abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
pi_175664103
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
0s.gif Op zondag 10 december 2017 21:27 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

Ja maar... Het zijn toch kamerplanten? Toch geen balkonplanten?
Experimenteerplant dit. :@ Even kijken hoe lang ze het volhouden. Tot nu toe langer dan verwacht. De centrale rosettes maken nog steeds nieuw blad.
Everything starts with a Why.
pi_175665752
Hoe is het eigenlijk met de Holy Grail afgelopen? Ben wel nieuwsgierig!
pi_175715669
Omdat ik zelf een absolute planten-nono ben, vraag ik het de experts.

Zoek nog een grote plant voor de woonkamer, Onderstaande vind ik mooi maar wie helpt mij aan de naam? Een verkoopadres van dit soort potten mag ook :)

PS. Sorry voor je verrekte nek

5a3255871552f-20171213_181718.jpg
pi_175719680
M'n nek, wat doe je?!

Het heeft wel iets vijg-achtigs (Ficus) over zich.

Misschien iets als een Ficus lyrata
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_175724415
Zou inderdaad kunnen,bedankt!
pi_175725366
Ficus lyatra Little fiddle volgens mij!
pi_175727615
Tree-and-Bush-Form-Ficus-Lyrata-2.png

We hebben een winnaar :)
pi_175733490
Eindelijk een vochtmeter gekocht! Eens kijken of m'n calatheas beter te temmen zijn zo.
pi_175738774
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 december 2017 10:42 schreef bloempje-moi het volgende:
Hoe is het eigenlijk met de Holy Grail afgelopen? Ben wel nieuwsgierig!
quote:
0s.gif Op woensdag 8 november 2017 10:27 schreef Stratotanker het volgende:

[..]

[..]

Haha, nee. 'Holy Grail' als in een 'Heilige Graal' / unicorn object / daar zou ik blind mijn schoonmoeder voor inruilen en mijn vriendin is daarbij onderhandelbaar aanbod. Kan je ook high van worden, maar op een totaal andere manier. Maar ik moet even niet zo enthousiast doen als ik hem nog niet binnen heb. Er zijn nogal wat dingen die verkeerd kunnen gaan namelijk. Ik post een foto'tje in mijn volgende update. Of ik druk hem stiekem ergens in een hoekje, dat is meer mijn stijl. Er moet wel uitdaging blijven h. :7

And so it happened. :D Transport is helemaal goed gegaan gelukkig. Hij staat nu wortel te schieten onder deze lamp dus. Het is winter, dus erg veel activiteit zal er de komende maanden niet zijn. Sowieso is het een _heel erg_ langzaam groeiende plant, S. Eilensis. :)
pi_175742034
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 december 2017 12:04 schreef Stratotanker het volgende:

[..]

[..]

And so it happened. :D Transport is helemaal goed gegaan gelukkig. Hij staat nu wortel te schieten onder deze lamp dus. Het is winter, dus erg veel activiteit zal er de komende maanden niet zijn. Sowieso is het een _heel erg_ langzaam groeiende plant, S. Eilensis. :)
Ah! Die had ik gemist. Wat is er nou zo bijzonder aan dan? Tof dat je hem te pakken hebt kunnen krijgen.

Mijn hedera's gaan allemaal dood. Binnenkort flikker ik ze weg en dan ga ik weer shoppen voor mooie nieuwe plantjes. <3
pi_175800111
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 december 2017 14:54 schreef bloempje-moi het volgende:

[..]

Ah! Die had ik gemist. Wat is er nou zo bijzonder aan dan? Tof dat je hem te pakken hebt kunnen krijgen.

Zeldzaam, veeleisend en een erg langzame groeier. In een tuincentrum kan je veel verschillende soorten planten kopen, maar er bestaan nog heel, heeel veel meer wilde en illustere soorten die nooit in een TC verkrijgbaar zullen zijn. Dt is de uitdaging voor een verzamelaar. Het begint heel onschuldig bij de lokale TC, vervolgens iedere TC waar je langskomt en voor je het weet zit je bij een wereldwijde verzamelaarsclub haha. 🙈

Deze is ook schandalig mooi en heeft zelfs geelgekleurde variatie. Heeft geen wetenschappelijke naam, maar wordt nog vernoemd naar de ontdekker. Dat is dan vaak "Achternaam jaartal nummer". In dit geval "Lavranos 1970 weetikniet". Deze plant is 'goed' verkrijgbaar, maar je moet er wel even naar zoeken. Zo zijn er nog heul veel meer. Ach ja, ieder zo zijn hobby .. niet dat iemand het verwacht van mij maar dat maakt het jist weer erg leuk. 😄

47bd1e2c78f36fa5dc986faf4379e241.jpg

quote:
Mijn hedera's gaan allemaal dood. Binnenkort flikker ik ze weg en dan ga ik weer shoppen voor mooie nieuwe plantjes. <3
Weet je zeker dat je geen last hebt van een plaag? Hedera's zijn plaagmagneten h. Je wil natuurlijk niet dat - terwijl jij hun huis wegmietert - ze gewoon lekker ergens anders in de kamer gaan huishouden.

Als er een plaagvrije Hedera-achtige is dan zou ik dat ook graag willen weten trouwens!

[ Bericht 10% gewijzigd door Stratotanker op 17-12-2017 23:36:28 ]
pi_175862708
Er ontstaat een prachtig patroon op mijn Sjans. Deze tikken nu de 120cm aan, gemeten vanaf het deel boven de grond. Ik ben benieuwd wat ze volgend jaar tijdens de zomer doen. Het wortelstel is enorm, de plant is kerngezond en de bladeren zijn enorm stevig. Het doel is de grootste kamersjans ever-ooit te groeien. 8-)

NUnrjiK.jpg
pi_175862925
Mooi!!
pi_175863212
quote:
0s.gif Op woensdag 20 december 2017 12:23 schreef Stratotanker het volgende:
Er ontstaat een prachtig patroon op mijn Sjans. Deze tikken nu de 120cm aan, gemeten vanaf het deel boven de grond. Ik ben benieuwd wat ze volgend jaar tijdens de zomer doen. Het wortelstel is enorm, de plant is kerngezond en de bladeren zijn enorm stevig. Het doel is de grootste kamersjans ever-ooit te groeien. 8-)

[ afbeelding ]
Hoezo krijgt hij een motief? Kunnen ze ineens veranderen dan? Ik heb 1 sjans en die heb ik nog niet echt bestudeerd. Maar hij leeft, en dat is op dit moment bij mij in huis al heel wat.
De kleine blaadjes onderaan mijn Calathea worden geel en de nieuwe bladeren zijn heel dun, lichtgroen en rollen niet echt mooi uit. ;(
pi_175863909
quote:
0s.gif Op woensdag 20 december 2017 12:35 schreef Koettie het volgende:
Mooi!!
Dank je! *O*

quote:
0s.gif Op woensdag 20 december 2017 12:51 schreef bloempje-moi het volgende:

[..]

Hoezo krijgt hij een motief? Kunnen ze ineens veranderen dan? Ik heb 1 sjans en die heb ik nog niet echt bestudeerd. Maar hij leeft, en dat is op dit moment bij mij in huis al heel wat.
De kleine blaadjes onderaan mijn Calathea worden geel en de nieuwe bladeren zijn heel dun, lichtgroen en rollen niet echt mooi uit. ;(
Op zich verandert het motief niet. Maar er zit een verschil in zichtbaarheid tussen een jong en oud blad. Een ouder blad wordt steeds meer gelijkmatiger groen waardoor het contrast tussen groen en wit langzaam verdwijnt. Jonge gezonde bladeren hebben dus een groter contrast. Als deze jonge bladeren dan ook nog eens heel snel heel groot groeien dan weet je dat de plant kerngezond is. Juiste voedingsstoffen maakt ook een groot verschil in het contrast van het patroon. Soms wat magnesium aan het water toevoegen kan al een heel groot verschil maken.

Er is een Sjans met een heel sterk blijvend contrast in het blad. Namelijk tussen heel donker groen en wit. Dus dan krijg je een soort tijger motief, heel erg mooi. Volgens mij heet deze variant "Winter Green" en is het zelfs een gepatenteerde plant. Helaas nog nooit gezien hier. Zou hem wel graag willen hebben. Echt een prachtige eye-catcher.

Dit is wat k even snel vind op Google. S. 'Winter Green'.
20161031_131754.jpg
pi_175876864
Heeft iemand ervaring met aaltjes ter bestrijding van rouwmuglarven? Kun je die in een tuincentrum kopen? Ik heb die rouwvliegjes overal zitten maar heb weinig zin om alles te verpotten.
pi_175880915
Je kan online nematodes bestellen. Werkt uitstekend, maar wel aan de prijs dacht ik. Je kan je grond ook afdekken met fijn grind, daar heeft de varenrouwmug een hekel aan.
pi_175897260
Die nematodes zijn inderdaad nogal duur. Maar als die beestjes alle wortels aantasten, is het het misschien wel waard.

Oh, deze lelijkheid kon ik echt niet laten staan vanmiddag O+
28a403n.jpg
pi_175897589
Hebben jullie het overigens ook dat als je iets over planten googled, dat je eerst vier pagina's vol resultaten over weedplanten krijgt? Of probeert Google mij iets duidelijk te maken?
pi_175898087
Wauw die pot is goud waard!
pi_175898275
quote:
0s.gif Op donderdag 21 december 2017 18:29 schreef Koettie het volgende:
Wauw die pot is goud waard!
Bij Overvecht. De enige die bij de cactus paste.
pi_175904923
quote:
0s.gif Op donderdag 21 december 2017 18:07 schreef bloempje-moi het volgende:
Hebben jullie het overigens ook dat als je iets over planten googled, dat je eerst vier pagina's vol resultaten over weedplanten krijgt? Of probeert Google mij iets duidelijk te maken?
Hee, die mensen hebben enorm groene vingers... En niet alleen door het draaien van joints.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_175905596
Pff. M'n varens zijn weer overleden. Why. Ik ben gek op varens maar hou alles in leven behalve varens en erwtjesplanten
pi_175906064
quote:
0s.gif Op donderdag 21 december 2017 22:06 schreef Koettie het volgende:
Pff. M'n varens zijn weer overleden. Why. Ik ben gek op varens maar hou alles in leven behalve varens en erwtjesplanten
Ik heb dat ook met erwtjes :D en m'n hartjesvarens staan ook te creperen.
NARF
pi_175906314
quote:
1s.gif Op donderdag 21 december 2017 22:19 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Ik heb dat ook met erwtjes :D en m'n hartjesvarens staan ook te creperen.
Gedeelde smart is halve smart. Weet echt niet wat die krenten willen hoor. Verwende nesten. :P
abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')