Dat weerbericht is nog van zondag (zie rechterbovenhoekje). Zal hem even updaten.quote:Op dinsdag 7 november 2017 22:56 schreef franske19 het volgende:
Dacht dat zondag droog zou zijn? 30% valt nog mee.
Word maar lekker nat.quote:Op dinsdag 7 november 2017 23:39 schreef flipsen het volgende:
Je zal maar in het publiek zitten op de niet overdekte tribune. Dan ben je blij dat het zondag niet regent hoor
quote:
quote:
waar zit je? Ik zat overdekt en werd nog natquote:Op dinsdag 7 november 2017 23:39 schreef flipsen het volgende:
Je zal maar in het publiek zitten op de niet overdekte tribune. Dan ben je blij dat het zondag niet regent hoor
Volgens mij heeft Abitboul dat wel een keer uitgesproken, dat het (voorlopig) nog dezelfde motoren zullen zijn. Maar net zoals bij Mercedes is er door een team amper in te zien of ze wel echt het maximale eruit krijgen of dat er een grotere marge aangehouden wordt voor klantenteams.quote:Op woensdag 8 november 2017 07:47 schreef SnowOokami het volgende:
Wat ik mij afvraag, McLaren loopt nu al te soppen op de Renault motoren maar er is ooit afgesproken dat Renault dezelfde motoren aan RBR levert, maar is dat ook zo voor McLaren? Geen idee hoe ze dat af zouden kunnen dwingen... iemand een idee?
Best apart eigenlijk, maar goed onderdeel van het spelletje laten we maar zeggen McLaren straks met de GP2 engine van Renaultquote:Op woensdag 8 november 2017 07:50 schreef Fer het volgende:
[..]
Volgens mij heeft Abitboul dat wel een keer uitgesproken, dat het (voorlopig) nog dezelfde motoren zullen zijn. Maar net zoals bij Mercedes is er door een team amper in te zien of ze wel echt het maximale eruit krijgen of dat er een grotere marge aangehouden wordt voor klantenteams.
quote:Williams – 2017 9 1:44 uur
Audio: Engels | CC: DE EN ES FR NL
Genre: Biografie, Documentaire, Sport
Deze bezielde documentaire brengt de opkomst in kaart van het beroemde race-imperium van Sir Frank Williams en de vreselijke crash die de toekomst ervan bijna stopzette.
Van de week in het vliegtuig gezien, mooi gemaakt en emotioneel verhaal. Vooral omdat er ook veel aandacht wordt besteed aan z'n familiesituatie en eigen levensverhaal, het is niet alleen maar F1.quote:
https://www.gpupdate.net/(...)ork-to-aid-drainage/quote:14:16 – The FIA has confirmed that Interlagos has undertaken work to improve drainage at the circuit, ahead of this weekend's Brazilian Grand Prix.
Last year's race was interrupted by persistent wet weather, triggering an array of incidents, and causing proceedings to be red-flagged on two occasions.
The sport's governing body has revealed that "additional grooving of the track has been carried out in places where water accumulated the most during last year's race", in a bid to aid drainage.
Wet weather is expected to affect Interlagos on Friday and Saturday, though dry and sunny conditions are set to prevail on Sunday.
Elsewhere, 'sausage kerb' elements have been installed behind the existing kerbs on the apex of Turns 2, 4 (Descida do Lago), 8 (Esse) and 10 (Bico de Pato).
Additional tyre barriers have also been added at Turns 1 (Senna S), 6 (Ferradura), as well as Turns 8 and 10.
Goed idee, zit volgende week ook 13 uur in het vliegtuig, goed moment om dit te kijkenquote:Op woensdag 8 november 2017 14:03 schreef DeeBee het volgende:
[..]
Van de week in het vliegtuig gezien, mooi gemaakt en emotioneel verhaal. Vooral omdat er ook veel aandacht wordt besteed aan z'n familiesituatie en eigen levensverhaal, het is niet alleen maar F1.
Ze hebben in ieder geval best een goed chassis, want op circuits waar motorvermogen minder belangrijk is zitten ze er best behoorlijk bijquote:Op woensdag 8 november 2017 08:50 schreef opreis het volgende:
McLaren heeft straks in ieder geval geen excuus meer als ze volgend jaar niet om podiums mee kunnen doen en RB wel. Maar laten we hopen op 4 teams dicht bij elkaar.
In de Q gaan zo ook goed, schijnbaar kan de Honda voor een paar rondjes wel hard lopen. Daarna rijden ze de race met teruggeschroefd vermogen en vroeg coasten.quote:Op woensdag 8 november 2017 17:39 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Ze hebben in ieder geval best een goed chassis, want op circuits waar motorvermogen minder belangrijk is zitten ze er best behoorlijk bij
Dat laatste ben ik ook benieuwd naar, op Motorsport.com zijn er ook genoeg mensen die vraagtekens zetten bij het chassis van McLaren omdat ze blijkbaar met extreem veel downforce rijden (en dat daarom hun top niet heel erg denderend is).quote:Op woensdag 8 november 2017 18:14 schreef Fer het volgende:
[..]
In de Q gaan zo ook goed, schijnbaar kan de Honda voor een paar rondjes wel hard lopen. Daarna rijden ze de race met teruggeschroefd vermogen en vroeg coasten.
Alhoewel ik mij afvraag of hun downforce/drag verhouding wel efficient genoeg is.
McLaren had in 2014 een Mercedes motor. Mercedes werd WC en McLaren werd 5e...quote:Op woensdag 8 november 2017 18:29 schreef jpjedi het volgende:
Mclaren weet hoe ze moeten presteren, met de juiste krachtbron ben ik overtuigd dat ze mee kunnen doen voor de prijzen. Zou F1 veel goed doen als er weer 4 teams meedoen voor het podium. Vergeet ook Dark horses als Renault en Force India niet uit voor volgend jaar die een graantje mee willen pikken.
quote:Op woensdag 8 november 2017 19:50 schreef Whiskers2009 het volgende:
Warwick als gaststeward
https://www.f1today.net/n(...)dleiding-in-brazilie
quote:
Max rijdt gewoon eenzaam aan kop, niks straffen.quote:Op woensdag 8 november 2017 20:15 schreef zoem het volgende:
Derek Warwick de meest strenge steward van de FIA
Exact. Dank je zoem!quote:Op woensdag 8 november 2017 20:15 schreef zoem het volgende:
Derek Warwick de meest strenge steward van de FIA
Waar is Connely?quote:Op woensdag 8 november 2017 20:15 schreef zoem het volgende:
Derek Warwick de meest strenge steward van de FIA
Liever zo'n race als vorig jaar.quote:Op woensdag 8 november 2017 20:17 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Max rijdt gewoon eenzaam aan kop, niks straffen.
Moet het wel eerst regenen. Anders mag RB de tactiek gewoon weer verneuken jaquote:Op woensdag 8 november 2017 21:03 schreef Monolith het volgende:
[..]
Liever zo'n race als vorig jaar.
In Abu Dhabi. Dan is het minder erg als ik het einde van de race moet missen.quote:Op woensdag 8 november 2017 21:11 schreef klaasweetalles het volgende:
Het gaat allemaal veel te goed de laatste tijd met max
tijd dat zijn motor weer gaat uitvallen denk ik zo... ...
Gelukkig heb je het al weken fout wat betreft Feyenoord, dus Max blijft gewoon rijdenquote:Op woensdag 8 november 2017 21:11 schreef klaasweetalles het volgende:
Het gaat allemaal veel te goed de laatste tijd met max
tijd dat zijn motor weer gaat uitvallen denk ik zo... ...
Iets anders dan een weekend F1?quote:Op woensdag 8 november 2017 18:57 schreef ondeugend het volgende:
Een cadeau voor iemand die ik een onvergetelijk weekend wil geven. Wat zouden jullie doen?
https://f1experiences.com(...)ckenheim%20f1%20pagequote:Op woensdag 8 november 2017 18:57 schreef ondeugend het volgende:
Beste plek Hockenheim? Prijs doet er zoveel toe. Waar zit je het hoogst en zie je het meest?
Een cadeau voor iemand die ik een onvergetelijk weekend wil geven. Wat zouden jullie doen?
Ik wist het wel als ik $6000,- over zou hebben, https://f1experiences.com/formula-1-grosser-preis-von-deutschland-2018/legendquote:Op woensdag 8 november 2017 21:25 schreef trein2000 het volgende:
[..]
https://f1experiences.com(...)ckenheim%20f1%20page
Lol zat daar net ook naar te kijken.quote:Op woensdag 8 november 2017 21:31 schreef lord_bono het volgende:
[..]
Ik wist het wel als ik $6000,- over zou hebben, https://f1experiences.com/formula-1-grosser-preis-von-deutschland-2018/legend
1 gaststeward per race (Alhoewel, recent Salo en Connelly. Of is Salo een vaste steward inmiddels?)quote:
Die staat alleen bekend om de verstrekkende dubieuze straffen die hij Max geeft, niet dat hij in het algemeen veel vaker straft of vaker in het algemeen dubieuze straffen uitdeelt...quote:Op woensdag 8 november 2017 21:06 schreef zoem het volgende:
[..]
Ja die kon ik ook al niet vinden. Vreemd.
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 | 2015 2 Monaco Osterlind, Kristensen, Abed, Calmes 3 Hongarije Osterlind, Pirro, Mayer, Herczeg 1 Abu Dhabi Connely, Warwick, Stringwell, Shaiban 2 Abu Dhabi Connely, Warwick, Stringwell, Shaiban 2016 1 Mexico Connely, Bellot, Sullivan, Rodriguez 2017 2 2017 Hongarije Connely, Warwick, Mayer, Herceg 1 2017 VS Connely, Novak, Salo, Dean -- + 12pt totaal |
Ik bedoel meer dat ik Mclaren niet zomaar als een B team zou klassificeren. Ze kennen het spelletje. En een klantenmotorvan Mercedes is wel wat anders dan de motor van het eigen team he... zit jaartje tussen.quote:Op woensdag 8 november 2017 18:29 schreef SnowOokami het volgende:
[..]
