Voor de Formule E kunnen ze beter een leuk stratencircuit in Rotterdam aanleggen. Lekker draaien en keren tussen de vangrails.quote:
Als je iets wilt om te verlengen moet je terug naar de oorspronkelijke layout. Waar nu de golfbaan ligt zou je dan weer bij het circuit moeten trekken. Na het Scheivlak bij de Mastersbocht rechtdoor zodat we Bos-in en Bos-uit terug krijgen.quote:Op zondag 26 november 2017 14:24 schreef raptorix het volgende:
Ik heb net nog even via goole maps lopen kijken wat de mogelijkheden zijn tot verbetering, helaas is dat marginaal, ik ken het circuit en omgeving vrij goed omdat ik er jaren naast op de camping heb gestaan, ik zou eigenlijk niet weten wat je zou kunnen verleggen zonder drastische maatregelen. Richting het dorp gaat je niet lukken, richting de zee word ook erg lastig, hoewel over de boulevard wel erg mooi zou zijn, probleem is dat ik niet zou weten waar je dan kunt pitsen, of waar je de hoofdtribune moet plaatsen.....
Je zou wellicht de Tarzanbocht een stuk kunnen verleggen, maar dat word ook niet makkelijk want je zit daar in natuurgebied. Persoonlijk denk ik dat een F1 op Zandvoort niet realistisch is, een race in Assen, en wellicht Rotterdam is dan wellicht nog realistischer.
Waarom zou je moeilijk iets gaan verleggen? Het enige wat er aangepast moet worden aan het circuit van Zandvoort is de Hugenholtz bocht, die moet meer richting Gerlachbocht/Hunzerug om meer ruimte te geven aan de paddock. En uitkomen Luyendijkbocht moet meer uitloopstrook hebben. Dat kan allemaal prima binnen de huidige eigendommen van het circuit. 2 meter breder op het oude deel kan ook zonder de huidige grenzen te verleggen. Waar dit allemaal vandaan komt is mij onduidelijk. Het oude deel van het circuit moet iets breder, en verder zo veel mogelijk laten zoals het is. Het circuit is prima zo.quote:Op zondag 26 november 2017 14:24 schreef raptorix het volgende:
Ik heb net nog even via goole maps lopen kijken wat de mogelijkheden zijn tot verbetering, helaas is dat marginaal, ik ken het circuit en omgeving vrij goed omdat ik er jaren naast op de camping heb gestaan, ik zou eigenlijk niet weten wat je zou kunnen verleggen zonder drastische maatregelen. Richting het dorp gaat je niet lukken, richting de zee word ook erg lastig, hoewel over de boulevard wel erg mooi zou zijn, probleem is dat ik niet zou weten waar je dan kunt pitsen, of waar je de hoofdtribune moet plaatsen.....
Je zou wellicht de Tarzanbocht een stuk kunnen verleggen, maar dat word ook niet makkelijk want je zit daar in natuurgebied. Persoonlijk denk ik dat een F1 op Zandvoort niet realistisch is, een race in Assen, en wellicht Rotterdam is dan wellicht nog realistischer.
kan dat zonder de campings ervoor op te ruimen?quote:Op maandag 27 november 2017 17:23 schreef Nattekat het volgende:
Paddock zal hoe dan ook op de plek van de hoofdtribune komen. Dan is dat ook opgelost.
Dat is nu één grote parkeerplaats. Of landingsbaan voor de liefhebbers.quote:Op maandag 27 november 2017 23:03 schreef rubbereend het volgende:
[..]
kan dat zonder de campings ervoor op te ruimen?
En dat hebben ze in Assen inmiddels prima voor elkaar. Met een eigen oprit vanaf de A28. Het circuit is 12 jaar geleden toch al compleet verkloot dus laten ze het maar aanpassen aan de F1. Inclusief de GT bocht.quote:Op vrijdag 17 november 2017 12:51 schreef TagForce het volgende:
[..]
Assen heeft wel even iets meer te verliezen aan de benodigde verbouwing. Het complete circuit met uitzondering van de start/finish moet MINIMAAL 2 meter breder. En de Geert Timmer bocht, altijd de meest spannende bocht van het seizoen in de laatste ronde bij de MotoGP, moet zelfs 5 meter breder... Hoe je dat wil doen zonder de hele bocht om zeep te helpen is mij een raadsel.
Laat Assen alsjeblieft een motorcircuit blijven.
Op Zandvoort moet ook het 1 en ander gebeuren, maar het complete nieuwe deel is al breed genoeg. Voor het oude deel is het niet meer dan 2 meter asfalt er naast pleuren, en klaar. Enige plek waar dat een probleem zou worden is het stukje Gerlachbocht tot opgaan Hunzerug, maar dat stuk moet sowieso al verlegt worden om geschikt te zijn voor de F1 (ivm Paddock ruimte).
Ik denk dat Assen zich redelijk verkijkt op wat er voor dat circuit moet gebeuren om het geschikt te maken voor een F1 licentie, laat staan om er een interessante F1 race op te houden... Eerlijk gezegd denk ik dat Zandvoort dat goedkoper kan. Blijft alleen de infrastructuur over waar een oplossing voor moet worden gevonden.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |