abonnementen ibood.com bol.com Gearbest
pi_174986061
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
10s.gif Op vrijdag 10 november 2017 16:50 schreef ender_xenocide het volgende:
Had je andere uitkomst verwacht bij een onderzoek uitgevoerd in opdracht van mensen die het graag willen? :Z
Beter dan uit laten voeren door calvinisten en milieudefensie.
Had je ook de uitkomst kunnen raden, maar een heel stuk minder realistisch.
'Je gaat het pas zien als je het begrijpt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_174986231
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 november 2017 15:59 schreef Nattekat het volgende:

[..]

De N200 is gewoon een prima optie, gaat ook niet echt door bewoond gebied. Misschien ťťn rijbaan (van de tegenovergestelde) richting voor pendelbussen vanuit Haarlem. De N208 is een prachtige weg om het verdere vervoer te regen. Verkeer tussen Amsterdam en Zandvoort kan over IJmuiden, verkeer tussen Den Haag en Zandvoort kan via de N206 en een duinweggetje geleid worden.

Zo maak je de plaats Zandvoort ook nog gewoon bereikbaar via de andere kant.
Heb jij wel eens de radio aan staan in de zomer?

De n201 is gewoon bagger vanaf heemstede naar zandvoort en vanaf bloemendaal is de n200 pas fatsoenlijk 2x2. 100.000 man plus gaat het hierover he. Geen dagje uitwaaien of paasraces.

Maar qua kosten van die 20mln... Wie heeft ook alweer die grote groene borden langs de circuits? Ik bedoel hier ook even geen rolex.
Er zijn al een paar GPs op de kalender die dat als sponsor voor de naam hebben staan. Uit Zoeterwoude gaat al een enorme bak geld naar de F1. Dit zouden ze ook kunnen.

Hoe NLs?
Heineken Dutch Grand Prix

En Max met de grote beker. Straatfeest.
'Je gaat het pas zien als je het begrijpt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_174989456
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 november 2017 19:18 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Heb jij wel eens de radio aan staan in de zomer?

De n201 is gewoon bagger vanaf heemstede naar zandvoort en vanaf bloemendaal is de n200 pas fatsoenlijk 2x2. 100.000 man plus gaat het hierover he. Geen dagje uitwaaien of paasraces.

De N200 is vanaf de duingrens net buiten Haarlem al 2x2 en dat blijft zo tot het circuit. Daar waar die weg 1x1 wordt kan je al splitsen tussen zuid (Aerdenhout -> Leiden) en noord (IJmuiden -> Amsterdam).
Het gebied rond de IKEA in Haarlem kan je inrichten als P+R met pendelbussen en treinen.

Monza werkt volgens mij ook zo.
10.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_174991129
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 november 2017 19:09 schreef beantherio het volgende:

[..]

Ik geloof wel dat er dingen veranderen maar het lijkt me niet dat die prijzen heel snel naar beneden zullen gaan. Anders zouden wel veel meer landen een GP willen organiseren.

De berichten dat Liberty media zelf aan het verkennen is of een race op een stratencircuit in Nederland haalbaar is is trouwens wel hoopgevend. Als ze het zelf geheel of gedeeltelijk gaan organiseren zal het ongetwijfeld goedkoper zijn.
Het is te hopen dat Liberty er een andere kijk op heeft, misschien meer in de trend van meer GP's betekent meer auteursrechten, dus meer inkomen en meer populariteit. Bovendien zou ik het niet erg vinden dat we meer races krijgen op de kalender.
pi_175056625
quote:
Gemeente Zandvoort ziet actieve lobby weggelegd om F1 binnen te halen

De Zandvoortse wethouder Gerard Kuipers bereidt zich voor op een actieve lobby om bij andere overheden en het bedrijfsleven steun verwerven zodat Circuit Zandvoort in de toekomst de Formule 1 kan verwelkomen.

De gemeente Zandvoort en Circuit Zandvoort sloegen eerder dit jaar de handen ineen om een haalbaarheidsonderzoek te laten uitvoeren naar de mogelijkheid om de F1 binnen te halen. Wethouder Kuipers rekent erop dat de positief ogende resultaten hem kunnen helpen om ook andere partijen te overtuigen om te participeren.

Kuipers was onder de indruk van de populariteit van Max Verstappen. De Red Bull-rijder brengt sinds 2014 jaarlijks een bezoek aan Circuit Zandvoort en dat gaat sinds de afgelopen twee edities onder de noemer ‘Jumbo Racedagen’. “Het werd steeds groter en dat is een belangrijke reden geweest waarom we in 2015 al zeiden dat we eens serieus moesten beginnen om de Formule 1 terug te halen”, vertelde Kuipers in gesprek met Motorsport.com. “Met ons erfgoed en het feit dat Max Verstappen zo succesvol is – en natuurlijk ook eens wereldkampioen kan worden – zijn we van mening dat we voor hem in Zandvoort een thuisrace moeten organiseren.”

Maar hoe realiseer je een dergelijke droom? Een haalbaarheidsstudie werd als de eerste stap gezien. Onderzoeksbureau Decisio kreeg de taak om uit te zoeken wat de impact van grotere evenementen heeft op regio en aan welke investeringen het circuit moet denken. Daarbij zijn verschillende methodes gebruikt die bij overheden en het bedrijfsleven goed te interpreteren zijn. “We gebruikten dezelfde methode die met grote sportevenementen in Nederland wordt gebruikt en zoals de sportraad ook verzoekt. We wilden dit serieus aanpakken en daarom is er een objectief onderzoek uitgevoerd. Daaruit blijkt dat er echt een stevig fundament ligt voor Zandvoort als circuit voor toekomstige Formule 1-wedstrijden”, benadrukte Kuipers.

Overheidssteun

Bij het binnenhalen van een wereldwijde sport zoals de Formule 1 worden er hoe dan ook kosten gemaakt. Zo zal de baan op een aantal punten gewijzigd moeten worden en om gastheer te mogen zijn zal er jaarlijks naar schatting twintig miljoen euro naar de F1-organisatie overgemaakt moeten worden. Kuipers denkt dat het wel te overzien is. “Ik heb ook wel mensen horen zeggen dat er honderden miljoenen geÔnvesteerd moeten worden, nou, het rapport zegt dat je met tien miljoen een heel eind bent. En dat zijn toch bedragen die voor partijen nog behapbaar zijn om het zo maar te zeggen”, beweerde Kuipers.

Er ligt een scenario dat overheidssteun niet nodig is. In de business case wordt gerekend op 125.000 bezoekers op zondag en nog eens hetzelfde aantal in de dagen ervoor. “We weten dat het kan. En dan kan het zonder overheidssteun. Maar we weten ook dat we die aantallen niet ieder jaar zullen hebben, dus in alle omstandigheden moeten we met elkaar kijken of ook de overheid bereid is om een bijdrage te leveren”, vervolgde hij. “We weten dat de overheid ook geld heeft vrijgemaakt voor grote sportevenementen, dus het wordt nu zaak dat we met de minister in gesprek gaan over de vraag of wij subsidie kunnen krijgen.”

Actieve rol

Kuipers ziet een actieve rol voor de gemeente Zandvoort weggelegd omdat het allerlei ingangen heeft, ook bij andere overheden. “Daarnaast denk ik dat het niet onbelangrijk is om uit te stralen dat je dit als overheid wil. Op die manier kun je ook aan andere partijen laten zien dat er voor hen ook voordeel is. We hebben in het onderzoek laten zien dat binnen de metropool Amsterdam, waar we deel van uitmaken, heel serieus geld verdiend gaat worden als we dit evenement hebben. Wij hebben in Zandvoort niet genoeg hotelcapaciteit om al die gasten te laten overnachten dus in de metropool gaat er tot 40 miljoen euro verdiend worden. Ik kan vanuit onze positie als bestuur hier in Zandvoort natuurlijk ook mijn collega’s heel goed wijzen op wat er voor hun te winnen is.”

