abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
pi_174944546
registreer om deze reclame te verbergen
Welkom in de Topicreeks: Vragen over vliegen

kun je hier al je vragen kwijt over het vervoer door de lucht. Hoe werkt zo\'n e-ticket, waar kan ik vluchtinfo vinden, heeft een 777-200 van KLM nou wel of geen IFE en zitten die stoelen van BA nou lekkerder dan die van Singapore Airlines?

En hoe krijg je nou een goede plek in het vliegtuig? En hoe lukt het het best om te slapen in het vliegtuig?

Bediscussieer het allemaal hier :)

Veelgestelde vragen

Waar is de beste plek in het vliegtuig?
Dat is erg persoonlijk, beenruimte, aan het raam, niemand achter je of niemand voor je ? Maar www.seatguru.com helpt je een beetje op weg.

Hoe werkt een e-ticket?
Print het uit, neem je paspoort mee naar het vliegtuig en volg de instructies die je van de luchtvaartmaatschappij krijgt

Hoeveel (hand-)bagage mag ik meenemen?
Dat staat aangegeven in de voorwaarden bij het boeken bij de luchtvaartmaatschappij. Sommige luchthavens zoals veel Engelse beperken het aantal stuks handbagage tot 1

Welke voornaam vul ik in bij het boeken van een ticket?
Altijd de eerste volledige voornaam als in je paspoort.

Mag m'n koffer op slot?
Ja, maar niet naar de VS. Daarvoor kun je een speciaal TSA slot kopen.

Hoe kom ik aan een visum?
Kijk op www.wijsopreis.nl voor visuminformatie

Hoe werkt het visum voor de VS?

Kijk op deze website en http://esta.cbp.dhs.gov/esta/esta.html

Waarom zijn enkele reizen duurder dan retourtickets?
Enkele reizen worden verkocht voor de zakelijke markt

Waarom is een ticket van KLM vanaf Dusseldorf goedkoper dan vanaf Amsterdam voor dezelfde vlucht?

Dat is vanwege de concurrentie. Daar profiteer je hier ook van als je met BA of Lufthansa vliegt.

Kan ik een vlucht via Amsterdam boeken en dan pas daar opstappen?
Nee, als je een deel van een als 1 geheel geboekte reis niet maakt, dan is je ticket niet meer geldig. Ook als je bijvoorbeeld een KLM vlucht boekt op www.klm.be met vertrek vanaf Antwerpen Train Station (ZWE), dan dien je in Antwerpen je ticket op te halen. Wanneer je een ticket boekt bij (bijna) alle low-cost maatschappijen bestaat je reis uit losse enkele reizen en kan je eventueel wel een gedeelte van je vlucht overslaan.

Nog meer weten?
Kijk naar The Secret Life of Airports op BBC4 => http://www.bbc.co.uk/programmes/b00lbnkh :)

Let nog wel op deze centrale topics:
• Mocht je specifieke vragen hebben over vliegangst, kijk dan in de Topicreeks: Vliegangst? Wat doe jij er tegen? (deel 2)
• of over pijn in je oren : TRV / Last van de oren met vliegen?
• Wil je de beste deal voor vliegtickets, stel je vraag dan in de Topicreeks: Hoe kom ik goedkoop van A naar B
• En kom je een ongelooflijke aanbieding of nieuwtje tegen, post die dan in de Topicreeks: Travel: aanbiedingen

tvp's en offtopic reacties vliegen het topic uit zonder te vragen
I'm surrounded by morons!
TRV [2016: Nederland, Portugal, BelgiŽ, Nederland, Nederland, Oostenrijk, Nederland, VK, Nederland, USA, Zweden, BelgiŽ, Japan.
TRV [2017: Frankrijk, Duitsland, Duitsland, Zweden, Nederland, Japan, Duitsland
TRV plannen 2018: UK, UK, Hongkong, Nederland
pi_174944749
quote:
0s.gif Op maandag 6 november 2017 13:20 schreef MichelWuyts het volgende:

[..]

Alleen voornaam en achternaam is voldoende. Aanterouwde naam lijkt me wel nodig als toevoeging.
Als ik tickets voor m'n ma boek doe ik echt alleen de meisjesnaam, "e.v." gegevens laat ik geheel achterwege. En dat is met meerdere maatschappijen meerdere keren goed gegaan (en leek mij op zich ook echt correcter).
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
  woensdag 8 november 2017 @ 17:37:57 #3
78680 Nielsch
zie signature
pi_174944942
Ik heb gehoord dat je sinds kort niet meer naar de Lounges kan als je vanaf die cheap-ass H-pier op Schiphol vliegt maar dat je na de security direct naar de pier wordt geloodst. Klopt dat?
zie ondertitel
pi_174947063
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
0s.gif Op woensdag 8 november 2017 17:37 schreef Nielsch het volgende:
Ik heb gehoord dat je sinds kort niet meer naar de Lounges kan als je vanaf die cheap-ass H-pier op Schiphol vliegt maar dat je na de security direct naar de pier wordt geloodst. Klopt dat?
h wel, m niet.