Dat laatste ben ik ook benieuwd naar, op Motorsport.com zijn er ook genoeg mensen die vraagtekens zetten bij het chassis van McLaren omdat ze blijkbaar met extreem veel downforce rijden (en dat daarom hun top niet heel erg denderend is).
Hier staat dat spec 3.8 gebruikt gaat worden in de laatste races met een nieuwe map:
https://news.biglobe.ne.jp/sports/1108/ats_171108_7755418454.html
Wat ik zo vreemd vind is dat ze altijd hebben lopen pushen op een laag COG en laag gewicht en nu gaan ze naar Renault toe... die volgens mij geen (heel) laag COG heeft
[..]
McLaren had in 2014 een Mercedes motor. Mercedes werd WC en McLaren werd 5e...
Hotel erbij en je bent nog eens 2000 usd lichter 😂😂quote:Op woensdag 8 november 2017 21:31 schreef SnowOokami het volgende:
[..]
Lol zat daar net ook naar te kijken.
Als Nederlander piepen als je ziet dat Connelly en/of Warwick gaststeward zijn is dus niet zo raar he?quote:Op woensdag 8 november 2017 21:54 schreef CrashO het volgende:
Omdat de FIA website kut is, alleen de stewardbeslissingen tegen Max er even bijgezocht (en alleen die waarbij met punten gestrooid is).
[ code verwijderd ]
Zal als ik eens tijd teveel heb een keertje àlle beslingen van de afgelopen paar jaar af gaan en wat meuk in een database gooien waar ik dan soepeltjes nutteloze info mee kan afleiden. Kan volgens mij wel popcornwaardige grafiekjes opleveren
*op todo voor de winterstop zetten doet
quote:Op woensdag 8 november 2017 22:35 schreef Whiskers2009 het volgende:
PS Max heeft in 2016 geen punten op de licentie gehad?!? En weet je sowieso zeker dat je alle strafpunten mbt 2015 hebt?
Denk dat dit alles was.quote:Op woensdag 8 november 2017 22:35 schreef Whiskers2009 het volgende:
PS Max heeft in 2016 geen punten op de licentie gehad?!?
Deze? https://www.f1today.net/n(...)e-steward-van-de-fiaquote:Op woensdag 8 november 2017 22:39 schreef CrashO het volgende:
[..]
[..]
Denk dat dit alles was.
Zoals al ik al zei, de site van de FIA is Kwalitatief Uitermate Teleurstellend , dus ben uitgegaan van de totaalpunten zoals genoemd in dat artikel van f1today. " De Nederlander heeft sinds zijn debuut begin 2015 in totaal elf strafpunten geïncasseerd." en ben gestopt met die steward decision pdf's openen toen ik op die 11 uitkwam
Hij heeft wel een bak meer straffen gehad (tijd penals ed), maar niks waar strafpunten voor gegeven zijn.
nog even opnieuw gecheckt, artikel was natuurlijk van augustus Dus het puntje uit Austin zat er nog niet bij. Dus ik miste er 1.. Mexico 2016, 1 punt. Maar ik kan de stewards niet checken want de site van de FIA crashte toen ik 5 PDF's tegelijk open gooidequote:Op woensdag 8 november 2017 22:35 schreef Whiskers2009 het volgende:
PS Max heeft in 2016 geen punten op de licentie gehad?!? En weet je sowieso zeker dat je alle strafpunten mbt 2015 hebt?
1 2 | 2016 1 Mexico Connely, Bellot, Sullivan, Rodriguez |
Lekker amateuristisch weer (niet van jou, dat snap je)quote:Op woensdag 8 november 2017 23:00 schreef CrashO het volgende:
[..]
nog even opnieuw gecheckt, artikel was natuurlijk van augustus Dus het puntje uit Austin zat er nog niet bij. Dus ik miste er 1.. Mexico 2016, 1 punt. Maar ik kan de stewards niet checken want de site van de FIA crashte toen ik 5 PDF's tegelijk open gooide
*edit*
[ code verwijderd ]
1 (ex)coureur die per race als gaststeward optreedt. Voor de rest is het een panel van stewards dat per race rouleertquote:Op woensdag 8 november 2017 22:51 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Deze? https://www.f1today.net/n(...)e-steward-van-de-fia
Mika Salo ook maar eens meenemen in de analyse dan. Lijkt dus ook graag snel en hard te straffen, dus combi met Connolly en/of Warwick is dan ook een dingetje.
Ik dacht overigens serieus dat er maar 1 gaststeward was per race. Wat heb ik gemist?
Geen idee DutchTrain heeft de kaartjes geregeld en het me wel verteld, maar ben het weer vergetenquote:Op woensdag 8 november 2017 07:46 schreef Tarado het volgende:
[..]
waar zit je? Ik zat overdekt en werd nog nat
Tof!quote:Op donderdag 9 november 2017 09:17 schreef BroesWillems het volgende:
Kaarten voor Oostenrijk volgend jaar.
Waarschijnlijk weten we dat morgen pas als we de kaarten ook echt opgehaald hebben. Ik heb in ieder geval niet betaald voor een dak, maar je weet nooit wat je uiteindelijk krijgt.quote:Op donderdag 9 november 2017 02:11 schreef flipsen het volgende:
[..]
Geen idee DutchTrain heeft de kaartjes geregeld en het me wel verteld, maar ben het weer vergeten
Was hij ook streng voor de coureur waarvan hij hoopt dat die WK wordt?quote:Op woensdag 8 november 2017 20:15 schreef zoem het volgende:
Derek Warwick de meest strenge steward van de FIA
hoezo niet, dat weet je toch als je ze besteld?quote:Op donderdag 9 november 2017 12:09 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Waarschijnlijk weten we dat morgen pas als we de kaarten ook echt opgehaald hebben. Ik heb in ieder geval niet betaald voor een dak, maar je weet nooit wat je uiteindelijk krijgt.
Ja, besteld voor sector A bij ingang pits, maar als een vak niet gevuld is en dat er slecht gaat uitzien op TV, dan schuiven ze je wel naar een beter gedeelte om het wat voller te laten lijken.quote:Op donderdag 9 november 2017 12:25 schreef Tarado het volgende:
hoezo niet, dat weet je toch als je ze besteld?
OK, toen ik ging had m'n zwager het geregeld maar wisten we van te voren al waar, (ter hoogte van Senna S)quote:Op donderdag 9 november 2017 12:32 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Ja, besteld voor sector A bij ingang pits, maar als een vak niet gevuld is en dat er slecht gaat uitzien op TV, dan schuiven ze je wel naar een beter gedeelte om het wat voller te laten lijken.
Ik heb nu alleen een voucher, waarop staat dat we bij het ophalen van de kaarten genummerde plekken krijgen, voor wat dat waard is.
In het stadiongedeelte bij de hairpin of bij opkomen start/finish. Om het uitzicht te checken is het naast de ticketwebsite ook makkelijk om de naam van de tribune / sector te zoeken in youtube. Altijd wel iemand die tijdens de GP of een andere race een filmpje heeft gemaakt.quote:Op woensdag 8 november 2017 18:57 schreef ondeugend het volgende:
Beste plek Hockenheim? Prijs doet er zoveel toe. Waar zit je het hoogst en zie je het meest?
Een cadeau voor iemand die ik een onvergetelijk weekend wil geven. Wat zouden jullie doen?
Dank je welquote:Op donderdag 9 november 2017 12:37 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
In het stadiongedeelte bij de hairpin of bij opkomen start/finish. Om het uitzicht te checken is het naast de ticketwebsite ook makkelijk om de naam van de tribune / sector te zoeken in youtube. Altijd wel iemand die tijdens de GP of een andere race een filmpje heeft gemaakt.
Ah, dank Had ik het toch goed en loop ik niet achterquote:Op donderdag 9 november 2017 00:18 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
1 (ex)coureur die per race als gaststeward optreedt. Voor de rest is het een panel van stewards dat per race rouleert
Leuk, maar ik gaan geen uur luisteren.quote:Op donderdag 9 november 2017 16:26 schreef Fir3fly het volgende:
Leuk stukje over Spa 2015 waarin Lotus voor een gedeelte van de race ineens magisch beter liep...
Werkt de timestamp niet? Het gaat om het stukje op 28:29.quote:Op donderdag 9 november 2017 17:02 schreef BroesWillems het volgende:
[..]
Leuk, maar ik gaan geen uur luisteren.
twitter:SkySportsF1 twitterde op donderdag 09-11-2017 om 14:40:58 Kimi, Massa is retiring, you were his team-mate, what can you say about him?KR: "He's retiring again - so let's se… https://t.co/GvEvrfwIdB reageer retweet
quote:Op donderdag 9 november 2017 17:24 schreef BroesWillems het volgende:twitter:SkySportsF1 twitterde op donderdag 09-11-2017 om 14:40:58 Kimi, Massa is retiring, you were his team-mate, what can you say about him?KR: "He's retiring again - so let's se… https://t.co/GvEvrfwIdB reageer retweet
Jep, Massa denkt nog steeds wereldkampioen te kunnen worden. Die wilt F1 nog niet verlaten.quote:Op donderdag 9 november 2017 17:32 schreef beantherio het volgende:
[..]
Hij heeft wel gelijk trouwens: eerst zien dan geloven.
Ik dacht dat incl. hotel wasquote:Op woensdag 8 november 2017 22:17 schreef jpjedi het volgende:
[..]
