abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 9 november 2017 @ 19:15:58 #1
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_174965400
Technologie en Apparaten die aan het verdwijnen zijn, gaan verdwijnen of zullen verdwijnen door Smartphones cq tablets

Je Smartphone kan heel veel, vervangt heel veel. Maar wat is er nu al aan het verdwijnen en zal er nog verdwijnen? Wat gaat de weg van de Dodo?

De compact camera: Kiekjes schieten doet vrijwel iedereen met zijn smartphone. Nikon is inmiddels Fabrieken aan het sluiten waar deze gemaakt worden. Ze worden nauwelijks nog verkocht.

Ingebouwde navigatiesystemen in Auto’s: Duizenden euro’s betaal je bij sommige fabrikanten voor “multimedia” systemen (boordcomputer, Radio Navigatie). Waarom zou je dit betalen? Je smartphone werkt wellicht niet zo prettig maar heeft wel zeer actuele file informatie (dat hebben te veel auto fabrikant systemen maar slecht of nauwelijks). Roaming kosten in rekening brengen mogen de Telco’s niet meer, dus ook in het buitenland (binnen de EU) kan je de actuele verkeersinfo’s krijgen.

MP3 speler, tja, die is al verdwenen. Hoewel ik mijn iPod Classic nog dagelijks gebruik en als zeer prettig ervaar worden ze niet meer gemaakt.

Games, is je mobiel een volwaardig gaming device, als overtreffende trap van de Gameboy achtige apparaten?

De klassieke GSM telefoon, worden die nog gebruikt? Volgens mij nauwelijks of helemaal niet meer.

De Pinpas, zal deze verdwijnen en betalen we met de telefoon? Deze acht ik in de VS waarschijnlijker dan in Nederland, want je kan in NL overal gratis met je pinpas betalen.

Voor een beetje op internet surfen, zaken nazoeken gebruik ik alleen nog maar een Tablet, Laptop gebruik ik privé eigenlijk helemaal niet meer, desktop alleen voor Photoshop en video editing, DTP. Zakelijk nog wel een laptop. Vervangt een snelle tablet de Laptop over een tijdje?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  donderdag 9 november 2017 @ 19:18:53 #2
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_174965476
Een goed toetsenbord vind ik in sommige gevallen nog onvervangbaar
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  donderdag 9 november 2017 @ 19:21:05 #3
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_174965517
quote:
0s.gif Op donderdag 9 november 2017 19:18 schreef LXIV het volgende:
Een goed toetsenbord vind ik in sommige gevallen nog onvervangbaar
Vind nog maar eens een goed toetsenbord. Mijn laatste goede toetsenbord was een van IBM, daar kon je koppen mee inslaan en had een DIN stekker
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_174965541
quote:
1s.gif Op donderdag 9 november 2017 19:21 schreef Pietverdriet het volgende:
Vind nog maar eens een goed toetsenbord.
Die zijn er nog meer dan genoeg hoor. Met allerhande verschillende soorten switches, net wat je prettig vindt. Volop verkrijgbaar. :)
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
  donderdag 9 november 2017 @ 19:23:41 #5
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_174965574
quote:
7s.gif Op donderdag 9 november 2017 19:22 schreef Geralt het volgende:

[..]

Die zijn er nog meer dan genoeg hoor. Met allerhande verschillende soorten switches, net wat je prettig vindt. Volop verkrijgbaar. :)
Maar goed, das off topic
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_174965588
quote:
1s.gif Op donderdag 9 november 2017 19:23 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Maar goed, das off topic
Zeker, maar ik wilde het toch even aanstippen. Carry on :)
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_174965612
Waterpas, bij ons op de bouw gebruikt niemand er nog één.
Gewoon allemaal uitlijnen met de smartfeun waterpas app.
pindazakje
pi_174965649
Zakjapanner
pindazakje
pi_174965657
Horloge
pindazakje
pi_174965675
Ik betaal al vrijwel alles met de telefoon, enige wat ik nog mis is om mijn auto te starten en voordeur van de woning hiermee te kunnen openen om zonder iets dan mijn telefoon de deur uit te stappen.

Alles wat je omschrijft ben ik het mee eens behalve gaming, dat gaat gewoon nooit wat worden puur op smartphones.
pi_174965798
quote:
0s.gif Op donderdag 9 november 2017 19:27 schreef Deshain het volgende:
Ik betaal al vrijwel alles met de telefoon, enige wat ik nog mis is om mijn auto te starten en voordeur van de woning hiermee te kunnen openen om zonder iets dan mijn telefoon de deur uit te stappen.

Alles wat je omschrijft ben ik het mee eens behalve gaming, dat gaat gewoon nooit wat worden puur op smartphones.
Volgens mij zijn er al elektronische sloten beschikbaar voor je deur die je met je smartphone kan bedienen.
pi_174965832
Gaming kan echt wel wat worden op smartphones. Ik zie iets op cloudbasis zoals PS now best wel gebeuren op de smartphones (dit eventueel streamen naar televisie).
pi_174965949
quote:
0s.gif Op donderdag 9 november 2017 19:34 schreef Goudenvis het volgende:
Gaming kan echt wel wat worden op smartphones. Ik zie iets op cloudbasis zoals PS now best wel gebeuren op de smartphones (dit eventueel streamen naar televisie).
Een FPS shooter op je TV spelen via je telefoon die verbonden is met de wifi?
Denk niet dat het snel zal gebeuren maar het is misschien mogelijk. :)
  donderdag 9 november 2017 @ 19:41:23 #14
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_174966005
quote:
1s.gif Op donderdag 9 november 2017 19:33 schreef Goudenvis het volgende:

[..]

Volgens mij zijn er al elektronische sloten beschikbaar voor je deur die je met je smartphone kan bedienen.
Heb hier nieuwe garagedeuren; heb die optie maar niet genomen.
Modern gedoe :')
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_174966369
quote:
0s.gif Op donderdag 9 november 2017 19:39 schreef Idenue het volgende:

[..]

Een FPS shooter op je TV spelen via je telefoon die verbonden is met de wifi?
Denk niet dat het snel zal gebeuren maar het is misschien mogelijk. :)
Waarom streamen naar een ander scherm als je je toestel ook als beamer kunt gebruiken.
pindazakje
pi_174966584
quote:
0s.gif Op donderdag 9 november 2017 19:51 schreef Hyaenidae het volgende:

[..]

Waarom streamen naar een ander scherm als je je toestel ook als beamer kunt gebruiken.
Omdat de fabrikanten die dingen al te dik vinden als er een headphonejack inzit :')
pi_174966622
quote:
0s.gif Op donderdag 9 november 2017 19:39 schreef Idenue het volgende:

[..]

Een FPS shooter op je TV spelen via je telefoon die verbonden is met de wifi?
Denk niet dat het snel zal gebeuren maar het is misschien mogelijk. :)
Opzich als de verbinding snel genoeg is...
pi_174966917
quote:
1s.gif Op donderdag 9 november 2017 19:33 schreef Goudenvis het volgende:

[..]

Volgens mij zijn er al elektronische sloten beschikbaar voor je deur die je met je smartphone kan bedienen.
Ja klopt, alleen de betrouwbaarheid heb ik mijn twijfels over.
pi_174966954
Je zal vermoedelijk nog wel enige niches houden, want smartphones hebben gewoon als nadeel dat ze wel heel veel kunnen, maar niets super goed. En dan houd je dus niches, voor mensen die een supergoed navigatiesysteem willen, of een super goede camera of een geweldige Mp3-speler.

Zo maakte Cowon altijd kwaliteits-MP3-spelers die de kwaliteit van iPods of telefoons compleet voorbijstreefden... En die maken ze nog steeds.

[ Bericht 2% gewijzigd door Jordy-B op 09-11-2017 20:20:00 ]
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_174972231
quote:
Games, is je mobiel een volwaardig gaming device, als overtreffende trap van de Gameboy achtige apparaten?
mobiel kan ik geen volwaardig gaming device noemen.. eerder een apparaat waar je een veredeld ad supported flash spelletje op kan spelen.., voor de rest pak ik mijn pc
pi_174973644
quote:
0s.gif Op donderdag 9 november 2017 23:28 schreef mschol het volgende:

[..]

mobiel kan ik geen volwaardig gaming device noemen.. eerder een apparaat waar je een veredeld ad supported flash spelletje op kan spelen.., voor de rest pak ik mijn pc
Ik emuleer games van de gameboy op mijn mobiel. Ik vind het echt enorm jammer dat mobile gaming tegenwoordig bijna alleen nog maar reclame of microtransactie meuk is geworden.
pi_175129326
quote:
14s.gif Op donderdag 9 november 2017 19:24 schreef Hyaenidae het volgende:
Waterpas, bij ons op de bouw gebruikt niemand er nog één.
Gewoon allemaal uitlijnen met de smartfeun waterpas app.
Je meent het. Wist niet eens dat daar een App voor was. Kun je nagaan. :')
pi_175141676
Iedereen die een beetje kan fotograferen doet dat niet met een smartphone. Dat is gewoon bagger , alleen goed voor een faceboek, dertien in een dozijn plaatje (ja ook met de Samsung / Apple 8 9 of 10 of waar ze ook maar zijn nu)
"Ow, my schnoz! My punim! My pupik! My genechtagazoink!"
  vrijdag 17 november 2017 @ 22:05:19 #24
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_175141791
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 november 2017 22:01 schreef vaarsuvius het volgende:
Iedereen die een beetje kan fotograferen doet dat niet met een smartphone. Dat is gewoon bagger , alleen goed voor een faceboek, dertien in een dozijn plaatje (ja ook met de Samsung / Apple 8 9 of 10 of waar ze ook maar zijn nu)
Een goede fotograaf maakt betere foto’s met een iPhone dan een gearophiel met een 5DmarkIV
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_175141840
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 november 2017 22:05 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Een goede fotograaf maakt betere foto’s met een iPhone dan een gearophiel met een 5DmarkIV
Maar diezelfde goede fotograaf maakt nog betere foto's met een simpel Nikonnetje of een echte spiegelreflex. Dus die zal hij of zij dan ook gebruiken.
"Ow, my schnoz! My punim! My pupik! My genechtagazoink!"
  vrijdag 17 november 2017 @ 22:48:44 #26
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_175142926
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 november 2017 22:07 schreef vaarsuvius het volgende:

[..]

Maar diezelfde goede fotograaf maakt nog betere foto's met een simpel Nikonnetje of een echte spiegelreflex. Dus die zal hij of zij dan ook gebruiken.
Je telefoneert ook beter met een telefoon op een ss7 netwerk
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_175146508
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 november 2017 22:05 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Een goede fotograaf maakt betere foto’s met een iPhone dan een gearophiel met een 5DmarkIV
Nee
Feel the fuzz!
  zaterdag 18 november 2017 @ 08:27:34 #28
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_175146908
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 november 2017 04:20 schreef Kalebatz het volgende:

[..]

