abonnementen ibood.com bol.com Gearbest
pi_175130758
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
1s.gif Op woensdag 15 november 2017 13:46 schreef Nattekat het volgende:
http://gpupdate.net/nl/f1(...)andvoort-staat-stil/

In het kader 'wij van WC-eend'. Assen is het er niet mee eens.
Assen heeft wel even iets meer te verliezen aan de benodigde verbouwing. Het complete circuit met uitzondering van de start/finish moet MINIMAAL 2 meter breder. En de Geert Timmer bocht, altijd de meest spannende bocht van het seizoen in de laatste ronde bij de MotoGP, moet zelfs 5 meter breder... Hoe je dat wil doen zonder de hele bocht om zeep te helpen is mij een raadsel.

Laat Assen alsjeblieft een motorcircuit blijven.

Op Zandvoort moet ook het 1 en ander gebeuren, maar het complete nieuwe deel is al breed genoeg. Voor het oude deel is het niet meer dan 2 meter asfalt er naast pleuren, en klaar. Enige plek waar dat een probleem zou worden is het stukje Gerlachbocht tot opgaan Hunzerug, maar dat stuk moet sowieso al verlegt worden om geschikt te zijn voor de F1 (ivm Paddock ruimte).

Ik denk dat Assen zich redelijk verkijkt op wat er voor dat circuit moet gebeuren om het geschikt te maken voor een F1 licentie, laat staan om er een interessante F1 race op te houden... Eerlijk gezegd denk ik dat Zandvoort dat goedkoper kan. Blijft alleen de infrastructuur over waar een oplossing voor moet worden gevonden.
pi_175132088
Als de pitsstraat verlegd wordt dan blijft er toch sowieso vrijwel geen parkeerplaats over bij het circuit? Dus de 'beperkte' aanvoerwegen zijn ook geen probleem, er moeten sowieso nauwelijks auto's naar Zandvoort komen.
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_175132698
Pleur gewoon een mooi Tilke baantje ergens bij Lelystad/Almere neer.
Weg met die ouwe meuk in de duinen.
pi_175133555
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 november 2017 14:45 schreef Wuwwa het volgende:
Pleur gewoon een mooi Tilke baantje ergens bij Lelystad/Almere neer.
Weg met die ouwe meuk in de duinen.
Mooi en Tilke in 1 zin... Dat is in al die jaren pas 1 keer goed gegaan, en een aantal keer redelijk... Verreweg de meeste gevallen van Mooi en Tilke in 1 zin waren buitengewoon belabberde banen.

Als er al een circuit hier naast de deur komt, laat hem dan in godesnaam niet ontwerpen door Tilke.
pi_175135233
hoe zit het eigenlijk met dat circuit in Almere, zijn die plannen nog in ontwikkeling? _O-
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_175135832
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 november 2017 17:02 schreef rubbereend het volgende:
hoe zit het eigenlijk met dat circuit in Almere, zijn die plannen nog in ontwikkeling? _O-
Hou het maar bij Zandvoort :P
10.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_175146110
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 november 2017 12:51 schreef TagForce het volgende:

Ik denk dat Assen zich redelijk verkijkt op wat er voor dat circuit moet gebeuren om het geschikt te maken voor een F1 licentie, laat staan om er een interessante F1 race op te houden... Eerlijk gezegd denk ik dat Zandvoort dat goedkoper kan. Blijft alleen de infrastructuur over waar een oplossing voor moet worden gevonden.
Ik gok dat jij je vergist in die infrastructuur. Denk dat je eenvoudiger een volledig nieuw circuit in Assen aanlegt dan een goede infrastructuur dwars door Heemstede, Haarlem en/of Bloemendaal heen. Elke andere route dan door die plaatsen word namelijk geblokkeerd door natuurgebieden.
"Once you know what the question actually is, you'll know what the answer means."
pi_175151683
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2017 02:10 schreef Clicks_nl het volgende:

[..]

Ik gok dat jij je vergist in die infrastructuur. Denk dat je eenvoudiger een volledig nieuw circuit in Assen aanlegt dan een goede infrastructuur dwars door Heemstede, Haarlem en/of Bloemendaal heen. Elke andere route dan door die plaatsen word namelijk geblokkeerd door natuurgebieden.
toch dan maar dat nieuwe circuit bij Almere
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_175151705
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2017 02:10 schreef Clicks_nl het volgende:

[..]

Ik gok dat jij je vergist in die infrastructuur. Denk dat je eenvoudiger een volledig nieuw circuit in Assen aanlegt dan een goede infrastructuur dwars door Heemstede, Haarlem en/of Bloemendaal heen. Elke andere route dan door die plaatsen word namelijk geblokkeerd door natuurgebieden.
Ik denk dat je nu veel te moeilijk denkt. Die auto's moeten niet helemaal door naar Zandvoort, dat is nergens voor nodig. Dan is het daar ook nog een stuk beter dan rond Spa.
10.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_175197910
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 november 2017 15:29 schreef TagForce het volgende:

[..]