Kan me niet voorstellen trouwens dat je lounge toegang hebt als je met easyJet en consorten vliegt?
pi_174947367
quote:
0s.gif Op woensdag 8 november 2017 17:37 schreef Nielsch het volgende:
Ik heb gehoord dat je sinds kort niet meer naar de Lounges kan als je vanaf die cheap-ass H-pier op Schiphol vliegt maar dat je na de security direct naar de pier wordt geloodst. Klopt dat?
kon dat dan? :D
NARF
pi_174947380
quote:
0s.gif Op woensdag 8 november 2017 17:27 schreef LintuxCx het volgende:

[..]

Als ik tickets voor m'n ma boek doe ik echt alleen de meisjesnaam, "e.v." gegevens laat ik geheel achterwege. En dat is met meerdere maatschappijen meerdere keren goed gegaan (en leek mij op zich ook echt correcter).
Ik heb nu ook alleen de meisjesnaam ingevuld.
Anders laat ik haar gewoon achter bij de gate :7
NARF
pi_174948211
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
1s.gif Op woensdag 8 november 2017 19:35 schreef Yreal het volgende:

[..]

h wel, m niet.

Kan me niet voorstellen trouwens dat je lounge toegang hebt als je met easyJet en consorten vliegt?
Je zal geen lounge toegang hebben vanuit Easyjet.

Maar als je een priority pass hebt is er de Aspire lounge 41 welke je dan kunt gebruiken. Dit is alleen voor de vluchten buiten de Schengen zone, maar dat zijn de Easyjet vluchten vanaf de H pier naar de Engelse bestemmingen.
De Aspire lounge 26 in het Schengen gedeelte van de terminal is niet bereikbaar vanaf de M-pier, lounge 41 overigens ook niet.

Dus voor de vraagsteller, zolang je vanaf de H-pier vliegt zal je in de niet Schengen terminal terecht komen en kan je naar de Aspire lounge.
Vlieg je vanaf de M-pier kan je voor § 3,25 een flesje cola kopen...
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_174949138
quote:
0s.gif Op woensdag 8 november 2017 20:36 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Je zal geen lounge toegang hebben vanuit Easyjet.

Maar als je een priority pass hebt is er de Aspire lounge 41 welke je dan kunt gebruiken. Dit is alleen voor de vluchten buiten de Schengen zone, maar dat zijn de Easyjet vluchten vanaf de H pier naar de Engelse bestemmingen.
De Aspire lounge 26 in het Schengen gedeelte van de terminal is niet bereikbaar vanaf de M-pier, lounge 41 overigens ook niet.

Dus voor de vraagsteller, zolang je vanaf de H-pier vliegt zal je in de niet Schengen terminal terecht komen en kan je naar de Aspire lounge.
Vlieg je vanaf de M-pier kan je voor § 3,25 een flesje cola kopen...
priority pas enzo kan natuurlijk wel ja
pi_174949157
Trouwens, de qatari hebben mijn kont gered. Waar alle andere clubs +150§ deden voor 24 tickets, deed Qatar gewoon -80§.

_O_ gaat vast goed met de load factors daar
  woensdag 8 november 2017 @ 21:33:22 #10
78680 Nielsch
zie signature
pi_174949197
quote:
0s.gif Op woensdag 8 november 2017 20:36 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Je zal geen lounge toegang hebben vanuit Easyjet.

Maar als je een priority pass hebt is er de Aspire lounge 41 welke je dan kunt gebruiken. Dit is alleen voor de vluchten buiten de Schengen zone, maar dat zijn de Easyjet vluchten vanaf de H pier naar de Engelse bestemmingen.
De Aspire lounge 26 in het Schengen gedeelte van de terminal is niet bereikbaar vanaf de M-pier, lounge 41 overigens ook niet.

Dus voor de vraagsteller, zolang je vanaf de H-pier vliegt zal je in de niet Schengen terminal terecht komen en kan je naar de Aspire lounge.
Vlieg je vanaf de M-pier kan je voor § 3,25 een flesje cola kopen...
Ik bedoel die centrale pleinen met Starbucks en de Mac enzo. Die noemt Schiphol toch ook lounges?
zie ondertitel
pi_174949345
quote:
1s.gif Op woensdag 8 november 2017 21:33 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Ik bedoel die centrale pleinen met Starbucks en de Mac enzo. Die noemt Schiphol toch ook lounges?
vanaf h kan dat gewoon, dat vormt gewoon onderdeel van het ex schengen gebied.

Vanaf m kan dat niet (het is dezelfde pier). Dat omdat het in de buiten schengen hoek is, binnen schengen. Dat betekend dat het moet worden afgezonderd. Wat is je bestemming?
  woensdag 8 november 2017 @ 21:57:12 #12
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_174949657
quote:
0s.gif Op woensdag 8 november 2017 21:31 schreef Yreal het volgende:
Trouwens, de qatari hebben mijn kont gered. Waar alle andere clubs +150§ deden voor 24 tickets, deed Qatar gewoon -80§.

_O_ gaat vast goed met de load factors daar
Qatar heeft al aangegeven dat men verlies draait...

https://www.bloomberg.com(...)i-blockade-ceo-warns

De loadfactors naar Bangkok zijn voor veel maatschappijen daarnaast helemaal dramatisch, en al helemaal voor Qatar omdat een gedeelte van de connecting passagiers welke men normaliter op kan pikken nu niet meer beschikbaar zijn.
Die 777 toestellen die ze hebben laten ombouwen naar Sardinecan 3-4-3 uitvoering moeten toch vol...
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_174949770
quote:
0s.gif Op woensdag 8 november 2017 21:57 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Qatar heeft al aangegeven dat men verlies draait...

https://www.bloomberg.com(...)i-blockade-ceo-warns

De loadfactors naar Bangkok zijn voor veel maatschappijen daarnaast helemaal dramatisch, en al helemaal voor Qatar omdat een gedeelte van de connecting passagiers welke men normaliter op kan pikken nu niet meer beschikbaar zijn.
Die 777 toestellen die ze hebben laten ombouwen naar Sardinecan 3-4-3 uitvoering moeten toch vol...
ja snap ik. Maar heel veel beter is het bij de rest ook niet. Ik geloof dat ba in een 777 nog 9breed gaat?
pi_174963371
quote:
1s.gif Op woensdag 8 november 2017 22:00 schreef Yreal het volgende:

[..]

ja snap ik. Maar heel veel beter is het bij de rest ook niet. Ik geloof dat ba in een 777 nog 9breed gaat?
Ook BA is de 777 aan het aanpassen vanaf bijvoorbeeld Gatwick zodat dit in lijn is met de andere aanbieders, lees dat men wat meer op prijs kan concurreren want voor het product kiest men BA niet meer, al helemaal niet meer binnen Europa.

Mijn vrienden van Turkish Airlines hadden hiervoor plannen om de 777 aan te passen, maar door de huidige politieke ontwikkelingen is de noodzaak en de bijbehorende investering hiervoor op dit moment niet noodzakelijk, al verwacht ik dat men uiteindelijk zal volgen, want er zijn routes waar het absoluut zou kunnen qua bezetting en range.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_174964409
quote:
0s.gif Op donderdag 9 november 2017 17:16 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Ook BA is de 777 aan het aanpassen vanaf bijvoorbeeld Gatwick zodat dit in lijn is met de andere aanbieders, lees dat men wat meer op prijs kan concurreren want voor het product kiest men BA niet meer, al helemaal niet meer binnen Europa.

Mijn vrienden van Turkish Airlines hadden hiervoor plannen om de 777 aan te passen, maar door de huidige politieke ontwikkelingen is de noodzaak en de bijbehorende investering hiervoor op dit moment niet noodzakelijk, al verwacht ik dat men uiteindelijk zal volgen, want er zijn routes waar het absoluut zou kunnen qua bezetting en range.
Daarom, boeit allemaal niet zo gek veel. En doha is dan opzich wel lekker. 6.5 uur en 6.5 uur, even beentjes strekken tussendoor. Lekkerder dan eerst in een 737 naar londen, 4 uur wachten en dan nog eens 11 uur door.
  vrijdag 10 november 2017 @ 14:25:58 #16
20849 FredvZ
Beroepschagrijn
pi_174980472
Heeft iemand hier als eens met AM25/AM26 naar Mexico Stad gevlogen vanaf Amsterdam?

Hoe zit het met de bezettingsgraad op die vluchten in de weekenden in januari? Zoals velen heb ik heb graag wat ruimte in het toestel, voor zover mogelijk. Volgens planning wordt op mijn vluchten een 787-8 ingezet. Daarin zitten 9 AM-plus stoelen (38inch pitch ipv 34 inch) en ik twijfel nu of ik wel of niet zal upgraden.

Niet alleen de ruimte in de lengte is van belang, maar ook in de breedte, als de kans aanwezig is dat de stoel naast me leeg blijft dan prefereer ik dat boven de extra beenruimte. Dat laatste is natuurlijk een stuk lastiger de organiseren.
So we just called him Fred
  maandag 11 december 2017 @ 19:49:41 #17
6941 APK
Factual, I think.
pi_175653585
Hoe zit dat eigenlijk met al die vluchten die vandaag gecanceled of vertraagd zijn?
Worden de passagiers omgeboekt naar de volgende vlucht en hoe zit het dan als die vlucht vol zit?
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
pi_175653759
quote:
11s.gif Op maandag 11 december 2017 19:49 schreef APK het volgende:
Hoe zit dat eigenlijk met al die vluchten die vandaag gecanceled of vertraagd zijn?
Worden de passagiers omgeboekt naar de volgende vlucht en hoe zit het dan als die vlucht vol zit?
Bij annulering boeken om naar een eerstvolgende vlucht waar plek is, eventueel via een ander vliegveld en met een andere maatschappij. Soms kan het best even duren voordat je op de plek van bestemming bent.
I'm surrounded by morons!
TRV [2016: Nederland, Portugal, BelgiŽ, Nederland, Nederland, Oostenrijk, Nederland, VK, Nederland, USA, Zweden, BelgiŽ, Japan.
TRV [2017: Frankrijk, Duitsland, Duitsland, Zweden, Nederland, Japan, Duitsland
TRV plannen 2018: UK, UK, Hongkong, Nederland
  maandag 11 december 2017 @ 20:29:12 #19
6941 APK
Factual, I think.
pi_175655030
quote:
0s.gif Op maandag 11 december 2017 19:54 schreef Fogel het volgende:

[..]

Bij annulering boeken om naar een eerstvolgende vlucht waar plek is, eventueel via een ander vliegveld en met een andere maatschappij. Soms kan het best even duren voordat je op de plek van bestemming bent.
Dat zal wel een flinke chaos worden dan :{
Vraag mij dan wel af wie voorrang krijgen als het een drukke route is, de mensen die op de eerstvolgende vlucht zitten of de mensen wiens vlucht gecanceled is...
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
pi_175655500
Een collega zou vandaag terugvliegen vanuit Spanje maar kan op zijn vroegst woensdag terugvliegen (en dat is dus nog niet eens zeker).
quote:
0s.gif Op maandag 11 december 2017 19:54 schreef Fogel het volgende:

[..]

Bij annulering boeken om naar een eerstvolgende vlucht waar plek is, eventueel via een ander vliegveld en met een andere maatschappij. Soms kan het best even duren voordat je op de plek van bestemming bent.
Twente O+
  maandag 11 december 2017 @ 20:49:29 #21
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_175655864
quote:
0s.gif Op maandag 11 december 2017 20:29 schreef APK het volgende:

[..]

Dat zal wel een flinke chaos worden dan :{
Vraag mij dan wel af wie voorrang krijgen als het een drukke route is, de mensen die op de eerstvolgende vlucht zitten of de mensen wiens vlucht gecanceled is...
Er komen ook minder mensen aan en die terugreizen komen vrij, en mensen cancellen. Maar mensen met tickets voor morgen hebben voorrang op vertraagde mensen van vandaag en dan gaat het naar waitlist prioriteit.
Die ScheiŖe bleibt gleich, nur die Fliegen šndern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  maandag 11 december 2017 @ 21:00:19 #22
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_175656360
quote:
0s.gif Op maandag 11 december 2017 20:29 schreef APK het volgende:

[..]

Dat zal wel een flinke chaos worden dan :{
Vraag mij dan wel af wie voorrang krijgen als het een drukke route is, de mensen die op de eerstvolgende vlucht zitten of de mensen wiens vlucht gecanceled is...
De mensen die op de vlucht geboekt zijn hebben voorrang op de mensen van wie de vlucht welke gecancelled is.
De reden is heel eenvoudig, als men de mensen die geboekt op de vlucht zijn de vlucht 'ontneemt' dan is dat instapweigering en zal men die passagiers een vergoeding moeten betalen conform de EU richtlijnen. Voor de mensen van wie de vlucht gecancelled is, als het door weersomstandigheden is dan is er geen vergoeding qua EU compensatie verschuldigd, en als die EU Compensatie wel van toepassing is, die wordt niet hoger of lager of je op de eerste of eerstvolgende beschikbare vlucht wordt geplaatst, men zal dus voor het laatste kiezen.

Ik was vandaag 30 minuten voor schematijd geland om 05.25, zag tot mijn schrik dat de vervolgvlucht gecancelled was, zag na de supersnelle paspoortcontrole om 05:45 ook de rijen al bij de omboekbalie en heb toen zelf direct maatregelen genomen door op eigen gelegenheid door te reizen naar de eindbestemming zonder op KLM te wachten. (Want de rest van de dag waren ook de vluchten naar deze bestemming komen te vervallen).
Men reageerde nogal traag op Twitter of Whatsapp, maar uiteindelijk ben ik wel herboekt, op eigen verzoek komende vrijdag, want dan ben ik weer terug in NL en moet weer richting Duitsland en scheelt mij dat dan een treinticket.

Maar het was ťťn grote chaos, dat zag ik al direct, en je kunt in dit soort situaties als je de mogelijkheid en middelen hebt beter zelf iets regelen dan uren in de rij staan, zeker als je weet dat er voor die dag geen oplossing is... Maar ja, das makkelijk praten als je een goed alternatief voorhanden hebt.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_175657187
Als t hele zootje vrijdag maar weg is, dan richting Miami. Klopt het dat intercontinentaal ook voorrang heeft op Europees?

Voor Miami, ik heb daar een 6uur layover...moet wel bagage zelf ophalen en twijfel of het te doen is ff snel 1 drankje te doen bij het strand :{.... Het blijft toch Miami natuurlijk B-)
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
  maandag 11 december 2017 @ 21:33:34 #24
6941 APK
Factual, I think.
pi_175657591
Dank voor de antwoorden ~:)
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
  maandag 11 december 2017 @ 21:50:14 #25
62913 Blik
The one and Only!
pi_175658268
quote:
0s.gif Op maandag 11 december 2017 21:23 schreef kalinhos het volgende:
Als t hele zootje vrijdag maar weg is, dan richting Miami. Klopt het dat intercontinentaal ook voorrang heeft op Europees?

Voor Miami, ik heb daar een 6uur layover...moet wel bagage zelf ophalen en twijfel of het te doen is ff snel 1 drankje te doen bij het strand :{.... Het blijft toch Miami natuurlijk B-)
Je moet toch door de douane, dus dan kan je prima beslissen op dat moment of dat wel/niet mogelijk is
pi_175661355
het ligt eraan of je in de spits moet reizen, vorige week nog mijn vlucht "gemist" omdat het vanaf Manhattan tot JFK compleet vast stond, 2.5 uur over +/- 28km gedaan.
het verkeer kan dus echt drama zijn in de USA.

precies 60 minuten voordat de vlucht vertrok stond ik aan de balie en konden ze mijn koffer niet meer inchecken, ze begonnen bij het omboeken al over 500 dollar pp om ons op de volgende vlucht te zetten maar toch hebben ze het kosteloos gedaan nadat ik ze o.a op de voorwaarden had gewezen dat ik precies op tijd was om nog in te checken, het bleek trouwens achteraf dat die vlucht nog 1.5 uur vertraging had ook.

[ Bericht 2% gewijzigd door Predator38 op 11-12-2017 23:37:02 ]
  dinsdag 12 december 2017 @ 21:34:15 #27
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_175681226
quote:
0s.gif Op maandag 11 december 2017 21:23 schreef kalinhos het volgende:
Als t hele zootje vrijdag maar weg is, dan richting Miami. Klopt het dat intercontinentaal ook voorrang heeft op Europees?

Voor Miami, ik heb daar een 6uur layover...moet wel bagage zelf ophalen en twijfel of het te doen is ff snel 1 drankje te doen bij het strand :{.... Het blijft toch Miami natuurlijk B-)
Intercontinentale vluchten hebben voor KLM op Schiphol absoluut de voorrang boven Europese vluchten, simpelweg omdat KLM te horen krijgt dat er een beperkt aantal slots beschikbaar zijn en men dan liever een 777 naar Kuala Lumpur laat vertrekken dan een Embraer 175 naar Dusseldorf.
En dat geld voor meer Europese vluchten, je kan ook nog wat schipperen met capaciteit zodat je een aantal Europese bestemmingen toch met een groter toestel een aantal overstappende passagiers kunt ophalen ondanks dat je het aantal vluchten terug brengt.

Maar voor maatschappijen met een kleinere aanwezigheid geldt vaak dat men geen toestemming krijgt om te landen, of omdat er nog een toestel vast staat men er zelf voor kiest om niet naar Amsterdam te vliegen met het gevaar dat er nog een toestel vast komt te staan waardoor die vluchten wel vervallen.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_175682593
Raar eigenlijk dat er nog geen zoekmachine is waarbij je kan zoeken op prijzen op werelddeel.
Bijv. ik wil vanaf Seattle or Chicago vliegen naar Europa maar wil weten naar welk land het het goedkoopst is. Dus je selecteert west-Europa of een 8-tal landen en dan geeft hij aan welke stad/land het goedkoopst is om op te vliegen. Lijkt me toch niet heel moeilijk dat te maken en dat daar veel interesse in zou zijn als comparison tool?
Rip City
pi_175683091
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 december 2017 22:17 schreef RipCity het volgende:
Raar eigenlijk dat er nog geen zoekmachine is waarbij je kan zoeken op prijzen op werelddeel.
Bijv. ik wil vanaf Seattle or Chicago vliegen naar Europa maar wil weten naar welk land het het goedkoopst is. Dus je selecteert west-Europa of een 8-tal landen en dan geeft hij aan welke stad/land het goedkoopst is om op te vliegen. Lijkt me toch niet heel moeilijk dat te maken en dat daar veel interesse in zou zijn als comparison tool?
kan hoor, maar het is wel heel specifiek, dus er zal niet echt een grote speler op opstaan.
pi_175684061
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 december 2017 22:17 schreef RipCity het volgende:
Raar eigenlijk dat er nog geen zoekmachine is waarbij je kan zoeken op prijzen op werelddeel.
Bijv. ik wil vanaf Seattle or Chicago vliegen naar Europa maar wil weten naar welk land het het goedkoopst is. Dus je selecteert west-Europa of een 8-tal landen en dan geeft hij aan welke stad/land het goedkoopst is om op te vliegen. Lijkt me toch niet heel moeilijk dat te maken en dat daar veel interesse in zou zijn als comparison tool?
Met www.google.com/flights kan je meerdere vertrekluchthavens en meerdere bestemmingsluchthavens aangeven. Weet niet hoeveel maximaal, gebruik zelf max 3 als bestemming.
I'm surrounded by morons!
TRV [2016: Nederland, Portugal, BelgiŽ, Nederland, Nederland, Oostenrijk, Nederland, VK, Nederland, USA, Zweden, BelgiŽ, Japan.
TRV [2017: Frankrijk, Duitsland, Duitsland, Zweden, Nederland, Japan, Duitsland
TRV plannen 2018: UK, UK, Hongkong, Nederland
pi_175686480
Ik heb eens gelezen dat het vliegticketsysteem zo ingewikkeld is, dat computers er soms al al hun rekenkracht voor nodig hebben om voor ťťn specifieke verbinding de goedkoopste prijs te vinden. Hoe meer mogelijke vluchten je toevoegt, hoe minder rekenkracht overblijft om per vlucht de goedkoopste prijs te vinden. Daarom krijg je niet per se een beter of goedkoper eindresultaat als je meerdere vertrek- of bestemmingsvliegvelden tegelijk opgeeft.
  woensdag 13 december 2017 @ 05:45:05 #32
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_175686508
quote:
1s.gif Op woensdag 13 december 2017 05:11 schreef Igen het volgende:
Ik heb eens gelezen dat het vliegticketsysteem zo ingewikkeld is, dat computers er soms al al hun rekenkracht voor nodig hebben om voor ťťn specifieke verbinding de goedkoopste prijs te vinden. Hoe meer mogelijke vluchten je toevoegt, hoe minder rekenkracht overblijft om per vlucht de goedkoopste prijs te vinden. Daarom krijg je niet per se een beter of goedkoper eindresultaat als je meerdere vertrek- of bestemmingsvliegvelden tegelijk opgeeft.
Het kan zijn dat een gds voor een bepaalde airline niet op tijd antwoord krijgt en dan slaat hij die over. Dat kan echter net zo goed gebeuren als je op 1 route zoekt.
Die ScheiŖe bleibt gleich, nur die Fliegen šndern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_175686655
quote:
99s.gif Op woensdag 13 december 2017 05:45 schreef XL het volgende:

[..]

Het kan zijn dat een gds voor een bepaalde airline niet op tijd antwoord krijgt en dan slaat hij die over. Dat kan echter net zo goed gebeuren als je op 1 route zoekt.
Ik bedoel dit: http://www.ai.mit.edu/courses/6.034f/psets/ps1/airtravel.pdf
pi_175687834
Oh bedenk me net dat kiwi die optie ook heeft. Alleen gebruiken om de verbinding te vinden, die zoek je daarna op momondo.
pi_175687985
Iemand ervaring met Suvarnabhumi airport in Bangkok? Moelijk om door de douane en checks etc te komen? Hoelang t beste vantevoren bezig zijn? Ik kom 19:00 aan in bangkok, en vlieg volgende ochtend om 9 uur. Heeft t dan zin om nog n hotel te boeken?
pi_175688146
quote:
0s.gif Op woensdag 13 december 2017 09:31 schreef schmebulock het volgende:
Iemand ervaring met Suvarnabhumi airport in Bangkok? Moelijk om door de douane en checks etc te komen? Hoelang t beste vantevoren bezig zijn? Ik kom 19:00 aan in bangkok, en vlieg volgende ochtend om 9 uur. Heeft t dan zin om nog n hotel te boeken?
Wat wil je anders doen? 14 uur op het vliegveld blijven?
Late night swimming and alcohol: it's a winning combination!
pi_175688160
quote:
0s.gif Op woensdag 13 december 2017 09:31 schreef schmebulock het volgende:
Iemand ervaring met Suvarnabhumi airport in Bangkok? Moelijk om door de douane en checks etc te komen? Hoelang t beste vantevoren bezig zijn? Ik kom 19:00 aan in bangkok, en vlieg volgende ochtend om 9 uur. Heeft t dan zin om nog n hotel te boeken?
Het is een enorm vliegveld, maar niet chaotisch in mijn ervaring. Denk dat je binnen 2-3 uur toch wel in de stad kunt zijn bij je eventuele hotel. Is wel erg kort om dan om 6u 's ochtends alweer terug te zijn op het vliegveld. Wellicht in de buurt van het vliegveld een hotelletje?
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_175688189
quote:
0s.gif Op woensdag 13 december 2017 09:42 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Wat wil je anders doen? 14 uur op het vliegveld blijven?
Kom aan in de stad met een bus, dus dacht eigenlijk aan ff wat eten, beetje rondlopen en zorgen dat k rond 10 uur in t vliegveld ben. Dan daar ff chillen tot mn vlucht gaat. Anders ben ik bang dat ik door de wekker heen slaap oid
pi_175688190
quote:
0s.gif Op woensdag 13 december 2017 09:43 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Het is een enorm vliegveld, maar niet chaotisch in mijn ervaring. Denk dat je binnen 2-3 uur toch wel in de stad kunt zijn bij je eventuele hotel. Is wel erg kort om dan om 6u 's ochtends alweer terug te zijn op het vliegveld. Wellicht in de buurt van het vliegveld een hotelletje?
Ik zou inderdaad niet naar de stad gaan, maar gewoon een hotel in de buurt van het vliegveld pakken.
Late night swimming and alcohol: it's a winning combination!
pi_175688198
quote:
0s.gif Op woensdag 13 december 2017 09:43 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Het is een enorm vliegveld, maar niet chaotisch in mijn ervaring. Denk dat je binnen 2-3 uur toch wel in de stad kunt zijn bij je eventuele hotel. Is wel erg kort om dan om 6u 's ochtends alweer terug te zijn op het vliegveld. Wellicht in de buurt van het vliegveld een hotelletje?
maar het inchecken en de douane etc. gaan makkelijk?
pi_175688203
quote:
1s.gif Op woensdag 13 december 2017 09:45 schreef schmebulock het volgende:

[..]

Kom aan in de stad met een bus, dus dacht eigenlijk aan ff wat eten, beetje rondlopen en zorgen dat k rond 10 uur in t vliegveld ben. Dan daar ff chillen tot mn vlucht gaat. Anders ben ik bang dat ik door de wekker heen slaap oid
Even chillen tot je vlucht gaat, 11 uur later..

Veel plezier daarmee dan. Is dit je eerste keer dat je op reis bent?
Late night swimming and alcohol: it's a winning combination!
pi_175688233
quote:
1s.gif Op woensdag 13 december 2017 09:46 schreef schmebulock het volgende:

[..]

maar het inchecken en de douane etc. gaan makkelijk?
In mijn ervaring wel redelijk ja, maar dat is natuurlijk elke dag en op elk tijdstip anders. Bangkok is een super druk vliegveld met veel aankomende/vertrekkende vluchten, dus als je pech hebt ben je veel tijd kwijt. Als je echt iets van Bangkok wilt zien moet je een nacht doorhalen. Als je puur een goede nachtrust wilt hebben zou ik bij het vliegveld een hotel boeken.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_175688257
quote:
0s.gif Op woensdag 13 december 2017 09:49 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

In mijn ervaring wel redelijk ja, maar dat is natuurlijk elke dag en op elk tijdstip anders. Bangkok is een super druk vliegveld met veel aankomende/vertrekkende vluchten, dus als je pech hebt ben je veel tijd kwijt. Als je echt iets van Bangkok wilt zien moet je een nacht doorhalen. Als je puur een goede nachtrust wilt hebben zou ik bij het vliegveld een hotel boeken.
Ja, hotel bij het vliegveld is voor in de ochtend ook wel prettig. De weg van de stad naar het vliegveld kan in de spits best wat file opleveren.
Late night swimming and alcohol: it's a winning combination!
pi_175688663
quote:
15s.gif Op woensdag 13 december 2017 09:46 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Even chillen tot je vlucht gaat, 11 uur later..

Veel plezier daarmee dan. Is dit je eerste keer dat je op reis bent?
Nee, maar heb vaker 5/6 uur gewacht en dat ging prima.
pi_175688704
quote:
1s.gif Op woensdag 13 december 2017 10:15 schreef schmebulock het volgende:

[..]

Nee, maar heb vaker 5/6 uur gewacht en dat ging prima.
5 uur of 11 uur is natuurlijk wel even anders ;) ben verstandig en boek een goedkoop hotel.
Kun je lekker fris en fruitig je volgende vlucht pakken in de ochtend.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_175688747
quote:
0s.gif Op woensdag 13 december 2017 10:19 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

5 uur of 11 uur is natuurlijk wel even anders ;) ben verstandig en boek een goedkoop hotel.
Kun je lekker fris en fruitig je volgende vlucht pakken in de ochtend.
Inderdaad. 5 uur wachten of de hele nacht doorhalen. Dat is een groot verschil.
Late night swimming and alcohol: it's a winning combination!
pi_175688749
quote:
1s.gif Op woensdag 13 december 2017 09:45 schreef schmebulock het volgende:

[..]

Kom aan in de stad met een bus, dus dacht eigenlijk aan ff wat eten, beetje rondlopen en zorgen dat k rond 10 uur in t vliegveld ben. Dan daar ff chillen tot mn vlucht gaat. Anders ben ik bang dat ik door de wekker heen slaap oid
Ik zou gewoon in de stad gaan slapen, ergens dichtbij een metrostation, Phayathai bijvoorbeeld. Die treintjes rijden vanaf 6u 's ochtends naar de luchthaven (zo'n 30 minuten). Dan ben je d'r ruim op tijd.
11u lang wachten op een luchthaven... man man man.
2016: MGA UII SAL MAD SXF PAR CMB ALC DME ULN PEK BKK DMK KBV CNX CEI BKK MDL
2017: RGN BKK FCO LHR NRT LHR TLL LHR MIA BOG MIA JFK LHR LHR
2018: BCN SOF MLA IST ZAG DBV SPU ZAG SOF IST CGK JOG LBJ DPS SIN IST
pi_175688789
quote:
0s.gif Op woensdag 13 december 2017 10:22 schreef miro86 het volgende:

[..]

Ik zou gewoon in de stad gaan slapen, ergens dichtbij een metrostation, Phayathai bijvoorbeeld. Die treintjes rijden vanaf 6u 's ochtends naar de luchthaven (zo'n 30 minuten). Dan ben je d'r ruim op tijd.
11u lang wachten op een luchthaven... man man man.
Wil sowieso 6 uur in t vliegveld zijn en liever eerder. Vlieg 9 uur al.
pi_175688833
quote:
1s.gif Op woensdag 13 december 2017 10:25 schreef schmebulock het volgende:

[..]

Wil sowieso 6 uur in t vliegveld zijn en liever eerder. Vlieg 9 uur al.
Heb even snel gekeken en je kunt voor onder de 20 euro een prima kamer hebben in de buurt van het vliegveld. En dan wil je de nacht doorhalen op het vliegveld?

Het kan hoor. Ik weet niet hoe erg je op je centen zit, maar ik zou hier nog geen seconde over nadenken.

Waar gaat de vlucht heen?
Late night swimming and alcohol: it's a winning combination!
pi_175688842
quote:
1s.gif Op woensdag 13 december 2017 10:25 schreef schmebulock het volgende:

[..]

Wil sowieso 6 uur in t vliegveld zijn en liever eerder. Vlieg 9 uur al.
3u vantevoren is echt meer dan genoeg.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')