Dat geld voor de andere teams ook natuurlijk. En het blijft ook maar een training he. Maar met wat we tot nu toe gezien hebben lijkt RBR het derde team.quote:Op vrijdag 10 november 2017 19:07 schreef WSTVLTRN12 het volgende:
Nee, daarom lijkt me nu een conclusie dat Red Bull dit weekend derde team is voorlopig voorbarig
Tijd voor een regenrace.quote:Op vrijdag 10 november 2017 19:13 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Dat geld voor de andere teams ook natuurlijk. En het blijft ook maar een training he. Maar met wat we tot nu toe gezien hebben lijkt RBR het derde team.
Volgens mij waren ze ook eea ah testen voor volgend jaar. Of iig eea ah testen.quote:Op vrijdag 10 november 2017 18:35 schreef Sjemmert het volgende:
Redbull lijkt wel weer derde team te zijn net achter Ferrari. Mercedes heeft het weer goed voor elkaar. Slordige sessie van Max, balans nog niet oke.
Valt mee toch? Ze delen die plekken een beetje met Ferrari. Die tijden schelen niet veel.quote:Op vrijdag 10 november 2017 19:13 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Dat geld voor de andere teams ook natuurlijk. En het blijft ook maar een training he. Maar met wat we tot nu toe gezien hebben lijkt RBR het derde team.
Ja scheelt weinig met Ferrari. Ongeveer gelijk op de softs, Ferrari net wat sneller op de super softs.quote:Op vrijdag 10 november 2017 20:13 schreef Tinos85 het volgende:
[..]
Valt mee toch? Ze delen die plekken een beetje met Ferrari. Die tijden schelen niet veel.
Top 5 binnen 3 tienden. Slordig... Ja hoor.quote:Op vrijdag 10 november 2017 19:13 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Dat geld voor de andere teams ook natuurlijk. En het blijft ook maar een training he. Maar met wat we tot nu toe gezien hebben lijkt RBR het derde team.
Slordig als in veel foutjes en correcties omdat de balans nog niet bevalt. Man man man niet gelijk boos worden hoor.quote:Op vrijdag 10 november 2017 20:23 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Top 5 binnen 3 tienden. Slordig... Ja hoor.
Vrijdag en zaterdag hoef je niet te winnen. Daar worden de punten niet verdeeld.
Juist, je verwoord perfect wat ik bedoel. Als er teveel races georganiseerd worden devalueer je als het ware de waarde van een GP winnen/ kijken/ bezoeken etc. De gevolgen als iemand de mist in gaat zijn ook kleiner omdat er zo ontiegelijk veel races in een seizoen zitten. Tevens worden de eeuwige statistieken verpest omdat Senna in zijn tijd niet 21 kansen had om pole te pakken bijvoorbeeld.quote:Op vrijdag 10 november 2017 18:20 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Dat is de logica van dit soort Amerikaanse investeerders: Het moet nét leuk genoeg zijn om de kijkers aan te trekken en die aan adverteerders te verkopen. Het is niet de bedoeling dat het heel erg leuk en indrukwekkend is, want dat levert niets meer op. Het streven is dus vaak en veel middelmatigheid, ipv hoge pieken. Het concept F1 moet zoveel mogelijk uitgeknepen worden, en wat er over is wordt dan weer verkocht aan een partij die het grotendeels weer opnieuw kan opbouwen.
Als het F1 circus ergens langs komt moet dat iets heel groots zijn, dan loopt bij wijze van spreken het hele land uit zoals een dorp voor het circus 100 jaar geleden. Daar moet alles voor wijken, Justin Bieber moet blij zijn dat hij ook langs mag komen ipv dat de kwalificatie wordt verzet voor zijn optreden. Van iets groots kun je er niet teveel hebben, als je dat probeert wordt het vanzelf kleiner.
Eeuwige statistieken zijn toch al niet te vergelijken in absolute zin omdat er in de beginjaren van de F1 veel minder races in een seizoen waren.quote:Op vrijdag 10 november 2017 20:30 schreef Lokale_Notabele het volgende:
[..]
Juist, je verwoord perfect wat ik bedoel. Als er teveel races georganiseerd worden devalueer je als het ware de waarde van een GP winnen/ kijken/ bezoeken etc. De gevolgen als iemand de mist in gaat zijn ook kleiner omdat er zo ontiegelijk veel races in een seizoen zitten. Tevens worden de eeuwige statistieken verpest omdat Senna in zijn tijd niet 21 kansen had om pole te pakken bijvoorbeeld.
Lil Lewis kan zichzelf dadelijk met de recordboeken in de hand wijsmaken dat hij de grootste allertijden is.
De Amerikanen hebben er duidelijk weinig van begrepen. Meneer Carey had het vandaag in een interview over "drama creëren, iedereen moet kunnen winnen bla bla bla." https://m.gpupdate.net/nl(...)-om-races-te-winnen/ Deze mensen hebben denk ik geen idee wat de F1 groot maakt. Ik zou het geweldig vinden als het Formula 1 YouTube kanaal meneer Carey eens een quiz voor zou schotelen over de historie van de F1. Ik denk dat hij volledig door de mand zou vallen en dat duidelijk zou worden dat hij compleet onwetend is. Maar goed, zoals met wel meer dingen in de wereld draait het alleen maar om geld.
Eeuwige stastieken zijn idd al grotendeels verpest en moeilijk te vergelijken maar de gemiddelde journalist lijkt zich dit niet te realiseren heb ik de indruk. Als ik de kranten mag geloven is Hamilton Senna reeds "gepasseerd" en is het een kwestie van tijd tot Michael Schumacher van zijn voetstuk getrokken kan worden. De Amerikanen zullen als het moment daar is ongetwijfeld geen mogelijkheid onbenut laten om te benadrukken dat social media queen Lewis de grootste allertijden is.quote:Op vrijdag 10 november 2017 21:01 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Eeuwige statistieken zijn toch al niet te vergelijken in absolute zin omdat er in de beginjaren van de F1 veel minder races in een seizoen waren.
De enige manier om ze enigszins te vergelijken is imho relatief, dus per race. En dan blijkt dat Hamilton nog niet in de buurt komt van Senna en dat Clark en Fangio daar nog boven staan.
Echt wel.quote:Op vrijdag 10 november 2017 13:41 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Assen is een hele grote nee. Dat circuit is niet voor autoracen.
Voorlopig vind ik deze Amerikanen wel redelijk verfrissend. Sommige dingen zoals die DJ in Mexico en de interviews voor de prijsuitreiking een beetje maar het is wel beter dan Bernie die iedere race organisator probeert uit te knijpen, goede races vervangt door een uitje bij de dictator of in de zandbak of de teams weer eens tegen elkaar uitspeelt om tot een compromis voor de regels te komen.quote:Op vrijdag 10 november 2017 18:20 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Dat is de logica van dit soort Amerikaanse investeerders: Het moet nét leuk genoeg zijn om de kijkers aan te trekken en die aan adverteerders te verkopen. Het is niet de bedoeling dat het heel erg leuk en indrukwekkend is, want dat levert niets meer op. Het streven is dus vaak en veel middelmatigheid, ipv hoge pieken. Het concept F1 moet zoveel mogelijk uitgeknepen worden, en wat er over is wordt dan weer verkocht aan een partij die het grotendeels weer opnieuw kan opbouwen.
Als het F1 circus ergens langs komt moet dat iets heel groots zijn, dan loopt bij wijze van spreken het hele land uit zoals een dorp voor het circus 100 jaar geleden. Daar moet alles voor wijken, Justin Bieber moet blij zijn dat hij ook langs mag komen ipv dat de kwalificatie wordt verzet voor zijn optreden. Van iets groots kun je er niet teveel hebben, als je dat probeert wordt het vanzelf kleiner.
Die Massa-2025-grap waarna het he-le-maal stil wasquote:
Huh watte?quote:Op vrijdag 10 november 2017 23:11 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Die Massa-2025-grap waarna het he-le-maal stil was
Logisch wel, want het was echt geen kut aan
Inderdaad, allemaal pure onzin. Gewoon lekker F1 kijken, vind je het niets dan ga je bierbuik darten kijken ofzo.quote:Op zaterdag 11 november 2017 03:03 schreef opreis het volgende:
Statistieken belangrijker vinden dan spectakel . Wat boeit het uberhaupt of senna een x aantal races reed en hamilton een x aantal meer. Kijk gewoon de races en als je het te veel vind zet je je tv uit. De logica van minder races meer kwaliteit ontgaat me ook. Net alsof de GP van Brazilie meer kwaliteit heeft als Mexico over geslagen was ofzo?
ja heb ik ook gelezen, die van Ricciardo schijnt ook een gereviseerde te zijn ipv een nieuwequote:Op zaterdag 11 november 2017 10:18 schreef Nattekat het volgende:
Gaan geruchten dat TR misschien niet aanwezig is in Abu Dhabi omdat de motoren op zijn bij Renault. Lees: die vervloekte MGU-H.
Genant.quote:Op zaterdag 11 november 2017 10:18 schreef Nattekat het volgende:
Gaan geruchten dat TR misschien niet aanwezig is in Abu Dhabi omdat de motoren op zijn bij Renault. Lees: die vervloekte MGU-H.
Mis je vrij weinig aanquote:Op zaterdag 11 november 2017 10:18 schreef Nattekat het volgende:
Gaan geruchten dat TR misschien niet aanwezig is in Abu Dhabi omdat de motoren op zijn bij Renault. Lees: die vervloekte MGU-H.
ja maar ze schijnen zich niet aan de richtlijnen van Renault te hebben gehouden qua maximaal vermogenquote:
Aaah, gevalletje 'eigen schuld'.quote:Op zaterdag 11 november 2017 10:26 schreef Tarado het volgende:
[..]
ja maar ze schijnen zich niet aan de richtlijnen van Renault te hebben gehouden qua maximaal vermogen
Eitjes liggen in de pan momenteelquote:Op zaterdag 11 november 2017 11:04 schreef flipsen het volgende:
Klaar voor weer een dagje (verbranden), let´s go
Eerst ontbijt natuurlijk, duh!
Dat meen je nietquote:Op zaterdag 11 november 2017 10:18 schreef Nattekat het volgende:
Gaan geruchten dat TR misschien niet aanwezig is in Abu Dhabi omdat de motoren op zijn bij Renault. Lees: die vervloekte MGU-H.
Ik heb uitleg nodigquote:Op zaterdag 11 november 2017 11:15 schreef zoem het volgende:
Deze had ik hier nog niet voorbij zien komen: https://streamable.com/n1az6
Engineer: "GP2. Apologies Max"
Max: "GP2 GP2! Do we have two GPs?"
Engineer: "Go away"
hoe is het weer?quote:Op zaterdag 11 november 2017 11:04 schreef flipsen het volgende:
Klaar voor weer een dagje (verbranden), let´s go
Eerst ontbijt natuurlijk, duh!
Het was een inside joke van RBR. Ze hebben de motoren sterk teruggeschroefd tijdens de vrije trainingen, omdat Renault beschikt over weinig reserveonderdelen. Het gaat schijnbaar met name om MGU-H en turbo-onderdelen. Dus ze moeten spaarzaam zijn met het materiaal dat ze hebben.quote:
twitter:NobleF1 twitterde op zaterdag 11-11-2017 om 10:56:02 #F1 teams facing a headache over finalising 2018 designs after McLaren vetoes engine fin proposal https://t.co/nfeqYg0bxG reageer retweet
Thnx. Ik heb gisteren alles gemist en niks gelezen.quote:Op zaterdag 11 november 2017 12:00 schreef zoem het volgende:
[..]
Het was een inside joke van RBR. Ze hebben de motoren sterk teruggeschroefd tijdens de vrije trainingen, omdat Renault beschikt over weinig reserveonderdelen. Het gaat schijnbaar met name om MGU-H en turbo-onderdelen. Dus ze moeten spaarzaam zijn met het materiaal dat ze hebben.
Nou en? Dat is met voetbal ook zo. Vroeger werden minder wedstrijden gespeeld, al helemaal op europees en internationaal niveau. Sporten veranderen nou eenmaal.quote:Op vrijdag 10 november 2017 20:30 schreef Lokale_Notabele het volgende:
[..]
Juist, je verwoord perfect wat ik bedoel. Als er teveel races georganiseerd worden devalueer je als het ware de waarde van een GP winnen/ kijken/ bezoeken etc. De gevolgen als iemand de mist in gaat zijn ook kleiner omdat er zo ontiegelijk veel races in een seizoen zitten. Tevens worden de eeuwige statistieken verpest omdat Senna in zijn tijd niet 21 kansen had om pole te pakken bijvoorbeeld.
Lil Lewis kan zichzelf dadelijk met de recordboeken in de hand wijsmaken dat hij de grootste allertijden is.
De Amerikanen hebben er duidelijk weinig van begrepen. Meneer Carey had het vandaag in een interview over "drama creëren, iedereen moet kunnen winnen bla bla bla." https://m.gpupdate.net/nl(...)-om-races-te-winnen/ Deze mensen hebben denk ik geen idee wat de F1 groot maakt. Ik zou het geweldig vinden als het Formula 1 YouTube kanaal meneer Carey eens een quiz voor zou schotelen over de historie van de F1. Ik denk dat hij volledig door de mand zou vallen en dat duidelijk zou worden dat hij compleet onwetend is. Maar goed, zoals met wel meer dingen in de wereld draait het alleen maar om geld.
De balans goed krijgen heb je het hele weekend voor, dus om daar over te gaan zeurenquote:Op vrijdag 10 november 2017 20:24 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Slordig als in veel foutjes en correcties omdat de balans nog niet bevalt. Man man man niet gelijk boos worden hoor.
Overigens zit alleen de top 3 binnen 3 tienden de top 5 binnen 4 tienden. Om nog even te mierenneuken
Ik vind 3 motoren ook absurd weinig. Dat het allemaal wat duurzamer moet en de tijd van oneindige resources per weekend verleden tijd is, oke, maar met slechts 3-4 motoren per seizoen wordt het steeds lastiger om straffeloos motorupgrades mee te nemen naar het circuit. Voor teams met een Renault of Honda die moeite hebben met de betrouwbaarheid is dat een extra domper. Daarnaast moet racen niet draaien om besparen, maar voluit je materiaal benutten.quote:Op zaterdag 11 november 2017 12:35 schreef Fer het volgende:
Leuk man 4 motoren per jaar, per rijder. Volgend jaar 3. Alles wordt met de hand gemaakt, omdat het er z weinig zijn en elke motor weer een evolutie is van de vorige.
In de tijd dat je 4 motoren per weekend verbrandde, hadden ze tenminste nog een soort van productielijntje. Waren toch weer 48 cilinders per Ferrari per weekend.
En dan is Renault tegenstander van het afschaffen van de MGU-H in 2021... man man man Createur een hoop gezeur...
Mercedes zal er wel klaar voor zijn maar de rest niet, wordt eigenlijk nog moeilijker worden hun te verslaan voor 2021quote:Op zaterdag 11 november 2017 13:02 schreef zoem het volgende:
[..]
Ik vind 3 motoren ook absurd weinig. Dat het allemaal wat duurzamer moet en de tijd van oneindige resources per weekend verleden tijd is, oke, maar met slechts 3-4 motoren per seizoen wordt het steeds lastiger om straffeloos motorupgrades mee te nemen naar het circuit. Voor teams met een Renault of Honda die moeite hebben met de betrouwbaarheid is dat een extra domper. Daarnaast moet racen niet draaien om besparen, maar voluit je materiaal benutten.
En daarbij is dit F1. Als je geen budget hebt moet je naar de clio Cup.quote:Op zaterdag 11 november 2017 13:02 schreef zoem het volgende:
[..]
Ik vind 3 motoren ook absurd weinig. Dat het allemaal wat duurzamer moet en de tijd van oneindige resources per weekend verleden tijd is, oke, maar met slechts 3-4 motoren per seizoen wordt het steeds lastiger om straffeloos motorupgrades mee te nemen naar het circuit. Voor teams met een Renault of Honda die moeite hebben met de betrouwbaarheid is dat een extra domper. Daarnaast moet racen niet draaien om besparen, maar voluit je materiaal benutten.
Zolang ze daarnaast 30 motoren op de testbank opblazen, heeft het ook allemaal weinig zin.quote:Op zaterdag 11 november 2017 13:02 schreef zoem het volgende:
[..]
Ik vind 3 motoren ook absurd weinig. Dat het allemaal wat duurzamer moet en de tijd van oneindige resources per weekend verleden tijd is, oke, maar met slechts 3-4 motoren per seizoen wordt het steeds lastiger om straffeloos motorupgrades mee te nemen naar het circuit. Voor teams met een Renault of Honda die moeite hebben met de betrouwbaarheid is dat een extra domper. Daarnaast moet racen niet draaien om besparen, maar voluit je materiaal benutten.
"We moeten nog wennen aan de nieuwe motor"quote:Op woensdag 8 november 2017 08:50 schreef opreis het volgende:
McLaren heeft straks in ieder geval geen excuus meer als ze volgend jaar niet om podiums mee kunnen doen en RB wel. Maar laten we hopen op 4 teams dicht bij elkaar.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |