abonnement Unibet Coolblue
pi_174964205
Ik ben op zoek naar een nep open haard maar al die dingen zijn 2000watt en zo. Ik wil het voornamelijk voor de sfeer/uiterlijk. Hij hoeft niet echt te verwarmen want ja we wonen in Nederland en hier heb je sowieso maar 2 max 3 maanden per jaar de verwarming aan.. Dus daarom hoef ik niet 2000watt aan energie te verspillen om zo'n ding aan te hebben dus heeft iemand hier verstand van die dingen en kan je ook het verwarmings gedeelte uitzetten dat het alleen een beetje brand? Of slechts een klein beetje gloeit of zo dus niet alsof je constant een stofzuiger of wasmachine aan hebt aan energie?

Tnx
pi_174964226
https://www.gamma.nl/asso(...)lfast/p/B537483?sg=a Dit bijvoorbeeld. 2000watt en 1000watt. (en zo vind ik ze allemaal overal) Ik heb echt geen zin om zoveel energie te verspillen. Heb je niet zulke dingen die enkel voor de show zijn?
pi_174964255
“vuur” en verwarming zijn meestal los.
.
pi_174964258
Ik heb een echte houtkachel. Als ik wel sfeer maar geen warmte wil zet ik er kaarsjes in. Misschien is dat een idee voor je?
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
pi_174964275
quote:
1s.gif Op donderdag 9 november 2017 18:11 schreef valentijn101 het volgende:
Ik heb een echte houtkachel. Als ik wel sfeer maar geen warmte wil zet ik er kaarsjes in. Misschien is dat een idee voor je?
Nee kaarsjes of een schoorsteen maken door de woonkamer van m'n bovenbuurman zijn geen optie.

Het moet gewoon simpel en rond een eurootje of 200 zo'n ding worden. Het moet er ook een beetje luk uitzien en dus niet constant warmte af te geven

Ik heb ze wel eens gezien in restaurants en als ik m'n hand erbij hou geven ze geen warmte af maar ik kan die dingen nergens vinden. Het is overal 1000watt of 2000watt
pi_174964398
Misschien een waterdamphaard, bv https://www.uwkachel.nl/faber-cassette-600.html

En anders een monitor met een filmpje van een haardvuur :P
pi_174964449
quote:
1s.gif Op donderdag 9 november 2017 18:22 schreef dragonrider het volgende:
Misschien een waterdamphaard, bv https://www.uwkachel.nl/faber-cassette-600.html

En anders een monitor met een filmpje van een haardvuur :P
Ah ja dat lijkt er op idd. Geeft geen warmte af.

Maar heb je ook iets waarbij je kan kiezen tussen wel en geen warmte? Ik heb echt de ballen verstand van wat voor verschillende soorten nephaarden je hebt dus ik waardeer alle info ^O^

Je hebt ze ook op alcohol volgens mij maar ik weet niet hoeveel geld je dan kwijt bent voor bijvulling. En iets met afstandsbediening is sowieso wel chill. Of een timer of zo maar dat kan je er zelf op knutselen denk ik.
pi_174964461
Wie oh wie kan mij ff vertellen wat voor soorten je allemaal hebt of wat het beste bij mij past? tnx *;
pi_174964685
Ik heb iets gevonden: https://aanbiedingen.tele(...)feerhaard-13814.html

quote:
3 warmte-instellingen (geen warmte, alleen sfeer, medium en maximum)
Dit lijkt op zich wat ik nodig heb maar dit is echt de enige die ik zo vind. Al die andere dingen bij gamma, karwei, praxis, leenbakker en zo zijn enkel 1000w of 2000w. Hoe werkt dit ding dan? :')

Ik snap die hele techniek erachter niet :'(

Tevens weet ik niet echt welk merk of bedrijf dat telegraaf ding is. Of maken ze nu behalve kranten ook al open haarden?
pi_174966191
Het zijn nep vlammetjes, met leds. Het is niet echt, wat snap je er niet aan?
.
pi_174967998
Al die haarden die je zag met 1000-2000 watt kunnen ook gewoon alleen het vuur tonen. Die wattages zijn voor als je gaat verwarmen.
Laat die handjes wapperen!
pi_174982882
quote:
1s.gif Op donderdag 9 november 2017 19:46 schreef Fer het volgende:
Het zijn nep vlammetjes, met leds. Het is niet echt, wat snap je er niet aan?
Omdat je verschillende soorten hebt. Met alcohol en zo. Ledjes klinkt trouwens wel heel cheapass, je ziet deze dingen vaak in bouwmarkten en dat is amper van echt te onderscheiden. Of zijn die leds zo goed tegenwoordig?
pi_174982887
quote:
0s.gif Op donderdag 9 november 2017 20:49 schreef Gieliovd het volgende:
Al die haarden die je zag met 1000-2000 watt kunnen ook gewoon alleen het vuur tonen. Die wattages zijn voor als je gaat verwarmen.
Weet je dat zeker? Wat zag het er niet bij staan
pi_174983219
Bij mij weten kun je zo beetje alle sfeerharden apart regelen.
Volgens mij gebruikt bijna niemand zo'n ding om te verwarmen vanwege de hoge kosten.
En anders bel je een paar winkels op en vraag je het na.
Of je lijkt op Marktplaats, staan er zat op
pi_174983579
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 november 2017 16:32 schreef Bas_Verstappen het volgende:

[..]

Omdat je verschillende soorten hebt. Met alcohol en zo. Ledjes klinkt trouwens wel heel cheapass, je ziet deze dingen vaak in bouwmarkten en dat is amper van echt te onderscheiden. Of zijn die leds zo goed tegenwoordig?
Met alcohol is echt vuur, dat zoek je toch niet. De duurste met cheapass leds kosten over de 2000¤ en de goedkoopste zijn plastic houtblokken met een gloeilamp erin. Doorgaans hoe duurder hoe realistischer de vlammetjes zijn. Allemaal kun je het warmte gedeelte uit of aan zetten.
.
pi_175036224
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 november 2017 17:14 schreef Fer het volgende:

[..]

Met alcohol is echt vuur, dat zoek je toch niet. De duurste met cheapass leds kosten over de 2000¤ en de goedkoopste zijn plastic houtblokken met een gloeilamp erin. Doorgaans hoe duurder hoe realistischer de vlammetjes zijn. Allemaal kun je het warmte gedeelte uit of aan zetten.
Ik was dit weekend bij de bouwmarkt maar die dingen zijn toch wel wat meer dan leds? Ziet er mega realistisch uit. Jullie hebben wel gelijk dat je de warmte kan uitzetten op veel van die dingen rond de 200 euro. Zag wel zo'n knop erop daarvoor en ze voelde ook niet warm dus ja.

Maar ja waarom ze dat dan niet in de beschrijving zetten? Ik ga er denk ik maar wel eentje in de winkel kopen dan kan je hem tenminste even zien.

Zal ik er eentje aan de muur hangen of met zo'n schouw eromheen en dan op de grond tegen de muur? De bedoeling was om hem onder m'n tv te plaatsen die komt wel aan de muur waarschijnlijk.
  maandag 13 november 2017 @ 07:13:06 #17
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_175036305
TS, wat zoek je? Echte vlammen die geen warmte afgeven, of de illusie van vlammen (die dus geen warmte afgeven)?

En moet het zo'n open haard zijn die "in" de wand gaat of mag het ook iets anders zijn?
pi_175036825
Elke elektrische sfeerhaard kun je de warmte van uitschakelen terwijl je wel naar nep-vlammen blijft kijken.
pi_179187050
Bedankt voor de tip bart. Heb vorige week ook zo een waterdamp haard gekocht. Geen verwarming op het apparaat. Maar wel hele mooie nep vlammen. Heb deze nu ingebouwd in mijn tv meubel. Was niet moeilijk. Dus moet je maar even spelen op internet. Volgens mij hebben ze hier veel van die dingen https://www.haardjesland.nl/sfeerhaard . Kijk maar eens.
Topi
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')