Mooi en Tilke in 1 zin... Dat is in al die jaren pas 1 keer goed gegaan, en een aantal keer redelijk... Verreweg de meeste gevallen van Mooi en Tilke in 1 zin waren buitengewoon belabberde banen.

Als er al een circuit hier naast de deur komt, laat hem dan in godesnaam niet ontwerpen door Tilke.
Sepang en Austin?
De rest is werkelijk complete bagger.
'Je gaat het pas zien als je het begrijpt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_175198005
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 november 2017 13:44 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Ik denk dat je nu veel te moeilijk denkt. Die auto's moeten niet helemaal door naar Zandvoort, dat is nergens voor nodig. Dan is het daar ook nog een stuk beter dan rond Spa.
Dat is alleen op te lossen met die pendeldiensten.
Het is een keuze die je moet maken. Al vind ik zelf de pendeldiensten een prima oplossing, met een betere infrastructuur is Zandvoort zelf (en de regio) ook bij gebaat. Helemaal in de zomer.

Stel he, het is een super weekend qua weer. 25 a 30 graden, lekker zonnetje. Normaal staat het al vast in dat geval. Stop daar nog eens smorgens 100.000 man en savonds 125.000 mensen bij. NS wordt gek, wegen slippen dicht... Drama.
'Je gaat het pas zien als je het begrijpt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_175198607
quote:
0s.gif Op maandag 20 november 2017 16:46 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Dat is alleen op te lossen met die pendeldiensten.
Het is een keuze die je moet maken. Al vind ik zelf de pendeldiensten een prima oplossing, met een betere infrastructuur is Zandvoort zelf (en de regio) ook bij gebaat. Helemaal in de zomer.

Stel he, het is een super weekend qua weer. 25 a 30 graden, lekker zonnetje. Normaal staat het al vast in dat geval. Stop daar nog eens smorgens 100.000 man en savonds 125.000 mensen bij. NS wordt gek, wegen slippen dicht... Drama.
Zandvoort moet dan ook buiten het zomerseizoen.
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_175198619
Ik zie geen inhaalmogelijkheden in Zandvoort, de Tarzanbocht is uitermate ongeschikt voor de huidige F1-autos.
De Tilke-formule is een lang recht stuk gevolgd door een scherpe bocht. Die is er niet.

Op het circuit van Spa wordt ook alleen nog maar ingehaald aan het eind van Kemmel. Het start/finishdeel voor La Source is te kort om in te halen tijdens de race.

vh2q2cn.png
pi_175198684
quote:
99s.gif Op maandag 20 november 2017 17:14 schreef Nieuwschierig het volgende:
Ik zie geen inhaalmogelijkheden in Zandvoort, de Tarzanbocht is uitermate ongeschikt voor de huidige F1-autos.
De Tilke-formule is een lang recht stuk gevolgd door een scherpe bocht. Die is er niet.

Op het circuit van Spa wordt ook alleen nog maar ingehaald aan het eind van Kemmel. Het start/finishdeel voor La Source is te kort om in te halen tijdens de race.

[ afbeelding ]
En toch zien we regelmatig geweldige acties op Spa, en geweldige races.
10.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_175201916
quote:
0s.gif Op maandag 20 november 2017 16:42 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Sepang en Austin?
De rest is werkelijk complete bagger.
Turkije was ook wel redelijk.

quote:
99s.gif Op maandag 20 november 2017 17:14 schreef Nieuwschierig het volgende:
Ik zie geen inhaalmogelijkheden in Zandvoort, de Tarzanbocht is uitermate ongeschikt voor de huidige F1-autos.
De Tilke-formule is een lang recht stuk gevolgd door een scherpe bocht. Die is er niet.
De Tarzan is perfect voor F1. Binnendoor uitremmen. Buitenlangs uitremmen. Switchback. Tarzan heeft 4 lijnen die ongeveer even snel zijn en dus te gebruiken om in te halen.

Daarnaast heb je ook de Nissan of Audi s of hoe die tegenwoordig heet. Ook goeie inhaalplek.

En het Tilke recept is iets om te vermijden wanneer mogelijk. Dus dat geeft niet.
pi_175206807
quote:
0s.gif Op maandag 20 november 2017 19:44 schreef TagForce het volgende:
De Tarzan is perfect voor F1. Binnendoor uitremmen. Buitenlangs uitremmen. Switchback. Tarzan heeft 4 lijnen die ongeveer even snel zijn en dus te gebruiken om in te halen.
Op Suzuka wordt daar ook nooit ingehaald.
Ook daar wordt uitgeremd voor de chicane en heel af en toe nog voor de hairpin.
pi_175207043
Liever een baan zonder overduidelijke plekken om in te halen, maar waar het wel mogelijk is om dicht achter elkaar te rijden, dan een Tilkebaan.
10.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_175211691
quote:
99s.gif Op maandag 20 november 2017 22:42 schreef Nieuwschierig het volgende:

[..]

Op Suzuka wordt daar ook nooit ingehaald.
Ook daar wordt uitgeremd voor de chicane en heel af en toe nog voor de hairpin.
Bocht 1 en 2 op Suzuka lijken totaal niet op de Tarzanbocht. Bocht 1 is 5e of 6e versnelling en bocht 2 3e... Tarzan is 3e versnelling en constante radius. Er kan veel meer in de Tarzan dan jij denkt.
pi_175215847
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 november 2017 08:48 schreef TagForce het volgende:

[..]

Bocht 1 en 2 op Suzuka lijken totaal niet op de Tarzanbocht. Bocht 1 is 5e of 6e versnelling en bocht 2 3e... Tarzan is 3e versnelling en constante radius. Er kan veel meer in de Tarzan dan jij denkt.
We zullen zien. Of niet.
Het is sowieso gevaarlijk om het hele verdienmodel aan de deelname van 1 persoon over 5 jaar op te hangen.
pi_175217410
quote:
0s.gif Op maandag 20 november 2017 17:13 schreef rubbereend het volgende:

[..]

Zandvoort moet dan ook buiten het zomerseizoen.
Wanneer dan?
Seizoen loopt van maart tot november. Begin maart is het nog vrij koud en regenachtig. Kan ook sneeuwen, zie 2004. September, oktober, november is ook prut, want heel snel te koud en te regenachtig.
GP NL heeft altijd rond juni gezeten. Zou nu ook moeten.
'Je gaat het pas zien als je het begrijpt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_175217604
quote:
99s.gif Op maandag 20 november 2017 17:14 schreef Nieuwschierig het volgende:
Ik zie geen inhaalmogelijkheden in Zandvoort, de Tarzanbocht is uitermate ongeschikt voor de huidige F1-autos.
De Tilke-formule is een lang recht stuk gevolgd door een scherpe bocht. Die is er niet.

Op het circuit van Spa wordt ook alleen nog maar ingehaald aan het eind van Kemmel. Het start/finishdeel voor La Source is te kort om in te halen tijdens de race.

[ afbeelding ]
Ga weg met je 'tilke formule'. En op Spa kun je ook voor de busstop en in Blanchimont buitenom. Dan heb je alleen maar doordraaiers en onnatuurlijke bochten. Afgewisseld met een moedwillig recht stuk. Tilkedromes staan echt bekend om zijn vele inhaalmogelijkheden....

Zandvoort heeft een aantal topplekken om in te halen.

Tarzan
Hugenholz met een beetje ballen
Scheivlak met grote ballen
Renaultbocht
Audi S

En als je Max Verstappen heet het hele circuit.
'Je gaat het pas zien als je het begrijpt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  dinsdag 21 november 2017 @ 14:31:50 #72
62913 Blik
The one and Only!
pi_175217716
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 november 2017 14:15 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Wanneer dan?
Seizoen loopt van maart tot november. Begin maart is het nog vrij koud en regenachtig. Kan ook sneeuwen, zie 2004. September, oktober, november is ook prut, want heel snel te koud en te regenachtig.
GP NL heeft altijd rond juni gezeten. Zou nu ook moeten.
Mei of september zou ik zeggen
pi_175222026
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 november 2017 14:25 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Ga weg met je 'tilke formule'. En op Spa kun je ook voor de busstop en in Blanchimont buitenom. Dan heb je alleen maar doordraaiers en onnatuurlijke bochten. Afgewisseld met een moedwillig recht stuk. Tilkedromes staan echt bekend om zijn vele inhaalmogelijkheden....

Zandvoort heeft een aantal topplekken om in te halen.

Tarzan
Hugenholz met een beetje ballen
Scheivlak met grote ballen
Renaultbocht
Audi S

En als je Max Verstappen heet het hele circuit.
Het kan wel maar het gebeurt maar 1x in de 10 jaar in de F1
Daarom hebben we nu DRS en banen die daarop ontworpen zijn
pi_175243186
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 november 2017 14:15 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Wanneer dan?
Seizoen loopt van maart tot november. Begin maart is het nog vrij koud en regenachtig. Kan ook sneeuwen, zie 2004. September, oktober, november is ook prut, want heel snel te koud en te regenachtig.
GP NL heeft altijd rond juni gezeten. Zou nu ook moeten.
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 november 2017 14:31 schreef Blik het volgende:

[..]

Mei of september zou ik zeggen
April kan ook prima
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
abonnementen ibood.com bol.com Gearbest
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')