abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_174989711
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 november 2017 11:02 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Deze heksenjacht is precies waarvoor vanaf het begin door critici voor is gewaarschuwd. Behalve als je vuistdiep in de deugindustrie zit. Aanrander Francisco van Jole van BNNVARA propaganda-, haat- en censuursite joop.nl wordt ongemoeid gelaten. Francisco deugt.
Die wordt helemaal niet met rust gelaten man. Die wordt afgefakkeld waar het maar kan. Je doet er zelf aan mee, dus dat zou je opgevallen moeten zijn.
pi_174991073
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 november 2017 22:04 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]

Die wordt helemaal niet met rust gelaten man. Die wordt afgefakkeld waar het maar kan. Je doet er zelf aan mee, dus dat zou je opgevallen moeten zijn.
Hij wordt helemaal niet afgefakkeld waar het maar kan. Online, met name op social media, ja, daar wel. Maar door de veelbekeken talkshows DWDD en Pauw, die tot nu toe elke MeToo affaire tot vervelens toe uitmolken, wordt Francisco lekker uit de wind gehouden. Erg toevallig dat de betreffende redacties hun interesse voor MeToo kwijt zijn nèt op het moment dat een BNNVARA collega in opspraak raakt.
pi_174993714
Dus Louis CK haalde te pas en te onpas zijn leuter uit zijn broek en ging dan zitten rukken in het bijzijn van een of meerdere vrouwen? Tsja, ik weet niet of ik zoiets nou intimiderend zou vinden of gewoon in lachen zou uitbarsten, het hele idee is gewoon te belachelijk voor woorden. Dan zit er toch duidelijk een steekje los bij de beste man, maar is het ook gevaarlijk, en zo ja voor wie dan precies? Hij doet er in ieder geval fysiek niemand kwaad mee, het enige wat hij letterlijk doet is zichzelf enorm voor lul zetten. Alhoewel hij daar zelf wellicht anders over denkt, want in zijn shows heeft hij het ook best vaak over masturberen, het schijnt zelfs een beetje centraal te staan in zijn leven. Maar het komt in ieder geval niet eens in de buurt bij de verhalen die de rondte doen over een Bill Cosby om er maar eens een te noemen. Dat je hier als vrouw niet van gediend bent is logisch, maar is dit nou werkelijk iets om helemaal van je stuk door te raken? Het is gewoon een soort potloodventer, vrij onschuldig in vergelijking met al die andere dingen die je hoort de laatste tijd.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
  zaterdag 11 november 2017 @ 10:42:45 #29
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_174995157
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 november 2017 23:02 schreef JaxStrumley het volgende:

[..]

Hij wordt helemaal niet afgefakkeld waar het maar kan. Online, met name op social media, ja, daar wel. Maar door de veelbekeken talkshows DWDD en Pauw, die tot nu toe elke MeToo affaire tot vervelens toe uitmolken, wordt Francisco lekker uit de wind gehouden. Erg toevallig dat de betreffende redacties hun interesse voor MeToo kwijt zijn nèt op het moment dat een BNNVARA collega in opspraak raakt.
Waarschijnlijk omdat ze een anonieme voicemail die gepubliceerd wordt door de grootste Van Jole-haters op het internet niet zo betrouwbaar vinden als de publieke getuigenis van een boel prominente mensen.
  zaterdag 11 november 2017 @ 11:45:29 #30
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_174996064
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 november 2017 08:28 schreef Hathor het volgende:
Dat je hier als vrouw niet van gediend bent is logisch, maar is dit nou werkelijk iets om helemaal van je stuk door te raken? Het is gewoon een soort potloodventer, vrij onschuldig in vergelijking met al die andere dingen die je hoort de laatste tijd.
Het is tegenwoordig heel hip en stoer om je te profileren als willoos, tot in het diepst van je ziel gekwetst, zwakschepselig slachtoffer. Zonder humor, zonder relativeringsvermogen.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  zaterdag 11 november 2017 @ 11:48:06 #31
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_174996106
Zijn er eigenlijk filmpjes van?
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  zaterdag 11 november 2017 @ 11:50:06 #32
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_174996136
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_174996233
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 november 2017 10:42 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Waarschijnlijk omdat ze een anonieme voicemail die gepubliceerd wordt door de grootste Van Jole-haters op het internet niet zo betrouwbaar vinden als de publieke getuigenis van een boel prominente mensen.
Het is:
- geen voicemail, maar een opname van een gesprek waarin Van Jole zelf toegeeft over de schreef te zijn gegaan
- niet anoniem, Van Jole weet precies over wie het gaat. Dat wij dat niet weten doet m.i. weinig af aan het verhaal.
Daarnaast heeft Van Jole op Radio 1 toegegeven dat hij hier een grens heeft overschreden. Ik zie dus niet in wat er onbetrouwbaar aan het bericht is.

GeenStijl is inderdaad erg anti-Van Jole, maar ik denk dat de dame in kwestie al had voorzien dat andere media dit verhaal zoveel mogelijk zouden proberen te negeren omdat het een collega betreft (en naar nu blijkt had ze daarin gelijk). Kan me dus goed voorstellen dat ze ermee naar GeenStijl is gestapt.
pi_174996246
quote:
7s.gif Op zaterdag 11 november 2017 11:45 schreef Ringo het volgende:

[..]

Het is tegenwoordig heel hip en stoer om je te profileren als willoos, tot in het diepst van je ziel gekwetst, zwakschepselig slachtoffer. Zonder humor, zonder relativeringsvermogen.
Stoer is het niet. Hip is het wel, onder labieltjes.
  zaterdag 11 november 2017 @ 12:03:05 #35
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_174996346
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 november 2017 11:55 schreef JaxStrumley het volgende:

[..]

Het is:
- geen voicemail, maar een opname van een gesprek waarin Van Jole zelf toegeeft over de schreef te zijn gegaan
- niet anoniem, Van Jole weet precies over wie het gaat. Dat wij dat niet weten doet m.i. weinig af aan het verhaal.
Daarnaast heeft Van Jole op Radio 1 toegegeven dat hij hier een grens heeft overschreden. Ik zie dus niet in wat er onbetrouwbaar aan het bericht is.
Precies. Dan is het verhaal toch afgelopen?
quote:
GeenStijl is inderdaad erg anti-Van Jole, maar ik denk dat de dame in kwestie al had voorzien dat andere media dit verhaal zoveel mogelijk zouden proberen te negeren omdat het een collega betreft (en naar nu blijkt had ze daarin gelijk). Kan me dus goed voorstellen dat ze ermee naar GeenStijl is gestapt.
Ja, want De Telegraaf en het AD zijn zo'n grote Van Jole-fans...
pi_174996534
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 november 2017 10:42 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Waarschijnlijk omdat ze een anonieme voicemail die gepubliceerd wordt door de grootste Van Jole-haters op het internet niet zo betrouwbaar vinden als de publieke getuigenis van een boel prominente mensen.
Je loopt weer eens achter met de feiten. Van Jole heeft al lang de authenticiteit van de opname bevestigd. Of de opname betrouwbaar is is dus al laaaaang geen issue meer: de opname is betrouwbaar.

Dus als dat je enige argument is.

Blijkt ook hoe slecht je weer geïnformeerd bent: het is geen voicemail het is een opname van een gesprek onder 4 ogen.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_174996591
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 november 2017 12:03 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Precies. Dan is het verhaal toch afgelopen?

[..]

Ja, want De Telegraaf en het AD zijn zo'n grote Van Jole-fans...
Louis CK heeft het ook toegegeven. Is het daarmee afgelopen?

Nee hoor, uitgerekend bij Joop staat er vandaag weer een artikel over.

Het is toch afgelopen want toegegeven?
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_174996612
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 november 2017 12:03 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Precies. Dan is het verhaal toch afgelopen?

[..]

Ja, want De Telegraaf en het AD zijn zo'n grote Van Jole-fans...
Dus je bent het met me eens dat onbetrouwbaarheid hier niet het issue is (zoals je in je eerdere post stelde)?
Het verhaal is daarmee verder niet afgelopen omdat er tot dusver geen enkele consequentie voor Van Jole is. In tegenstelling tot andere zaken, die breed in de media werden uitgemeten (met name door BNNVARA) tot heel Nederland ervan op de hoogte was.

Klopt, de dame had ook naar Telegraaf of AD kunnen stappen. Maar van GeenStijl wist ze zeker dat die er iets mee zouden doen en dus heeft ze waarschijnlijk daarvoor gekozen. Had je het verhaal overigens wel meteen geloofd als het in de Telegraaf had gestaan?
  zaterdag 11 november 2017 @ 12:25:48 #39
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_174996757
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 november 2017 12:13 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Je loopt weer eens achter met de feiten. Van Jole heeft al lang de authenticiteit van de opname bevestigd. Of de opname betrouwbaar is is dus al laaaaang geen issue meer: de opname is betrouwbaar.

Dus als dat je enige argument is.
Er wordt al gezeikt sinds voordat Van Jole er ook maar iets over gezegd heeft. Het werd toen niet gepubliceerd om het gewoon onbetrouwbaar was. Niet vanwege hypocrisie dus.

En wat verwacht je nu dan?
  zaterdag 11 november 2017 @ 12:28:19 #40
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_174996808
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 november 2017 12:16 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Louis CK heeft het ook toegegeven. Is het daarmee afgelopen?

Nee hoor, uitgerekend bij Joop staat er vandaag weer een artikel over.

Het is toch afgelopen want toegegeven?
Er is wel even een verschil tussen die twee gevallen hé. Louis C.K. heeft meerdere keren gedrag vertoond waarbij hij duidelijk over de schreef ging. Van Jole heeft één keer gedrag vertoond waarbij hij naar het gevoel van het slachtoffer over de schreef ging.
pi_174996818
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 november 2017 12:25 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Er wordt al gezeikt sinds voordat Van Jole er ook maar iets over gezegd heeft. Het werd toen niet gepubliceerd om het gewoon onbetrouwbaar was. Niet vanwege hypocrisie dus.

En wat verwacht je nu dan?
Je held is gevallen jong. En je haatblog joop is ontmaskerd.
A man is not old until regrets take the place of dreams.
  zaterdag 11 november 2017 @ 12:30:55 #42
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_174996868
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 november 2017 12:17 schreef JaxStrumley het volgende:

[..]

Dus je bent het met me eens dat onbetrouwbaarheid hier niet het issue is (zoals je in je eerdere post stelde)?
Het verhaal is daarmee verder niet afgelopen omdat er tot dusver geen enkele consequentie voor Van Jole is. In tegenstelling tot andere zaken, die breed in de media werden uitgemeten (met name door BNNVARA) tot heel Nederland ervan op de hoogte was.
Omdat die andere zaken van een heel andere aard en omvang waren, en omdat de reacties van de beschuldigden volkomen anders waren.
quote:
Klopt, de dame had ook naar Telegraaf of AD kunnen stappen. Maar van GeenStijl wist ze zeker dat die er iets mee zouden doen en dus heeft ze waarschijnlijk daarvoor gekozen. Had je het verhaal overigens wel meteen geloofd als het in de Telegraaf had gestaan?
Ik zeg niet dat ik het verhaal niet geloof. Ik zeg slechts dat een beetje journalist zo'n bron met gezond wantrouwen gebruikt.
  zaterdag 11 november 2017 @ 12:31:55 #43
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_174996889
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 november 2017 12:28 schreef habitue het volgende:

[..]

Je held is gevallen jong. En je haatblog joop is ontmaskerd.
Is dat zo? Heeft hij nog iets gebroken? Hij is ook niet meer de jongste.

Ik heb trouwens helemaal niets met Joop te maken. Waarom je het 'je' noemt, snap ik ook niet helemaal.
pi_174997487
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 november 2017 12:25 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Er wordt al gezeikt sinds voordat Van Jole er ook maar iets over gezegd heeft. Het werd toen niet gepubliceerd om het gewoon onbetrouwbaar was. Niet vanwege hypocrisie dus.

En wat verwacht je nu dan?
Wat ik verwacht? Dat ze er hetzelfde mee omgaan als met de andere breed uitgemeten zaken.

Er was nog minder bekend over Weinstein, Gosschalk en weet ik veel wie nog meer. En daar wijten ze 3 topics per dag aan. En nu opeens terughoudendheid?

Inmiddels is bekend dat de opname authentiek is en zwijgen ze het dood.

Dat is hypocriet. Niet meer en npiet minder.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_174997507
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 november 2017 12:28 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Er is wel even een verschil tussen die twee gevallen hé. Louis C.K. heeft meerdere keren gedrag vertoond waarbij hij duidelijk over de schreef ging. Van Jole heeft één keer gedrag vertoond waarbij hij naar het gevoel van het slachtoffer over de schreef ging.
Really? 1 keer iemand aanranden is minder erg dan je aftrekken in het bijzijn van vrouwen?
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
  zaterdag 11 november 2017 @ 13:51:30 #46
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_174998381
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 november 2017 13:04 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Really? 1 keer iemand aanranden is minder erg dan je aftrekken in het bijzijn van vrouwen?
Eén keer onbewust een grens overschrijden is inderdaad minder erg dan meerdere keren bewust grenzen overschrijden.
pi_174998522
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 november 2017 12:31 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Is dat zo? Heeft hij nog iets gebroken? Hij is ook niet meer de jongste.

Ik heb trouwens helemaal niets met Joop te maken. Waarom je het 'je' noemt, snap ik ook niet helemaal.
Hahaha, duidelijk te merken aan je defensieve posts dat het huilen je nader staat dan het lachen! _O-
pi_174998598
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 november 2017 13:51 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Eén keer onbewust een grens overschrijden is inderdaad minder erg dan meerdere keren bewust grenzen overschrijden.
Nee helaas. Aanranding/verkrachting is in Nederland ern zwaarder vergrijp dan schending van de eerbaarheid. Die vlieger gaat dus niet op.

Heb je überhaupt de opname beluisterd? De dame had nee gezegd en evengoed stopte Van Jole zijn tong in haar mond. Dat ontkent hij niet. Dus onbewust? Nee. Helaas ook die vlieger gaat niet op.

Dit is overigens wat Joop.nl zegt over mannen die onbewust over een grens over gaan:
quote:
Als het onacceptabel is, dan moet het toch niet ongestraft blijven? Daarom knaagt het. Dat wij, mannen die bewust of onbewust de integriteit van anderen schenden, nog altijd ‘het centrum van het universum blijven’, zoals Sarah Sluimer dat treffend formuleerde.
En in hetzelfde stuk:

quote:
Het is onvermijdelijk om consequenties te verbinden aan het onacceptabel gedrag van daders.
https://joop.bnnvara.nl/opinies/onze-opdracht-na-metoo

Ik wacht nog op de consequenties voor Van Jole.

Dat je deze stuitende hypocrisie nog verdedigt ook :r
Dat zegt toch ook wel wat over jouw fatsoen.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
  zaterdag 11 november 2017 @ 14:11:22 #49
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_174998808
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 november 2017 14:01 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Nee helaas. Aanranding/verkrachting is in Nederland ern zwaarder vergrijp dan schending van de eerbaarheid. Die vlieger gaat dus niet op.

Heb je überhaupt de opname beluisterd? De dame had nee gezegd en evengoed stopte Van Jole zijn tong in haar mond. Dat ontkent hij niet. Dus onbewust? Nee. Helaas ook die vlieger gaat niet op.
Volgens mij zei hij dat hij niet in de gaten had dat hij iets verkeerd deed. Zoals hij zelf grif toegeeft is dat achteraf gezien een vreselijk stomme aanname geweest die hij nooit had mogen doen. Hij is daar ook heel duidelijk over en hij geeft aan dat hij er spijt van heeft.

Dat staat in schril contrast met andere figuren die beschuldigd zijn en die gewoon doorgingen met hun grensoverschrijdend gedrag, ook al moeten ze geweten hebben dat het verkeerd was.
quote:
Dit is overigens wat Joop.nl zegt over mannen die onbewust over een grens over gaan:

[..]

En in hetzelfde stuk:

[..]

https://joop.bnnvara.nl/opinies/onze-opdracht-na-metoo

Ik wacht nog op de consequenties voor Van Jole.
https://joop.bnnvara.nl/opinies/onze-opdracht-na-metoo

Dat het in een opiniestuk staat, betekent niet dat het het officiële standpunt van de redactie is.
quote:
Dat je deze stuitende hypocrisie nog verdedigt ook :r
Dat zegt toch ook wel wat over jouw fatsoen.
Moraalridder. _O-
pi_174999107
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 november 2017 10:38 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Ik word een beetje metoo moe
Dat rijmt, is Sinterklaas al begonnen? :P
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')