abonnement Unibet Coolblue
  Eindredactie Frontpage / Forummod vrijdag 10 november 2017 @ 12:25:14 #1
168091 crew  Cobra4
mr. Dkut
pi_174978306
’Mogelijk nucleair incident Rusland’

LONDEN - Volgens een Franse toezichthouder is er mogelijk een ongeval geweest in een nucleair complex in Rusland of Kazachstan. De organisatie komt tot die conclusie omdat er de afgelopen weken radioactieve vervuiling in de lucht boven Europa is aangetroffen. Er is geen gevaar voor de volksgezondheid.

Het gaat om verhoogde concentraties van de stof ruthenium 106. Volgens de Franse IRSN gaat het zeker niet om een ongeval in een kernreactor, omdat er dan andere stoffen in de wolk zouden zitten. Gedacht wordt eerder aan een incident in bijvoorbeeld een centrum voor isotopen voor de gezondheidszorg, zei de organisatie vrijdag in de Britse krant The Guardian.

De organisatie kon niet precies zeggen waar de wolk is ontstaan. Gezien de weersomstandigheden en windrichtingen kan dat in een zone tussen de Oeral en de Wolga zijn.

(Bron)

“Russian authorities have said they are not aware of an accident on their territory,” IRSN director Jean-Marc Peres told Reuters. He added that the institute had not yet been in contact with Kazakh authorities.

De standaard ontkenning is er al. :P
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
  vrijdag 10 november 2017 @ 12:28:14 #2
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_174978349
En zoals altijd is er geen gevaar.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_174978539
Is die stof kankerverwekkend?
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
pi_174978567
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_174978673
Rusland is weer het stralend middelpunt O+
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
  vrijdag 10 november 2017 @ 12:58:45 #6
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_174978814
quote:
7s.gif Op vrijdag 10 november 2017 12:40 schreef phpmystyle het volgende:
Is die stof kankerverwekkend?
Het is een isotoop wat met name gebruikt wordt bij bijvoorbeeld tumor bestrijding. Denk van niet dus.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_174978863
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 november 2017 12:58 schreef Megumi het volgende:

[..]

Het is een isotoop wat met name gebruikt wordt bij bijvoorbeeld tumor bestrijding. Denk van niet dus.
Wel kankerverwekkend dus.

Waarom denk je dat bij ct en mri scans de operator achter zo'n wand zit :P
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
pi_174978895
quote:
7s.gif Op vrijdag 10 november 2017 12:40 schreef phpmystyle het volgende:
Is die stof kankerverwekkend?
Alles is tegenwoordig kankerverwekkend.

"Leven is dodelijk"
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
  vrijdag 10 november 2017 @ 13:05:05 #9
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_174978915
quote:
7s.gif Op vrijdag 10 november 2017 13:02 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Wel kankerverwekkend dus.

Waarom denk je dat bij ct en mri scans de operator achter zo'n wand zit :P
Klopt natuurlijk. :P Maar je moet vertrouwen hebben in de autoriteiten op dit gebied.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_174979062
Gelukkig geen gevaar voor de volksgezondheid. Zoals altijd.
'Correct me if i'm wrong, for I'll be quite thankful for the lesson learned.' - Author unknown, 1987
pi_174979116
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 november 2017 12:58 schreef Megumi het volgende:

[..]

Het is een isotoop wat met name gebruikt wordt bij bijvoorbeeld tumor bestrijding. Denk van niet dus.
:') Lol. Dan zou ik je adviseren het onderwerp nog even te bestuderen. :D
Interessant, ben benieuwd wat hier achter zit.
  User die overal opduikt 2022 vrijdag 10 november 2017 @ 13:15:02 #12
186611 Haags
pi_174979137
Niets aan de hand mensen, gewoon doorlopen.
Zonder wrijving geen glans
pi_174979450
quote:
7s.gif Op vrijdag 10 november 2017 12:40 schreef phpmystyle het volgende:
Is die stof kankerverwekkend?
Welke stof is dat niet?

:P
  Jaap van Dissel-award 2022 vrijdag 10 november 2017 @ 13:39:54 #14
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_174979667
Lekker makkelijk, Rusland de schuld geven......
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_174981035
quote:
7s.gif Op vrijdag 10 november 2017 13:02 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Wel kankerverwekkend dus.

Waarom denk je dat bij ct en mri scans de operator achter zo'n wand zit :P
Dat gaat met röntgenstraling. Is weer een ander dingetje.

Als je te veel röntgenstraling oploopt mag je een tijdje je werk niet meer doen. En elke dosis röntgenstraling die je beroepsmatig kunt ontlopen moet je ook ontlopen. Vandaar de mensen achter een wand, en vandaar dat de tandarts wegloopt op het moment dat er een foto gemaakt wordt van je gebit.
pi_174981206
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 november 2017 12:58 schreef Megumi het volgende:

[..]

Het is een isotoop wat met name gebruikt wordt bij bijvoorbeeld tumor bestrijding. Denk van niet dus.
Dat is natuurlijk echt bizar slechte logica.
quote:
7s.gif Op vrijdag 10 november 2017 12:40 schreef phpmystyle het volgende:
Is die stof kankerverwekkend?
Ja, maar zelfs al neemt de dagelijkse straling x10 toe, dan nog heb je minder straling dan wanneer je ieder jaar het vliegtuig op vakantie neemt.
  vrijdag 10 november 2017 @ 15:54:58 #17
399258 niepleuje
houdt van vijgen
pi_174982272
quote:
6s.gif Op vrijdag 10 november 2017 13:39 schreef Nikonlover het volgende:
Lekker makkelijk, Rusland de schuld geven......
pi_174993090
pi_174993184
Het valD nog mee nu



Bron;

http://radiationnetwork.com/Europe.htm
pi_174993351
quote:
Die site is zo 1996 :')
pi_174993354
WTF is dit voor zieke banner shit op die site?
https://theredphoenixapl.(...)-is-on-putins-hands/

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 11-11-2017 03:59:02 ]
pi_174993659
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 november 2017 03:49 schreef ZetaOS het volgende:

[..]

Die site is zo 1996 :')
Eerder * 1984 ;)

* Haha Eerder :')
  zaterdag 11 november 2017 @ 08:31:06 #23
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_174993721
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 november 2017 13:15 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Niets aan de hand mensen, gewoon doorlopen.
Hehe dat doet me aan 1986 denken. :P
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  zaterdag 11 november 2017 @ 08:40:23 #24
399258 niepleuje
houdt van vijgen
pi_174993760
quote:
:')
pi_174993774
Met de tjernobylramp wilden ze ook van alles verbergen.
  zaterdag 11 november 2017 @ 08:44:43 #26
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_174993776
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 november 2017 15:05 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Dat is natuurlijk echt bizar slechte logica.

[..]

Ja, maar zelfs al neemt de dagelijkse straling x10 toe, dan nog heb je minder straling dan wanneer je ieder jaar het vliegtuig op vakantie neemt.
Door dit soort incidenten zal een bepaald percentage van de bevolking kanker krijgen. Maar geen paniek zaaien de overheden vinden dat een aanvaardbaar risico. En boeit het niet dat er onnodig doden vallen. En als er normen overschreden worden. Zie Japan dan pas je dat aan.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_174996280
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 november 2017 08:44 schreef Megumi het volgende:

[..]

Door dit soort incidenten zal een bepaald percentage van de bevolking kanker krijgen. Maar geen paniek zaaien de overheden vinden dat een aanvaardbaar risico. En boeit het niet dat er onnodig doden vallen. En als er normen overschreden worden. Zie Japan dan pas je dat aan.
Straling is zo'n onbegrepen iets dat de normen nogal streng zijn in verhouding tot de risico's. Een mooi voorbeeld is bijvoorbeeld het maximum aan straling wat je mee in de kofferruimte van het vliegtuig mag nemen naast je gezicht alsnog minder dan een vierde van de achtergrondstraling in het vliegtuig is. De meeste andere normen zijn net zo streng. Een grote overschrijding van de norm is vaak alsnog ongevaarlijk.
pi_175035902
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 november 2017 08:44 schreef quirina het volgende:
Met de tjernobylramp wilden ze ook van alles verbergen.
Je hebt een leuk YouTube kanaal waarin een pot steeds de reactor en zo bezoekt.
Ze eet vis uit een koelwatermeer naast de oude centrale, en laats zich in een video steken door radioactieve mieren, ziek shit dus.
Ook gaan ze racefietsen in het ziekenhuis waar de eerste stralingsslachtoffers heen werden gebracht. Dat vond ik wel een beetje respectloos. surf maar eens door het kanaal zeer leerzaam

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 13% gewijzigd door #ANONIEM op 13-11-2017 03:42:36 ]
pi_175070481
niks?
  dinsdag 14 november 2017 @ 18:09:17 #30
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_175070656
ruthenium 106 Heeft een halfwaardetijd van ongeveer een jaar
Plutonium 239 heeft een halfwaardetijd van 24.000 jaar
Uranium 235 een slordige 700 miljoen jaar
Spul is dus nogal radioactief. Wordt gebruikt voor solid state nucleaire batterijen. Is dus of een ongelukje in een fabriek waar ze satellieten voorzien van dit soort systemen (dan gebruik je geen zonnepanelen) of er is een oude van een vuurtoren (gebruikten de Russen ze vroeger ook voor) gebruikt voor iets waar je hem niet voor moet gebruiken.

[ Bericht 23% gewijzigd door Pietverdriet op 14-11-2017 18:14:24 ]
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_175190728
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 november 2017 18:09 schreef Pietverdriet het volgende:
ruthenium 106 Heeft een halfwaardetijd van ongeveer een jaar
Plutonium 239 heeft een halfwaardetijd van 24.000 jaar
Uranium 235 een slordige 700 miljoen jaar
Spul is dus nogal radioactief. Wordt gebruikt voor solid state nucleaire batterijen. Is dus of een ongelukje in een fabriek waar ze satellieten voorzien van dit soort systemen (dan gebruik je geen zonnepanelen) of er is een oude van een vuurtoren (gebruikten de Russen ze vroeger ook voor) gebruikt voor iets waar je hem niet voor moet gebruiken.
Nucleaire vuurtorens!

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 20-11-2017 11:09:34 ]
pi_175194057
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 november 2017 18:09 schreef Pietverdriet het volgende:
ruthenium 106 Heeft een halfwaardetijd van ongeveer een jaar
Plutonium 239 heeft een halfwaardetijd van 24.000 jaar
Uranium 235 een slordige 700 miljoen jaar
Spul is dus nogal radioactief. Wordt gebruikt voor solid state nucleaire batterijen. Is dus of een ongelukje in een fabriek waar ze satellieten voorzien van dit soort systemen (dan gebruik je geen zonnepanelen) of er is een oude van een vuurtoren (gebruikten de Russen ze vroeger ook voor) gebruikt voor iets waar je hem niet voor moet gebruiken.
Die vuurtoren RTGs (radioisotope thermoelectric generators) gebruikten geen 106Ru, is te duur en na 6 maand is de output reeds met 30% gezakt.
Was haast altijd Strontium-90, dat was goedkoop (is een "afvalprodukt", 5.7% van het verbruikte 235U in een kerncentrale wordt omgezet in 90Sr) en heeft een halfwaardetijd van 28.8 jaar. Die RTGs hadden een voorziene levensduur van 10 jaar, waarna ze 79% van hun oorspronkelijke warmte produceerden (en waarschijnlijk minder dan 79% van het oorspronkelijke elektriciteitsvermogen, omdat de straling de halfgeleiders/thetrmokoppels aantast).

Ook voor satellieten lijkt de korte halfwaardetijd van 106Ru de toepassingen te beperken. Vooral (spionage)satellieten met korte levensduur in lage omloopbanen neem ik aan, vroeger gebruikte men plutonium-238 (halfwaardetijd 87.7 jaar) RTGs, maar die moesten op het einde van de levensduur (van de satelliet) naar een hogere baan geschoten worden omdat het plutonium honderden jaren gevaarlijk blijft. Dat maakt de satellieten veel zwaarder, een 106Ru RTG zal na 10 jaar slechts een duizendste van z'n radioactief materiaal meer bevatten, die kan je laten opbranden in de atmosfeer.
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_175194667
quote:
0s.gif Op maandag 13 november 2017 03:28 schreef ZetaOS het volgende:

[..]

Je hebt een leuk YouTube kanaal waarin een pot steeds de reactor en zo bezoekt.
Ze eet vis uit een koelwatermeer naast de oude centrale, en laats zich in een video steken door radioactieve mieren, ziek shit dus.
Ook gaan ze racefietsen in het ziekenhuis waar de eerste stralingsslachtoffers heen werden gebracht. Dat vond ik wel een beetje respectloos. surf maar eens door het kanaal zeer leerzaam

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Er zijn docus gemaakt over wetenschappers die fulltime in een caravan op dat terrein zijn verbeleven sinds de ramp. Geheel vrijwillig, enkel om zoveel mogelijk data uit de gebeurtenis te onttrekken. Zij zijn ook meerdere malen onder de reactor geweest om de splijtstaven te zoeken. Voor zover ik weet zijn ze nooit gevonden. Er wordt vermoed dat ze de aardkorst in zijn gesmolten. Ik meen dat het om 6 kerels ging. "Dit is ons werk". Voor zover ik weet zijn ze allemaal ondertussen overleden.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 20-11-2017 14:16:10 ]
pi_175194753
quote:
1s.gif Op maandag 20 november 2017 14:14 schreef Stratotanker het volgende:

[..]

Er zijn docus gemaakt over wetenschappers die fulltime in een caravan op dat terrein zijn verbeleven sinds de ramp. Geheel vrijwillig, enkel om zoveel mogelijk data uit de gebeurtenis te onttrekken. Zij zijn ook meerdere malen onder de reactor geweest om de splijtstaven te zoeken. Voor zover ik weet zijn ze nooit gevonden. Er wordt vermoed dat ze de aardkorst in zijn gesmolten. Ik meen dat het om 6 kerels ging. "Dit is ons werk". Voor zover ik weet zijn ze allemaal ondertussen overleden.
Verrassend.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
  maandag 20 november 2017 @ 19:31:36 #35
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_175201538
quote:
0s.gif Op maandag 20 november 2017 13:43 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

Die vuurtoren RTGs (radioisotope thermoelectric generators) gebruikten geen 106Ru, is te duur en na 6 maand is de output reeds met 30% gezakt.
Was haast altijd Strontium-90, dat was goedkoop (is een "afvalprodukt", 5.7% van het verbruikte 235U in een kerncentrale wordt omgezet in 90Sr) en heeft een halfwaardetijd van 28.8 jaar. Die RTGs hadden een voorziene levensduur van 10 jaar, waarna ze 79% van hun oorspronkelijke warmte produceerden (en waarschijnlijk minder dan 79% van het oorspronkelijke elektriciteitsvermogen, omdat de straling de halfgeleiders/thetrmokoppels aantast).

Ook voor satellieten lijkt de korte halfwaardetijd van 106Ru de toepassingen te beperken. Vooral (spionage)satellieten met korte levensduur in lage omloopbanen neem ik aan, vroeger gebruikte men plutonium-238 (halfwaardetijd 87.7 jaar) RTGs, maar die moesten op het einde van de levensduur (van de satelliet) naar een hogere baan geschoten worden omdat het plutonium honderden jaren gevaarlijk blijft. Dat maakt de satellieten veel zwaarder, een 106Ru RTG zal na 10 jaar slechts een duizendste van z'n radioactief materiaal meer bevatten, die kan je laten opbranden in de atmosfeer.
Kijk, das goede Info. Het Zou dus gewoon een satelliet kunnen zijn geweest die terugkeerde en verbrande.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_175203079
quote:
1s.gif Op maandag 20 november 2017 14:14 schreef Stratotanker het volgende:

[..]

Er zijn docus gemaakt over homo`s die fulltime in een caravan op dat terrein zijn verbeleven sinds de ramp. Geheel vrijwillig, enkel om zoveel mogelijk data uit de gebeurtenis te onttrekken. Zij zijn ook meerdere malen onder de reactor geweest om de splijtstaven te zoeken. Voor zover ik weet zijn ze nooit gevonden. Er wordt vermoed dat ze de aardkorst in zijn gesmolten. Ik meen dat het om 6 kerels ging. "Dit is ons werk". Voor zover ik weet zijn ze allemaal ondertussen overleden.
Er wordt vermoed dat ze de aardkorst in zijn gesmolten.

Wow... hoe diep zouden die zijn gegaan?
  maandag 20 november 2017 @ 20:29:25 #37
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_175203206
quote:
0s.gif Op maandag 20 november 2017 20:25 schreef ZetaOS het volgende:

[..]

Er wordt vermoed dat ze de aardkorst in zijn gesmolten.

Wow... hoe diep zouden die zijn gegaan?
Ze zijn de aardkorst niet ingesmolten, ze zijn hebben het beton en staal van de centrale gesmolten en daarmee vermengt.
http://nautil.us/blog/che(...)foot-is-still-lethal
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_175203688
quote:
1s.gif Op maandag 20 november 2017 14:14 schreef Stratotanker het volgende:

[..]

Er zijn docus gemaakt over wetenschappers die fulltime in een caravan op dat terrein zijn verbeleven sinds de ramp. Geheel vrijwillig, enkel om zoveel mogelijk data uit de gebeurtenis te onttrekken. Zij zijn ook meerdere malen onder de reactor geweest om de splijtstaven te zoeken. Voor zover ik weet zijn ze nooit gevonden. Er wordt vermoed dat ze de aardkorst in zijn gesmolten. Ik meen dat het om 6 kerels ging. "Dit is ons werk". Voor zover ik weet zijn ze allemaal ondertussen overleden.
Vaag verhaal. De brandstofstaven zijn gewoon deels het gebouw uit geslingerd bij de explosie, of verbrand en verspreid met de rook in de lucht. Het deel wat in de reactor is gebleven is door de bodem van de reactor heen gesmolten naar de kelder, en wel degelijk gevonden, samengesmolten met beton en staal tot een grote klomp. Google maar eens op ‘chernobyl elephant foot’. 5 minuten lang ernaast staan en je bent binnen twee dagen dood.
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
pi_175204134
quote:
0s.gif Op maandag 20 november 2017 20:25 schreef ZetaOS het volgende:

[..]

Er wordt vermoed dat ze de aardkorst in zijn gesmolten.

Wow... hoe diep zouden die zijn gegaan?
Geen idee.

quote:
1s.gif Op maandag 20 november 2017 20:29 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Ze zijn de aardkorst niet ingesmolten, ze zijn hebben het beton en staal van de centrale gesmolten en daarmee vermengt.
http://nautil.us/blog/che(...)foot-is-still-lethal
Heb je het artikel zelf in het geheel gelezen? Er wordt gezegd dat de elephantsfoot niet al het splijtstofmateriaal bevat dat ooit aanwezig was. Mogelijk heeft een deel ook door de explosie de reactor verlaten natuurlijk. Aan het einde wordt er gezegd dat er gevreesd wordt voor bodemverontreiniging. Het radioactieve materiaal zakt wegens de gegenereerde warmte nog steeds de grond in namelijk. Staat gewoon in het artikel.
  maandag 20 november 2017 @ 21:11:27 #40
461397 Jip141
I can show you the world
pi_175204307
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 november 2017 12:58 schreef Megumi het volgende:

[..]

Het is een isotoop wat met name gebruikt wordt bij bijvoorbeeld tumor bestrijding. Denk van niet dus.
Zo werkt het dus niet. :P

Helaas.
It is the mark of an educated mind to be able to entertain a thought without accepting it. (Aristotle)
  maandag 20 november 2017 @ 21:17:44 #41
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_175204482
quote:
1s.gif Op maandag 20 november 2017 21:04 schreef Stratotanker het volgende:

[..]

Geen idee.

[..]

Heb je het artikel zelf in het geheel gelezen? Er wordt gezegd dat de elephantsfoot niet al het splijtstofmateriaal bevat dat ooit aanwezig was. Mogelijk heeft een deel ook door de explosie de reactor verlaten natuurlijk. Aan het einde wordt er gezegd dat er gevreesd wordt voor bodemverontreiniging. Het radioactieve materiaal zakt wegens de gegenereerde warmte nog steeds de grond in namelijk. Staat gewoon in het artikel.
gesmolten splijtstof is zo heet dat het zand, beton, grind, staal smelt en zich daarmee vermengt. Hierdoor neemt de afstand tussen de splijtbare atomen af en gaat de kernreactie steeds langzamer. Hierdoor ontstaat er steeds minder hitte en stolt uiteindelijk het geheel tot een radioactieve klomp steen zoals de olifantenvoet
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  maandag 20 november 2017 @ 21:47:25 #42
405850 Eiwitshake
Russische Trol
pi_175205230
De kans is groot dat de Russische overheid niet eens op de hoogte is gesteld door de vervuiler.
"Wij zweren de voorkeur te geven aan een wisse dood boven een smadelijke behandeling, en nooit te dulden dat de geringste inbreuk gemaakt wordt op Neêrlands roem of de eer der vlag.”
- Jan Van Speijk
pi_175240136
Een ongeluk in een kerncentrale kan het niet geweest zijn, want dan zouden er ook andere stoffen gedetecteerd zijn.
In de buurt van de Rosatom Mayak verwerkingsfabriek zijn waarden duizend maal hoger dan normaal gemeten. Er was waarschijnlijk geen gevaar voor de bevolking, ruthenium 106 is zo zeldzaam in de natuur dat een 1000-voudige concentratie nog steeds weinig is.
Volgens de woordvoerder van Rosatom verwerkt de fabriek al jaren geen ruthenium meer. Maar of je dat kan geloven...
http://www.abc.net.au/new(...)al-mountains/9178446
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
  woensdag 22 november 2017 @ 14:51:43 #44
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_175240173
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2017 14:49 schreef crystal_meth het volgende:
Een ongeluk in een kerncentrale kan het niet geweest zijn, want dan zouden er ook andere stoffen gedetecteerd zijn.
In de buurt van de Rosatom Mayak verwerkingsfabriek zijn waarden duizend maal hoger dan normaal gemeten. Er was waarschijnlijk geen gevaar voor de bevolking, ruthenium 106 is zo zeldzaam in de natuur dat een 1000-voudige concentratie nog steeds weinig is.
Volgens de woordvoerder van Rosatom verwerkt de fabriek al jaren geen ruthenium meer. Maar of je dat kan geloven...
http://www.abc.net.au/new(...)al-mountains/9178446
Bij een goede analyse van de isotopen zou je moeten kunnen vaststellen uit welke bron het komt.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  woensdag 22 november 2017 @ 14:55:23 #45
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_175240270
quote:
1s.gif Op maandag 20 november 2017 20:29 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Ze zijn de aardkorst niet ingesmolten, ze zijn hebben het beton en staal van de centrale gesmolten en daarmee vermengt.
http://nautil.us/blog/che(...)foot-is-still-lethal
Dank voor deze link, interessante informatie.
pi_175240476
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2017 14:51 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Bij een goede analyse van de isotopen zou je moeten kunnen vaststellen uit welke bron het komt.
Er is blijkbaar geen verandering in andere isotopen gemeten, dus moet het komen van een installatie of opslagplaats waar "puur" ruthenium 106 aanwezig is. Operator error, technisch defect, brand...
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
  Moderator woensdag 22 november 2017 @ 15:08:47 #47
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_175240543
quote:
Dit kaartje is raar geeft de grootte van het bolletje nou aan hoe hoog de concentratie is of de kleur of beide, ik denk dat laatste en dat geeft dan een vertekend beeld, zo lijkt er veel meer rood te zijn dan bijvoorbeeld geel of wit. Waar het rood is is wel duidelijk :D
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  woensdag 22 november 2017 @ 15:19:43 #48
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_175240800
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2017 15:05 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

Er is blijkbaar geen verandering in andere isotopen gemeten, dus moet het komen van een installatie of opslagplaats waar "puur" ruthenium 106 aanwezig is. Operator error, technisch defect, brand...
Mja, alleen puur is een illusie, er zijn altijd andere elementen aanwezig in een bepaalde isotopensamenstelling, daarmee is, afaik niet alleen te bepalen uit welke reactor het komt maar zelfs uit welk deel van de kernreactor
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  woensdag 22 november 2017 @ 15:40:41 #49
465142 PluggieOD
LAAG = RELATIEF
pi_175241238
Omdat het kan:


En ja ik ben bij Tsjornobyl geweest in 1999. Echt waar.

Ik leef nog, en geef geen licht in het donker. Wel bijna :P

... I collect Tu-160.
  woensdag 22 november 2017 @ 15:42:53 #50
465142 PluggieOD
LAAG = RELATIEF
pi_175241275
Weetje dat Diederik Samsom een paar jaar gelee vol op fok zat? Incognito, man die wist er veel vanaf! Serieus, toen ze hem ontmaskerden vroeg hij over niemand wilde zeggen, fok! was god en dat deden ze nog ook. Ik mis die man.
pi_175241308
Wordt er ook aangegeven om hoeveel straling het gaat?

Mensen gingen ook massaal uit hun dak toen er na Fukushima straling aan de westkust van de VS werd gemeten. Omgerekend moest je 1000 jaar naakt in dat water zwemmen om dezelfde hoeveelheid gezondheidsschade op te lopen als 1 scan bij de tandarts.

In het geval van straling zijn er maar weinig mensen die weten waar het over gaat en heel veel mensen die meteen lopen te janken dat je er kanker van krijgt terwijl de hoeveelheid schadelijke straling lager is dan een plakje banaan.

Dus aan al die mensen die denken dat dit gevaarlijk is, om hoeveel mSievert gaat het hier?
  woensdag 22 november 2017 @ 15:45:17 #52
465142 PluggieOD
LAAG = RELATIEF
pi_175241323
Fukushima is non stop hell toch? nu nog steeds, die lozen nog steeds non stop water in de zee....
  woensdag 22 november 2017 @ 15:47:33 #53
465142 PluggieOD
LAAG = RELATIEF
pi_175241370
En 3 jaar bij Tsjernobyl in de buurt was ook TV kijken, Tot dat je een huis zonder dak inliep. Ok Krijn, dat was dom, ok je hebt nu 25000x radio activiteit gehad. Ohhkay. Zie je niks van.
pi_175241447
Energiebron,Dodental per TWh1 geproduceerde energie
Kool – wereldgemiddelde, 60
Kool – China, 90
Kool – VS, 15
Gas, 4
Wind, “0,15”
Hydro – Europa, “0,1”
Hydro – Wereld met Banqiao, “1,42”
Nucleair – incl. TML, Tsjernobyl en Fukushima”, “0,04”

Met andere woorden, nucleaire energie is veeeeeeeel veiliger en gezonder dan welke energiebron ook. Ook zonnenergie die niet in dit rijtje staat.
pi_175241487
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 november 2017 18:09 schreef Pietverdriet het volgende:
Spul is dus nogal radioactief. Wordt gebruikt voor solid state nucleaire batterijen. Is dus of een ongelukje in een fabriek waar ze satellieten voorzien van dit soort systemen (dan gebruik je geen zonnepanelen) of er is een oude van een vuurtoren (gebruikten de Russen ze vroeger ook voor) gebruikt voor iets waar je hem niet voor moet gebruiken.
Dat zou nog best wel eens kunnen. Eén van de grootste ruimtevaartcentra van de Sovjetunie ligt in Kazachstan en daar staat nog een hoop oud ruimteschroot wat op instorten staat. Niet in de laatste plaats een paar Buran-shuttles die inderdaad nucleaire batterijen aan boord hebben.
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
pi_175257496
Als je op youtube zoekt op radioactive cloud kazachstan krijg je trouwens alleen maar hele vage nieuws channels te zien... #fakenews ?
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
pi_175272470
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2017 12:25 schreef Ener-G het volgende:
Als je op youtube zoekt op radioactive cloud kazachstan krijg je trouwens alleen maar hele vage nieuws channels te zien... #fakenews ?
Geprobeerd en je hebt gelijk, onduidelijke vage zooi.
  vrijdag 24 november 2017 @ 09:11:01 #58
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_175274084
Volgens mij staat er in dit topic meer en betere info over deze wolk dan ik alle nieuws bulletins en krantenartikelen bij elkaar
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  † In Memoriam † vrijdag 24 november 2017 @ 09:13:28 #59
230491 Zith
pls tip
pi_175274122
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 november 2017 13:04 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Alles is tegenwoordig kankerverwekkend.

"Leven is dodelijk"
Pff is tegenwoordig zelfs radioactieve straling kankerverwekkend??
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
  vrijdag 24 november 2017 @ 09:19:24 #60
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_175274210
Meerdere bronnen wijzen idd op Mayek, en de Rusatom fabriek(en) daar die radioactief materiaal verwerken uit kernenergie en andere faciliteiten
http://www.euronews.com/2(...)-s-radioactive-cloud
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  vrijdag 24 november 2017 @ 09:24:17 #61
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_175274283
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 november 2017 09:13 schreef Zith het volgende:

[..]

Pff is tegenwoordig zelfs radioactieve straling kankerverwekkend??
ligt er maar net aan hoeveel en welke.
In NL is het te weinig luchten van je huis verantwoordelijk voor honderden doden als gevolg van de straling van oa Radon , een radioactief edelgas dat zich ophoopt in huizen en woningen als afbraakproduct van het natuurlijk aanwezige uranium in bv het grind dat voor je beton wordt gebruikt en uit de bodem.
http://www.rivm.nl/Onderwerpen/R/Radon_en_thoron
http://www.rivm.nl/Onderw(...)ron_op_de_gezondheid
Hoor je behalve mij hier op fok waarschijnlijk geen hond ooit over, maar het aantal doden is ongeveer gelijk aan het aantal verkeersdoden, ieder jaar.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  vrijdag 24 november 2017 @ 10:04:37 #62
104871 remlof
Europees federalist
pi_175275148
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2017 09:19 schreef Pietverdriet het volgende:
Meerdere bronnen wijzen idd op Mayek, en de Rusatom fabriek(en) daar die radioactief materiaal verwerken uit kernenergie en andere faciliteiten
http://www.euronews.com/2(...)-s-radioactive-cloud
Verhelderend.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')