Hotel erbij en je bent nog eens 2000 usd lichter 😂😂
Ik snap de keuze ook niet. Ik bedoel wat heeft zo een Warwick nou ooit bereikt in de F1, 4x podium en dat is het. Max zit daar al ruimschoots overheen.quote:Op woensdag 8 november 2017 21:54 schreef CrashO het volgende:
Omdat de FIA website kut is, alleen de stewardbeslissingen tegen Max er even bijgezocht (en alleen die waarbij met punten gestrooid is).
[ code verwijderd ]
Zal als ik eens tijd teveel heb een keertje àlle beslingen van de afgelopen paar jaar af gaan en wat meuk in een database gooien waar ik dan soepeltjes nutteloze info mee kan afleiden. Kan volgens mij wel popcornwaardige grafiekjes opleveren
*op todo voor de winterstop zetten doet
Daarom zal een klantenteam ook nooit meer WK worden met deze motoren.quote:Op donderdag 9 november 2017 16:26 schreef Fir3fly het volgende:
Leuk stukje over Spa 2015 waarin Lotus voor een gedeelte van de race ineens magisch beter liep...
Wil je Charlie ook in een F1 wagen zetten, zodat hij op de track de bewegingen kan beoordelen? Zo achter Verstappen en Vettel aan rijdend?quote:Op donderdag 9 november 2017 19:39 schreef Fir3fly het volgende:
Het idee van 'driver stewards' is sowieso onzin. We laten oud-voetballers toch ook geen eredivisiewedstrijden fluiten?
Of zelfs vlaggen.
Wie is Charlie?quote:Op donderdag 9 november 2017 20:20 schreef Fer het volgende:
[..]
Wil je Charlie ook in een F1 wagen zetten, zodat hij op de track de bewegingen kan beoordelen? Zo achter Verstappen en Vettel aan rijdend?
https://nl.wikipedia.org/wiki/Pol_van_Boekelquote:Op donderdag 9 november 2017 19:39 schreef Fir3fly het volgende:
Het idee van 'driver stewards' is sowieso onzin. We laten oud-voetballers toch ook geen eredivisiewedstrijden fluiten?
Of zelfs vlaggen.
Nou vooruit, maar je snapt de analogie. Zie je bijvoorbeeld een van Basten als scheidsrechter voor je?quote:Op donderdag 9 november 2017 20:36 schreef trein2000 het volgende:
[..]
https://nl.wikipedia.org/wiki/Pol_van_Boekel
http://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=316624quote:Op donderdag 9 november 2017 20:37 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Nou vooruit, maar je snapt de analogie. Zie je bijvoorbeeld een van Basten als scheidsrechter voor je?
Charlie Whitingquote:
Als scheidsrechter. Zoals altijd, even beter lezen.quote:Op donderdag 9 november 2017 20:37 schreef SnowOokami het volgende:
[..]
http://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=316624
Ditquote:Op donderdag 9 november 2017 18:39 schreef Geralt het volgende:
Zet daar iemand met enig statuur neer zou ik zeggen. Bijvoorbeeld een Coulthard of een Webber of een Hakkinen of een Button of weet ik het wat.
Sowieso, waarom moeten het bejaarden zijn? De racerij van toen is niet meer die van nu. Zet daar mensen neer die meerdere races gewonnen hebben en het klappen van de zweep nog kennen van niet heel erg tig veel jaar geleden.
Serieus?quote:
Nee, niet dat.quote:
Dat zeg ikquote:Op donderdag 9 november 2017 21:33 schreef Fer het volgende:
Dat werkt ook niet. Dan geeft Webber een straf aan Vettel en dan wordt er verwezen naar wraak om de Redbull tijd of Hakkinen spaart Raikkonen enz...
Goed punt. Nu zijn er namelijk geen geruchten over 'biased' stewards of belangenverstrengeling.quote:Op donderdag 9 november 2017 21:32 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Nee, niet dat.
Zo moeten uiteraard al een tijdje uit de F1(-wereld) zijn om (de schijn van) belangenverstrengeling (bv door banden met hun laatste team) te vermijden.
Niet op een direct aan de achtergrond achtergrond vd stewards gelinkte manier nee. Of hoe link jij de achtergrond van Connelly of Warwick aan bijv. Max Verstappen? Ook via Jos zie ik het niet..quote:Op donderdag 9 november 2017 22:03 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Goed punt. Nu zijn er namelijk geen geruchten over 'biased' stewards of belangenverstrengeling.
Maar blijkbaar doet dat niet ter zake; 'men' vindt dat Max door sommigen harder wordt aangepakt dan andere coureurs. Dus de stewards worden beschuldigd van 'bias'.quote:Op donderdag 9 november 2017 22:09 schreef Whiskers2009 het volgende:
Niet op een direct aan de achtergrond achtergrond vd stewards gelinkte manier nee.
Die twee zaken hebben niets met elkaar te maken, hoewel je ze nu probeert te linken.quote:Op donderdag 9 november 2017 22:15 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Maar blijkbaar doet dat niet ter zake; 'men' vindt dat Max door sommigen harder wordt aangepakt dan andere coureurs. Dus de stewards worden beschuldigd van 'bias'.
Anyway, Hakkinen is al 16 jaar uit de F1, Coulthard 10 jaar. Alsof die nu nog hun laatste F1-team gaan steunen door dodgy beslissingen. Zie ik liever die jongens als steward dan twee bejaarde frusten die nooit iets gepresteerd hebben in de F1.
twitter:MBrundleF1 twitterde op donderdag 09-11-2017 om 22:52:11 Weirdest interview ever today under umbrellas in torrential rain getting soaked through at T4 Interlagos with… https://t.co/5CItSQRXaI reageer retweet
Exact. Gewoon geen oud-coureurs. Die hebben altijd historie met bepaalde teams of rijders waardoor ze, op zijn minst de schijn van, partijdigheid hebben.quote:Op donderdag 9 november 2017 21:33 schreef Fer het volgende:
Dat werkt ook niet. Dan geeft Webber een straf aan Vettel en dan wordt er verwezen naar wraak om de Redbull tijd of Hakkinen spaart Raikkonen enz...
die missen vaak ook de essentie, ik vind het juist goed dat er een ex coureur zijn visie op incidenten geeft.quote:Op vrijdag 10 november 2017 08:57 schreef BadderHaring het volgende:
[..]
Exact. Gewoon geen oud-coureurs. Die hebben altijd historie met bepaalde teams of rijders waardoor ze, op zijn minst de schijn van, partijdigheid hebben.
Gewoon neutraal opgeleide mensen, net als in het voetbal.
Prima, dan mag een oud-coureur, zonder beslissingsbevoegdheid, zijn mening geven.quote:Op vrijdag 10 november 2017 10:43 schreef Tarado het volgende:
[..]
die missen vaak ook de essentie, ik vind het juist goed dat er een ex coureur zijn visie op incidenten geeft.
dat is wel jammer maar we hebben formula equote:
dat hebben ze toch ook nietquote:Op vrijdag 10 november 2017 10:52 schreef BadderHaring het volgende:
[..]
Prima, dan mag een oud-coureur, zonder beslissingsbevoegdheid, zijn mening geven.
Wat voegt dat dan toe? En het blijft niet bij 'visie geven', hij heeft beslissingsbevoegdheid.quote:Op vrijdag 10 november 2017 10:43 schreef Tarado het volgende:
[..]
die missen vaak ook de essentie, ik vind het juist goed dat er een ex coureur zijn visie op incidenten geeft.
Stewards hebben geen beslissingsbevoegdheid?quote:
niet in zijn eentje toch?quote:Op vrijdag 10 november 2017 10:54 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Wat voegt dat dan toe? En het blijft niet bij 'visie geven', hij heeft beslissingsbevoegdheid.
de hoofdsteward beslist uiteindelijkquote:Op vrijdag 10 november 2017 10:57 schreef BadderHaring het volgende:
[..]
Stewards hebben geen beslissingsbevoegdheid?
Ja, zo lust ik er nog wel één.quote:Op vrijdag 10 november 2017 10:59 schreef Tarado het volgende:
[..]
de hoofdsteward beslist uiteindelijk
Nee, maar het stopt dus niet bij 'visie geven'.quote:
geen idee want dat wijzigt nogalquote:Op vrijdag 10 november 2017 11:01 schreef BadderHaring het volgende:
[..]
Ja, zo lust ik er nog wel één.
En die heeft geen voormalige banden met raceteams?
hoe wil jij het dan oplossen?quote:Op vrijdag 10 november 2017 11:02 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Nee, maar het stopt dus niet bij 'visie geven'.
En nogmaals, wat voegt het nou eigenlijk toe?
Antwoorden met een vraag is geen antwoorden, maar vooruit. Gewoon niet meer rouleren. En mensen er neer zetten met verstand van regelhandhaving, geen coureurs of ander F1-schimmel.quote:
De grap id dat het jaren terug ook een probleem was. Toen kwamen ze op het idee dat er altijd een ex coureur bij moest zitten.quote:Op vrijdag 10 november 2017 11:53 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Antwoorden met een vraag is geen antwoorden, maar vooruit. Gewoon niet meer rouleren. En mensen er neer zetten met verstand van regelhandhaving, geen coureurs of ander F1-schimmel.
Belachelijk idee.quote:Op vrijdag 10 november 2017 12:40 schreef Fer het volgende:
[..]
De grap id dat het jaren terug ook een probleem was. Toen kwamen ze op het idee dat er altijd een ex coureur bij moest zitten.
is toch al, tenminste ik zie een tijd staanquote:Op vrijdag 10 november 2017 13:08 schreef Nattekat het volgende:
[..]
In Brazilië pas als de eerste wagen de baan op is gereden
Wintertijdquote:Op vrijdag 10 november 2017 13:09 schreef Tarado het volgende:
[..]
is toch al, tenminste ik zie een tijd staan
Zeker, ik dacht zelfs dat het er 4 waren, maar blijkbaar doen ze daar ook aan zomertijdquote:Op vrijdag 10 november 2017 13:12 schreef Zipportal het volgende:
Maar drie uurtjes tijdverschil blijft genot.
begint goedquote:Op vrijdag 10 november 2017 13:17 schreef heywoodu het volgende:
Sow Hartley
Daar gaat de eerste Renault-motor van het weekeinde
Nee, dat doen de amerikanen ook niet met Indyquote:Op vrijdag 10 november 2017 13:36 schreef Lokale_Notabele het volgende:
Reverse grids en strafgewichten incoming:
https://www.gpupdate.net/(...)-om-races-te-winnen/
"Sport leeft van onverwachte momenten en dat is wat we willen. Je hebt competitie nodig, het onbekende. Je hebt mooie verhalen nodig en drama. Dat moeten we creëren."
Het was te verwachten dat de Amerikanen er een circus van zouden willen maken met kunstmatig gecreëerd drama. Belooft weinig goeds. Hopelijk kan een Ross Brawn op de rem trappen en de Amerikanen behoeden voor al te domme beslissingen.
Ja goed plan, ik kijk nu al uit naar 72 ronden met twee plekken waar ze kunnen inhalen.quote:Op vrijdag 10 november 2017 13:33 schreef Smoofie het volgende:
Prins bernard jr moet gewoon de helft van zijn 152 panden in Amsterdam verkopen en het kan
Circuit verbreden moest sws toch. Ik zie liever dat ze naar Assen gaan en dat Assen het circuit wat verbreed. Al wordt het dan wel kutter voor de TT, maar misschien dat ze met curbstones twee indelingen kunnen maken?quote:Op vrijdag 10 november 2017 13:39 schreef Bluurgh het volgende:
[..]
Ja goed plan, ik kijk nu al uit naar 72 ronden met twee plekken waar ze kunnen inhalen.
Assen is een hele grote nee. Dat circuit is niet voor autoracen.quote:Op vrijdag 10 november 2017 13:41 schreef Smoofie het volgende:
[..]
Circuit verbreden moest sws toch. Ik zie liever dat ze naar Assen gaan en dat Assen het circuit wat verbreed. Al wordt het dan wel kutter voor de TT, maar misschien dat ze met curbstones twee indelingen kunnen maken?
Dan verkloot je het echt voor de TT inderdaad. De Indycar races op Assen waren behoorlijk saai, dus ook dat circuit zou helemaal op de schop moeten (layout change) om het geschikt te maken voor F1.quote:Op vrijdag 10 november 2017 13:41 schreef Smoofie het volgende:
[..]
Circuit verbreden moest sws toch. Ik zie liever dat ze naar Assen gaan en dat Assen het circuit wat verbreed. Al wordt het dan wel kutter voor de TT, maar misschien dat ze met curbstones twee indelingen kunnen maken?
Zandvoort is al meer circuit dan enkele straatraces die we hebben, daar is op wat ouderdom na niks mis mee. Hooguit moet het paddock even wat groter worden gemaakt door de Tarzanbocht iets sneller te maken.quote:Op vrijdag 10 november 2017 13:43 schreef lord_bono het volgende:
Zandvoort gewoon volledig aanpassen, neem aan dat je op dat terrein best een totaal nieuwe F1 vriendelijke lay-out kunt verzinnen?
hij heeft wel recent een hotel in Bloemendaal gekochtquote:Op vrijdag 10 november 2017 13:33 schreef Smoofie het volgende:
Prins bernard jr moet gewoon de helft van zijn 152 panden in Amsterdam verkopen en het kan
De IRL heeft een keer de kwalificatie vervangen door een systeem waarbij de startopstelling random bepaald werd door het trekken van lootjes...quote:Op vrijdag 10 november 2017 13:39 schreef Smoofie het volgende:
[..]
Nee, dat doen de amerikanen ook niet met Indy
Dat lijkt me het inhalen niet te bevorderen en er zijn al niet zoveel inhaalmogelijkheden op Zandvoort.quote:Op vrijdag 10 november 2017 13:46 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Zandvoort is al meer circuit dan enkele straatraces die we hebben, daar is op wat ouderdom na niks mis mee. Hooguit moet het paddock even wat groter worden gemaakt door de Tarzanbocht iets sneller te maken.
Gewoon samen met Max en Red Bull een circuit tekenen, en dat dan bouwenquote:Op vrijdag 10 november 2017 13:46 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Zandvoort is al meer circuit dan enkele straatraces die we hebben, daar is op wat ouderdom na niks mis mee. Hooguit moet het paddock even wat groter worden gemaakt door de Tarzanbocht iets sneller te maken.
Aan begin van de motorsport werd de startopstelling bepaald door het trekken van lootjes of de volgorde van inschrijven. Dus eigenlijk gingen ze back to the roots ;-)quote:Op vrijdag 10 november 2017 13:48 schreef Lokale_Notabele het volgende:
[..]
De IRL heeft een keer de kwalificatie vervangen door een systeem waarbij de startopstelling random bepaald werd door het trekken van lootjes...
Ik word zo moe van initiatieven die autosport "spannender" zouden moeten maken doormiddel van kunstmatige ingrepen. Op een of andere manier wordt autosport niet als een pure sport gezien en is het oké om er een soort circus spektakel van te willen maken.
Werkt prima.quote:Op vrijdag 10 november 2017 13:41 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Assen is een hele grote nee. Dat circuit is niet voor autoracen.
Je praat natte poep hoor. Er wordt geregeld met auto's geraced. Voor F1 zal het breder moeten maar dat geldt voor Zandvoort ookquote:Op vrijdag 10 november 2017 13:41 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Assen is een hele grote nee. Dat circuit is niet voor autoracen.
Ja, er wordt geracet, en daar is ook alles mee gezegd. Je kan dat circuit niet leuk maken voor de F1 zonder de TT te vernaggelen. Ik snap echt niet waarom iedereen constant Assen zit te roepen, iedereen kan zien dat je daar hooguit een optocht krijgt.quote:Op vrijdag 10 november 2017 13:58 schreef ondeugend het volgende:
[..]
Je praat natte poep hoor. Er wordt geregeld met auto's geraced. Voor F1 zal het breder moeten maar dat geldt voor Zandvoort ook
Ja het motorracen zal anders worden.. dat is het grote nadeel. Maar zeggen dat er niet geraced kan worden is nonsens. Het is een prachtig circuit met uitstekende infrastructuur. En wanneer breder echt geen optocht. Zandvoort ombouwen en de infrastructuur verbeteren zal vele malen meer kosten dan Assen klaar maken.quote:Op vrijdag 10 november 2017 14:00 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ja, er wordt geracet, en daar is ook alles mee gezegd. Je kan dat circuit niet leuk maken voor de F1 zonder de TT te vernaggelen. Ik snap echt niet waarom iedereen constant Assen zit te roepen, iedereen kan zien dat je daar hooguit een optocht krijgt.
Er zijn 0 inhaallocaties over heel dat circuit. Het is een motorcircuit en het blijft een motorcircuit, je kan er hooguit een half auto- en half motorcircuit van maken. Nee, Assen absoluut niet. Dat gaat nooit de F1 hosten.quote:Op vrijdag 10 november 2017 14:03 schreef ondeugend het volgende:
[..]
Ja het motorracen zal anders worden.. dat is het grote nadeel. Maar zeggen dat er niet geraced kan worden is nonsens. Het is een prachtig circuit met uitstekende infrastructuur. En wanneer breder echt geen optocht. Zandvoort ombouwen en de infrastructuur verbeteren zal vele malen meer kosten dan Assen klaar maken.
Ik vond dit concept wel interessant:quote:Op vrijdag 10 november 2017 13:50 schreef Bluurgh het volgende:
[..]
Dat lijkt me het inhalen niet te bevorderen en er zijn al niet zoveel inhaalmogelijkheden op Zandvoort.
Kijkquote:Op vrijdag 10 november 2017 14:04 schreef lord_bono het volgende:
https://www.rtlnieuws.nl/(...)n-uiterste-best-doen
Met Spa is dat deels al, maar een GP in het buitenland is toch anders dan een in eigen land. Stuk goedkoper ook voor de Nederlandse bezoekers. Zal natuurlijk deels prestige zijn voor gemeente en eigenaar circuit, maar voor de Nederlandse fan alleen maar goed.quote:Op vrijdag 10 november 2017 14:08 schreef Lokale_Notabele het volgende:
Als ze de GP op de Nurburgring nieuw leven inblazen dan is de Nederlandse markt toch ook goed genoeg bediend?
Die GP gaat eerder Spa in de weg zitten dan de Nederlandse markt bedienen. De Verstappengekte is niet de enige reden dat het zo achterlijk druk is op Spa de afgelopen jaren, het wegvallen van een concurrent dat amper 100km verderop ligt ook.quote:Op vrijdag 10 november 2017 14:08 schreef Lokale_Notabele het volgende:
Als ze de GP op de Nurburgring nieuw leven inblazen dan is de Nederlandse markt toch ook goed genoeg bediend?
Ziet er interessant uit. Potentieel een verdubbeling van het aantal inhaalplekken naar 4 en toch nog in de spirit van Zandvoort. En een 8 vorm als circuit in altijd leukquote:Op vrijdag 10 november 2017 14:05 schreef Ener-G het volgende:
[..]
Ik vond dit concept wel interessant:
[ afbeelding ]
Open deuren intrappen.quote:Op vrijdag 10 november 2017 14:04 schreef lord_bono het volgende:
https://www.rtlnieuws.nl/(...)n-uiterste-best-doen
In de weg zitten weet ik niet, het gaat Spa natuurlijk wel een beetje kannibaliseren maar daar is het nu onmenselijk druk. Er is maar één manier om erachter te komen of de markt groot genoeg is voor twee GP's in de regio. In het verleden was dit natuurlijk wel zo en waren zowel Nurburgring als Spa goed bezochte GP's terwijl ze samen op de kalander stonden.quote:Op vrijdag 10 november 2017 14:09 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Die GP gaat eerder Spa in de weg zitten dan de Nederlandse markt bedienen. De Verstappengekte is niet de enige reden dat het zo achterlijk druk is op Spa de afgelopen jaren, het wegvallen van een concurrent dat amper 100km verderop ligt ook.
Mini-Eau Rouge gespot.quote:Op vrijdag 10 november 2017 14:05 schreef Ener-G het volgende:
[..]
Ik vond dit concept wel interessant:
[ afbeelding ]
Tja, het blijft idd wel zo dat die twee circuits het dichtsbevolkte deel van Europa bedienen. En Spa kan dat niet alleen aan. Maar voor Nederlandse fans wordt het een of-of, als ze niet naar Spa wilden, gaan ze ook niet daar naartoe. Met Zandvoort heb je op eens de complete Nederlandse markt binnen handbereik, dan zal ook Spa nog steeds prima bezocht worden, maar ruimte voor een derde is er niet.quote:Op vrijdag 10 november 2017 14:19 schreef Lokale_Notabele het volgende:
[..]
In de weg zitten weet ik niet, het gaat Spa natuurlijk wel een beetje kannibaliseren maar daar is het nu onmenselijk druk. Er is maar één manier om erachter te komen of de markt groot genoeg is voor twee GP's in de regio. In het verleden was dit natuurlijk wel zo en waren zowel Nurburgring als Spa goed bezochte GP's terwijl ze samen op de kalander stonden.
Als Max echt voor de titel gaat strijden dan zal er helemaal een gekkenhuis losbreken in Nederland. Je kan een race op de Nurburgring gewoon GP van Nederland noemen zoals het vroeger als Luxemburg GP door het leven ging. Lijkt me persoonlijk de beste optie. Fans kunnen dan Max dichtbij huis aan het werk zien en je hoeft geen gemeenschapsgeld in Assen of Zandvoort te pompen.
Scheivlak kapot makenquote:Op vrijdag 10 november 2017 14:05 schreef Ener-G het volgende:
[..]
Ik vond dit concept wel interessant:
[ afbeelding ]
Wie zegt zomer?quote:Op vrijdag 10 november 2017 14:31 schreef Smoofie het volgende:
Maar zonder grappen, GP zandvoort als het warm is in de zomer.... het staat dan al helemaal vol met strandgangers alleen
Daarom moet je het juist niet in de zomer plannenquote:Op vrijdag 10 november 2017 14:31 schreef Smoofie het volgende:
Maar zonder grappen, GP zandvoort als het warm is in de zomer.... het staat dan al helemaal vol met strandgangers alleen
Filerijden vanaf Zandvoort, door Haarlem, helemaal tot de A9...quote:Op vrijdag 10 november 2017 14:31 schreef Smoofie het volgende:
Maar zonder grappen, GP zandvoort als het warm is in de zomer.... het staat dan al helemaal vol met strandgangers alleen
De GP van Kyalami was altijd op 31 december of 1 januari, dus wie weet zelfs niet eens in het voorjaar!quote:Op vrijdag 10 november 2017 14:33 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Wie zegt zomer?
Voorjaar kan ook hè.
Geen warme banden danquote:Op vrijdag 10 november 2017 14:33 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Wie zegt zomer?
Voorjaar kan ook hè.
Ik geloof nooit dat er een officiele race rond die datum is gehoudenquote:Op vrijdag 10 november 2017 14:34 schreef Bluurgh het volgende:
[..]
De GP van Kyalami was altijd op 31 december of 1 januari, dus wie weet zelfs niet eens in het voorjaar!
Dat wel jaquote:Op vrijdag 10 november 2017 14:39 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Mei/juni moet het worden. Warm genoeg toch?
Liever als er meer kans op regen is! Al is dat in NL het hele jaar door er welquote:Op vrijdag 10 november 2017 14:39 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Mei/juni moet het worden. Warm genoeg toch?
Hooguit augustus/september, maar dan zit je veel te veel in het vaarwater van Spa. Zo'n zelfde constructie heeft Maleisië de das om gedaan. Al heeft dat meer te maken met de hoeveelheid neerslag, dan of er überhaupt wel neerslag isquote:Op vrijdag 10 november 2017 14:42 schreef lord_bono het volgende:
[..]
Liever als er meer kans op regen is! Al is dat in NL het hele jaar door er wel
Grappig om Spa te noemen, die hebben nog altijd een veto op een Zandvoortse GP. Dat contract schijnt binnenkort af te gaan lopen, en tot die tijd is er dus uberhaupt geen sprake van een GP op Zandvoort.quote:Op vrijdag 10 november 2017 14:09 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Die GP gaat eerder Spa in de weg zitten dan de Nederlandse markt bedienen. De Verstappengekte is niet de enige reden dat het zo achterlijk druk is op Spa de afgelopen jaren, het wegvallen van een concurrent dat amper 100km verderop ligt ook.
Mja... ik wil voor het eerst sinds 2014 niet meer naar Spa komend jaar, en dat is echt niet omdat ik het niet een prachtig circuit vind (of halo). Het is daar simpelweg te druk op de zondag. De twee kunnen elkaar juist versterken.quote:Op vrijdag 10 november 2017 14:45 schreef Ener-G het volgende:
[..]
Grappig om Spa te noemen, die hebben nog altijd een veto op een Zandvoortse GP. Dat contract schijnt binnenkort af te gaan lopen, en tot die tijd is er dus uberhaupt geen sprake van een GP op Zandvoort.
2019 loopt het contract met Spa af zeiden ze op de persconferentie. Dan hebben ze dus dik twee jaar om Zandvoort klaar te maken voor een GP, meer dan genoeg.quote:Op vrijdag 10 november 2017 14:45 schreef Ener-G het volgende:
[..]
Grappig om Spa te noemen, die hebben nog altijd een veto op een Zandvoortse GP. Dat contract schijnt binnenkort af te gaan lopen, en tot die tijd is er dus uberhaupt geen sprake van een GP op Zandvoort.
Vast wel, maar dat betekent niet automatisch dat dat niet hier besproken mag worden als er groot nieuws naar buiten komt. Dat het nu een hot item is kan je dan weer gebruiken om dat topic om te dopen tot centraal Zandvoort topic oid waar ook kleinere nieuwtjes besproken worden.quote:Op vrijdag 10 november 2017 14:52 schreef motorbloempje het volgende:
Was hier niet een heel apart topic over, over dat Zandvoort?
twitter:autosport twitterde op vrijdag 10-11-2017 om 12:01:21 Long-time sponsor Hugo Boss - currently with Mercedes - is leaving #F1 to switch to Formula E https://t.co/E3GmO4WJED reageer retweet
Overloperquote:Op vrijdag 10 november 2017 15:02 schreef Tarado het volgende:twitter:autosport twitterde op vrijdag 10-11-2017 om 12:01:21 Long-time sponsor Hugo Boss - currently with Mercedes - is leaving #F1 to switch to Formula E https://t.co/E3GmO4WJED reageer retweet
Bwoahhh voetbal is op de radio ook altijd spannenderquote:Op vrijdag 10 november 2017 14:58 schreef motorbloempje het volgende:
Anyway. Lekkere chaotische FP1 volgens mij, al heb ik alleen via radio kunnen luisteren.
Ik zie Nattekat er al tussen staan.quote:Op vrijdag 10 november 2017 14:31 schreef Smoofie het volgende:
Maar zonder grappen, GP zandvoort als het warm is in de zomer.... het staat dan al helemaal vol met strandgangers alleen
Nouja zeg, wat wantrouwendquote:Op vrijdag 10 november 2017 14:38 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik geloof nooit dat er een officiele race rond die datum is gehouden
https://en.wikipedia.org/wiki/1965_South_African_Grand_Prixquote:The 1965 South African Grand Prix was a Formula One motor race held at East London on 1 January 1965. It was race 1 of 10 in both the 1965 World Championship of Drivers and the 1965 International Cup for Formula One Manufacturers. The 85-lap race was won by Lotus driver Jim Clark after he started from pole position. John Surtees finished second for the Ferrari team and BRM driver Graham Hill came in third. This was the debut race of the future world champion Jackie Stewart.
Dafuqquote:Op vrijdag 10 november 2017 15:14 schreef Bluurgh het volgende:
[..]
Nouja zeg, wat wantrouwend
[..]
https://en.wikipedia.org/wiki/1965_South_African_Grand_Prix
Brazilië uit het regenseizoen halen... ben je gek?quote:Op vrijdag 10 november 2017 15:17 schreef Lokale_Notabele het volgende:
Ik hoop niet dat de F1 kalender verder gaat groeien. Toen er nog 16 races op de kalender stonden was een F1 race voor mij persoonlijk "specialer" en keek ik er echt naar uit. Nu begint het haast vermoeiend te worden om zoveel zondagmiddagen op te offeren. Nu zijn jullie natuurlijk razend benieuwd geworden naar hoe mijn perfecte F1 kalender er dan uit zou zien, dus die zal ik om jullie niet langer in spanning te houden bij dezen uitgebreid uit de doeken doen:
1. Australië - Melbourne
2. Brazilië - Interlagos
3. Bahrain - Sakhir
4. Nederland - Nurburgring
5. Monaco - Monte Carlo
6. Canada - Montreal
7. Great Britain - Silverstone
8. Duitsland - Hockenheim
9. Hungary - Hungaroring
10. Belgium - Spa Francorchamps
11. Italy - Monza
12. Singapore - Marina Bay
13. Japan - Suzuka
14. Mexico - Mexico City
15. America - COTA
16. South Africa - Phakisa Freeway
Ik zou het op prijs stellen als Liberty Media mijn kalender tot op de letter nauwkeurig overneemt. Bij voorbaat dank.
Je kan niet twee Duitsland Grand Prix's hebben. Vroeger was de race op de Nurburgring de Luxemburg GP. En alleen een race op Spa is duidelijk te weinig om de Nederlandse markt te bedienen.quote:
Alle gp's die toen in ZA gehouden werden waren tussen 28 december en 3 januari. Ik geloof dat er 3 precies op 1 januari vielenquote:
Logisch.quote:Op vrijdag 10 november 2017 15:21 schreef Lokale_Notabele het volgende:
[..]
Je kan niet twee Duitsland Grand Prix's hebben. Vroeger was de race op de Nurburgring de Luxemburg GP. En alleen een race op Spa is duidelijk te weinig om de Nederlandse markt te bedienen.
Zandvoortquote:Op vrijdag 10 november 2017 15:21 schreef Lokale_Notabele het volgende:
[..]
Je kan niet twee Duitsland Grand Prix's hebben. Vroeger was de race op de Nurburgring de Luxemburg GP. En alleen een race op Spa is duidelijk te weinig om de Nederlandse markt te bedienen.
Nou praat je poepquote:Op vrijdag 10 november 2017 15:21 schreef Bluurgh het volgende:
[..]
Alle gp's die toen in ZA gehouden werden waren tussen 28 december en 3 januari. Ik geloof dat er 3 precies op 1 januari vielen
Ok je hebt gelijk, buiten die copy/paste doe ik ook alles maar uit m'n hoofd hoorquote:Op vrijdag 10 november 2017 15:22 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Nou praat je poep
Later is die race naar maart verhuisd.
Wel interessant, de laatste race op een oval!quote:Op vrijdag 10 november 2017 15:17 schreef Lokale_Notabele het volgende:
Ik hoop niet dat de F1 kalender verder gaat groeien. Toen er nog 16 races op de kalender stonden was een F1 race voor mij persoonlijk "specialer" en keek ik er echt naar uit. Nu begint het haast vermoeiend te worden om zoveel zondagmiddagen op te offeren. Nu zijn jullie natuurlijk razend benieuwd geworden naar hoe mijn perfecte F1 kalender er dan uit zou zien, dus die zal ik om jullie niet langer in spanning te houden bij dezen uitgebreid uit de doeken doen:
1. Australië - Melbourne
2. Brazilië - Interlagos
3. Bahrain - Sakhir
4. Nederland - Nurburgring
5. Monaco - Monte Carlo
6. Canada - Montreal
7. Great Britain - Silverstone
8. Duitsland - Hockenheim
9. Hungary - Hungaroring
10. Belgium - Spa Francorchamps
11. Italy - Monza
12. Singapore - Marina Bay
13. Japan - Suzuka
14. Mexico - Mexico City
15. America - COTA
16. South Africa - Phakisa Freeway
Ik zou het op prijs stellen als Liberty Media mijn kalender tot op de letter nauwkeurig overneemt. Bij voorbaat dank.
Nee er ligt ook een road course. De MotoGP reed daar vroeger ook. Beter dan Kyalami en een GP in Afrika lijkt me wel weer een keer leuk.quote:Op vrijdag 10 november 2017 15:24 schreef Bluurgh het volgende:
[..]
Wel interessant, de laatste race op een oval!
Dat is toch de pitlane?quote:Op vrijdag 10 november 2017 15:27 schreef Lokale_Notabele het volgende:
[..]
Nee er ligt ook een road course. De MotoGP reed daar vroeger ook. Beter dan Kyalami en een GP in Afrika lijkt me wel weer een keer leuk.
Niks teveel races, doe niet zo gek.quote:Op vrijdag 10 november 2017 15:17 schreef Lokale_Notabele het volgende:
Ik hoop niet dat de F1 kalender verder gaat groeien. Toen er nog 16 races op de kalender stonden was een F1 race voor mij persoonlijk "specialer" en keek ik er echt naar uit. Nu begint het haast vermoeiend te worden om zoveel zondagmiddagen op te offeren. Nu zijn jullie natuurlijk razend benieuwd geworden naar hoe mijn perfecte F1 kalender er dan uit zou zien, dus die zal ik om jullie niet langer in spanning te houden bij dezen uitgebreid uit de doeken doen:
1. Australië - Melbourne
2. Brazilië - Interlagos
3. Bahrain - Sakhir
4. Nederland - Nurburgring
5. Monaco - Monte Carlo
6. Canada - Montreal
7. Great Britain - Silverstone
8. Duitsland - Hockenheim
9. Hungary - Hungaroring
10. Belgium - Spa Francorchamps
11. Italy - Monza
12. Singapore - Marina Bay
13. Japan - Suzuka
14. Mexico - Mexico City
15. America - COTA
16. South Africa - Phakisa Freeway
Ik zou het op prijs stellen als Liberty Media mijn kalender tot op de letter nauwkeurig overneemt. Bij voorbaat dank.
Je bent niet verplicht om te kijken hè?quote:Op vrijdag 10 november 2017 15:17 schreef Lokale_Notabele het volgende:
Ik hoop niet dat de F1 kalender verder gaat groeien. Toen er nog 16 races op de kalender stonden was een F1 race voor mij persoonlijk "specialer" en keek ik er echt naar uit. Nu begint het haast vermoeiend te worden om zoveel zondagmiddagen op te offeren. Nu zijn jullie natuurlijk razend benieuwd geworden naar hoe mijn perfecte F1 kalender er dan uit zou zien, dus die zal ik om jullie niet langer in spanning te houden bij dezen uitgebreid uit de doeken doen:
1. Australië - Melbourne
2. Brazilië - Interlagos
3. Bahrain - Sakhir
4. Nederland - Nurburgring
5. Monaco - Monte Carlo
6. Canada - Montreal
7. Great Britain - Silverstone
8. Duitsland - Hockenheim
9. Hungary - Hungaroring
10. Belgium - Spa Francorchamps
11. Italy - Monza
12. Singapore - Marina Bay
13. Japan - Suzuka
14. Mexico - Mexico City
15. America - COTA
16. South Africa - Phakisa Freeway
Ik zou het op prijs stellen als Liberty Media mijn kalender tot op de letter nauwkeurig overneemt. Bij voorbaat dank.
Oostenrijk er uit halen, ik heb gvd net kaartjes gehaald. Blijf ik nu mooi mee zitten he!quote:Op vrijdag 10 november 2017 15:17 schreef Lokale_Notabele het volgende:
Ik hoop niet dat de F1 kalender verder gaat groeien. Toen er nog 16 races op de kalender stonden was een F1 race voor mij persoonlijk "specialer" en keek ik er echt naar uit. Nu begint het haast vermoeiend te worden om zoveel zondagmiddagen op te offeren. Nu zijn jullie natuurlijk razend benieuwd geworden naar hoe mijn perfecte F1 kalender er dan uit zou zien, dus die zal ik om jullie niet langer in spanning te houden bij dezen uitgebreid uit de doeken doen:
1. Australië - Melbourne
2. Brazilië - Interlagos
3. Bahrain - Sakhir
4. Nederland - Nurburgring
5. Monaco - Monte Carlo
6. Canada - Montreal
7. Great Britain - Silverstone
8. Duitsland - Hockenheim
9. Hungary - Hungaroring
10. Belgium - Spa Francorchamps
11. Italy - Monza
12. Singapore - Marina Bay
13. Japan - Suzuka
14. Mexico - Mexico City
15. America - COTA
16. South Africa - Phakisa Freeway
Ik zou het op prijs stellen als Liberty Media mijn kalender tot op de letter nauwkeurig overneemt. Bij voorbaat dank.
Ongeïnspireerd baantje, missen we niks aan. In plaats daarvan kun je dichter bij huis op de Nurburgring terecht voor de Grote Prijs van Nederland! Bedank me later maar voor de suggesties, meneer Chase Carey.quote:Op vrijdag 10 november 2017 15:36 schreef BroesWillems het volgende:
[..]
Oostenrijk er uit halen, ik heb gvd net kaartjes gehaald. Blijf ik nu mooi mee zitten he!
Legaal??quote:Op vrijdag 10 november 2017 16:49 schreef motorbloempje het volgende:
Ja, m'n legale Sky stream doet 't ook (op de achtergrond, uiteraard) op het werk!
Ja UK legale Sky stream. Wij betalen netjes voor onze (goede kwaliteit) stream! Kan echter alleen als je in het VK woontquote:
Ja dat wist ik wel dat je daar woontquote:Op vrijdag 10 november 2017 16:54 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Ja UK legale Sky stream. Wij betalen netjes voor onze (goede kwaliteit) stream! Kan echter alleen als je in het VK woont
Ja, nee, maar bedoelde dat je daar dus zelf geen access toe hebt, mocht je dat willen (legaal dan), nou ja, je kunt vast VPNnen enzo, maargoed... ook gedoe, kun je net zo goed illegaal streamen.quote:Op vrijdag 10 november 2017 17:08 schreef SnowOokami het volgende:
[..]
Ja dat wist ik wel dat je daar woont
Zit weer met Rick opgescheept nu
Was dat niet al bekend?quote:Op vrijdag 10 november 2017 17:16 schreef franklop het volgende:
Het sterke gerucht gaat dat Alonso de 24u van Le Mans gaat rijden voor Toyota komend jaar
Neen.quote:
Zoals ik al had gepost heeft hij al een stoeltje laten maken in de fabriek vorige week.quote:Op vrijdag 10 november 2017 17:16 schreef franklop het volgende:
Het sterke gerucht gaat dat Alonso de 24u van Le Mans gaat rijden voor Toyota komend jaar
quote:Op vrijdag 10 november 2017 17:18 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Zoals ik al had gepost heeft hij al een stoeltje laten maken in de fabriek vorige week.
