abonnementen ibood.com bol.com Gearbest
pi_174951525
quote:
0s.gif Op woensdag 8 november 2017 23:09 schreef Linus_van_Pelt het volgende:

[..]

Wat hebben we gedaan... ;(
het zal niet toevallig zijn dat in eenvandaag Pierre Winter ging uitleggen waarom kapsalon zo geliefd is
Je gaat het pas zien als je het door hebt
  Redactie Frontpage woensdag 8 november 2017 @ 23:11:20 #227
346939 crew  Janneke141
Green, green grass of home
pi_174951549
quote:
12s.gif Op woensdag 8 november 2017 23:09 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Zonder Engelse voertaal op mijn universiteit zou ik niet met Harvard-docenten hebben gesproken.
Dan kreeg ik gewoon een woningbouwcorporatiefiguur voor m'n neus die zou vertellen hoe het in 1970 ging bij Wooningstichting de Dageraedt.
Er zitten nog wel wat tinten grijs tussen 'bepaalde gastcolleges in het Engels' en 'alles dwangmatig in een vreemde taal doen'.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_174951557
quote:
0s.gif Op woensdag 8 november 2017 23:09 schreef Linus_van_Pelt het volgende:

[..]

Wat hebben we gedaan... ;(
Is gewoon AVG, maar dan gefrituurd en door elkaar gehusseld.

Duitsland heeft het broodje döner, wij de kapsalon. De voedselcultuur wordt verrijkt door immigratie.
We're not scaremongering. This is really happening.
  woensdag 8 november 2017 @ 23:11:48 #229
205706 john2406
gratis is en te koop
pi_174951560
quote:
7s.gif Op woensdag 8 november 2017 23:10 schreef skysherrif het volgende:

[..]

het zal niet toevallig zijn dat in eenvandaag Pierre Winter ging uitleggen waarom kapsalon zo geliefd is
Omdat Kaas zijn vriend erop staat?
  Moderator woensdag 8 november 2017 @ 23:13:03 #230
149454 crew  GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_174951585
quote:
0s.gif Op woensdag 8 november 2017 23:11 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Er zitten nog wel wat tinten grijs tussen 'bepaalde gastcolleges in het Engels' en 'alles dwangmatig in een vreemde taal doen'.
Allicht. Net zoals er wat tinten grijs zitten tussen "bepaalde studies zijn niet gebaat bij het Engels" en "Engels is slecht voor de kwaliteit van het onderwijs".
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
pi_174951620
quote:
15s.gif Op woensdag 8 november 2017 23:13 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Allicht. Net zoals er wat tinten grijs zitten tussen "bepaalde studies zijn niet gebaat bij het Engels" en "Engels is slecht voor de kwaliteit van het onderwijs".
Engels is slecht voor de kwaliteit van het onderwijs behoudens bij de studie die GS heeft gedaan, waar alle docenten en studenten gezegend zijn met een ver bovengemiddeld spraak-, schrijf- en leesniveau in het Engels.
pi_174951649
quote:
6s.gif Op woensdag 8 november 2017 23:14 schreef Tchock het volgende:

[..]

Engels is slecht voor de kwaliteit van het onderwijs behoudens bij de studie die GS heeft gedaan, waar alle docenten en studenten gezegend zijn met een ver bovengemiddeld spraak-, schrijf- en leesniveau in het Engels.
Ho, ho, Nederland scoort het hoogst op engelse taalbeheersing van alle landen waar het niet de moederstaal is.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
“The Grand Canyon is a minor crevice compared to the vast chasm of ignorance of that man,” - Salmond about Donald Trump
pi_174951665
In mijn bachelor hadden we een vak waarbij één werkgroep helemaal in het Engels moest (want dat zou zogenaamd de Engelse vaardigheden bij studenten verbeteren). Was echt pure slapstick. Niemand durfde vragen te stellen en de docent heeft alle stof de week er na nog maar eens herhaald.

Is uiteraard niet representatief voor andere studies en universiteiten. Maar heb me er wel kostelijk mee vermaakt.
  Moderator woensdag 8 november 2017 @ 23:18:42 #234
149454 crew  GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_174951737
quote:
6s.gif Op woensdag 8 november 2017 23:14 schreef Tchock het volgende:

[..]

Welnee, ik ben ook geen bovengemiddelde spreker of schrijver, noch zijn alle studenten of docenten dat. Ik durf de uitspraak wel aan dat alle exacte vakken met een internationaal studieveld gebaat zijn bij een internationaal georienteerde studie en daar hoort Engels bij.

Voor iemand die een puur Nederlandse of anderstalige aangelegenheid volgt, is dit anders, maar zelfs een archeoloog heeft er baat bij om in het Engels college te volgen van daadwerkelijk interessante sprekers.
pi_174951754
quote:
6s.gif Op woensdag 8 november 2017 23:18 schreef GSbrder het volgende:

[..]

maar zelfs een archeoloog heeft er baat bij om in het Engels college te volgen van daadwerkelijk interessante sprekers en niet een lokale bottenverzamelaar.
Zucht.

quote:
0s.gif Op woensdag 8 november 2017 23:11 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Moderator woensdag 8 november 2017 @ 23:20:36 #236
149454 crew  GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_174951787
quote:
0s.gif Op woensdag 8 november 2017 23:19 schreef Tchock het volgende:

[..]

Zucht.

[..]

Een master van 1 jaar heeft misschien 2 vakken die je in het Nederlands zou kunnen geven, à 10 ECTS. Bijvoorbeeld statistiek of empirische vaardigheden. De scriptie in het Engels is goed om eerdergenoemde redenen (internationale peer reviews) en de andere vakken bestaan voor een groot deel uit (gast)docenten. Of is jouw MSc-ervaring anders?
pi_174951852
Die Baarsma begint een vervelende vrouw te worden zeg.
TOT ZIENS!
pi_174951870
quote:
15s.gif Op woensdag 8 november 2017 23:20 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Een master van 1 jaar heeft misschien 2 vakken die je in het Nederlands zou kunnen geven, à 10 ECTS.
De scriptie in het Engels is goed om eerdergenoemde redenen (internationale peer reviews) en de andere vakken bestaan voor een groot deel uit (gast)docenten. Of is jouw ervaring anders?
Rechten is in dit geval echt een uitzonderingsstudie dus ik kan moeilijk oordelen over andere opleidingen (laat staan technische). Het slaat nergens op om Nederlands nationaal recht in het Engels te onderwijzen (en er zijn ook geen internationale studenten die dat wensen).

In de internationale fiscaliteit is wel het meeste in het Engels en verdragen zijn dat sowieso. Ik heb daar zelf verder geen enkel probleem mee, maar mijn niveau van Engels is veel hoger dan van de meeste leerlingen.

Maar je verdraait steeds subtiel het punt, namelijk dat er een groot verschil is tussen alles in het Engels, en teksten/gastsprekers/powerpointpresentaties/scripties in het Engels. Je ontneemt dan namelijk Nederlandse studenten de mogelijkheid om in het Nederlands onderwezen te worden en gezien de eerder genoemde praktijk dat het niveau van Engels van veel studenten én docenten te laag is om fatsoenlijk op wetenschappelijk niveau te converseren is dat schadelijk voor het niveau van de opleidingen. Als je een vraag niet in het Engels weet te stellen of een docent die niet adequaat kan beantwoorden heb je gewoon pech, als de hele studie Engelstalig is. En alle internationaliserings-aspecten ten spijt leven we nog steeds in Nederland waar Nederlands nog steeds de voertaal is.
pi_174951914
quote:
0s.gif Op woensdag 8 november 2017 23:25 schreef Tchock het volgende:

[..]

Rechten is in dit geval echt een uitzonderingsstudie dus ik kan moeilijk oordelen over andere opleidingen (laat staan technische). Het slaat nergens op om Nederlands nationaal recht in het Engels te onderwijzen (en er zijn ook geen internationale studenten die dat wensen).

In de internationale fiscaliteit is wel het meeste in het Engels en verdragen zijn dat sowieso. Ik heb daar zelf verder geen enkel probleem mee, maar mijn niveau van Engels is veel hoger dan van de meeste leerlingen.

Maar je verdraait steeds subtiel het punt, namelijk dat er een groot verschil is tussen alles in het Engels, en teksten/gastsprekers/powerpointpresentaties/scripties in het Engels. Je ontneemt dan namelijk Nederlandse studenten de mogelijkheid om in het Nederlands onderwezen te worden en gezien de eerder genoemde praktijk dat het niveau van Engels van veel studenten én docenten te laag is om fatsoenlijk op wetenschappelijk niveau te converseren is dat schadelijk voor het niveau van de opleidingen. Als je een vraag niet in het Engels weet te stellen of een docent die niet adequaat kan beantwoorden heb je gewoon pech, als de hele studie Engelstalig is. En alle internationaliserings-aspecten ten spijt leven we nog steeds in Nederland waar Nederlands nog steeds de voertaal is.
Je kunt je ook afvragen of jouw studie op een Uni thuishoort.
TOT ZIENS!
  Moderator woensdag 8 november 2017 @ 23:28:13 #240
149454 crew  GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_174951930
quote:
0s.gif Op woensdag 8 november 2017 23:25 schreef Tchock het volgende:

[..]

Maar je verdraait steeds subtiel het punt, namelijk dat er een groot verschil is tussen alles in het Engels, en teksten/gastsprekers/powerpointpresentaties/scripties in het Engels. Je ontneemt dan namelijk Nederlandse studenten de mogelijkheid om in het Nederlands onderwezen te worden en gezien de eerder genoemde praktijk dat het niveau van Engels van veel studenten én docenten te laag is om fatsoenlijk op wetenschappelijk niveau te converseren is dat schadelijk voor het niveau van de opleidingen.
Ik heb niet het idee dat ik dat punt verdraai, jij geeft hier steeds meer toe op mijn standpunt dat het Engels voordelen heeft voor een fors aantal masteropleidingen en doet dan voorkomen alsof ik het hele Nederlands wil verbieden. Ik vind het prima als een student één-op-één met een docent, bijvoorbeeld tijdens individuele begeleiding, in het Nederlands communiceert. Ik vind het prima als een student - die mogelijkheid had ik ook - een Engelstalig tentamen in het Nederlands invult. Waar ik niet oké mee ben zijn Nederlandse hoorcolleges (dan mis je dus gemiddeld 15% van je toehoorders) en Nederlands studiemateriaal op een masteropleiding.
pi_174951966
quote:
15s.gif Op woensdag 8 november 2017 23:28 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Ik heb niet het idee dat ik dat punt verdraai, jij geeft hier steeds meer toe op mijn standpunt dat het Engels voordelen heeft voor een fors aantal masteropleidingen en doet dan voorkomen alsof ik het hele Nederlands wil verbieden. Ik vind het prima als een student één-op-één met een docent, bijvoorbeeld tijdens individuele begeleiding, in het Nederlands communiceert. Ik vind het prima als een student - die mogelijkheid had ik ook - een Engelstalig tentamen in het Nederlands invult. Waar ik niet oké mee ben zijn Nederlandse hoorcolleges (dan mis je dus 15% van je toehoorders) en Nederlands studiemateriaal op een masteropleiding.
Ik geef niet "steeds meer toe", ik heb van begin af aan gezegd dat Engels voordelen kent. En dat studiemateriaal sowieso in het Engels mag/moet zijn. Nu ga je weer op individuele begeleiding verder, tsja.

Docenten beheersen niet genoeg Engels om er in college te geven. Studenten klagen hier en masse over. Een oplossing ligt niet direct voor de hand (hoewel een sterke verbetering van taalvaardigheid wel een oplossing kan zijn, heb ik al direct gezegd). Derhalve schaadt het verplichte Engels het niveau van het onderwijs. Ik weet niet hoe ik dit anders moet verwoorden.
pi_174951990
quote:
7s.gif Op woensdag 8 november 2017 23:27 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Je kunt je ook afvragen of jouw studie op een Uni thuishoort.
En het antwoord daarop is ja. Zo, afgevraagd.
  Moderator woensdag 8 november 2017 @ 23:32:40 #243
149454 crew  GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_174952010
quote:
0s.gif Op woensdag 8 november 2017 23:30 schreef Tchock het volgende:

[..]

Ik geef niet "steeds meer toe", ik heb van begin af aan gezegd dat Engels voordelen kent. En dat studiemateriaal sowieso in het Engels mag/moet zijn. Nu ga je weer op individuele begeleiding verder, tsja.

Docenten beheersen niet genoeg Engels om er in college te geven. Studenten klagen hier en masse over. Een oplossing ligt niet direct voor de hand (hoewel een sterke verbetering van taalvaardigheid wel een oplossing kan zijn, heb ik al direct gezegd). Derhalve schaadt het verplichte Engels het niveau van het onderwijs. Ik weet niet hoe ik dit anders moet verwoorden.
Sommige studenten klagen erover, vooral studenten van 99-100% Nederlandse opleidingen.
Dat begrijp ik. Studenten die in een divers gezelschap verkeren klagen een stuk minder en internationale studenten al helemaal niet, want die zijn (soms) nog erger gewend. De oplossing komt naar ons toe, aangezien die Engelse taal ongeveer 10 jaar geleden is ingevoerd voor masteropleidingen. Docenten die de taal niet machtig zijn, gaan met pensioen, docenten die wel gewend zijn in het Engels te converseren komen naar de universiteiten. Het Engels schaadt de kwaliteit van het onderwijs op dezelfde manier als dat het Nederlands de kwaliteit van het onderwijs schaadt. Namelijk: sommige mensen beheersen het onvoldoende.
pi_174952021
quote:
15s.gif Op woensdag 8 november 2017 23:32 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Sommige studenten klagen erover, vooral studenten van 99-100% Nederlandse opleidingen.
Dat begrijp ik. Studenten die in een divers gezelschap verkeren klagen een stuk minder en internationale studenten al helemaal niet, want die zijn (soms) nog erger gewend. De oplossing komt naar ons toe, aangezien die Engelse taal ongeveer 10 jaar geleden is ingevoerd voor masteropleidingen. Docenten die de taal niet machtig zijn, gaan met pensioen, docenten die wel gewend zijn in het Engels te converseren komen naar de universiteiten.
Zijn we het er over eens dat studenten als ze van het vwo komen doorgaans niet genoeg Engelse taalbeheersing hebben om op wetenschappelijk niveau te converseren?
  Moderator woensdag 8 november 2017 @ 23:34:37 #245
149454 crew  GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_174952031
quote:
0s.gif Op woensdag 8 november 2017 23:33 schreef Tchock het volgende:

[..]

Zijn we het er over eens dat studenten als ze van het vwo komen doorgaans niet genoeg Engelse taalbeheersing hebben om op wetenschappelijk niveau te converseren?
Nee. Net zoals ik het niet eens ben met het verwijt van universiteiten dat studenten van het vwo doorgaans een onvoldoende beheersing hebben van algebra/statistiek. Het is ouwewijvengezeik. Als ze niet op wetenschappelijk niveau kunnen converseren, dan leren ze dat maar bij. Studenten kunnen ook niet foutloos een brief in het Nederlands schrijven, dat is ook wo-onwaardig.
pi_174952049
quote:
15s.gif Op woensdag 8 november 2017 23:34 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Nee. Net zoals ik het niet eens ben met het verwijt van universiteiten dat studenten van het vwo doorgaans een onvoldoende beheersing hebben van algebra/statistiek. Het is ouwewijvengezeik.
Dan houdt de discussie hier verder op. Het eindexamen-niveau van Engels is zelfs vér onder wetenschappelijk niveau (bewust, bedoel ik). En niet eens alle leerlingen halen dat.
  Moderator woensdag 8 november 2017 @ 23:37:13 #247
149454 crew  GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_174952067
quote:
0s.gif Op woensdag 8 november 2017 23:35 schreef Tchock het volgende:

[..]

Dan houdt de discussie hier verder op. Het eindexamen-niveau van Engels is zelfs vér onder wetenschappelijk niveau (bewust, bedoel ik). En niet eens alle leerlingen halen dat.
Wiskunde B2 (of wiskunde D) is ook onvoldoende om calculus te volgen bij een technische studie.
Het is het gemiddelde en aangezien een deel van de scholieren een 100% Nederlandse studie zal volgen, is het ook niet gek dat de Engelse skills minder zijn dan je van wo-studenten mag verwachten.
pi_174952077
quote:
15s.gif Op woensdag 8 november 2017 23:34 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Nee. Net zoals ik het niet eens ben met het verwijt van universiteiten dat studenten van het vwo doorgaans een onvoldoende beheersing hebben van algebra/statistiek. Het is ouwewijvengezeik. Als ze niet op wetenschappelijk niveau kunnen converseren, dan leren ze dat maar bij. Studenten kunnen ook niet foutloos een brief in het Nederlands schrijven, dat is ook wo-onwaardig.
Wij hadden laatst een tentamen management-accounting waarvan geacht werd dat wij de Engelse literatuur zoals opgenomen op de boekenlijst zouden gebruiken.

Na 2 weken was de docent het zad en zei hij dat wij de boeken van het andere ook wel konden gebruiken, stond toch hetzelfde in.
TOT ZIENS!
pi_174952097
quote:
15s.gif Op woensdag 8 november 2017 23:37 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Wiskunde B2 (of wiskunde D) is ook onvoldoende om calculus te volgen bij een technische studie.
Het is het gemiddelde en aangezien een deel van de scholieren een 100% Nederlandse studie zal volgen, is het ook niet gek dat de Engelse skills minder zijn dan je van wo-studenten mag verwachten.
Maar wiskunde leer je bij, en Engels (zeker spreekvaardigheid) niet.

Zoals ik zei, dan is de discussie wat mij betreft wel klaar. Je verwacht dingen van leerlingen die zij niet kunnen en dat opmerken is ouwewijvengezeik.
  Moderator woensdag 8 november 2017 @ 23:39:13 #250
149454 crew  GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_174952101
quote:
7s.gif Op woensdag 8 november 2017 23:37 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Wij hadden laatst een tentamen management-accounting waarvan geacht werd dat wij de Engelse literatuur zoals opgenomen op de boekenlijst zouden gebruiken.

Na 2 weken was de docent het zad en zei hij dat wij de boeken van het andere ook wel konden gebruiken, stond toch hetzelfde in.
De docent was het zad?
abonnementen ibood.com bol.com Gearbest
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')