abonnement Unibet Coolblue
pi_174945413
quote:
0s.gif Op woensdag 8 november 2017 18:01 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Dat wel inderdaad, maar dat komt inderdaad door de hoge uren en de ruime openingsuren. Daarnaast heb je om de hoge snelheid te behouden net iets meer personeel nodig per verkocht artikel dan in een normale supermarkt.

Maar als de AH To Go flesjes cola voor 50 cent zou willen verkopen, dan is er niemand die ze tegenhoudt.
Per euro omzet is er minder personeel, zeker nu er veel zelf scan komt op de stations
  woensdag 8 november 2017 @ 18:05:23 #77
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_174945415
quote:
0s.gif Op woensdag 8 november 2017 18:02 schreef James1988 het volgende:

[..]

Koffie bij de Appie to go is een stuk goedkoper dan bij de Kiosk. Kiosk vraagt ¤ 2,30 voor een cappuccino, AH ToGo ¤ 1,75.

Als jij een commerciële ruimte huurt op een station mag je zelf je prijzen bepalen, maar je moet er wel je huur van kunnen betalen. Die is niet mals, dat heeft hier in Breda al de nodige ondernemers genekt.
De huur van winkelruimtes op het station is grotendeels gebaseerd op je omzet, en voor een kleiner deel op vierkante meters. Maar je zult toch een minimum aan klandizie moeten hebben om te kunnen overleven, ja.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  woensdag 8 november 2017 @ 18:07:05 #78
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_174945438
quote:
1s.gif Op woensdag 8 november 2017 18:05 schreef b2py het volgende:

[..]

Per euro omzet is er minder personeel, zeker nu er veel zelf scan komt op de stations
Omzet per gewerkt uur ontloopt elkaar weinig met een normale AH, maar dat komt dus door de hogere prijzen. Die verhouding zal wel redelijk in stand blijven omdat zowel in de To Go als in de reguliere AH's steeds meer zelfscan komt.
Maar stationswinkels verkopen relatief veel tabak, en dat kan dan weer niet bij de zelfscan.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_174945457
En misschien dat er nu wel prijswisselingen in Eindhoven gaan ontstaan, concurrentie is wat dat betreft altijd goed
  woensdag 8 november 2017 @ 18:09:06 #80
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_174945468
quote:
0s.gif Op woensdag 8 november 2017 18:03 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]

Dan ben ik benieuwd hoe lang de winkels in IJ-passage in A'dam CS nog blijven. Komt bijna geen hond daar zoals ik het zie.
Als het niet loopt zie je ze vanzelf weer verdwijnen :Y

quote:
0s.gif Op woensdag 8 november 2017 18:05 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

De huur van winkelruimtes op het station is grotendeels gebaseerd op je omzet, en voor een kleiner deel op vierkante meters. Maar je zult toch een minimum aan klandizie moeten hebben om te kunnen overleven, ja.
Absoluut, en daarvoor is de locatie belangrijk.

Ik zie het er hier in Breda uiteindelijk nog wel van komen dat bijvoorbeeld de Bruna vertrekt. Die zit in een uithoek, uit het zicht, uit de looproute. Als je niet weet dat hij er zit kom je er niet eens. En dat geldt voor wel meer winkels, de helft van de ruimtes is opgevuld met exposities...

Wat dat betreft was het oude station Breda een stuk beter ingedeeld voor winkeliers.
  Heeft over alles een mening 2022 woensdag 8 november 2017 @ 18:58:02 #81
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_174946295
quote:
0s.gif Op woensdag 8 november 2017 17:42 schreef Salatrel het volgende:
Verhaal van een metrobestuurder: een hoop schijnen te zakken tijdens de simulatorrit omdat ze het bord uitschakelen tractie bij de Vlaardingenbrug en havenbrug Maassluis niet kennen en dus niet opvolgen.

Ondanks dat deze borden er straks in de praktijk niet meer staan staan ze er in de simulatie WEL en horen ze dus ook opgevolgd te worden :D
Krijgen ze daar geen les over dan? :?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_174946429
Geen idee ik heb geen verstand van metro’s..... van treinen ook niet trouwens ik klooi maar wat aan zoals MTL kan beamen
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 8 november 2017 @ 19:21:20 #83
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_174946776
Het volgende station is Rheden - De Posbank. Tevens eindpunt van deze lijn. Denkt u bij het verlaten van de trein aan uw wandelschoenen en geniet van de natuur. Station Rheden - De Posbank.
Altijd onderweg naar het avontuur
  woensdag 8 november 2017 @ 19:31:04 #84
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_174946962
quote:
0s.gif Op woensdag 8 november 2017 17:22 schreef James1988 het volgende:
Die komt er niet, het gaat er zo uitzien;


En waarom?

[..]

Bron: rdamov.nl
Bijzondere combinatie. Zal vast wel een reden voor zijn.
So we just called him Fred
  woensdag 8 november 2017 @ 19:44:36 #85
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_174947282
quote:
7s.gif Op woensdag 8 november 2017 19:31 schreef FredvZ het volgende:

[..]

Bijzondere combinatie. Zal vast wel een reden voor zijn.
Die reden staat in m'n post. In het citaat.
  woensdag 8 november 2017 @ 20:02:37 #86
405562 Erno-BE
Greatest virgin in the world
pi_174947606
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 november 2017 22:36 schreef dennistd het volgende:
Als je geen lange stop op Utrecht wil hebben ontkom je niet aan een scheve tienminutendienst op een deel van het traject volgens mij.
Ik denk juist dat die 15-minutendienst op Arnhem-Utrecht met 2x/uur een toegevoegde trein juist beter is dan een 10-minutendienst. Zo kan de knoop Arnhem ieder kwartier in stand blijven en kunnen de 2 toegevoegde treinen mooi in Ede aansluiting bieden op de Valleilijn. Met stops in Wolfheze en Oosterbeek kan de sprinter ook nog weggesaneerd worden.
Uitspraak van 2016, gedaan op donderdag 17 maart 2016 @ 22:35:23:
Ik kies nooit voor de makkelijkste oplossing. Ik wil de top bereiken en gaan voor de premium girls, elke vrouw kunnen krijgen die IK zou willen.
pi_174949133
Knopen zijn totaal irrelevant met zulke frequenties.
Bier.
pi_174949679
quote:
0s.gif Op woensdag 8 november 2017 00:26 schreef James1988 het volgende:
Ik had in mijn hoofd om er een 20/20/20-verdeling op aan te houden (dus om x:45 naar Arnhem, x:55 naar Den Bosch, enz.) maar ook dat krijg ik net niet lekker uitgewerkt. Ik krijg er alsnog een 15/5/10-verdeling uit.

[ afbeelding ]
:(

De enige manier om dat goed te krijgen is 5 minuten eerder uit Schiphol vertrekken, en dan een parallelfahrt tussen Bijlmer en Utrecht, maar dat gaat niet lukken in combinatie met de sprinters.

En vergeet de ICE niet, 3 minuten opvolgtijd en conflictvrij plannen. Zal politiek wel te gevoelig liggen om de ICE in Arnhem-Berg te keren.
  woensdag 8 november 2017 @ 22:04:16 #89
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_174949871
quote:
0s.gif Op woensdag 8 november 2017 21:58 schreef Bitlord het volgende:

[..]

En vergeet de ICE niet, 3 minuten opvolgtijd en conflictvrij plannen. Zal politiek wel te gevoelig liggen om de ICE in Arnhem-Berg te keren.
Die moet er ook nog tussendoor ja. En sprinters, en met een beetje pech ook nog wat cargo.
  woensdag 8 november 2017 @ 22:06:20 #90
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_174949926
quote:
0s.gif Op woensdag 8 november 2017 19:44 schreef James1988 het volgende:

[..]

Die reden staat in m'n post. In het citaat.
Bedoelde een reden om perse op een station te willen schakelen van derde rail naar waslijn :)
So we just called him Fred
pi_174949939
Van de ICE een buurlandtrein maken, zoals het hoort. Zelfde geldt voor de Pimpel.
Bier.
  woensdag 8 november 2017 @ 22:11:00 #92
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_174950039
quote:
1s.gif Op woensdag 8 november 2017 22:06 schreef FredvZ het volgende:

[..]

Bedoelde een reden om perse op een station te willen schakelen van derde rail naar waslijn :)
Gokje: minder afleidend voor de bestuurder, als er iets fout gaat (stroomafnemer gaat niet omhoog bijvoorbeeld) strandt de metro tenminste op een plek waar een monteur er sneller bij kan zijn.
  Heeft over alles een mening 2022 woensdag 8 november 2017 @ 22:24:11 #93
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_174950383
quote:
0s.gif Op woensdag 8 november 2017 22:06 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Van de ICE een buurlandtrein maken, zoals het hoort. Zelfde geldt voor de Pimpel.
Wat is functioneel de status van een "buurlandtrein"?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_174950499
quote:
5s.gif Op woensdag 8 november 2017 22:24 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Wat is functioneel de status van een "buurlandtrein"?
Volledige integratie met de binnenlandse dienstregeling. De Pimpel is enkele jaren een buurlandtrein geweest bijvoorbeeld. Hij reed in het pad van een normale IC, die IC reed dan dus niet. In Hengelo stond er een paar bakken ICM naar Enschede klaar om de reizigers over te nemen. Dat zorgt voor veel lagere kosten. In het geval van de Pimpel wordt er onderweg op exact dezelfde stations gestopt, in het geval van de ICE op enkele stations minder (geen Amstel, en euh, verder ken ik die lijn niet zo goed maar kan er nog een zijn).
Bier.
pi_174950551
quote:
0s.gif Op woensdag 8 november 2017 18:03 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]

Dan ben ik benieuwd hoe lang de winkels in IJ-passage in A'dam CS nog blijven. Komt bijna geen hond daar zoals ik het zie.
De drukte zal flink toenemen wanneer in December de poorten definitief sluiten
  Heeft over alles een mening 2022 woensdag 8 november 2017 @ 22:31:40 #96
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_174950590
quote:
0s.gif Op woensdag 8 november 2017 22:28 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Volledige integratie met de binnenlandse dienstregeling. De Pimpel is enkele jaren een buurlandtrein geweest bijvoorbeeld. Hij reed in het pad van een normale IC, die IC reed dan dus niet. In Hengelo stond er een paar bakken ICM naar Enschede klaar om de reizigers over te nemen. Dat zorgt voor veel lagere kosten. In het geval van de Pimpel wordt er onderweg op exact dezelfde stations gestopt, in het geval van de ICE op enkele stations minder (geen Amstel, en euh, verder ken ik die lijn niet zo goed maar kan er nog een zijn).
Edewag

Maar vroegah stopte de Pimpel ook niet op Hilversum, Apelhoern en Almelo. DAT was nogeens een trein O+

Tijdens RNL in 2006 hebben we nogeens shorecrew moeten shiften van Almelo naar Hengelo omdat we de Pimpel gehaald hadden _O_ :D Misschien moet ik over RNL ook maar eens een travelsnack maken _O- Dat was best lachen :D
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Moderator woensdag 8 november 2017 @ 22:31:42 #97
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_174950591
quote:
0s.gif Op woensdag 8 november 2017 22:06 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Van de ICE een buurlandtrein maken, zoals het hoort. Zelfde geldt voor de Pimpel.
En dan ook de toeslag afschaffen?
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Heeft over alles een mening 2022 woensdag 8 november 2017 @ 22:32:34 #98
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_174950610
quote:
1s.gif Op woensdag 8 november 2017 22:31 schreef derLudolf het volgende:

[..]

En aan ook de toeslag afschaffen?
tuurlijk. wat rukt die paar euro die toch al vrijwel niemand meer hoeft te betalen.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_174950620
quote:
1s.gif Op woensdag 8 november 2017 22:31 schreef derLudolf het volgende:

[..]

En aan ook de toeslag afschaffen?
Welke toeslag :P Maar duh, natuurlijk. De Pimpel had ook ooit toeslag eah.

Die is geloof ik ondertussen alleen nog maar voor mensen die per rit een kaartje kopen ofzo?
Bier.
pi_174950626
quote:
0s.gif Op woensdag 8 november 2017 22:28 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Volledige integratie met de binnenlandse dienstregeling. De Pimpel is enkele jaren een buurlandtrein geweest bijvoorbeeld. Hij reed in het pad van een normale IC, die IC reed dan dus niet. In Hengelo stond er een paar bakken ICM naar Enschede klaar om de reizigers over te nemen. Dat zorgt voor veel lagere kosten. In het geval van de Pimpel wordt er onderweg op exact dezelfde stations gestopt, in het geval van de ICE op enkele stations minder (geen Amstel, en euh, verder ken ik die lijn niet zo goed maar kan er nog een zijn).
Driebergen, de klomp en ede :P
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')