Volle agenda

De afronding van het haalbaarheidsonderzoek is pas een eerste stap in een lang traject om de Formule 1 naar Nederland te halen. Welke eisen de FIA en Formula One Group precies stellen aan het circuit is nog niet exact bekend en daarbij dus ook niet de bijbehorende financiŽn. Maar met dank aan deze studie kan het draagvlak in ieder geval in Nederland verder worden vergroot. “Er staat een hoop op de agenda, maar ik ga met een glimlach naar mijn werk omdat we hier serieus werk van maken en het is een hartstikke leuke klus”, glunderde Kuipers. “Je weet dat je het niet alleen voor Zandvoort doet, je doet het om een hele hoop mensen blij te mogen maken. Niet alleen hier, maar ook de autosportfans van over de hele wereld, want men kent Zandvoort nog altijd goed van de Formule 1-races die we hier in het verleden hebben gehad. Het is leuk als je daaraan mag werken.”
https://nl.motorsport.com(...)pers-lobby-2-976416/
10.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_175057115
Prachtig dat er nu echt werk van gemaakt wordt. Ik krijg er meer een meer een goed gevoel bij. Hopelijk pikt Liberty het ook op en gaat het nu echt gebeuren, net zoals in Mexico gebeurd is.
10.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_175057829
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 november 2017 21:54 schreef Nattekat het volgende:

[..]

De N200 is vanaf de duingrens net buiten Haarlem al 2x2 en dat blijft zo tot het circuit. Daar waar die weg 1x1 wordt kan je al splitsen tussen zuid (Aerdenhout -> Leiden) en noord (IJmuiden -> Amsterdam).
Het gebied rond de IKEA in Haarlem kan je inrichten als P+R met pendelbussen en treinen.

Monza werkt volgens mij ook zo.
Dat gebied bij ikea is industriegebied wat in het weekend minder druk is. Bereikbaar vanaf de a200 en wordt weer gevoedt door de a9. Wijs plan wel.

Priority lanes voor die pendelbussen en gaan. Logistiek best een operatie om zo 65.000 man te vervoeren, maar zeker te doen. Zou je eventueel ook kunnen doen bij spaarnwoude of mss ergens bij hoofddorp. Je moet een bult auto's kwijt ergens en een bottleneck voorkomen.

Die andere 60.000 komen met de trein/fiets/vip parkeerplaats/heli ofwat dan ook. Of zijn er al in hotels en campings. Of strand.

Niet iedereen kan met de auto bij het circuit komen. Die splitsing tussen noord en zuid die jij noemt, gaat niet werken vrees ik. Die komen met elkaar in de knel namelijk in Aerdenhout als ze de n201 tegenkomen. De aan- en afvoer is gewoon prut. Met bovenstaande oplossing is dat wel haalbaar zonder een megafile.

Owja, en vanaf 6.00 uur al beginnen. Zaterdag en zondag.
'Je gaat het pas zien als je het begrijpt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_175058263
En 1 ding.
Spa schijnt een exclusiviteit voor de Benelux te hebben in het contract. Mocht Spa verdwijnen door toedoen van Zandvoort, mag prins brilsmurf de tyfus genieten.

Daar doe je namelijk ieder iemand die met F1 te maken heeft, totaal geen plezier mee.
'Je gaat het pas zien als je het begrijpt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_175058271
quote:
0s.gif Op maandag 13 november 2017 23:55 schreef Red_85 het volgende:
En 1 ding.
Spa schijnt een exclusiviteit voor de Benelux te hebben in het contract. Mocht Spa verdwijnen door toedoen van Zandvoort, mag prins brilsmurf de tyfus genieten.

Daar doe je namelijk ieder iemand die met F1 te maken heeft, totaal geen plezier mee.
Dat contract duurt niet lang meer.

En zo druk als het dit jaar was, was gewoon achterlijk. Zo lang de NŁrburgring niet terug komt, gaat het prima samen.
10.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_175058302
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 november 2017 19:00 schreef beantherio het volgende:
Wat ik uit artikelen als deze en deze haal is dat de entry fee over meerdere jaren toch wel echt gigantisch is. Voor het eerste jaar betaal je rond de 20 miljoen dollar maar dat kan vervolgens oplopen tot 70 miljoen of meer. Voor een contract met een (heel gangbare) duur van 10 jaar kan de totale prijs over die periode oplopen tot richting de 600 a 700 miljoen. En da's dan nog ex. de investeringen die je moet doen om alle faciliteiten op orde te brengen. Ik vraag me af hoe dat is meegewogen in dit onderzoek. :{

Er is een reden dat zelfs de Britten en Duitsers aanhikken tegen de enorme kosten.
Interesse in Duitsland is ook volledig ingestort na het stoppen van Schumacher. Verwacht dat hetzelfde gaat gebeuren met GB als Hamilton stopt.
pi_175058702
quote:
0s.gif Op maandag 13 november 2017 23:57 schreef M.Melandri het volgende:

[..]

Interesse in Duitsland is ook volledig ingestort na het stoppen van Schumacher. Verwacht dat hetzelfde gaat gebeuren met GB als Hamilton stopt.
GB is de bakermat zo'n beetje van deze discipline.
'Je gaat het pas zien als je het begrijpt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_175058730
quote:
1s.gif Op maandag 13 november 2017 23:55 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Dat contract duurt niet lang meer.

En zo druk als het dit jaar was, was gewoon achterlijk. Zo lang de NŁrburgring niet terug komt, gaat het prima samen.
Wel 2 setjes GPs heel dicht bij elkaar als het lukt. Monaco - Frankrijk en Belgie - Nederland - Duitsland.

Hoop dan geen zelfde effect als Malaysia en Singapore waar de een de fans wegtrekt van de ander. Dat zijn wel realistisch kwesties.
'Je gaat het pas zien als je het begrijpt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_175058775
Max blijft nog wel een jaartje of 10 minimaal, dus het risico dat het niks gaat worden is klein. Tel daarbij op dat het circuit zelfs in de huidige staat nog best veel gebruikt wordt en de verbouwing is prima te verdedigen.

En het is natuurlijk ťťn van de mooiste circuits, net als Spa. Als de F1 eenmaal binnen is, raak je het niet zo makkelijk meer kwijt. Het kan zelfs de redding van Spa op de kalender zijn door het om-en-om te doen.
10.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_175058792
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 november 2017 00:42 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Wel 2 setjes GPs heel dicht bij elkaar als het lukt. Monaco - Frankrijk en Belgie - Nederland - Duitsland.

Hoop dan geen zelfde effect als Malaysia en Singapore waar de een de fans wegtrekt van de ander. Dat zijn wel realistisch kwesties.
Nederland moet in mei of juni, dan kan BelgiŽ eind augustus houden.

Hockenheim is te ver om problemen te geven.
10.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_175058980
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 november 2017 00:48 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Nederland moet in mei of juni, dan kan BelgiŽ eind augustus houden.

Hockenheim is te ver om problemen te geven.
Dit is een beter idee dan om en om. Spa is HET circuit waar collectief naar uit wordt gekeken. Ondanks de crappy faciliteiten. De baan is gewoon zo enorm vet.
'Je gaat het pas zien als je het begrijpt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_175061669
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 november 2017 01:19 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Dit is een beter idee dan om en om. Spa is HET circuit waar collectief naar uit wordt gekeken. Ondanks de crappy faciliteiten. De baan is gewoon zo enorm vet.
Om en om is dan weer een beter idee dan geen van beiden ;)
Spa heeft het financieel erg moeilijk, net als Silverstone.
10.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  dinsdag 14 november 2017 @ 10:17:48 #42
287899 Smoofie
Duikeendje? Duikeendje!!
pi_175061779
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 november 2017 19:18 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Heb jij wel eens de radio aan staan in de zomer?

De n201 is gewoon bagger vanaf heemstede naar zandvoort en vanaf bloemendaal is de n200 pas fatsoenlijk 2x2. 100.000 man plus gaat het hierover he. Geen dagje uitwaaien of paasraces.

Maar qua kosten van die 20mln... Wie heeft ook alweer die grote groene borden langs de circuits? Ik bedoel hier ook even geen rolex.
Er zijn al een paar GPs op de kalender die dat als sponsor voor de naam hebben staan. Uit Zoeterwoude gaat al een enorme bak geld naar de F1. Dit zouden ze ook kunnen.

Hoe NLs?
Heineken Dutch Grand Prix

En Max met de grote beker. Straatfeest.
Wat dacht je van onze trots? Shell. Shell en F1, prima combinatie. ING erbij voor wat "Nederlandse sport" sponsoring en hupakee.
AFCA
Qui audet adipiscitur
pi_175061880
quote:
7s.gif Op dinsdag 14 november 2017 10:17 schreef Smoofie het volgende:

[..]

Wat dacht je van onze trots? Shell. Shell en F1, prima combinatie. ING erbij voor wat "Nederlandse sport" sponsoring en hupakee.
Heineken is 1 van de 5 hoofdsponsoren en heeft iets van 5 GP's als naamsponsor op de huidige kalender
Shell levert brandstoffen en smeermiddelen (en een hoop geld) aan Ferrari
ING zat bij Renault, maar doet nu weinig meer na de crisis. Andere koers.

Maar wij maken ons druk om dat geld dus? _O-
'Je gaat het pas zien als je het begrijpt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_175062012
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 november 2017 10:10 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Om en om is dan weer een beter idee dan geen van beiden ;)
Spa heeft het financieel erg moeilijk, net als Silverstone.
Spa en Silverstone zijn beide van die GP's die eigenlijk standaard op de kalender zouden moeten staan. Dat rijtje is wel iets langer dan die 2, maar is wel de backbone van het seizoen. Die GP's zouden er standaard op moeten staan, ongeacht of ze lokaal. Beetje F1 legacy/ haritage zeg maar.

Dus gewoon standaard ;)
'Je gaat het pas zien als je het begrijpt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_175073341
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 november 2017 10:29 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Spa en Silverstone zijn beide van die GP's die eigenlijk standaard op de kalender zouden moeten staan. Dat rijtje is wel iets langer dan die 2, maar is wel de backbone van het seizoen. Die GP's zouden er standaard op moeten staan, ongeacht of ze lokaal. Beetje F1 legacy/ haritage zeg maar.

Dus gewoon standaard ;)
Toch is Silverstone nog altijd een groot vraagteken voor volgend jaar.
10.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  dinsdag 14 november 2017 @ 23:52:21 #46
199696 JtodaX
Dat ben ik. Jij. Ons.
pi_175079555
quote:
Formule 1-kalender 2018

Datum Race Circuit
25 mrt '18 AustraliŽ Albert Park
8 apr '18 Bahrein Sakhir
15 apr '18 China Shanghai
29 apr '18 Azerbeidzjan Baku Street Circuit
13 mei '18 Spanje Circuit de Catalunya
27 mei '18 Monaco Monte Carlo
10 jun '18 Canada Montreal
24 jun '18 Frankrijk Paul Ricard
1 jul '18 Oostenrijk Red Bull Ring
8 jul '18 Groot-BrittanniŽ Silverstone
22 jul '18 Duitsland Hockenheim
29 jul '18 Hongarije Hungaroring
26 aug '18 BelgiŽ Spa-Francorchamps
2 sep '18 ItaliŽ Monza
16 sep '18 Singapore Marina Bay
30 sep '18 Rusland Sochi
7 okt '18 Japan Suzuka
21 okt '18 Verenigde Staten Circuit of the Americas
28 okt '18 Mexico Mexico Stad
11 nov '18 BraziliŽ Interlagos
25 nov '18 Abu Dhabi Yas Marina

https://www.gpupdate.net/nl/kalender/273/formule-1-kalender-2018/
Geen Silverstone zou pijnlijk zijn
Ik aanvaard geen enkele aansprakelijkheid voor de inhoud van de door mij geplaatste berichten.
pi_175079799
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 november 2017 23:52 schreef JtodaX het volgende:

[..]

Geen Silverstone zou pijnlijk zijn
Zit er een jaartje naast. Volgend jaar stond nog wel vast, daarna is onzeker. Deze zomer is het contract door het circuit ontbonden.
10.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  woensdag 15 november 2017 @ 00:19:07 #48
199696 JtodaX
Dat ben ik. Jij. Ons.
pi_175079935
quote:
1s.gif Op woensdag 15 november 2017 00:09 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Zit er een jaartje naast. Volgend jaar stond nog wel vast, daarna is onzeker. Deze zomer is het contract door het circuit ontbonden.
2018 en 2019 staan nog wel vast, alleen daarna is onzeker.
Ik aanvaard geen enkele aansprakelijkheid voor de inhoud van de door mij geplaatste berichten.
pi_175087334
http://gpupdate.net/nl/f1(...)andvoort-staat-stil/

In het kader 'wij van WC-eend'. Assen is het er niet mee eens.
10.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_175123477
is het complete onderzoek ook ergens te lezen?
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
abonnementen ibood.com bol.com Gearbest
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')