op de kaart, naar
Emilio...

Op die foto die eerder geplaatst is met die tv's, ik heb even vluchtig gelezen en weet dus niet of ik wat toevoeg, maar het logo midden onder het scherm op de tv nog wel (LG) is ook gespiegeld...
Geen Nijntje, enkel Nijnja || Livalo's 'G' O+
Op woensdag 22 april 2009 19:16 schreef Surveillance-Fiets het volgende: nijn kan schelden _O_
Op zondag 6 september 2009 00:14 schreef yvonne het volgende: Jij hoorde een bleek ventje van 15 te zijn :D
  dinsdag 9 januari 2018 @ 18:23:47 #153
304004 KaBuf
#teamfriet
pi_176392588
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 januari 2018 15:11 schreef Moira. het volgende:
Ah je hebt het al in een spoiler gezet :@ netjes ja

Wilde al hierop wijzen :9

[..]

Maar dan zou elke hint hier in een spoiler moeten.
Please consider the environment before printing this post.
Op zaterdag 27 mei 2017 00:36 schreef d4v1d het volgende:
Kabuf is af en toe best een prima kerel.
  dinsdag 9 januari 2018 @ 18:31:16 #154
403253 Meke
after all this time? always.
pi_176392713
quote:
11s.gif Op dinsdag 9 januari 2018 15:18 schreef Perrin het volgende:

[..]

Aan de andere kant.. Mocht dit kloppen dan weet je wie er wanneer uitvliegt. Dat verpest toch op zijn minst een klein deel van het kijkplezier. Ik zou het stiekem toch best een beetje jammer vinden als dit echt gaat kloppen, iig.
Haha ja stom is dat :') Net als bij Inge, je wilt hints wel vinden maar je wil geen sluitende hint gevonden hebben ofzo :D
Op woensdag 9 september 2020 20:31 schreef Fred_B het volgende:
Meke is de Hans Wiegel van FOK.
De beste mod die we nooit hebben gehad.
  PR en moderator dinsdag 9 januari 2018 @ 19:07:33 #155
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_176393504
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 januari 2018 18:23 schreef KaBuf het volgende:

[..]

Maar dan zou elke hint hier in een spoiler moeten.
Mja, ik vind het anders als een potentiële hint het hele spelverloop zou verklappen als 'ie waar is. Dat willen veel mensen helemaal niet weten, dus dan kan men zelf de keuze maken om op de spoiler te klikken.
quote:
17s.gif Op dinsdag 9 januari 2018 18:31 schreef Meke het volgende:

[..]

Haha ja stom is dat :') Net als bij Inge, je wilt hints wel vinden maar je wil geen sluitende hint gevonden hebben ofzo :D
Stom is dat eigenlijk idd _O- Je wil weten wie de Mol is maar je wil toch ook niet weten wie de Mol is :(
Op zondag 12 maart 2023 00:29 schreef Nova het volgende:
Haha, Moira heeft gelijk!
  PR en moderator dinsdag 9 januari 2018 @ 19:08:40 #156
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_176393534
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 januari 2018 16:28 schreef nijnja het volgende:
Geen idee op welke minuut oid, maar als Stine en Emilio -eindelijk- op hun locatie aankomen, gaat op een gegeven moment het beeld van
Emilio, naar
Mollogo op de kaart, naar
Emilio...

Op die foto die eerder geplaatst is met die tv's, ik heb even vluchtig gelezen en weet dus niet of ik wat toevoeg, maar het logo midden onder het scherm op de tv nog wel (LG) is ook gespiegeld...
Ja dat was de hele 'hint' :D

Ik zal dat stukje dat je daarvoor zegt ook nog wel eens terugkijken :o
Op zondag 12 maart 2023 00:29 schreef Nova het volgende:
Haha, Moira heeft gelijk!
  dinsdag 9 januari 2018 @ 19:42:27 #157
164018 nijnja
Nimmer alcohol, enkel Fristi
pi_176394417
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 januari 2018 19:08 schreef Moira. het volgende:

[..]

Ja dat was de hele 'hint' :D

Ik zal dat stukje dat je daarvoor zegt ook nog wel eens terugkijken :o
Ik heb toch ook even gezocht. Ik heb de hele aflevering maar heb ook gezien dat enkel de opdracht op internet staat. (Dus dan zal de 'minuut zoveel' niet kloppen.)

Op minuut 4.54 begint de 2 uur te lopen.
Vanaf 26.05 is dan een stuk waarop je Emilio (en Stine) ziet; Emilio legt uit hoe die ijzeren stukjes met de kaart werkt. Op 26.27 zie je het mollogo en op 26.30 weer Emilio...

Dat is vanaf het begin van de opdracht dus 4.54 minuut eerder 8)7
Geen Nijntje, enkel Nijnja || Livalo's 'G' O+
Op woensdag 22 april 2009 19:16 schreef Surveillance-Fiets het volgende: nijn kan schelden _O_
Op zondag 6 september 2009 00:14 schreef yvonne het volgende: Jij hoorde een bleek ventje van 15 te zijn :D
pi_176396012
Is dit al iemand opgevallen ?

Stine en Emilio op het terras van het Coffee Station, ze bellen -totaal onnodig- de voicemail van Art ( de mol weet dat dit ontzettend duur is) en Art's voicemail luidt : 'ik ben iets op het spoor'....

snappen jullie 'em : Coffee Station en spoor :D ;)
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_176401987
Was hier al langsgekomen dat Simone Weimans is vernoemd naar de schrijfster van het boek "een verhaal apart?

quote:
In hoeverre beschouw je jouw opvoeding als typisch Surinaams?
"Als je met typisch Surinaams bedoelt streng/autoritair, dan was mijn opvoeding dat zeker niet. Vooral mijn moeder wilde ons juist een vrije opvoeding geven, binnen de grenzen weliswaar. Daarbij was en is ze ook feminist. Ik ben vernoemd naar Simone de Beauvoir en mijn zus naar Marga Klompe."
http://m.nposoulenjazz.nl(...)se-onafhankelijkheid
Kleine geheimen dienen beschermd te worden.
Grote geheimen worden beschermd door publiek ongeloof.
  PR en moderator dinsdag 9 januari 2018 @ 23:31:22 #160
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_176402750
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 januari 2018 23:11 schreef ender_xenocide het volgende:
Was hier al langsgekomen dat Simone Weimans is vernoemd naar de schrijfster van het boek "een verhaal apart?

[..]

http://m.nposoulenjazz.nl(...)se-onafhankelijkheid
Oeh dit is zo’n dingetje die ongetwijfeld moet kloppen maar niet wil onthouden omdat ik Simone niet als mol wil zien ofzo :@

Benieuwd hoe lang ik dat volhou als er meer dingen naar haar gaan wijzen :')
Op zondag 12 maart 2023 00:29 schreef Nova het volgende:
Haha, Moira heeft gelijk!
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')