Dat zou wel tof zijnquote:Op vrijdag 10 november 2017 17:16 schreef franklop het volgende:
Het sterke gerucht gaat dat Alonso de 24u van Le Mans gaat rijden voor Toyota komend jaar
Dat wist ik dan niet, maar misschien Sebring in 2019?quote:Op vrijdag 10 november 2017 17:19 schreef franklop het volgende:
[..]
Zou mogelijk om meer dan alleen Le Mans gaan, over andere races wordt nog onderhandeld.
Meer races in 2018 (!)quote:Op vrijdag 10 november 2017 17:20 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Dat wist ik dan niet, maar misschien Sebring in 2019?
Cool.quote:
Yup. Was ook al mooi toen de Hulk hem won paar jaar terugquote:
acestream FTWquote:Op vrijdag 10 november 2017 17:25 schreef Lucyintheafternoon het volgende:
ik heb dit weekend geen toegang tot de ziggogoden,
ik kijk nu via hesgoal.com,
is dit de beste stream?
xx
Dat is de logica van dit soort Amerikaanse investeerders: Het moet nét leuk genoeg zijn om de kijkers aan te trekken en die aan adverteerders te verkopen. Het is niet de bedoeling dat het heel erg leuk en indrukwekkend is, want dat levert niets meer op. Het streven is dus vaak en veel middelmatigheid, ipv hoge pieken. Het concept F1 moet zoveel mogelijk uitgeknepen worden, en wat er over is wordt dan weer verkocht aan een partij die het grotendeels weer opnieuw kan opbouwen.quote:Op vrijdag 10 november 2017 15:17 schreef Lokale_Notabele het volgende:
Ik hoop niet dat de F1 kalender verder gaat groeien. Toen er nog 16 races op de kalender stonden was een F1 race voor mij persoonlijk "specialer" en keek ik er echt naar uit. Nu begint het haast vermoeiend te worden om zoveel zondagmiddagen op te offeren.
Vrijdags vaak niet met de racemotor toch?quote:Op vrijdag 10 november 2017 18:37 schreef WSTVLTRN12 het volgende:
Max vast niet met de racemotor maar met een oudje?
Dat geld voor de andere teams ook natuurlijk. En het blijft ook maar een training he. Maar met wat we tot nu toe gezien hebben lijkt RBR het derde team.quote:Op vrijdag 10 november 2017 19:07 schreef WSTVLTRN12 het volgende:
Nee, daarom lijkt me nu een conclusie dat Red Bull dit weekend derde team is voorlopig voorbarig
Tijd voor een regenrace.quote:Op vrijdag 10 november 2017 19:13 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Dat geld voor de andere teams ook natuurlijk. En het blijft ook maar een training he. Maar met wat we tot nu toe gezien hebben lijkt RBR het derde team.
Volgens mij waren ze ook eea ah testen voor volgend jaar. Of iig eea ah testen.quote:Op vrijdag 10 november 2017 18:35 schreef Sjemmert het volgende:
Redbull lijkt wel weer derde team te zijn net achter Ferrari. Mercedes heeft het weer goed voor elkaar. Slordige sessie van Max, balans nog niet oke.
Valt mee toch? Ze delen die plekken een beetje met Ferrari. Die tijden schelen niet veel.quote:Op vrijdag 10 november 2017 19:13 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Dat geld voor de andere teams ook natuurlijk. En het blijft ook maar een training he. Maar met wat we tot nu toe gezien hebben lijkt RBR het derde team.
Ja scheelt weinig met Ferrari. Ongeveer gelijk op de softs, Ferrari net wat sneller op de super softs.quote:Op vrijdag 10 november 2017 20:13 schreef Tinos85 het volgende:
[..]
Valt mee toch? Ze delen die plekken een beetje met Ferrari. Die tijden schelen niet veel.
Top 5 binnen 3 tienden. Slordig... Ja hoor.quote:Op vrijdag 10 november 2017 19:13 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Dat geld voor de andere teams ook natuurlijk. En het blijft ook maar een training he. Maar met wat we tot nu toe gezien hebben lijkt RBR het derde team.
Slordig als in veel foutjes en correcties omdat de balans nog niet bevalt. Man man man niet gelijk boos worden hoor.quote:Op vrijdag 10 november 2017 20:23 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Top 5 binnen 3 tienden. Slordig... Ja hoor.
Vrijdag en zaterdag hoef je niet te winnen. Daar worden de punten niet verdeeld.
Juist, je verwoord perfect wat ik bedoel. Als er teveel races georganiseerd worden devalueer je als het ware de waarde van een GP winnen/ kijken/ bezoeken etc. De gevolgen als iemand de mist in gaat zijn ook kleiner omdat er zo ontiegelijk veel races in een seizoen zitten. Tevens worden de eeuwige statistieken verpest omdat Senna in zijn tijd niet 21 kansen had om pole te pakken bijvoorbeeld.quote:Op vrijdag 10 november 2017 18:20 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Dat is de logica van dit soort Amerikaanse investeerders: Het moet nét leuk genoeg zijn om de kijkers aan te trekken en die aan adverteerders te verkopen. Het is niet de bedoeling dat het heel erg leuk en indrukwekkend is, want dat levert niets meer op. Het streven is dus vaak en veel middelmatigheid, ipv hoge pieken. Het concept F1 moet zoveel mogelijk uitgeknepen worden, en wat er over is wordt dan weer verkocht aan een partij die het grotendeels weer opnieuw kan opbouwen.
Als het F1 circus ergens langs komt moet dat iets heel groots zijn, dan loopt bij wijze van spreken het hele land uit zoals een dorp voor het circus 100 jaar geleden. Daar moet alles voor wijken, Justin Bieber moet blij zijn dat hij ook langs mag komen ipv dat de kwalificatie wordt verzet voor zijn optreden. Van iets groots kun je er niet teveel hebben, als je dat probeert wordt het vanzelf kleiner.
Eeuwige statistieken zijn toch al niet te vergelijken in absolute zin omdat er in de beginjaren van de F1 veel minder races in een seizoen waren.quote:Op vrijdag 10 november 2017 20:30 schreef Lokale_Notabele het volgende:
[..]
Juist, je verwoord perfect wat ik bedoel. Als er teveel races georganiseerd worden devalueer je als het ware de waarde van een GP winnen/ kijken/ bezoeken etc. De gevolgen als iemand de mist in gaat zijn ook kleiner omdat er zo ontiegelijk veel races in een seizoen zitten. Tevens worden de eeuwige statistieken verpest omdat Senna in zijn tijd niet 21 kansen had om pole te pakken bijvoorbeeld.
Lil Lewis kan zichzelf dadelijk met de recordboeken in de hand wijsmaken dat hij de grootste allertijden is.
De Amerikanen hebben er duidelijk weinig van begrepen. Meneer Carey had het vandaag in een interview over "drama creëren, iedereen moet kunnen winnen bla bla bla." https://m.gpupdate.net/nl(...)-om-races-te-winnen/ Deze mensen hebben denk ik geen idee wat de F1 groot maakt. Ik zou het geweldig vinden als het Formula 1 YouTube kanaal meneer Carey eens een quiz voor zou schotelen over de historie van de F1. Ik denk dat hij volledig door de mand zou vallen en dat duidelijk zou worden dat hij compleet onwetend is. Maar goed, zoals met wel meer dingen in de wereld draait het alleen maar om geld.
Eeuwige stastieken zijn idd al grotendeels verpest en moeilijk te vergelijken maar de gemiddelde journalist lijkt zich dit niet te realiseren heb ik de indruk. Als ik de kranten mag geloven is Hamilton Senna reeds "gepasseerd" en is het een kwestie van tijd tot Michael Schumacher van zijn voetstuk getrokken kan worden. De Amerikanen zullen als het moment daar is ongetwijfeld geen mogelijkheid onbenut laten om te benadrukken dat social media queen Lewis de grootste allertijden is.quote:Op vrijdag 10 november 2017 21:01 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Eeuwige statistieken zijn toch al niet te vergelijken in absolute zin omdat er in de beginjaren van de F1 veel minder races in een seizoen waren.
De enige manier om ze enigszins te vergelijken is imho relatief, dus per race. En dan blijkt dat Hamilton nog niet in de buurt komt van Senna en dat Clark en Fangio daar nog boven staan.
Echt wel.quote:Op vrijdag 10 november 2017 13:41 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Assen is een hele grote nee. Dat circuit is niet voor autoracen.
Voorlopig vind ik deze Amerikanen wel redelijk verfrissend. Sommige dingen zoals die DJ in Mexico en de interviews voor de prijsuitreiking een beetje maar het is wel beter dan Bernie die iedere race organisator probeert uit te knijpen, goede races vervangt door een uitje bij de dictator of in de zandbak of de teams weer eens tegen elkaar uitspeelt om tot een compromis voor de regels te komen.quote:Op vrijdag 10 november 2017 18:20 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Dat is de logica van dit soort Amerikaanse investeerders: Het moet nét leuk genoeg zijn om de kijkers aan te trekken en die aan adverteerders te verkopen. Het is niet de bedoeling dat het heel erg leuk en indrukwekkend is, want dat levert niets meer op. Het streven is dus vaak en veel middelmatigheid, ipv hoge pieken. Het concept F1 moet zoveel mogelijk uitgeknepen worden, en wat er over is wordt dan weer verkocht aan een partij die het grotendeels weer opnieuw kan opbouwen.
Als het F1 circus ergens langs komt moet dat iets heel groots zijn, dan loopt bij wijze van spreken het hele land uit zoals een dorp voor het circus 100 jaar geleden. Daar moet alles voor wijken, Justin Bieber moet blij zijn dat hij ook langs mag komen ipv dat de kwalificatie wordt verzet voor zijn optreden. Van iets groots kun je er niet teveel hebben, als je dat probeert wordt het vanzelf kleiner.
Die Massa-2025-grap waarna het he-le-maal stil wasquote:
Huh watte?quote:Op vrijdag 10 november 2017 23:11 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Die Massa-2025-grap waarna het he-le-maal stil was
Logisch wel, want het was echt geen kut aan
Inderdaad, allemaal pure onzin. Gewoon lekker F1 kijken, vind je het niets dan ga je bierbuik darten kijken ofzo.quote:Op zaterdag 11 november 2017 03:03 schreef opreis het volgende:
Statistieken belangrijker vinden dan spectakel . Wat boeit het uberhaupt of senna een x aantal races reed en hamilton een x aantal meer. Kijk gewoon de races en als je het te veel vind zet je je tv uit. De logica van minder races meer kwaliteit ontgaat me ook. Net alsof de GP van Brazilie meer kwaliteit heeft als Mexico over geslagen was ofzo?
ja heb ik ook gelezen, die van Ricciardo schijnt ook een gereviseerde te zijn ipv een nieuwequote:Op zaterdag 11 november 2017 10:18 schreef Nattekat het volgende:
Gaan geruchten dat TR misschien niet aanwezig is in Abu Dhabi omdat de motoren op zijn bij Renault. Lees: die vervloekte MGU-H.
Genant.quote:Op zaterdag 11 november 2017 10:18 schreef Nattekat het volgende:
Gaan geruchten dat TR misschien niet aanwezig is in Abu Dhabi omdat de motoren op zijn bij Renault. Lees: die vervloekte MGU-H.
Mis je vrij weinig aanquote:Op zaterdag 11 november 2017 10:18 schreef Nattekat het volgende:
Gaan geruchten dat TR misschien niet aanwezig is in Abu Dhabi omdat de motoren op zijn bij Renault. Lees: die vervloekte MGU-H.
ja maar ze schijnen zich niet aan de richtlijnen van Renault te hebben gehouden qua maximaal vermogenquote:
Aaah, gevalletje 'eigen schuld'.quote:Op zaterdag 11 november 2017 10:26 schreef Tarado het volgende:
[..]
ja maar ze schijnen zich niet aan de richtlijnen van Renault te hebben gehouden qua maximaal vermogen
Eitjes liggen in de pan momenteelquote:Op zaterdag 11 november 2017 11:04 schreef flipsen het volgende:
Klaar voor weer een dagje (verbranden), let´s go
Eerst ontbijt natuurlijk, duh!
Dat meen je nietquote:Op zaterdag 11 november 2017 10:18 schreef Nattekat het volgende:
Gaan geruchten dat TR misschien niet aanwezig is in Abu Dhabi omdat de motoren op zijn bij Renault. Lees: die vervloekte MGU-H.
Ik heb uitleg nodigquote:Op zaterdag 11 november 2017 11:15 schreef zoem het volgende:
Deze had ik hier nog niet voorbij zien komen: https://streamable.com/n1az6
Engineer: "GP2. Apologies Max"
Max: "GP2 GP2! Do we have two GPs?"
Engineer: "Go away"
hoe is het weer?quote:Op zaterdag 11 november 2017 11:04 schreef flipsen het volgende:
Klaar voor weer een dagje (verbranden), let´s go
Eerst ontbijt natuurlijk, duh!
Het was een inside joke van RBR. Ze hebben de motoren sterk teruggeschroefd tijdens de vrije trainingen, omdat Renault beschikt over weinig reserveonderdelen. Het gaat schijnbaar met name om MGU-H en turbo-onderdelen. Dus ze moeten spaarzaam zijn met het materiaal dat ze hebben.quote:
twitter:NobleF1 twitterde op zaterdag 11-11-2017 om 10:56:02 #F1 teams facing a headache over finalising 2018 designs after McLaren vetoes engine fin proposal https://t.co/nfeqYg0bxG reageer retweet
Thnx. Ik heb gisteren alles gemist en niks gelezen.quote:Op zaterdag 11 november 2017 12:00 schreef zoem het volgende:
[..]
Het was een inside joke van RBR. Ze hebben de motoren sterk teruggeschroefd tijdens de vrije trainingen, omdat Renault beschikt over weinig reserveonderdelen. Het gaat schijnbaar met name om MGU-H en turbo-onderdelen. Dus ze moeten spaarzaam zijn met het materiaal dat ze hebben.
Nou en? Dat is met voetbal ook zo. Vroeger werden minder wedstrijden gespeeld, al helemaal op europees en internationaal niveau. Sporten veranderen nou eenmaal.quote:Op vrijdag 10 november 2017 20:30 schreef Lokale_Notabele het volgende:
[..]
Juist, je verwoord perfect wat ik bedoel. Als er teveel races georganiseerd worden devalueer je als het ware de waarde van een GP winnen/ kijken/ bezoeken etc. De gevolgen als iemand de mist in gaat zijn ook kleiner omdat er zo ontiegelijk veel races in een seizoen zitten. Tevens worden de eeuwige statistieken verpest omdat Senna in zijn tijd niet 21 kansen had om pole te pakken bijvoorbeeld.
Lil Lewis kan zichzelf dadelijk met de recordboeken in de hand wijsmaken dat hij de grootste allertijden is.
De Amerikanen hebben er duidelijk weinig van begrepen. Meneer Carey had het vandaag in een interview over "drama creëren, iedereen moet kunnen winnen bla bla bla." https://m.gpupdate.net/nl(...)-om-races-te-winnen/ Deze mensen hebben denk ik geen idee wat de F1 groot maakt. Ik zou het geweldig vinden als het Formula 1 YouTube kanaal meneer Carey eens een quiz voor zou schotelen over de historie van de F1. Ik denk dat hij volledig door de mand zou vallen en dat duidelijk zou worden dat hij compleet onwetend is. Maar goed, zoals met wel meer dingen in de wereld draait het alleen maar om geld.
De balans goed krijgen heb je het hele weekend voor, dus om daar over te gaan zeurenquote:Op vrijdag 10 november 2017 20:24 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Slordig als in veel foutjes en correcties omdat de balans nog niet bevalt. Man man man niet gelijk boos worden hoor.
Overigens zit alleen de top 3 binnen 3 tienden de top 5 binnen 4 tienden. Om nog even te mierenneuken
Ik vind 3 motoren ook absurd weinig. Dat het allemaal wat duurzamer moet en de tijd van oneindige resources per weekend verleden tijd is, oke, maar met slechts 3-4 motoren per seizoen wordt het steeds lastiger om straffeloos motorupgrades mee te nemen naar het circuit. Voor teams met een Renault of Honda die moeite hebben met de betrouwbaarheid is dat een extra domper. Daarnaast moet racen niet draaien om besparen, maar voluit je materiaal benutten.quote:Op zaterdag 11 november 2017 12:35 schreef Fer het volgende:
Leuk man 4 motoren per jaar, per rijder. Volgend jaar 3. Alles wordt met de hand gemaakt, omdat het er z weinig zijn en elke motor weer een evolutie is van de vorige.
In de tijd dat je 4 motoren per weekend verbrandde, hadden ze tenminste nog een soort van productielijntje. Waren toch weer 48 cilinders per Ferrari per weekend.
En dan is Renault tegenstander van het afschaffen van de MGU-H in 2021... man man man Createur een hoop gezeur...
Mercedes zal er wel klaar voor zijn maar de rest niet, wordt eigenlijk nog moeilijker worden hun te verslaan voor 2021quote:Op zaterdag 11 november 2017 13:02 schreef zoem het volgende:
[..]
Ik vind 3 motoren ook absurd weinig. Dat het allemaal wat duurzamer moet en de tijd van oneindige resources per weekend verleden tijd is, oke, maar met slechts 3-4 motoren per seizoen wordt het steeds lastiger om straffeloos motorupgrades mee te nemen naar het circuit. Voor teams met een Renault of Honda die moeite hebben met de betrouwbaarheid is dat een extra domper. Daarnaast moet racen niet draaien om besparen, maar voluit je materiaal benutten.
En daarbij is dit F1. Als je geen budget hebt moet je naar de clio Cup.quote:Op zaterdag 11 november 2017 13:02 schreef zoem het volgende:
[..]
Ik vind 3 motoren ook absurd weinig. Dat het allemaal wat duurzamer moet en de tijd van oneindige resources per weekend verleden tijd is, oke, maar met slechts 3-4 motoren per seizoen wordt het steeds lastiger om straffeloos motorupgrades mee te nemen naar het circuit. Voor teams met een Renault of Honda die moeite hebben met de betrouwbaarheid is dat een extra domper. Daarnaast moet racen niet draaien om besparen, maar voluit je materiaal benutten.
Zolang ze daarnaast 30 motoren op de testbank opblazen, heeft het ook allemaal weinig zin.quote:Op zaterdag 11 november 2017 13:02 schreef zoem het volgende:
[..]
Ik vind 3 motoren ook absurd weinig. Dat het allemaal wat duurzamer moet en de tijd van oneindige resources per weekend verleden tijd is, oke, maar met slechts 3-4 motoren per seizoen wordt het steeds lastiger om straffeloos motorupgrades mee te nemen naar het circuit. Voor teams met een Renault of Honda die moeite hebben met de betrouwbaarheid is dat een extra domper. Daarnaast moet racen niet draaien om besparen, maar voluit je materiaal benutten.
"We moeten nog wennen aan de nieuwe motor"quote:Op woensdag 8 november 2017 08:50 schreef opreis het volgende:
McLaren heeft straks in ieder geval geen excuus meer als ze volgend jaar niet om podiums mee kunnen doen en RB wel. Maar laten we hopen op 4 teams dicht bij elkaar.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |