abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 10 november 2017 @ 13:14:07 #1
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_174979111
Ik volg wat studie en krijg nu helaas te maken met dat competentiegeneuzel dat in de tijd dat ik mn 1e studie deed nog niet bestond.

Nu moet ik bewijzen dat ik de volgende competentie bezit

quote:
Zelfsturende competentie (intrapersoonlijk, professional)

Laat zien dat hij een bijdrage levert aan de verdere professionalisering van een afdeling, organisatie of branche.
Om eerlijk te zijn heb ik geen flauw idee wat ze hier nu bedoelen. Dit rijtje buzzwords lijkt zichzelf nogal tegen te spreken ook. Wat voor activiteiten worden hier mee bedoeld?

Iemand die uit zijn studie ervaring voorbeelden kan geven? Dat geeft me iig wat houvast.

[ Bericht 1% gewijzigd door Hexagon op 10-11-2017 13:19:55 ]
pi_174979423
Welkom in het competentie gericht onderwijs. Welke idioot dit bedacht heeft....

Maar ik denk dat ze willen dat jij laat zien dat je verbeterpunten ziet, en dat je dan zelfstandig actie onderneemt om die verbeterpunten toe te passen.

Voorbeeld: Ik deed dit... Ik zag dat daardoor dit gebeurde. Dat is niet goed vanwege deze reden... Ik denk dat dit beter zal werken om deze reden. Dit heb ik aangegeven bij deze persoon die daarover gaat. Nu doen we het voortaan zo.
  vrijdag 10 november 2017 @ 13:42:08 #3
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_174979710
Oke dus eigenlijk dat ik iets zie dat niet goed is en dan niet mijn schouders ophaal maar dat ik het aan de kaak stel? :')
pi_174979860
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 november 2017 13:42 schreef Hexagon het volgende:
Oke dus eigenlijk dat ik iets zie dat niet goed is en dan niet mijn schouders ophaal maar dat ik het aan de kaak stel? :')
Ja volgens mij wel. Dat ze dus willen zien dat je zelfstandig actie onderneemt, en niet wacht tot iemand zegt wat je moet doen.
pi_174983884
quote:
8. Zelfsturende competentie (intrapersoonlijk, beroepsbeoefenaar of professional):
- sturen en reguleren van de eigen ontwikkeling ten aanzien van leren, resultaatgericht werken, initiatief nemen en zelfstandig optreden, flexibiliteit;
- nadenken en reflecteren over en verantwoording nemen voor eigen handelen wat wijst op betrokkenheid en kritische zelfbeoordeling;
- ontwikkelen van een beroepshouding met ruimte voor normatief-culturele aspecten, respect voor anderen, een beroepscode en ethische principes voor het professioneel handelen;
- leveren van een bijdrage aan de verdere professionalisering van de branche, publicaties, bijdragen aan congressen, enzovoort.
https://www.google.com/ur(...)daHXpWIucN72a_BahM6I
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  vrijdag 10 november 2017 @ 18:39:26 #6
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_174985391
quote:
Ja van die bullshitbingo die ik overal vond werd ik dus niets wijzer. Maar voorbeelden zoals wcborstel helpen wel.

[ Bericht 1% gewijzigd door Hexagon op 10-11-2017 18:51:57 ]
pi_174985597
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 november 2017 13:42 schreef Hexagon het volgende:
Oke dus eigenlijk dat ik iets zie dat niet goed is en dan niet mijn schouders ophaal maar dat ik het aan de kaak stel? :')
Ja. Nouja. Nee.

Het is meer dat je ook in staat bent zelf te bedenken en te doen wat nodig is in jouw vak. Dus niet perse alleen aan de kaak stellen. Maar in het algemeen zelf bedenken wat je zou moeten doen. Geen akkoord vragen, maarmwel verantwoording afleggen. Helaas zijn veel managers daar zelf niet aan toe, werknemers die zelf hun werk goed doen zonder hun bemoeienis.
Whatever...
pi_174986172
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 november 2017 18:39 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Ja van die bullshitbingo die ik overal vond werd ik dus niets wijzer. Maar voorbeelden zoals wcborstel helpen wel.
Nou ja, ironisch genoeg is een deel van deze competentie dus dat je zelf in staat bent na te denken en te reflecteren op wat hier nou daadwerkelijk bedoeld wordt.

Wat verder losstaat van het reële 'bullshitbingogehalte'.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_174986238
Ik moet verplicht een veranderingsmanagementopdracht doen :) het mag heel lullig en klein zijn, als je er maar een verslag over maakt.
Waarschijnlijk vinden ze zoiets op jouw opleiding ook fantastisch.
pi_174986729
quote:
Laat zien dat hij een bijdrage levert aan de verdere professionalisering van een afdeling, organisatie of branche.


Opgelost.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')