abonnementen ibood.com bol.com Gearbest
pi_174952642
Welkom bij de gelegenheid tot in principe onbelemmerd gespui van politieke ideeën en populistisch geblaat zonder financiële justificatie. Ook geschikt voor al het politieke non-nieuws, bestuurlijke ongehoorzaamheid en alleen maar grappig bedoelde complottheorieën. Iedereen is welkom, vooral Angela.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
“The Grand Canyon is a minor crevice compared to the vast chasm of ignorance of that man,” - Salmond about Donald Trump
pi_174952659
quote:
7s.gif Op donderdag 9 november 2017 00:08 schreef skysherrif het volgende:

[..]

Volgens mij is het toch omdat vrijwel alles dat je moet leren ooit is gedaan zonder GR en dat studenten het dus ook zonder GR moeten kunnen?
Nee, een GR is super handig voor het plotten van grafieken en dergelijke. Natuurlijk kan dat met de hand, maar een derdegraads of hogere functie met de hand plotten is belachelijk moeilijk en erg tijdrovend. Ik geloof niet dat er een studie is waar dat van je verwacht wordt. Verder kan een GR ook allerlei kansberekeningen uitvoeren en nog een boel functies die ik ook niet ken.

Maar je kunt in een GR ook hele lappen tekst kwijt, dus die mag je nooit bij een tentamen houden waar je hem niet per se nodig hebt. Alle "normale" rekensommen kunnen op een normale rekenmachine, en zeker economische/bedrijfskundige sommen.
We're not scaremongering. This is really happening.
pi_174952686
quote:
0s.gif Op donderdag 9 november 2017 00:12 schreef Tchock het volgende:

[..]

Nee, een GR is super handig voor het plotten van grafieken en dergelijke. Natuurlijk kan dat met de hand, maar een derdegraads of hogere functie met de hand plotten is belachelijk moeilijk en erg tijdrovend. Ik geloof niet dat er een studie is waar dat van je verwacht wordt. Verder kan een GR ook allerlei kansberekeningen uitvoeren en nog een boel functies die ik ook niet ken.

Maar je kunt in een GR ook hele lappen tekst kwijt, dus die mag je nooit bij een tentamen houden waar je hem niet per se nodig hebt. Alle "normale" rekensommen kunnen op een normale rekenmachine, en zeker economische/bedrijfskundige sommen.
Ik krijg dit jaar dus juist kansberekening enzo en ik dacht dat we geen GR mogen gebruiken.
Je gaat het pas zien als je het door hebt
pi_174952689
quote:

[..]

En ja... dat weet ik gheheeheheheh
pi_174952696
quote:
7s.gif Op donderdag 9 november 2017 00:14 schreef skysherrif het volgende:

[..]

Ik krijg dit jaar dus juist kansberekening enzo en ik dacht dat we geen GR mogen gebruiken.
Ik weet niet precies wat voor kansberekeningen je krijgt, maar permutaties en combinaties moet je inderdaad zelf kunnen. De GR kan dat ook in een fractie van de tijd zelf. :P

Maar een GR kan ook allerlei zaken die je echt niet zelf kunt of die je gewoon weken zouden kosten.
pi_174952703
quote:

[..]

Uhhh.
Ga maar eens een normaalverdeling of een binomiale verdeling maken zonder GR. Ook bij het berekenen van kastromen over vele jaren is dat erg handig.

Beter reikt de instelling zelf die krengen uit bij zo'n tentamen :')
TOT ZIENS!
pi_174952711
quote:
0s.gif Op donderdag 9 november 2017 00:15 schreef Tchock het volgende:

[..]

Ik weet niet precies wat voor kansberekeningen je krijgt, maar permutaties en combinaties moet je inderdaad zelf kunnen. De GR kan dat ook in een fractie van de tijd zelf. :P

Maar een GR kan ook allerlei zaken die je echt niet zelf kunt of die je gewoon weken zouden kosten.
NPR functie op casio.
TOT ZIENS!
pi_174952725
quote:
7s.gif Op donderdag 9 november 2017 00:16 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Uhhh.
Ga maar eens een normaalverdeling of een binomiale verdeling maken zonder GR. Ook bij het berekenen van kastromen over vele jaren is dat erg handig.

Beter reikt de instelling zelf die krengen uit bij zo'n tentamen :')
Ik kan een normale of binominale verdeling maken zonder GR, inderdaad. Hoezo?
pi_174952748
quote:
0s.gif Op donderdag 9 november 2017 00:18 schreef Tchock het volgende:

[..]

Ik kan een normale of binominale verdeling maken zonder GR, inderdaad. Hoezo?
Dat is toch idioot veel werk?
TOT ZIENS!
pi_174952760
quote:
7s.gif Op donderdag 9 november 2017 00:19 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Dat is toch idioot veel werk?
Nee, dat valt reuze mee. Een groot deel er van hoort bij de vwo-stof voor wiskunde A.

Natuurlijk bespaart een GR heel veel tijd, dat is ook de reden dat je het ding gebruikt. 50! op de GR is drie seconden werk. Met de hand kost het je wel een kwartier (als het niet meer is).
pi_174952780
quote:
0s.gif Op donderdag 9 november 2017 00:20 schreef Tchock het volgende:

[..]

Nee, dat valt reuze mee. Een groot deel er van hoort bij de vwo-stof voor wiskunde A.

Natuurlijk bespaart een GR heel veel tijd, dat is ook de reden dat je het ding gebruikt. 50! op de GR is drie seconden werk. Met de hand kost het je wel een kwartier (als het niet meer is).
Moet ook toegeven dat ik die statistiek niet handmatig zou kunnen horen, voor die normaalverdeling niet. Ik weet hoe het theoretisch werkt, maar het is mij verder ook nooit geleerd hoe je het handmatig zou moeten doen.
TOT ZIENS!
pi_174952784
Zodra je ontdekt dat er in de samenvattingen fouten zitten en het blijkt dat je gelijk hebt moet het er wel aardig inzitten, tijd om te slapen, joeee.
pi_174952790
quote:
7s.gif Op donderdag 9 november 2017 00:23 schreef skysherrif het volgende:
Zodra je ontdekt dat er in de samenvattingen fouten zitten en het blijkt dat je gelijk hebt moet het er wel aardig inzitten, tijd om te slapen, joeee.
Tentamen jongeman?
TOT ZIENS!
pi_174952791
quote:
7s.gif Op donderdag 9 november 2017 00:23 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Moet ook toegeven dat ik die statistiek niet handmatig zou kunnen horen, voor die normaalverdeling niet. Ik weet hoe het theoretisch werkt, maar het is mij verder ook nooit geleerd hoe je het handmatig zou moeten doen.
Het is dat ik er bijles in gegeven heb, anders zou ik het ook niet (meer) kunnen. :P Is ook onnodig. Je hebt de hulpmiddelen, gebruik die dan ook.

Maar dat is even buiten het feit dat je gewoon zonder GR een bedrijfskunde-tentamen moet kunnen maken :D
pi_174952802
quote:
7s.gif Op donderdag 9 november 2017 00:24 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Tentamen jongeman?
vrijdag pas :)
pi_174952822
quote:
0s.gif Op donderdag 9 november 2017 00:24 schreef Tchock het volgende:

[..]

Het is dat ik er bijles in gegeven heb, anders zou ik het ook niet (meer) kunnen. :P Is ook onnodig. Je hebt de hulpmiddelen, gebruik die dan ook.

Maar dat is even buiten het feit dat je gewoon zonder GR een bedrijfskunde-tentamen moet kunnen maken :D
Ik doen geen bedrijfskunde :D
TOT ZIENS!
pi_174952825
quote:
7s.gif Op donderdag 9 november 2017 00:26 schreef skysherrif het volgende:

[..]

vrijdag pas :)
Dan heb je nog even.
TOT ZIENS!
pi_174952831
quote:
7s.gif Op donderdag 9 november 2017 00:29 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Ik doen geen bedrijfskunde :D
Bedrijfseconomie. Weet ik veel. Iets zonder hogere wiskunde in elk geval.
pi_174952845
quote:
10s.gif Op donderdag 9 november 2017 00:30 schreef Tchock het volgende:

[..]

Bedrijfseconomie. Weet ik veel. Iets zonder hogere wiskunde in elk geval.
Verklaar deze even aub. Hoeruh vraag!

8.
Een onderneming wil goederen inkopen en overweegt bij gebrek aan kasmiddelen het financieren met leverancierskrediet of met rekening courantkrediet.
Met betrekking tot het leverancierskrediet is het volgende gegeven:
Betalingstermijn 30 dagen, kortingstermijn 10 dagen, kortingspercentage bij betaling binnen 10 dagen is 1,5%.
De kosten van rekening courantkrediet bedragen 11% per jaar (jaar stellen op 365 dgn.).

Wat is vanuit kostenoverweging de meest voor de hand liggende keus?
TOT ZIENS!
pi_174952849
Doe je eigen huiswerk.
  Moderator donderdag 9 november 2017 @ 00:39:49 #21
295722 crew  Euribob
Plus 150 Basispunten
pi_174952883
quote:
14s.gif Op donderdag 9 november 2017 00:33 schreef Tchock het volgende:
Doe je eigen huiswerk.
SES is ergens anders inderdaad.
Choking on those tossed salads and scrambled eggs
pi_174952929
quote:
2s.gif Op donderdag 9 november 2017 00:39 schreef Euribob het volgende:

[..]

SES is ergens anders inderdaad.
ses heb ik geen goede herinneringen aan
  donderdag 9 november 2017 @ 00:53:20 #23
403403 Pokkelmans
Pretentieuze zak
pi_174952965
Weer van die teringzooi met bronneneisen hè. Minimaal zoveel jurisprudentie en minimaal zoveel literatuurbronnen in zo'n stukje verwerken. En dat terwijl ik repliek moet geven op een stuk van iemand dat met een handvol bronnen al onderuit te halen valt.

En daarom zit ik nu nog om één uur 's nachts tig maal "Zie ten overvloede..." te tikken om inferieure lagere rechters die netjes de HR-leer toepassen te citeren.

Man man man. Productief dagje weer.

Oh het was niet SES?
Ik post slechts in de hoedanigheid van kunstenaar. Derhalve dienen mijn posts als kunstwerkjes beschouwd te worden, en niet als natuurgetrouwe weergave van (delen van) de overtuiging van de auteur.
  donderdag 9 november 2017 @ 00:54:31 #24
403403 Pokkelmans
Pretentieuze zak
pi_174952972
En al die tijd maar een "less is more"- en "kort-maar-krachtig"-houding prediken hè.
Ik post slechts in de hoedanigheid van kunstenaar. Derhalve dienen mijn posts als kunstwerkjes beschouwd te worden, en niet als natuurgetrouwe weergave van (delen van) de overtuiging van de auteur.
pi_174952978
quote:
15s.gif Op donderdag 9 november 2017 00:53 schreef Pokkelmans het volgende:
Weer van die teringzooi met bronneneisen hè. Minimaal zoveel jurisprudentie en minimaal zoveel literatuurbronnen in zo'n stukje verwerken. En dat terwijl ik repliek moet geven op een stuk van iemand dat met een handvol bronnen al onderuit te halen valt.

En daarom zit ik nu nog om één uur 's nachts tig maal "Zie ten overvloede..." te tikken om inferieure lagere rechters die netjes de HR-leer toepassen te citeren.

Man man man. Productief dagje weer.

Oh het was niet SES?
Ik heb geen enkele keer in mijn studie bronneneisen gehad. Waarschijnlijk omdat het inderdaad geen vaste hoeveelheid bronnen is die je nodig hebt om een punt te onderbouwen.
abonnementen ibood.com bol.com Gearbest
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')