abonnement Unibet Coolblue
pi_174952105
quote:
7s.gif Op woensdag 8 november 2017 23:37 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Na 2 weken was de docent het zad
_O-
pi_174952110
Dat wo-studenten geen brief (of forumpost) in foutloos Nederlands kunnen typen is trouwens ook schandalig, maar dat is een hele andere discussie.
  woensdag 8 november 2017 @ 23:40:14 #253
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_174952114
quote:
15s.gif Op woensdag 8 november 2017 23:39 schreef Tchock het volgende:

[..]

Maar wiskunde leer je bij, en Engels (zeker spreekvaardigheid) niet.

Zoals ik zei, dan is de discussie wat mij betreft wel klaar. Je verwacht dingen van leerlingen die zij niet kunnen en dat opmerken is ouwewijvengezeik.
Waarom leer je Engelse spreekvaardigheid niet bij?
Ik kan een discussie over mijn vakgebied beter volhouden dan een discussie over het weer.

Leerlingen mogen in de bachelor- en masterfase iets bijleren.
Jij verwacht dat ze op wetenschappelijk niveau kunnen converseren voordat ze uberhaupt een wetenschappelijk niveau hebben.
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
pi_174952120
quote:
0s.gif Op woensdag 8 november 2017 23:39 schreef Tchock het volgende:
Dat wo-studenten geen brief (of forumpost) in foutloos Nederlands kunnen typen is trouwens ook schandalig, maar dat is een hele andere discussie.
Was dit vroeger dan aantoonbaar beter?
  woensdag 8 november 2017 @ 23:41:53 #255
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_174952140
quote:
0s.gif Op woensdag 8 november 2017 23:39 schreef Tchock het volgende:
Dat wo-studenten geen brief (of forumpost) in foutloos Nederlands kunnen typen is trouwens ook schandalig, maar dat is een hele andere discussie.
Volgens mij van vergelijkbare orde.
Als de taalvaardigheid van het Engels te wensen over laat, maar van het Nederlands of de wiskundebeheersing ook, is het een discussie over de kwaliteit van het vwo. Nu doen we alsof het Engels de outlier is en studenten verder wel al hun andere vwo-vakken op wetenschappelijk niveau beheersen.
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
pi_174952144
quote:
7s.gif Op woensdag 8 november 2017 23:40 schreef skysherrif het volgende:

[..]

Was dit vroeger dan aantoonbaar beter?
Ja. Dat geldt trouwens niet alleen voor Nederlands, het is een internationale trend dat jongeren steeds slechter zijn in taal en spelling. Internet zal daar deels debet aan zijn, verdere verklaringen ken ik zo niet.
pi_174952155
quote:
15s.gif Op woensdag 8 november 2017 23:41 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Nu doen we alsof het Engels de outlier is en studenten verder wel al hun andere vwo-vakken op wetenschappelijk niveau beheersen.
Welnee. Jij doet dat wellicht. Maar commentaar op het niveau van het vwo vond je gezeik. :P
pi_174952166
quote:
15s.gif Op woensdag 8 november 2017 23:39 schreef GSbrder het volgende:

[..]

De docent was het zad?
:'( :'( :'( :'( :'(
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
pi_174952174
quote:
0s.gif Op woensdag 8 november 2017 23:42 schreef Tchock het volgende:

[..]

Ja. Dat geldt trouwens niet alleen voor Nederlands, het is een internationale trend dat jongeren steeds slechter zijn in taal en spelling. Internet zal daar deels debet aan zijn, verdere verklaringen ken ik zo niet.
Nouja, ik weet van mezelf dat mijn Nederlands inderdaad schandalig slecht is :@.

Hoe ouder je wordt hoe moeilijker dat ook te verbeteren is ben ik bang.

Op Erasmus is het nu wel zo dat je een account krijgt op een of andere site, waar je uiteindelijk 80% moet halen op een Nederlandse taaltoets, zit nu op 65 % :')
  woensdag 8 november 2017 @ 23:44:38 #260
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_174952201
quote:
0s.gif Op woensdag 8 november 2017 23:42 schreef Tchock het volgende:

[..]

Welnee. Jij doet dat wellicht. Maar commentaar op het niveau van het vwo vond je gezeik. :P
Nee, ik vond commentaar op het niveau van sec het Engels gezeik.
We kunnen best een boom opzetten over strengere eisen voor het vwo en het uitschakelen van de havo-vwo route. Dat mensen hun Engels - of wiskunde - niet beheersen is geen reden om het niet in die taal of over dat onderwerp te doceren.
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
pi_174952205
quote:
7s.gif Op woensdag 8 november 2017 23:43 schreef skysherrif het volgende:

[..]

Nouja, ik weet van mezelf dat mijn Nederlands inderdaad schandalig slecht is :@.

Hoe ouder je wordt hoe moeilijker dat ook te verbeteren is ben ik bang.
Dat klopt, maar op de leeftijd die jij/wij hebben is dat echt een eitje. Sowieso is Nederlands niet moeilijk als mensen er even moeite voor zouden doen.
quote:
Op Erasmus is het nu wel zo dat je een account krijgt op een of andere site, waar je uiteindelijk 80% moet halen op een Nederlandse taaltoets, zit nu op 65 % :')
Ik vind eigenlijk dat je pas door mag als je daar 100% op haalt. Of vooruit, 95%. Het stoort me echt verschrikkelijk dat mijn medejuristen gewoon geen foutloze brief kunnen schrijven.
pi_174952219
quote:
15s.gif Op woensdag 8 november 2017 23:44 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Nee, ik vond commentaar op het niveau van sec het Engels gezeik.
We kunnen best een boom opzetten over strengere eisen voor het vwo en het uitschakelen van de havo-vwo route. Dat mensen hun Engels - of wiskunde - niet beheersen is geen reden om het niet in die taal of over dat onderwerp te doceren.
En de HBO----> WO route dan :D ?
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
pi_174952224
quote:
7s.gif Op woensdag 8 november 2017 23:43 schreef skysherrif het volgende:

[..]

Nouja, ik weet van mezelf dat mijn Nederlands inderdaad schandalig slecht is :@.

Hoe ouder je wordt hoe moeilijker dat ook te verbeteren is ben ik bang.

Op Erasmus is het nu wel zo dat je een account krijgt op een of andere site, waar je uiteindelijk 80% moet halen op een Nederlandse taaltoets, zit nu op 65 % :')
Nederlands heeft men zelf vernageld, met hun nieuwe spelling.

Overal waar ze met hun fikken aan zijn geweest is het alleen maar slechter van geworden!
De jeugd of overheid of hoe je het noemen wil!
pi_174952229
quote:
0s.gif Op woensdag 8 november 2017 23:44 schreef Tchock het volgende:

[..]

Dat klopt, maar op de leeftijd die jij/wij hebben is dat echt een eitje. Sowieso is Nederlands niet moeilijk als mensen er even moeite voor zouden doen.

[..]

Ik vind eigenlijk dat je pas door mag als je daar 100% op haalt. Of vooruit, 95%. Het stoort me echt verschrikkelijk dat mijn medejuristen gewoon geen foutloze brief kunnen schrijven.
100% daarvoor haalt niemand hoor, zijn niet alleen d/t fouten :P
pi_174952251
quote:
7s.gif Op woensdag 8 november 2017 23:45 schreef skysherrif het volgende:

[..]

100% daarvoor haalt niemand hoor, zijn niet alleen d/t fouten :P
Ik heb het ook niet over alleen d/t-fouten. Ik heb het over alle spelling en woordenschat. Het is natuurlijk normaal dat je af en toe fouten maakt (daarom is 100% wellicht niet echt redelijk). Maar als je je best doet, moet je foutloos kunnen schrijven, en dat kunnen studenten gewoon niet.
pi_174952254
En dan zijn er van die koetjongens die andere verbeteren, nou als het dan toch fout is dan maar helemaal fout!
Kunnen mij de reet kussen!

Ik heb er toch geen centje pijn van!

[ Bericht 14% gewijzigd door #ANONIEM op 08-11-2017 23:48:20 ]
pi_174952272
quote:
0s.gif Op woensdag 8 november 2017 23:47 schreef Tchock het volgende:

[..]

Ik heb het ook niet over alleen d/t-fouten. Ik heb het over alle spelling en woordenschat. Het is natuurlijk normaal dat je af en toe fouten maakt (daarom is 100% wellicht niet echt redelijk). Maar als je je best doet, moet je foutloos kunnen schrijven, en dat kunnen studenten gewoon niet.
Ik was wel heel teleurgesteld in mezelf toen ik laatst "terug reflecteren" schreef. Helaas werd dat ook in de les als voorbeeld van slecht taalgebruik gebruikt.
pi_174952278
quote:
7s.gif Op woensdag 8 november 2017 23:48 schreef skysherrif het volgende:

[..]

Ik was wel heel teleurgesteld in mezelf toen ik laatst "terug reflecteren" schreef. Helaas werd dat ook in de les als voorbeeld van slecht taalgebruik gebruikt.
Waarop ik snel de klas doorkeek alsof ik op zoek was naar degene die die fout had gemaakt hihi.
pi_174952286
quote:
7s.gif Op woensdag 8 november 2017 23:48 schreef skysherrif het volgende:

[..]

Ik was wel heel teleurgesteld in mezelf toen ik laatst "terug reflecteren" schreef. Helaas werd dat ook in de les als voorbeeld van slecht taalgebruik gebruikt.
Ja, dat zijn de lastigste om er uit te krijgen omdat je het ook de hele dag hoort. Ik schrijf ook nog wel eens uitprinten of irriteren aan. Helaas.
pi_174952293
quote:
7s.gif Op woensdag 8 november 2017 23:48 schreef skysherrif het volgende:

[..]

Waarop ik snel de klas doorkeek alsof ik op zoek was naar degene die die fout had gemaakt hihi.
A zo op die manier zoals ik een scheet laat en er iemand anders op aanspreek?
  woensdag 8 november 2017 @ 23:50:08 #271
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_174952300
quote:
7s.gif Op woensdag 8 november 2017 23:45 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

En de HBO----> WO route dan :D ?
Ook afschaffen.
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
pi_174952305
quote:
15s.gif Op woensdag 8 november 2017 23:49 schreef Tchock het volgende:

[..]

Ja, dat zijn de lastigste om er uit te krijgen omdat je het ook de hele dag hoort. Ik schrijf ook nog wel eens uitprinten of irriteren aan. Helaas.
Men krijgt de aap wel uit het oerwoud maar het oerwoud niet uit de aap.
pi_174952309
quote:
6s.gif Op woensdag 8 november 2017 23:50 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Ook afschaffen.
Lekker in groep acht iemands hele academische en dus werkende carrière definitief vastleggen. Kan het niet nog eerder denk je?
pi_174952316
quote:
15s.gif Op woensdag 8 november 2017 23:49 schreef Tchock het volgende:

[..]

Ja, dat zijn de lastigste om er uit te krijgen omdat je het ook de hele dag hoort. Ik schrijf ook nog wel eens uitprinten of irriteren aan. Helaas.
Uitprinten stond ook in het blokboek voor "academische vaardigheden" waarin we juist moeten leren foutloos te schrijven haha.
pi_174952319
quote:
0s.gif Op woensdag 8 november 2017 23:49 schreef john2406 het volgende:

[..]

A zo op die manier zoals ik een scheet laat en er iemand anders op aanspreek?
Precies
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')