Nee
:W :')
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_175146923
quote:
14s.gif Op donderdag 9 november 2017 19:24 schreef Hyaenidae het volgende:
Waterpas, bij ons op de bouw gebruikt niemand er nog één.
Gewoon allemaal uitlijnen met de smartfeun waterpas app.
Leuk dat je 1 steen waterpas kan leggen met met je smartphone, maar een hele rij hoe werkt dat dan?
  zaterdag 18 november 2017 @ 08:32:03 #30
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_175146928
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 november 2017 08:31 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Leuk dat je 1 steen waterpas kan met met je smartphone, maar een hele rij hoe werkt dat dan?
Lat erover?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_175146945
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 november 2017 08:32 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Lat erover?
zo'n mooie houten die ergens in de hoek van de bouw ligt. Die zal ook wel niet echt recht zijn. :D
pi_175148915
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 november 2017 08:27 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

:W :')
Wat loop je nou te miepen Piet... Een fotograaf kan ook niet toveren en kan niet de fysische beperkingen van een telefoon cameraatje opheffen. Fotograferen bestaat niet alleen uit het juiste shot 'zien' , je hebt ook met licht, beweging en afstand te maken. Daar is de telefoon gewoon veel slechter in dan een echte camera. Dus ook de beste fotograaf kan alleen een beperkt soort goede foto's maken met een I-phone, namelijk statische onderwerpen in goed licht op een geringe afstand.
"Ow, my schnoz! My punim! My pupik! My genechtagazoink!"
pi_175149601
Laptops zullen vast verdwijnen en vervangen worden door hybride tablets.
1 + 1 = blauw
  zaterdag 18 november 2017 @ 13:00:39 #34
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_175150874
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 november 2017 12:06 schreef Kamina het volgende:
Laptops zullen vast verdwijnen en vervangen worden door hybride tablets.
Verschillende collega’s van mij werken al met een tablet met een keyboard, ik ga echter mijn privé iPad pro niet op het werk gebruiken, hoewel het prima kan, MS Office doet het prima
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zaterdag 18 november 2017 @ 13:02:45 #35
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_175150933
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2017 11:27 schreef vaarsuvius het volgende:

[..]

Wat loop je nou te miepen Piet... Een fotograaf kan ook niet toveren en kan niet de fysische beperkingen van een telefoon cameraatje opheffen. Fotograferen bestaat niet alleen uit het juiste shot 'zien' , je hebt ook met licht, beweging en afstand te maken. Daar is de telefoon gewoon veel slechter in dan een echte camera. Dus ook de beste fotograaf kan alleen een beperkt soort goede foto's maken met een I-phone, namelijk statische onderwerpen in goed licht op een geringe afstand.
Jij loopt te miepen, ik zei dat een goede fotograaf met een smartphone betere foto’s maakt dan een gearophiel met een canon fulltime frame, daar doe jij niets aan af met wat je post.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_175151483
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 november 2017 13:02 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Jij loopt te miepen, ik zei dat een goede fotograaf met een smartphone betere foto’s maakt dan een gearophiel met een canon fulltime frame, daar doe jij niets aan af met wat je post.
Jawel, want mijn punt is dat dat afhankelijk is van het gefotografeerde onderwerp.

Die fotograaf kan die betere foto alleen maken als het bv om een portret gaat of om een simpel stilleven.

Maar nu is de opdracht, he maak ff een foto van die vogel die daar aan de overkant van de rivier in die boomtop zit, Ik wil graag weten of het een kleine of een grote bonte specht is.

Nu wint ineens de man met de fotocamera.

Nog eentje dan... een finishfoto van Daphne Schippers die de 100 meter loopt bij de FBK games in Hengelo. Dat ziet er dus niet uit met een telefoon. (spreek ik uit ervaring)
"Ow, my schnoz! My punim! My pupik! My genechtagazoink!"
pi_175153446
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 november 2017 08:27 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

:W :')
Gearophiel. Heb je dat zelf verzonnen?

Een goede fotograaf kan met een iPhone een acceptabele foto maken. Mits de omstandigheden juist zijn want de sensor in de camera is super klein. Een stilstaand beeld zal dus wel lukken op een mooie zonnige dag.
Plus een filtertje er overheen en het lijkt al heel wat.

Een “gierofiel” kan met een dlsr, zelf als ie dat ding nog nooit heeft gezien, in auto-modus op diezelfde dag een kwalitatief veel betere foto maken.
Feel the fuzz!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')