Assen heeft wel even iets meer te verliezen aan de benodigde verbouwing. Het complete circuit met uitzondering van de start/finish moet MINIMAAL 2 meter breder. En de Geert Timmer bocht, altijd de meest spannende bocht van het seizoen in de laatste ronde bij de MotoGP, moet zelfs 5 meter breder... Hoe je dat wil doen zonder de hele bocht om zeep te helpen is mij een raadsel.quote:Op woensdag 15 november 2017 13:46 schreef Nattekat het volgende:
http://gpupdate.net/nl/f1(...)andvoort-staat-stil/
In het kader 'wij van WC-eend'. Assen is het er niet mee eens.
Mooi en Tilke in 1 zin... Dat is in al die jaren pas 1 keer goed gegaan, en een aantal keer redelijk... Verreweg de meeste gevallen van Mooi en Tilke in 1 zin waren buitengewoon belabberde banen.quote:Op vrijdag 17 november 2017 14:45 schreef Wuwwa het volgende:
Pleur gewoon een mooi Tilke baantje ergens bij Lelystad/Almere neer.
Weg met die ouwe meuk in de duinen.
Hou het maar bij Zandvoortquote:Op vrijdag 17 november 2017 17:02 schreef rubbereend het volgende:
hoe zit het eigenlijk met dat circuit in Almere, zijn die plannen nog in ontwikkeling?
Ik gok dat jij je vergist in die infrastructuur. Denk dat je eenvoudiger een volledig nieuw circuit in Assen aanlegt dan een goede infrastructuur dwars door Heemstede, Haarlem en/of Bloemendaal heen. Elke andere route dan door die plaatsen word namelijk geblokkeerd door natuurgebieden.quote:Op vrijdag 17 november 2017 12:51 schreef TagForce het volgende:
Ik denk dat Assen zich redelijk verkijkt op wat er voor dat circuit moet gebeuren om het geschikt te maken voor een F1 licentie, laat staan om er een interessante F1 race op te houden... Eerlijk gezegd denk ik dat Zandvoort dat goedkoper kan. Blijft alleen de infrastructuur over waar een oplossing voor moet worden gevonden.
toch dan maar dat nieuwe circuit bij Almerequote:Op zaterdag 18 november 2017 02:10 schreef Clicks_nl het volgende:
[..]
Ik gok dat jij je vergist in die infrastructuur. Denk dat je eenvoudiger een volledig nieuw circuit in Assen aanlegt dan een goede infrastructuur dwars door Heemstede, Haarlem en/of Bloemendaal heen. Elke andere route dan door die plaatsen word namelijk geblokkeerd door natuurgebieden.
Ik denk dat je nu veel te moeilijk denkt. Die auto's moeten niet helemaal door naar Zandvoort, dat is nergens voor nodig. Dan is het daar ook nog een stuk beter dan rond Spa.quote:Op zaterdag 18 november 2017 02:10 schreef Clicks_nl het volgende:
[..]
Ik gok dat jij je vergist in die infrastructuur. Denk dat je eenvoudiger een volledig nieuw circuit in Assen aanlegt dan een goede infrastructuur dwars door Heemstede, Haarlem en/of Bloemendaal heen. Elke andere route dan door die plaatsen word namelijk geblokkeerd door natuurgebieden.
Sepang en Austin?quote:Op vrijdag 17 november 2017 15:29 schreef TagForce het volgende:
[..]
Mooi en Tilke in 1 zin... Dat is in al die jaren pas 1 keer goed gegaan, en een aantal keer redelijk... Verreweg de meeste gevallen van Mooi en Tilke in 1 zin waren buitengewoon belabberde banen.
Als er al een circuit hier naast de deur komt, laat hem dan in godesnaam niet ontwerpen door Tilke.
Dat is alleen op te lossen met die pendeldiensten.quote:Op zaterdag 18 november 2017 13:44 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik denk dat je nu veel te moeilijk denkt. Die auto's moeten niet helemaal door naar Zandvoort, dat is nergens voor nodig. Dan is het daar ook nog een stuk beter dan rond Spa.
Zandvoort moet dan ook buiten het zomerseizoen.quote:Op maandag 20 november 2017 16:46 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Dat is alleen op te lossen met die pendeldiensten.
Het is een keuze die je moet maken. Al vind ik zelf de pendeldiensten een prima oplossing, met een betere infrastructuur is Zandvoort zelf (en de regio) ook bij gebaat. Helemaal in de zomer.
Stel he, het is een super weekend qua weer. 25 a 30 graden, lekker zonnetje. Normaal staat het al vast in dat geval. Stop daar nog eens smorgens 100.000 man en savonds 125.000 mensen bij. NS wordt gek, wegen slippen dicht... Drama.
En toch zien we regelmatig geweldige acties op Spa, en geweldige races.quote:Op maandag 20 november 2017 17:14 schreef Nieuwschierig het volgende:
Ik zie geen inhaalmogelijkheden in Zandvoort, de Tarzanbocht is uitermate ongeschikt voor de huidige F1-autos.
De Tilke-formule is een lang recht stuk gevolgd door een scherpe bocht. Die is er niet.
Op het circuit van Spa wordt ook alleen nog maar ingehaald aan het eind van Kemmel. Het start/finishdeel voor La Source is te kort om in te halen tijdens de race.
[ afbeelding ]
Turkije was ook wel redelijk.quote:Op maandag 20 november 2017 16:42 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Sepang en Austin?
De rest is werkelijk complete bagger.
De Tarzan is perfect voor F1. Binnendoor uitremmen. Buitenlangs uitremmen. Switchback. Tarzan heeft 4 lijnen die ongeveer even snel zijn en dus te gebruiken om in te halen.quote:Op maandag 20 november 2017 17:14 schreef Nieuwschierig het volgende:
Ik zie geen inhaalmogelijkheden in Zandvoort, de Tarzanbocht is uitermate ongeschikt voor de huidige F1-autos.
De Tilke-formule is een lang recht stuk gevolgd door een scherpe bocht. Die is er niet.
Op Suzuka wordt daar ook nooit ingehaald.quote:Op maandag 20 november 2017 19:44 schreef TagForce het volgende:
De Tarzan is perfect voor F1. Binnendoor uitremmen. Buitenlangs uitremmen. Switchback. Tarzan heeft 4 lijnen die ongeveer even snel zijn en dus te gebruiken om in te halen.
Bocht 1 en 2 op Suzuka lijken totaal niet op de Tarzanbocht. Bocht 1 is 5e of 6e versnelling en bocht 2 3e... Tarzan is 3e versnelling en constante radius. Er kan veel meer in de Tarzan dan jij denkt.quote:Op maandag 20 november 2017 22:42 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Op Suzuka wordt daar ook nooit ingehaald.
Ook daar wordt uitgeremd voor de chicane en heel af en toe nog voor de hairpin.
We zullen zien. Of niet.quote:Op dinsdag 21 november 2017 08:48 schreef TagForce het volgende:
[..]
Bocht 1 en 2 op Suzuka lijken totaal niet op de Tarzanbocht. Bocht 1 is 5e of 6e versnelling en bocht 2 3e... Tarzan is 3e versnelling en constante radius. Er kan veel meer in de Tarzan dan jij denkt.
Wanneer dan?quote:Op maandag 20 november 2017 17:13 schreef rubbereend het volgende:
[..]
Zandvoort moet dan ook buiten het zomerseizoen.
Ga weg met je 'tilke formule'. En op Spa kun je ook voor de busstop en in Blanchimont buitenom. Dan heb je alleen maar doordraaiers en onnatuurlijke bochten. Afgewisseld met een moedwillig recht stuk. Tilkedromes staan echt bekend om zijn vele inhaalmogelijkheden....quote:Op maandag 20 november 2017 17:14 schreef Nieuwschierig het volgende:
Ik zie geen inhaalmogelijkheden in Zandvoort, de Tarzanbocht is uitermate ongeschikt voor de huidige F1-autos.
De Tilke-formule is een lang recht stuk gevolgd door een scherpe bocht. Die is er niet.
Op het circuit van Spa wordt ook alleen nog maar ingehaald aan het eind van Kemmel. Het start/finishdeel voor La Source is te kort om in te halen tijdens de race.
[ afbeelding ]
Mei of september zou ik zeggenquote:Op dinsdag 21 november 2017 14:15 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Wanneer dan?
Seizoen loopt van maart tot november. Begin maart is het nog vrij koud en regenachtig. Kan ook sneeuwen, zie 2004. September, oktober, november is ook prut, want heel snel te koud en te regenachtig.
GP NL heeft altijd rond juni gezeten. Zou nu ook moeten.
Het kan wel maar het gebeurt maar 1x in de 10 jaar in de F1quote:Op dinsdag 21 november 2017 14:25 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Ga weg met je 'tilke formule'. En op Spa kun je ook voor de busstop en in Blanchimont buitenom. Dan heb je alleen maar doordraaiers en onnatuurlijke bochten. Afgewisseld met een moedwillig recht stuk. Tilkedromes staan echt bekend om zijn vele inhaalmogelijkheden....
Zandvoort heeft een aantal topplekken om in te halen.
Tarzan
Hugenholz met een beetje ballen
Scheivlak met grote ballen
Renaultbocht
Audi S
En als je Max Verstappen heet het hele circuit.
quote:Op dinsdag 21 november 2017 14:15 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Wanneer dan?
Seizoen loopt van maart tot november. Begin maart is het nog vrij koud en regenachtig. Kan ook sneeuwen, zie 2004. September, oktober, november is ook prut, want heel snel te koud en te regenachtig.
GP NL heeft altijd rond juni gezeten. Zou nu ook moeten.
April kan ook primaquote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |