abonnement Unibet Coolblue
pi_174999059
quote:
10s.gif Op zaterdag 11 november 2017 14:21 schreef PolitiekGeaard het volgende:
NWS lezen was wel vermakelijk vandaag. Zijn er ook al ingehuurde Russen die daar lekker lopen tikken, of is het gewoon dommigheid?
Grotendeels gewoon achterlijkheid gok ik :P
pi_174999064
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 november 2017 14:03 schreef Kaas- het volgende:

[..]

Ja. In de vorm van het wegnemen van btw. Militairen kunnen dan meer eten kopen en zijn zodoende effectiever op het slagveld.
Waarom eten als ze toch omgelegd kunnen worden dan?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 11-11-2017 14:25:44 ]
pi_174999077
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 november 2017 14:22 schreef Samzz het volgende:

[..]

Hoe kom je erbij dat het voor studenten geen probleem is dat de basisbeurs omgezet is naar een lening?
Kom je nu op voor Pokkelmans?
pi_174999095
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 november 2017 14:21 schreef Tchock het volgende:

[..]

Deze stelling, serieus :') Het kost studenten (tien)duizenden euro's over de duur van hun studie maar dat zouden ze niet erg vinden omdat het op tv nog erger lijkt in Amerika?

Man man man.
Ik stel voor om de publieke omroep af te schaffen, want als onze jeugd daar documentaires ziet over Afrika en Azië vinden ze alles in Nederland eigenlijk wel goed en stemmen ze met elke slechte politieke maatregel in.

Nogmaals een logisch verhaal.
  zaterdag 11 november 2017 @ 14:25:57 #255
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_174999097
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 november 2017 14:25 schreef john2406 het volgende:

[..]

Kom je nu op voor Pokkelmans?
Wat?
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
pi_174999110
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 november 2017 14:22 schreef Tchock het volgende:
Ik ben gister drie keer in mijn been geschoten door een agent bij een verkeerscontrole maar in de VS schieten ze altijd meer dan tien keer en mikken ze beter dus valt eigenlijk reuze mee!
Geen belangrijk bloedvat geraakt zo te lezen, neem aan dat je er dan niet meer zou kunnen zijn?
pi_174999121
Maar Bob. Even serieus.

Heb je godverredomme nog niet gegeten of zo?

Begin gewoon even opnieuw met posten vandaag en we vergeten het.
pi_174999134
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 november 2017 14:25 schreef Samzz het volgende:

[..]

Wat?
32 jr dat is al geen lening meer, volgens mij is dat een hypotheek.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 11-11-2017 14:27:55 ]
  zaterdag 11 november 2017 @ 14:28:13 #259
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_174999150
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 november 2017 14:27 schreef john2406 het volgende:

[..]

32 jr dat is al geen lening meer, volgens mij is dat een hypotheek.
Waar heb je het over :'(?
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
  zaterdag 11 november 2017 @ 14:28:15 #260
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_174999151
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 november 2017 14:20 schreef Euribob het volgende:

[..]

Internet speelt inderdaad ook een grote rol, klopt. En wellicht dat er veel gevoelige topics worden weggefilterd, maar juist de schoolsituatie is iets wat in Amerikaanse jeugdprogramma's veelvuldig aan bod komt. Het stikt er in die programma's van de mensen die geen geld hebben om te gaan studeren, niet naar een goede universiteit kunnen of juist een gigantische studieschuld hebben opgebouwd. Als dat het referentiekader is voor de Nederlandse jeugd dan snap ik wel dat het voor de studenten hier eigenlijk geen probleem is dat de basisbeurs wordt omgezet in een lening. In vergelijking met Amerika is het hier dan nog prima voor ze geregeld, waarom klagen?
Maar als we een Scandinavische televisieserie laten zien op de NPO, dan raken ze niet ineens begeisterd door de hoeveelheid gratis geld die daar op straat wordt rondgestrooid. Daarvoor moeten we allereerst jongeren hebben die kijken naar de NPO en vervolgens juist die thema's (een Europees equivalent van de Amerikaanse high school drama's) gaan uitzenden. Ik vind het een nogal omslachtig pleidooi om Nederlandse jongeren een alternatief levensbeeld te geven omdat de Amerikaanse situatie de Nederlandse situatie (of het linkse droomideaal) onvoldoende zal belichten als haalbaar alternatief.

De Nederlandse jeugd hoef je, als je ze de simpele vraag stelt "Wil je meer gratis geld om te studeren", niet een Amerikaanse tienerdroom uit het hoofd hoeven te praten. Gratis geld verkoopt zichzelf wel, indoctrinatie of niet.
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
  zaterdag 11 november 2017 @ 14:28:35 #261
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_174999158
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 november 2017 14:22 schreef Tchock het volgende:
Ik ben gister drie keer in mijn been geschoten door een agent bij een verkeerscontrole maar in de VS schieten ze altijd meer dan tien keer en mikken ze beter dus valt eigenlijk reuze mee!
Had je zwarte schmink op?
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
pi_174999163
quote:
15s.gif Op zaterdag 11 november 2017 14:28 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Had je zwarte schmink op?
Ik leef nog om dit te typen. Als je iets weet van Amerikaanse televisieseries moet dat afdoende antwoord zijn.
pi_174999181
Bob heeft gewoon iets doms gezegd - dat programma's van buiten Nederland kwalijk zijn - en werd er toen op gewezen dat dat niet klopt. De rest is alleen maar iemand die verder wegzakt in een moeras van onzin omdat hij niet wil toegeven dat die eerste stelling al nergens op sloeg.
pi_174999187
Ik vind dan eerder dat we de studie sociologie moeten afschaffen, aangezien je hier nu heel duidelijk ziet tot wat voor bizarre waanideeen dat leidt.
  zaterdag 11 november 2017 @ 14:30:20 #265
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_174999191
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 november 2017 14:29 schreef Tchock het volgende:

[..]

Ik leef nog om dit te typen. Als je iets weet van Amerikaanse televisieseries moet dat afdoende antwoord zijn.
Ah, je hebt de agent dus doodgeschoten #ferguson.
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
  zaterdag 11 november 2017 @ 14:30:28 #266
295722 Euribob
Plus 150 Basispunten
pi_174999197
quote:
10s.gif Op zaterdag 11 november 2017 14:07 schreef Tchock het volgende:

[..]

Begrijp ik je verkeerd of zeg je hier nou dat we in Nederland geen zwartepietendiscussie hebben en Amerikaanse problematiek overnemen?
De reden dat die zwartepietendiscussie hier zo gigantisch uit de hand loopt en polariseert komt mijn inziens wel degelijk ook doordat we er op een hele Amerikaanse manier naar kijken. Black versus white, black pride, geïnstitutionaliseerd racisme.. Het is voor Nederland allemaal niet relevant. De reden dat Zwarte Piet racistische kenmerken heeft komt niet omdat we in Nederland tot de jaren zestig een apartheidsregime hadden maar omdat destijds zwarte mensen zo werden geportretteerd.
Choking on those tossed salads and scrambled eggs
  zaterdag 11 november 2017 @ 14:30:49 #267
295722 Euribob
Plus 150 Basispunten
pi_174999203
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 november 2017 14:30 schreef Kaas- het volgende:
Ik vind dan eerder dat we de studie sociologie moeten afschaffen, aangezien je hier nu heel duidelijk ziet tot wat voor bizarre waanideeen dat leidt.
Sociologen zijn het ook al niet met me eens.
Choking on those tossed salads and scrambled eggs
pi_174999209
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 november 2017 14:30 schreef Euribob het volgende:

[..]

De reden dat die zwartepietendiscussie hier zo gigantisch uit de hand loopt en polariseert komt mijn inziens wel degelijk ook doordat we er op een hele Amerikaanse manier naar kijken. Black versus white, black pride, geïnstitutionaliseerd racisme.. Het is voor Nederland allemaal niet relevant. De reden dat Zwarte Piet racistische kenmerken heeft komt niet omdat we in Nederland tot de jaren zestig een apartheidsregime hadden maar omdat destijds zwarte mensen zo werden geportretteerd.
Ik denk dat we een zwartepietendiscussie hebben omdat een deel van onze bevolking zich gekwetst voelt door een stokoude Nederlandse traditie en een ander deel zich aangevallen voelt op zijn culturele identiteit.

Maar misschien zeg ik dan iets heel raars.
pi_174999216
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 november 2017 14:30 schreef Kaas- het volgende:
Ik vind dan eerder dat we de studie sociologie moeten afschaffen, aangezien je hier nu heel duidelijk ziet tot wat voor bizarre waanideeen dat leidt.
Zware woorden van een econoom.
  zaterdag 11 november 2017 @ 14:32:03 #270
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_174999218
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 november 2017 14:30 schreef Euribob het volgende:

[..]

De reden dat die zwartepietendiscussie hier zo gigantisch uit de hand loopt en polariseert komt mijn inziens wel degelijk ook doordat we er op een hele Amerikaanse manier naar kijken. Black versus white, black pride, geïnstitutionaliseerd racisme.. Het is voor Nederland allemaal niet relevant. De reden dat Zwarte Piet racistische kenmerken heeft komt niet omdat we in Nederland tot de jaren zestig een apartheidsregime hadden maar omdat destijds zwarte mensen zo werden geportretteerd.
Laten we eerlijk zijn, we hebben hier ook gewoon amper zwarte mensen als we het vergelijken met de VS.
In een hoop plaatsen kunnen we de traditionele sinterklaas met zwarte piet dan ook gewoon door laten gaan, omdat niemand zich daar tegen zal verzetten.
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
  zaterdag 11 november 2017 @ 14:32:20 #271
295722 Euribob
Plus 150 Basispunten
pi_174999227
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 november 2017 14:21 schreef Tchock het volgende:

[..]

Deze stelling, serieus :') Het kost studenten (tien)duizenden euro's over de duur van hun studie maar dat zouden ze niet erg vinden omdat het op tv nog erger lijkt in Amerika?

Man man man.
Het normaliseert de situatie wel degelijk. Wil niet zeggen dat ze het niet erg vinden, maar het tempert de verwachtingen die een student heeft vanuit de overheid wel.
Choking on those tossed salads and scrambled eggs
pi_174999232
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 november 2017 14:31 schreef Tchock het volgende:

[..]

Ik denk dat we een zwartepietendiscussie hebben omdat een deel van onze bevolking zich gekwetst voelt door een stokoude Nederlandse traditie en een ander deel zich aangevallen voelt op zijn culturele identiteit.

Maar misschien zeg ik dan iets heel raars.
Een deel of een klein deel?
pi_174999233
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 november 2017 14:30 schreef Euribob het volgende:

[..]

De reden dat die zwartepietendiscussie hier zo gigantisch uit de hand loopt en polariseert komt mijn inziens wel degelijk ook doordat we er op een hele Amerikaanse manier naar kijken. Black versus white, black pride, geïnstitutionaliseerd racisme.. Het is voor Nederland allemaal niet relevant. De reden dat Zwarte Piet racistische kenmerken heeft komt niet omdat we in Nederland tot de jaren zestig een apartheidsregime hadden maar omdat destijds zwarte mensen zo werden geportretteerd.
De parallel lijkt me ook eerder deze discussie versus de 'war on Christmas'.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  zaterdag 11 november 2017 @ 14:32:50 #274
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_174999235
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 november 2017 14:31 schreef Tchock het volgende:

[..]

Ik denk dat we een zwartepietendiscussie hebben omdat een deel van onze bevolking zich gekwetst voelt door een stokoude Nederlandse traditie en een ander deel zich aangevallen voelt op zijn culturele identiteit.

Maar misschien zeg ik dan iets heel raars.
Ik denk dat we de zwartepietendiscussie hebben omdat we een probleem op nationaal niveau willen oplossen door identity politics terwijl het op lokaal niveau gewoon prima te regelen valt.
Zuidoost schaft zwarte piet af, de rest van het land houdt 'm.
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
  zaterdag 11 november 2017 @ 14:34:07 #275
104871 remlof
Europees federalist
pi_174999260
quote:
15s.gif Op zaterdag 11 november 2017 14:32 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Ik denk dat we de zwartepietendiscussie hebben omdat we een probleem op nationaal niveau willen oplossen door identity politics terwijl het op lokaal niveau gewoon prima te regelen valt.
Zuidoost schaft zwarte piet af, de rest van het land houdt 'm.
:')_!

Dat had vast prima gewerkt voordat er tv en internet was.
pi_174999265
quote:
15s.gif Op zaterdag 11 november 2017 14:32 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Ik denk dat we de zwartepietendiscussie hebben omdat we een probleem op nationaal niveau willen oplossen door identity politics terwijl het op lokaal niveau gewoon prima te regelen valt.
Zuidoost schaft zwarte piet af, de rest van het land houdt 'm.
Ik denk eerder om de aandacht af te lijden, als men een referendum zou houden zouden ze de minimale handtekeningen krijgen?
pi_174999272
quote:
15s.gif Op zaterdag 11 november 2017 14:32 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Ik denk dat we de zwartepietendiscussie hebben omdat we een probleem op nationaal niveau willen oplossen door identity politics terwijl het op lokaal niveau gewoon prima te regelen valt.
Zuidoost schaft zwarte piet af, de rest van het land houdt 'm.
Niet mee eens. Althans, de discussie mag best landelijk gevoerd worden en Zuidoost is bepaald niet de enige plek waar iets dient te veranderen.

Maar afgezien daarvan gebeurt precies dit ook nu: >85% van de gemeentes verandert niets aan Piet en de grote steden allemaal wel, daar waar het het meeste wringt. Ik denk dat het een kwestie van tijd is voor de nieuwe piet normaliseert en het hele land overstag gaat maar dat heeft niet zo'n haast.
pi_174999282
Gelukkig heb ik nog wel gewoon een basisbeurs gehad en kan ik zelfs mijn oude lening omzetten naar het nieuwe, meer lakse, systeem. Bedankt overheid.
pi_174999295
Van die Limburgse kutboeren moeten zich gewoon wat minder aantrekken hoe we het in Amsterdam doen. Bemoeials.
pi_174999299
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 november 2017 14:36 schreef Kaas- het volgende:
we in Amsterdam
:')
  zaterdag 11 november 2017 @ 14:36:37 #281
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_174999303
quote:
10s.gif Op zaterdag 11 november 2017 14:34 schreef remlof het volgende:

[..]

:')_!

Dat had vast prima gewerkt voordat er tv en internet was.
Ik stel dan voor dat Sinterklaas elk jaar in Zuidoost aankomt.
Leert de rest van het land kennis maken met de andere piet.
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
pi_174999310
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 november 2017 14:36 schreef Tchock het volgende:

[..]

:')
Moest zelf ook lachen tijdens het typen.
  zaterdag 11 november 2017 @ 14:37:07 #283
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_174999313
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 november 2017 14:34 schreef Tchock het volgende:

[..]

Niet mee eens. Althans, de discussie mag best landelijk gevoerd worden en Zuidoost is bepaald niet de enige plek waar iets dient te veranderen.

Maar afgezien daarvan gebeurt precies dit ook nu: >85% van de gemeentes verandert niets aan Piet en de grote steden allemaal wel, daar waar het het meeste wringt. Ik denk dat het een kwestie van tijd is voor de nieuwe piet normaliseert en het hele land overstag gaat maar dat heeft niet zo'n haast.
Afijn, dat is het genuanceerde antwoord. In grote lijnen zijn we het eens.
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
pi_174999325
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 november 2017 14:36 schreef Kaas- het volgende:
Van die Limburgse kutboeren moeten zich gewoon wat minder aantrekken hoe we het in Amsterdam doen. Bemoeials.
Doen ze dat dan? Kan het mij niet voorstellen eerder den Haag, is voor mij nog minder als de zooi onder mijn nagels.
pi_174999329
quote:
10s.gif Op zaterdag 11 november 2017 14:37 schreef Kaas- het volgende:

[..]

Moest zelf ook lachen tijdens het typen.
Zo'n toontje pik ik niet van zo'n importfiguur.
pi_174999376
quote:
10s.gif Op zaterdag 11 november 2017 14:38 schreef Tchock het volgende:

[..]

Zo'n toontje pik ik niet van zo'n importfiguur.
Amsterdam is toch een groot import gebeuren?
pi_174999384
quote:
10s.gif Op zaterdag 11 november 2017 14:38 schreef Tchock het volgende:

[..]

Zo'n toontje pik ik niet van zo'n importfiguur.
Je hebt helemaal niks te willen, Zwolle.
  zaterdag 11 november 2017 @ 14:41:52 #288
295722 Euribob
Plus 150 Basispunten
pi_174999394
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 november 2017 14:31 schreef Tchock het volgende:

[..]

Ik denk dat we een zwartepietendiscussie hebben omdat een deel van onze bevolking zich gekwetst voelt door een stokoude Nederlandse traditie en een ander deel zich aangevallen voelt op zijn culturele identiteit.

Maar misschien zeg ik dan iets heel raars.
Ja, maar de reden dat we dat niet oplossen op de manier zoals we met het Nederlandse poldermodel al sinds de Tweede Wereldoorlog alles oplossen is omdat we dit probleem met een Amerikaanse bril bekijken.

De reden dat mensen als Sunny, Quincy en Sylvana pleiten voor een afschaffing voor Zwarte Piet is omdat ze denken dat culturele uitingen de reden van de ongelijkheid tussen zwart en wit zijn. Dus op het moment dat je de boel gewoon afschaft dan is het probleem van etnische tegenstellingen er ook niet meer. Het idee dat we met onze taal, uitingen en gedrag de samenleving kunnen veranderen is niet echt Amerikaans, dat geef ik toe, maar die eeuwige focus op "race" weldegelijk. Het overdreven gedoe van de anti-pieters (dat m.i. dus komt doordat mensen doen alsof Amerikaanse problemen onze problemen zijn) is maar de helft van het probleem, al die pro-pieters moeten zich ook niet zo aanstellen. Maar er is wel een wereld gewonnen in die discussie als we de problematiek wat minder conflictueus aan zouden pakken, en dat conflict wordt op dit moment onnodig vergroot door de Amerikaanse kijk op dergelijke zaken.
Choking on those tossed salads and scrambled eggs
pi_174999424
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 november 2017 14:41 schreef Euribob het volgende:

[..]

Ja, maar de reden dat we dat niet oplossen op de manier zoals we met het Nederlandse poldermodel al sinds de Tweede Wereldoorlog alles oplossen is omdat we dit probleem met een Amerikaanse bril bekijken.

De reden dat mensen als Sunny, Quincy en Sylvana pleiten voor een afschaffing voor Zwarte Piet is omdat ze denken dat culturele uitingen de reden van de ongelijkheid tussen zwart en wit zijn. Dus op het moment dat je de boel gewoon afschaft dan is het probleem van etnische tegenstellingen er ook niet meer. Het idee dat we met onze taal, uitingen en gedrag de samenleving kunnen veranderen is niet echt Amerikaans, dat geef ik toe, maar die eeuwige focus op "race" weldegelijk. Het overdreven gedoe van de anti-pieters (dat m.i. dus komt doordat mensen doen alsof Amerikaanse problemen onze problemen zijn) is maar de helft van het probleem, al die pro-pieters moeten zich ook niet zo aanstellen. Maar er is wel een wereld gewonnen in die discussie als we de problematiek wat minder conflictueus aan zouden pakken.
pi_174999437
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 november 2017 14:41 schreef Euribob het volgende:

[..]

Ja, maar de reden dat we dat niet oplossen op de manier zoals we met het Nederlandse poldermodel al sinds de Tweede Wereldoorlog alles oplossen is omdat we dit probleem met een Amerikaanse bril bekijken.

De reden dat mensen als Sunny, Quincy en Sylvana pleiten voor een afschaffing voor Zwarte Piet is omdat ze denken dat culturele uitingen de reden van de ongelijkheid tussen zwart en wit zijn. Dus op het moment dat je de boel gewoon afschaft dan is het probleem van etnische tegenstellingen er ook niet meer. Het idee dat we met onze taal, uitingen en gedrag de samenleving kunnen veranderen is niet echt Amerikaans, dat geef ik toe, maar die eeuwige focus op "race" weldegelijk. Het overdreven gedoe van de anti-pieters (dat m.i. dus komt doordat mensen doen alsof Amerikaanse problemen onze problemen zijn) is maar de helft van het probleem, al die pro-pieters moeten zich ook niet zo aanstellen. Maar er is wel een wereld gewonnen in die discussie als we de problematiek wat minder conflictueus aan zouden pakken, en dat conflict wordt op dit moment onnodig vergroot door de Amerikaanse kijk op dergelijke zaken.
Ben ik wel met je eens hoor. We moeten conflicten niet zo opjutten en meer harmonieus samenwerken. Bijvoorbeeld door een UI van een van de twee presidentskandidaten te dragen in de meest verdeelde verkiezing die er is. Als mod, nota bene.
  zaterdag 11 november 2017 @ 14:45:51 #291
295722 Euribob
Plus 150 Basispunten
pi_174999458
quote:
6s.gif Op zaterdag 11 november 2017 14:44 schreef Tchock het volgende:

[..]

Ben ik wel met je eens hoor. We moeten conflicten niet zo opjutten en meer harmonieus samenwerken. Bijvoorbeeld door een UI van een van de twee presidentskandidaten te dragen in de meest verdeelde verkiezing die er is. Als mod, nota bene.
Het zijn niet onze verkiezingen, dan mag dat gewoon.
Choking on those tossed salads and scrambled eggs
pi_174999515
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 november 2017 14:43 schreef Kaas- het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Het meest recente optreden van je vriend?
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_174999559
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 november 2017 14:40 schreef john2406 het volgende:

[..]

Amsterdam is toch een groot import gebeuren?
Grootste afzetfiliaal van Hamburgs bier inderdaad
  zaterdag 11 november 2017 @ 15:02:08 #294
104871 remlof
Europees federalist
pi_174999723
quote:
6s.gif Op zaterdag 11 november 2017 14:51 schreef zakjapannertje het volgende:

[..]

Grootste afzetfiliaal van Hamburgs bier inderdaad
Wordt Astra zoveel verkocht in Amsterdam dan?
pi_174999859
quote:
11s.gif Op zaterdag 11 november 2017 15:02 schreef remlof het volgende:

[..]

Wordt Astra zoveel verkocht in Amsterdam dan?
Geen idee. Maar de kick-off van Amsterdam als havenstad begon in de Middeleeuwen met de handel met steden in het noorden van Duitsland. En dan voornamelijk met de import van hopbier
pi_174999891
  zaterdag 11 november 2017 @ 15:15:19 #297
104871 remlof
Europees federalist
pi_174999946
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 november 2017 15:08 schreef zakjapannertje het volgende:

[..]

Geen idee. Maar de kick-off van Amsterdam als havenstad begon in de Middeleeuwen met de handel met steden in het noorden van Duitsland. En dan voornamelijk met de import van hopbier
Ah zo. Is Amsterdam ook een Hanzestad eigenlijk?
pi_175000049
quote:
7s.gif Op zaterdag 11 november 2017 15:15 schreef remlof het volgende:

[..]

Ah zo. Is Amsterdam ook een Hanzestad eigenlijk?
Nee nee, juist niet. Het Hanzeverbond was een grote concurrent van Holland. Hebben zelfs nog oorlog tegen elkaar gevoerd.

Hanzesteden zijn overal rond de Noord- en Oostzeekust te vinden maar geen enkele in Holland.
pi_175000051
quote:
7s.gif Op zaterdag 11 november 2017 15:15 schreef remlof het volgende:

[..]

Ah zo. Is Amsterdam ook een Hanzestad eigenlijk?
Ik dacht van niet. Wel de grootste concurrent geweest omdat ze buiten de Hanze om zelf met groot succes gingen handelen met de gebieden om de Oostzee
  zaterdag 11 november 2017 @ 15:25:41 #300
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_175000124
quote:
7s.gif Op zaterdag 11 november 2017 15:15 schreef remlof het volgende:

[..]

Ah zo. Is Amsterdam ook een Hanzestad eigenlijk?
Hanzesteden :').
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')